A valódi viták otthona

Reflektor

Kövér László beismerte, hogy a Fideszre szabták a választási körzeteket (HANGFELVÉTEL)

2018. február 03. - baum

20140920recski-emlekpark-emlekszobor-avatas-az22.jpg

 

Az, amit mondanak a választási rendszer reformjáról nem mondom, hogy nincs benne földrajzi bűvészkedés vagy nem volt” - mondja Kövér László azon a Reflektor birtokába jutott hangfelvételen, amely 2017 januárjában készült. Minden kétséget kizáróan megállapítható, hogy a felvételen Kövér László jellegzetes orgánumát halljuk.

 

A házelnök azt is elmondja a bizalmas beszélgetés során, hogy a kormánypárti politikusok úgy gondolják, csak nem merik nyilvánosan kimondani, hogy „az a jó, ha az ellenzék nem rúg labdába (…) Én is csak ebben a körben teszem. Isten őrizz, hogy ők labdába rúgjanak.”

Hozzáteszi, hogy a Fidesz semmi olyan nem tett, amit az előző kormányok ne tettek volna meg, ezért nem érez különösebb lelkifurdalást azzal kapcsolatban, ha törvényes keretek között a kormánypártnak gyakorlatilag teljhatalma van

 

Itt felvétel itt hallgatható meg:

 

 

 

Íme a felvételrészlet teljes leirata:

Kövér: „Az a jó, ha az ellenzék nem rúg labdába. Ezt természetesen kormánypárti politikusként mondom, minden kormánypárti politikus ezt mondja, vagy legalábbis ezt gondolja. Magában legfeljebb nem meri kimondani nyíltan. Én is csak ebben a körben teszem. Isten őrizz, hogy ők labdába rúgjanak. Az, amit mondanak a választási rendszer reformjáról nem mondom, hogy nincs benne földrajzi bűvészkedés vagy nem volt, de csak annyi bűvészkedés volt benne, mint a 90-es törvényben amit a szocik alkottak meg. Semmi olyat nem tettünk az elmúlt huszonhat évben, és nem teszünk és nem áll szándékunkban, amit mások előttünk meg ne tettünk volna. Tehát, hogyha eddig nem volt veszélyben a demokrácia, akkor most sincs veszélyben a demokrácia.”

Kérdező: „Két választás között a kormánypártnak gyakorlatilag tejhatalma van?”

Kövér: „A törvényes keretek között igen. Persze. (…)”

Kérdező: „A Fidesz hozza gyakorlatilag a törvényeket is. „

Kövér: „De ez mikor van másként. Kormányok hozzák a törvényeket.”

 

Folytatása következik!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr6413624190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cheraups 2018.02.03. 11:07:05

lol.
Kádár méltó utódai....

És miért nem egyesült még a fidesz az mszp-vel?
Komcsik-komcsik.
Egyformán lopják el a magyaroktól a korrekt választáshoz való jogunkat.

tegnaptuska 2018.02.03. 11:24:17

@Cheraups: Egyformán? Hogyan? Például? Ez az egyformánozás hova vezet? Egyformán lopnak: az egyik majdnem gondolt rá, ugye gyurcsányi sukorónál, a másik meg hazavitt pár megyét. Tényleg egyforma. Pontosan úgy, amikor a cigim végéről sajnálatos módon leesik a hamu, te meg felgyújtod a dohánygyárat. Egyforma.

ulpius66 2018.02.03. 11:41:19

"A Fideszre szabták a választási körzeteket"

Ebben mi az új???

Ezt mán évek óta tudja mindenki!

A meglepő az lett volna, ha a FIDESZ-KDNP ballibsikre szabta volna a választókörzeteket!

Cheraups 2018.02.03. 11:45:44

@tegnaptuska:

Igazad van, elnézést a tévedésemért.

Még Kövér hivatkozási alapja sem igaz, hogy azért csalnak ők is mert a szocik is csaltak "mint a 90-es törvényben amit a szocik alkottak meg.".

Ugyanis most olvasom hogy a 90-s törvényt nem a szocik alkották meg hanem a kerekasztal tárgyalásokon csinálták meg, amin részt vett fidesz is, részt vett rajta Orbán és Kövér is.
Kövér még a bizalmas beszélgetéseken, a sajátjainak is hazudik :)

Szóval igen, bár utálom a szocikat (is), el kell ismerni hogy ebben az esetben nem lehet a szocikat megsérteni és besározni azzal hogy összemossuk őket a fidesszel.

Cheraups 2018.02.03. 11:47:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

A Kádár rendszer is törvénybe foglalt minden szart amit elkövetett. Tehát szerinted akkor ez így oké, tehát te kádárista vagy.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.03. 12:16:30

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A jogászok tudják a legjobban, hogyan kell az erkölcstelen tetteket legálissá tenni. De még így is voltak bőven törvénytelenségek, csak ő azokról nem beszél...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.03. 12:18:09

@ulpius66: Az a vicc, hogy szerintem korábban hoztak már le az újságok ilyen nyilatkozatot Kövértől...

2018.02.03. 12:49:41

@ulpius66:

Gyurcsány sem a nagyvilágnak szánta az öszödi beszédet és abban sem volt semmi új.

mocser48 2018.02.03. 13:04:08

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Ahogy azt orbán kifejtette, neki a komcsi diktatúrával se volt baja, csak a diktátor személyével!!!!!

Egy szarházi féreg, sorosbérenc maffiózónak szopsz fel, amikpr orbán parancsait végrehajtod, "fideszes független" bértollnok.....

dare 2018.02.03. 13:14:19

Éppen most agyaltam ezen a Viszlát kétharmad blogon, és meg kell hagyni, ez nagyon ki van találva.
Bemásolom ide miről beszélek, nem írom le újra, majd inkább kiegészítem.

Merész tippek szerint a Fidesznek van legalább 3 millió szavazója.
A másik véglet a nincs azoknak 2 se.
Számoljunk egy köztes számmal, ami 2.5 millió fidesz szavazó.
A Jobbik 4 évvel ezelőtti eredményét látjuk, 1 millió pár ezer szavazó.
Van aki szerint ez már sokkal kevesebb, mivel a Fidesz elszipkázta a szavazóik zömét, van aki szerint ez több lesz, mert a reményvesztett fiatalok odacsapódnak majd, de legyen ez a köztes szám a mérvadó ami 4 éve is volt.
Tehát 1 millió Jobbik, 2.5 millió Fidesz szavazó.
Ez 3.5 millió szavazó.
A kvótanépszavazáson csak 3.3 volt, akkor hogy van ez?
Jó volt az ellenkampány, ami simán lemorzsolhatott annyi szavazót, amennyi ezt a számot eredményezte.
De számolhatunk akár ennyivel is.
Az Lmp a választóira bízta ezt a döntést, ami talán 100 vagy 150 ezer szavazót jelenthetett, fogalmam sincs, legyen 100 ezer.
Azt levonva marad 3.2 millió Jobbikos és Fideszes szavazó.
Nagyon lefele kerekítek, de legyen egy jó baloldali kampány, és ez a szám lemegy mondjuk 3 millióra a könnyebb számítás végett.
A baloldal 6, 6.5 millió szavazót szeretne a szavazóurnákhoz vinni.
Ha ez sikerül nekik, akkor le tudják nyomni mind a két pártot.
Valószínűleg ezért mondhatják, a Jobbik nélkül is van esély a Fidesz megállítani.
Csakhogy nagyon szét van töredezve ám az a térfél.
A nagyok (Mszp, Dk) nem foglalkoznak a kicsikkel, ilyenekkel mint az Együtt, a Momentum, a Moma, és az Lmp-vel is csak azért foglalkoznak, mert minél több körzetben szeretnék őket visszaléptetni.
El tudnak vinni a nagyok legalább 3 millió szavazót az urnákhoz?
Kizárt, még kettőt se.
Az Lmp bolond lenne visszalépni akár 1 körzetben is, mivel azzal bukják a töredékszavazatokat.
Most számoljunk 6,6 milliós részvétellel.
Elosztom 100-al, az 66ezer, ennyi lesz az 1%.
5% a bejutási küszöb, tehát az 330ezer szavazó.
Az Lmp szerintem meg fogja ugrani ezt, bár sokan mást mondanak, de én nem aggódok addig, amíg minden körzetben állítanak jelölteket.
Ha mondjuk 10 vagy 15 körzetben visszalépnének, akkor már lehet aggódnék, de így feleslegesen tenném.
A nagyobb pártoknak minden körzetben indulniuk kell, nagyon kellenek a listás szavazatok.
Akik miatt zavar van bennem, azok a kicsik.
Ha magas részvételért megy a küzdelem, akkor a 6.6 millió egy reális szám lehet a számításhoz, tehát 330 ezer szavazót kell begyűjtenie a bejutáshoz a Kétfarkúaknak, az Együttnek, a Momentumnak, meg persze a Momának.
Ők azok akik mérhetőek most.
Én lennék a legboldogabb ha mind a 4 bejutna, mert van elég bizonytalan választó akiket meg lehet még győzni.
De ha visszalépkednek, akkor egyáltalán nem vagyok ebben biztos.
Viszont ezen pártok szavazói + az Lmp szavazók lehetnek majd egyéni jelölt szavazásnál a mérleg nyelve az Mszp és a Jobbik között.
De még így is sok körzet lesz, ami magas részvételnél is Fidesz győzelmet fog hozni.
Ahogy korábban írtam 2014-ben 21 körzet volt 50% felett.
Na most számoljunk úgy, hogy a kicsik bejutnak (nem mind).
Legyen mondjuk 2 párt 11%-al összesen aki bejut.
kétfarkú, momentum, vagy együtt, mindegy.
Az Lmp merjek egy kicsit álmodni, talán elér 10%-ot.
Az Mszp-P és a Dk, mondjunk egy nagy számot 25%.
A Jobbik egy nagy hajrával 15-17%-ot.
Legyen durván 60% ami a listás mandátumoknak a fele környéke.
Ez nagyon optimista számolás.
Azért a fele, mert a kihullott szavazatok a fideszt erősítik a győzteskompenzáció miatt.
Lőjük be a Fideszt egy olyan 40-50 mandátum körülire.
Simán meglehet neki az 50-től több is, ha a kis pártok mind elvéreznek a szavazáson, és az Mszp se úgy teljesít, ahogy kell.
Legyen a 93 fele, ami 46 (ez nagyon optimista a jelenlegi helyzetre nézve az ellenzéknek).
54 kell neki a feles többséghez a parlamentben a 106 egyéni jelöltből, úgy a fele.
Nagyon sok körzet van, ahol a Jobbikos nem akar a Dk-s jelöltre, az Mszp-s nem akar a Jobbikosra, van amelyik senkire sem...stb.
Ezen áll vagy bukik az egész.
Lehet még a kicsik se lesznek elegen 54 körzetben eldönteni a Jobbik-baloldal jelöltversenyt.
Az lmp-sek miatt nem izgulok, le tudják győzni a érzelemet, és képesek bárhova tenni az x-et.
De vajon a Jobbikosok és a baloldali szavazók fel tudják fogni hány körzetben kellene nekik tudatosan választani?
Mert ha nem, akkor megette a fene az egészet

nick papagiorgo 2018.02.03. 13:29:39

NINCS ILYEN, hogy bárkire választási körzeteket szabnak.

Van egy választás, mondjuk a 2010-es (2014-es, 2018-as stb), ott előre fel lehet mérni, hogy ki él, hol, ki mire szavazna stb, és annak megfelelően - adott esetben - át lehet rajzolgatni a választási körzeteket.
De ez a következő választás alkalmával (4 év múlva) már tök máshogy fog kinézni, tehát akkor megint át kellene rajzolni a körzeteket az aktuális helyzetnek megfelelően stb. És ezt minden 4 évben megcsinálni, ha azt akarjuk, hogy ez működjön.

Ez az "átrajzolták a választási körzeteket" megint egy duma, amivel bizonyos béna politikusok alátámasztják, hogy ők miért vesztenek. Pedig nem ezért vesztenek. Ha elvégezték volna munkájukat és olyan jók lennének, és a lakosság pl. 75%-a tényleg elégedetlen lenne a Fidesszel, akkor nyernének így is, úgy is, tökmindegy hol húzódnak a választási körzet határai.

Ez az egész olyan, mint Hofi vicce, miszerint "a politikus szerint mi nem vesztettünk a választásokon, csak kevesebb szavazatot kaptunk. Hát, én is elmondanám édesanyámnak, hogy az érettségin nem buktam ám meg, csak az ötöshoz hiányzott még négy jegy...." :)

dare 2018.02.03. 13:33:07

Amit nem írtam bele, az a 133-as szám elérése az ellenzéknek teljes képtelenség.
A Fidesznek csak 66 képviselő bejutása a jelenlegi helyzetben abszolút kizárt.
Egyetlenegy nagyon merész célt lehet csak kitűzni az ellenzéknek maga elé, és az a 100-as szám.
Ha 100 képviselőt valahogy sikerülne nekik (közösen) valahogy összehozni, az már egy demokratikusabb kormányzást eredményezhetne.
Aki ebben a 4 évben túl passzív politikát folytatna az ország jobbítása érdekében, az 2022-ben szépen búcsút is venne a parlamenti léttől.

Az ellenzéknek 100 képviselőt listán és egyéniben összehozni nagyon nagyon nehéz.
Ez a rendszer nagyon a győztesnek kedvez.
Megnéztem 2014-ben hány szavazat ladolt a kukában.
202 ezer szavazat.
Pontosabban nem a kukában, ez a győzteskompenzációs marhaság miatt a Fideszt erősít minden kihullott szavazat.
Most eljátszottam a gondolattal, ha 6 millió felett mennek el szavazni, és mindenki bízik a saját jelöltjében, ez a szám még akár 5-600 ezer is lehet.
Ez nagyon sok.

