A valódi viták otthona

Reflektor

Nuszbaum Tibor: Orbán nem jöhet ki jól abból, hogy Vona sarokba szorította

2016. október 19. - baum

 

lazar-rogan-e1442724987339-1024x575.jpgTegnap nagyot ment Vona Gábor a miniszterelnökkel való tárgyalásán. A Jobbik elnöke mesteri csapdát állított fel Orbán Viktornak, mikor ahhoz kötötte, hogy a Jobbik-frakció megszavazza-e az alaptörvény-módosítást, hogy ezzel párhuzamosan a kormány megszünteti a letelepedési kötvény bizniszt. Ez a lépés kettős ütést mér Orbánra, ugyanis egyrészt jelentős bevételtől esik el a korrupciós gépezet, másrészt bárhogyan is dönt a miniszterelnök, mindenképpen presztízsveszteséggel fog járni. Ráadásul a legnagyobb kihívójától szenvedi el azt Orbán Viktor.

 

Október 6-án kiderült, hogy a kvótanépszavazásnak két hozadéka lesz. Az egyik, hogy a 3,3 millió NEM szavazattal itthon továbbra is lehet a menekültutálatra építve belpolitikai tőkét kovácsolni, és az is kiderült, hogy mivel eredménytelen lett a referendum, ezért Brüsszelben nem lehet különösebben villogni vele, mert mindenki hülyének nézné a magyar kormányt. Annyi esze van a miniszterelnöknek, hogy felmérje: hol működik a habonyi hazugságkampány, és hol nem.

Tehát, hogy kellő súlya legyen a népszavazásnak, ki kellett találniuk valamit. Hmm, jól hangzik és magasztosnak is, írjuk be az Alkotmányba, hogy itt nem lesz semmilyen telepítgetés. Sajnos Magyarországnak jelenleg nincs Alkotmánya, ezért azt találták ki, hogy írjuk bele az Alaptörvénybe. Igen ám, de ehhez kétharmados parlamenti megerősítés kell, ami most nincs meg a Fidesz-KDNP-nek. Mivel a Jobbik már a népszavazás előtt is hitet tett az alaptörvény módosítás mellett, úgy tűnt, hogy a kétharmad is biztosítva lesz hozzá.

 

Na és itt jutunk vissza a tegnaphoz. A letelepedési kötvénnyel eddig 4 ezer pénzes idegen kapott magyar útlevelet, a rokonokkal együtt 18 ezer. Vona teljesen önazonos módon azt mondta, hogy ez is betelepítés és gyorsan ultimátumot is adott a kormánynak, hogy azonnal fejezzék be, különben a Jobbik nem szavazza meg az alaptörvény módosítását. Sakk.

 

Orbán Viktor jól nem jöhet ki ebből. Ha nem megy bele az alkuba, akkor bukja azt is, hogy az Alaptörvénybe bekerüljön a kötelező betelepítés elvetése. Hiába a 16 milliárdos népszavazásos kampány, hiába a 3,3 millió, meg hiába az új egység bullshit, semmilyen írásos nyoma nem marad a kvótanépszavazás eredményének. Sőt, a Jobbik oldaláról könnyen rá lehet fogni a miniszterelnökre, neki fontosabb, hogy a letelepedési kötvényből beérkező 100 milliárd forint offshore cégeken keresztül a fideszes korrupciós hálózatot erősítse, mint a magyar nemzet érdeke.

 

Ha a miniszterelnök végül fejet hajt Vona Gábor akarata előtt, és megszüntetik a letelepedési kötvényeket, akkor az óriási jobbikos győzelem lesz. Mégpedig Orbán Viktor személyisége miatt. A miniszterelnök karaktere nem alkalmas arra, hogy ne erőből oldjon meg mindent. Ha igazak is az Index kormányzati forrásai, és valóban gondolkodnak arról, hogy kivezessék a letelepedési kötvényeket, akkor sem hihető, hogy Orbán Viktor könnyen viselné azt, hogy meg kell hunyászkodnia a legnagyobb kihívója előtt.

 

Ráadásul gyorsan kell döntenie, hiszen november 8-ig le akarják zavarni az egész hajcihőt. Ha fogadni kellene arra, hogy ki lesz a legnagyobb vesztese a történetnek, akkor Rogán Antalra fogadnánk. Az, hogy Vona be tudta szorítani Orbánt a sarokba, ahhoz érvénytelennek kellett lennie a kvótanépszavazásnak. Rogán kommunikációs miniszterként 16 milliárdból összehozott egy érvénytelen népszavazást, ráadásul a kampány utolsó napján helikopterrel utazgatott lagziba, majd hazudott erről. A letelepedési kötvény is az ő biznisze. Dupla találat. Nem lennénk a helyében, amikor Orbán berendeli egy kis beszélgetésre.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr8211821579

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ügyes és korrekt 2016.10.20. 13:35:54

"Nem csak szegény migránsokat, hanem gazdag migránsokat sem akarjuk, hogy Magyarországra telepítsenek (...) se szegény terrorista, se gazdag terrorista ne jöjjön, se Juncker se Rogán ne tudjon bevándorlókat betelepíteni az országba."

Trackback: Ügyes és korrekt 2016.10.20. 13:29:16

"Nem csak szegény migránsokat, hanem gazdag migránsokat sem akarjuk, hogy Magyarországra telepítsenek (...) se szegény terrorista, se gazdag terrorista ne jöjjön, se Juncker se Rogán ne tudjon bevándorlókat betelepíteni az országba."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sexual Harassment Panda 2016.10.20. 11:52:23

De.
Orbán fog ebből jól kijönni

William Kidd 2016.10.20. 11:54:06

Na igen, de mi van ha Fidesz nem mond le a letelepedesi kotveny forgalmazasrol, nem sikerul modositani az Alaptorvenyt, hogy marpedig ide nem lehet kenyszerbetelepiteni es akkor beindul a fideszes mediagepezet, hogy az egesz a Jobbik szelkakas viselkedese miatt van.

