A valódi viták otthona

Bizonyíték van rá: az ellenzék rontotta el a felújított metrószerelvényeket

A Fidesz két legveszélyesebb ellensége önmaga és a valóság

2017. június 23. - macska az úton

orban_tarlos.jpeg

2014-ben Orbánéknak ahhoz, hogy újrázzanak, elég volt annyit mondaniuk, hogy folytatjuk. Nem a hatalmas csillogás és elégedettség, a lehetetlenül nagy siker volt az, ami miatt könnyes szemmel, boldogan ikszeltek a népek, elég volt annyi, hogy ezek nem a szocik. Négy év bizony kevés volt ahhoz, hogy a ma már DK-vezér Gyurcsány kormányzásának emléke kikopjon, ez pedig a vér pofátlanul megbütykölt választási rendszerrel együtt újabb erős „lehetőséget” adott a NER nevet viselő rémálomnak. (Tegyük hozzá, az MSZP sem véletlenül tudott duplázni a cseppet sem makulátlan múltja ellenére korábban.)

De négy év nem csak ahhoz volt kevés, hogy az emberek elfelejtsék a korábbi kurzust, hanem ahhoz is, hogy egyértelművé váljon: az Obán-attitűd, az arrogancia, a párbeszéd hiánya nem csak átmeneti, mostantól ez lesz az új rend.

2014-ben konszolidációt és nyugalmat ígértek, ennek ellenére az azóta eltelt újabb három év gyümölcse a lassanként totális nemzetközi elszigetelődés, a paranoia és a gyűlöletkeltés eluralkodása – ennek generálása ma már az államgépezet egyik fő feladata, annak megfelelő mértékű anyagi erőforrás biztosításával egyetemben. És persze az anyagi javak terén sincs ez másképp. Míg uniós pénzekből haverok építik a stadionokat, addig rohad a metró, mert ez nem prioritás. Míg világszínvonalú egészségügyről nyilatkoznak fent, addig az IKEA alkalmazásába kerülnek a megalázott ápolók. (Azok, akik még nem költöztek Nyugatra) Míg gazdasági sikerekről csipog az összes kormányzati orgánum, addig a tehetség helyett immár egyedül a kapcsolatok számítanak. Míg a függetlenség hangoztatása fontos retorikai eszköz kormányoldalon, addig épp most adják el az országunkat, a gyermekeink jövőjét az oroszoknak. 

Azt az állapotot, amikor valaki meg van győződve arról, hogy kizárólag neki lehet igazi, mindenki más téveszmés (gonosz, megvezetett vagy ostoba) a szakirodalom pszichotikusnak nevezi.

Egy bezárkózást választó, alternatív valóságokba menekülő ország soha nem lehet sikeres.

Míg a 2008-as gazdasági válság - ami valóban sokkal kevésbé lett volna fájdalmas, ha felkészül rá az ország, az állam és a bankok pedig közszolgálati jelleggel legalább a kisujjukat mozdították volna már korábban is, hogy a lakosság megtanuljon gazdálkodni a saját javaival vagy valamit kezdeni azok hiányával – politikai levét okkal itta meg az addigi vezetés. Velük szemben Orbánék látszólag meglehetősen ügyesen lavíroznak, történjen bármilyen a világot megrázó esemény.

Mikor épp tetőfokára hágott a korrupció miatti bizalomvesztés velük szemben, briliáns módon és megbocsáthatatlan gátlástalansággal használták ki a menekültválságot elterelésnek. De lehetne még sorolni hosszan, hisz a külső ellenséggel való riogatás, a sorosozás, a migránsozás, a kommunistázás, a csicskázás, az álcivilezés mind-mind ügyesen szolgálta eddig a kormány legfontosabb célját. Azt, hogy elvonja a figyelmet, eltakarja a valóságot. Mert nincsenek valós gazdasági sikerek, csak EU-s pénzek vannak, amik haveroknál landolnak gyakorta értelmetlen, felesleges vagy minőségileg kifogásolható eredménnyel záruló beruházások kapcsán. Hogy míg erősek és büszkék vagyunk, addig cél az oktatás lezüllesztése, az önálló gondolkodásra képtelen generációk kinevelése. Hogy az állam helyett dolgozó civilek, akik kritikát fogalmaznak meg, nem a sátán ivadékai, nem külföldről pénzelt ügynökök, hanem sokkal elkötelezettebb szolgáló Magyarországnak, mint bemocskolóik. Földek, trafikok, kaszinósdi, letelepedési kötvény milliárdok.