Akik 3-4% környékén lesznek a szavazás előtt, szóval azok a pártok valamit ki kell hogy találjanak, mert ha rosszul kalkulálnak ők is, és a szavazóik is, ez nagyobb bukta lehet mint a 2014-es.

arabok balrol 2018.02.03. 13:35:34

majd ha ballib kormány lesz, akkor hozhat másik törvényeket

addig a nevük, KUSS

2018.02.03. 13:36:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Tocsik Márta sem tett semmi törvénytelent. Ezt a bíró ki is mondta, majd az erkölcsre hivatkozva visszafizettette a 900 milliót.
Jó ha megjegyzed, a törvény sosem áll az erkölcs felett. Bizony, ha máshogy nem, akkor erkölcsi alapon lesztek életfogytig sittre vágva.

arabok balrol 2018.02.03. 13:39:19

@dare: egy 1000 fős diáktünti már összejött, nem hiszem h gond lesz leszavaztatni a 6 milliót /valójában 8 millió az összes szavazásra jogosult belföldön plusz még 1 millió a határon túl/ a ballib ellenzékre

de nem a köv. 10 évben az ziher

arabok balrol 2018.02.03. 13:40:14

@Ylim: jó sztori, hol olvatad? papír van róla?

nick papagiorgo 2018.02.03. 13:44:42

@dare:
annyit tennék hozzá, hogy ha Te pártlistán X pártra szavazol, de az nem éri el az 5 (10- stb) %-ot, és be se jut, az a szavazat is elment ám a francba.
A szavazás meg egyfordulós.
Tehát ha te szavazol X kispártra pártlistán is meg egyéniben is, de az nem éri az 5%-ot, akkor a pártlistás szavazatod kuka. Ha egyéniben szavazol rá, és az nem nyer, az akkor az a szavazatod is kuka.

Ez kicsit megbonyolítja a dolgokat a tekintetben, hogy lehet X pártnak Y párt jelöltje miatt visszalépni, de - mivel nem kötnek szövetséget és nem közös listán indulnak - elképzelhető, hogy se X se Y nem kapja meg az 5%-ot (pártlistás szavazatok kuka), se az egyéni jelölt nem nyer, és akkor az is kuka. Az egész összefogósdi nem ért semmit.
Jósolok: ez lesz a körzetek kb 50%-ában, de lehet hogy még több.

dare 2018.02.03. 13:50:21

"Kövér: „Az a jó, ha az ellenzék nem rúg labdába."

Ezek annyira hülyék, ez úgy vissza fog nekik ütni egyszer.
Megint csak egy feltételezés.
A Jobbik nagyon sok szavazatot szerez.
Szövetkezik kispártokkal, és már kormányzásra képes koalíciója is van.
Az egyik térfél az Mszp, a másik térfél a Fidesz.
Szövetkeznének egymással a cél érdekében?
Van sok elemző, aki szerint igen, de hát akkor meg oda a szavazók közel a fele.

Ez durva, hogy ennyire sikerült lezüllesztenünk a demokráciát.
Konstruktív viták, javaslatok helyett van egy hülye egypártrendszerünk.
És még van aki örül neki.
Miért nem mennek az ilyen félkegyelműek olyan helyre, ahol már évtizedek óta ilyen rendszer van.
Menjen oda asszimilálódni, ezt az országot meg felejtse el.
De most tényleg ki kell menni az utcára a választások után demokráciát követelni.
Miért nem jó ezeknek a demokrácia, azt hiszik át tudnak nevelni ennyi embert.
Hajrá.

arabok balrol 2018.02.03. 14:06:00

@dare: már mocs de szerinted mit érdekli a kisembereket hánypártrendszer van?

Nem az érdekli vajh a 99%ot, h van e közbiztonság, megyeget e felfele a fizetése, van e munkahelye meg ilyen apróságok?

A politika az elit dolga, nem a zselléreké. Amerikában 200 éve van 2pártrendszer, Németországban 40 éve kormányoz ugyanaz a koalíció, Kínában meg hivatalosan egypártrendszer van. Kit érdekel ez?

6.Lenin 2018.02.03. 14:06:07

Nem korai még a vereség okait magyarázni?

Már tényleg minden remény elszállt?

Nem 2010-ben a vereség másnapján kellett volna elgondolkodni a jövőn?

Természetesen a mi lett volna, ha kategória, de azért leírom.

Ha 2006 őszén elzavarják Gyurcsányt és az a köcsög Sólyom kiír egy új választást, talán ma ezek a gondok nincsenek (?).
Egyedül csak a totális gazdasági csőd jelentene némi problémát, de azt a ballibák remekül tudják kezelni, egy újabb csőddel.

Szerintem kurva 1xű a probléma gyökere, ezek a gyökerek nem fognak egyhamar nyerni, bármilyen is lenne a választási rendszer.

Pontosan ezek a magyarázkodás rá a bizonyíték. Vagyis a balfaszság tökéletes beismerése.

dare 2018.02.03. 14:06:13

@nick papagiorgo: Lehet nem itt írtam bele hanem a másik posztban, de látom én is ezt.
Ez az egyfordulós érv is érdekes, mert a baloldali véleményezők azt mondják, ha lenne két forduló akkor....
Kérdésem: akkor mi?
Ha most nem képesek egy fordulóban egy szimpatikus jelöltre leadni a szavazatot, akkor a második fordulóban már szimpatikussá válik?
Ezt le lehet úgy kommunikálni a pártoknak, hogy egy forduló van csak, de két nagyon jó kis szavazatunk van.
Az egyik pártszimpátia, a másik egyénre.
Az egyéni jelölteknél már ne méregesse a jelölő pártot senki, az számít csak ki tudja abban a körzetben legyőzni a Fideszes jelöltet.
Az ilyen de én nem szavazok rá mert Jobbikos, vagy Mszp-s, vagy mit tudom milyen, az itt már nem lányeg.
A listás szavazattal figyelje a pártot, az egyéni szavazatnál már csak azt kell figyelni, ki képes abban a vk-ban a győzelemre.

Amúgy én már korábban is írtam, a mérhető kisebb pártok valahogy beszéljenek egymással, mert ha nem jut be közülük egyik se, és a szavazóik is makacskodnak az esélyesekre szavazni, azzal csak rosszabb helyzetbe nyomják azokat, akik már elméletileg bejutottak.

dare 2018.02.03. 14:10:13

@arabok balrol: Nehéz bármit is írnom. :(
A választott képviselők nem azért vannak ott, hogy önkényuralmit játszhassanak, hanem azért, hogy az ország, és az országban élő emberek érdekeit tartsák a feladatuknak.
Milyen elitről beszélsz?

6.Lenin 2018.02.03. 14:10:22

@dare:

Ha csak kicsit is utána számolnál, és gondolkodnál is, rájöhetnél, az amit azon a blogon álmodoznak, az úgy marhaság, ahogy ott leírják. Semmi értelme.
Az a gyakorlatban soha nem fog működni.

A lényeg, hogy van egy 6 milliós tábor, akik nem a Fideszre szavaztak, ezt az ellenzék képtelen meggyőzni, hogy belőlük legalább 4 millióan szavazzanak a Fidesz ellen.

A többi szánalmas önámítás, rizsa.

arabok balrol 2018.02.03. 14:12:17

@dare: te hol élsz?

Szerinted a parlamenti képviselők gyakorolják a hatalmat? Kapitalizmus van, tesó.

neko1967 2018.02.03. 14:15:00

@dare:
1998-ban az első fordulót az mszp nyerte. A két forduló között Orbán "semmilyen körülmények között nem működünk együtt a kizgazdákkal" Viktor elment ebédelni T. Józsi bácsihoz, majd egymás javára visszaléptek a jelöltek, és a második forduló döntött.Ennyit számít a második forduló!

dare 2018.02.03. 14:16:50

@6.Lenin: Utána számolgattam.
Majd igyekszek felnőni a Fideszesek gondolataihoz.

@arabok balrol: Direkt csinálod?

felucca02 2018.02.03. 14:19:04

@arabok balrol: Az a lényeg, hogy jó focidrukker módján egy csapatnak kell szurkolnod. Ha ez a csapat szarul játszik, ha kitűnően, mindenképpen neki szurkolsz.
Olyan ugye nincsen focidrukkeréknél, hogy jaj, szar ez a csapat, akkor mostantól másiknak drukkolok.

Megértem, ez mélyen felelős hozzáállás, ez fogja elhozni az országnak a felemelkedést.

dare 2018.02.03. 14:20:07

@neko1967: Lehet nem fogalmazok világosan, elnézést érte.
Egy forduló van most.
A Jobbik és az Mszp a két legerősebb ellenzéki párt.
Valamelyik bejut a második fordulóba.
Közelebb vagyunk a megoldáshoz (szavazók szempontjából) vagy nem vagyunk közelebb?

nick papagiorgo 2018.02.03. 14:22:59

@dare:
nézd, rájöttem. Fodor Gábor csinálja jól. Ez a csávó, nem tudom hogy csinálja, de valahogy mindig ott van, pedig a támogatottsága lényegében 0, de mégis ott van. Ő felfogta a lényeget.

Nem kell önállóan elindulni. Ha te X kispárt vagy, akkor találj magadnak egy nagyobbat (mint a kalauzhal a cápát), beszéld meg vele, indulj az ő listájukon, azzal a feltétellel, hogy az ő listájukon indul a te 1-2 képviselőd, és azok jussanak be. Onnantól kezdve te buzdíthatod a támogatóidat, hogy szavazzanak arra.

A böki annyi, hogy ha 2 választáson nem indulsz, akkor törölnek (ezért kell pl. a momának indulnia most), de ez csak minden 2. választáson van. Tehát most - mivel előzőleg mindenki indult - nem muszáj mindnek önállóan indulnia, és ehhez önálló listát állítania, alkudozni stb.

Csak egy tipp :)

arabok balrol 2018.02.03. 14:23:09

@dare: Kérdezem. e komolyan azt hitted, hogy a kisemberek csinálják a poliikát, az USAban, vagy Magyarországon, vagy Kínában, bárhol, ahol kapitalizmus van?

Már a gondolataik, hogy mit gondoljanak a dolgokról, azt is az elit adja a szájukba, a TVből.

Mo-n Orbán és a fidesz legszükebb gazdasági holdudvara /max. 50 fő/ dönt minden gazdasági kérdésben, és minden más ezektől a gazdasági döntésektől függ.

A választott képviselők el sem olvassák amit eléjük tesznek, meg nem is értenek hozzá. Ki van adva mit kell nyomni, kész.

De én éltem külföldön, ott is ugyanez van, előbb keress meg 10 mrdot aztán talán beleszólhatsz vmi megyei szintü ügybe.

És ez nagyon is jól van így.

arabok balrol 2018.02.03. 14:24:10

@felucca02: Leszarom az ország felemelkedését, azt nézem mi jó nekem meg a családomnak, így a focis hasonlat marhaság.

6.Lenin 2018.02.03. 14:26:39

@dare:

Nem a fideszesek szerint kell gondolkodnod, hanem a valósághoz.

Az olyan mi lenne, ha gondolkodás lófaszt se ér a gyakorlatban.
Mióta ismert az új választási törvény?
Le van benne konkrétan írva, hogy csak a Fidesz nyerhet?

Egy dolog van benne , a győztes nagyon nyerhet. Akkor mi a feladat?
Olyan formációt kell létrehozni, ami nagyon nyerhet.

1 párt/pártszövetség, 1 vezetővel, 1 listával,1 közös jelölttel,1 vízióval, amit a választásra jogosultak többsége elfogad. Más nincs.

Akik ezt nem tudják megcsinálni, kitalálnak mindenféle faszságot, hogy miért fognak bukni. Pedig a válasz 1xű, azért buknak, mert faszok ahhoz, hogy a fentebb leírtakat megvalósítsák.

Szerintem.

dare 2018.02.03. 14:31:45

@nick papagiorgo: Igen, muszáj a mérhető pártoknak valahova betagozódni, mert különben elvész a szavazatuk.
Az Együttnek, a Momentumnak, és a Momának ezt mérlegelnie kell.
A Kétfarkúakat nem írom, mert amennyi troll van kis hazánkban, nekik be kéne jutni. :D
Mondjuk célszerű lenne olyan pártokba besimulniuk, ahol azért helyre közel azonos álláspontot képviselnek pár témáról.
Ami a jó ebben, hogy legalább így 106 körzetben tudnának indulni, és azok akik őket támogatják, legalább elmennének szavazni.
Mert sokan azért is gubbasztanak otthon, mert nincs akire szavazna.
Minden párt minden választókerületben képviseltetné magát, és több szavazó mozdulhatna meg így a választáson

6.Lenin 2018.02.03. 14:37:17

Ma az ellenzéknek egy dologra van esélye, néhányan esetleg bejutnak a Parlamentbe. Ezen alkudoznak. Talán még arra van esély, hogy megakadályozzanak egy túl nagyarányú fideszes győzelmet.
Jelen állás szerint másra nincs. És ezt köszönjék meg Gyurcsány Ferencnek. Ő se 100-as, de a többiek még 50 alatt sincsenek hozzá lépest.
Ez a valóság.

dare 2018.02.03. 14:39:56

@arabok balrol: "És ez nagyon is jól van így."

Szerinted.
Pont ez a problem, hogy vannak akik örülnek és tapsolnak ennek (pl te), és vannak akik azt mondják nőjünk már fel végre.
Amiről te írsz, az egy letűnt kor utolsó rúgkapálása, amibe még sokan görcsösen probálnak kapaszkodni, de ek fog tűnni mint a pinty.
Te valami haszonélvezője lehetsz ennek az urambátyám rendszernek, mert ahogy írsz, ahogy fogalmazol abból nagyon a hála érződik ki.
Elmegy a képzett munkaerő, és olyanokból mint te töltik fel a rendszert.
És azt mondod, hogy örülsz a "kapitalizmusnak".
:DDDDD
Remélem megtapasztalod majd egyszer milyen valójában. :DDD

dare 2018.02.03. 14:45:24

@6.Lenin: Fogalmazzunk úgy, hogy a Fidesz azért nem könnyíti meg ezt a demokratikusnak álcázott versenyt.
Legalább kussolna.
Engem nem zavar ez a választási rendszer, az zavar hogy hülyítik a választópolgárokat.
Mire te: hát de hát a másik....
Nem érdekel a másik, sőt....

felucca02 2018.02.03. 14:46:14

@6.Lenin: Szerintem még egy dolog hiányzik.

Hogy bármelyik párt le merjen menni odáig, ahová a fidesz lement.

Namost, ez nem olyan könnyű, mert annál lejjebb nincsen, jóérzésű ember félútig sem merészkedik.

Jakab.gipsz 2018.02.03. 14:48:28

„az a jó, ha az ellenzék nem rúg labdába (…)

Kövér Lászlónak tökéletesen igaza van !

Nézzük már meg közösen miféle ellenzékünk van.

Csupa nyugat majmoló kretén, mást sem, tudnak csak bezzegezni, egyetlen egy önálló gondolatuk sincs, ez a hazai viszonyok iránti közönyösségre utal.

