A valódi viták otthona

Vőlegénynek menyasszonyi ruhát, avagy hova kell az új budapesti Duna-híd?

2018. április 25. - szénhidra

0ca42110eabe24fd4f2d9a50da3b7ed1.jpg

1999-ben még hetedikes koromban Újvidéken, a szülővárosomban éltem amikor a település 3 Duna-hídját lerombolták. Különleges vonzalmamat ezekhez az építményekhez  innen eredeztetem, és ha nem fedezem fel magamnak a hangszer készítői szakmát, akkor hídépítész lettem volna. Ezért is érzem fontosnak, hogy - immáron 13 éve budapestiként - véleményt írjak a múlt hét pénteken bemutatott új budapesti híd terveiről.

Kezdeném a legfontosabbal: ez a híd olyan mint amikor a vőlegényre ráadunk egy nagyon szép menyasszonyi ruhát: szép, alkalomhoz illő, de rossz helyre került, máshol (máson) lenne funkcionális. Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda által jegyzett terv egyébként világszínvonalú, nem egy egyszerű vasbeton konstrukció, egy olyan látványosság, amely akár egy modern Budapest része is lehet, fellendítheti Budapest déli részének fejlődését, hiszen kapcsolatot teremt a pesti oldal, Csepel és Dél-Buda között. Az a jó a látványterveken, hogy a beton sosem szürke, a fák meg rögtön 15 méter magasra nőnek, úgyhogy várjuk ki a végét, láttunk már teljesen átalakuló betonkolosszusokat például a Duna Aréna kapcsán. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni azt a tényt sem, hogy ezen híd felépítésének terve az olimpiai pályázattal együtt lett felmelegítve. Az olimpiai pályázatot a kormány - egy sikeres ellenzéki aláírásgyűjtés után - visszavonta, de úgy döntött, hogy az infrastrukturális beruházásokat akkor is megvalósítja. Hogy miért, azt csak sejteni tudjuk.


Budapest hosszútávú fejlesztési tervében a déli Duna-szakaszon két híd megépítése szerepel: az egyik a most bemutatott Galvani-híd néven futó, a másik egy tőle délebbre elhelyezkedő, Albertfalvai-híd névre keresztelt átkelő. Míg az első újbuda nem legsűrűbben lakott részéről indul, átszelve a csepeli szennyvíztisztító melleti területet és földművelési telkeket, a pesti oldalon a ferencvárosi Illatos út-környéki iparterületen végződik, a másik összeköthetné Albertfalvát és Budafokot Csepel lakott területeinek északi részével, valamint a pesti oldalon csatlakozást jelenthetne Pesterzsébet központjával. Tehát ez utóbbi nem csak elvezetné a forgalmat, de valódi lakott övezeteket kötne össze.

map_1.jpg

térkép forrása: csepeliek.blog.hu

A másik fontos szempont a még megmaradt zöld területek védelme. A Galvani-híd pesti bekötésénél maguk a mérnökök is sokszor megvonják vállukat, maguk sem tudják hogyan vezessék tovább az utat. A projekt felmelegítésénél az első terv a Határ út menti kiserdő kivágását eredményezte volna, ez ellen meglepő módon a faírtásairól híres VIII. kerület polgármestere is tiltakozott, így a projekt ezen részét egyelőre elvetették. Ami még az Albertfalvi-híd mellett szól, hogy bár ennek sincsen igazán kiforrott bekötési terve és a helyi lakosok még mindig nem tudnak dűlőre jutni a forgalom elvezetésének legoptimálisabb megoldásában, legalább az M5-ös bevezető szakaszáig, ugyanakkor ha már csak a Soroksári útig érne, nagy könnyebbséget jelentene a város déli részének és még valódi lakott övezeteket is összekötne. Arról már nem is beszélve, hogy Budapest körútjainak szerkezete folyamatosan torzult, hiszen a Rákóczi-híd budai torkolata a nagykörút eredeti vonalvezetésében ér véget és a Galvani-híd az, amely a Hungária-gyűrű természetes folytatása lenne. Most érik be az elmúlt 100 év elhibázott döntéseinek a gyümölcse, és ahelyett hogy orvosolnánk azt, amit még lehet, megint nem Budapest és lakói, hanem valamilyen ismeretlen érdekek alapján szórunk ki milliárdokat legelőket és rozsdaövezeteket összekötő hídra.

A Galvani-híd kapcsán nem is vártunk volna akkora nagy örömkitörést, mint amilyen anno a Lánchíd építésének kezdeténél lehetett, de sehol nem látni felhőtlen boldogságot, hiszen mindenki valahol legbelül érzi, hogy itt egy rossz választásról van szó: a menyasszonyi ruha - bár gyönyörű lesz - nem fog jól mutatni a Galvani-vőlegényen.

Gál József
a szerző az LMP tagja, a Városigazgatóság Felügyelő Bizottságának tagja

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr6913869210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G1 2018.04.26. 14:25:23

@diszkriminans: bocsi, de az, hogy a Galvanira épp ráfuthat az Egér út, szerintem teljesen irreleváns... Pár utcával lejjebb kell csak menni a Savoyáig, hogy az Albertfalvaira rámenj... DE! Aki a Balcsi felől jön Csepel-Erzsébet-Soroksár irányába, az M0. Aki Győr felől jön, annak meg a Savoyáig nem hiszem, hogy gond lenne elkanyarodni. Legalább is semivel nem nagyobb, mint a Galvanitól visszakanyarodni dél felé a semmiből... Mindenki más, aki ettő északabbra tart, annak meg ott a Lágymányosi, mint eddig...
Viszont ha nem is az Egér útról van szó, akkor még annyira sem releváns a Galvani. A Savoya és környéke, mint csatlakozópont, sokkal jobb megoldás.
Ugyanakkor nem hiszem, hogy a Határ út vagy a Savoya környéke sokka nagyobb terhelést kapna egy ilyen hídtól. Kicsivel talán, de a terhelés most is ott van,csak most mindenki körbe jár... Inkább az M0 és a Lágymányosi körüli terhelést csökkentené, meg az utazási időt.

