A valódi viták otthona

Reflektor

A gyermekes családok több, mint harmada nem tudja kifizetni a fűtést

Így működik a Nemzeti Elszegényedés Rendszere

2016. december 22. - szénhidra

Hiába javultak egyes gazdasági adatok (foglalkoztatottság, munkanélküliség), a jövedelmi viszonyok terén nincs észrevehető változás: a magyra családok negyede, a gyermekes családok 38%-a nem engedheti meg magának a lakás megfelelő fűtését - jelentette ki Szél Bernadett egy az Ökopolisz Alapítvány által november végén szervezett konferencián. Közel 8 millióan élnek 130 ezer forint alatti egy főre jutó jövedelemből Magyarországon. Egyre kisebb a középosztály, és ők sem képesek valódi középosztálybeli életmódra: hiszen a nagy többségnek nincsenek megtakarításaik, nincs rendszeres nyaralás, színház, egy-egy váratlan, 40-100 ezer forintos kiadásra csak a legtehetősebb kétmillió embernek van fedezete Magyarországon – fogalmazott ugyanezen a rendezvényen Mellár Tamás egyetemi tanár (Pécsi Egyetem), a KSH korábbi vezetője.

A közgazdász szerint először  a rendszerváltás után nőtt nagyot a jövedelem-egyenlőtlenség, akkoriban a népesség legalsó és legfelső tizedének jövedelem-aránya 4:1-ről 6:1 körülire változott, majd 2010-től tovább rosszabbodott a helyzet: a legalacsonyabb jövedelmű egymillió ember jövedelménél azóta 8-szor többet keres a társadalom felső tizede.

mellar10.JPG

(az egyenlőtlen eloszlás mértéke nőtt az elmúlt időszakban)

 

Vagyis az úgynevezett középjövedelműek is szegények: félretenni csak a felső 1-2 millió  ember tud, márpedig a Fidesz-kormány által annyit emlegetett “tisztes polgári középosztálybeli” léthez hozzátartozna a létbiztonság is.  A lakosság több mint 60%-a nem éri el az átlagos jövedelmet, a középosztálybeli életmódot csak a két legfelső jövedelemtized, a társadalom ötöde  tudja megvalósítani - fogalmazott Mellár a Reflektor.hu kérdésére.

2006-2014 között a legalsó jövedelmi réteg aránya 7%-ról 9%-ra nőtt, miközben a középréteg aránya 38.5%-ról 33,2 %ra csökkent.A legfelső jövedelmi réteg 5,4%-ról 7,6%-ra bővült.

mellar12.JPG

 

A szakember hangsúlyozta: a középosztály kinevelése nem  valamiféle magasztos elvi okból, hanem  gazdasági indokkal fontos és szükséges: azok az országok a legversenyképesebbek, ahol erős a középosztály és erős az állami újraelosztás  (pl. A Skandináv országok).

Magyarországon a  családok nagy többsége nem tudja,  az állam pedig nem akarja biztosítani a  gyerekeknek az esélyegyenlőséget, márpedig ehhez állami szerepvállalás kellene.  Az egykulcsos adórendszerrel például, melyet annak idején a hivatalos érvelés szerint épp a polgárság megteremtése érdekében vezettek be, épp hogy a jól keresők járnak jól, miközben az országban a kiskorúak közel fele nélkülözik - jelentette ki Mellár Tamás.

Szintén az egykulcsos adórendszer lecserélését, a legalacsonyabb keresetűek személyi jövedelemadójának csökkentését és az alapjövedelem (és nyugdíj) bevezetését javasolta a közelmúltban a Párbeszéd (Magyarországért) szóvivője is. Tordai Bence az OECD felmérésére hivatkozott, mely szerint a cégeket terhelő adók mértéke Magyarországon kevesebb, mint fele az OECD-országok átlagának, miközben a lakosságot terhelő fogyasztási adók 4-7 százalékkal magasabbak annál, ráadásul Magyarország az egyetlen  OECD tagállam, ahol 2007-hez, vagyis a válság előtti időszakhoz képest csökkent a szociális ellátásokra fordított összeg.

Tízezrek  élnek gyakorlatilag hajléktalanságban, ma Magyarországon naponta átlagosan 4 alkalommal lakoltatnak ki valakit csak önkormányzati lakásból - jelentette ki a konferencia másik előadója, Misetics Bálint szociálpolitikus (ELTE TáTK). (Fontos megjegyezni, hogy az összes lakóingatlannak csak, 2,5 %-a önkormányzati tulajdonú.) Hozzátette: hasonlóan igazságtalan elosztási szempontból a jelenlegi és következő időszak nagy állami lakásprogramja, a CSOK.

mis_kil.JPG

 

Ráadásul a  régió többi országához képest is elég rosszul áll például a lakhatási feltételek terén a kormányzati kommunikáció szerint egyre jobban teljesítő Magyarország .

mis_fut.JPG

Misetics Bálint szerint a helyzeten többek között az erőforrások hatékony ráfordítása segítene, hogy ne történhessen olyan, mint például a gázártámogatásra 2003-2007 között elköltött 300 milliárd esetében: a leggazdagabbakra ebből másfélszer annyi pénzt fordítódott, mint a leginkább rászorulókra

mis_tam.JPG

Miközben például a tartós munkanélkülieknek havonta összesen 22 800 Ft támogatás jut, Misetics szerint 10 év alatt ezer milliárd forintot költhetett el az állam támogatásokra úgy, hogy annak mintegy kétharmada a lakosság legjobban kereső 20 %-ához  került. A 2015 március elsejével megszüntetett országos lakásfenntartási és adósságcsökkentési támogatás összesen nem került annyiba, mint amennyi az állam éves becsült vesztesége a letelepedési kötvény-konstrukción.

mis_men1.JPG

mis_men2.JPG 

A fővárostól már 50 kilométerre vannak olyan települések, ahol egy éhes gyerek senkit nem zavar, a hét végén sehol nem talál segítséget – jelentette ki Vecsei Miklós a Máltai Szeretetszolgálat alelnöke.  A korábban hajléktalanügyi biztosként is dolgozott szakember „A nyomorúság hieroglifái” címmel tartott előadást a fenti konferencián: a címmel is illusztrálva, mennyire nehezen érthetik a „jóléti erkélyről” a társadalomra tekintő döntéshozók a szegénységben, nyomorúságban élők problémáit, a döntéseik mögötti motivációit.

Vecsei emlékeztet: már jó ideje megjelent a nélkülözésnek a szegénységnél is rosszabb formája: nyomorúság. A nyomorúság az, amikor a hiány olyan mértéket ölt, hogy szétmarja a közösséget. Eltűnik a holnap, csak a ma számít. A pillanatnyi szükség felülír mindent, nem számít más, csak a túlélés. A „jóléti erkélyről” azonban csak a középosztály mindennapi életében vizuálisan megjelenő  hajléktalanság látszik, aminek a felszámolására  történnek lépések, igaz, de - a kevés kivételtől eltekintve -  leginkább csak azért, mert ők „zavaró tényezőt” jelentenek. A nem látható nyomorúsággal azonban senki nem foglalkozik, márpedig a hajléktalan emberek egy része épp ez elől menekült korábban a városba.