1. Nem alltak ki nyiltan, aktivan a NEM-re buzditas mellett a nepszavazason.
2. A Fidesz bar Alaptorvenybe akarta rakni a dolgot, ez a Jobbik tamogatasanak hianyaban megis meghiusult kvazi a Jobbik indirekt is a betelepitest tamogatja
3. A Fidesz kenyszerbol belemegy a kvotaba es az egesz szart a fideszes mediagepezet rakeni a Jobbikra.

Ebbe belereccsenhet a Jobbik is, a poltikusaink pofan basznak 3.2 millio szavazot, marad a kotveny business es jonnek a migrik. Jon az iszlam, a nemi eroszak es a terrorveszely. A politikai partjaink meg a nagy csatarozasban majd mutogatnak egymasra, hogy a kialakult helyzetert a masik a hibas. Ez is egy lehetseges scenario.

paragrafus 2016.10.20. 11:56:47

Bár nem ez a lényege a fenti postnak, azért engedtessék meg nekem, hogy megjegyezzem (csak hogy cifrázzam egy kicsit a körülményeket):

Az alaptörvény, amelyet hetedszer akarnak módosítani, szigorúan alkotmányjogi keretek között nem is létezik, ugyanis alkotmányos keretek között sosem alkották meg.
A jogalkotásnak is megvannak a maga alkotmányos szabályai, az alaptörvény megalkotása szinte ennek egyetlen ponton sem felelt meg. Ezért is állítom, hogy sosem alkották meg, mert ahhoz a jogalkotás követelményeit is be kellett volna tartani. De a fidesz ezeket is nagyin durván átlépte, megsértette, kijátszotta. Ezért az alaptörvény alkotmányos keretek között nem is létezik.

Ezzel ellentétben viszont a Magyar Köztársaság Alkotmánya joghatályosan még mindig létezik. Ugyanis ahogy a jogalkotásnak, úgy a jogszabályok törlésének, hatályvesztésének, megsemmisítésének stb. is megvannak a maga alkotmányos követelményei. És a fidesz ezeket sem tartotta be. Ezért ahogy fenntartom, hogy az alaptörvény alkotmányosan nem létezik, úgy azt is fenntartom, hogy az Alkotmány viszont - alkotmányosan történő hatályon kívül helyezésének hiányában - alkotmányjogi alapon jelenleg is joghatályosan létezik.
Még akkor is ez az alkotmányos helyzet, ha az egész államvezetés, beleértve az összes állami intézményt, az alaptörvényt alkalmazza.
Úgyhogy Orbán egy alkotmányosan nem létező alaptörvényt akar megint módosítani. Tehát ha mégis sikerülne is módosítania, mert összejön a két hiányzó szavazat, akkor sincs semmilyen jogi relevanciája az újabb módosításnak. Legalábbis alkotmányjogi szempontból.

Sexual Harassment Panda 2016.10.20. 11:58:24

@William Kidd: ez pontosan így lesz.
A jobbik épp most intèzte el magát.

ben2 2016.10.20. 11:58:29

Sokkal érdekesebb lesz megfigyelni, hogy Vona hogyan fog kitáncolni a zsarolási kísérlete mögül.
Orbánt első sorban a saját táborának egyben tartása érdekli, amíg megvan a kb. 2.5 millió stabil fidesz szavazó és nem áll össze egy legalább ekkora ellenzéki csoport, addig nincs mitől félnie.
Azaz az alkotmánymódosítás sikere - mint szimbolikus gesztus - csak addig érdekli, amíg azt a fidesz tábor számára mint trófeát felmutathatja. Ha ez a siker Vona miatt meghiúsul az legalább olyan jó Orbánnak, mint ha nem. Ezzel ugyanis meglenne a régóta mantrázott " jobbik-mszp egykutya" tétel bizonyítása.
Az alkotmánymódosítás ugyanis nem is Orbán, hanem Vona ötlete volt. A jobbik azzal kampányolt gyakorlatilag a népszavazás ellen, hogy felesleges, mert ők úgyis automatikusan megszavaznak bármilyen migránsellenes alkotmánymódosítást.
Azzal, hogy ezt pont Vona próbálja megtorpedózni, egyrészt a népszavazáson részt vevő, a fidesz és a jobbik között billegő szavazókat is a fideszhez tudja kötni Orbán, másrészt csökkenti a jobbik növekedési lehetőségeit.
A fiatalok körében a jobbik vonzereje ugyanis az üzenetei egyszerűségében rejlik: lépjünk ki az EU-ból, ha nem jó nekünk, egyszerűen tiltsuk be a bevándorlást, csukjuk le a korrupt politikusokat, stb. Az "alkotmánymódosítást követelek, de aztán mégis feltételekhez kötöm a támogatását" jellegű taktikázást az mszp bakugrásaihoz szokott baloldali választók teljesen normálisnak tartják, de egy jobbikos szavazóban megütközést kelt: "most már mi is ugyanúgy szarakodunk, mint a komenisták"?
Ha pedig a végén ki kell táncolni belőle, az duplán üt vissza Vonára: egyrészt megmarad a szégyen, hogy pont ebben a kérdésben próbált zsarolni, másrészt még csak nem is sikerült, azaz ismét a "nagypofájú, de erőtlen" imázs erősödik.
Ha pedig a Jobbik nagyon rászállna a letelepedési kötvényre (a Simicska média pedig frissen tartaná a témát), akkor a fidesz később simán visszavonja a leszavazott alkotmánymódosítási kísérlet után, azzal kihúzza a méregfogát, a jobbik pedig ott marad ürügy nélkül, mint aki a levegőbe köpött és alá állt.

pioneer2016 2016.10.20. 12:01:34

Most kiderül, hogy Orbánnak a fizetős betelepítés, vagy a kényszer betelepítés a fontosabb. Szar ez neki, akárhogy is nézzük. Egyik esetben anyagi bukta, a másik esetben erkölcsi bukta.

ben2 2016.10.20. 12:06:53

@paragrafus:

"A jogalkotásnak is megvannak a maga alkotmányos szabályai, az alaptörvény megalkotása szinte ennek egyetlen ponton sem felelt meg. "

Idézd légy szíves azokat a pontokat, illetve hogy a legitim módon megválasztott kétharmados parlamenti többség azokat miben sértette meg, mert így csak a levegőbe beszélsz.

dadddd 2016.10.20. 12:08:11

Milyen érdekes, hogy két nap kellett, hogy egy blog kikerülhessen az indexre a témával kapcsolatban.
Kínos, ha egyet kell érteni a Jobbikkal...