Arcade Macho 2018.04.26. 14:30:28

@molnibalage: "anélkül, hogy fel kellene menni a Hungáriára vagy lemennél az M5 bevezetőn a M0-ra, "

nyaron mentunk a Balcsira, es jo otletnek tunt, de ennel elk.rtabb szutyok utat mint az M5 fele menetel el nem tudok kepzelni... kivisz a p.csaba oszt visszahoz, akkor inkabb a kis jobbkezesek :)

Arcade Macho 2018.04.26. 14:33:17

@diszkriminans: az M8 lenne a Budapestet elkerulo ut
minel tobben cuppannak ra az M0ra, annal tobb ertelme van hogy vegre az M0 -tol kifele tereljek a forgalmat!

teéjesenmindegy 2018.04.26. 14:41:48

@citrix: Hát persze, beszéljen mindenki, akinek semmi köze hozzá. Éljen a demokrácia ugye? Kérdezzünk meg 6 osztályos hülyéket atomerőművekről, budapestieket a debreceni közlekedésről, pénztárosokat a költségvetésről. Mert ez a demokrácia, ugye? Csak akkor mégis mi az anarchia, szerinted? Fentebb van kb. 15 ellentétes vélemény, hogy mégis mi kéne. Egy közös van bennük, hogy egyik sem ért hozzá.
A szólásszabadság azt jelenti, hogy elmondhatja, hogy szerinte mi lenne a jó. Erre én elmondhatom, hogy egy vidéki hangszerkészító, és inkább maradjon csendben, szóljon akkor, ha hangszerekről van szó. A gond ott kezdődik, hogy bizottságokban ilyen emberek ülnek, és ezek hoznak olyan döntéseket, amik 2 millió embernek basszák meg az életét.

paveway 2018.04.26. 14:44:13

@Arcade Macho: Az M8-nak valóban már rég kész kéne lennie. Nincs alternatíva. Ez a baj a budapesti közlekedéssel is: kevés az átjáró, azok is általában csomópontokon keresztül vezetnek.

teéjesenmindegy 2018.04.26. 14:44:37

@diszkriminans: Csak szólok, hogy egy dolog, hogy mit minek tekint, az meg egy másik, hogy mihez ért. Mert ehhez nem.
És persze, menjen mindenki amerre akar, csak ne kezdje már kapásból megoldani az ott élők gondjait, úgy, hogy sok köze nincs hozzá. Mondom, ha szopott 15-20 évet csepelen, akkor majd rájön, hogy mi kéne.

citrix 2018.04.26. 14:52:47

@teéjesenmindegy: Éljen a demokrácia ugye? Kérdezzünk meg 6 osztályos hülyéket atomerőművekről, budapestieket a debreceni közlekedésről, pénztárosokat a költségvetésről. Mert ez a demokrácia, ugye?
Jó a meglátás. A fent leírt rétegtől a szavazójogot is meg kellene vonni mert azt se tudja a fogalmatlan marhája hogy tulajdonképpen akire szavaz az milyen programmal, tervekkel rendelkezik. Viszont így egyből ugrana a 2/3.

G1 2018.04.26. 14:54:23

Ne fikázzátpk már egymást.. Nem kell feltétlenül szakértőnek lenni egy ilyen forumon. Mindenki mondja el érvekkel alátámasztva a véleményét. Lehet, hogy egy közlekedsi szakembernek vannak egyéb érvei is, azokat is jó meghallgatni. Tökéletes egyetértés sosem lesz. De a szakembereknek sem baj, ha hallják pl. az ott lakók érveit is, mert egy Debreceni tervező irodából nem feltétlenül tudják, hogy napi szinten mi a szopás a környéken, ami bizony nagyban befolyásolhatja (egy naív világban) a döntést, a prioritásokat... És mindezen a személyeskedés és kurvaanyázás nem segít... És felesleges politikai vitát is kreálni, még ha tudjuk, hogy sajnos politikai döntés is lesz benne...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.26. 14:56:55

A csepelieknek jelenleg 3 útvonaluk van, hogy elhagyják a szigetet. a "Nullás", a Gubacsi híd Pest-felé és a Kvassai híd szintén Pest-felé.

Tehát, ha valaki Csepelről Budára szeretne eljutni, az vagy átmegy először Pestre és onnan Budára, vagy kimegy a "nullásra". Ennyit arról, hogy a Galvani híd a semmibe vezet...

Közel 100e ember él Csepelen, kész katasztrófa onnan kijutni, ha a 3 útvonalból 1 eldugul.

Nemrég valamit reszeltek a Gubacsi hídnál, az amúgy sem jó állapotú 2x1 sávos hídra csak váltakozó irányból lehetett fel vagy lehajtani. szinte megállt az élet Csepelen.

Sokan nem vállalnak el dél-Pesti, vagy dél-Budai munkát, mert dél-Pestről dél-Budára eljutni kb 2 óra tömegközlekedéssel, mert meg kell kerülni a fél világot.

teéjesenmindegy 2018.04.26. 15:02:01

@Magánvéleményem:
Na, pontosan erről van szó. Erre a sok értelmes itt okoskodik, vízionál gyaloghidat, meg biciklis hidat mert neki az tetszik, hogy kellemes tavaszi időben bringázhasson.
A csepeliek meg dögöljenek meg ahol vannak.