A társadalom nagy része ráadásul  nem túl megbocsátó a nyomorúságban élőkkel (ezen nem segítenek az olyan hatalmi lépések sem, mint a hajléktalanság kriminalizálása). Ha például azt hallja valaki, hogy egy végletesen szegény családban a szülők éjszaka elégették a konyhaszekrényt, a cipőket meg a ruhákat, akkor a középosztály levonja a következtetést, hogy felelőtlen, a gyerekeivel nem törődő, ostoba emberekről van szó – miközben fogalmuk sincs arról, hogy mínusz tíz fokban mennyire tud fájni a hideg. A nélkülözést nem ismerő embernek  nehéz átéreznie, hogy van a hiánynak egy olyan pontja, ami egyszerűen átbillenti az embert a hagyományos értékeken. Van az éhezésnek olyan szintje, amikor mindent odaad az ember, akár a testét is, de ennek semmi köze prostitúcióhoz – fogalmazott Vecsei.

A szakember tud olyan 300 fős  faluról, ahol a lakók harmada ilyen nyomorban él,  és szerinte további 2-300 hasonló helyzetű település létezhet az országban. Vecsei szerint kulcsfontosságú lenne a politikamentes, szakmai gondolkodás, érvelés ezen a téren, hogy a szegénység ne válhasson a politikai játszótérré. Egyúttal kijelentette: minden gyermeknek alanyi jogon, pusztán azért, mert ember, járnia kellene a lehetőségnek, hogy jól táplált és egészséges lehessen, attól függetlenül, hogy milyenek a szülei.  A mostani helyzetben pedig nélkülözhetetlen lenne egy sokkal rugalmasabb, a rendkívül sokféle helyi körülményhez alkalmazkodni tudó támogatási rendszer, ahol a védőnőnek, a szociális munkának megfelelő eszközei vannak: gyógyszer, tűzifa, pelenka, pénz például osztálykirándulásra. Szükség esetén akár többhetes bürokrácia nélkül legyen előteremthető keret, ruhára és cipőre vagy akár fodrászra és fogászati beavatkozásra is, ha ezzel valakit munkahelyhez lehet segíteni.

A Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által 2014-ben  készíttetett tanulmány adatai  altámasztják Vecsei szavait (ez a dokumentum  volt a gyermekszegénység ellen  tavaly szervezett Nemzeti Minimum kampány egyik kiindulópontja).

“Az UNICEF adatai szerint Magyarországon a gyerekek 1 százaléka számára nem biztosított a napi háromszori étkezés (de Neubourg et al. 2012, Gyurkó 2013). Az egészségügyi statisztikák alapján ennél nagyobb, 2–3 százalék közötti értékre becsüljük azok arányát, akik a család anyagi helyzete miatt rendszere-sen nem jutnak hozzá a megfelelő mennyiségű élelemhez. Ennél jóval többen vannak a potenciális éhezők: a TÁRKI Gyerekmonitor 2009 felmérés szerint a gyermekes családok 12 százalékában fordult elő, hogy nem jutott elég pénz élelemre, és ez a szám a válság óta még bizonyára emelkedett is. Ezek az értékek 1,8 millió gyerekkorúval számolva 36–54 ezer tartósan éhező, és több mint 200 ezer „kríziséhező” gyermeket jelentenek. “

Horn Gabriella

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr7212067673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.12.24. 12:46:01

Ugyanúgy nem akarnak a mostaniak sem emelni az életszínvonalon, mint a balliberálisok.

2018-ban mehetnek ők is oda, ahova 2010 áprilisában a libsik mentek...

bs76 2016.12.24. 13:18:24

@A demokrácia leszakadó függönye: Anyádat, azt az útszélit. Te genny, miért az államtól várod a felemelkedésed? Magadért nem tennél semmit? Egy lust geci vagy, kádárista beidegződéssel. Micsoda aberráció, Viktor kell növelje neki a fizetését, mert neki nincs se keze, se lába. Az ilyen söpredék miatt tart itt ez az ország.

bs76 2016.12.24. 13:20:54

"Így működik a Nemzeti Elszegényedés Rendszere" A prosti kurva anyádt működik így. Hogy rohadnál meg.

Jakab.gipsz 2016.12.24. 13:38:16

Tipikus libsi nyavalygás.
Azt javasoltátok, hogy racionalizáció címszóval zárjuk bezárjuk a gyárainkat, a termelést kiszervezve a (Kínának, és a harmadik világa, ahol olcsóbb az élelmiszer és megélhetés), majd megállapítja, hogy a munkanélküli maradt fehér keresztény társadalom, elszegényedett, és ez így igaz.
Ámde arról hallgatnak ezek a barom-politológusok, hogy ezt a módszertant ki találta ki, mondván nincs más alternatíva mint amit R. Reagen- M. Thatcher rezsim torkán lenyomtatok, modernizáció címszóval.
A mi brüsszeli technokrata bürokratáink pedig egy az egyben átvették ezt az agyrémet, itt tartunk, most, és ott, hogy a felelős az Orbán kormány, mert (korrupt, náci, homofób, szegreál, és persze antiszemita, stb és különben és barom a nép). Soros Gyuri nyitott társadalom nevében osztja az észt, kedves demokratikus ellenzék menjetek ( itt egy nagyon csúnya szó következne) valahová, a társadalom-filozófiátokkal egyetembe, ha csak ennyi eszetek van.
Ja és még valami, vigyétek magatokkal a gondosan kimunkált és kimért táblázataitokat is, ha ez a tudomány akkor dugjátok fel saját magatoknak.

2016.12.24. 13:52:30

@bs76: Te elég hamar elkezdtél rákészülni a szilveszterre. Nyugi, most még csak karácsony van. A totális lerészegedés majd csak 31-én jön!

"Magadért nem tennél semmit?"
Dolgozok, fizetem az adót, mind még másik X millió ember ebben az országban. A közös pénz kezelésével megbízottak meg stadionoznak, kisvasutaznak, filmeznek, olimpiáznak ebből. Ne vegyék el ezt a pénzt, és akkor majd 100%-ban gondoskodok magamról. Mondjuk ha mindenki így tenne, akkor ők halnának éhen, mert nincs több közpénz, és el kellene menni dolgozni...