Terézágyú 2016.10.20. 12:08:51

Azt tudtátok, hogy Magyarországon tizedesvessző van, és nem tizedespont?

röf 2016.10.20. 12:19:07

Egyszerre szánalmas és röhejes, hogy a baloldal egyetlen reménye a szélsőjobbos párt megerősödése és megerősítése.

William Kidd 2016.10.20. 12:28:55

@paragrafus: Nem gondolom, hogy Magyarorszagnak a sztalinista 1949. évi XX. törvény es annak modositasa lenne az autentikus alkotmanya, hanem a Szentkorona-tanon alapulo, osi magyar alkotmany.

2016.10.20. 12:46:04

@William Kidd:

4. Mert a letelepedési kötvényekhez annyira kellett ragaszkodni, hogy ihaj. Semmi más nem lehet olyan fontos, mint ez a korrupt, off shore mutyis és egyébként sok hasznot nem hozó letelepedési kötvény.
Fontosabb a 98%-os támogatottságú migráns kérdésnél is.

Ettől még az emberek bevehetik, de ekkora baromságot.

Sir Galahad 2016.10.20. 12:50:55

Az előttem szólók, @William Kidd: és @ben2: már megírták, mit gondolok erről: a helyzet a Fidesznek is kellemetlen lesz, de szerintem is a Jobbik fázik rá nagyon. És ami külön jól jön a kormányzó erőnek: az MSZP mintha nem is létezne.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.20. 12:56:08

Fura az index ennek szögesen az ellenkezőjét írta, és minden általuk megkérdezett szakértő is:

index.hu/belfold/2016/10/20/elore_kvotak_kotvenyek/

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.20. 12:57:20

már csak 3 nap !

Emlékezzünk együtt hogyan verette meg Gyurcsány Ferenc kerek 10 éve a magyar honfitársait, csak mert mást merészeltek gondolni a világról.
Mert kifütyülték.
Íme:
www.google.hu/search?q=rend%C5%91ri+t%C3%BAlkap%C3%A1s+2006&espv=2&biw=2133&bih=1100&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiEoPep_ebPAhXIvRQKHQi4DfoQ_AUIBigB&dpr=0.9

---------
Most azok mennek majd fütyülni, akik 10 éve a rommávert tüntetők képein örömködtek.
Ennyit tudnak meg a nevüket.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2016.10.20. 13:01:06

@röf: Egyszerre szánalmas és röhejes, hogy a baloldal szidásával tudsz csak egy fidesz-jobbik meccsben érvelni.

jogalany 2016.10.20. 13:04:03

Szóbeszéd ?
Mindenesetre elgondolkodtató. Vona is egy pénzéhes gazember. A pártján belül olyan alapember tisztogatást végzett, hogy abba hosszabb távon nem biztos, hogy nyerő lesz. Ez meghatározza gondolkodását, biztosítani akarja személyes jövőjét. És ez az alkalom rá, kért 3 milliárdokat magának legális lottó nyereményben. A módosítás Orbánnak fontos. Vona ha megkapja könnyen kitáncol a kötvény bezárás alól és gazdag ember. Egyébként is egyik politikust sem az ország, hanem saját pénzecskéje érdekli.

ben2 2016.10.20. 13:06:25

@MikeBoy:

A letelepedési kötvény bevallottan a gazdagabb kínaiaknak szánt kiskapu, hogy az EU-s határok lezárásával ne lehetetlenüljön el a kínaiak bizniszelése az EU-ban (ami egyébként mindkét fél érdeke).
Persze a korrupciós, offshore, stb. része nyilván botrányos és ha ez kerül előtérbe, a fidesz be fogja áldozni a letelepedési kötvényt.
Ettől függetlenül elég szánalom húzás a Jobbiktól, hogy először pártok felett álló szent háborút hirdet a bevándorlás ellen, majd amikor ott lenne a ritka alkalom, hogy ne csak pofázzon, hanem cselekedjen, akkor ehelyett belemegy egy "Kovács László stílusú" pártpolitikai farokmérésbe. De még ezzel se lenne nagy baj, mert a politika már csak ilyen és a Jobbik sem a légüres térben él, csak akkor választanának más apropót, mert ez így öngól.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.20. 13:07:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Ez már történelem.

A mocskos kis főnököd bizony magyarokat veretett azonosíthatatlan karhatalmistákkal, rendőrök "Mocskos Fideszes" felkiáltásokkal rugdustak ájulásig parlamenti képviselőt, akin kormánypártiak utána gúnyolódtak a parlamentben, a cellákban meztelenre vetkőztetve aláztak politikai foglyokat, a rendőrfőkapitányt kitüntették.

Gyurcsány és diktatúrájának emléke örökké bennünk él nyugi !

Mint ahogyan említettem, ez már történelem.

konrada 2016.10.20. 13:31:18

...szerintem meg qrva nagy öngól a Jobbiktól.

Mert zorbánék eddig is azzal kampányoltak, hogy nem az idegen betelepülők ellen, hanem a kívülről irányított betelepítés ellen vannak.

Vona meg felrúgva a cukiságkampányukat, újra azt bizonyítja, hogy ők úgy általánosságban idegengyűlölők...

Ezzel meg elvágják az esetleges összeborulás lehetőségét a baloldallal, és így kizárják magukat a külföldi támogatás elöl is...