Emmett Brown 2018.04.26. 15:02:26

@molnibalage: oké, de mi a faszt csinálnak az emberek Budafokon? Ott egy hegy a m1/m7 irányába, ami kertvárosi lakóövezet, azon keresztül nem lehet épkézláb utat kialakítani, és a villamossínek mellett sem lehet komoly forgalmat elvezetni. Marad a déli vagy északi irány, a Fehérvárin keresztül az ANdorig (aminek van értelmezhető kapcsolata az Egérúton keresztül a pályáig) vagy a Campona felé az M0 hoz. A Fehérvári külső 2x1 sávos, marad a Szerémi, de aki Budaörs felé akar menni, annak így is az Andor a cél, aki meg kijjebb, annak meg ott az M0. Ha meg a két valószínű irány ez, akkor célszerűbb a hidat az ANdorhoz vezetni, mert így egy rakás egyéb felszíni munkát meg lehet spórolni (Budafoknál). Az alagútban nem hiszek, az M0 ÉNY szakaszát se csinálták meg 20 éve, ez az alagút sem lesz ott amikorra kéne.

teéjesenmindegy 2018.04.26. 15:06:11

@citrix: Te ugye teljesen hülye vagy, bazmeg?
Tegyük már tisztába a dolgokat. A szakmai részeken nincs demokrácia, sehol a világban, tetszik érteni? Olyan van, hogy megválasztasz egy kormányt, az meg egy egészségügyminisztert. Abba viszont nem szól bele a nép, hogy az orvos hogy fogja a szikét műtét közben. Tetszik érteni?
Arról lehet népszavazás, meg szólhat választás, hogy fejlesszék a vidéket, de arról már nem, hogy a tervezett autópályának az alapja milyen vastag legyen.

G1 2018.04.26. 15:07:45

@Magánvéleményem: Az ugye megvan, hogy a Galvani híd a szennyvíztiszító magasságában menne, ami azt is jelenti, hogy simán a város felé tartó forgalom okozta dugó miatt sem tudsz már odáig gondtalanul feljutni pl reggel... És akkor nem beszéltünk még a tehervonatról, a balesetekről stb...
Miért nem praktikusabb a lentebb lévő Albertfalvai megoldás, ami még mindig nem a lakott terület?

teéjesenmindegy 2018.04.26. 15:10:16

@Emmett Brown: Már mér akarna Budaőrs felé menni?
Már bocs, az az érved, hogy Budafokon mit csinálnának, akkor Budaőrsön mit?

A csepeliek konkrétan el vannak vágva budától. Az egésztől. Az M7 re előbb jutsz ki, mint mondjuk a szemben lévő Albertfalvához

Emmett Brown 2018.04.26. 15:17:22

@teéjesenmindegy: Budaörs=M1/M7, és az Andor utca az pont Albertfalva.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.26. 15:18:18

@G1: Mire gondolsz? Keresztül a gyártelepen? Vagy a Rózsa utcát kiszélesítve bekötni a 6-os főútba, és gyakorlatilag a 6 főút forgalmát vezetnéd rá a másik két csepeli hídra, ha a bevezető szakaszon van valami pitty-putty?

A Galvani hídnak az lenne az elsődleges funkciója, hogy Csepelről kivezessen Buda felé. Másodlagos funkciója pedig az, hogy egy esetleges rozsdaövezeti körgyűrű is kiépülhessen... bár a rozsdaövezet szerintem kb 50 év múlva iroda vagy lakóövezetté alakulhat át, ha a korábbi vegyi szennyezéseket sikerül felszámolni...

Arcade Macho 2018.04.26. 15:21:50

@teéjesenmindegy: "Na, pontosan erről van szó. Erre a sok értelmes itt okoskodik, vízionál gyaloghidat, meg biciklis hidat mert neki az tetszik, hogy kellemes tavaszi időben bringázhasson."

szerintem itt senki nem vizionalt ilyet
nekem eszak - kelet pestikent az a fontos, hogy ott az EGYIK hid epuljon meg es utana az Aquincumi, viszont a legidealisabb az az lenne ha az M0 -st is folytatnak idokozben :) sot meg az M8 is epulhetne
elvegre van ra keret, ezek nem tul nagy beruhazasok csak valahogy most abbamaradt az epitkezes

molnibalage 2018.04.26. 15:24:26

@Emmett Brown: Te tényleg nem érted? A gyorsabb nyugati kapcsolatot adja Cseplnek és egész dél pestnek az M1/M7 felé.

Ezen felül az van, amit más is írt. Dél P. és dél B. között kb. senki nem vállal munkát, mert vállalhatatlan a közlekedés, ezt módosítaná. Pontosan 1 hónapja ment el egy csepeli kollega Kelenföldről, mert Csepelen végre talált munkát. Pedig még bringával is csak 35-40 perces út, amit tolnia kéne. Ha lenne híd, akkor ez 18-20 perc lenne.

Egyszerűen semmi értelme egy meglevőtől 1,5 km-re délre tenni egy hidat, ami semmihez nem kapcsolódik az égvilágon. Nincs se vasúti sín lehetségse kapcsolathoz, se villamos, se lakóövezet. Az Alberfalvai híd CSOMÓPONTOKAT köt össze úgy, hogy annál a csomópontnál egy szép nagy pláza van és villamos kapcsolat is. Mit nem lehet ezen megérteni...? Már ma igény van erre. A Csepel-sziget északi részén az elmúlt 27 évben minden ami volt csak lepusztult és ledózerolták a és épült a szennyvíztisztító. Ennyi.

molnibalage 2018.04.26. 15:25:50

@Magánvéleményem: De akkor miért nem Csepelről vezet ki, hanem attól 2,5 km-re Csepel szélétől északra...? Hm...?

molnibalage 2018.04.26. 15:26:37

@Arcade Macho: De, volt olyan zseni, aki szerint gyalogos híd és bringás híd legyen csak az Albertfalvai híd. És a budira is bringával járok, BKV bérletem sincs, de ettől függetlenül ez vérostoba ötlet.

2018.04.26. 15:28:06

@G1:
"Aki a Balcsi felől jön Csepel-Erzsébet-Soroksár irányába, az M0. Aki Győr felől jön, annak meg a Savoyáig nem hiszem, hogy gond lenne elkanyarodni."

