Van egy több éve rettenetes állapotban lévő metró, szar kocsikkal, ótvar állomásokkal és olyan alagúttal, amiből rendszeresen kihallatszik a födémen átszivárgó eső csobogása, időnként füstöl is, no de semmi baj, egyelőre még nem halt meg senki. Szóval van itt ez az akármi, amivel kellene kezdeni valamit, sok éve. De egyfelől nem lenne kevés pénz, ami ugye rossz, mert helikopterre, fánkoldára meg gyűlöletkampányra kevesebb marad, másfelől viszont lehetőség is, hiszen, ahol sok pénz kell, ott biztosan terem néhány span, meg nemzeti buszipar és már folyhat is a háztáji gazdagodás. Nem egyszerű az élet.
A főváros egy darabig tagadta, hogy életveszélyes az egész, hiába visított a Metróért Egyesület, később stratégiát váltottak, már ők is hangoskodtak, a kormány segítségét kérve a katasztrófa elkerüléséhez. És akkor beindultak az okosságok. És az egymásra mutogatás, hogy a kormány vagy Tarlósék a hülyék. A salamoni döntést hozza meg ki-ki maga.
Aztán eljött a nagy nap, a cselekvés ideje, Béláink elindultak a gondolkodás útján:
Legyenek új szerelvények! Nem, inkább ne is, a régieket újítsák fel az oroszok. Kellett a szovjet elvtársaknak az üzlet, ki tehetné szóvá a dolgot? Így aztán felújítás címén kapunk valójában új, de nem túlzottan korszerű szerelvényeket. Vegyünk új buszokat! Milyen jó lesz majd a felújítás végén, ha a régi vackokat ezekkel helyettesíthetjük. Erre jött a kormány, hogy szó se lehet róla, béreljetek! Drágábban, úgy, hogy aztán nem is marad a főváros tulajdonában a pótlásra használt járműpark (150 busz). Gratulálok! Ekkor hallhattunk először a nemzeti buszipar nevű kádárista álomról, de sajnos nem utoljára.
Orbánék végül tényleg kierőszakolták a nemzeti buszstratégia hagymázas víziójára hivatkozva, hogy inkább legyen bérlés, drága magyar buszokkal, mert akkor majd kiépül a buszipar. Tarlósék engedtek is az eszetlen nyomásnak, így törölték az olcsó lengyel buszokra vonatkozó szerződést, helyette pedig kiírták a melegen ajánlottat. A főpolgármester egyetlen követelése az volt, hogy az anyagi különbözetet térítse meg az állam. Mindez milliárdokkal növelte az összköltséget.
A kormány végül azt mondta, fizetnek ők, de ha 140 milliárdnál többe kerül a dolog, akkor alás’ szolgája!
Már-már minden sínen volt, de ekkor egy fideszes nagykutya a fejéhez kapott, és Seszták úr már meg is fúrta a tendert, mert az általa favorizált cég nem tud megfelelni a feltételeknek. Buszok nincsenek, felújítás majd egyszer.
Röpködnek a 10 milliárdok, késik a felújítás, drágul a beruházás csupa-csupa olyan dologtól, amiről nem mi, mezei utasok, adófizetők, hanem nagyszerű politikusaink tehetnek. Ezért költséghatékony főpolgármesterünk most előállt a nagy ötlettel, francnak kell felújítani a rohadó állomásokat, maradjon minden a régiben, rögtön meg is feleztük a beruházáshoz szükséges pénzt.
Hát a nagy büdös francokat. Az állomások kiszolgáló felületeit ugyanúgy fel kell újítani, mint az alagutat, szóval ez értelmezhetetlen, másfelől ha nem fullextrás burkolatról meg akármikről beszélünk, akkor hogy a fenébe lehet megspórolni vele 70 milliárdot? Ráadásul úgy, hogy az EU-s támogatásokat (névlegesen 60 százalék) nagyon nagy valószínűséggel bukjuk, ha elmarad az akadálymentesítés. Végtelenül felháborító, hogy csak az 1-es villamos vonalán 2 új stadiont láthat a tömegközlekedő, a harmadik építésébe pedig épp most kezdenek bele, a Népstadion (bocs, Puskás Ferenc) százmilliárdba kerülhet, de a rohadt metróra nincs pénz.
Szóval nem lesz akadálymentesítés, mert nincs rá pénz, inkább tízmilliárdokat bukunk buszbérléssel? Szóval nem lesznek felújítva az állomások, de közben újabb stadionokra dögivel van pénz? Mi a büdös akármi folyik itt? És leginkább: hogy képzelik ezt ezek az emberek?
Ja persze, ők meccsre többet járnak, mint metrózni, a tömegközlekedés a prolik világa, az urak dolga meg az, hogy minél jobban menjen nekik és pajtásaiknak az élet. Meddig folyhat tovább ez így?
A legnagyobb szeretettel kívánom, hogy tömegközlekedjen mostantól minél többet Budapesten a díszes társaság!
Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem? Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!