Ezeknek kormányrudat adni a kezükbe, vétek Magyarország ellen.

6.Lenin 2018.02.03. 14:52:07

@dare:

Hülyíthetné az ellenzék is, B+.
Láttad az osztrák, amerikai, francia, német stb választási kampányokat?
Hol nem "hülyítik" a választókat.
És a választók tényleg hülyék?

Nehogy már a kormányzó pártok kampányoljanak az ellenzék győzelméért, vagy könnyítsék meg a győzelmét? Észnél vagy?

arabok balrol 2018.02.03. 14:53:26

@dare: 'Pont ez a problem, hogy vannak akik örülnek és tapsolnak ennek (pl te), és vannak akik azt mondják nőjünk már fel végre. '

Te nőj fel végre!

Már miért vezetnék az országot azok a kisemberek, akik annyit is érnek? Mi közük az országhoz, talán az övék, vagy mi?

Nekem nincs bajom a zsellérekkel de ne ugassanak bele abba ami nem az övék, vagyis az ország dolgaiba.

Nőj fel. Az ország a mienk, az elité. Mi irányítjuk. Mi a probléma ezzel? Az lenne igazságos szerinted, ha azok irányítanák akik dolgoznak benne? Mi vagy te, kommunista?

6.Lenin 2018.02.03. 14:53:34

@felucca02:

Senkinek nem kell lemennie sehová sem. Győzni kéne, ha akar, és képes rá.
Ha nem képes, akkor hová is menne le, hiszen lent van már.

felucca02 2018.02.03. 14:53:36

@Jakab.gipsz:
Most nem azért, de ha elolvastad a momentum programját, akkor abban nem találtál önálló, korszerű gondolatokat?
Csak kérdezem.
És ha már így benne vagyok a kérdezésben, tudnál egy önálló gondolatot idézni bármilyen fideszközeli figurától?

felucca02 2018.02.03. 14:54:58

@arabok balrol: Miért, mennyivel ér kevesebbet egy Bajnai, mondjuk, mint egy orbán?

64 napjuk van a libsiknek az ujabb szopásig 2018.02.03. 14:55:24

"„az a jó, ha az ellenzék nem rúg labdába "

Minden tiszteseges ember azt gondolja, hogy az orszagot iszlamizalni akaro ellenzeknek, eselyese se legyen.

felucca02 2018.02.03. 14:58:00

@64 napjuk van a libsiknek az ujabb szopásig:
Szerintem te parodizálsz, jól csinálod, a megtévesztésig!:))

arabok balrol 2018.02.03. 14:58:11

@felucca02: mit tudom én

mert nem egy liga?

Orbán egy politikus legenda, lassan már nem csak itthon hanem egész Európában. Bajnai meg egy 1 évre kinevezett ügyintéző volt, almát darálóhoz nehéz hasonlítani.

6.Lenin 2018.02.03. 15:01:27

@arabok balrol:

Még azt sem tudják ezek a köcsögök, vagy szeretnék elhitetni a kisemberrel, hogy a hatalom nem az elitek gazdasági érdekeiről szól.
A "kisember" meg örüljön, ha neki is adnak valamit.
"A birkát etetni is kell, ha nyírni is akarjuk"
Ez a különbség a rendszerek között, hogy mennyire is akarják etetni a kisembereket, hogy aztán kifoszthassák őket.
Azt hiszik az lenne a fasza, ha szalagon dolgozók döntenék el, hogy mit is szeretnének összeszerelni, és mennyiért. A vezetők meg csak bólogatnának. Na, az lenne a szép világ.

Igaz, majd most németben a sok agysebész fogja eldönteni, hogy mi is legyen az országban. Meglátjuk mi jön ki belőle.

dare 2018.02.03. 15:01:32

@6.Lenin: Van köztünk egy hatalmas morális szakadék, amit szerintem felesleges feszegetnünk.
Orbán azért van hatalmon, mert ő a nép fia, közüllünk való.
A szokásos népi-urbánus ellentét.
Az nem akkora nagy truváj, ha az urbánus rétegből nem tekintik a népet partnerteknek , hanem mindig csak úgy tekintenek rájuk, akiket ki lehet használni.
De az, hogy a nép fia veri át a legjobban a népet, és ott parolázik a nagyok között, az megbocsáthatatlan.
Van aki elfelejti honnan jött, van aki nem.
Aki elfelejti, és azokat tapossa akinek a hatalmát köszönheti, annak én már ne hari, de nem tudok túl felhőtlenül örülni.

dare 2018.02.03. 15:03:57

@arabok balrol: Troll, nem hozol ki a sodromból. :D
De jó nyomod.
A választások utánra is maradjon lendület, ki tudja, lehet nagyobb szükség lesz rá a tolvajbandának.

felucca02 2018.02.03. 15:11:58

@arabok balrol:
Politikus legenda?
Már megbocsáss, egy sértődött pitiáner.
Sajnos annakidején, mikor dörgölőzött volna a szadeszhez, az urbánusok elhajtották őt, a vidéki fiút, akinek mindig komplexusai voltak.
Ezt ő nem tudja megbocsátani, azóta egyre paranoiásabb, elhatalmasodik rajta lassan az őrület, megfogadta, hogy mindenben szembemegy a józan ésszel.

Nem legenda, hanem egy sajnálatraméltó figura. Boldogtalan és a saját komplexusainak rabja. Ezért elméletileg kizárt már, hogy akár véletlenül is jó döntése legyen.

arabok balrol 2018.02.03. 15:14:06

@dare: Egyáltalán nem trollság.

Gondolj bele. Amerikában még Trumpnak is keresztbe tudnak tenni, a vele ellentétes érdekü elitek, pedik Trump 10 mrd dollárt ér. A most megválasztott cseh miniszterelnök 2 mrd dollárt ér.

Nem felnőtt gondolkodás azt hinni hogy a politika az embereké, ez egy maszlag.

Különbségek persze vannak, Orbánék tulajdonosként, gazdaként bánnak az országgal, éspedig elég ügyesen. Megvették maguknak a jobban kereső középosztályt, az adócsökkentésekkel, a zsellérséget meg hol közmunkával, hol munkalehetőséggel kínálták meg. Eközben new dealt kötöttek nyugati urainkkal, s lehetőség nyílt kis mértékben egy nemzeti elit hizlalásra.

A recept gazdaságilag jobban müködik mint bármi más amit az elmúlt30 évben Magyarország kipróbált.

Lehet hogy van jobb ennél, de a sokszoros csőd ballib ellenzék nem fog lehetőséget kapni hogy bemutassa, se 2018ban, se máskor. Soros és a karvalytőkések lobbistái már inkább Símacskáékat környékezik meg, én is ezt tenném a helyükben. Ők a jövő lipsijei.

6.Lenin 2018.02.03. 15:14:11

@dare:

Milyen morális szakadék?

És az előző rendszerekben milyen voltam, morálisan? Amikor Rákosi, Kádár, Antall, Horn, Medgyessi, Gyurcsány voltak hatalmon? És te?

Miért döntött 2,7 millió szavazó? Ismered mindenkinek az indokait?

Ha a momentum, vagy a jobbik nyerne, morálisan megtisztulnék, mert az én érdekeimet is képviselnék? Tényleg?
Nem vagy te túl naiv?

A Momentum-akiket ki tudja kik is pénzelnek- talán a szabolcsi, baranyai kisembereket is képviselnék? Be is szarnék, az tuti.
Mi van, ha a hatalmon Vona elfelejtené, hogy tulajdonképpen mit is akart? Hiszen annyi mindent akart már, és annak az ellenkezőjét is.
Vagy bármelyik is?

arabok balrol 2018.02.03. 15:18:19

@felucca02: Na és? Hol van már a szadesz?

S hol van Orbán? A világ tetején. Ha így megy tovább nehéz lesz neki megúszni, hogy a nyugati kisemberek ne hívják meg az új Európa császárjának.

rallus 2018.02.03. 15:21:55

Vendégem egy Tolnai velős pacalra aki olyan választási körzeteket tud összeállítani, hogy a ballibeknek legyen győzelmi esélye! Még azt a megoldást is elfogadom, mint amikor a megbízható elvtársak átjelentkeztek a perspektivikusnak látszó választási körzetekbe...

ulpius66 2018.02.03. 15:27:29

Mint azt több tanult kommentelő egyértelműen és világosan megfogalmazta, nem a körzetek átrajzolása a ballibsik legnagyobb baja, HANEM AZ, HOGY EGYFJORDULÓSSÁ TETTÉK A VÁLASZTÁST!
(a világ szinte összes országában egyébként egyfordulósak a parlamenti, vagy elnökválasztások lásd USA, Japán, Kína, Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Oroszország, stb, stb......)

Így a ballibsik nem tudják "előválasztásnak" tekinteni az első fjordulót, és aki talpon marad, arra szavaz az összes ballibsi szavazó a második fjordulóban!

TEHÁT A BALLIBSIK LEGFŐBB BAJA AZ EGYFJORDULÓS VÁLASZTÁS!!!!!

felucca02 2018.02.03. 15:30:26

@rallus:
nem kellenek ilyen körzetek, nem fognak győzni a ballibek.
Már, ha téged szellemileg kielégít, hogy arról vitázunk, hogy ki fog győzni, ki nem.
Sokkal érdekesebb, hogy kiderült, Magyarország ilyen végtelenül egyszerűen gondolkozó, irigy, műveletlen, rosszindulatú, de nagymellényű kisemberek országa, akik azt hiszik egytől egyig, hogy ők találták fel a spanyolviaszt.
Köszönöm, kímélj meg attól, ami most ilyenkor jönni szokott, hogy nahát, ezért nem szavaz ránk a kisember, mert leszarom. Engem a jelenség érdekel.

arabok balrol 2018.02.03. 15:32:17

Ezen kívül Orbán Európa legtapasztaltabb csúcspolitikusai között van, s még fiatal.

Elég nagy riadalmat keltett az inkább balliberális érzelmü elitben, az ifjú hun vezér trollkodása. Ma ez már inkább rémület szinten mozog.

Orbán csak az elmúlt 4 évben leváltotta a horvát, olasz, osztrák és a román miniszterelnököt, és Merkel széke is Orbán trollkodása miatt inog.

Fontos megtanulniuk az európaiaknak, hogy a magyarokkal nem szívózhatnak.

6.Lenin 2018.02.03. 15:32:18

@ulpius66:

Vagyis az "üzletelés" a hatalommal, a választók feje felett, az ő érdekeinek a kihagyásával.
Tulajdonképpen ők csapnák be a választókat. Köteles lenne olyanokra szavazni, akikkel nem is ért 1et. Ez a legdemokratikusabb választási rendszer, szerintük.
Már a választás során is a pénzről, hatalomról szól minden.

felucca02 2018.02.03. 15:32:25

@arabok balrol:
Orbán a világ tetején? ez talán vágyálmaidban.
Valójában inkább ott tartunk, hogy nem csak a holland eszergályos nézi sajnálkozással vegyes borzongással a mahyar kisembert, hanem a szlovák is.

dare 2018.02.03. 15:36:05

@arabok balrol: "Orbánék tulajdonosként, gazdaként bánnak az országgal, éspedig elég ügyesen."

Nézőpont kérdése, vannak akik szerint ügyesen, és vannak akik szerint nem.
Az amit írtál, az egyébként egész helytálló.
Megvették maguknak a gerincteleneket, vannak akiket nem érdekel milyen kőműves dekoltázs van előtte, az számít csak nekik mennyi emberen tudnak hatalmaskodni.
Ellentétes érdekű elitek legtöbbször mindig találnak egy közös pontot.
Kerestem filmjelenetet és megtaláltam.
Ez mutatja be nagyon szépen a felszín alatti mocskot.
Nagyon jó ez a jelenet, nézd meg:youtu.be/_pjJg-l5-LQ

felucca02 2018.02.03. 15:38:45

@arabok balrol:
Nagyon jó, de nem tudom, kik azok a magyarok.
Velem nem szívózik sem egy svéd, sem egy holland, de még egy olasz sem.
Ellenben nagyon jó lenne végre, ha ahelyett, hogy büszkén tanítjuk a nyugatot arról, hogy nem szívózhatnak velünk, elindulnánk valami olyan úton, ami csak halványan emlékeztetne is arra, hogy a tizedét elérhetjük az ő színvonaluknak.
Vagy nem?

arabok balrol 2018.02.03. 15:39:53

@felucca02: jó hogy felvilágosítasz, voltam én már szlovák kisember is

arabok balrol 2018.02.03. 15:40:58

@felucca02: jelenleg is minden évben a nyugatiak teljesítményének a 2esét hozzuk

de ezt fokozni fogjuk

arabok balrol 2018.02.03. 15:43:45

@dare: gerinctelen vagyok mert nem akarok többet adózni, hogy ellopják meg odaadják az EUnak, meg a cigányoknak?

mondom te ilyen kommunista érzelmü vagy, de nem gond fiatalokkal előfordul, majd kinövöd

felucca02 2018.02.03. 15:43:47

@arabok balrol:
Aha, most látom, hogy te is parodizálsz. De most leesett! Majdnem becsaptál, nagyon jól nyomod!:)

arabok balrol 2018.02.03. 15:49:06

@felucca02: GDP növekedésünk 2017 4%

Nyugat európában 2017 1-2%

'elindulnánk valami olyan úton, ami csak halványan emlékeztetne is arra, hogy a tizedét elérhetjük az ő színvonaluknak.'

Mit nem értesz?

dare 2018.02.03. 15:56:27

@arabok balrol: Nagyon nehezedre esik belőni, milyen ember is lehetek.
Szerintem ne próbálkozz, nagyon messze vagy a valóságtól.
Könyvelj el magadban valamilyennek, talán úgy könnyebb lesz.

arabok balrol 2018.02.03. 16:00:05

Egyébként az Index már tud valamit a választások eredményéről, mert az elmúlt 7en 2 olyan CÍMLAPOS cikk jelent meg, ami Orbán jövendöléseit igazolja:

az egyik hogy nem mi élünk az EUból, hanem fordítva: index.hu/gazdasag/2018/02/02/piketty_magyarorszag_multik_tokekivonas_eu-tagsag_megeri_rendszervaltas_privatizacio_neoliberalizmus/

a másik, hogy magyarországon jut a NÉPnek a legtöbb az ország gazdasági fejlődéséből, azaz pont itt kevésbé jellemző a nyugati oligarcha-zsellér rendszer

index.hu/gazdasag/2018/02/03/wef_lista_magyarorszag/

Úgy sejtem, hogy a választás után NER kompatibilissé teszik a szélsőséges RTL-t, vagy az Indexet, esetleg mind2-t, ha 2/3 lesz. Az Index elkezdte az udvarlást.

felucca02 2018.02.03. 16:06:22

@arabok balrol:
Azt már csak úgy mellékesen kérdezem, te kis humorzsák, hogy egy kormánynak kell-e foglalkoznia az úgynevezett szélsőséges médiával. vagy a sajtószabadság jegyében akár békén is hagyhatja?
Mit gondolsz?

arabok balrol 2018.02.03. 16:08:37

@felucca02: A kormány nem foglalkozik a médiával. A kormányt támogató vállalkozói körök fognak vele foglalkozni.