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.10.20. 13:31:49

@pioneer2016:
Pontosan:
Ügyes és korrekt
"Nem csak szegény migránsokat, hanem gazdag migránsokat sem akarjuk, hogy Magyarországra telepítsenek (...) se szegény terrorista, se gazdag terrorista ne jöjjön, se Juncker se Rogán ne tudjon bevándorlókat betelepíteni az országba."

erkolcstan.blog.hu/2016/10/19/ugyes_es_korrekt

paragrafus 2016.10.20. 13:55:12

@ben2: ....."Idézd légy szíves azokat a pontokat, illetve hogy a legitim módon megválasztott kétharmados parlamenti többség azokat miben sértette meg, mert így csak a levegőbe beszélsz"....

Na a következőről lenne szó:

Az Alkotmánybíróság 8/2003. (III. 14.) AB határozatában alkotmányos követelményként meghatározta, hogy jogalkotásra csak a jogbiztonság alkotmányos elvének megfelelően kerülhet sor. A jogbiztonság elve megköveteli, hogy a jogalkotás (...) ésszerű rendben történjék (...). (ABK 2003. március, 90.).

Lázár János akkori fideszes frakcióvezető az alaptörvény zárószavazása körében tizennégy további módosító javaslatot is beterjesztett és egy részük kifejezetten új, érdemi módosításra irányuló rendelkezéseket tartalmazott. Tehát ezek a módosítási javaslatok nem csak a tervezet belső összhangjának helyreállítását – a koherenciazavar kiküszöbölését – szolgálták. Az előterjesztések például az önkormányzatok működésével vagy az egészséghez való alkotmányos joggal összefüggésben is teljesen új, addig a Parlament előtt nem ismert szabályokat tartalmaztak.

Az Alkotmánybíróság több határozatában is kifejtette, hogy a törvény(javaslat) zárószavazás előtt történt érdemi módosítása a törvény közjogi érvénytelenségét vonja maga után. Az Alkotmánybíróság leszögezte, hogy a törvényalkotási folyamat egyes eljárási szabályainak betartása a törvény érvényességének jogállami követelménye. A zárószavazás előtti érdemi módosítás vonatkozásában már nem történt parlamenti vita, az ellenzéknek nem volt joga, sem lehetősége módosítási javaslattal élni, nem tudtak hozzászólni, vagyis gyakorlatilag a korábbi, a vita alapját képező változathoz képest, diktátumként átverve, egy alapjaiban más tartalmú törvényjavaslatot emeltek jogszabályi szintre. Ebben a zárószavazás előtti módosításban már semmilyen tekintetben nem érvényesült a parlamenti mechanizmus, a jogalkotási szabályok folyamata, ráadásul zárószavazás előtt – alkotmányosan – már csak koherenciazavar okán lehetne módosítást benyújtani. És az Alkotmánybíróság álláspontja szerint a közjogi alkotmányellenességben szenvedő norma visszamenőleges hatállyal semmis, érvénytelen és hatálytalan.

Az alkotmányozáshoz szükséges körültekintés és deliberáció legminimálisabb szintjét sem érte el. Nem volt elég idő a tervezett módosítás megvitatására; Több érdemi módosítás is csak közvetlenül a zárószavazás előtt, került benyújtásra. Ez az eljárás még a törvényhozás vonatkozásában sem elégíti ki azt az alkotmányos jogelvet, amely az Alkotmány jogállami klauzulája alapján elvárható minimális követelményeket teljesíti. Az alaptörvény zárószavazás előtt beterjesztett módosítói tekintetében nem hallgattak meg jogi szakembereket, szakértőket, a zárószavazásra bocsátott végső tervezetet egyetlen bizottság sem tárgyalta meg. Ezért az alaptörvény elfogadása nem felel meg a jogállamiság legalapvetőbb mércéjének. (AB hat. 1718/B/2010).

Az Alkotmánybíróság kiemelte, hogy „[a]z Alkotmány 26.§.-ával kapcsolatos eljárásokban valamennyi eljárási szabály egyaránt fontos. Minden eljárási szabály, minden eljárási szakasz azonos legitimációs erővel rendelkezik.” Az eljárási szabályok megsértése tehát a törvény közjogi érvénytelenségét vonja maga után. Tehát a hibás törvényhozási, törvényalkotási eljárás a törvény közjogi érvénytelenségét idézte elő. És ez értelemszerűen vonatkozik az alaptörvényre is.
Közjogi érvénytelenség megállapítására a(z alap)törvény olyan súlyos fogyatékossága esetén kerülhet sor, amely az ex tunc, vagyis a törvény kihirdetése napjára visszamenő hatályú megsemmisítését indokolja. Ez alapján indokolt és szükséges az alaptörvény közjogi alkotmányellenessége alapján a visszamenőleges hatályú megsemmisítés. Aminek következtében továbbra is joghatályában fennmaradt az Alkotmány (1949. évi XX. törvény).

Az Alkotmánybíróság korábban több alkalommal is megállapította normák közjogi alkotmányellenességét. Legutóbb 2011-ben, az 1279/B/2011 Ab-határozatában közjogi érvénytelenség miatt alkotmányellenesnek nyilvánította és megsemmisítette a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011. évi C. törvényt (Ehtv.) Az Alkotmánybíróság a törvényt tartalmilag nem vizsgálta érdemben, mivel már a közjogi érvénytelenségén elbukott az alkotmányosság.

paragrafus 2016.10.20. 14:00:05

Az alaptörvény pontosan ugyanebből az alkotmányjogi sebből vérzik. Ahogy az Ehtv. esetében, úgy ezen törvény vonatkozásában is a zárószavazás előtt olyan módosító indítványt nyújtott be a kormány, amely alapjaiban és érdemben változtatta meg az egész törvény(javaslato)t, amelyről (képmutató módon) látszatvitát rendeztek teljesen feleslegesen. És ha az Ehtv. ezen szempontok miatt - függetlenül a konkrét tartalmától - közjogi szempontból érvénytelen és alkotmányellenes lett, akkor ugyanezen alkotmányjogi jogelv alapján az alaptörvényről is elmondható, hogy közjogi szempontból visszaható hatállyal alkotmányellenes.

