A valódi viták otthona

Reflektor

Kire érdemes szavazni?

2018. március 19. - szénhidra

Hatalmas a tolongás a választáson indulni kívánó jelöltek és pártok között. Igen komoly szinten megy a helyezkedés, beszólogatás és az egymás nyírása. Még 3 héttel a választás napja előtt is tárgyalások, egyeztetések folynak, azonban ezt most már be kell fejezni, irány a startvonal.

A legutóbbi közvéleménykutatási adatok tanúsága szerint pár fontos következtetést levonhatunk. Az egyik fontos következtetés, hogy ha Tápiószeléig hosszabbítanák meg a bicskei kisvasutat, ha az ELIOS elsötétítené egész Magyarországot a lámpáival és ha minden város Hódmezővásárhely volna, akkor is a Fidesz szavazóinak tömbje monolit, megbonthatatlan, megkerülhetetlen és győzelemre esélyes maradt. A másik, hogy a kisebb pártok idejét mérő óra irtó hangosan ketyeg. Szó szerint.

A magyar választási rendszer egyik alapszabálya, hogy azok a pártok kerülhetnek be listán a parlamentbe, amelyek az 5%-os küszöböt elérik. Persze egyéniben is bejuthatnak a pártok jelöltjei, de a kisebb pártok esetében erre nulla az esély, szóval marad a listára gyúrás. Azonban az évtizedes szabály szerint az esélytelen pártokra leadott szavazatok elvesznek, és a Fideszt erősítik.

Nagyon látszik, hogy a Momentum és az Együtt részére egyelőre elérhetetlen a bejutási küszöb, a DK pedig ott táncol a szélén bár azért igen elkötelezett szavazótáborral rendelkeznek, kábé a Fidesz fanatikusságához mérhető szintű az elkötelezettségük, viszont egy magas részvételi arány esetében a bejutásuk még inkább megkérdőjeleződik. A Momentum és az Együtt azonban tényleg nagy bajban van!

Hiába van Juhász Péter vagy a győzelemre esélyesnek kikiáltott Együttes jelöltek (például Csepelen) mégis a „nagy” szocialista párt ellenállásán megtörni látszik minden parlamentbe bejutási igyekezet. Az Együtt amúgy is a folyamatos visszaléptetésekre építette a kommunikációját azonban ezzel saját sírját is megásta. Ugyan van országos listája de nagyon kevesen vannak, megyék hiányoznak, jelöltjeiket maguk szedik le a tábláról – folyamatosan gyengeség jelét mutatják, jó, hogy a szocialisták vérszemet kaptak és a kivégzésükre játszanak.

A Momentum szintén állított országos listát, izmosabbat, mint az Együtt, de valahogy nem akar menni a szekér. Budapesten mérhető a párt több kerületben, de ezzel nagyjából ennyi is. A számok mutatják, hogy a Budapesten kívüli világban sajnos van még hova erősödni.

Három héttel a választás előtt látszik, hogy a választók elkezdték „beárazni” a pártokat.

CsÁ

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr1213752008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 09:32:18

@MACISAJT:

Ők is tudják, többre nem képesek. Addig meg jók, mert segítenek csökkenteni a ballib életteret.

Brix 2018.03.20. 09:32:38

A pártprogramok bemutatásáról kellene már szólni ennek a kampánynak, arról, hogy miben kínál többet az ellenzék az átlag állampolgárnak. Pl. egy igazságosabb többkulcsos adórendszer, amelyben a kis- és közepes keresetűek jobban járnak, a jómódúak pedig többet fizetnek a közösbe....Az ellenzék képtelen tematizálni a politikát, hiszen nem a hazai korrupt oligarcha -rendszer és a dolgozói szegénység van a középpontban, hanem egy globális probléma. A Fidesz leváltására a jelenlegi , jól kifundált választási rendszerben alig van lehetőség. Ha a pártok visszaléptetnek egymás javára, akkor veszítenek a listás eredményekből. A második forduló eltörlésével meg lehetetlenné tették az összefogást, ez a fő probléma...A Fidesz leváltását egyedül egy nagy tömegeket megmozgató , protest szavazás tenné lehetővé- olyan "rendszerváltó népszavazás" Amíg ezt közösen nem tudják a pártok lekommunikálni az emberek felé, és nem tudnak a rendszerváltás szükségességében egyezségre jutni, addig csak mellékszereplők lesznek Orbán Viktor színházában...

Szelid sunmalac 2018.03.20. 09:37:28

@Kampfer: Az a nagy budos helyzet, hogy ma mar kurvar anem merik felvallalni, mert tudjak, hogy gaz. Csak blogokon van baszom nagy pofajuk mennyien vannak, meg Bekameneten, de amikor szemtol -szembe kerdezed, mindegyik kis gennyedek sunnyog. Ezeknek az embereknek a tobbsege ugyanis barmilyen meglepo, de a matek szabalyai alapjan bizony fidesz elott maszop, mdf, kisgazdapart meg mindenfele szavazok voltak. Ugyanis volt am a maszopnak is kettharmada! Marpedig azota nem nott tizmillio uj magyar, tehat a volt maszoposak szavaztak a fideszre is, mert azt hittek majd jobb lesz. Aztan nem lett. Most mar behuzzak fuluket-farkukat, mert elimserni ,hogy kreten voltal mindig nehezebb, mint sunnyogni.