Nem gond, de az sem sokban különbözik, hogy egyenesen átmegy a Galvani hídon, majd a Weiss Manfrédra, Soroksárira vagy az M5 bevezetőre hajt rá. Tapasztalataim szerint meg Balaton felől is jobban megéri Pesterzsébet, vags Csepel központja a Lágymányosi felől, hacsak ninca dugó.

A ferencváosi-pesterzsébeti oldalon meg mint írtam, sokkal neccesebb a lehajtás és a tovabbhaladás megoldása a Határ útnál, mint az Illatos útnál.

"Ugyanakkor nem hiszem, hogy a Határ út vagy a Savoya környéke sokka nagyobb terhelést kapna egy ilyen hídtól. Kicsivel talán, de a terhelés most is ott van,csak most mindenki körbe jár... Inkább az M0 és a Lágymányosi körüli terhelést csökkentené, meg az utazási időt."

Már hogyhogy nem kaona nagyobb terhelést, hiszen megkapná az Egérútról/ra érkező, Csepelre vagy Dél-Pestre tartó célforgalmat, ami eddig a Lágymányosi felé került (Savoya esetében), illetve az M5 kivezető felé a Határ út is megkapná a plusz forgalom egy részét. Az Illatos út ugyanerre sokkal alkalmasabb, mivel arra nincs lakónegyed, a szélesítése is könnyebben megoldható (menj végig rajta street viewval, igazából bontani sem kellene semmit hozzá).

molnibalage 2018.04.26. 15:28:17

@teéjesenmindegy: P. dolgozni mennek? Miért? Mi a frászt csinál egy kiskunlacházi a fővárosban bárhol? Egy ilyen kapcsolattal, amit a BKV is kihasználhat több kerület között 20-40 perccel csökkenne a napi utazás idő, ami a munkaerő mobilitását javítaná.

Olyan ostoba kérdéseket teszel fel, hogy csak pislogok. A ter érved mentén minek bármilyen út, miért nem marad mindenki a seggén...?

Komolyan mondom az arcomat a kezembe temetem...

2018.04.26. 15:30:36

@teéjesenmindegy:
Egy budapesti hangszerkészítő. Neki pont hogy Vajdaság közlekedéséhez nincs köze, mert nem ott él, nem oda fizeti az adót, nem érinti (hacsak nem rokon látogataskor). Ugyanis nem csak annak van köze a helyi ügyekheu, aki igazoltan 4 generáció óta ott él.

2018.04.26. 15:32:10

@teéjesenmindegy:
Bocs, de közlekedésmérnöknek sem kell lennie, hogy véleményt formálhasson a közlekedésről, ami közügy és őt is érinti. Nyilván nem ő fof dönteni róla.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.26. 15:37:48

@molnibalage: Nézd meg Csepel térképét, és rá fogsz jönni. Csepel valamikor egy egyutcás falu volt, ezt a tulajdonságát a későbbi fejlesztések során is megtartotta, azzal kombinálva, hogy szinte az egyetlen nagyobb forgalomra alkalmas kivezető útvonal a gyorsforgalmi út a Kvassai híd felé, ha nem abból ágaztatod le a kijáratot, akkor gyakorlatilag szét kell dózerolni Csepel felét, hogy a híd használható és jól megközelíthető legyen.
A másik probléma pedig a 6-os út, ami miatt Csepelt használnák menekülő útnak az ingázók. Ha pedig nem kötnéd be a délebbi hidat a 6-os útba, na akkor jönne az igazi népharag :-)

Emmett Brown 2018.04.26. 15:41:23

@molnibalage: a Fehérvárin ugyanúgy van villamos mint Budafokon, szóval ez nem érv.

Értem, hogy a Savoya parkba jó menni, de merre vezeted el a del-pestieket, meg a csepelieket, akik nem shoppingolnak? Vagy villamosra ül (ami beljebb is van), vagy elindul az Andor (M1/M7) vagy az M0 felé.

ha van alagút a hegy alatt, akkor ez valószínűleg sokkal jobb, de ha nincs, akkor ez nagyon fos.

2018.04.26. 15:42:49

@teéjesenmindegy:
Jobb országokban nem arról van demokrácia, hogy hogy fogja az orvos a szikét, hanem hogy hogyan működjön az egézségügy (pl. mennyire működjön szolidaritási alapon a finanszírozása, mennyire biztosítási alapon, legyenek-e magánbiztosítók, vagy maradjon állami, ezeket a dolgokat nem célszerű lakossági ellenállással szemben véghezvinni, Gyurcsányéknak sem sikerült)

komácska 2018.04.26. 15:45:07

@diszkriminans:
"A ferencváosi-pesterzsébeti oldalon meg mint írtam, sokkal neccesebb a lehajtás és a tovabbhaladás megoldása a Határ útnál, mint az Illatos útnál."

Miért is?

paveway 2018.04.26. 15:54:17

@teéjesenmindegy: te már lehülyéztél mindenkit, de a véleményedet még nem mondtad el a hidakról. Mi kel la csepelieknek, ami érinti a bejegyzés témáját?

2018.04.26. 15:56:10

@komácska:
Feljebb már leírtam, de most megismétlem magam:

A Határ út gyorsforgalmúsítása belebukott a lakossági ellenállásba az erdő melletti szakaszon. A Soroksári út közeli szakaszon sem lenne másképp, gyakorlatilag lakóövezet van végig az egyik oldalán. Az Üllői út elérése és a "Munkáskörút" létrehozása eleve teljesen irreális, mert a Határ út metróállomásnál a csomópont ma is túlterhelt.

Ezzel szemben az Illatos útnál van hely a szélesítésre, lakossági panaszra sem kell számítani, mivel gyakorlatilag nincs lakosság, a leendő lakó és irodanegyedet meg majd ezen út tudatában lehetne megtervezni.

paveway 2018.04.26. 15:58:02

@komácska: az ott lakó pár ezer ember miatt. Nyilván nem örülnének, ha egy 2X2 sávos utat kapnának a szomszédjukba. Az Illatos ipartelepen halad át, nyilván kisebb lenne az ellenállás.