Mindez azonban már alig veri ki a biztosítékot a kisembereknél.

A többséget nem érdekeli, hogy akár a lánglelkű Orbán, akár a kordonbontó, demokráciát akaró Orbán nincs már sehol. A politikával szembeni apátia, annak rögvalósága, hogy minden szó felesleges, hiszen úgyse tudok befolyásolni semmit sem, annyira általános, hogy a legtöbb választó polgár nem csak nem tudja, hogy kire szavazzon, de annak se érzi jelentőségét, hogy egyáltalán szavazzon. Totális a kiábrándultság.

Azonban vannak olyan hétköznapi dolgok, melyek eszméknél, kampányoknál, értékek felmutatásánál vagy az értékek hiányára történő rámutatásnál sokkal jobban működnek. Az igazi veszélyt pedig ezek jelentik a Fidesz-KDNP-re.

A hét év ugyanis ahhoz már sok, hogy az előző nyolcról beszéljünk. A Jahn Ferencben talált hulla tényét még az sem tudja semmissé tenni, ha a démonölő arról beszél, hogy nem is zárt be a kórház egyik osztálya, mert annyian mondtak fel, csak épp kifestenek. (Miközben más források alapján meg, de és tényleg az IKEÁ-ban láthatjuk majd újra a felmondó munkavállalókat.) A fák kiirtása a Duna partján és a terület lekövezése, mert az zavar, ha nem tudok kimenni a gyerekkel, ha egyedül a perzselő nap marad az évtizedes fák árnyéka helyett. (A Római közeli lebetonozása se kecsegtet sok jóval.) Ezek olyan mindennapi dolgok, melyek maguktól hatnak. És pont ilyen az oroszok által felújított metrószerelvények ügye is.

Az már magában vérlázító volt, ahogyan az oroszoknak játszották át az üzletet, de az, hogy cserébe nem működnek a szerelvények, erre pedig azok a következetesen elhangzó főpolgármesteri válaszok, hogy:

Mindez csak gyerekbetegség!

Mindez rémhír!

A szocialisták!

Már meg is javították, problémák már egyáltalán nincsenek!

(Miközben épp az előbb jelentették be, hogy az összes felújított szerelvényt ki kell vonni a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására.)

újra meg újra akadályozza a mindennapi életet, azt, hogy a pénzemért egy szolgáltatás segítségével eljussak valahonnan valahová. Ezt már nem nyelik le olyan könnyen az emberek.

Apróság talán, de egyáltalán nem lényegtelen jel az, ami ma a Nyugatinál még azelőtt történt, hogy a felújított szerelvényben rekedt utasok erővel kiszabadították volna magukat. A kocsiban ugyanis ilyen mondatok hangzottak el:

„Stadion, az van, de ezt a metrót nem tudják megcsinálni”.

„Gyerekek, nyugi, mindjárt engedik a gázt."

„Emberek, meg kéne próbálkozni egy vésznyitással, segítsenek kifeszíteni az ajtót!" (Index)

Mert sokáig lehet hinteni a port, de a valóság előbb vagy utóbb, de rohadtul utoléri éppen úgy a kormányt. Arra, hogy röpködnek az ellopott, kijátszott milliárdok talán már immunisak vagyunk, amikor azonban az aluljáróban, a kórházban vagy épp a helyi önkormányzati valamelyik osztályán csap pofán a valóság, biztosan nem.

A szocik vagy Gyurcsány kevesek ahhoz, hogy Orbánéknak keresztbe tegyenek, ha akarnak egyáltalán, a mindennapok azonban biztosan nem a NER-nek kedveznek. A kérdés csak az, mennyi kárt okozhatnak még addig meg az, hogy az ő szerelvényükben mikor romlik el a vésznyitó, ahogyan az ma a pandákban történt.