MACISAJT 2018.03.20. 09:39:34

@Brix:

A magam részéről egy csomó mindent kifogásolok, nyíltan is kritizálok a jelenlegi kormányzásból, például azonnal törölném a Várba költözést vagy a Sorsok Házát, vagy a most ismét Schmitt Máriához vágott milliárdokat, ahogyan nagyobb befolyást biztosítanék Tarlósék fővárosának is.(nekem a Tarlós-Lázár meccsben az előbbi álláspontja az irányadó).

Csakhogy ezt nem jelenti azt hogy bármi olyan mögé beállnék ami anarchiát, káoszt, extrém esetben kijevi polgárháborús állapotokat hozna, mindezt csak azért hogy azok akik hagyományosan mindig és mindent elkúrtak, valahogy újra a húsosfazékhoz közelítsenek.
Mert szépek a lózungok. De tegyük a kezünkre a szívünket: erről szól az egész.A valóság az hogy az agyonvert bal-és/vagy libák bárhogy, bármilyen eszközzel Orbánt szeretnének buktatni. Mindegy hogy kivel, simicskával, zazriveczel, sorossal, bárhogy és bárkivel.Ezért egy új Ukrajnáról és akár polgárháborúról/forradalomról álmodoznak.
Hogy aztán ők ugyanott, ugyanazt folytathassák mint a rendszerváltás előtt, vagy után, immár "demokratikusan".

Viszont az ország nagyobbik és józanabbik fele a stabilitásra vágyik.
Tisztában vannak/vagyunk hogy a múlt bűneinek köszönhetően olyan adósság- kötelezettség stb. csapdákban vergődik az ország, hogy a gúzsban táncolás erre a megfelelő kifejezés.
Azzal is tisztában van az ország nagyobbik és józanabbik fele hogy ebből az állapotból csak lépésről lépésre, nehezen lehet kikeveredni.(hol van már a 2004 óta tartó túlzott deficit eljárás, az EU-ban elsőként felvett IMF hitel vagy bármi, munkanélküliségtől inflációig, CDS mutatótól hitelminősítői bóvliig? Sorban múltak el, ahogyan a svájci frank hitelek.)
Azzal is tisztában van az ország nagyobbik és józanabbik fele , az amelyik a stabilitásra vágyik hogy ezt Orbán és tömegtámogatottsága nélkül nem lehetett volna/lehetne megcsinálni.

Végül azzal is tisztában van az ország nagyobbik és józanabbik fele, hogy az ellenfeleknek(na jó, ellenségeknek) csupán Orbán kinyírása a "programja". De hogy UTÁNA mi volna? Erről kuss van, vagy ilyen bokroslujasi "500 napot bírjunk ki" c. hagymázas rémálmok.
Marad hát a rendszer ellenségeinek a bojkott, a kivonulás, a hekkelés, a brüsszeli/washingtoni hazaárulás, a sípolás.
És kurvára nem értik hogy ezért a "teljesítményért" miért nem viszik őket a népek a vállukon vissza a parlamentbe.

BaitHrunner 2018.03.20. 09:41:19

@MACISAJT:
Nézd, mint írtam: én igazából a nem szavazók táborát erősítsem.
Személy szerint úgy gondolom, hogy a FIDESZ fogja nyerni a választást. Olyan párt a jelenlegi garnitúrában nincs akire jó érzéssel be tudnám húzni az x-et. De mint írtam, ha legalább a 2/3-ad elkerülhető és ezzel együtt a DK sem jutna be, akkor valószínűleg elmennék. És mint fentebb írták, ehhez olyan pártra kellene szavazni ami esélyesen be is jut.
Kb. ennyi...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.03.20. 09:49:45

És az megvan egyébként, hogy Soros álciviljei lebuktak ?

Felvétel van arról, hogy mocskos hazaáruló bagázsról van szó.

Hogy a német kormány tagokat, cégeket uszítanak a kormány ellen.

Tetves hazaáruló banda !

index.hu/belfold/2018/03/19/szijjarto_a_nemet_cegek_soha_nem_vetettek_fol_emberi_jogi_kritikat_magyarorszagnak/

Rettegek mert ballib vagyok 2018.03.20. 09:51:18

@Szelid sunmalac:

Az MSZP-PM izgulhat, hogy meglesz-e a 10% nekik.

Remélem nem.

Szelid sunmalac 2018.03.20. 09:52:01

@MACISAJT: "De hogy UTÁNA mi volna?" - Kerlek linkeld be a fidesz mostani, 4 es 8 evvel ezeleotti valasztasi programjat. Merhogy en bizyon kurvara emlekszem am, hogy lofasz tervuk sincs mar 12 eve. 8 eve az volt, hogy levaltasak az elkurokat (programot senki se latott), 4 eve az ,hogy "folytatjuk" (programot senki se latott), most meg hogy "nincs mas" (programot senki se latott)..szoval tudod kit hulyits.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 09:58:20

@Szelid sunmalac:

A Fidesz programja:
- pluralizmus a szellemi térben,
- kiegyensúlyozott külpolitika,
- nemzeti szuverenitás Brüsszel ellen,
- magyar tőkésosztály felépítése,
- az iszlamosítás ellenzése.

Szelid sunmalac 2018.03.20. 10:05:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez nem program hulye birka. Ennel egy teve musorfuzetben is tobb van.