Az ellenzéket támogató vállakozói körök is vásárolhat sajtót, ha van mibül. Ha nincs, még mindig ott van Gyuri bácsi. De ő, egyszer, majd kérni fog valamit, a szívességért.

felucca02 2018.02.03. 16:16:52

@arabok balrol:
Miért tartod szélsőségesnek az RTL-t és az Indexet?

nemecsekerno_007 2018.02.03. 16:18:45

" csak annyi bűvészkedés volt benne, mint a 90-es törvényben amit a szocik alkottak meg...."

Ennyi. Csak a '90-es bűvészkedésnek kicsit más következményei lettek, az előtte eltelt 30-40 évről már nem is beszélve. A 2002-2006-os "bűvészkedésről" meg már egy szót se.

Egyébként fosnak, hogy nem nyernek v. nem eléggé. Így sül el visszafelé a rendszer.
Az elv jó, hogy a győztes mindent visz, mert hisztérikus országunkban jobb ahány ember annyi felé húz és abból nem lesz normális működés.

Már várom, hogy mikor jön az "Ez volt Kövér László öszödi beszéde..." duma :)

Jakab.gipsz 2018.02.03. 16:18:56

@felucca02:

Vannak a szavak és vannak a tettek.

Ezek az Momentumosok, LMP-sek, DK-sok, csak Nolimpia gyilkos kis genyók, akik miután elvégezték a franciáknak a itthon piszkos munkát, kimentek Párizsba begyűjteni a baksist.

Ezek a tettek.

Igen olvastam a programot kiüresedett, sztereotípiák, kenjék a hajukra.

A nyugat a szövetségesünk. Túlságosan sok tüskét, gyűjtöttek már be a saját fenekükbe, (úgy tűnik szeretnek kaktusz bokrokba bele csücsülni, Irak, Afganisztán) + migráció, ideje lesz őket észhez téríteni. És a tüskéket kihuzigálni.

felucca02 2018.02.03. 16:25:49

@Jakab.gipsz:
OK, igazad van!
Alapos ember vagy, nyilván olvastad a fidesz programját is, remélem, abban nem találtál sztereotípiákat!
Felháborító, hogy még az LMP is ment Párizsba, hogy átvegye a jutalmat a piszkos munkáért, nahát!
Egyet nem értek, a parlament nem hozhatott volna törvényt, hogy márpedig lesz olimpia és kész? Esetleg egy 10-20 milliárdos plakátkampány nem fért volna már bele, hogy ezek a kis genyó nolimpiás zsidók jól hopponmaradjanak?

arabok balrol 2018.02.03. 16:26:59

@felucca02: RTLt nem nézek, meg TVt se vagy 10 éve, csak másoktól hallok ezt azt. Mivel külföldi kézben van, nyilván nem a magyar érdekeket tartja szem előtt. Nemzeti tulajdonba kell kerülni a sajtó nagy részének is, ahogy a bankokkal ez már sikerült.
Szélsőséges magyarellenes politikai bulvárTV. A szélsőséges bulvár az RTL NER megfelőjére is igaz, azt se nézem.

Indexet napi szinten olvasok, s tudom hogy a fő publicistáik nem magyarok, hanem ómigránsok. Ez magyar tulajdonban van, egyébként. Az ómigráns kultúra pedig szélsőségesen magyarellenes, de ennek ellenére az Indexet nem tartom teljesen értéktelennek, sőt én is ezt olvasom főleg, ha nem is értek egyet a leírtak nagyobb részével.

Néha vannak színvonalas gazdasági cikkek is, meg a nem politikai rész rendben van. Mondjuk a clickbait címeket nagyon rühellem, de ebben nem jobb az Origo semmivel sem.

Kb. 10 olyan cikkíró /patyi-ratyi, komócsin/ van akikre az ószövetségi hangulatkeltés ki van osztva. Viszont ezeket a rákos sejteket könnyü kivágni, ez történt az Origónál is.

rallus 2018.02.03. 16:27:00

@felucca02: Kis hazánk szerencséje, hogy végre nem magasröptű gondolatokkal és éles elméjű eszmefuttatásokkal terhelt agyú Quislingek döntenek a sorsunkról, hanem olyan emberek, akik két lábbal állnak a földön.
A "jelenség" élvezetéhez jó szórakozást kívánok...

felucca02 2018.02.03. 16:30:58

@rallus: Igazad van, nem szabad, hogy IQ-val tehelt emberek foglalkozzanak a gazdaság ügyeivel! Én szeretném vissza az ötvenes éveket, amikor a szövőgyárat szövőnő igazgatta, a közlekedésügyet pedig mozdonyvezetők találták ki.
Jó úton vagyunk, elvtárs!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.03. 16:32:04

@mocser48:

"Ahogy azt orbán kifejtette, neki a komcsi diktatúrával se volt baja, csak a diktátor személyével!!!!!"

Ballib mítosz. Nem igaz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.03. 16:33:16

@Ylim:

A bíróság törvénytelenséget állapított meg. Olyan nincs, hogy a bíró azt mondja, törvényes, de mégis elmarasztal.

Kan di Átusz 2018.02.03. 16:34:27

@Cheraups: Bár kicsinek látszik a különbség valójában óriási. Csak a család támogatás vonatkozásában bukhatsz az értelmezhetetlen bevallás miatt minimum 540000 Ft-t vagy 800000Ft-ot.
Az MNB közleménye szerint a Magyar Nemzeti Bankról (MNB) szóló törvény a hatósági jogkörök gyakorlását az MNB-n belül működő Pénzügyi Stabilitási Tanácshoz (PST) telepíti. Ugyanakkor, mivel nyilvánvalóan ellehetetlenítené a PST működését, ha a testületi döntéshozatali szervnek évente sok ezer ügyben egyedi döntést kellene hoznia, ezért a jogalkotó lehetővé tette, hogy a kiadmányozási jogot a PST ügyrendjében az MNB által alkalmazott vezetői megbízatással rendelkező személyre ruházhassa át.(mire gondolt a törvény alkotó a Questora, vagy az EXimbankra?
A törvényhez fűzött miniszteri indokolás egyértelműen kifejti, hogy „a törvény a rugalmasabb döntéshozatal érdekében lehetőséget biztosít arra, hogy a Pénzügyi Stabilitási Tanács a (…) hatósági döntések meghozatala, valamint a döntést megtestesítő okirat aláírása is delegálható legyen (…).”
szóval mi van?
Ha már MNB-be dolgozik vezető beosztásban akkor ne végezze el a munkát mert sok lenne, de végezze el külön juttatásért, esetleg tanácsadóval és adminisztrátorral?
Az MNB kitelepíti a jogkörök gyakorlását az MNB belüli PST-hez, aki átruházza a kiadmányozási jogot olyan MNB alkalmazottra akinek van vezetői megbízása.
A Kuria két tanácsa ezzel nem ért egyet. Ezért az MNB az alkotmánybírósághoz fordul.
A közmunkás akik felé még busz sem jár és amúgy sincs miből megvenni a buszjegyet örüljön, hogy lehetővé teszik neki esőben, hóban dolgozhat éhbéért ebben az országban. Történelmi lecke fiúknak

mocser48 2018.02.03. 16:48:42

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Ezért lett ő maga a mocskos diktátor.... Egy szarházi féregnek szopsz fel! Minap már rájöttél, hogy egy orbán hulladék antiszemita maffiózó, te magad írtad le, hogy antiszemiták azok a szavak, amit tőle idéztem.
Visszafejlődtél, felszopó?

JUt eszembe, ott hagytuk abba, hogy minek kódoljátok orbán vejét, akinél nemrég a 20 milliárdos korrupciós ügy kibukott. NA ez is szarházi féreg, de gondolom nem ez a kódja, mert mind az, akiknek felszopsz, így nem lehetne róla beazonosítani. Szóval, mit szólsz ahhoz, hogy "a Geci puttonya"? Ha már orbán oda igazgatja az elkorrumpát milliárdok egy részét?

mocser48 2018.02.03. 16:49:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Bocs, de te miért próbálsz erkölcsről véleményt alkotni? Közöd nincs hozzá, egy erkölcstelen felszopó vagy....

morph on deer 2018.02.03. 17:06:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
“Ballib mítosz. Nem igaz.”

“A miniszterelnök a következőket mondta egy MSZP-s azonnali kérdésre: „Tudja, én a nyolcvanas években nem a diktatúra ellen harcoltam. Hanem azok ellen harcoltam, akik csinálták a diktatúrát... ”

youtu.be/o5J06vjzlDQ

Jó szórakozást!

Gábor Szögyéni 2018.02.03. 17:17:33

@nick papagiorgo: Egyetértek, én is a béna politikusok szánalmas magyarázkodását látom benne. Pl. 2013 (akkortájt volt?) trafiktörvény, az egész országban szivatták azokat, akiktől elvették az árusítási jogot, a korkedvezményes nyugdíj elvételével is minden választókerület érintett volt, az egészségügy, oktatás lerobbanása is mindenhol tetten érhető... stbstb, és ezeket meg még száz másik dolgot nem tudott megfelelően "kihasználni" az ellenzék. Városiba, falusiba, tanyasiba, idősbe, fiatalba egyformán belerúgtak.

6.Lenin 2018.02.03. 17:19:57

@morph on deer:

Hogyan lehet harcolni a diktatúra ellen, ha azok ellen nem harcolsz, akik magát a diktatúrát hozzák létre?

Kitörlöd minden szótárból ezt a szót, összetépsz mindent, amiben ez a szó szerepel?
És kész, meg is szűnt?

Hát erre kurva kíváncsi lettem.

arabok balrol 2018.02.03. 17:30:38

@Gábor Szögyéni: pedig milyen jó lett volna, ha kihasználja

Végül is csak a 80as években, 1995ben meg 2006ban vitték eddig csődbe az országot a ballipsik

Ami sokkal jobban állna, ha 1990 óta lenne Obán a diktátor, és nem lenne semmilyen választás, ha megnézzük azt a 12 évet, amiben kormányon volt - mindig csőkkent az adósság, nőtt a gazdaság, ha volt EU, ha nem volt

Már alig várom, hogy az ellenzék kormányozzon, hogy megint csődbe vigye és iszlamizálja az országot.

rallus 2018.02.03. 17:33:08

@felucca02: Mivel a saját véleményed szerint értelmes vagy, ezért remélhetően nem okozhat gondot ha EU statisztikákat nézegetsz és értelmezel. Ajánlom neked a 2002-2010 és a 2010-2017 közötti gazdasági adatok alapos elemzését. Meg fogsz döbbenni, hogy a szerinted/hozzád képest-IQ szegény emberek mit hoztak ki abból a sz.rból, amit a választottjaid hagytak maguk után.

Brix 2018.02.03. 17:33:09

Egyelőre reménytelenül messze vagyunk a pàrtok egyenlő versenyén és vàltógazdàlkodàsàn alapuló politikai rendszertől. Se verseny , se vàltógazdàlkodàs nincs, csak fondorlatos eszközökkel bebetonozott politikai hatalom. A vàlasztàsi rendszertől , az egész àllamgépezetig minden elem a Fidesz hatalmon maradàsàt szolgàlja. Ki lehet jelenteni: autokrata rendszer van, amely békés vàlasztàssal nem megdönthető. Egyébként sincs forradalmi hangulat, a többség belenyugododott a helyzetébe: lakótelepi lakàs, Suzuki...Akinek nagyon nem tetszik, marad a külföldi munkavàllalàs...Persze , van egy réteg, kb a felső 20% , nekik valóban jól megy Orbàn alatt... A gazdagok meg elég erősek együtt, hogy ràkényszerítsék akaratukat a tàrsadalom - sajnos, sok esetben nihilista- többségére...Szóval, reményt nem làtok , hogy lesz valami vàltozàs.... Talàn egy új àltalànos gazdasàgi vàlsàg, ami megindíthatja az embereket... Az meg előbb- utóbb bekövetkezik....Nagy híve voltam Orbànnak koràbban, de belàttam: embertelen , hazug rendszer épül itt, kizàrlólag a gazdagoknak...Ezért fogok az Lmp- re szavazni...

Pop40 2018.02.03. 17:34:49

Mi ebben az új? 20-as IQ fölött ezt eddig is tudta mindenki.
A hülye fideszes meg vagy nem értesül róla, vagy elmormol egy "deagyurcsánymeg..."-kezdetű mantrát.

Na, többek között ezért kell minden eszközzel megállítani a fideszes söpredéket, kedves lmp. Pl úgy, hogy az lmp nem különcködik Pécsen, Mellárral szemben, ill az olyan körzetekben, ahol esélyes az ellenzék.

A fideszes maffiarezsim kiseprűzéséért tenni kell, a blogokon ajvékolás kevés.

6.Lenin 2018.02.03. 17:35:20

Kezdem érteni ezt a fajta logikát.

Nem az ellenzék tehetségtelen, hanem a választási rendszer a rossz. Mi a megoldás?
Olyan választási rendszert kell alkotni, ahol 1 %-os pártok nyernek, az jó rendszer.

A liberális piacgazdaság a legjobb, vége a történelemnek.
Igen?
Akkor mi volt 2008-ban?
Világválság.
Akkor még nem volt liberális piacgazdaság? De egy piacgazdaságban miért is lehet világválság?
Mert Orbán illiberális.

A létező szocializmus nem volt diktatúra?
Nem.
Akkor mi volt?
Mákosbukta.

Most mi van?
Diktatúra.
Miért?
Mert mi azt mondjuk, azért, és nekünk mindig igazunk van.

