A valódi viták otthona

Reflektor

Csepregi János: Orbán Viktor legújabb zaklatási ügye

2016. október 21. - macska az úton


propaganda_1.jpg

A +36-1-987-6373-as telefonszámról az elmúlt napokban sok hívást kaptam, de ezeket többnyire még fogadni sem tudtam, később pedig hiába próbáltam visszahívni az adott számot, folyton foglaltat jelzett.

Ma aztán végre kiderült, miről is van szó, épp újabb kampány folyik, most épp arra buzdítanak, hogy október 23-án menjek ki a Kossuth térre, hallgassam meg miniszterelnök úr beszédét. (Basszus, az az Orbán Viktor, aki Nagy Imre újratemetésén beszélt, vajon mit kezdene ezzel a mostani szörnyeteggel?) Egyfelől érthetetlen, hogy közpénzből hallgatóságot toboroznak (legyünk igazságosak, lehet, hogy olcsóbb, mint a fizetett statiszták és kevésbé kellemetlen az iskolások odakényszerítésénél), másfelől mennyire lehet hatékony a módszer? A gépi hívások személytelensége, az, hogy az információáramlás csak egy irányba lehetséges, pont annyira szenvtelen és autokrata, mint az akaratuk rám erőltetése. Már pedig én nem adtam meg sehol a telefonszámomat (Üdv Kubatovnak és a kopaszainak!), hogy ilyen célra felhasználhassák, szóval ez nettó zaklatás.

Korábban is próbáltam már rákeresni a számra a neten, de tegnapig sehol és semmit nem találtam róla, aztán hirtelen kiderült, nem is vagyunk olyan kevesen, akiket roppantul bosszant ez az erőszakos nyomulás. A többi felháborodott kommentelő között volt, aki korábban titkosíttatta a számát, ennek ellenére hívták. Akadt, aki arra panaszkodott, hogy beteg gyerekét altatta volna este, amikor hívták. Pedig ezt a számot csak olyanoknak adja meg, akik olyankor se zavarják, akiktől esetleg fontos hívást vár. És volt, aki nálam ügyesebben kiderítette, hogy kikhez is van regisztrálva az adott vezetékes szám. Ez pedig nem más volt, mint a Media Exchange Kereskedelmi és Szolgáltató KFT.

Mérges voltam, felhívtam őket. A cég nevében bemutatkozó férfinak elmondtam a problémámat. Kéretlen politikai spamek telefonon keresztül. Sok. Azt válaszolta, ők bizony nem hívogatnak senkit. Jeleztem neki, hogy a szám bizony hozzájuk van bejegyezve az interneten fellelhető adatok alapján. Erre azt a feleletet kaptam, hogy az ugyan lehet, de ők csak szolgáltatásként biztosítják másoknak a vonalat. Azt gondoltam, ez bizony magas labda, amit érdemes lecsapni: ugyan kinek? Hiszen én megrendelőiknek is örömmel jelezném, hogy be lehet fejezni a dolgot, de ne finomkodjunk a színtiszta zaklatást, hisz már sokszor hívtak. Ők viszont a megrendelő kérésére nem adhatnak ki a személyéről semmit, szóval tegyek feljelentést, ha úgy érzek, ahogy azt korábban állítottam. Ekkor visszakérdeztem, hogy azzal semmi gond nincs, hogy az általuk biztosított vonalon keresztül zaklatnak valakit? És a panaszomat legalább tudnák továbbítani az inkognitót kérő ügyfelüknek? Az utolsó mondat az volt, hogy ők nem is tartják a kapcsolatot a megrendelővel, szóval nem tudnak segíteni és továbbítani sem a jelzésemet, tegyek feljelentést, ha gondom van. Hát köszönöm szépen.

Ekkor arra gondoltam, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság oldalán, elektronikus úton teszek bejelentést a kéretlen hirdetéssel kapcsolatban. Aztán megnézve több dolog is leesett. SMS-ben, MMS-ben, e-mailben és faxon zaklathatnak hirdetésben, de telefonon kéretlen hirdetés bejelentése nem választható ki. Ez még talán a kisebb gond lett volna, de az egész formanyomtatvány, pláne az apró betűs részek hamar meggyőztek, hogy ezt a hatósági eljárás kezdeményezését én inkább kihagynám. Sokat elárul a magyar mindennapokról, hogy rögtön arra gondoltam, vajon milyen következménye lenne, ha szólni merek a hatóságnak… 

Aztán leesett, basszus, végül csak elérték, amit akartak, egy dolgot azért biztosan megtehetek: október 23-án én is kimegyek a Kossuth térre. Ja, meg persze beállítom erre a számra a telefonomon a zaklatásszűrőt.

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem? Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr2011827311

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Betojt a FIDESZ, ezért felpörgették a hazugsággyárat 2016.10.23. 11:33:59

Valami egészen hihetetlen, hogy mennyire összecsinálták magukat a FIDESZ-ben attól, hogy esetleg sokan hallgatnak Juhász Péter hívására, és 23-án elmennek kifütyülni Orbánt. Egyrészt lázasan elkezdtek embereket szervezni: A CÖF viszi a már szokott ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paragrafus 2016.10.23. 11:33:57

Én is kapok és kaptam hasonló kéretlen hívást, annak ellenére, hogy az én telefonszámom is titkos. De mint megtudtam, ez a következőképpen működik:
Van egy technikai rendszer, amely véletlenszerűen generál telefonszámokat, aztán ezeket ez a rendszer fel is hívja. És ha köztük van olyan, ami éppen titkos, akkor azt is.
Állítólag ez a rendszer azt nem tudja, hogy ezeket az általa generált számokat felismerje és megkülönböztesse aszerint, hogy az adott telefonszám titkos-e, vagy sem, csak annyit tud megállapítani, hogy az a szám ténylegesen létezik. Függetlenül attól, hogy az adott telefon kié, kinek a nevére van bejegyezve.
És ha érzékeli, hogy maga a szám ténylegesen létezik, felhívja.
Ennyi a hívások háttere.

macska az úton 2016.10.23. 11:59:59

@paragrafus: akkor lottóznom kellene, mert engem kb. tizenötször próbáltak eddig elérni... :D ami a véletlenszerű generálás esetében azért kissé meglepő eredmény, nem?

has 2016.10.23. 12:03:37

@paragrafus: Ezt ki mesélte, a télapó?