"A hiteles emberek sose szégyellik, hogy változtak elveik" - nem hat...oroszberenc bolgar birka. neked aztan nem valtoztak.

totii 2018.03.20. 10:06:52

Mellesleg szerintem ezek a vállalható célok:
Fidesz-KDNP: 2/3

Ellenzék: ne legyen 2/3, ezen belül:
Jobbik: második hely, egyéni körzet megnyerése, lehetőség szerint többen legyenek, mint az MSZP+DK (ehhez kell is az egyéni körzet - vagy a DK kiesése).
MSZP: Egyéni körzetek hozása, a Jobbik, a DK és az LMP legyőzése
DK: Egyéni körzetek, LMP megelőzése
LMP: DK megelőzése, az MSZP létszámához való közelítés.

Együtt: 1%, egyéni körzet.
Momentum: 1%, esetleg egy egyéni körzet.

MKKP: 1%

Látható, hogy mind nem fog sikerülni.

Brix 2018.03.20. 10:08:36

@MACISAJT: Vannak gazdasági eredmények , éppen ezért nincs most protest szavazói hangulat. Bár a "mély rétegekbe" , az inkatív szavazói réteg, kb 40% , lelkébe nem látok bele... Talán közülük több lenne a protest szavazó... Az aktív szavazók- kb 60%-, nagyobbik része valamely párthoz kapcsolódik erősen, de kb 10- 20 % trendkövető szavazó, akik mindig elégedettek regnáló hatalommal...Így a kormánypárt, - ha csak nincs valamilyen nagy gazdasági válság - mindig előnyben van...Másrészt, a társadalom 2/3 konzervatívnak tekinthető Magyarországon, ami szintén a jelenlegi kormánynak előny....Ebben a helyzetben , csoda lenne , ha nyerne az ellenzék...

arabok balrol 2018.03.20. 10:30:48

@Brix: az inaktiv szavazok inaktivak is lesznek, aki pl. 2010ben nem ment el szavazni az most se fog

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 10:40:03

@Szelid sunmalac:

De, sokat változtam 10 éves korom óta, amikor először volt eszmei meggyőződésem.

Szelid sunmalac 2018.03.20. 10:46:35

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Most mar nagyjabol egy 11 eves eszmei szintjen allsz. Nem mondom, hogy nem volt fejlodes, de tortenhetne kicsit gyorsabban is.

Megegyszer birka: a teveprogram bobeszedubb, mint amit ideokadtal. Raadasul te. Ami hat barmennyire is vagy a fidesz seggeben, de azert megsem vagy tag.

Gleccsertetű 2018.03.20. 10:52:22

@Szelid sunmalac: Ja, te a lepukkant exdohánygyári proli németből marha jól látod.

Szelid sunmalac 2018.03.20. 10:56:45

@Gleccsertetű: :))))) Mar megint bizonygatod, hogy nem tudsz olvasni te kereten?

kublerek · www.vasalobolt.hu 2018.03.20. 10:56:51

Én is szavazni fogok csak nem árulom el kire.

Kivlov 2018.03.20. 11:12:45

A fityisznek listára lesz 2M szavazata, meg Erdélyből még 300E. Ezzel 70%-os extrém részvétel mellett is 40% fölött van listán, úgyhogy a töredékekkel együtt innen kb 50 mandátuma tuti van.
Kutyák, Momentum, Együtt elvisznek 5-10% közötti kuka értékű szavazatot.
Ha az elempé összeáll azokkal akik ellen létrejött, szembeköpi magát. Hosszú távon emiatt szűnt meg a szadesz is. :D
Jobbik detto. Indexen volt kutatás, hogy egyéniben a jobbikosok 20%-a szavazna balos jelöltre, ha a javára visszalépne a jobbikos. És a maradék 80??? Az vagy nem szavaz, vagy fityisz, vagy kamupártra. Jobbiknak nem érdeke a közösködés, mert csak anélkül tudna 2022re megerősödni.
Fentiekből kiindulva nem kérdés a fityisz többsége.
De ha mégis nyerne az összellenzék, akkor egy éven belül megbuknának, és orbán jönne vissza 2/3dal.

MACISAJT 2018.03.20. 11:18:57

@Kivlov: "A fityisznek listára lesz 2M szavazata, meg Erdélyből még 300E"

Csak halkan szólok: az a 300 ezer, még ha meg is lesz, az éppen annyit ér mintha 30 ezer: 1-2 (listás) mandátumot.
index.hu/belfold/2014/03/25/nem_a_hataron_tuliak_dontik_el_a_valasztast/

Duplaxiii 2018.03.20. 11:21:54

Na, megint látunk egy grafikont, egy full hiteltelen, kamu és hazug grafikont és erre ismét készült egy írás.
Tehát
- HÁNY MEGKÉRDEZÉS VOLT????
- EBBŐL HÁNYAN REAGÁLTAK????
Mert a "összes megkérdezett" semmit nem jelent!
Ez pontosan, darabra azonos a próbálkozásokkal? 1000 telefon = 1000 válasz? És ez lett szétosztva?
Vagy 5000 telefon és 1000 válaszoló?
Hol van a telefon felevevő, de a választ elutasítók száma?
Egy ilyen grafikon vakonb összerakható, nem kell igazolni a statisztikai szabályokat és lehet elemezni a "jövőt".
Egyébként érdekel valakit, hogy a jellemzően aktív 40% hogyan osztozik? Ez a halmaz ismert.
De mi van, ha berág a ma passzív 60% és elmegy közülük 20-30% szavazni, róluk ma a kutatók SEMMIT nem tudnak. Mi van, ha mind a jobbikra teszi az x-et?
Mert a baloldalnak nincs tartaléka, ahogy a fidesznek sem. Itt egyedül a jobbik, lmp és a momentum reménykedhet, a többi párt akár a kukába is kerül, ha nagy lesz a részvétel.