Csepregi János írása

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

A borítókép forrása: Népszava

A bejegyzés trackback címe:

http://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr4412616417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.24. 06:39:46

Felvétel van róla, hogy maga Soros csinálta a szabotázst és Gyurcsány tartotta a létrát neki.

jandera 2017.06.24. 07:09:39

Volt a szó cikkben az "új" metró problémáiról.
Régen jól ismertem az Orosz (Szovjet) technikát. Volt hatalmas dög nehéz szines tévém, dolgoztam -nem keveset- Mi-8 helikopteren, sőt volt Voronyezs típusú "hI-fi tornyom" cca. 40kg. + a hangfalak. Mindig a túlbiztosításról és arról voltak híresek, hogy tartósak voltak, az orosz villáskulcsait apámnak a mai napig használom, rozsdásodik, de nem nyílt ki, mint német (sokkal fiatalabb) társa.
Sőt a paksi atomerőmű még mindig, meglepően jól működik.
Ezt azért írom, mert a mai Orosz technikára ez már nem igaz - lásd metró- sajnos nem vennék már orosz készülékeket!
Képzeljétek el, ha a frissen beüzemelt Paks2 -ben egyszer csak nem lehet kinyitani az ajtókat, vagy éppen kinyílik aminek nem kéne. Inkább ne képzeljétek el!!!

gmihaly621 2017.06.24. 08:25:47

A 4-es metró "ügye", amely elvitte annak a pénznek a jó részét is, amit a 3-as felújítására lehetett volna költeni, nincs elsikálva. Nix figyelemelterelés, elvtikék!

schawo2 2017.06.24. 08:42:25

@gmihaly621:

Persze, a Négyes vitte el, mi? Azóta semmi fölöslegesre nem szórtak el több metrófelújításnyit, ugye?

Baltaarcú Apu 2017.06.24. 08:45:08

@gmihaly621: Épp most sikálják el, csak szólok! Vagy te tudsz valami komolyabb eljárásról? A metróépítés utolsó 3 évében a Fidesz volt hatalmon, szerinted nem ugyanazt csinálták, mint előtte a Maszop/SzDSz? Lásd még Margit-híd felújítása, ami reálértéken többe került és tovább tartott, mint anno a felépítése. Mindenki lopott belőle, tehát: "Nincs itt semmi látnivaló, tessék továbbhaladni!"

Baltaarcú Apu 2017.06.24. 08:56:40

@jandera: Egy barátom 1984-ben egy mikrohullámú sütőre tett szert Moszkvában ( a Los Angeles-i olimpiát úgy igazán önként bojkottálók számára rendezett játékokon volt kint, a neves alkalomra az orosz fővárost feltöltötték olyan árukkal, amit az egyszerű szovjet polgár sem látott még soha9, tizenöt év múlva még megtekinthettük a csodát a nyaralójában, akkora volt kb., mint ma egy 40 liter körüli készülék, csak tízcentis falai voltak, egy szabvány tányér épp belefért. Aztán bekapcsolta a srác egy pohár vízzel és kiterelt minket a villanyórához, a kis pörgettyű úgy forgott, majd kirepült a helyéről, ha közelebb vagyunk Pakshoz, hallhattuk volna, ahogy visítva felpörögnek a generátorok. És egyből Forgó-Morgó alfonzói hangja ugrott be: De kinek van erre energiája?

sinus67 2017.06.24. 09:05:49

@gmihaly621:
Így van nincs elsikálva! Az elterelésről csak annyit, hogy amikor az ellenzék kérte a teljes OLAF jelentés megismerését, akkor a kormánypárti politikusok és a főügyész elvtárs azt mondták, hogy ááá, olyat nem lehet, mert az OLAF nem hatalmazta fel őket a közlésre. Capishi? Csak az ellenfélre kínos részek megismertetésére volt felhatalmazás.
És most, hogy a bíróság úgy döntött, a "nép" megismerheti a teljes OLAF jelentést, kiváncsian várom a fejleményeket.
Majd meglátjuk ki fog terelni, de kurvára?!
Természetesen nem azt gondolva, hogy a fidesz nyúlta le a lóvét teljesen, hiszen 2006-ban kezdődtek a munkák és 2014-ben volt átadás.
Csak a terelés miatt! Nagyon várom a büntetőügy végét!