A másik három visegrádi országban hasonló politikai berendeződés mellett tudtak emelkedni a bérek, itt meg nem. Az embereket ez érdekli nem az, hogy az egy főre jutó nitrogéncseppfolyósító üzemek számában mi vagyunk a legjobbak az egész régióban. Ha a kormány a most megfigyelhető Európa szinten is kiemelkedő magyar gazdasági teljesítmény (amit kommunikálnak) mellett nem tud életszínvonalat emelni, akkor nem biztos, hogy ezekre az emberekre kell bízni a közös pénzünket, a közös sorsunkat. Ennyi... :)

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.24. 13:56:59

@bs76: árpi új nickneveket rendelt "elvtárs"? :)
Én egyébként mindig javasolom az embereknek, hogy tegyenek magukért valamit: csak annyi adót fizessenek ami fedezi a kapott szolgáltatások árát. De sajnos ha csak az áfát fizetik, már az is többszörösen túlszárnyalja a kapott szolgáltatások árát, pedig a TB járulékot, a telekom, bank, és üzemanyagadót se nagyon lehet elkerülni :(

eßemfaßom meg áll 2016.12.24. 14:23:50

Kevesebb kölköt kellene csinálni a segélyből élő cigányoknak oszt akkor nem nőne az éhező gyerekek száma

2016.12.24. 14:25:22

mindenki tudja, hogy elsősorban az indoeurópaiakról van szó...
eleget élősködtek, el kell menni dolgozni.

Zsuzsi25 2016.12.24. 14:46:57

"Ha például azt hallja valaki, hogy egy végletesen szegény családban a szülők éjszaka elégették a konyhaszekrényt, a cipőket meg a ruhákat, akkor a középosztály levonja a következtetést, hogy felelőtlen, a gyerekeivel nem törődő, ostoba emberekről van szó – miközben fogalmuk sincs arról, hogy mínusz tíz fokban mennyire tud fájni a hideg"
NEM! kedves balliba!;errol szo sincs. Azt gondoljak, hogy a "vegletesen szegenybszulok" mi a fasznak vallaltak gyereket....

Edina Kovács 2016.12.24. 14:54:45

Munkából itthon soha nem fogsz házat építeni.Még a menekültek is több segélyt kapnak,mint itthon egy melós.Tudatosan elszegényítik és meglopják a magyarokat.Magyarosrszág erősödik.Na ja.Nézzetek szét egy postán, vonatállomáson,autóbuszállomáson,mekkora kibaszott nagy csóróság van.A profitot elhordják Svájcba és Szingapúrba.Offshore.

www.facebook.com/Orb%C3%A1n-lapj%C3%A1r%C3%B3l-kitiltottak-t%C3%A1rsas%C3%A1ga-245315675667043/?pnref=story

index.hu/video/2015/12/24/dec24_szegenyek_blaha_lujza_ter_etelosztas_sorbanallas/

Tisztességes Természettudomány 2016.12.24. 14:59:47

Az, hogy ki mire herdálja el a pénzét fűtésszámla kifizetése helyett, azt az elmúlt hetekben lehetett látni a plázákban. Nem hiszem, hogy igaz lenne a cím.

midnight coder 2016.12.24. 15:16:41

"A gyermekes családok több, mint harmada nem tudja kifizetni a fűtést"

A lényeg hogy cigi és kannásbor legyen.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.24. 15:17:06

@Jakab.gipsz: Még Karácsonykor is csak egy ostoba fideszes mocsok vagy.

Tudjuk, ők meg azért éheznek, mert így szeretnek élni:

444.hu/2016/12/24/hajnali-harom-ota-gyulnek-a-raszorulok-a-blahan-az-ingyenebedert

Neked mit hoz a Jézuska? Nekik egy meleg ebédet. És sokan közülük azok, akik a fidesz adójóváírás visszavonása miatt "lendültek át" a holtponton. A másik fele meg lelépett, ezért nincs postás, meg bolti eladó, és ezért kell az országot eltartó külföldi autóipar (képzeld), számára is lasszóval fogni az embereket. De tudjuk te habonymajma, minden rendben van, és aki mást mond, az mind libsi, jelentsen is bármit ez a kreált műszó. Libsi = nem fideszes, gondolom.

gtri 2016.12.24. 16:16:17

"Magyarországon a családok nagy többsége nem tudja, az állam pedig nem akarja biztosítani a gyerekeknek az esélyegyenlőséget, márpedig ehhez állami szerepvállalás kellene. Az egykulcsos adórendszerrel például, melyet annak idején a hivatalos érvelés szerint épp a polgárság megteremtése érdekében vezettek be, épp hogy a jól keresők járnak jól, miközben az országban a kiskorúak közel fele nélkülözik - jelentette ki Mellár Tamás."
-------
Ezzel a mentalitással soha nem fog az LMP és semmilyen párt sem nyerni a Fidesz ellen. A dolgozó, bejelentetten magas jövedelmű embereket megsarcolnák, de soha egyetlen szó sem esik a fekete jövedelmek kifehérítéséről. 2010 előtt sem ejtettek szót róla és most sem.

Miért nem zavarja a baloldalt, hogy az adótörvények előtt nin egyenlőség? Egész iparágak épülnek az adócsalásra. Tud valaki olyan építőipari munkást aki teljes jövedelmével be van jelentve? És ez soha, egyetlen mondat szintjén sem jelenik meg a baloldali "helyzetértékelésekben". Ebből pedig nagyon elegük van azoknak akik "fehéren" dolgoznak.

Egy másfajta példa a "baloldali" érdekvédelemre az ami egy cégnél történt. A szakszervezet megállapodott a munkaadóval (még az egykulcsos adó bevezetésekor), hogy a jól kereső munkavállalók cafeteriáját elveszik és ebből emelik a rosszabbul keresőkét. A szekszervezet a munkavállalók egy részét "elhagyta". Na, ilyen érdekvédelemból és ilyen balos társadalmi igazságosságból nem kérünk. Miféle szakszervezet az, ami nem a munkáltató profitjának kárára védi a dolgozókat hanem a dolgozók egy részének rovására állapodik meg a munkaváltatóval? Aki elhagyja a saját embereinek csak egy részét is az ne számítson arra, hogy ezt meg fogják neki köszönni.

Az LMP nagyban játssza ezt a dolgot. Nyilván megnézték a statisztikákat (mint régen az MSZP-sek). Van Magyarországon 300 000 magas jövedelemmmel bejelentett ember és van rengeteg alacsony jövedelemmell bejelentett. Sarcoljuk meg a magas jövedelemmel bejelentetteket és nyilván majd rájuk szavaznak az alacsony jövedelemmel bejelentett milliók.

A 100 leggazdagabb magyar vagyona jelenleg kb. 2800 milliárd forint (forrás: www.napi.hu/magyar_vallalatok/itt_az_uj_lista_ok_a_leggazdagabbak_es_a_legbefolyasosabbak_magyarorszagon.614247.html)
Ők és a jelenlegi hatalom szolgálói azok, akik felhúzzák a "felső jövedelmi 10 százalék" jövedelmét. Vajon őket akarja megfogni az LMP? Vagy inkább egy multinál dolgozó mérnököt vagy közgazdászt adóztatna hülyére? A cikkben leírtak szerint inkább a mérnök és a közgazdász hülyére adóztatása a cél ugyanúgy mint 2010 előtt.