Kivlov 2018.03.20. 11:23:09

@MACISAJT:
Szerintem az ellenzéki oldalon plusz 1-2 listás mandátumért "ölnének" is...

MACISAJT 2018.03.20. 11:30:39

@Brix:

ALAPSZABÁLY : kormányozni muszáj valakinek( különben itt is kijevi anarchia és káosz következne).
A jelenlegi kínálatból pedig( agyonvert ballibák, Fidesz/Orbán, operettnácik, majdnemzöldek) világos hogy az egyedüli kormányképes erő a jelenlegi.

Ami pedig a két fajta kormányzás között az un. "rendszerváltás" óta eltelt 24 év alatt a két fajta (ballib és jobboldali) igazgatás között kimutathatóak a lényegi különbségek.

Éspedig az hogy míg a 8(+4) év ballibák kormányzása alatt mindig "suchmannositottak", eladtak szinte mindent, MOL-tól párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól az Airportig (de még a Malévot is egy abramovicsnak, áldassák érte a neve), a befolyt pénz is eltűnt(ahogy a többi is) , az államadósság is az egekbe emelkedett noch dazu az ország mégis a tönk szélére került, amit már egy Lehmann Brothers bedőlés is elfújt......aztán jöhetett az államcsőd előtt a magasságos IMF hitel....

ehhez képest viszont Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is pénz bér- és nyugdíjemelésekre, fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin, Mallorcán..

Olyanok ezek az érdekes "igazgatási" különbségek, mint a Magyar Nemzeti Banknál, ahol egy simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal a 3%-os inflációéért(nekik valahogy soha nem jött össze.)
Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, no meg az alapkamat is..És kiderült hogy velük együtt eltűnt 206 milliárd forintos , általuk a 2014-es évre tervezett(!) MNB veszteség is, amit 2015-ben naná hogy az állami költségvetésnek kellett volna pótolnia, mégpedig kötelezően...

A titok a lopások természetében rejtőzik.Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.

Tehát amíg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...utóbbiakét már nem, ezekbe rendre tönkrement.
2002 előtt azzal uszítottak ballibáék hogy a Fidesz lop és " Magyarország többet érdemel" meg " több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak".
Bejött, valahogy nyertek. És? Mi következett? Kiszórták az ablakon a pénzt oszt két év múlva már fuccsban volt az ország(lásd öszödi beszédet) ami aztán nyílegyenesen tartott letolt gatyával a 2008-as válságba.

Oligarchák? Simicska ma már ballibsi bezzegember, Leisztinger, Várszegi , Kapolyi, Zwack szinte említésre sem méltók.
Mészárost kell anyázni naponta, miközben a TOP 100 gazdagja közül 80% ballibsi aki az mszp-szdsz ormányok alatt hízott szép kövérre.

És a ballibák elvárnák hogy a népek hátukon vigyék őket vissza a hatalomba, és hozzuk vissza puchot és/vagy simicseket.

Muhaha

MACISAJT 2018.03.20. 11:37:33

@Kivlov:

Ez igaz. Viszont kevesebben tudják azt a tényt hogy szinte teljesen mindegy hányan szavaznak Erdélyben és általában a határokon túl, az csak 1 max. 2 listás mandátum sorsáról dönt. A 198-ból...

Kivlov 2018.03.20. 11:40:34

@MACISAJT:
Igen.
De ha azt nézzük, hogy az 300e listás szavazat, akkor kb. annyiért küzd az elempé, hogy egyáltalán elérje a listás küszöböt. :D

ini 2018.03.20. 12:01:07

A választási törvényt meg lehet változtatni egyszerű többséggel?

Jelenleg engem ez bosszant a legjobban: a választási eredmény nem fejezi ki a választók akaratát

Szóval én az ellenzék helyében:
- 2014-es eredmény alapján felosztanám a választókörzeteket
- aki nem indult 4 éve az csak a nevét adja az összefogáshoz
- összes ellenzéki vezető egy spotban szépen egymásután elmondja pár mondatban, mi is a baj az elmúlt 8 évvel
- előre megbeszélik, hogy is lesz átalakítva a választási rendszer. Az új parlament ezt elfogadja és új választást ír ki
- új választási rendszerben pl:
* 5% helyett minden párt bejut, aki annyi szavazatot kapott a pártlistára, hogy legalább 1 egész képviselője legyen
* egyéni választókörzet: legyen megint több forduló vagy lehessen egyszerre több jelöltre szavazni, sorrenddel. A lényeg, hogy a leg elfogadottabb jelölt nyerjen. Nem működjön az "oszd meg és uralkodj"

Tudom, hogy veszélyt jelent, ha túl sok párt jut be (lsd Olaszország) - de ami most van, az még rosszabb hosszú távon

Szelid sunmalac 2018.03.20. 12:34:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Koszonom, koszonom. Nagy megtiszteltes az, ha a bolgarok testvere, oroszok impotens berbirkaja ballibnek hiv. Troll lehetek, de a bert en legalabb teljes egeszeben kizarolag a versenyszferabol kapom. Ugyan nagyreszt te is, de azert csak csurran-cseppen mashonnan is. Legalabb fiad normalis. Nem is ertem hogya faszba..leginkabb a felsegdre utott, akit viszont csodalok azert, hogy elvisel. Pedig bevallottan szexre mar nem futja.