apro_marosan_petergabor 2017.06.24. 09:07:05

Hosszú. parttalan vicsorgás láttunk ismét ey ellenzéki cikkben, melyre azt lehet mondani, azért születhetett meg, mert egy kicsit bizonytalan ajtó-működésűek lettek a felújított metro szerelvények. Ezt sikerült megint hosszasan fújni. A metro ajtó, a szerelvény árának pici töredéke, nyilván rövidesen meg lesz javítva(mert tipikus sw hiba, ezért kínlódós) - nem baj, addig tud miből élni az ellenzéki libero csapat, tud elméleteket gyártani egymás után, "büntetlenül"hiszen azok úgysem kerülnek sohasem próbára. Szerencsére.
Tehát a kutya ugat, a karaván halad.

apro_marosan_petergabor 2017.06.24. 09:10:06

@jandera: A világ a sw vezérlések irányába megy, elkerülhetetlenül. A felújított metro ugyan olyan masszív, mint elődje,s ok modern megoldás van benne, sajnos az ajtónyitást sw-re bízták, amely nyilván nem lett rendesen kitesztelve. Ettől ez a metro még jó - lesz, s nem keverendő össze egy atomtechnikai berendezéssel.

jandera 2017.06.24. 09:23:21

@Baltaarcú Apu: A lényeg amit írtál a 15 év! Egy villáskulcs nem fogyaszt áramot, ellenben egy atomerőmű hatásfokáról nem találni anyagot sehol.

@apro_marosan_petergabor: Nem kevertem össze. Az igénytelenség ( és itt nem csak az ajtókról van szó: illesztések, anyagminőség, stb.) az mindenhol veszélyes.

MikeBoy 2017.06.24. 09:48:44

@apro_marosan_petergabor:

Nincs szánalmasabb annál, ha valaki elvből hülye!

kuki123 2017.06.24. 10:15:42

ha újra megszavazzátok Tarlós meg a orbánt(vagy az MSZP-t) meg is érdemlitek

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.24. 10:35:38

Aki ezeket a metrószerelvényeket átvette, azt naponta két metrózásra ítélném élete végéig. Egy kék roncs helyett kaptunk egy rozoga fekete-fehér félig roncsot...

Cycmen 2017.06.24. 10:43:35

Megy a nagy élvezkedés hogy rossz a metró, csak az a szánalmas, hogy a kritizálók nem csináltak semmit amikor kellett volna, pedig volt rá alkalmuk. Örüljetek rohadékok, ennyit értek!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.24. 10:49:11

@sinus67: Az első kifizetések bőven 2006 előtt megtörténtek, volt ott tervezés, tanácsadás, közbeszerzés, kisajátítás, perek a civilekkel, stb. És már 2003-ban azt hazudták, hogy a Fehérvári-Bocskai sarkon és a Móriczon úgy készült el a fél éves lezárással járó felújítás, hogy a metróépítésnél ne kelljen hozzányúlni...

@gmihaly621: Mindent szétloptak, a 2-3-4 metróra költött pénzek jelentős részének ez lett a sorsa mindegyik kormánynál és főpolgármesternél.

@apro_marosan_petergabor: Te se ültél még a metrón vagy csak a pártpropagandát tolod? Hónapok óta nem működnek ezek a romhalmazok. Rossz az ajtó, rossz az utastájékoztatás, billegnek a szerelvények, igénytelenül lett az egész összetákolva.

vénkujon 2017.06.24. 10:50:51

@apro_marosan_petergabor: szerencsére az emberek nem olyan okosak, mint te, ezért szépen párhuzamot állítanak majd paks 2 meg a fostos tarlósmetró közé

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.24. 10:52:20

@gmihaly621: "A 4-es metró "ügye", amely elvitte annak a pénznek a jó részét is, amit a 3-as felújítására lehetett volna költeni,"

Akkor az oroszok több pénzért jobban dolgoztak volna? Te tényleg ennyire hülye vagy, esetleg van elég pénz hogy ennyire az legyél?

vénkujon 2017.06.24. 10:52:51

@Cycmen: a metrót használó emberekről beszélsz?.:)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.24. 10:54:31

@apro_marosan_petergabor: "mert egy kicsit bizonytalan ajtó-működésűek lettek a felújított metro szerelvények." - Mondd ezt annak, aki nem tud kiszállni! Hogy te mekkora idióta vagy!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.24. 10:55:36

@jandera: "ellenben egy atomerőmű hatásfokáról nem találni anyagot sehol."