A közjogi érvénytelenség egyébként nyilvánvalóan fennáll az alaptörvény esetében is. Hiszen ezen törvény elfogadása – jogalkotás tekintetében - ugyanúgy alkotmánysértő módon történt, mint az Ehtv. esetében.

Az Alkotmánybíróság töretlen gyakorlata, hogy magának a jogalkotási eljárásnak az alkotmányosságát is vizsgálja és dönt a formai hibás törvényhozási eljárás alkotmányosságáról. Az Alkotmánybíróság már a 11/1992. (III. 5.) AB határozatában kifejtette: A jogállamiság és a jogbiztonság elvéből fakadnak az eljárási garanciák. (...) Csak a formalizált eljárás szabályainak követésével keletkezhet érvényes jogszabály (...). (ABH 1992, 77, 85.) Az Alkotmánybíróság több határozatában részletesen foglalkozott a közjogi érvényesség eseteivel. A 29/1997. (IV. 29.) AB határozatában kifejtette, hogy a formai hibás törvényhozási eljárás megfelelő indítvány alapján a jövőben alapot ad a törvény kihirdetése napjára történő visszamenőleges hatályú megsemmisítésére.(ABH 1997, 122.) A határozat indokolása szerint a megsemmisítés alapja a közjogi érvénytelenség, amely a norma formai alkotmányellenességének egyik változata. (ABH 1997, 122, 128.) Az 52/1997. (X. 14.) AB határozat rendelkező részében az Alkotmánybíróság megismételte azt a korábbi határozatában foglalt tételt, melynek megfelelően a jogalkotás során elkövetett eljárási alkotmánysértés önmagában megalapozza a törvény megsemmisíthetőségét. (ABH 1997, 331, 332.)

Az indokolás pedig újfent megállapította, hogy a súlyos eljárási szabálytalanság közjogi érvénytelenséget idéz elő. Az Alkotmánybíróság a 39/1999. (XII. 21.) AB határozatában a hivatkozott határozatokra utalva leszögezte, hogy a törvényalkotási folyamat egyes eljárási szabályainak betartása a törvény érvényességének az Alkotmány 2. § (1) bekezdéséből levezethető jogállami követelménye. (ABH 1999, 325, 349.) [ABH 2003,676,683-684.].

Az alkotmányos jelentőségű eljárási szabályok megsértése formailag érvénytelen (közjogi érvénytelenség) és illegitim döntést eredményez. Az Alkotmányra visszavezethető eljárási szabályok sérelmével meghozott döntésnek nincs sem alkotmányos legalitása, sem demokratikus legitimitása. Az országgyűlési képviselők által benyújtott alkotmánymódosítások(…) a demokratikus jogállamiság követelményét nyilvánvalóan nem elégítik ki teljes mértékben”, illetve, hogy „[a]z Alkotmány sorozatos (…) módosítása rendkívül aggályos a demokratikus jogállamiság követelményei (…) szempontjából”.

Az alaptörvény zárószavazás előtti benyújtott módosító javaslatainak elfogadásakor viszont nem koherenciazavarról volt szó, hanem koncepcionális kérdésekről. E körben pedig az Alkotmánybíróság több határozatában is kimondta, hogy az efféle eljárás a törvény közjogi érvénytelenségéhez vezet, ez olyan precedensértékű döntés, amely akár még az Alkotmányra is érvényes. Tehát mindezek alapján a közjogi érvénytelenség kritériumai az alaptörvény esetében is megállapíthatók, és a súlyos eljárási szabálysértések miatt az alaptörvény minden érdemi vizsgálat nélkül, hatálybalépésének időpontjára visszamenőleges hatállyal megsemmisíthető.
A demokratikus jogállam feltételezi továbbá a demokratikusan elfogadott eljárási szabályokat, illetve az azoknak megfelelő döntéshozatalt. Az alkotmányos demokrácia összetett rendszer, melyben részletes eljárási szabályok rendezik több szerv – olykor folyamatos – együttműködését. A szervek együttműködését, tevékenységük kölcsönös ellenőrzését biztosító szabályok azért jelentősek, mert az eljárás eredményének – a döntésnek – a demokratikus legitimitását az eljárási szabályok megléte, továbbá feltétlen és maradéktalan betartása biztosítja. Az alkotmányos jelentőségű eljárási szabályok megsértése formailag érvénytelen (közjogi érvénytelenség) és illegitim döntést eredményez. Az Alkotmányra visszavezethető eljárási szabályok sérelmével meghozott döntésnek nincs sem alkotmányos legalitása, sem demokratikus legitimitása.

A közjogi érvénytelenségre vonatkozó alkotmánybírósági gyakorlat: 27/1997. (IV. 29.) AB határozat, ABH 1997, 122, 128.; 30/2000. (X. 11.) AB határozat, ABH 202, 207.; 7/2004. (III. 24.) AB határozat, ABH 2004, 98, 105.] Mindezen szempontokra való tekintettel az alaptörvény közjogi alkotmányellenessége megállapítható, ezért az visszamenőleges hatállyal semmis, érvénytelen és hatálytalan.

paragrafus 2016.10.20. 14:05:00

@William Kidd: ...."Nem gondolom, hogy Magyarorszagnak a sztalinista 1949. évi XX. törvény es annak modositasa lenne az autentikus alkotmanya, hanem a Szentkorona-tanon alapulo, osi magyar alkotmany"....