MACISAJT 2018.03.20. 12:52:37

@ini: "A választási törvényt meg lehet változtatni egyszerű többséggel?

Jelenleg engem ez bosszant a legjobban: a választási eredmény nem fejezi ki a választók akaratát"

1. Nem

2. Dehogynem fejezi ki. 2006 nyara óta az összes, igen a legvérmesebb ballib közvélemény kutatónál is a Fidesz magasan a legnépszerűbb párt.
Az EU 28 országában példátlan egy ekkora mértékű tömegtámogatottság , pláné
két kormányzati ciklus után.

És hagyjuk kérem a púdert hogy ez a választási rendszernek köszönhető.

maxval bircaman szeredőci anyabaszó 2018.03.20. 13:12:23

Az oroszokra kellene szavazni, de ők még nem indulnak az idén.

MIx 2018.03.20. 13:24:54

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: És az neked miért jó? Ezért kapsz pénzt?
Szeredőc az Románia?

MIx 2018.03.20. 13:28:31

Arra kell szavazni, aki a legnagyobb eséllyel bejut a parlamentbe.

Nézd meg a pollo.hu-n kik a legesélyesebbek a körzetedben is!

Aki nem megy el szavazni, az a fidesz további hatalmát, a további pusztítást szavazza meg lustaságával, érdektelenségével.
Az ilyen nem érdemli meg, hogy magyar legyen!

ini 2018.03.20. 13:30:09

2014-ben 30.000 szavazat kellett egy Fidesz-es képviselőhelyhez, LMP-nek ehhez 90.000 kellett. Jobbiknak is 86.000.

Félek, hogy pár év múlva reccsen a Fidesz és vele az ország is.

ben2 2018.03.20. 13:53:26

@ini:

A választási törtvény kétharmados.

Egyetlen választási rendszer sem fejezi ki voksra pontosan a választók akaratát.
Nagy Britanniában pl. a Fidesznek 2014-ben 90%-a lett volna, mert ott csak egy fordulós egyéni körzetek vannak.
USA-ban meg elektori rendszer van, azaz minden állam adott számú elektort küld, akik arra szavaznak, akire akarnak, így többször is előforult már, hogy nem az lett az elnök, akire szám szerint a legtöbben szavaztak.
Mégse hallani sem a Brit sem az amerikai ellenzéktől, hogy a választási rendszert okozná a vereségért.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.03.20. 13:53:50

A Kutyapárt poénos békemenetére ingyen is többen mentek el, mint a CÖF közpénzből fizetett fékezetlen habzására, úgyhogy gyanítom, hogy Kétfarkúék nem csak 1%-on táncolnak... :)
Én szívem szerint rájuk szavaznék, eszem szerint meg bárkire, aki leválthatja a Fideszt. :)

ben2 2018.03.20. 13:55:50

@ini:

Ha valamelyik párt népszerűsége megelőzné a Fideszét, akkor onnantól annak kellene kevesebb szavazat egy mandátumhoz.
A lényegi kérdés tehát az, hogy miért nincs olyan ellenzéki párt, amire többen akarnak szavazni, mint a Fideszre?

,, 2018.03.20. 14:00:12

pollo.hu/
Finoman szólva felülreprezentált a jobbik és alulreprezentált a fidesz, de azért mindenképpen érdekes az állás. A bp-i körzetekben pl az esélyes ugyanaz, mint amit ma dobott ki a V18.

ben2 2018.03.20. 14:00:42

@Frady Endre:

Végül is az a pár nagyságrend, amennyivel többen mentek el a Békementre a kutyások felvonulásához képest tényleg elhanyagolható különbség.

,, 2018.03.20. 14:04:41

más: az LMP balfaszkodására nincsenek szavaim. Ez a Midi Melánia ügy.... ha ilyen jelöltjei vannak-lesznek vidéken, mi értelme? Csak hogy meglegyen a 106 jelölt?
Vissza kellene léptetniük ezt a plázacicát, de most már nem lehet nyilván ezek után. Nagyon gáz.

várom a levelet 2018.03.20. 14:30:59

@sinus67: én is.de hogy a fideszre nem,az biztos.

s 2018.03.20. 14:38:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Menjél már vissza bolgár földre, aztán ott basszad telibe a buzi kurva rohadt anyádat nekifutásból. Bárhova nézek, mindig abba a kibaszott birka fejedbe botlok, te baszadék állat.

s 2018.03.20. 14:43:06

@Sorrybori77: Hazudnak neked. Erre nem gondoltál?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.03.20. 14:48:18

@ben2: Ne a közpénztévé híradásaiból indulj ki. Láttam fotókat. A CÖF hepajon a zembereket zászlókkal pótolták.
Ha azt is figyelembe veszed, hogy a kormánybulin a tömeg jelentős része fizetett lengyel volt, akkor még érdekesebb a dolog. :)

s 2018.03.20. 14:51:32

@sinus67: Fasznak erőlködsz, bazdmeg. Megszavazzák a fideszt, aztán 2021-ben agyonbasszák őket csákánnyal meg ásóval. Ezt a műsort kár volna kihagyni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 15:07:13

@s:

BG-ban is mindig szavazok, édes ballibám, ne aggódj...