Ezzel a populista demagógiával szemben a Fidesz bevetette a rezsicsökkentést, most ez erőltetett béremelést és a választások előtt biztosan hullik majd pénz sokakra akik ennek megfelelően szavaznak majd. Még ha fenntarthatatlan is ezen intézkedések egy (vagy éppen túlnyomó) része az ellenzék "visszahozzuk a 2010 előtti állapotokat" jövőképe nem fog tudni annyi támogatót szerezni amennyi az áttöréshez kell. És ez így van jól. Ami 2010 előtt volt (hülyére adóztatjuk a teljes jövedelmükkel bejelentetteket, hogy odaadjuk az adócsalóknak) nem érdemi jövőkép.

Legyne többkulcsos adó? Tőlem lehet, DE legyen mindenkire kiterjedő jövedelem- és vagyonellenőrzés minden évben. Így is ízlik a többkulcsos jövedelemadó? Úgy látom a ezt a részt kihagyná a baloldal. Így pedig nem baloldal, hanem csak a "sok kis adócsaló támogatója" névre jogosult.

Tehát még egyszer: támogatni fogom a többkulcsos adót, HA mellé lesz téve a mindenkire kiterjedő jövedelem- és vagyonellenőrzés. De már évek óta képtelen a baloldal ezzel a kis félmondattal kiegészíteni a nagy többkulcsos követelőzést. Amíg ez nem megy addig ellenük szavazok. És még páran így vannak ezzel.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.24. 16:30:57

@gtri: A fidesz tesz az adócsalás ellen? Végülis igen, a haveroknak legálisan adómentességet ad, pl kaszinóra. Te is tudod. A lelkiismereted nem ugrált, amikor beírtad (vagy bemásoltad) ide ezt a hosszú dumát?

élhetetlen 2016.12.24. 16:31:56

@Tisztességes Természettudomány: Érdekes eset vagy. Ezzel a névvel az ember feltételezné, hogy gondolkodni is tudsz. Szerinted a plázák a közmunkásokkal vannak tele? Vagy a ténylegesen minimálbéren élőkkel? (ők már a Tescoban ott lehetnek, hogy akciósan vegyenek kaját a családnak). Vagy ők nem számítanak, mert vannak, akinek a plázára is telik? Másképp fogalmazva. Ha 100 emberből ötven keres annyit, hogy plázázhasson, ötvennek meg nem telik a rezsire, akkor jó az átlag, nincs probléma?

.., 2016.12.24. 16:35:03

@Tisztességes Természettudomány: Tipikus érvelési hiba. A plázákban megforduló, mondjuk kétszázezer ember alapján ítéled meg a többi milliónyi anyagi helyzetét? Gratulálok.

élhetetlen 2016.12.24. 16:37:07

@midnight coder: Undorító vagy. Nem tudom mennyi a rezsid, az enyém kb. 70 ezer. Ha ez, és a megélhetés nem jön ki egy minimálbérből, akkor annak biztosan a cigi és a kannásbor az oka. Te mitől hülyültél el?

.., 2016.12.24. 16:42:49

@midnight coder: Valószínűleg fogalmad sincs, mit, miért vesznek. Segítek kicsit:

index.hu/belfold/2016/02/05/hogy_futja_47_ezerbol_cigire_es_kolara/

élhetetlen 2016.12.24. 16:45:39

@Jakab.gipsz: Igen, a libsik tehetnek mindenről. Arról is, hogy a mostani földprivatizációnál ki vett állami földet, mennyi földalapú támogatást kap, miközben azok a családok, akik abból éltek, hogy tartottak ötszáz-hatszáz birkát, most nem tudnak legeltetni, a nyakukra döglik az állomány. Igen, ez nem mostani eset, ezt is még anno a libsik hozták össze. Szóval menjél te „( itt egy nagyon csúnya szó következne) valahová.

Jakab.gipsz 2016.12.24. 17:13:21

@Zsákos Dildo:
Helyén van a szíved ezt méltányolom benned, ámde az eszed már kevésbé van a helyén, márpedig ez csak annyit jelent, hogy amit tudsz hülyéktől tudod.

Tudod ebben az országban senkinek sem kellet éheznie legkevésbé a gyereknek aztán jött az a hülye Soros Gyuri filozófus meg a szakértői politológusok hada, megszakértette a magyarokat, és ennek a (tudományos) szakértelemnek a következménye, hogy buktunk egy millió embert, a Blahán kígyózó sorok és a kitántorgó százezrek.
Ugyanis ez mind a törvényi szabályozások következménye, a törvényi szabályokat pedig egyetemeken tanítják, tetszik tudni.
Most pedig a pofácskádat befogod és úgy ülj le gondolkodni, és tedd fel a kérdést miféle tudományos elmélet foglyai vagyunk.
Ugyanis a kialakult állapot nem egy végzet vagy fátum, hanem a méreg drága egyetemeken oktatott tananyag következménye, pontosan ettől szenved az egész fehér és keresztény közösség és az egész emberiség.
Nehogy azt hidd a gazdagoknak sokkal jobb, akik csak össze hörcsögösködtek kisebb nagyobb vagyont, ők jobban látják azt, hogy baj van, de csak némelyik mer pofázni, (sajna az is csak zöldségeket beszél).

élhetetlen 2016.12.24. 17:24:04

@gtri: Igazad is lehetne, mármint, hogy a gazdaság kifehérítése szükséges lenne. De mondd már, mit segített ezen a rezsicsökkentés? Minden fogyasztást mérnek, és lehetett volna az is, hogy háztartásonként ennyi olcsóbban, a luxusfogyasztás drágábban. Felmerült ugyan, de abban az abnormális formában, hogy aki egy centivel átlépi a küszöböt, az az egészre fizessen többet, ami, ugye, hülyeség, így beállt, hogy valaki egy fillért sem nyer, van, aki havi ötszázat, és van, aki havi 50 ezret, így hasra ütve. De jó! (És ezután a befizetett adóból támogatjuk a bevételből nem működő távfűtőket). Az egységes adókulcs? Ebben a kérdésben nem játszik. Az jó szöveg volt, hogy majd a belső fogyasztás pörgeti itt a gazdaságot. Bizonyos összeg kell a kényelmes élethez, ami pluszban marad, abból legfeljebb egy helyett három síelés lesz, és két tengerparti nyaralás. És, mielőtt azt hinnéd, hogy a nyomor beszél belőlem, hat helyett kilenc milla végkielégítést kaptam az egy kulcsos miatt, de akkor sem helyeslem. A több kulcsos jó lenne, és ami abból bejön, azt kéne a dolgozók után befizetett pénzek csökkentésére fordítani, az segíthetne a „fehérítésen”.

