A valódi viták otthona

Reflektor

Göncz koszorúzása nem menti fel Orbán koszorúzását

2017. május 17. - baum

18446938_1559287917415291_8314672302258303937_n.jpg

 

Pekingben járt a hétvégén Orbán Viktor az első ízben megrendezett diktátorfesztiválon, és ha már ott volt, akkor megkoszorúzta a Tienanmen téren a Népi Hősök emlékművét. Azon a téren, ahol a kínai hadsereg 1989. április 14-én elkezdte lemészárolni a megjelent diáktüntetőket. Kínai diákok több ezren haltak meg a vérengzésben. Félreértés ne essék: a Népi Hősök emlékmű nem a megölt áldozatoknak állít emléket. Ez a tér örökre az elnyomás és a diktatúra szakrális központja marad.

 

Miniszterelnökünk ennek ellenére fontosnak érezte a koszorúzást, ugyanakkor kissé kellemetlen is volt kommunikációsan elkenni a dolgot. Valaha a Fidesz mégsem úgy indult, hogy becsicskul mindenféle elnyomó rezsimeknek. A Tienanmen téri gyilkolászás után például az alábbi közleményt adták ki:

"Minden józanul gondolkodó ember számára világos, hogy a változtatásra képtelen kommunista diktatúrák nem riadnak vissza a legesztelenebb terrortól sem, ha hatalmukat veszély fenyegeti. Ez a tény azonban nem jelenti azt, hogy a világ szabadságot és demokráciát tisztelő népei szótlanul tudomásul vegyék az emberi jogok sárbatiprását, békés tüntetők legyilkolását. A Fidesz határozottan elítéli a kínai vezetést.”

 

-Fiatal-Demokraták-Szövetsége-

 

Ki kellett tehát valamit találni, hogy tompítsák a koszorúzás tényét. Meg is találták a fogódzót Göncz Árpád személyében, ugyanis a volt köztársasági elnök 1994-ben szinten megkoszorúzta a komcsi kegyhelyet. Erre most Orbán Viktor külön ki is tért:

 

„Az ilyen kérdéseket is, a szimbolikus kérdéseket is szerintem mindig a magyar nemzeti érdekből kell levezetni, úgy, ahogy azt korábban Göncz Árpád is tette".

 

Gyorsan végig is futott ez a toposz a jobboldal megmondóemberein. Oláh Gellérttől (888) Borókai Gáborig (Heti Válasz) a Göncz párhuzammal legitimálta Orbán Viktor cselekedetét.

 

Illetve, hogy hát nem legitimálta, hanem csak legitimálta volna, ugyanis az nem érv, hogy valaki korábban már tett vállalhatatlan dolgot. A magyar politikai közélet egyik legnagyobb baja, hogy relativizálunk. A szekértábor logika erre tökéletes: „persze-persze, de szocik is loptak.”, „hát igen, de a Fidesz többet lop.”, vagy jelen esetben „dehát a Göncz is koszorúzott.”

 

Le kellene végre esnie mindenkinek, hogy a politikai váltógazdaság optimálisan azért van, hogyha a nép le akar váltani egy politikai erőt, azt azért teszi, hogy egy különb érkezzen a helyére. A baj az, amennyiben nem különb az előzőnél, akkor elkezdi relativizálni a saját tevékenységeit.

 

Tudjátok mit? Nem érdekel Orbán, meg nem érdekel Göncz; olyan közjogi méltóságokat akarok, akikben fel sem merül komcsi kegyhelyeket koszorúzgatni, még diplomáciai lépésként sem.

 

Nuszbaum Tibor

 

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr8712509233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 09:09:28

Azt mered állítani, hogy az Egyetlen És Megismételhetetlen Elnök, a Zemberek Zembere, a Szent Árpi Bácsi nem volt hibátlan, mindenek felett álló, csodatevő szuperember???

Atya Isten, téged lefizetett a csúnya, cigány Zorbán és az emberevő diktátor Putyin!!!

aaabbbccc 2017.05.17. 16:22:04

fel evvel az eltipras utan idosebb Bush ment targyalni a kinai vezetokkel

elobb a has jon s csak aztan a moral

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.17. 16:28:14

Angliának nincsenek barátai, csak érdekei. Ki is mondta?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 16:42:45

@aaabbbccc:

Miért lenne morális gond, hogy a kínai nép leverte 2 ezer idegen pénzből finanszírozott népellenes aktvista puccskísérletét?

we dont want arabs here..So what 2017.05.17. 16:53:01

Orbán az egyetlen hiteles politikus ma a parlamentben. Egyébként ha Rómában jársz tégy úgy mint a rómaiak.. Bekaphatjátok faszkalapok. Öröm nézni ahogy vergődtök napról napra az egyre fogyatkozó táborral egyetemben. Magyarország soha nem lesz liberális, soha nem is volt, nem is lesz.

we dont want arabs here..So what 2017.05.17. 16:54:14

Jah, Göncz pont olyan pártkatona volt mint amennyire Áder az.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2017.05.17. 16:59:00

Clinton is koszorúzott ugyanott.

Persze nyilván neki is lehet. Meg Göncz Árpi bácsinak is.
Meg egyébként mindenki másnak is lehet koszorúzni ott, mint ahogyan koszorúztak szinte minden EU-s nemzet államfői ott már.