Smár készülök az április 8-i békemenetre, leadni ballibaelenes protesztszavazatomat.

ben2 2018.03.20. 15:12:03

@Frady Endre:

Klasszikus wishful thinking: nem tetszik a valóság, hát gyártasz magadnak egy másikat.
A sok ember kevés, a fekete meg fehér.
Ám legyen, ha ettől jobban érzed magad, de az ilyennek általában sírás a vége, mert előbb-utóbb szembejön a valóság.

s 2018.03.20. 15:12:54

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Basszad telibe a buzi kurva rohadt tripperes anyádat. Írni sem tudsz helyesen, te féreg. Mi a faszt rontod itt a levegőt? Legelésszél máshol, seggarc!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 15:14:00

@Frady Endre:

Alig ezren voltak kint a békemeneten, közülük is 1200 ember lengyel volt, 600 meg beültözött gyíkember.

Bezzeg a ballib ünnepségen 350 ezren voltak, de ők is valójában 500 ezren voltak, mert egymás vállán álltak többen is.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 15:15:13

@s:

Készülsz már április 9-re, amikor megkezded a visszállást a munka világába?

s 2018.03.20. 15:16:46

@ben2: Igen, de az USA-ban legalább megpróbálják párszor lelőni azt a fasz elnököt, néha még sikerül is. Semmi gond nem volna, ha itt is meghonosodna ez a fajta gyakorlat. Adna némi súlyt a politikusi felelősség nevű, mára teljességgel kiüresedett fogalomnak.

s 2018.03.20. 15:17:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Miért, szerinted most mi a beteg faszt csinálok?

s 2018.03.20. 16:18:08

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A bolgár GDP is sokkal jobban állna, ha anyád nem egy ingyen baszó szifiliszes kurva lenne. Mondjad már meg neki: mama, az összes kibaszott török kamionos mind csak maga miatt kerül Várna felé, - pedig semmi keresnivalójuk arra - hogy a fogatlan lepedékes pofájával kiszívja a lottyadt faszukat. Legalább 5 levát kérhetne, mert az egész mutatvány nem ér sokkal többet. Aztán legalább lesz valami gazdasági eredménye is a maga hobbi baszásának, mama.

Ma Baker 2018.03.20. 16:18:46

Gyakorlatilag akkora esélyessé amortizálta magát az ellenzék, mint egy sánta meztelencsiga az autópályán.
És a baj még nagyobb számukra, mivel a publicust és a vasárnapi híreket nem lehet kormánypártisággal vádolni. Így borítékolható, hogy a fidesz valós támogatottsága valahol 51-52%-on áll. Ami mellett itt kaszinózhatnak a választópolgárok szavazataival, mégsem elég semmire.
Ahogy az előző ciklusban a liberálisok, most az Együtt, a Momentum és remélhetőleg a DK is megy a levesbe végleg.

DFK 2018.03.20. 16:23:32

@Kovács doki: ugyanis a mintavételi hiba kb plusz-mínusz 3%. Pont ennek a hatását látod a kis pártoknál.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.03.20. 16:28:14

@ben2: Egy mindnyájatoknál messze szavahihetőbb ismerősöm volt kint és ő mutatott fényképeket is. Innentől kezdve nem érdekel a lakájmédia... Pontosítok: eddig sem érdekelt! ;-)

DFK 2018.03.20. 16:31:03

@Frady Endre: Azért nem kéne ennyire nevetségessé lenned. Nagyságrendi volt a különbség. A kormánypárt javára.

DFK 2018.03.20. 16:35:20

@Frady Endre: hehe. Mint a 168 óra, amelyik kiszámolta 60000 se volt ott. Csak épp a tömeg nagy részét szándékosan nem számolta.
A határontúliak meg a lengyelek olyan 5-6 ezren lehettek, a többi bizony hazai volt...

s 2018.03.20. 17:14:09

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ki tudja? Ha a buzi kurva rohadt anyád elmegy, akkor lesz, ha nem, akkor nem. Vele beszéld meg.

várom a levelet 2018.03.20. 17:29:56

@MIx: életemben nem gondoltam volna,hogy arra szavazok,akire fogok.de a három hülye ellenzéki külön indul.mit várnak?

várom a levelet 2018.03.20. 17:33:17

@Frady Endre: hát szép volt,mikor az öreg a rákosi dalokra forgott,mint a tojó galamb.gondolom a május elsejei felvonuláson is az első sorban masírozott.

várom a levelet 2018.03.20. 17:34:55

@s: te egy igaz keresztény ember vagy. ezt tanultad a hittanórán?

s 2018.03.20. 17:41:05

@várom a levelet: Miért, te nem? Akkor bizony kurvára átbasztak.

várom a levelet 2018.03.20. 17:56:27

@s: életemben nem vonultam föl.

közép dunántúli régió 2018.03.20. 19:26:42

@Fedor: nem tudom, minek kellett ráindítani az MSZP-nek egy jelöltet Csepelen Szerető Szabolcsra. Most tényleg jobb nekik az, hogy Németh Szilárdot megválasztják egyéniben, mintha az Együttnek lenne egy parlamenti helye? Undorító.

Jakab.gipsz 2018.03.20. 19:29:40

Kire érdemes szavazni? Ez itt a kérdés.

Számunkra a magyarok számára, tét pedig a lenni vagy nem lenni.

"A" lehetőség: Marad a Keresztény demokrata kormány és a demokrácia, szólás szabadság, migránsok nélkül.

"B" lehetőség: A nyitott társadalom, gender diktatúra, facebook (politikailag korrekt) cenzúra, társbérlet a migránsokkal.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 19:51:45

@s:

Már megint durci fiúcska vagy... nem utalt Soros gazda márciusra?