De .....?
Akkor is, mindig, és kuss!

arabok balrol 2018.02.03. 17:40:16

@Brix: miért gondolod, hogy a váltógazdaság egy érték?

Milyen szempontbók és kinek?
/mellesleg a fizetéseknek v. a gazdaság növekedésének nincs köze az államformához, de még a liberális demokrata Németországban is 40 éve ugyanaz a koalíció kormányoz egyfolytában, most kezdett inogni a migripolitika miatt/

'Nagy híve voltam Orbànnak koràbban, de belàttam: embertelen , hazug rendszer épül itt, kizàrlólag a gazdagoknak...'

Szerinted gazdagokkal lehet választást nyerni?

Pop40 2018.02.03. 17:44:36

@arabok balrol:

"A recept gazdaságilag jobban müködik mint bármi más amit az elmúlt30 évben Magyarország kipróbált."

Ostoba komcsi, attól még nem működik ám semmi, hogy a tolvaj gazdád mások eredményeit eladja a sajátjaként az ilyen magadfajta tökkelütötteknek, akiknek lövése nincs a gazdasághoz.
Majd nézd meg a vajdád maffiaállamát akkor, ha megemelkedik a világszerte alacsony kamatszint, véget ér a világszerte zajló konjunktúra, és akármilyen okból elapadnak az eus pénzek. Akkor majd meglátod, Mészáros meg a többi tolvaj mennyi GDP-t termel önállóan.

Te az a kategória vagy, aki alapjáraton szívesen lenne hazaáruló, csak még ehhez is túl hülye. Apró öröm, hogy a vajdád a magatokfajta majmokat hagyja majd először éhen halni, mikor bármifajta gebasz lesz.

Pop40 2018.02.03. 17:46:46

@6.Lenin:

Korán kezdtél inni, kedves elvtárs.
Mi marad így estére?

Brix 2018.02.03. 17:47:10

@arabok balrol: Lehet. A tàrsadalom kb 40%- a lecsúszott , nihilista réteg soha nem szavaz. Vidéken meg minden véleményformàló ember: polgármester, iskolaigazgató, orvos, jegyző- mindenki a Fideszre szavaz....Így megy utànuk a többség...A német politikai rendszert nem màsolnàm:oot oktrojàlt alkotmàny van, meg làtszatdemokràcia, de nem vàltógazdasàg

arabok balrol 2018.02.03. 17:51:05

@Pop40: bla bla

Orbánnak még nem sikerült csődbe menni, pedig 3 volt me. A ballipsik 3x mentek csődbe az én életemben, pedig 40 se vagyok.

Brix 2018.02.03. 17:51:18

@Pop40: Jól làtod: pont addig fog nàlunk tartani a kegyelmi àllapot, amíg a kedvező nemzetközi kamatkörnyezet es a viszonylagos európai konjuknktúra...

arabok balrol 2018.02.03. 17:52:03

@Brix: miért kire kéne szavazniuk?

Ha lenne jobb alternatíva, akkor másra szavaznának.

Pop40 2018.02.03. 17:52:30

@felucca02:

Ennek a majomnak aztán magyarázhatod.

Kb az a típus, aki összejövetelen beleszarik az asztalon a tálba, aztán elégedetten konstatálja, hogy ő az este császára, hisz mindenki meredt szemmel, riadtan bámul rá.

6.Lenin 2018.02.03. 17:54:57

@Pop40:

Áruld már el nekem, hogy az ilyen dumával, amit itt naponta nyomsz, meg még néhányan, hány embert sikerült meggyőznöd?

szerintem magatokon kívül senkit.

Még 1et.

Van 2 millió bunkó, 10-es IQ-s, faszok gyülekezete, ezzel szemben vav 6 millió kibaszott okos, európai, 21. századi polgár.

Mi a faszér kell a 2 millió hülyét meggyőzni valamiről is, a 6 millió elmegy, leszavaz a Fidesz ellen, és holnaptól Kánaán. A hülyék meg mehetnek a sunyiba.
Nos?

Ehhez tényleg innom kéne valamit, hogy ezt megértsem.

arabok balrol 2018.02.03. 17:56:23

@Brix: @Pop40:

Európai konjunktúra - Európában konjunktúra volt 2007ig, kelet európában még 2008ban is.

Mármint, nálunk ma a külföldi hitelezőinknek voltak jó napjaik.

2007ben mo-n 1% volt a GDP növekedés, nyugaton 2-2,5%, a szlovákoknál 9!%

Ehhez képest most európa lassabban nő, mi nem felvesszük, hanem törleztjük a hiteleinket, és 4%ot érünk el, pont mint a szlovákok. Ki érti ezt.

Brix 2018.02.03. 18:00:55

@arabok balrol: Szavazzanak az Lmp- re! Ott van antikorrupciós program, dolgozói szegénység felszàmolàsa program , a magas keresetű( 800 br. felett) megadóztatàsa, oligarchàk megfingatàsa,stb...

arabok balrol 2018.02.03. 18:07:48

@Brix: antikorrupciós programja már az SZDSZnek is volt /LopStop-nak hívták/ Sőt mindig minden pártnak van, ellenzékben.

A dolgozói szegénységet béremeléssel kell felszámolni, Orbánnál senki nem tett többet ezért.

Oligarchákra minden országnak szüksége van, mo-n nem az a baj hogy sok van, kevés van belőlük! És nincs elég pénzük. /pl. a most megválasztott Babis, a cseh miniszterelnök vagyona 2 mrd dollár, azaz úgy 4szer annyi mint a leggazdagabb magyar Csányié/

A magas keresetüek magasabb adóztatása problematikus, mert bevételt nem hoz /kevesen keresnek annyit/ viszont azt izeni: menj Ausztriába dolgozni! A kormány SZJA politikája helyes, csak lejjebb kell vinni úgy ahogy van, ennyi.

De leginkább azért nem szavaznak vidéken az LMPre, mert nem ismerik ott őket. Ennek ellenére az LMPs és a Jobbikos szavazókat-szimpatizánsokat nem bántom, mert nagy előny, hogy ők még nem kompromittálódtak a hatalomban.

Pop40 2018.02.03. 18:11:33

@6.Lenin:

Abszolút nem célom fideszes birkákat győzködni (lehetetlen is lenne) mindössze a hazudozásaikat akarom helyretenni.

A 6 millás kérdésre meg egyszerű a válasz: a 2 milla birka önálló gondolkodás híján szépen, egységesen leszavaz arra, ahova mondja a gazda.
A 6 milla egy része meg nem szavaz, soha nem is szavazott, a maradéknak pedig sokszínűbb a világképe annál, mintsemhogy egy pártra szavazzon.

Vitya azt az egyet nagyon jól felismerte, hogy az agysebész és az alkesz hülye szavazata ugyanannyit ér, de utóbbiak egyrészt többen vannak, másrészt önálló gondolkodás híján sokkal egyszerűbb őket összeterelni.

Pop40 2018.02.03. 18:19:05

@Brix:

Így igaz. A fideszes bolsik szeretnek kapitalizmusról óbégatni, de az első valódi versenyszituációban 2 perc alatt véreznének el. Most épp kurva mázlijuk van, és kifogtak egy hatalmas konjunktúrát, aztán előadják ezt a tökagyú híveiknek azzal, hogy ez ugye mind Vityának meg a sleppjének köszönhető, akik úgy értenek a gazdasághoz, hogy még :-)

Az első válság kisöpörné a fideszes szemetet, csak az a gond, hogy az a lemaradás, amit itthagynak, évtizedekig nem hozható be egy normális kormánnyal sem.

morph on deer 2018.02.03. 18:23:06

@6.Lenin:
“Hogyan lehet harcolni a diktatúra ellen, ha azok ellen nem harcolsz, akik magát a diktatúrát hozzák létre?”

A viktor biztosan tudja, hiszen ő tette ezt a distinkciót köznkinccsé a parlament színe előtt... Néha az az egyértelmű benyomásom, hogy számára lényegesen fontosabb a tromf, mint a konzistent gondolkodás, így aztán a mondandójához igazítja a valóságot, bármi legyen is a végeredmény.

Itt az volt a fontos, hogy a jelenlevőket mindenáron a diktatúrához kapcsolja, aztán ez lett beőle.
Van ez így...

Brix 2018.02.03. 18:33:54

@arabok balrol: Éppen hogy oligarchàk miatt nincs pénz az orszàgban. A nagy béremelés, inkàbb csak propaganda. Kb. 2014-15-re értük el a 2007-2008- as reàlbér szintet..Csak egy példa: az egészségügyi szakdolgozói béremeles: 2017- es, "10%- os" volt, valójàban semmi, mert elvették a bérkiegeszítest. A többség életszínvonala inkàbb stagnàl, mint növekszik, sajnos....

Pop40 2018.02.03. 18:41:41

@arabok balrol:

Tekintve, hogy láthatóan fingod nincs, mi az a csőd, ezen nem csodálkozom.
Ha a ballibsik háromszor mentek volna csődbe, most nem írogatnád a hülyeségeidet egy fűtött szobából.

rallus 2018.02.03. 18:46:30

@Brix:
" Az OECD legfrissebb adataira támaszkodva, a londoni székhelyű Kereskedelmi Unió Kongresszusának (TUC) előrejelzései szerint Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban."
Gondolnotok kellene arra, hogy a baromságaitokat csak egymás között terjesszétek, mert a sánta kutya motívum csapdájába estek...

rallus 2018.02.03. 18:51:28

@Pop40: Az persze nem csőd, ha egy országtól már senki nem vesz államkötvényt és csak az IMF ad neki kölcsönt az ország zálogba vágásának fedezetével. E mellé még ideülteti a fiúk nyakába Irina Ivaschenkót, hogy figyelje a ragadós kezecskéjüket, nehogy a kölcsön is eltűnjön, mint a közműveink...

arabok balrol 2018.02.03. 18:51:40

@Brix: 'Kb. 2014-15-re értük el a 2007-2008- as reàlbér szintet..'

Ime a reálkeresetek, 1990 óta minden reálkereset növekedés Orbán diktatúrája alatt keletkezett, ha Orbán nem lett volna ott tartanánk reálkeresetben mint 1990ben.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html

arabok balrol 2018.02.03. 18:52:55

@Pop40: lárifári

és ezért kellene a ballipsikre cserélni orbánt? mert technikailag nem mentek csődbe a ballipsik?

6.Lenin 2018.02.03. 18:57:25

@Pop40:

6-ból elég lenne 4, vagy 3,5-4-ig. Sima győzelem, Félrebeszélsz.

arabok balrol 2018.02.03. 19:00:17

Ennyi erővel a görögök se mentek csődbe baszki csak mán lassan a földet is elveszik a hitelezőik a lábuk alól.

Baloldali közgazdaságtan nem létezik. A legalapvetőbb szabályt sem volt egy lipsi komcsi se egy percig se hajlandó betartani, azaz, hogy költs kevesebbet, mint amennyit keresel. Ezt már Kádár elaszta anno.

6.Lenin 2018.02.03. 19:02:51

@morph on deer:

"Itt az volt a fontos, hogy a jelenlevőket mindenáron a diktatúrához kapcsolja, aztán ez lett beőle. "

Miért harcolt volna a diktatúra ellen? Az egy fogalom. azok ellen kell harcolni, aki k azt ki is töltik valamilyen tartalommal, másként egy üres fogalom.

Hát igen, a félremagyarázásban a komcsik és leányvállalatai azok mesterek.

Akkor most Orbán is nyugodtan maradhat, hiszen ti a diktatúra ellen harcoltok, attól ő még nyugodtam maradhat tovább.

ez így logikus, szerinted. Naná!

6.Lenin 2018.02.03. 19:06:24

@Brix:

-Ön fideszes?
-Igen.
-Mondjon egy számot.
-1
-Ön LMP-s?
-Igen.
-Ön is mondjon egy számot.
-2
-Ezennel kihirdetem a győztest. 2018-tól az LMP kormányozhat.

dare 2018.02.03. 19:15:45

@6.Lenin: Rá kell kérdeznem, pedig tudom előre a választ, de hagy nyugodni a kérdés.

Tudjuk jól a hazug képmutató politikát a nép megbüntette.
Nem is sírja őket senki vissza a hatalomba.
A Fidesz dettó azt csinálja hazugság terén, de őket valamiért véded.
Miért?
Mi a nagyobb félelmed, a demokrácia a hazánkban, vagy a polgárság elvesztése?

wolves84lb 2018.02.03. 19:17:17

@arabok balrol:
"Te nőj fel végre!"

TE lennél a kibaszott elit????? MUHAHAHAHAHAHAHAHAHA :))))) NŐJ föl :)))))

morph on deer 2018.02.03. 19:17:36

@6.Lenin:
Ez mondjuk azért tévedés, mert ha nincs diktatúra, orbán sincs.
Mert mihez kéne akkor?

Ügyvédből mondjuk jobbak is vannak, malacalakú focibuzikból is akad, szóval mondj egyetlen okot, ami indokolná egy orbán előfordulását a diktatúra mentes közegben?

A lételeme hiányozna akkor, hát nem lehetsz annyira szívtelen, hogy azt kívánod neki..!
Amit én..!

arabok balrol 2018.02.03. 19:18:15

@dare: Ha a fidesz dettó ugyanazt csinálja, akkkor miért nem bukik meg ugyan úgy?

morph on deer 2018.02.03. 19:20:25

@dare:
“a polgárság elvesztése”

Név szerint?
Mégis, kire gondolsz?

arabok balrol 2018.02.03. 19:21:07

@morph on deer: tegyük fel hogy a tömegekre 2014ben abszolúte nem ható diktatúra mantra igaz

igazából diktatúrában élünk

Akkor most mi van? Én nem vk politikus, ahogy a zemberek 99%-a se, nem tökmind1 h diktatúra van vagy nem? Nem a fontos dolgokkal kéne foglalkozni?

wolves84lb 2018.02.03. 19:27:14

@6.Lenin: olyan kis lelkes vagy...ma is, mint mindig. Üdv anyádnak.

dare 2018.02.03. 19:27:41

@6.Lenin: Már megint humoros vagy, nem tudsz egy kicsit se normálisabban állni az ellenzéki pártokhoz?
Ebben a posványban amit az Mszp, Gyurcsány meg a Fidesz felépített, azért nem olyan egyszerű ez, mármint szimpátiát elérni és növekedni.
De nem azért, mert nincsenek józan gondolkodásúak.
Hanem azért, mert megutáltatják velük a közéleti politikát.
De fog ez változni, remélem akár most, de a szavazók döntik majd el.
Akkor majd ez lesz.
-Ön Fideszes?
-Ne sértegessen
-Soha nem is szavazott a Fideszre?
-Azokra, ne vicceljen velem, én úriember ember vagyok

felső határ nincs 2018.02.03. 19:28:39

Éljen Orbán Viktor!