Csak Orbánnak nem.
Mert csak.

www.google.hu/search?q=Clinton+Tiananmen+square&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjQ9JqDmPfTAhUrLZoKHSMrDiAQ_AUICigB&biw=1924&bih=943#imgrc=t_EHg23SzQgRqM:

sírjatok 2017.05.17. 17:01:16

"Az ilyen kérdéseket is, a szimbolikus kérdéseket is szerintem mindig a magyar nemzeti érdekből kell levezetni, úgy, ahogy azt korábban Göncz Árpád is tette"

És milyen igaza van.

Gondolja valaki, hogy ha nem koszorúz és nem is üzletel, akkor most a magyar balosok a hátát veregetnék, hogy hát igen, egy igazi gerinces ember, nem feküdt le a komcsiknak? A fenét. A következő címekkel mennének akár ugyanezen blogok:

"Orbán kicsinyes magyarkodásból utasít el százmilliárdos üzleteket"
"Orbán, azt hiszed, majd tőled ijed meg Kína?"
"Kurucos dacból dobja el a jobboldal az ország felemelkedésének esélyét"

stb.

Kármentő 2017.05.17. 17:09:03

Tényleg, milyen érzés Simicskának dolgozni? :))

Brumm Brumi 2017.05.17. 17:20:03

"Göncz koszorúzása nem menti fel Orbán koszorúzását
Az nem érv, hogy valaki korábban már tett vállalhatatlan dolgot akkor én is tehetek. "

Egyrészt, Göncz akkor koszorúzott amikor a Tienanmen-téri vérengzés még friss volt.
Azóta viszont eltelt 28 év, teljesen megváltozott a geopolitikai helyzet, nem véletlen hogy ezen a Selyemúton is 29 ország állam-és kormányfője valamint 80 másik ország alacsonyabb szinten képviseltette magát.
Kína ma már megkerülhetetlen szuperhatalom, pláné ha, mint most Oroszországgal és Indiával is összeállnak.

Másrészt, ami elviselhetetlen ebben az újabb menetrendszerinti Orbánozásban az hogy ugyanazok hisztiznek és verik most magukat a földhöz, akik gönczárpád 1993-es koszorúzásáról anno egy rossz szót nem ejtettek.
Megvan pl. a hvg akkori gyűjteménye.
Egy mukk rossz szó, annyi sincs benne.

Most meg...

Paróczai 2017.05.17. 17:24:11

Istenem! Le tudok döbbenni a balos liberálidióták elmebeteg okoskodásán!
Még pár ilyen veretes vélemény és a parlamentbe látogatónak sem engedik be őket!

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2017.05.17. 17:54:55

::@MaxVal BircaMan HJCD:

:: Miért lenne morális gond, hogy a kínai nép leverte 2 ezer idegen pénzből finanszírozott népellenes aktvista

Tényleg fszbirka, ha én téged idegen pénzből finanszírozott népellenes aktvistának tartalak, leverhetlek?

Skankhunt42 2017.05.17. 17:56:57

így van, a libsik minden mocskot megtehetnek, afelett pajkosan szemet hunyunk. a másik oldalt meg ugyanazért fel kell akasztani. ismerjük már ezt a kettős mércét

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.17. 18:03:47

@Skankhunt42: "a libsik minden mocskot megtehetnek, afelett pajkosan szemet hunyunk"

De miért húnytok szemet? Az OLAF jelentés hónapok óta kint van, Tarlós 6 éve megtette a feljelentést, miért nem ül az egész bagázs börtönben?

n3spr3ss0 2017.05.17. 18:14:47

@Paróczai: Én meg a tiéden.Arról nem is szólva hogy gecik vagytok.

Conchobar 2017.05.17. 18:28:31

Haver! Neked miért fáj az, ami Kínában történik/történt kínaiakkal? Ha már ennyire érzékeny vagy a komancs emlékművekre, akkor miért nem a Szabadság téri eltüntetését követeled

gmihaly621 2017.05.17. 18:59:36

Göncz elvtárs jó elvtárs volt, Orbán elvtárs pedig rossz elvtárs, ugye ?

Paróczai 2017.05.17. 19:17:42

@n3spr3ss0: Van egy véleményed! Majd megitéli a közvélemény, nem nekem kell!

dukeekud. 2017.05.17. 21:28:11

@Brumm Brumi: Ja ugyan az kettos merce mint az Putyinnal. Amikor Gyurcsanyt a sajat hazaban fogadja Putyin, akkor szoba sem kerul az orosz befolyas. Akkor meg, Gyurcsany kiveteles diplomaciai erzekerol aradoznak, hogy ot a sajat otthonaban fogadja oroszorszag vezetoje. Most meg hogy Putyin jon ide hozzank, ez mar egyenlo az orosz megszallassal, es kollaboracival.

morph on deer 2017.05.18. 00:06:54

Ez is csak azt bizonyítja, hogy orbán egy gyáva szaralak, nem több!

Ha nem az lenne, akkor ki merné jelenteni, hogy azért koszorúzott, mert azt úgy tartotta helyesnek, - koszorúzni akart és koszorúzott, punktum!

Ehelyett "bezzeg", mert ahogy Göncz Árpád is, így ő is..!
Így már ugye megoszlik a döntés felelőssége is, meg ugyanabban a rangsorban érezheti magát mint a hajdani köztársasági elnök, mert ő követi a példát..!

Mondtam már, hogy egy gyáva szaralak?
Akkor most megint mondom!
süti beállítások módosítása