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2018.03.20. 20:10:26

Magyar Kétfarkú Kutya Pártra szavazok listán. Ha lesz közös ellenzéki jelölt és nem jobbikos, akkor neki adom a másik szavazatom. Ha nem lesz, a kutyás jelölt a befutó nálam.

MIx 2018.03.20. 20:16:42

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Liberalizmus nélkül nincs demokrácia.
Demokrácia nélkül, a fékek és ellensúlyok nélkül az általunk kiválasztott "szolgálóink" ellenőrzés nélkül nem az ország javát szolgálják, hanem saját zsebeiket tömik meg pénzzel, bennünket meg nyomorban hagynak. Lásd oktatás, egészségügy, munkabérek (minimálbéres foglalkoztatások), ál-munkanélküliség, azaz közmunka. Tulajdonképpen feudalizmus viszonyait hozzák vissza. Az EU-tól egy Marshall segélynyi pénzt kaptunk, aminek javát ellopták, stadiont építettek belőle, Tyukodon 11 kilátót (!), pedig fel lehetett volna virágoztatni az országot, mint anno Ausztria tette. Ez OV., az "illiberáció" bűne, 50 évvel visszavetette az országot!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2018.03.20. 20:19:47

@közép dunántúli régió: Szabó Szabolcs lesz az, a Szerető Szabolcs újságíró, de egyébként igazad van :-)

Bogyó 2 2018.03.20. 20:22:55

@ben2: Igen, de az teljesen más rendszer, nem pártlistás szavazás, ott gyakorlatilag kétpártrendszer van. Angliában, Amerikában jól működik a rendszer, rendszeres a hatalomváltás, kormányzóképes mindkét nagy párt, és a szavazók többsége áll szinte minden esetben a megválasztottak mögött, vagy csak nagyon kis különbséggel maradhat le, az államok, körzetek lakosságszám-különbsége miatt.

Magyarország többpárti parlamentáris demokrácia. Pont attól fosik a fidesz, ha összefog az ellenzék, mert egy többpárti rendszerben alakított ki egy kétpártrendszer szerinti egy oldalt, felölelni igyekezve a teljes jobboldalt a kisgazdák, mdf, miép stb. bedarálásával. Ebbe rondított bele a jobbik, ekkor elkezdetek rezsit csökkenteni, államosítani, megfogva a nyuggereket, volt mszp-s megélhetési szavazókat, cigányokat, a prolicsőcseléket. gyakorlatilag az egyéni körzetekre történő súlyáthelyezéssel és a két forduló megszüntetésével afelé vitték a rendszert, hogy rohadtul nincs 50% fölötti eredményre szükségük egy parlamenti mandátumhoz, sokkal kisebb szavazati aránnyal lehet mandátumhoz jutniuk, nincs lehetőség az eredmények tudatában való összefogásra, ami több szavazót jelenthet egy mandátum mögött. Ez szándékos cél, a választási rendszer átalakításának célja nem az volt, hogy a népakarat minél jobban kifejeződjön az eredményekben, hanem egyértelműen a saját pártérdekeiket szolgálta, mivel ők már kialakítottak egy nagy tömegpártot, de így megnehezítik, hogy újabbak alakulhassanak ki, a természetes fejlődés eredményeképpen. A mai választási rendszerben a fidesznek úgy lehet alkotmányozó többsége, hogy kevesebb szavazó áll mögötte, mint a többi parlamenti párt mögött. A választási rendszerben korábban a töredékszavazatokkal kompenzálták az országos lista felé az egyéniben elveszített szavazatokat, de hogy még tovább csökkentsék a kisebb pártok felnövekedésének, megerősödésének esélyét kitalálták a győztes-kompenzációt, ami az egyik legetikátlanabb dolog, mert még tovább csökkenti a vesztesek töredékszavazatait, miközben 100%-ban elviszik a mandátumot, tehát már 100%-on túl vannak jutalmazva. Ezért volt az, hogy a Fideszre kb 2 150 ezren szavaztak 2014-ben, míg a parlamenti, tehát nem is a teljes ellenzékre (Összefogás-Jobbik-LMP) több mint 2 500 ezren, mégis a Fidesz kapott 133 mandátumot, az ellenzék 66-ot. Na, ez már nem egy demokratikus rendszer, Angliában, Amerikában nincs ilyen torzulás. De a leginkább nyilvánvaló tény az, hogy azokban az országokban mindig van reális esély a hatalomváltásra, itt legalább olyan szintű elégedetlenség kell ehhez, mint ami 2010-ben volt, de ez nem normális dolog.

Bogyó 2 2018.03.20. 20:35:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Engem komolyan érdekel, hogy te elhiszed azt, hogy Soros György azzal foglalkozik, hogy a TASZ-t, meg más civil szervezeteket "uszít, felbérel" a fidesz ellen? Meg kommentelőket fizet? Ezt te komolyan elhiszed? Mert értem én, hogy van az az intelligenciaszint, amely alatt lehet ilyenekkel hülyíteni az emberek, meg azzal, hogy Miskolcon vagy Kaposváron jobb élni mint Zürichben vagy Bécsben, hogy több esély van itt a magasabb életminőségre, anyagiak, közbiztonság, egészségügyi ellátás, szociális háló, oktatás, egyéni szabadság terén. Nem kell túl sok gondolkodás ahhoz, hogy az ember belássa, hogy itt a hatalom mindenáron való megtartása miatt van szükség arra, hogy olyan érzete legyen az embereknek, hogy csak egy jó út van. Normális országban nemcsak egy jó út van, nemcsak egy jó kormány-alternatíva lehet. És ha így van, akkor arról a hatalmon levők tehetnek, mert azt azért senki nem hiszi el, hogy nem a hatalmon lévők legfőbb érdeke az, hogy hatalmon maradjanak. Sorosnak ez a magyarországi játszótér messze nem olyan fontos mint Orbánnak, éppen ezért valószínűtlen, hogy ő itt akciózzon, miközben a hatalmon lévők azok persze tiszta kezűek, dehogyis fidelitaszosok írkáltak áljobbikos kommenteket az erdélyiek ellen. Szóval, te komolyan elhiszed, hogy Soros György tényleg azzal foglalkozik, hogy kommentelőket fizessen?