G1 2018.04.26. 16:06:32

@Magánvéleményem: A rozsdaövetezhez szerintem elég közel van a Lágymányosi, értelmét sem látom feltétlenül, és a gazdaságosságát sem, hogy oda rittyentsenek két hidat, átszelve Csepelen a senki földjét. Mondjuk tiltakozni sem feltétlenül tiltakozom emiatt, csak huszadrangúnak tartom... Inkább építenének ebből a pénzből P+R parkolót pl a Vágóhídnál.
Ahogy néztem a nyomvonalat, a gyártelep és a fémtelepközötti részen megy valahol, ami azért nem annyira triviális, hogy hogya gondolják, dealapvetően nincs azzal baj... a másik oldala meg a Savoyánál a csomópontb érkezik, ami meg tök jó, rögtön ezer irányba lehet is menni tovább. Persze megépíteni rendesen nyilván bonyolultabb kicsit, de oldják meg :)
A Rózsa utca hogy jön ide? A rajzon nem ez van... az már nagyon délen van, semmi értelme arra vinni, de nem is ez van a rajzon... Vagy mire gondoltál pontosan?

G1 2018.04.26. 16:12:42

@diszkriminans:
"Nem gond, de az sem sokban különbözik, hogy egyenesen átmegy a Galvani hídon, majd a Weiss Manfrédra, Soroksárira vagy az M5 bevezetőre hajt rá. Tapasztalataim szerint meg Balaton felől is jobban megéri Pesterzsébet, vags Csepel központja a Lágymányosi felől, hacsak ninca dugó"

Rendszeresen járok Balcsi-Csepel viszonylatban... semmi értelme a Lágymányosi felé menni... :) Pedig eleinte mindig arra mentem, mert azt hittem... De nem. :)
A Galvanin akkor sem nyersz semmit, minden mást meg elvesztesz... Az Albertfalvain ugyanúgy át tudsz száguldai Erzsébet felé és az 5-ös felé, a Határ uti kapcsolat semmivel nem rosszabb, mindt egy dugós végű Illatos, ahonnan egyébként nem tudsz triviálisan egyszerűen ráfordulni az M5-re, ellenben hétköznap jó nagy dugó szokott kialakulni az M5 felöli végén... Én spec emiatt nem is járok arra, mert onnan még menekülni sem tudsz semerre, ha beáll...

G1 2018.04.26. 16:15:42

@diszkriminans:
"A ferencváosi-pesterzsébeti oldalon meg mint írtam, sokkal neccesebb a lehajtás és a tovabbhaladás megoldása a Határ útnál, mint az Illatos útnál."

Nem látom, mitől lenne bonyolult... egyenesen arra megy át a rajz szerint...

UGYE MINDENKI MEGNÉZTE ALAPOSAN A RAJZOT???

"Már hogyhogy nem kaona nagyobb terhelést, hiszen megkapná az Egérútról/ra érkező, Csepelre vagy Dél-Pestre tartó célforgalmat, ami eddig a Lágymányosi felé került (Savoya esetében), ..."
Saját magad cáfoltad meg szerintem... Az a terhelés most is ott vn a kerülők formájában, csak nem ott mennek át a dunán, hanem észak-déli irányban haladnak el... ugyanazok...

G1 2018.04.26. 16:19:38

@Magánvéleményem:
"A másik probléma pedig a 6-os út, ami miatt Csepelt használnák menekülő útnak az ingázók. Ha pedig nem kötnéd be a délebbi hidat a 6-os útba, na akkor jönne az igazi népharag :-)"

Most megértettem a problémád :) De a 6-os út pont a Szerémi uti csomópontig tart, ahol a rajz szerint a hív becsatlakozik... Ez a Savoya parki rész... A csepeli felém meg az elkerülő kezdeténél a gyorsforgalmira csatlakozik... szerintem pont kielégíti azokat az igényeket, amiket mondtál...

G1 2018.04.26. 16:26:25

@diszkriminans: "A Határ út gyorsforgalmúsítása belebukott a lakossági ellenállásba az erdő melletti szakaszon"

Namártmost ebben ott van a logikai hiba, hogy az Illatos út is csak a Nagykörösi uti csomópontig tart, ergó azzal pont ugyanott tartasz, semmivel sem jobb...
Ha a Wekerle telepiek nem akarják a Határ utat bővíteni, ami egyébként tök érthető, akkor a forgalomnak ki kell kerülni, amit most is csak a Hungária felé meg a lakótelepen át tehet meg. Utóbbi nyilván nem opció, előbbi meg most is szívás...

G1 2018.04.26. 16:30:48

@paveway: Nézzétek meg még egyszer légyszi a térképet... A Határ út Nagykőrösi és Soroksári közti szakasza, ahol az Illatos is létezik kvázi vele párhozamossan (!), ott nem nagyon vannak lakóházak, max az elején. Utána vastelep, irodák, üzletek miegymás, másik oldalon villamos meg töltés meg gyártelepek... Csak a Wekerle részen van ténylegesen lakóház sor és kiserdő... Azon a részen meg már nyoma sincs az Illatos útnak...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.26. 16:35:01

@G1: A lágymányosíról a rozsdaövezet elérhetősége gyakorlatilag nulla. A KK körúttól a Ferencvárosi PU elvágja az utat, a Külső Mester u. vagy a Gyáli út lenne a rozsdaöv elérhetőségének a záloga, de akkor valószínűleg marad minden a régiben. Ilyen gagyi megközelíthetőséggel, nem lehet újabb irodafolyosót kialakítani.