Nemcsak Európa legnépszerübb politikusa, hanem a magyar demokrácia legtöbbször megválasztott kormányfője, az első, magyar Batthyány kormány, azaz 1848 óta.

Már csak párat kell aludni ehhez a világrekordhoz. Végre egy magyar politikus felismerte, h a hosszú élet titka, hogy azt kell csinálni, amit a nép kíván!

Gratulálunk!

dare 2018.02.03. 19:28:40

@morph on deer: A nagypolgárságra.
Akik helyett ez a sok kicsi van.

dare 2018.02.03. 19:30:01

@arabok balrol: Mátyás király miért volt a legnépszerűbb király hazánkban?

Pop40 2018.02.03. 19:30:24

@rallus:

Bizony, a reálbérek nőnek, mint a fene.
Emögött a hatékonyság növekedése áll, hisz a Mészáros-Orbán maffia zrt olyan hatékonyan üzemelteti az országot.

Ja, nem.

A reálbérek azért nőnek, mert a fél ország külföldön van (a "hanyatló Nyugaton", ugye) és a cégek lassan lasszóval se tudnak embert fogni.

Ez aztán a siker, a fideszes tökagyúak büszkék lehetnek rá.

6.Lenin 2018.02.03. 19:30:29

@dare:

Miért is védenék én bárkit is?
Az emberek- szavazók- döntöttek valamilyen érdek mentén 90-től.
Én elfogadom a döntést, de, ha nem egyezik az én elképzelésemmel, akkor ellene szavazok, és örülök, ha sokak véleményével ez megegyezik, ha utána mi győzünk.

Én nem szeretnék kitalálni semmit. Ha nem egyezik, elgondolkodom, hogy nem én tévedek-é? Előfordulhat az is. Vagy kisebbségben maradok, és továbbra is azokra szavazok, akiknek a hosszútávú győzelmében hiszek, mert más verzió nem lehetséges. Eddig bejött.
Miért kéne felülvizsgálnom ezt a módszeremet? Mert mások-kevesen-mást mondanak? tudják igazolni a véleményük helyességét? Nem. Akkor?
Logikátlan, amit tőlem elvársz.
Győzz meg, el tudom fogadni, ha tévednék, de csak meggyőző érvekkel alátámasztva.
Ez bonyolult lenne?

felső határ nincs 2018.02.03. 19:31:17

@dare: Valóban nem egyszerü szimpátiát elérni a zúgolódó magyarok között, így te is gratulálhatsz Viktornak, aki a mindenkori magyar kormányok, valamint a mai Európa legtöbbször megválasztott demokrata kormányfője.

Éljen, éljen soká!

6.Lenin 2018.02.03. 19:32:15

@wolves84lb:

Hagyd ki ebből. Meghalt. Meg amúgy is.
Nyomorult, más érveid nincsenek?

Pop40 2018.02.03. 19:33:56

@rallus:

Ha csődöt akarsz látni, elvtárs, nézegesd meg Venezuelát.
Addig meg kár gazdaságról dumálnod, amíg alapfogalmakkal sem vagy tisztában.

6.Lenin 2018.02.03. 19:36:18

@morph on deer:

Bocs, nem tudtam, hogy te vagy a megmondó ember. Ha te mondod, akkor biztos diktatúra van. Gondolom ez mindig akkor van, ha nem ti vagytok hatalmon.
(valakit csak támogatsz, azért a ti, tudom, a 100- ? Gyurcsányt)
Ti nyugodtan harcoljatok a diktatúra ellen, mi meg megválasztjuk Orbánt.
sok sikert!

Pop40 2018.02.03. 19:36:29

@arabok balrol:

Vitya mennyit keres, ha a rengeteg eus lóvét nem számolom?
Mert ha a Mészáros és a többi fideszes tolvaj termelte gdp-ből kéne lopnotok eus pénz helyett, nem sokáig lenne nagy a pofátok.

Brix 2018.02.03. 19:37:33

@rallus: " Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban " 2018-ban? Azt majd meglátjuk... Az OECD is, a magyar statisztikai hivatal megcsinált adataival számol. Mondok egy példát: 2017-ben 10%-os egészségügyi béremelés volt. ( papíron) A feleségem., diplomás áplóként kb 10-20 ezer nettóval kevesebbet keres most, a "béremelés" után. Tudom , hihetetlen de ez van, mi sem akartuk elhinni. Közben más pótlékokat eltöröltek... Ezért mondom: sunyi aljas rendszer, átver a statisztika is! 2010 és 2015 között SEMMILYEN béremelést nem adtak Orbánék , meg előtte Gyurcsányék sem... Na ezt az óriási reálbér-csökkenést kellene valahogy most kiigazítani, pl. azb egészségügyben, de nem az ilyen papírom szép , de valójában semmi emelésekkel... Azt azért valóban el kell ismerni: a felső középréteg és az igazán gazdagok sokkal jobban élnek Orbánék alatt, de a többség alig érzékel valamit.

Pop40 2018.02.03. 19:40:33

@felső határ nincs:

Szaros a nyelved, bolsi. Megint.

Ja, ha így halad, a vajdád nemsoká beéri Ceausescu rekordját.

dare 2018.02.03. 19:40:43

@6.Lenin: "Miért is védenék én bárkit is?"

Pár kommenttel feljebb:
" Még azt sem tudják ezek a köcsögök,"

Milyen stílusba nyomnád, ha védenél valakit?
Azt hiszed én nem fogadom el a döntést?
Kiesik az Lmp, na bumm, nem lesz olyan akire szívesen szavaznék.
De amíg látok esélyt arra, hogy valami változást lehet kieszközölni az országban, addig azért odafigyelek a politikára.
Mihelyst ez változik, elhiheted nem fog érdekelni az egész.

@felső határ nincs: Hurrá

morph on deer 2018.02.03. 19:41:28

@arabok balrol:
“Nem a fontos dolgokkal kéne foglalkozni?”

Majdnem egyetértünk, én 98%-ra tippeltem. :)
Ha megállt volna egy ponton, akkor még kezelni is lehetne, - hiszen Kádárral is egészen jól elvolt a többség, hiszen kiszámítható volt az élet is és a politika is.

Ha nem szabadult volna el a féktelen harácsolás és az úrhatnám senkik ámokfutása, és ha legalább magának orbánnak lenne szándéka a demokrácia játékszabályai szerint játszani, akkor még a dolog politikai oldala is kezelhető lenne.
(Mondjuk ehhez a fogalom ismerete és valós értelmezése sem lenne hátrány.)

Csak jelenleg ezek közül egyik helyzet sem áll fenn, mint ismeretes.
Sajnos.

Egyébként mindezt a Birca tájékoztatása érdekében szedtem elő, mivel megvan az a rossz tulajdonságom, hogy nem felejtem el amit olvastam/láttam/hallottam.
(Van is gondom emiatt!;))

Jakab.gipsz 2018.02.03. 19:49:52

@felucca02: @Brix:

No ha nem magától érthetőd, a kormánypártiságom, de azt azért ne gondoljátok, hogy nem tépem a hajamat egyes intézkedésük miatt.

Dehogy is nem, sajnos tépnem kell a hajamat, igen a Fidesz-KDNP miatt is.

De még így is ők a kisebbik rossz a választható, nagyobb opció ellenében, amit a mai modern demokratikusnak mondott ellenzék fel kínál.

Ez van, sajnos. Ennyi.

6.Lenin 2018.02.03. 19:50:44

@dare:

Bocs, de ezt most nem értem. Miért védenék vaklakit, ha egy tehetségtelen társaságról azt állítom, hogy köcsögök?
Várom, hogy valaki meggyőzzön, hogy az eddigiek a köcsögök. el tudnám fogadni, de komoly érveket eddig nem olvastam.

Az milyen érv, hogy 6 millió kibaszott okos polgár képtelen maga alá gyűrni 2 millió köcsögöt, amikor 4 millió éhezik, mindenkinek kint van a segge, és feszt csúszunk lefelé valahová a csúcsra.

Mit is kéne az eddig itt leírtakból komolyan vennem?

felső határ nincs 2018.02.03. 19:56:42

@Pop40: mennyit keres? most friss a vagyonnyilatkozata, nézd meg.

Bármennyit keres, javaslom a dupláját. A lipsi szakértők ugyanis, napi szinten 100 milliárdokat herdáltak el Orbánhoz képest /már az ország vagyonából/

Ma már, ha egy lipsit meglátnak a kassza környékén ólálkodni, már az 2 fokozatú leminősítést jelent a világ minden kockázat-elemzőjénél. Sajnos, az országnak. Szerencsére Orbán gondoskodik rolla hogy a lipsik és az arabok a helyükön legyenek kezelve.

dare 2018.02.03. 20:00:28

@6.Lenin: Tudod milyen érzés az, ha valaki csalódik?
Ebben a szituációban van nagyon sok honfitársunk.
Fel kéne őket rázni, de mindent elkövet a Fidesz, hogy tehetségtelen társaságnak tüntesse fel az ellenzéket.
Milyen érveket mondjak?
Annyit mondtak már, és lepereg rólad, nem foglalkozol egy témával se.
Itt van például ez, amiről ez a poszt szól.
Ezt elfogadod?
Aztán beszélgetünk szavazásról, meg el kéne menni szavazni az okos polgároknak.
Nem érzed az esélytelenséget?
Te lennél ilyen szituban ellenzéki?

felső határ nincs 2018.02.03. 20:01:01

@morph on deer: jó most írtál vmi szavakat

de kéne vmi tény is, h mennyivel fizet nekem majd többet az ellenzék és mibül

Pop40 2018.02.03. 20:01:39

@6.Lenin:

Az, bolsi. Épp oda csúszunk. A csúcsra.

felső határ nincs 2018.02.03. 20:04:09

@dare: 2017 nyár óta 700ezerrel lett több fidesz szavazó

annyival, amennyi a 10 lipsipártnak lesz összesen

és a kampány még be se indult,a brutál 2018as állami fizetésemeléseket még csak most kezdik osztani

nem lennék lipsi

Pop40 2018.02.03. 20:08:42

@felső határ nincs:

Ja, olvastam, van pár százezer megtakarítása, komolyan, szinte megsajnáltam.
A lopott ezermilliárdokat, Mészárost, meg a többi strómanját sajnos nem írta bele.
Már lassan aggódni kezdtem, hogy annyira átlátszó ez a színjáték, hogy még a végén a tökagyú híveinek is leesik, de elnézve titeket, ezen kár aggódni.

Ja, az arabok a helyükön vannak kezelve, Vitya sutyiban betelepíti, aki eleget fizet, a magatokfajta hülyéknek persze nem kell mindent tudni.

"Ma már, ha egy lipsit meglátnak a kassza környékén ólálkodni"

Nem látnak meg, nem férnek oda a fideszes maffiózóktól.

dare 2018.02.03. 20:13:42

@felső határ nincs: Mit lipsizel ennyit, te is az egypártrendszer híve vagy.
Bár itt se az van, az ellenzéki pártok ötleteit a Fidesz megvalósítja, és fennhangon hirdeti utána, hogy mekkora frenetikus képességekkel rendelkeznek.
Akkora átverés az egész.
Olyan mintha azért lenne valaki nagy bűvész, mert egy rakás trükköt sajátjaként feltüntetve adna elő, és ezért ő lenne a világ legjobb bűvésze.
Pedig csak egy piti csaló.

6.Lenin 2018.02.03. 20:14:46

@dare:

Többet voltam az életben ellenzéki, mint kormánypárti. Tudom milyen érzés.
1et nem tudok még.
Olyanok közül választani, akik megnehezítik a döntésemet, mert nehéz eldönteni, melyik lehetne a jobb.
Ezt szeretném megélni még. Nem a ki ígér nagyobbat.

Sejtem a választ, de én mindig abból indulok ki, hogy abból mi is valósítható meg normális körülmények közt. Most ezek nagyon távol vannak a normálistól.
Ekkora ellenszélben elérni ilyen eredményeket, az már egy teljesítmény. Lehetett volna jobban? Talán, de ahhoz nagyon sok feltétel hiányzik még Mo-on.
De ez hosszú lenne.
Tudom, ígérgetőkből mindig túlkínálat van, de hihető pacákokból viszont nagyon szar a felhozatal.
Még várnom kell az megfelelő alternatívát kínálókra, hogy valóban választani is tudjak.

dare 2018.02.03. 20:29:34

@6.Lenin: Fogalmad sincs milyen most ellenzékinek lenni.
Nem pont olyan, mint amilyen neked volt.

Azért a ki ígér nagyobbat versenyt eddig Orbán nyerte meg, nehéz lesz ezt bármelyik pártnak is überelnie.
Nem fogsz találni alternatívát, az Lmp és a Momentum kollaboráns, a Jobbik Soros és Simicskabérenc, Mszp, Dk elmúltnyócév, Együtt migránspártiak, és már ki is lőttük a nagyobbakat.
Én egyetértek ezeknek a pártoknak minden elképzelésével?
Nem.
De erre való a parlament, mindegyiknek vannak ötletei, megvitatják, kompromisszumot kötnek, és amit sokan elfogadnak, azt hatályba léptetik.
Bármely pártnak lehetnek jó és rossz ötletei.
Az ígérgetések erről szólnak, de még a Fidesz szavazók is tudják, ez így működik.
Tehát van bent sok párt, vitatkozgatnak, és az egész egy demokratikus berendezkedés látszatát kelti.
Ehelyett most van egy párt, más tollával ékeskedve jópofáskodik, és a szavazókat szüntelenül félrevezeti.
Ez a demokrácia csúcsa.
Van ettől még feljebb?

felső határ nincs 2018.02.03. 20:37:33

@dare: Nem, én a királyság híve vagyok, parlament nélkül, örökletes alapon. De hogy jön ez ide?

Most a liberális demokráciából kéne kihozni, amit lehet.

5letekkel tele a padlás, neked fizettek már 5letért, mert azért a kuya sem h valaki elkurjantsa magát hogy LopStop meg fékezzük meg a dolgozói szegénységet...