VáradiJános 2018.03.20. 22:52:29

@s: “ Menjél már vissza bolgár földre, aztán ott basszad telibe a buzi kurva rohadt anyádat nekifutásból. Bárhova nézek, mindig abba a kibaszott birka fejedbe botlok, te baszadék állat.”
Miért akarod elzavarni? Félsz, hogy telibeveri azt a tehén nejedet? Lesz belőle báránybornyú? Nyugi, nem fog egy ilyen büdös proli kurvára fanyalodni

VáradiJános 2018.03.20. 22:53:44

@DFK: most tényleg ennyi energiát pazarolsz ennek a buta endrének a győzködésére?

VáradiJános 2018.03.20. 22:55:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: “@s:

Már megint durci fiúcska vagy... nem utalt Soros gazda márciusra?”

Nem fogadhák maguk közé az ilyen alkesz dk-majmot a soros-ügynökök

Bajer Zsolt 2018.03.20. 23:02:50

" Kire érdemes szavazni?"

Nyilvan csak a fideszre.

Sir Gombóc 2018.03.21. 00:57:54

@Jakab.gipsz: Ez a kormány se nem keresztény, se nem demokrata és a legkevésbé sem magyar, hanem orosz bérenc.

DFK 2018.03.21. 05:16:54

@VáradiJános: nem, de a nyilvánvaló baloldali hazudozást nem lehet szó nélkül hagyni. Mert terjesztik, s ha többször fordul elő a hazugság az igazságnál, azt fogják tényként kezelni.

DFK 2018.03.21. 05:19:40

Már megjelent más intézet eredménye, ott nagyon nem előzi a maszop-p a jobbikot. A veszélyzóna határán van, pont mint a lomposok és dikmán.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.21. 06:33:24

@Bogyó 2:

Így igaz. Soros és más háttérhatalmista aktivisták erősen igyekeznek a világpolitikát befolyásolni, jellemzően sunyi módon. Az NGO-k rendszere a liberális rendszerurak egyik komoly fegyverei a médiáik mellett. Ma mindez fontosabb, mint a fegyverkezés.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.21. 06:34:08

@Bogyó 2:

"Miskolcon vagy Kaposváron jobb élni mint Zürichben vagy Bécsben"

Anyagilga Bécsben nyilván jobb az élet, de nem erről van itt szó.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.21. 06:34:45

@Bogyó 2:

"Soros György tényleg azzal foglalkozik, hogy kommentelőket fizessen?"

S szerinted pont ezt a befolyásolási lehetpsége hagyná éppen ki?

A tudomány sosem téved! 2018.03.21. 10:59:47

@várom a levelet: az nem lesz rajta a listán.
Persze aki hisz a mesékben, a bérunióban, az örökéletben, az ingyensörben, vagy az igazmondó politikusokban, akik csak mindenkinek jó döntéseket hoznak, azok persze választhatnák mást párt.
Mszmp, jobbon, momentán, lehet más az ugyanolyan, együtt, külön, vagy a békát..
A többi, normális embernek csak a Fidesz marad.

s 2018.03.21. 11:09:50

@VáradiJános: Többször egymás után szájba basztam a lányodat. Te már nem kellesz neki, megmondta.

VáradiJános 2018.03.21. 11:33:51

@s: szexuálisan vagy ököllel? Nem zavart, hogy 9 éves?

Migráns Szopok Pártja MSZP 2018.03.21. 13:35:59

@VáradiJános: " szexuálisan vagy ököllel? Nem zavart, hogy 9 éves? "

Okolel, de szekszualisan.

Ma Baker 2018.03.21. 16:03:19

@Brix: "Pl. egy igazságosabb többkulcsos adórendszer, amelyben a kis- és közepes keresetűek jobban járnak, a jómódúak pedig többet fizetnek a közösbe...."

És akkor majd nem lesz érdeke a munkáltatónak rendesen emelni a béreket, hanem majd megkapja a pluszt feketén a józsi mert úgy nem adózik.
Arccal a feketegazdaság és a segély alapú társadalom felé ismét. 1x már bebizonyosodott, hogy ez nem működik. Ráadásul a képzett szakemberek, akik ezek a rejtélyes jómódú alkalmazottak lehetnek, a fizetésük megvágása után 2x ilyen sebességgel illannának el külföldre dolgozni.
Amúgy csak az index hazudja el a kisebb keresetűek jelentős gazdagodását már. 2017 arról szólt, hogy az átlagbért a minimálbéresek, a közalkalmazottak és a szakmunkások fizetésemelkedése hajtja. Csak az index méltóztatik 2015-ös adatok alapján ítélkezni, mivel máshogy már nem tudják elkendőzni a lakosság minden rétegének jelentős gazdagodását.
süti beállítások módosítása