Csepelen a senki földje is viszonylag gyorsan be fog épülni, ha lesz közlekedése, de a senkiföldje ugyanúgy igaz az alberfalvai hídra is, az is a gyorsforgalmiba lenne bekötve kb 1 km-mel beljebb, csak épp a Szabadkikötő vasúthálózata is útban lenne, ráadásul a reggeli befelé tartó forgalom jelentős részének jó esélye lenne, arra, hogy tovább terhelje a Csepelről Pestre vezető hidakat.

A Rózsa utca pedig abból lenne ésszerű, hogy az közvetlenül a csepeli lakóövezethez kapcsolódik, ha a Duna másik felén nem lenne ott a 6-os út...

2018.04.26. 16:46:11

@G1:
Attól függ Csepel melyik részére mész. Pesterzsébet esetében meg már jókora dugó kell a Lágymányosin, hogy megérje az M0.

Az Illatos utat meg épp azért kell fejleszteni, legyen normális felhajtás, legyen szélesesbb, ott legalább a fejlesztési lehetőség megvan, mert nem lakóövezet és hely is van.

2018.04.26. 16:50:37

@G1:
"Saját magad cáfoltad meg szerintem... Az a terhelés most is ott vn a kerülők formájában, csak nem ott mennek át a dunán, hanem észak-déli irányban haladnak el... ugyanazok..."

De hát pontosan levezettem, hogy melyik forgalom az, ami most nincs ott, ezután pedig ott lesz. Nem cáfoltam meg magamat, annak a forgalomnak a nagy része jelenleg nem arra halad.

2018.04.26. 16:54:07

@G1:
De pont hogy leírtam, egyik esetben sem tartom reálisnak az Üllői út elérésétt több sávon. Viszont a Határ út esetében, mivel már a Soroksáritól is lakóövezet mellett halad, a Nagykőrösiig sem reális a szélesítés.

G1 2018.04.26. 16:54:21

@Magánvéleményem: "A lágymányosíról a rozsdaövezet elérhetősége gyakorlatilag nulla.A KK körúttól a Ferencvárosi PU elvágja az utat, a Külső Mester u. vagy a Gyáli út lenne a rozsdaöv elérhetőségének a záloga"
Azért ez kicsit túlzás, bár alapvetően igaz. Persze még ott van a Gubacsi is fél megoldásként... Aapvetően probléma jelenleg, hogy a gyártelepi kialakítás miatt egy nagy hatalmas tömb, aminek a két végén és egy kicsit a közepén lehet odajutni, de ez nyilván nagyot tud változni, ha már nem gyártelep lesz. Pl egy sugaras kialakítással simán ki lehet majd alakítani kijáratokat a nagyobb csomópontok felé. Ezért kár abban leragadni, hogy most milyen...

A Rózsa utca tényleg lakóövezetbe csatlakozik... nem is örülnének szerintem, ha az erkély alatt megjelenne egy főút :)

Ahogy néztem, a szabadkikötő és a Csepel művek közötti részen vinnék el a nyomvonalat, vagyis nem zavarnák meg a vasútat. A fémtelep ugyanakkor nem lenne felhőtlenül boldog :D

Csepelen a senki földje beépülhetett volna már eddig is, ha csak azon múlt volna :)

Azt nem értem, mire gondolsz, hogy "a reggeli befelé tartó forgalom jelentős részének jó esélye lenne, arra, hogy tovább terhelje a Csepelről Pestre vezető hidakat" extra terhelés a jelenlegihez képest abban az irányban alapvetően nem várható, sőt a délbuda felé igyekvők pont csökkentik az északi terhelést... mármint ha átmennek az Albertfalvai hídon...

G1 2018.04.26. 17:01:16

@diszkriminans: Hát lehet, hogy neked van igazad, de erre kéne valami jó kis mérés, hogy kiderüljön, mennyi tevődne át arra... Persze ha áttevődne, az egyből könnyítene a Lágymányosin pl.

A Határ út eleje ugyan egylakótelep mellett halad egy egy kb 100 méteren, de bölcsen elég távol építették a házakat az úttól (aránylag). A bővítés amúgy sem az ő irányukba történne, hanem a gyárak felé... De jobban belegondolva, és a sarok után az OMW-nél, ahol még egyébként több sávos az út, dobnék egy balost az autótelep felé, és a Lidl túloldalán a töltés mögött vinnék el egy nagyobb utat, a régit meghagynám "régi" útnak... Ez egyből jó lenne a lakosoknak is, meg a rozsdaövezetnek is... Persze a Nagykőrösi uti problámát ez sem oldaná meg, és valszeg tulajdonjogi problémák is lennének bőven...

2018.04.26. 17:02:18

Egyébként az albertfalvi híd Nagy-Dunai része gyakorlatilag pont nem segít azon, hogy egyetlen úton lehet ki-be hajtani Csepelről, mivel a Weiss Manfréd út csomópontjánál keresztezné az utat, így oda teremtve a szűk keresztmetszetet. Csepelről nézve kb. mindegy, hogy a Weiss Manfréd út melyik szakaszára érkezik a híd, talan még jobb is, ha távolabb, északabbra van a jelenlegi csomóponttól. A budai oldalon pedig a Galvaninál szolgálja inkább az M1/M7 forgalmát, délebbre meg inkább Budafokét, Tétényét.

G1 2018.04.26. 17:05:36

@diszkriminans: Ja, Erzsébet fele már nem nagy deal az M0, ez így van...

"Az Illatos utat meg épp azért kell fejleszteni, legyen normális felhajtás, legyen szélesesbb, ott legalább a fejlesztési lehetőség megvan, mert nem lakóövezet és hely is van. "
Ez önmagában igaz, de ettől még a híd fent nincs túl jó helyen...
Ötvözzük a kettőt :D

2018.04.26. 17:07:10

@G1:
Mondjuk ebben van igazság, ha a Határ utat északra tolnák egy kicsit, akkor lehetne 2x2 sávos. Esetleg a villamos maradna a mostani sávban, és a két oldalán menne a forgalom.