Szóval ezek szerint, eddig, munkahelyed még nem volt. Ezért is lennék kíváncsi, kiféle miféle vagy.

felső határ nincs 2018.02.03. 20:39:39

@Pop40: Bármennyit lopott, így tovább!

Bianco aláírok neki 8 évet ha az is olyan lesz mint az elmúlt8.

dare 2018.02.03. 20:44:16

@felső határ nincs: Mire vagy kíváncsi?
Mi ez, közvéleménykutatás, kik támogatják az ellenzéket?

A liberális demokráciát azért látom elütés nélkül le tudtad írni a röhögéstől, igyekszünk belőle kihozni amit lehet.

Azért van más kurjogatás is, te lehet nem hallod, de szerencsére más igen.

6.Lenin 2018.02.03. 20:48:01

@dare:

Látom nem esett le. Tulajdonképpen most is , én is ellenzéki is vagyok.
Én a lehetőség szerint nézem a közvetítéseket "vitákat", azt is tudom, hogy ki/kik, kinek az érdekeit is tartják szemük előtt.
Megnézem, elolvasom a különböző pártok meghatározó vezetőinek nyilatkozatait is.
Megnézem, elolvasom minden oldal elfogadható elképzeléseit.
Jelenleg nem olyan nehéz a döntés.
Ja, és én nem nézem le a választani szándékozókat. El tudom fogadni a döntéseiket is. Esetleg megpróbálom megcáfolni a tévesnek gondolt véleményeket.

ritkán keverem össze a tényeket/lehetőségeket az elfogult véleményekkel. Az utóbbiakkal nincs mit nagyon kezdeni. annyira ismerem az embereket, kit lehetne meggyőzni, mert gondolkodik is, és kikkel nem érdemes foglalkozni, bármelyik oldalról is.
Hamis, hamisított, propaganda célból készített felmérésekkel, statisztikai adatokkal se nagyon szoktam dobálódzni-ha eddig nem vetted észre-, ezeket nem tartom érvnek egyik oldalról sem, esetleg, ha ugyanarról az oldalról jön két teljesen eltérő adat.
Az indexen elég gyakran előfordul. 2 egymás alatt lévő cikk ugyanarról, de ellentétes következtetéssel. Néhány helyen még erre se ügyelnek.
Ja, és ez a politika. Verseny. Politikai piacgazdaság, nem biztos, hogy a jobb győz, hanem amelyik sokaknak tetszik. Jobban eladható.
A demokráciát meg mindenki másként értelmezi, tehát valójában egy maszlag, de úgy-ahogy működik, még nincs jobb maszlag.

Pop40 2018.02.03. 20:48:01

@felső határ nincs:

Értem én, a magatokfajta tolvajoknál csak előny, ha a vajda lop, de majd nézd meg, mit tudtok ellopni, ha az eu leállítja a maffiád pénzelését.

Nem sok eszük van, hogy eddig nem tették meg.

felső határ nincs 2018.02.03. 20:51:34

@dare: nézd, nekem semmi bajom azokkal az ellenzéki pártokkal, vagy ellenzéki véleményekkel itt a blogon, amik nem 5 másodperc alatt böfögik vissza a balliberális propaganda paneleket. Ami lényegében az hogy tényekről, számokról ne legyen szó, menjetek rá az érzelmekre, az irigységre, stb.

És a tied nem ilyen, szerintem te nem vagy ballib, ami örömteli. Szavazz nyugodtan olyan ellenzéki pártra, ami neked tetszik, ha nem volt benne a kezük az elmúlt 30 év mocskában. Tisztellek érte, ez a te véleményed, és demokrácia van.

Én viszont védem a fideszt, mert az személyes érdekeim fidesz kormányt kívánnak, ennyi az egész. Nem fejtem ki itt bővebben, meg nemm is érdekel senkit.

Ha sok csalódott ember lesz, mint te, akkor majd leváltjátok a fideszt. Én nem nagyon érzek most semmi olyan hangulatot, ami 2006tól 2010ig folyamatos volt. Béke van.

felső határ nincs 2018.02.03. 20:54:15

@Pop40: még az Index is azt hozta ma címlapon, hogy lenyúl minket az EU

ami persze eddig is nyilvánvaló volt mindenkinek aki dolgozott már nyugaton, és itthon

dare 2018.02.03. 21:09:05

@6.Lenin: "Tulajdonképpen most is , én is ellenzéki is vagyok."

Elgondolkodtam milyen lenne, ha egy kis időre ezen a térfélen fociznál.
Egyszer majd próbáld ki valami álnickel, tényleg nem könnyű egyik oldal se.
A kvótanépszavazásnál voltam a Fidesz térfelén, nem tudom megtippelni melyik az idegőrlőbb.
Ami most fog jönni, az még durvább lesz, azt már ki fogom hagyni.

@felső határ nincs: Az igazat megvallva én a változásban hiszek.
Ezért akarom a Fideszt kisebbségbe kényszeríteni.
Na nem olyan változásra, mint ami volt 2010 előtt, hanem valami jobbra.
Nem tudom mi lesz a választás eredménye, de a demokrácia miatt örülnék ha csak 99 mandátuma lenne a Fidesznek.
Nem baj ha véded a Fideszt, van sok minden a politikájukban ami védhető, és van sok minden ami nem.
Ez ilyen játék, ha mindenki egyetértene a másikkal, az maga lenne a pokol.

Pop40 2018.02.03. 21:13:46

@felső határ nincs:

Persze pajtás, az eu, az aztán lenyúl minket.
Még szerencse, hogy Vitya meg Mészáros megvédenek azzal, hogy ellopják az ideöntött ezermilliárdjaikat, amikkel lenyúlnának.

6.Lenin 2018.02.03. 21:18:12

@dare:

Nekem nem lenne probléma, mert én elsődlegesen a saját életemmel, munkámmal, családommal foglalkozom.
A politikát csak azért figyelem, mert a hatása alól teljesen nem tudom magam kivonni.

Az egyik rendszerben könnyebb a feladatom, másikban nehezebb. Az embereket sem a meggyőződésük alapján ítélem meg. Nagyon jókat vitázunk sokféle párthoz tartozó emberrel, minden gyűlölet nélkül, mert el tudjuk fogadni a valódi munkáját a másiknak, emberségét.
A gyűlölködőket igyexem elkerülni, velük nincs mit kezdeni, érvelni, vitázni tök felesleges. Itt is.

6.Lenin 2018.02.03. 21:23:50

@Pop40:

index.hu/gazdasag/2018/02/02/piketty_magyarorszag_multik_tokekivonas_eu-tagsag_megeri_rendszervaltas_privatizacio_neoliberalizmus/

Miért is kell aztán hosszan magyarázni, hogy a pacák miért is téved esetleg?
Ciki lenne? De ezt már a németek is elismerték.

Miért nem léptek eddig a Patás ellen? Mert ők jobban rácsesznének. Ők nem hülyék.
Csak szintén izmoznak, a látszat kedvéért.

rallus 2018.02.03. 21:26:45

@Brix: "A kiadások növekedését elősegítette, hogy a fogyasztói árak előző év
azonos időszakához mért 2,3%-os bővülése mellett a reálkereset
10%-kal emelkedett 2017 I. félévében. Az átlagos – családi kedvezmény
nélkül számított – nettó kereset 2017 I. félévében havi 193 100 forint volt.
2017-ben a családi adókedvezmény a kétgyermekes családok esetében
emelkedett, pozitívan befolyásolva a nettó keresetek nagyságát és változá-
sát. A kedvezményt is figyelembe véve a nettó kereseti átlag
201 000 forintra becsülhető."
"Élelmiszerre és alkoholmentes italokra 2017 I. félévében fejenként
havonta 21,3 ezer forintot, 8,0%-kal többet költött a lakosság, mint az
előző év azonos időszakában, a kiadás nagysága reálértéken 5,9%-kal
magasabb volt. A főcsoporton belül a legnagyobb arányt, 27,3%-ot a hús
és húskészítmények képviselték, az erre fordított egy főre jutó havi
5812 forintos összeg 8,4%-kal magasabb volt, mint 2016 I. félévében."

Szerinted tud ennyit zabálni a felső középréteg és az igazán gazdagok?

morph on deer 2018.02.03. 21:27:17

@Brix:
" Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban "

Csak az maradt ki, hogy honnan hová sikerült emelni!

Például a béka segge alól a béka seggéig qrva nagy emelés jöhet, de aki már korábban is jóval a béka feje fölött kapta a fizetését, - mint ahogy a halódó nyugaton történik, - azt ez nagyon nem érdekli!

És tudod, hogy miért nem?
Mert legalább még vagy harminc hasonló növekedés kell, hogy minimum szemmagasságba kerüljünk a békával..!

Na ez az a részlet, amit a narancs szemüvegen át nem szoktak tisztán látni az érdekeltek!
De lehet nekik mesélni róla. Aztal együtt, hogy a várható siker nagyjából azonos azzal, mint amikor a vakoknak mesélsz a virradatról.

Nem érdekes, mert “dübörgünk” mondta a viktor a hidon...

dare 2018.02.03. 21:28:12

@6.Lenin: Én csak azért kezdtem el figyelni, mert éreztem valami változni fog, mivel az akkori helyzet tarthatatlan volt.
Én biztos kihagyom azt, ami most fog következni a következő 2 hónapban.
Élőszóban beszélgetek majd helyette.
De most lépek, jó éjt.

6.Lenin 2018.02.03. 21:32:03

@6.Lenin:

Tudod pop40-kém ez majdnem olyan, mint Tusnádfürdő. Szar, semmi, senki, egy jelentéktelen senki mondott valamit.

Aztán a világ vezető liberális lapjai napokig hozzák vezércikkben, egy senki, nem mondott semmit, de nincs igaza, mert...aztán minden fasz arról beszél,ír, hogy miért nincs igaza ennek a senkinek, aki tulajdonképpen nem is mondott semmit.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.03. 21:36:21

@morph on deer:

Me felejtsd el megnézni a szövegkörnyezetet is. Meg fogsz lepődni...

mocser48 2018.02.03. 21:37:16

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Te írtad, hogy antiszemita az, amit én írtam, csakhogy én orbántól idéztem :)

Tudom, a tartótiszted előtt ez nem jó pont, de ilyen a te rühes életed...

rallus 2018.02.03. 21:44:51

@morph on deer:

"2002 és 2010 között a nettó átlagkeresetek reálértéke mindössze 13,8 százalékkal emelkedett, ugyanakkor a 2010 és 2016 közötti hat évben ez a szám jóval magasabb, a családi kedvezmény figyelembevételével csaknem 24 százalék. Hat év alatt a 2 gyermekeseknél közel harmadával, a 3 vagy több gyermekeseknél pedig több mint a felével nőtt a nettó fizetések reálértéke."

És ugye maradt itt egy hangyányi adósság, amit törleszteni kell....

morph on deer 2018.02.03. 21:47:37

@felső határ nincs:
“de kéne vmi tény is, h mennyivel fizet nekem majd többet az ellenzék és mibül”

Miért, te most fidesz alkalmazott vagy?

Akkor már most se mehet neked valami fényesen, elnézve a pártelnök jövedelmét!

Egyébként az állam bevétele egy kormányváltás után sem kell, hogy érdemben csökkenjen. Még akkor sem, ha Európa legmagasabb áfáját például a normális szintre csökkentenék, vagy megszüntetnék a milliomosok “rezsicsökkentését”, netán emberi létezéshez alkalmas szintre emelnék a rokkantak ellátását, meg ilyenek.

El lehetne ugyanis osztani a meglevő jövedelmet is úgy, hogy még te is igazságosabbnak érezd, és a legelesettebbek is boldoguljanak, - hiszen ennek kellene a legfontosabbnak lennie, nem a stadionnak meg a marsallbotnak és a hasonló kivagyi faszságoknak!

Egyébként a bért nem a kormánytól kapod, - hacsak nem cseszted el annyira, hogy közalkalmazott legyél - tehát a konjunkturális helyzet az, ami befolyásol(hat)ja a fizetésedet, nem orbán.
Nem kéne csontra lenyúzni a munkaadók bőrét a hetvenkét féle köktséggel, akkor talán még az is lehet, hogy még normális(abb) béreket tudnának fizetni!

Szóval nyugi, mert meg lehet ezt oldani, ha egy kormány komolyan gondolja!

6.Lenin 2018.02.03. 22:01:00

@morph on deer:

"....talán még az is lehet, hogy még normális(abb) béreket tudnának fizetni!"

Hát persze, azért jöttek ide, de ez hülye kormány nem hagyja, hogy esetleg többet fizessenek, mint otthon. Pedig nagyon szeretnék ezt.

Kezd az egész nagyon komolytalan lenni.

Zoltan Hazafi 2018.02.04. 00:39:20

@Pop40: "Nem sok eszük van, hogy eddig nem tették meg. "
Pedig több van, mint gondolnád...
Ezen a pénzen (is) vették meg Viktor szavazatát TUSK-ra.
Úgy, hogy még lengyel testvéreit is megtagadta közben Viktor - Kaczyńskiék akaratát.
És hány kis alku lehetett még ezen kívül?

morph on deer 2018.02.04. 01:43:50

@6.Lenin:
“Hát persze, azért jöttek ide,”

Mert szerinted ember nincs a magyarországi munkaadók között, aki nem “jött ide”, hanem itteni?
Magyar, tudod?
Egyébként meg igen, még az is meglehet, hogy fizetnének többet, ha életszerűbb lenne a munkát terhelő költségek halmaza.

felucca02 2018.02.04. 08:50:52

@6.Lenin:
"de hihető pacákokból viszont nagyon szar a felhozatal"

Mondod te, ezekután elmész, és behúzod az x-et viktorra, mint hihető pacákra. Akinek még egyetlen valamennyire igazságszagú mondat nem hagyta el a száját 2010-óta.

Érthetetlen.

6.Lenin 2018.02.04. 09:16:41

@felucca02:

A gyakorlat szerint igen, hihetőbb pacák.

Hány január kezdődött anélkül, hogy az inflációt meghaladó mértékben növelték volna az árakat?
Mikor hallottad utoljára: azért mert a kormány kénytelen válságot kezelni?

Nem tökéletes, de hihetőbb, és a lényegesebb része, hogy Mo fejlődik, és nem másokat gazdagítunk.
Egyszer talán lesz tökéletesebb is, remélem. Az ellenfelei közt jelenleg nincs.