élhetetlen 2016.12.24. 17:48:11

@Jakab.gipsz: „amit tudsz hülyéktől tudod.”. Te meg honnét tudod, amit tudsz? Csak pár példa. Az a trafikos, aki megélt a cigiből, és az újságból, mikor elvették a cigi forgalmazási jogát, és feldobta a talpát, mert aki bement cigiért, az esetleg vett egy lapot is, de egy újságért nem megy be senki. Itt írtam még pár dologról, élhetetlen 2016.12.24. 17:24:04, de ez nem a FIDESZ kormány műve, hanem a Soros féle egyetemeken tanítottak következménye, szerinted. „a törvényi szabályokat pedig egyetemeken tanítják, tetszik tudni.”. Ja, ezért hoznak két nap alatt bármilyen törvényt a saját szájízük szerint. A tévedésed, hogy az egyetemen legfeljebb azt tanítják meg, hogy hogyan lehet törvényt hozni, nem a törvényi szabályokat”. „Most pedig a pofácskádat befogod és úgy ülj le gondolkodni”.

Megoldó 2016.12.24. 17:59:18

Egy jó véres forradalom fogja elsöpörni ezt a rablóbandát szerintem.
Remélem még az én időmben...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.24. 22:00:46

@eßemfaßom meg áll: "Kevesebb kölköt kellene csinálni"

Ah, hogy nekem ez nem jutott eszembe! Köszönöm, hogy egyszer s mindenkorra megoldottad a cigánykérdést!

Idióta.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.24. 22:01:18

@aleksz róz: "el kell menni dolgozni."

Ah, hogy nekem ez nem jutott eszembe! Köszönöm, hogy egyszer s mindenkorra megoldottad a cigánykérdést!

Idióta.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.12.24. 22:02:17

@aleksz róz: "el kell menni dolgozni."

Ah, hogy nekem ez nem jutott eszembe! Köszönöm, hogy egyszer s mindenkorra megoldottad a cigánykérdést!

Idióta.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.24. 23:19:11

@Jakab.gipsz: Te tényleg hülye vagy. Értem én, hogy nincs eszed, ezért mindent hülyeségnek tartasz, amit egyetemen tanítanak, de legalább ne hősködj vele... és persze a főnöködnek, Viktornak se mondjad (már ha nem csak messziről imádhatnád), mert ő is egyetemen tanult... Soros pénzén. Muhaha.

gtri 2016.12.25. 01:06:10

@Zsákos Dildo:
Sajnálom, hogy megviselte az olvasás. :) Tehát még egyszer: támogatni fogom a többkulcsos adót, HA mellé lesz téve a mindenkire kiterjedő jövedelem- és vagyonellenőrzés. Ezt írtam.
Vagy akkor már nem ízlik a többkulcsos adó, ha mellette ellenőrzik mindenki jövedelmét?

Miért nem azzal jön a baloldal, hogy ránéz a a Fidesz-haverok körmére és az így felszabaduló pénzt odaadja az általuk preferáltaknak? Nem ezzel jön a baloldal, hanem "igazságos, többkulcsos" adó van a zászlóra tűzve. Csak éppen jövedelemellenőrzés nem társul mellé. Most akkor lelkendezzek ezen a nagy igazságosságon? Hogy sok kis adócsalónak jusson a pénzem? Mert az milyen jó! Jövedelemellenőrzés nélküli jövedelmi adóztatás. Korszakalkotó ötlet volt 2010 előtt is! A baloldali "igazságosság": nyúzzuk a bejelentetten magas jövedelműeket és sajnálkozzunk a rengeteg - papíron éhhalál szélén álló- adócsalón. Mert hátha a baloldalra szavaz majd a sok adócsaló, hiszen őket pátyolgatják.

Egy kérdés: Ön tud teljes jövedelmével bejelentett kőművest? Vagy vendéglátóst? Kérem adja meg az elérhetőségüket. :)

Ha nem érti a baloldal, akkor nem érti. Az ő bajuk. Akárhogy statisztikáznak, bizony a Fidesz rezsicsökkentéses, meg kényszerített fizetésemeléses "mannája" elszívja előlük a levegőt a kisebb jövedelmúek körében is. A fehéren dolgozó magas jövedelműek pedig egészen biztosan nem szavaznak rájuk az "el akarjuk venni a pénzetek, hogy aztán mindenféle ellenőrzés nélkül odaadjuk másoknak" jövőkép miatt.

gtri 2016.12.25. 01:12:14

@élhetetlen:
A rezsicsökkentés nem segít, ellenben elszívja a baloldal elől a levegőt a kis jövedelműek körében. A hozzászólásomban is ezt írtam. A Fidesz olyan intézkedésekkel operál, amelyek éppen a baloldal hagyományos támogatóit hódítják el. Vagy legalábbis elbizonytalanítják a baloldal támogatásától.

Azt írtam, hogy OK, legyen többkulcsos adó, DE legyen mellé téve a mindenkire kiterjedő jövedelem- és vagyonellenőrzés. Ezt olyan nehéz megérteni? Ha a jövedelmet adóztatom akkor alaposan ellenőriznem kell mindenki jövedelmét. Abból a baloldali igazságból nem kérek, hogy a bejelenetetten jól keresőket nyúzni kell, miközben rengeteg adócsalóra nem néznek rá. Építőipar, vendéglátás, taxisok, fodrászok stb.
Amikor igazságról beszélnek, akkor az igazság nevében kérhetem, hogy mindenki teljes jövedelme után fizesse meg az adót? Ha többkulcsost, akkor azt, de ne legyen olyan, hogy nem néz rá alaposan a NAV legalább egyszer egy évben. Mindenkinek éreznie kell az adóhatóság figyelmét, ne csak a nagy cégeknél dolgozók legyenek utolsó fillérig bejelentve.

Összefoglalva, ezt a mondatocskát várom az "igazságos" baloldaltól: "Jövedelemadóztatást akarunk, többkulcsosat és az igazságosság nevében mindenki jövedelmét teljes körűen ellenőrizni fogjuk."
Már 6 éve várom, de csak nem akar megjönni "az igazságosság nevében mindenki jövedelmét teljes körűen ellenőrizni fogjuk" rész. Számítanak a sok adócsaló támogatására, de a Fidesz folyamatosan elszívja előlük a levegőt a rezsicsökkentéssel és más hókuszpókusszal.
-
"A több kulcsos jó lenne, és ami abból bejön, azt kéne a dolgozók után befizetett pénzek csökkentésére fordítani, az segíthetne a „fehérítésen”."

2010 előtt többkulcsos adó volt, de az MSZP az istennek nem tudta megoldani a kötelező pénztárgépezést vagy éppen az EKÁER-t. Vagy éppen a járulékcsökkentést. A standard szöveg a "nem tudunk mindenki mellé NAV ellenőrt állítani" meg a "nem engedi a helyzet a járulékok csökkentését" volt. Volt 8 évük, de nem tettek semmit ebben az ügyben. Egyedül a bejelentetten magas jövedelműeket nyúzták. Én berágtam erre a baloldali igazságra és szerintem nem voltam egyedül.