Az általad hivatkozott sztálinista alkotmányt 1989-ben az Ellenzéki Kerekasztal keretében teljesen átírták. Gyakorlatilag két érdemi előírás maradt változatlan a korábbiból.
Egyrészt az, hogy Magyarország fővárosa Budapest.
Másrészt az, hogy Magyarország Himnusza, Kölcsey Ferenc Himnusz című verse.
Ezen túlmenően minden mást átírtak az Alkotmányban, tehát az Alkotmányról ezt követően már nem lehet azt állítani, hogy sztálinista.
A Szentkorona-tan pedig szintén nem alkotmányos és nem jogállami.

pioneer2016 2016.10.20. 14:08:45

@Ballib cenzúrázók réme 18:
"hogyan verette meg Gyurcsány Ferenc kerek 10 éve a magyar honfitársait,"

Az ilyen "tüntetőket" gyújtogató, romboló, fosztogató csürhét más országokban keményebben szankcionálták volna. Ezek nem valódi, az akkori rendszer elégedetlenségének hangot adó tömeg volt. Ez fizetett balhé volt, javarészt "ultrás szurkoló" csürhe tömeggel. Én jobban odabasztam volna nekik.

Márk_Márk 2016.10.20. 14:09:35

@William Kidd:
A Szent Korona nagyjából le van szarva, nem tudom, szóltak-e neked, hogy már jó ideje nem királyság van az országban. A szent meg csak a súlyos valláskárosultak bomlott elméjében létező fogalom.

Márk_Márk 2016.10.20. 14:11:47

@Ballib cenzúrázók réme 18:
Lófaszt.
A gyújtogató csürhét verette meg, jogosan.
A Dunába kellett volna lőni mindet, a sok tetves büdös gyújtogató tahót.

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.20. 14:18:00

@Ballib cenzúrázók réme 18: " "Mocskos Fideszes" felkiáltásokkal rugdustak ájulásig parlamenti képviselőt, akin kormánypártiak utána gúnyolódtak a parlamentben"

Na! Akkor jót is tettek akkor? Ez legalább valami.

Bafana 2016.10.20. 14:29:54

Ennek az egésznek a legnagyobb vesztesei a balfasz pártok, Mszp-stől, DK-stól mittomén kistől.
A Jobbik szerintem nyerhet belőle, mert mégiscsak bevitt Orbánnak egy sallert. Ez Junckert leszámítva az utóbbi 6 évben senkinek nem sikerült. A mítosz fala kezd omladozni.
A Fidesz csak veszithet, mert a bukás nagysága függ a kiindulási ponttól. Onnan felfelé nem nagyon van út.

2016.10.20. 14:33:39

@ben2:

Ahogy a Fidesznek is az, ha ebben a témában keménykedik.

5perc 2016.10.20. 14:47:37

Ez a jobbik soha nem lesz képes elszámoltani sem az mszp-t sem a fideszt.

E.Katolnai 2016.10.20. 14:53:41

Orbán nem lesz a sarokba szoritva, de vona és pártja egyre kevesebb szavazatot fog kapni, szemétségében valójában nem Orbánnak árt, hanem a magyarok nemzetének. Ez amit az utóbbi időben csinál ez a hatalom éhes, zavarodott ál-nemzeti figura se nem jobboldali, se nem radikális-nemzeti. El kéne zavarni a francba, mert csak lejárat minden tisztességes hazafit.
vona menj az anyádba!

E.Katolnai 2016.10.20. 14:58:29

@pioneer2016: kinek basznál oda jobban te szerencsétlen?
akinek ilyen nagy pofája van a társalgókban, az általában egy gyáva féreg, esetleg nők ellen nagy hós ...

Macropus Rufus 2016.10.20. 15:04:26

belemegy. Leállítják, Jobbik megszavazza, majd a Viktorék vissza állítják. Ennyi.

Netuddki. 2016.10.20. 15:20:15

2 napja ezt írtam:
"Tibi ! 2016.10.18 22:45:08
Mellesleg, POPKORNT BEKÉSZÍTENI!

Mai hír, hogy felcsillan némi értelem a lobbik háza táján. A vona bele akar köpni az antilop biznicébe. Ez a feltétele, hogy a lobbik megszavazza az orbán kotmány módosítását.

2 eset lehet. Az orbán beint a vonának, aztán a vona is az orbánnak. Vagy látszólag az orbán belemegy és átqrja a vonát a palánkon. A felek ismeretében más lehetőséget nem látok. Nyehehe!"

Egyelőre úgy néz ki az orbánt nem lehet lecsukni. Akarom mondani zsarolni. Nyehehe!

Márk_Márk 2016.10.20. 15:28:09

@5perc:
Ja, mert ezek egymást mennyire elszámoltatták már, nem?
2002-ben is meg 2010-ben is politikusok tömegei kerültek börtönbe lopás, korrupció és hasonlók miatt.
Vagy mégsem?

Egyébként nem lesz szükség a Jobbikra, majd az MSZP pár "véletlenül rossz gombot nyomó" képviselője megszavazza, ahogy a stadionpénzek eltüntetését.
Azt mondjuk nem tudom, hogy kerülhet a Parlamentbe, aki annyira hülye, hogy 3 FELIRATOS gomb közül nem tudja azt megnyomni, amelyiket akarta.

Márk_Márk 2016.10.20. 15:29:20

@E.Katolnai:
Bezzeg Orbán, az használ a hazának, mi?
Neked sem a szomszédod a hülye.

Bafana 2016.10.20. 15:42:59

@E.Katolnai: Ha elzavarnád Vonát és a majd 1 millió támogatóját, akkor ki fogja neked fizetni a segííííjedet? Éhen döglesz! Azt a faágat nem bölcs dolog elvágni, amelyiken ülsz! Csak jótanács volt, ne hadonássz a láncfűrésszel!

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.20. 15:43:25

@Márk_Márk: @fidesz maszop dk egykutya:

Öröm olvasni a Gyurcsány féle "Demokraták" támogatóit, mikor ilyen őszinték:

"A Dunába kellett volna lőni mindet"

Köszönöm.. :DDD

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.10.20. 15:44:40

Ez megvan ?

888.hu/article-soros-titkok-iv-internetes-megfigyelesen-dolgozhat-az-open-society
Soros-titkok IV.: Internetes megfigyelésen dolgozhat az Open Society

felhasználói aktivitásról készít rendszerezett térképeket, amelyeket később algoritmusokon keresztül egyedi, online preferenciák manipulálására használ fel.