2018.04.26. 17:09:31

A Határ úttal kapcsolatban igazából meggyőztél, most már csak a Csepelen átvezetést tartom problémásnak, illetve az M1/M7 felől a ráhajtást.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.26. 17:09:45

@G1: A 6-os úton befelé tartó igázóktól féltem Csepelt, ha a vazze gyorsabbnak mutatja a csepeli átjárást a Szerémi útnál... Ugye a 21. század előnyei :-)

Igen kb ott vinné el, de pont bele egy olyan csomópontba, ahol amúgy is faggyús az átjárás, néha a vonatok miatt. Ott találkozik 3 jelentősebb útja Csepelnek, elég komoly forgalommal. Ha még ide bejön a a vazze által erre terelt fogalom, akkor ott megáll az élet.

2018.04.26. 17:10:24

Csepelnél az a kérdés, hogyan lenne megvalósítható a csomópont, úgy hogy ne duguljon be.

Bobby Newmark 2018.04.26. 17:11:33

Csak szólnék, hogy hídépítész, mint szakma, nem létezik.

Hidakat mi építőmérnökök tervezünk, építészek csak a tényleg ilyen nagy Duna-híd méretű dolgoknál vannak bevonva tanácsadás szintjén.
A hidak elsősorban statikai teherviselő szerkezetek, csak második sorban városdíszek, úgyhogy ha még be is vannak vonva építészek a tervezésbe, a szerepük másodlagos. Kb kiválaszthatják, hogy a lehetséges verziók közül nekik melyik tetszik, városképbe meg tájba illeszkedés szempontjait figyelembe véve, meg megmondhatják, hogy milyen legyen a színe. Aztán még a látványtervet is összerakhatják, meg makettezhetnek, ha van hozzá kedvük.
De egy ferdekábeles híd vagy egy függőhíd eléggé adott, hogy hogyan néz ki, túl sok építészkedés nem fér bele.

G1 2018.04.26. 17:11:34

Azért egy érvet még felhoznék az Alberfalvai mellett... :)
Ha elkezdik felújítani (esetleg kiszélesíteni) a Gubacsi hidat, akkor ezzel nem kéne túl messze kerülő forgalmat kialakítani arra valószínüleg nem rövid időre... Már ha egyszer eljutnak a felújításig, ami egyébként nagyon kéne...

Lássuk, mire jutnak a döntéshozók...

G1 2018.04.26. 17:15:23

@Magánvéleményem: ezt a vonatos dolgot jó lett volna amúgy is kezelni, de az volt a mondás, hogy csak napi egy-két vonat van, amiatt meg nem építenek felüljárót vagy bármit... Ez eddig még el is fogadható, kivéve, ha tényleg oda fut be a híd forgalma is mert akkor már elég kellemetlen lesz a szitu, még ha napi párszor is... Hacsak a hív miatt nem terveznek oda valami felüljárós bármit... A bedugulást mindenképp ügyesen és előrelátóan kéne kezelni... Tök igazad van...

SzAdam 2018.04.26. 17:45:28

@molnibalage: Budaörsről és Törökbálintról is tömegek járnak, de aki autózni akar, annak nem új híd kell, hanem inkább a meglévők több sávval illetve az odavezető utak több sávval. Aki BKV-zik annak elég lenne egy vasúti vagy gyalogoshíd is, pl. villamos járjon az Albertfalva hídon, a Rákóczin meg csináljanak a sínek helyén + egy-egy sávot.

SzAdam 2018.04.26. 17:48:31

@teéjesenmindegy: Leszarom mit akarnak az embertömegek, csak nekem legyen jó :P Lefordítva nem azt írtam mi lenne ésszerű, hanem azt, hogy minek örülnék.

nyelv-ész 2018.04.26. 20:00:16

@G1: A Galvani nem a híd két végén élők kedvéért épül, hanem azoknak, akik pl. megérkeznek délután 5-kor Szekszárdról, és a városhatártól a Lehel térig majdnem ugyanaddig tart az út, mint a városhatártól Szekszárdig :-)

teéjesenmindegy 2018.04.26. 20:12:20

@diszkriminans: "Nyilván nem ő fof dönteni róla."
Ühüm. Gondolom azért ül bent a bizottságban, hogy ne döntsön. Marha jó, hogy ilyen fazonok vannak a bizottságban, ugye? Remélem van még néhány soltvadkerti traktoros meg hajduhadházi állatidomár, és majd döntenek mindenféle pesti hidakról.

teéjesenmindegy 2018.04.26. 20:17:06

@SzAdam: Tudod mit? EZ legalább egy korrekt hozzáállás. Te szeretsz biciklizni, főleg a Duna felett, szeretnél ezért biciklis hidat, kerül amibe kerül... Mondjuk nem tudom mit zavarna néhány autós sáv is, ha már elköltöttek rá pár százmilliárdot, de legyen neked, megértem, hogy ezt szeretnéd.
Csak könyörgöm ne legyél döntőbizottsági tag! Vagy ha az vagy, akkor ne szeressél ilyen marhaságokat. :)

Mert civilként mindenki azt pofázik amit akar, semmi baj nincs vele. Akkor basz fel, ha abszolút hozzá nem értők pozíciókban vannak.

teéjesenmindegy 2018.04.26. 20:18:32

@nyelv-ész:
"A Galvani nem a híd két végén élők kedvéért épül, hanem azoknak, akik pl. megérkeznek délután 5-kor Szekszárdról, és a városhatártól a Lehel térig majdnem ugyanaddig tart az út, mint a városhatártól Szekszárdig :-)"
Azoknak ott a nullás. Leginkább a híd két végén élőkkel kellene foglalkozni.

nyelv-ész 2018.04.26. 21:01:14

Ja, persze. A nullás, ami 30 km-es kerülő, és ugyanúgy nem visz közelebb a Lehel térhez.
De csak egy egyszerűbb példát nézzünk: Albertfalván laksz, és Rákoskeresztúrra jársz dolgozni. Ez elég korrekt példa?