Már most látszik, hogy a Fidesz nagy pénzszórásra készül 2017/18-ban. Ezzel szemben a baloldal mit tud felmutatni? Vissza a 2010 előtti állapotokhoz, aminek az igazságosságáról el tudnék vitatkozni. Csak annyi: egy régebbi cégem főnöke alacsonyabb bérrel volt bejelentve mint én és soha semmi baja nem lett belőle. Annyira nagy volt akkoriban az igazságosság. :) Impotens banda kormányzott impotens módon. Lehetett volna ezt igazságosan is csinálni, de láthatóan nem fűlt a foguk a mindenkire kiterjedő jövedelemellenőrzéshez. ERre mondtam én: Ha ők így adóigazgatnak, akkor én meg úgy szavazgatok. :)

eßemfaßom meg áll 2016.12.25. 12:35:21

@gtri: "Miért nem azzal jön a baloldal, hogy ránéz a a Fidesz-haverok körmére és az így felszabaduló pénzt odaadja az általuk preferáltaknak?"
Mert ennyire még ők sem demagógok. Ha azt a pármilliárdot ami ténylegesen ellopottnak lehet tekinteni elosztják a cigányok között akkor mindegyik vehet belőle egy kétliteres kólát meg egy doboz cigit és el is fogyott.

2016.12.25. 20:59:22

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:
persze, hogy nem jutott eszedbe, ingyenélő naplopó vagy te is.
honnan is tudnád?
többgyermekes szegény családból származom, mégse akadályozott senki a tanulásban vagy a munkában. csak más a mentalitásunk, mint az indoeurópaiaknak, ennyi

2016.12.25. 21:07:48

@a gyűlölködő uszitás eredménye, egy rendőr meghalt:
nem kellett volna arra nevelni őket, kedves balliberális idióták, hogy tömjük beléjük a segélyt, aztán megélnek a gyerekcsinálásból...
hangoztatták is büszkén: minek dolgozzak, dolgoznak a magyarok, a f@szomból megélek, ilyeneket.
most, hogy arányaiban kevesebb a segély, a támogatási rendszer kijátszásával húznak le minket, a trükkökre pedig ti tanítjátok őket...
követelőzni tudnak, de kötelességet, munkát nem ismernek, és erre ti tanítottátok meg őket, kedves balliberálisok

gtri 2016.12.25. 23:30:30

@eßemfaßom meg áll:

Azért ennél súlyosabb az "alkotmányossági költség"-helyzet. Tudtommal ebben az évben Mészáros Lőrinc cégei több mint 200 milliárd forint állami megrendelést kaptak. Ha ennek a 10 százalékát "lekönyvelik", akkor az 20 milliárdos "takarékoskodás". És szerintem Lőrinc elvtárs nagyon szégyellné magát illetve a könyvelői nagyon szégyellnék magukat, ha csak 10 százalékot tudnának "megtakarítani" a 200 milliárdból. :)
Egy doboz cigit 1000 forinttal, egy üveg kólát 350 forinttal számolva és 1 milliós segélyezetti lészámmal számolva 1 milliárd 350 millió forintból lehetne elvégezni azt az osztogatást amit említett. A számok azt mutatják, hogy csak Mészáros Lőrinc "áldásos" tevékenysége ennél 14,81-szer nagyobb osztogatást tenne lehetővé. És mint mondtam, nagyon szégyellnék magukat azok a könyvelők ha csak 20 milliárdot tudnának lekönyvelni a 200 milliárdból. Ennél lényegesen "jobb a tudásuk"...meg ugye ott vannak a testreszabott jogszabályok is ha kell. :)

Mivel évente kb. 1000 milliárd forint EU pénz folyik be, ezért ezt és (az alsó hangon) 15-20%-os "alkotmányos kölséggel" számolva, minimum 150-200 milliárd forintot bűvészkednek el a Fidesz-haverok. Minimum ennyit. Csak az EU pénzekből. És akkor még ott van a magyar állam költségvetése is. 15000 milliárd forintból is le "lehet könyvelni" pár százalékocskát.

eßemfaßom meg áll 2016.12.26. 13:03:55

@gtri: Bármelyik vállalkozó felkötné magát ha nem lenne minimum 10% nyeresége, most akkor a nyereséges működés az lopás? A Tetszőleges Európai Értelemben Demokratikus Nagyvállalatok jótékonyságból építették az autópályákat meg hidakat meg mindenmást az európai értelemben vett demokrata kormányaink alatt?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.26. 21:08:49

@aleksz róz: "többgyermekes szegény családból származom, mégse akadályozott senki a tanulásban vagy a munkában."

És hány hozzád hasonló cigány nem járt szegregált iskolába?

És hány másik cigány nem kapja azt a választ, hogy "sajnos az állást már betöltötték", ha kiderül, hogy cigány.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.26. 21:48:29

@eßemfaßom meg áll: "10% nyeresége,"

Te PISA negatív vagy? Nem a haszonról, hanem az afölötti korrupcióról beszélt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.26. 21:55:32

@gtri: Úgy számolják, hogy a fideSS az EU támogatások 20-25%-át ellopja. Szerintem messze 50% fölött.

gtri 2016.12.27. 00:06:07

@eßemfaßom meg áll:
Nem igazi piaci versenyben méretnek meg a Fidesz-haverok. Így amit tesznek az lopás (túláraznak, de kegyetlenül mert megtehetik). Törvényileg jól kezelt, gyönyörűen végrehajtott, szemet gyönyörködtető eljárás...de akkor is egy nagy rakás lopáshalmaz.

A közbeszerzés manapság egy dologra való, a konkurenciát kizárni, a csókosoknak pedig odapasszolni a megrendeléseket. Ebben a közegben és csakis ebben a közegben tudnak megélni a Fidesz-haverok. És láthatólag jól megélnek.

Szemet gyönyörködtető volt, ahogy a "G-napig" a Közgép nyerte az útépítéseket egymás után, a "G-nap" után pedig az állam szerint hirtelen kiröppent a fejükből az útépítő tudás és teljesen alkalmatlanoknak bizonyultak útépítésre. Egy nap alatt "tökéletesen alkalmasak"-ból "semmire sem alkalmasak"-ké váltak. Mi történhetett az eszközeikkel, a szakembereikkel? Szerintem semmi, csak a felső akarat szerint már nem nekik volt szabad nyerniük (korábban viszont nagyon is nekik állt a pálya). Hát nem is nagyon nyertek a "G-nap" után. :) Gyönyörűen megmutatkozott a kézi vezérlés.
-
"A Tetszőleges Európai Értelembe Demokratikus Nagyvállalatok jótékonyságból építették az autópályákat meg hidakat meg mindenmást az európai értelemben vett demokrata kormányaink alatt?"