Javaslom, hogy a Carnot ciklus kulcsszó alatt keresd! :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.24. 10:56:23

@Cycmen: Mit kellett volna csinálnunk? Olajozni az ajtókat?

Ylim 2017.06.24. 11:03:06

@gmihaly621: Tehát a Mészároson keresztül ellopott száz- vagy ezermilliárdok, a 10x-es áron megépülő sportlétesítmények, a több tízmilliárdos hazugságkampányok rendben vannak. Azok egy fillért sem vittek el feleslegesen a közösből. A fidesz szétlophatja az országot és diktatúrát építhet, le van szarva. Mert a csököttagyú faszok évtizedek múlva is majd arra a bizonyos elmúltnyolcévre fognak mindent.

Ylim 2017.06.24. 11:04:24

@apro_marosan_petergabor: Remélem legközelebb akkor lesz kicsit bizonytalan működésű az ajtó, amikor egyedül utazol rajta, és az alagút közepén kigyullad.
Akkor majd talán elgondolkozol azon, hogy mekkora idióta vagy.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.06.24. 11:31:47

@apro_marosan_petergabor: "melyre azt lehet mondani, azért születhetett meg, mert egy kicsit bizonytalan ajtó-működésűek lettek a felújított metro szerelvények. "

nektek tényleg mindegy, mindent behabzsoltok csak a Kedves Vezető szarja. agyhalott parazita.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.06.24. 11:36:09

@Ylim:

az idióta nem tud elgondolkodni rajta, mekkora idióta, mivel egy kibaszott idióta.
(az némi reményedéssel tölt el, hogy az ún. "Nemzeti Oldal" mellett, úgy kormányon, mint a holdudvarban, vagy a szavazók szintjén mára már végképp csak az ilyen szellemi és morális élőholtak maradtak.)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.06.24. 11:38:43

@gmihaly621:

pedig már vagy 7 éve Polt Péter a főügyész. különös dolgok ezek, elvtikém...

RHalacska 2017.06.24. 12:28:05

@apro_marosan_petergabor: Szeretnélek látni, maijd 12 perc után még mindig esély sincs az ajtók nyitására, Te benn vagy és folyik rólad a víz, mert szellőzés és légkondi dincs. Na akkor kiáltottam volna el maga, hogy tűz van! oszt lett volna hír rendesen.

RHalacska 2017.06.24. 12:30:39

@apro_marosan_petergabor: Mintha Paks2 referencia atomerőművét 2 hét működés után le kellett volna állítani, és azóta sem tudták visszaindítani. www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/nem_mukodnek_a_paksra_szant_uj_reaktorok.630817.html
Biztos jól le vannak tesztelve

Palackos 2017.06.24. 12:49:12

a 4-es metrósozókat emlékeztetném, hogy 4 évig állt a projekt, ami iszonyú sok pénzbe került.

Korunk egyik legnagyobb gondolkodója · http://elmenypark.net 2017.06.24. 13:25:34

Az ilyen rendszereknek fő baja, ha elfogy a lé, akkor összeomlik, mert nincs vállalkozószellem. Azaz továbbra is azt hiszik, hogy nem kell tenni semmit a sikerért.

déjá vu39 2017.06.24. 13:46:41

@apro_marosan_petergabor: Persze hogy apró hiba - egy apró feladathoz (ajtó ki/ajtó be). Csak azt ne mondd mégegyszer, hogy a szw-től bonyolult.
Fel nem foghatom, hogy miért kell védeni a védhetetlent.
Egyébként valóban ki lesz javítva - előbb vagy utóbb. Hogy ki fizeti a révészt? Még nem tudjuk.

déjá vu39 2017.06.24. 13:48:18

@Cycmen: Én jelentkeztem a felújításhoz, csak nem vettek fel.

déjá vu39 2017.06.24. 13:49:49

@apro_marosan_petergabor: És kinek kellene kitesztelnie? Az utasoknak?