6.Lenin 2018.02.04. 09:23:10

@morph on deer:

Igen, azért költöztek Kínába, Afrikába, hogy az ottani béreket felemeljék a nyugatiak szintjére. Igen, ahogy Móricka elképzelte.
Piac.
Harmad áron termelni, magas áron eladni. A helyiek jobb esetben nyomott áron beszállítók, lehetnek csak.
Alacsonyabb termelési költségek+ állami támogatások+ a piac feletti ellenőrzés. ezzel kéne versenyezni egy hazainak. Ismét csak Mórickára lehetne hivatkozni.

Igen, ez a liberális piacgazdaság, a maga rendszeres világválságaival. Amiből mindig ők jönnek ki jól. Akiken meg segíteni akartak, jól megszívják.

felucca02 2018.02.04. 09:45:12

@6.Lenin: Ez a liberális piacgazdaság, a maga betegségeivel. Jelenleg mégsincsen nála jobb.

Biztosan lehetne jobbat csinálni, de ahhoz IQ kellene, nem ilyen "mindenkinek odabaszunk egy jót, hogy megmutassuk, milyen a magyar virtus"-hozzáállás.

Aki ennél jobbat fog kitalálni, az biztosan nem egy gumicsizmás "mikutyánkkölyke"-népvezér lesz, hanem egy olyan tudós társaság, akiket mi jelenleg vasvillával üldözünk el a környékről is.

Nemutolsósorban, nem attól lesz jobb, hogy az állam beleavatkozik, megszünteti a versenyt és tehetségtelen haverokhoz irányítja a lovét, akiknek egyedüli erénye, hogy hűek a vezérhez.

6.Lenin 2018.02.04. 09:45:21

@morph on deer:

A piacgazdaság szabályzói:

gyarmatosítás, forradalmak, világháborúk, demokrácia export, migráció.

Remekül szabályozzák a gazdaságot, és rendkívül demokratikus megoldások is egyben.

felucca02 2018.02.04. 09:48:23

@6.Lenin: Az a baj, lenin, hogy te az erkölcsöt tökéletesen figyelmen kívül hagyod.

Emellett azért nem hihetőbb, mert nem csinál semmit. nem kormányoz, csak kommunikál. A kormányzat megszűnt. Kommunikálni pedig bármit lehet,akár az ellenkezőjét is, ahogy a gyakorlat mutatja.

Hős honvédeink megint tervszerűen kiegyenesítették az arcvonalat, aztán rugalmas elszakadást hajtottak végre.

felucca02 2018.02.04. 09:49:41

@6.Lenin: Mondjál jobbat! De hihetőt ám!

Közben az a baj, hogy a liberalizmus már régen túl van ezen és nem is ezt jelenti.

6.Lenin 2018.02.04. 09:51:51

@felucca02:

Természetesen, ahogy Móricka elképzeli. Kár, hogy a gyakorlatban nem akar valamiért rendesen működni, de majd....1x....valaki....valamikor....de akkor se az lesz, aki nem közénk való.
Győzd kivárni. Kína, meg az illiberálisok próbálkoznak, és mit ad isten, működik, egyenlőre.
Majd 1x meglátjuk, miként végződik, mondta a vak a moziban.

felucca02 2018.02.04. 09:54:40

@6.Lenin:
Tehát te is úgy látod, hogy minden hibája ellenére nincsen jobb egyelőre?
Te olyan rendszert szeretnél, ahol a tehetség és a rátermettség dönti el, hogy ki jut előre, vagy olyat, ahol a haverság?

6.Lenin 2018.02.04. 09:55:22

@felucca02:

Melyik liberalizmus? Mint a jelzős demokrácia? Az is túl van már mindenen. A liberalizmus is. A szülő anyja se ismerne már rá.
Egy elfogult véleménnyel mi a toszt lehet kezdeni?

6.Lenin 2018.02.04. 10:02:30

@felucca02:

Ne gyere már ilyen mesékkel.
Még az index is lehozta már, hogy a világ termelésének az irányítása néhány ezer család kezében van.Nem beszélve a megtermelt értékről.
Mi a faszt kezdenél te a rátermettségeddel, meg a lyukas gatyáddal?
Esetleg egy atom hatalommal szemben?
Ne nézzük már a másikat teljesen hülyének, miközben játsszuk a hülyét.

felucca02 2018.02.04. 10:04:58

@6.Lenin:
Továbbra is elméleteken lovagolsz, miközben erkölcsi érzék nulla.
Rendben, ne beszéljünk liberalizmusról, ha ez zavar.
Én egy olyan rendszert szeretnék, ahol az állam nem avatkozik be haverság okán, csak ott, ahol feltétlenül szükséges a közjó és az egyensúly érdekében, ahol a verseny vadhajtásait le kell vágni. Tehát Dánia nekem mondjuk megfelelne.
Namost, akkor szerinted Dánia, vagy Oroszország irányába menetelünk? És az miért jobb nekünk?

6.Lenin 2018.02.04. 10:14:51

@felucca02:

Tényleg ne bassz már!
Az állam ne avatkozzon be semmibe, de oldjon meg mindent.
Milyen erkölcsi érzékről beszélsz?

Engem terhel a felelősség a sok elpusztult gyerek, nő, férfi, fiatal, öreg haláláért? Akiket ide csábítanak, miután szétbaszták a hazájukat?

Kapjál már a fejedhez, B+.

Mit érdekel engem Dánia, Oroszország, oldják meg ők a maguk problémáját.

Dániában üresek a börtönök? Nincsenek hajléktalanok, gazemberek, alkoholisták?
Nekünk azt kell tennünk, amit mi szeretnénk, és már elég jól kezdenek is alakulni a dolgok. Természetesen ezeket nem mások kárára, de ők se a miénkre.

felucca02 2018.02.04. 10:37:25

@6.Lenin: Nem erről az erkölcsi érzékről beszélünk, neked jut mindenről a dugás az eszedbe.

Én arról beszélek, hogy neked most anyagilag jobb lett valamiért, ezért aztán félrenézel, ha disznóságot látsz. Mert nyilván látsz, nem vagy hülye.

nem tudom, hol alakulnak jól a dolgok, talán Dániában igen, ott sokkal jobban. Te beszélsz a gazdagodó néhány ezerről eközben nem látod, hogy nálunk ugyanez folyik. Miközben konkrétan ellopják a közpénzt, és irtóznak a versenytől, a nyilvánosságtól és a számonkérhetőségtől. Minden tettük arra irányul, hogy ezek ne legyenek.

Ekkor jön a nagy praktikus dumád, hogy mit érdekel téged a közpénz, ha jobban élsz.

Eközben talán gondolsz arra is néha, hogy lehet, hogy még jobban élnél, ha a közpénz a közé maradna.

6.Lenin 2018.02.04. 10:50:40

@felucca02:

Igen Dániában már voltak akik időben ellopták, most már nem kell annyit, meg már fel ez osztva. Nálunk eddig mások loptak, majd itt is helyre áll egy egyensúlyi állapot. Aztán lehet törődni más dolgokkal is.
Szerinted miről szól a hatalom, mióta ember él a Földön?
A vallás lassan elveszti ezt a pozícióját, ma már csak gazdaságilag lehet hatalmat gyakorolni az emberek felett.

Enyém a gyár (munka, megélhetés) enyém a bank (adok bármire kölcsönt) te meg eltartasz engem.

"Normálisnak lenni annyit jelent, hogy felveszed a ruhádat, melyet a munkádhoz vásároltál, végighajtasz a városi forgalomban az autóddal, melynek részleteit még mindig fizeted – mindezt azért, hogy megtartsd az állásodat, ami ahhoz kell, hogy ki tudd fizetni a ruhádat, az autódat és a házadat, melyet üresen hagysz egész napra, hogy megengedhesd magadnak, hogy benne élj.

Ellen Goodman"

Nem szeretnéd azt csinálni, amit én előírok neked? Elveszem a munkád, nem tudod fizetni a kölcsönt. Vagy megdöglesz, vagy mégis azt fogod tenni, amit én akarok. Ez lesz a nyitott társadalom.

Mindenki előtt nyitva lesz az út, hogy azt tegye, amit valakik meghatároznak nekik.

felucca02 2018.02.04. 10:59:23

@6.Lenin:
Nem, bár olvastál sokat, de ez nem a nyitott társadalom. Keress rá, hogy mi az - ha kíváncsi vagy.

Ez a kapitalizmus, függetlenül annak liberális, vagy illiberális voltától. Orbán pontosan ugyanezt csinálja, miközben valami másról pofázik. Valós cselekedete arra irányul, hogy ő határozza meg azoknak az embereknek a körét, akik ezt a rendszert itthon fogják működtetni, pontosan ugyanilyen színvonalon.
Azaz nem, kicsit rosszabbul, mert a tehetségük hiányozni fog hozzá. Ugyanis csak párthűségük van.
Az összközérzet pedig annyival is rosszabb lesz, hogy még dumálnod sem lesz majd szabad, a vezért isteníteni kell. Lesznek persze választások, lehet majd egy Fidelitas, egy fidesz, meg egy kdnp-s arcra szavazni.
Ez valamiért neked tetszik, a magyarázattal még adós maradtál.

6.Lenin 2018.02.04. 11:07:39

Mit is szeretne Soros a nyitott társadalmával?

Felvásárolja a termelő eszközöket (tőle függ majd a megélhetésed), ő ad kölcsönt, hogy meg tudd vásárolni az általad termelt javakat, az ő áruházaiból, mielőtt megnézed az ő az ő tulajdonában lévő mediában az ő általa szerkesztett (fizetett ügynökein keresztül) reklámokat. és megválasztod az ő általa lefizetett politikusokon keresztül rád erőszakolt társadalmi formában, hogy, ha mindent úgy csinálsz, nyugodtan tengetheted a hátralévődet.
Nagy vonalakban. Szerintem, és a gyakorlat szerint, mivel bizonyos elemei már érzékelhetőek ma is.

6.Lenin 2018.02.04. 11:11:39

@felucca02:

Nem tetszik, csak működik az életösztön, mint talán az utolsó lehetőség a totális kiszolgáltatottság megakadályozására, és a jelek szerint egyre többen ismerik ezt fel máshol is.

6.Lenin 2018.02.04. 11:19:20

@felucca02:

gervaiandras.hu/koenyvekm/emigrans-/51-soros-gyoergy-.html

www.youtube.com/watch?v=OsciAoQjDDs

Nem más, saját maga mondja el, ki is ő valójában, és mit is szeretne. De ezrével vannak hasonló írások.

felucca02 2018.02.04. 20:03:53

@6.Lenin:
Szerintem is sokkal jobb, ha orbán valamelyik haverja vásárolja fel a termelőeszközöket, és ő ad majd kölcsönt, hogy meg tudd vásárolni az általa termelt javakat, satöbbi, pontosan ugyanúgy, ahogy írtad.

Annyi a hátránya az utóbbinak, hogy a haverok általában még az üzlethez sem értenek, csak a nyaláshoz, ezért tönkrevágják az egész rendszert, még mielőtt kölcsönadhatnának, meg termelhetnének.

A sorossal viszont nem tudok mit kezdeni? Ki az? Élő személy?

6.Lenin 2018.02.04. 20:19:09

@felucca02:

Soros (is) pénzeli a nyitott társadalom nevű rémálmot. Valószínűleg szintén csak egy fogaskerék a gépezetben.

Ahhoz képest, hogy csupa hülye irányítja az országot elég jól működik. Sok okos meg nem tudja legyőzni az üzemeltetőket, sőt előtte csőd hátán csődöt produkáltak.

Sorossal nem kell kezdeni semmit, a választókat kell meggyőzni, hogy figyeljenek arra, mit is akarnak a lepénzelt ügynökei. Ők a veszélyesebbek. Az öreg csak a lóvét adja. Legfeljebb elbukja, mint a Bajnaiba fektetett pénzt, az se jött össze.

felucca02 2018.02.04. 20:24:27

@6.Lenin:
Azt nem értem, hogy Soros miért a rendkívül erős és jól működő Magyarországgal próbálkozik, miért nem egy haldokló Szlovákiával, vagy Németországgal. Ez neki a heppje?

Miért nem olvasod már el végre, hogy mi az a nyitott társadalom, hogy végre elgondolkodhass rajta, hogy az miért rémálom neked?

felucca02 2018.02.04. 20:35:39

@6.Lenin:
Nem, nem működik jól.

Amit te jólműködésnek látsz, az az, hogy egy csomó pénzt kiszórtak ide, meg amoda, természetesen ennek van látszata. Az a pénz természetesen hiányzik máshonnan. Strukturálisan a kiszórásnak viszont nulla a hatása, gyakorlatilag összeszerelőország vagyunk, kitörési lehetőség nélkül. Mivel Európa jól pörög most, ezért mi sem szűkölködünk. Ha a német autóipar bedől, akkor mi is bedőlünk, mert nincsen saját lábunk.

Az államigazgatás romokban, ha akár egy problémásabb, nem egyértelmű építési ügyet próbáltál elintézni az elmúlt időszakban, akkor te is láthattad.

Két éve iskolákban ellenőriztem az EU-s fejlesztések lefolyását. Az iskolák közül nem egyben azzal fogadtak, hogy áram, gáz már csak hitelbe megy, kréta nincsen.

6.Lenin 2018.02.04. 20:44:33

@felucca02:

Miért gondolod, hogy csak Mo-al foglalkozik?
Ukrajnában mit keresett?
Szlovákiával mit kezdene? Van ott valami érdekes?
A fél világon nem kívánt személy, majdnem azt mondtam, hogy a hazájában sem (Izrael, USA).
Mit kéne elolvasnom tőle? Azt kell elolvasni, amit csinál.
De már írtam, hogy ő tulajdonképen csak a pénztáros, az ügynökei, lefizetett politikusok a veszélyesek, ők pénzért bármire képesek lehetnek. Voltak is néhány országban. Nem nehéz utána nézni.
Németország érdekes kérdés, hiszen Európa vezető hatalma, a meggyengítése már hozna valamit a konyhára, majd a migri kérdés szét is bassza. Lassan fél éve nincs kormánya. Véletlen?

6.Lenin 2018.02.04. 20:49:11

@felucca02:

Mihez képest nem működik jól?
Mindent önmagához kell mérni.
Honnan indult, hova jutott, milyen körülmények közt. mindjárt más lesz az összkép.

"Ahhoz képest, hogy csupa hülye irányítja az országot elég jól működik. "

Én ezt írtam, ha már belekötöttél.
süti beállítások módosítása