Vígasztalni akar, hogy az alsó hangon 150-200 milliárdos "takarékoskodás" a Fidesz-haverok zsebébe megy és az nekem milyen jó? Mészáros luxusépületei és egyéb "beruházásai" sajnos nem emelik pl. az egészségügyi ellátásom színvonalát. Sajnálom, de a Fidesz-haverok "kapitalista tőkegyűjtése" számomra nem hazafias tett, hanem lopás mert tele van korrupcióval meg túlárazással.

2016.12.27. 12:50:11

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
a budai elitkörnyékről de könnyen tetszik szegregáltozni, drága vágó úr...
vidéken ez nem úgy megy, faluhelyen 1 iskola van és 1 évfolyamon 1 osztály, mindenki ismer mindenkit, mi nem csak úgy a vakvilágba harsogjuk az ideológiát, mint a liberálisok a belvárosi irodából
nem kapnak rosszabb oktatást, mégis hülyébbek, ez az igazság, mondjuk ki bátran! ne csak akkor álljunk oda az igazságot kimondani, amikor a fidesz lop, hanem akkor is, amikor nekünk nem tetsző tényekkel találkozunk, kedves liberálisok
nem akarnak tanulni és nem akarnak dolgozni (tisztelet a kevés kivételnek), követelőznek, és erre az ún. balliberálisok nevelték őket
mondhatja, hogy rasszista vagyok, vágó úr, de attól még ezek tények maradnak

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.27. 12:53:41

@aleksz róz: A liberálisozó hülye dumádhoz először keress egy liberálist!

2016.12.27. 12:54:55

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
igen, ilyen is van sajnos
a sok rossz tapasztalat miatt
inkább nem veszik fel, pedig ki tudja, lehet éppen a 20-ból az az 1 fő lenne, aki tud és akar is dolgozni

és hány másik cigány játszik arra, hogy "azé, mer cigány vagyok"?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.27. 13:03:02

@aleksz róz: "és hány másik cigány játszik arra, hogy "azé, mer cigány vagyok"?"

Talán nem kéne adni akájuk a lovat.

A sok gyűlölködő rasszista fideszes szélsőjobb utálja a cigányokat, kirekeszti őket, ahol lehet gátolja a tanulásukat, munkájukat, aztán meg fizetik a segélyt. Kurvára kontraproduktív.

Nem mondom, hogy a cigányok angyalok, de ha nem segítik őket, nem fogják Münchausen módra magukat kiemelni. Ez az, amit a sok seggfej nem képes megérteni. A lényeg, hogy gyűlölhessenek.

A cigány felzárkóztatásra orbán adott 1,6 milliárdot. Az semmi. És azt is hagyta ellopni, nem érdekelte, költik-e valami hasznosra, csak a cigány szavazatok meglegyenek. Pár évtized, és lesz 2 millió cigány és 2 millió magyar. Majd a 400 ezer dolgozó fizeti a 3,5 millió nyugdíját meg segélyét. Persze.

2016.12.27. 13:05:25

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
jogos, olyan tényleg nem nagyon van a világon
akkor tessék választani:
- "liberális"
- ún. liberális
- liberálfasiszta
- lieberális

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.27. 13:10:29

@aleksz róz: "liberálfasiszta"

:))

A habonymédia művi szótárából építkezel? Saját gondolataid nincsenek?

Te is csak azt keresed, kit gyűlölhetnél? Ebben nem leszek a partnered.

2016.12.27. 13:21:32

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
1. a cigányok gyűlölnek minket, magyarokat, mert nekünk sok sok mindenünk van, amiért megdolgoztunk. de nem tanulnak vagy dolgoznak, hogy nekik is legyen, hanem megpróbálják munka és tanulás nélkül, követelőzve megszerezni (vagy ellopni), mert önök arra nevelték őket, hogy az nekik is jár.
2. nem adja senki alájuk a lovat, csak önök: arra tanítják őket, hogy bármi van, mindig hivatkozzanak arra, "azé, mer cigány vagyok"
3. az nem csak a fideszes szélsőjobbosra igaz, hogy utálja a cigányokat, vidéken az mszp-s is ugyanúgy utálja. sajnos a tapasztalat erre tanítja az embert, ritkán találkozni normális cigányokkal.
az viszont általánosságban véve hazugság, hogy ahol lehet gátolják a tanulásukat, munkájukat (bár vannak esetek, én is tudok nem egyről). ők saját maguk gátolják magukat.

2016.12.27. 13:22:31

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
mondtam, lehet választani, ha a liberálfasisztát érzed magadhoz legközelebbinek, ám legyen

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.27. 13:30:48

@aleksz róz: "liberálfasisztát"

Beszoptad a habonymádia kitalálmányát. Nincs olyan, hogy liberálfasiszta, nyugi.

Én jobboldali vagyok, hiába liberálisozol. Az ilyen fideszes szélsőjobb duma nem menő.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.27. 13:40:08

@aleksz róz: "megpróbálják munka és tanulás nélkül, követelőzve megszerezni"

És sikerül is nekik, mert kapnak segélyt. Akkor? Mit értél el?

"arra tanítják őket, hogy bármi van, mindig hivatkozzanak"

Igen. És képes vagy innen továbbgondolkodni, vagy itt leálltál?

"az nem csak a fideszes szélsőjobbosra igaz, hogy utálja a cigányokat,"

És akkor mennyivel vagy beljebb? Jelenleg a fideszes szélsőjobb határozza meg az állam politikáját, és eszerint nem csinálnak semmit a cigányokkal. Legfeljebb azt, hogy csinálják/hagyják őket jobban leszakadni. Ebből csak annyi következik, hogy a következő generációt is segélyezni fogják.

"hazugság, hogy ahol lehet gátolják a tanulásukat, munkájukat (bár vannak esetek, én is tudok nem egyről). ők saját maguk gátolják magukat."

Hülyeség, de tegyük fel egy pilalantra. Akkor ebből mi következik? Ugyanoda lyukadsz ki, hogy segéleyzni fogod a cigányokat.

Akárhogy vergődsz, csak úgy tudod elkerülni a segélyezésüket, ha hagyod őket tanulni, dolgozni. Az nem mentség, hogy a cigányok nem akarnak tanulni, dolgozni. Minél jobban nem akarnak, annál jobban kellene őket segíteni. Azt egy szóval se mondtam, hogy ez egyszerú vagy könnyű. Ez egy külön szakma, meg kell tanulni, ki kell tanítani, egy segg fideszkatona államtitkár nem fogja magától kitalálni.

2016.12.27. 13:57:08

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "Én jobboldali vagyok, hiába liberálisozol. Az ilyen fideszes szélsőjobb duma nem menő." - én meg baloldali vagyok, hiába szélsőjobbosozol

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.27. 14:01:37

@aleksz róz: "én meg baloldali vagyok"

Olyan baloldali, aki a szélsőjobb habonymédia által kitalált nemlétező "liberálfasiszta" kifejezést puffogtatja? Hááát, nem életszerű. :))

De tök mindegy, tőlem lehetsz zulukaffer, nem zavar.