MIx 2017.06.24. 14:00:08

A szakértelem az olyan kommunista humbug.
Valami ilyesmit mondtak a mai kormányzók.
Nos láthatjuk, hogy a szakértelem hiánya milyen káoszt, kárt okoz az országnak.
Ide vezet, ha a tudást leértékelik, s csak a " lojalitás" a párthűség az érték.
Az idősebbek emlékezhetnek rá, hogy a párthűség alapján kinevezett gazdasági vezetők milyen óriási károkat okoztak az országnak.
Igaz, igyekeztek mesteri módon a nyugati ügynökökre fogni a sikertelenséget...
Úgy tűnik, a történelem ismétlődik.

guvat 2017.06.24. 15:00:34

A modernitás és a fejlett nyugat barátai Budapesten nem az általuk mélyen megvetett egykori örök baráthoz, hanem a még örökebb új baráthoz, a nagy tudású Alstomhoz ragaszkodtak a metrókocsik beszerzésekor. Az igaz, hogy meg kellett kennünk őket némi aprópénzzel, de nem is volt a vadonatúj szerelvényekkel semmi baj....

Janossz 2017.06.24. 15:58:28

@guvat: A keleti despoták örök barátai meg ragaszkodnak hozzá, hogy egy olyan ipari-technikai kultúrával rendelkező ország építsen nekünk atomerőművet, akik egy nyomorult ajtónyitó-automatikát képtelenek összehozni a jelek szerint.
Érdekes, a kormány politikusait még egyszer sem láttam ruszki autóval közlekedni.
A jót a népnek tartogatják. Az meg, hogy 2017-ben felújított metrókocsi KLÍMA NÉLKÜL vicc, ugye?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.24. 16:16:01

@Janossz: A jobbágyoknak nem jár klíma. Szokják csak a hőséget! Jól jön az amikor Pénztáros Lőrinc földjein fognak dolgozni.

n3spr3ss0 2017.06.24. 16:34:00

@gmihaly621: Elvtikém, a négyes metrót Orbán cseszte el,mikor 1998-2002 között leállítatta az építkezést. Ott ment el az egész.

n3spr3ss0 2017.06.24. 16:35:30

@Cycmen: Bocs,de akkor jól működött, ti meg a lopáson kívül nem csináltok semmit.

Pop40 2017.06.24. 16:35:40

Ismét megmutatkozott a fideszes söpredék szakértelme.

Lopni meg pusztítatni kitűnően tudnak, mást sajnos nem annyira.

De sebaj, majd emútnyócéveznek egyet, vagy rákenik Sorosra.

Pop40 2017.06.24. 16:40:00

@apro_marosan_petergabor:

"mert egy kicsit bizonytalan ajtó-működésűek lettek a felújított metro szerelvények."

Milyen igaz, bolsi. Az kigyulladt angol toronyház meg, ahol kb 60-an bennégtek, meg azért gyulladt ki, mert kicsit bizonytalan működésű lett a tűzriasztó-rendszer.

Még szerencse, hogy arrafelé nincsenek ilyen magatokfajta seggnyaló vadbarmok, akik a vajdájuk legnagyobb elkúrásait-lopásait-pusztításait is bő nyállal tisztára szopnák.

Pop40 2017.06.24. 16:48:45

@Cycmen:

" csak az a szánalmas, hogy a kritizálók nem csináltak semmit amikor kellett volna, pedig volt rá alkalmuk. "

Életedben először igazat mondtál, bolsi.
Ez a mostani helyzet valóban nem kis részben a kritizálók hibája. Akik pontosan látták, hogy a fideszes söpredék csak lopni és pusztítani tud, ennek ellenére passzivitásukkal hozzájárultak, hogy a magadfajta agyhalott majmok 2014-ben újra kétharmaddal kormányra szavazzák ezt a hazaáruló csürhét.

Remélhetőleg tanultak az esetből, amíg a működésképtelen, dögmeleg metrón a "Magyarország erős és büszke európai ország"-propagandaplakátokat olvasgatták.

Pop40 2017.06.24. 16:54:11

@n3spr3ss0:

Dehogynem.

Bár a lopás kétségkívül idejük jelentős részét teszi ki, jut azért még idejük hazudozásra, az oktatás, eü tönkretételére, és a képzett réteg külföldre kergetésére is.