Brix 2016.10.20. 15:46:23

Pont az ellenkezője igaz: Orbàn nyer, ha a Jobbik elutasítja az Alaptörvény módosítàsàt , mivel lesz kire fogni a mindenképpen kötelező kvótàk elfogadàsàt

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.20. 15:50:49

@Ballib cenzúrázók réme 18: igen? És hol láttál gyurcsány féle támogatót született "elvtárs"? :)

Macropus Rufus 2016.10.20. 15:53:28

@Ballib cenzúrázók réme 18: azzal ugye szintén tisztában vagy, hogy a balhé utáni vizsgálatnál a fidesz képviselője számon kérte a rendőrfőkapitányt, hogy a múzeumnál miért nem lövetett az emberekbe?

hvg.hu/napi_merites/20110224_2006_os_zavargasok_fidesz_tomeg_eles_fegy
" Ezekből az anyagokból egyértelműen kiderül, hogy Nyitray András, a Fidesz akkori országgyűlési képviselője szerint éles lőfegyvert kellett volna használni a tüntetők ellen "

http://alfahir.hu/2006-ban_tömegbe_lövetett_volna_fidesz_képviselője-20110222

nepszava.com/2011/02/magyarorszag/lovetett-volna-a-fidesz-2006-ban.html
" Nyitray András akkori fideszes képviselő “azt kérte számon”, hogy a televízió székháza körül szolgálatot teljesítő rendőrök miért nem használták a szolgálati fegyvereiket. Zagyva György Gyula hangsúlyozta: eszerint a Fidesz éles lőszert használt volna."

nepszava.hu/cikk/1003309-a-fidesz-lovetett-volna-2006-oszen

de ez azért ne zavarjon téged. De sebaj, ha rosszul alakulnak majd itt a dolgok, akkor saját szemeddel is láthatod, hogy nem poénból van a tek és nem vitzből akarnak 20ezres tartalékos hadsereget sem. Igaz a haderő nem vethető be magyar földön magyar emberek ellen, de majd a gránit szilárdságú alaptörvényt módosítják oszt jó napot. :p

Macropus Rufus 2016.10.20. 15:56:18

@Ballib cenzúrázók réme 18:
itt megtalálod a jegyzőkönyvet is:

nepszava.hu/cikk/1003309-a-fidesz-lovetett-volna-2006-oszen

hagy idézzem az oldalt:
"Nyitray András, a Fidesz országgyűlési képviselője, a bizottság tagja ugyanis a jegyzőkönyv szerint azt rótta fel a rendészeti miniszternek, hogy a rendőrök miért nem használták a fegyverüket a tüntetőkkel szemben. Értik, ugye? A tévéostrom másnapján, 2006. szeptember 19-én a Fidesz képviselője a titkosított ülésen azért hibáztatta az MSZP-s vezetést, mert a rendőrök nem lőttek éles lőszerrel a tömegbe. Ma pedig ugyanez a Fidesz kéri számon az akkori vezetésen, hogy alig egy hónappal később miért lőtt gumilövedékkel a tüntetőkre…"

és te ezeknek csápolsz. Remek.

2016.10.20. 15:59:48

Orbán taktikája arra épül, hogy behódolt a bankszektornak, viszont ennek a harcos ellenkezőkét kommunikálja. Biztosan megvan ennek az ára és nagyon úgy fest, ezzel a letelepedési biznisszel valójában már megkezdődött a Kárpát-medence lakosságának lecserélése a magyarnál engedelmesebb népséggel. Valójában erről szól a buli és ebben a Jobbik is pont úgy benne van, ahogy a tisztességet ma már elképzelni sem tudó fidesz.

Aranyi Gábor 2016.10.20. 16:04:55

@Brix: Hülye. A kvóta-döntés minden létező szerződésbe és jogszabályba ütközik AB OVO. A Tákolmányba ha beleírták, ha nem, akkor is törvénytelen, és a Tákolmányból le lehet vezetni ezt (is). Ezért műbalhé az egész. A Zeju Bíróság meg jövő év végén úgyis el kell törölje a kvótákat. A Nép meg eltörli akkorra a mostani "EU"-többséget, és az izraeli(ta) krva édesanyjába küldi az egész globálkufár bagázst. Vagy megdöglünk mindannyian, de előbb a fejed szét lesz csapva a betonon. Remélem.

von Putri 2016.10.20. 16:13:44

Sajnos ebből az jön le, hogy a többpárti egyeztetés szükségessége - ami úgy általában együtt jár a parlamenti demokráciával - gyakorlatilag lebénítja a törvényhozás működését egy civakodásra amúgy is erősen hajlamos országban, mint példul Magyarország

Máshol is keresik a megoldást erre, így a nagykoalícióval Németországban vagy Ausztriában. De sztem ez csak még rosszabb, mert elveszi a zemberektől a változásnak még a reményét is. Németország esetében egész Európát veszélyezteti a nagykoalíció Merkel alternatíva nélküli migránspolitikájával

sas70 2016.10.20. 16:34:34

Szerintem meg Vona következetes. Nem kell migráncs, ha fizet akkor se!
Persze tudjuk, a fidesznek vannak jó migráncsok is.
A tákolmány módosítás meg egy nagy lózung, ha valaki értelmezte. Ez Orbán hülye mantrája, hogy bármitől is megvéd bennünket.
Csak attól őrülök meg, hogy az így elbaszott pénzekből, mennyi hasznos dolgot lehetne csinálni! Pl. el lehetne költeni a Budapesti utak kátyúzására, hogy menjen szét az autó, de lennének még ötleteim ezen kívül bőséggel.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.10.20. 17:14:28

@István Zsolt:

Orbán JudeoGyipszi felmenőkkel rendelkezik. Érthető, hogy a saját fajtáját védi.