NewZ 2016.10.23. 12:03:42

Ismerős probléma....Nekik mindent szabad??:-) A telefon kinyomása az egyedüli megoldás..:-)

has 2016.10.23. 12:10:34

@paragrafus: ÉS az állami cégek számaira miért nem jön hívás? Ugye csak véletlenül.

Harry Hole 2016.10.23. 12:16:24

"...később pedig hiába próbáltam visszahívni az adott számot, folyton foglaltat jelzett."

De sok időd van.
Basszus, emberek 100 milliói kapnak világszerte naponta ilyen hívásokat, kéretlen reklámokat, ajánlatokat, stb...
Nincs más teendőd, mint ignorálni és törölni ezt a sok szemetet, ha elektronikus kütyüiden nem vagy képes, vagy nem tudod beállítani azokat a szűrőket melyekkel legalább csökkenteni tudod ezt az áradatot.
De ha foglalkozni akarsz velük, akkor hajrá...és ismételd magadban sokszor:
"Vadász, vadász, te szopni jársz ide."

kvadrillio 2016.10.23. 12:40:52

Ekkorát hazudni ?!!!!!...és nem szakadt le a zééég !!! :O)))))Szijjártó: A kormánynak nem kellett befolyásolnia a magyarokat, maguktól szavaztak
Szabó Péter
Szabó Péter követés
2016.10.20. 18:28

Az egyik legismertebb interjúműsor, a BBC-s Hardtalk vendége volt Szijjártó Péter, a magyar külügyminiszter. Egyelőre egy rövid, három perces részletet lehet megnézni belőle online, de az MTI is kiadta már a beszélgetés főbb pontjainak összefoglalóját, ezek alapján két lényeges téma volt a műsorban: a brexit és a menekültkérdés....:O)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kvadrillio 2016.10.23. 12:41:46

...miközben...ORRBA-SZÁJBA MENT A MIGRÁNCCSOZÁÁÁÁÁS !!!! :o))))))))

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.10.23. 13:05:03

@csepregi jános:
Gondolhatod milyen az eredményessége a pániktelefonoknak!
Az egész világot végig hívták és csak egy lengyelt találtak aki eljön.
A kutya töke se áll már ezzel a faszival szóba!
Nézz utána: 2006-ban kik voltak itt Európából, annak is a nyugati feléből, úgy hogy nem kellett pániktelefonálni!

EddieCivic4g 2016.10.23. 13:33:13

@paragrafus: Lol, a titkosított telefonszám nem azt jeleni, hogy nem lehet felhívni. Pistike titkosítja a számát, én meg kiváncsi vagyok Pistike számára, akkor nem fogják nekem kiadni, mert titkos. De ha elkezdem felhívni sorban a telefonszámokat, akkor előbb-utóbb eltalálom Pistike számát, és fel is tudom hívni. Ugyanígy hívtak fel téged is, nem név, hanem telefonszám alapján...

paragrafus 2016.10.23. 16:24:25

@has: ...."Ezt ki mesélte, a télapó?"...

A Jézuska.

paragrafus 2016.10.23. 16:25:57

@has: Nem tudom, hogy állami cégek számára miért nem megy hívás.
Éppen ezért a magam részéről nem tudom kizárni annak lehetőségét, hogy olyan számokra is mehet esetleg.

Mr. Waszabi 2016.10.23. 18:28:28

Ha van eszed, akkor sípot fogsz fújni. Megy a magyarázás itt kormányzatilag '56-ról - mutasd meg, hogy te vagy '56-os. 56 herzen fújd a sípot. Orbánnak már annyi - már amennyiben több itt az értelmes ember, mint a diktatúra kiszolgálója. Márpedig többen vannak, akárcsak '56-ban, vagy '89-ben. Ne feledd: a Népszabadságot, amely az '56 utáni lájtos diktatúrát képviselte itt 32 éven át, nos, 2016. október 6-án taposta el az Orbán kormányzat és sleppje. Véletlenül? Nem hinném. Amiként az ország hivatalos formáját sem véletlenül változtatták az Alaptörvényben 2011-ben Magyar Köztársaságról Magyarországra. Magyarország ugyanis bármi lehet - diktatúra is. A Magyar Köztársaság meg nem. Nagyjából egy weimárosodási folyamatot kopizott ide Orbán elvtárs - hogyan csináljunk fasiszta államot egy köztársaságból. Erről szól az ő története, nem egyébről. És ezt itt mi nem komáljuk 1939 óta. A fasiszta balfékek meg elmehetnek a balfenékre - szerintem. Magyarországon a szélsőjobb ugyanis mindig jelen volt - de csak 10-15 %-os pártolási aránnyal. Maradjon is ez meg így.

has 2016.10.23. 18:55:36

@paragrafus: Ezt gondold át még egyszer, mert ennek nincs értelme. Legközelebb ne vegyél be fogalmazás gátlót írás előtt.
süti beállítások módosítása