Csak kormányzásra nincs kapacitás, ami meg van, az erre elegendő, amit látsz.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.06.24. 17:28:03

Ilyen hibák egy ilyen bonyolultságú rendszernél simán előfordulnak az üzem elején. Ez így igaz.
Az a gáz, hogy valószínű nagyob gáz is van, mert ilyen szir-szar félrenyitás, akadozó állmásbemondó miatt nem szokás visszahívni egész szerelvényeket.
Tarlósék, meg a BKV vezérkar igenis kéne, hogy használják a saját tömegközlekedésüket. Jobb helyeken ez nem derogál a fejeseknek.

sinus67 2017.06.24. 22:55:18

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
"...mára már végképp csak az ilyen szellemi és morális élőholtak maradtak."

És én hülye azt hittem eddig, a zombi filmek kitalációk! Most már tudom, hogy a narancsbirkákról lettek mintázva. Vagy a zombikról a narancsbirkák? Na mindegy! Agyi fertőzés mindkettő!
A zombiknak is beszélhetsz, amit akarsz, ugyanazt ismételgetik!

sinus67 2017.06.24. 23:24:33

@apro_marosan_petergabor:
Csernobil? Rémlik? Részlet az okokból:
"A tervezési hibák mellett nagyon komoly hiányosságok voltak a vezetési kultúrában és a biztonsági kultúrában is, hiszen a kísérlet, ami a balesethez vezetett, nem lett kellően megalapozva és engedélyeztetve (nem ismerték fel annak biztonsági relevanciáját), ráadásul az operátorok még ettől a rossz tervtől is eltértek, többször megszegték az üzemeltetési szabályzatot."

Vágod? Ezt is ruszkik csonálták úgy, hogy nem ez volt az első erőművük! Ha ilyen biztonságot teremtenek ott, ahol milliók halhatnak meg egy "pici" SW hiba miatt is, akkor mit várhatunk el kicsiben? A biztonság terén nyilván fejlődtek azért, mert nincs már cocom lista, de a hozzáállásuk semmit nem változott. Ez látszik a felújított metrók betegségein.
Valószínű, hogy a kocsikat felújítók egy teljesen új valamit készítettek! Ellenkező esetben a kipróbált, bevált rendszert alkalmazták volna, amivel a szokásosnál több és nagyobb probléma nem fordult volna elő. Azt viszont a megrendelő dönti el, hogy mit kér! Kérhet a Trabantba is egy SLK Merci vezérlőegységet, csak kellő tesztelés hiányában nem fog hiba nélkül működni. Meg aztán sok értelme nincs is!

sinus67 2017.06.24. 23:27:15

@déjá vu39:
Hát miért nem házasodtál jó helyre? Most nem lenne anyagi gondod az biztos!

gmihaly621 2017.06.25. 09:09:46

@schawo2: A 4-es metró a haveri túlárazás iskolapéldája volt a liberszoci korszakból, és a multik sem maradtak ki belőle, sőt... A 2014-es felavatás óta eltelt 3 évben nem sok történt. 2010-től 2014-ig pedig a kényszerpálya volt, a a föld szintjétől qrva mélyre leásott állomásokból horror áron kitermelt és elszállított föld köbméterek után fizetni kellett - állítólag ez került a legtöbbe -, a "villámgyorsan megépített műtárgyakat ki kellett fizetni, a megérkezett járműveket ki kellett fizetni...ez is a liberszocik által előidézett "kész tények" (fait accompli) miatt volt így. Lett volna olcsóbb építési technológia is, de kellett a megrendelés a multiknak. És a csókosoaikat már a liberszociknakis valamiből fizetniük kellett. Mit gondolsz, honnan a frászból tudnak annyit az ilyen apró-cseprő trükkökről. A legtöbb módszer az ő idejük alatt lett "bevezetve".

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.25. 09:31:53

@gmihaly621: Őőőőő... kapjál már a fejedhez! A szar metrókocsik a téma. Arról ugassál!

apro_marosan_petergabor 2017.06.26. 10:41:07

Nos, a kocsikat egyelőre leállították.
A hiba javítása folyamatban, kötbér belengetve.
Szabad tovább hörögni, gyalázkodni, ordenáréskodni.
Hozzá nem éteni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.06.26. 13:40:01

@apro_marosan_petergabor: Akkor ezek szerint eddig össze-vissza hazudoztál, hogy nincs semmi különösebb probléma, igaz?