Zsoltbacsi 2016.10.20. 17:22:29

@Aranyi Gábor:

Ehhez nem tudok hozzaszolni, mert nem vagyok alkotmanyjogasz, es azok meg mondanak mindent. De azert azt eszre kell venni, hogy sorban jonnek a birosagi iteletek Strassbourgbol ahol igenis az allamoknak adnak igazat az euval szemben.
Igaz hogy mas temakban, de ugyanugy az alkotmany szintjen.

Lajos Csánó 2016.10.20. 17:42:58

@E.Katolnai: Ami biztos,az az,hogy Orbán egy bosszúálló g...i,ahogy a volt haverja mondta!Mellesleg amit a jobbik állít abban ő nem állít valótlant.Azt mondja se szegényt,se gazdagot ne lehessen betelepíteni! Az igaz,hogy nem egy néppárt!

Márk_Márk 2016.10.20. 17:56:17

@Ballib cenzúrázók réme 18:
A gyújtogató csőcseléket?
Igen.
Mivel ezzel a tettükkel kiírták magukat az emberek közül, dühöngő állatokkal szemben meg nincs más megoldás.

ka_TARZI_s 2016.10.20. 18:01:03

@William Kidd: ha az érvénytelen népszavazás után nem lesz Alaptörvénymódosítás, az azt jelenti, hogy Orbán itthon sem legyőzhetetlen.

És a Jobbik is simán mondhatja azt, hogy a Fidesz számára fontosabb a pénz, mint a magyar emberek.

torró 2016.10.20. 18:02:35

Nem kell itt sokat várni a kormánynak, mert megoldódik lassan a migráns probléma. Merkel mama már kifejezte bánatát ezzel kapcsolatban. Hamarosan lépniük kell mert már a többségüket is elvesztették a törvényhozásban. Népszerűségük a béka segge alá süllyedt. Ha nem lépnek az Orbánék semmit akkor se lesz már sokáig a németeknél fenntartható ez az állapot. Szerintem hamarosan visszatoloncolják a nagy többségüket. Ámbár a törökök most akarnak beleköpni a levesbe. Vona meg elkövette ezt a baklövését, amiből csak szarul jöhet ki. A Molnár Gyula meg szerintem a háttér alkut már valamelyik nap megkötötte Orbánnal. Amin ki is akadt egy két pártársa. Attól hogy egy páran utáljátok, Orbán nem egy hülyegyerek, Ilyen Vona gyerek nem tudja bevinni az erdőbe!

luis5 2016.10.20. 18:02:49

Total tévedés. Orbán ebből csakis jol johet ki viszont Vona nagyon meg fogja szívni. Pirruszi gyozelem volt 1 napra a Jobbiknak

jogalany 2016.10.20. 21:59:37

Szóbeszéd ?
Mindenesetre elgondolkodtató. Vona is egy pénzéhes gazember. A pártján belül olyan alapember tisztogatást végzett, hogy abba hosszabb távon nem biztos, hogy nyerő lesz. Ez meghatározza gondolkodását, biztosítani akarja személyes jövőjét. És ez az alkalom rá, kért 3 milliárdokat magának legális lottó nyereményben. A módosítás Orbánnak fontos. Vona ha megkapja könnyen kitáncol a kötvény bezárás alól és gazdag ember. Egyébként is egyik politikust sem az ország, hanem saját pénzecskéje érdekli.

jogalany 2016.10.20. 22:06:15

@TanNé:
Az igaz, hogy Orbán zsidó származású, úgy mint Vona, de az, hogy cigány lenne, visszautasítom. Orbán már kétszer is elismerte, a származását, ellenben Vona még csöndben van, mint Szegedi alelnöke volt, mig ki nem derült az igazság.
És a bankszektor egy hónap alatt kicsinálhatná bármelyik miniszterelnökünket, hogy Orbánnal nem tették, az azt is jelenti, hogy Antalnak igaza lehet. Elvégre nem a bankszövetség elnöke adott szállást Matolcsynak ?

William Kidd 2016.10.20. 22:34:47

Az teny ha itt balliberalis part lenne hatalmon - MSZP, DK, Egyutt, LMP, PM stb. stb. - Magyarorszagon mar olyan ostromallapotok lennenek, mint Nyugat-Europaban. Ezek szervilis modon csontig nyalnanak a nyugati politikusoknak es itt tobzodna a tomenytelen eroszakos muszlim naplopo. Szemet, anarchia, nemi eroszak, terrorveszely. Meg mindig jobb alapjaiban nezve ha a ket polgari koros jomadar (Vitya es Vono) egymassal marakodik, mintha a masik oldal a donteshozas kozelebe jutna. Az szo szerint vegzetes lenne rank nezve.

Márk_Márk 2016.10.21. 03:12:40

@jogalany:
Zsidónak nem zsidó Orbán (az a Dojcs), viszont cigánynak egyértelműen cigány.
A nagyapja még vályogot vetett Alcsút határában.

E.Katolnai 2016.10.21. 03:25:39

@Bafana: Én nem beszéltem 1 mill. követőről, vsak vonáról. Mindig is hangoztattam, h hazánknak szüksége van a radikális nemzeti hazafiakra, betyárokra, kurucokra stb.
vona letért a nemzeti radikalizmus útjáról, megtagadta Novák bátor kiállását, győzni, hatalomra kerülni, mindenkinek megfelelni, mindenkinek odanyalni szeretne, bizonyitani, h tud szemét lenni még akkor is ha az egész nemzet szivhatja kishitüségét. vona menjen át az lmp-hez, oda való nem egy nemzeti radikális párt élére ...

fidesz maszop dk egykutya 2016.10.21. 10:45:41

@E.Katolnai: "Novák bátor kiállását" ezen felröhögtem :DD novák és a bátorság vicces :D

jogalany 2016.11.07. 16:33:47

Márk
Dehogynem, Orbán is zsidó és Deutsch is az. Meg Kósa, és Rogan, és Lazar, és a többi.
Úgyhogy ne cigányozd le egyiket sem.
süti beállítások módosítása