2016.12.27. 14:01:43

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "ha hagyod őket tanulni, dolgozni" - nem akadályozza őket a világon senki, beszoptad a liberális dumát, ezzel árulod el magad

nem segíteni kell őket, hanem rákényszeríteni, papám
segíteni akkor kell, ha valaki akar valamit, csak valamiért nem sikerül

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.27. 14:08:18

@aleksz róz: "nem segíteni kell őket, hanem rákényszeríteni"

Nosza! Gondolom, azt is tudod, hogyan lehet őket rákényszeríteni a tanulásra. Nóbeldíjat tuti kapsz érte. :))

Hiába gyűlölködsz, sehova nem jutsz vele.

Nah, asszem körbeértünk. Nem dolgoznak, ezért segélyezünk. Segélyeznünk kell őket, ezért gyűlöljük őket. Gyűlöljük őket, nem engedjük tanulni. Nem tanulnak, nem is kapnak munkát, ezért nem dolgoznak. Nem dolgoznak, ezért segélyezünk. Segélyeznünk kell őket, ezért gyűlöljük őket. Gyűlöljük őket, nem engedjük tanulni. Nem tanulnak, nem is kapnak munkát, ezért nem dolgoznak. Nem dolgoznak, ezért segélyezünk. Segélyeznünk kell őket, ezért gyűlöljük őket. Gyűlöljük őket, nem engedjük tanulni. Nem tanulnak, nem is kapnak munkát, ezért nem dolgoznak. Nem dolgoznak, ezért segélyezünk. Segélyeznünk kell őket, ezért gyűlöljük őket. Gyűlöljük őket, nem engedjük tanulni. Nem tanulnak, nem is kapnak munkát, ezért nem dolgoznak. ...

eßemfaßom meg áll 2016.12.27. 14:12:59

@gtri: "Nem igazi piaci versenyben méretnek meg a Fidesz-haverok."

Mint ahogy a korábbi kivitelezők sem, innentől felesleges a gittet rágni.

2016.12.27. 14:24:10

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
hát nobel-díjat biztosan nem, mert azt a magadfajta liberálisok osztogatják, akik már akkor is siránkoztak, amikor vmelyik polgármester a segély kifizetését ahhoz kötötte, hogy ne szarjanak össze maguk körül mindent...

én nem gyűlölködöm, reálisan értékelem a helyzetet

az ellen miért nem szólalsz fel, hogy ők (ti) gyűlölnek (gyűlöltök) minket? nyilván az másfajta, az jó dolog, ha a cigány utálja a magyart, az hasznos. és ha a liberális utál mindenkit, aki nem ugyanazt gondolja, amit ő, az is jó dolog

az meg hazugság, hogy nem engedjük őket tanulni. ha százszor leírod, se lesz igaz

gtri 2016.12.27. 17:44:08

@eßemfaßom meg áll:

Ha jól tudom, akkor a szocializmusban volt egy vicc amiben az elvhű szocialista pártember bebizonyította, hogy milyen rossz Amerikában...mert ott "verik a négereket". :)

Eljutottunk onnan, hogy csak 10%-os nyereséget realizál Mészáros Lőrinc a vállalkozásaiban odáig, hogy jogos a lopás, mert korábban mások loptak? Ejha! Csak egy-két tényt kell elregélnem és csak annyi marad, hogy dehát mások is loptak korábban?
Én őszintén csodálom azt a nagyipari méretű szorgoskodást amivel a közös pénzt csapolják a haverok. Ilyen összehangolt, olajozottan működő pénzcsapoló struktúrát kevesen bírtak volna összehozni. Meghajolok a létrehozók "szakmai tudása" előtt. De nem becsülöm őket érte, mert a gazembereket soha nem becsültem és nem is fogom.

Mostanában éppen Spéder Zoltán az, aki kikerült a pikszisből (Magyar Posta, FHB). Eddig pumpolhatott, de valamiért kegyvesztetté vált, hát "belátta", hogy nem terem neki többé babér az üzleti életben...mármint az államot pumpoló Fidesz-haverok üzleti életében (Spédernél ez úgy működött, hogy az FHB összeállt a Magyar Postával, aztán az együttműködés eredményeképpen az FHB-nál képződött a nyereség, a Magyar Posta meg csak szeretett volna nyereséget találni. :) Lázár volt Spéder patrónusa, de miután már a TV2 is lejárató riportot közölt Spéderről nyilvánvalóvá vált, hogy Spéder "le van írva" Fidesz körökben.). Még szerencse, hogy "nem érte baleset". De lehet, hogy még erre is sor kerül, hiszen nem akaródzik neki eladni az Indexet (egész pontosan az Indexet birtokló CEMP-et). Pedig egy-két ember nagyon rá szeretné venni.

De említhetném Vajnát is, akinek a kaszinóit az istennek sem tudják on-line bekötni a NAV-hoz. Valami rejtélyes erőtér veszi körül azokat a kaszinókat, ami megakadályozza a NAV kapcsolattal ellátott szerkezetek bejutását. Ehhez képest a Star Wars erőtere kismiska. :)

Pergető 2017.03.06. 12:20:10

Tetoválásra, okos telefonra, szamuráj kardra, italra, cigire mindig van pénze mélyszegényéknek! Az a fránya fűtés fog csak ki rajtuk!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:33:20

@Pergető: "Az a fránya fűtés fog csak ki rajtuk! "

Hiába örömködsz, te fulladsz meg a mérgektől, mikor szemetet égetnek.

Pergető 2017.03.06. 12:41:23

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN

Nem éppen! Úgy egy hónapja olvastam, hogy Sajókazán a légszennyezettség mértéke a 300%-a az elviselhetőnek. Nagyon tetszett, hogy épp azokat védegették a cikkben, akiknek köszönhető volt ez, mert szeméttel, műanyaggal és gumival tüzelnek!

Budapesten ez nem zavar engem!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:58:11

@Pergető: Budapesten elég nagy volt a légszennyezés pl. januárban. Engem nem érint, mert magasan lakom, de nem örülök, hogy magyar honfitársaim életét megrövidíti. Az cseppet se vígasztal, hogy Sajókazán hullanak az emberek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 12:59:43

@Pergető: "Budapesten ez nem zavar engem!"

Ja, akkor javítom.

Nem örülök, hogy magyar honfitársaim életét megrövidíti, csak ha a rasszista faszokét.

Pergető 2017.03.06. 14:04:18

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN

Nem vagyok hajlandó azokat sajnálni, akik semmiféle szabályt, előírást nem tartanak be, aztán pedig könnyes sajnáltató írások jelennek meg róluk! Ennek nincs köze a rasszizmushoz, csak a sötét primitívséghez!
süti beállítások módosítása