G1 2018.04.26. 21:27:50

@nyelv-ész: Ezesetben az Albertfalvai híd kitünő lehetőség, hogy Erzsébeten át a KÖKI felé vedd az irányt, és onnan már csak egy köpés... Ez megint nem a Galvani híd...
Egyébként a Lehel tér irányába semmilyen módon nem a Galvani híd lenne a nyerő... Nap mint nap arra járok, és a leggyorsabb útvonalak nem arra vezetnek...

Arcade Macho 2018.04.26. 21:29:20

@teéjesenmindegy: a Galvani hid egyertelmuen a tobbieket kell kiszolgalja, az mar csak plusssssssssssssz hogy a csepeliek ezzel nagyon jol jarnak
nem szoktak 100e embernek hidat epiteni amugy...

2018.04.26. 21:31:39

@nyelv-ész:
Mondjuk Albertfalváról Rákoskeresztúrra egyik híd sem fog igazán segíteni, mert ahhoz meg kellene épülnie egy Hungáriánál külsőbb kerületnek, ami viszont mindkét koncepciónál a Nagykőrösinél elakad. Innentől kezdve még az Albertfalvi híd esetében is a Lágymányosi fog maradni az optimális. Annyi könnyebség lenne, hogy annak kisebb lenne a forgalma az új híd miatt.

molnibalage 2018.04.26. 22:09:29

@Magánvéleményem: De bakker, miért 2,5 km autózás UTÁN teszed oda...? Hm..? Miért nem a csomóponhoz a K.L utca végén? A jövőbeli gerincút az smafu?
Valahol vicces, hogy egyesek olyanokat írnak le, hogy 20-50 év múlva jó lehet a híd, de azt meg elhanyagolják, hogy mi van már most elképzelve..? Agyrém...

Arcade Macho 2018.04.26. 22:11:24

@diszkriminans: ki mondta azt hogy a Nagykorosi - Kobanyai ut kozott soha semmi se lesz pluszba epitve?

amugy meg emlekezzunk arra a peldara, ami a Lagymanyosi hidnal volt, hogy kiengedtek az autosokat az egyik oldalon az autopalyakrol, majd a kis utcakban atszivarogtak es egyszer csak megjelentek a Lagymanyosi hid toveben :)))

molnibalage 2018.04.26. 22:13:08

@Magánvéleményem: Évtizedek óta van 2x2 sáv, 2 db HÉV a közelben. Épült egy szennyvízüzem és a vásártelep meg enyészeté lett. Na erről ennyit. Uncsi ez a bullshitttelgetés.

teéjesenmindegy 2018.04.26. 22:29:13

@nyelv-ész:
"Ja, persze. A nullás, ami 30 km-es kerülő, és ugyanúgy nem visz közelebb a Lehel térhez." Akkor ott van az egyenes út, Erzsébet híd.

"De csak egy egyszerűbb példát nézzünk: Albertfalván laksz, és Rákoskeresztúrra jársz dolgozni. Ez elég korrekt példa?"
Ez nyilván néptömegekre igaz, hogy a város másik felén dolgoznak. Biztos az ő problémájukat kell megoldani. Az, hogy a szabadkikötő meg Albertfalva légvonalban 500 méter, úton meg 12 km, az le van szarva. Hát mi köze lenne bárminek, ami a terminálra érkezik Budához? Oda nem kell az áru.
A csepeliek csak és kizárólag pesten dolgozhatnak, nem Budán.

Ivan Ketler 2018.04.26. 23:43:11

Egy kicsit talán gondolkodni kéne.

- Hol lesz az új dél-budai szuperkórház?
- A Galvani - Andor u vonal meghosszabbításában, tanár úr.
- Van értelme Dél-Pestet összekötni a dél-budai szuperkórházzal?
- Igen, azt hiszem van, tanár úr.
- Jól van fiam, leülhetsz.

citrix 2018.04.27. 07:21:45

@teéjesenmindegy: Nem tetszik érteni. Amit értek az annyi hogy egy műveletlen, ostoba és erőszakos tahó vagy aki a tanulatlanságát az erőszakosságával és hangosságával gondolja pótolni. Nem vitaképes mert egy bizonyos szint felet nem megyünk egy bizonyos szint alá. A béka feneke alá pláne nem. Ordenáré, elképesztően primitív stílus, keresd a magadfélék között a társaságot.

paveway 2018.04.27. 07:42:36

@G1: összesen 16 évet laktam Erzsébeten és a József Attilán, ismerem a Határ utat :) De ne csak a közvetlenül az út mellett lévő házakat nézd. Egy gyorsforgalmi komoly terhelést jelent az 50-100-200 méteren belül lakóknak is, többféle szempontból. Mindazonáltal a saját gugli térképemen a Határ út is gyorsforgalminak van jelölve:) Túl kevés a gyors út és túl sok a lámpa Budapesten. Ha átmegyek a 11. széléről Erzsébetre az Egérúton, az 38 lámpát jelent. Alternatíva viszont nem nagyon van.
Más. Több ezer, esetleg tízezer autós részvételével kéne megnézni, merre mozognak valójában az autók. Kiderülne, melyik hídra van nagyobb igény.

2018.04.27. 08:26:22

@teéjesenmindegy:
Nem igazán értelek, Csepel-Buda összeköttetését a Galvani-híd vagy az Albertfalvi-híd is egyaránt megoldaná, akkor most mi a bajod azzal, hogy a posztoló és még jópár kommentelő inkább az Albertfalvi-hidat preferálja?

G1 2018.04.27. 08:46:05

@paveway: Persze, igazad van, a terhelés kifelé is megy, de a Határ út jelenleg is nagy forgalmat bonyolít, és várhatóan mindig is fog, ez jobb nem lesz.
És sajnos a fejlődést nem lehet állandóan arra hivatkozva megállítani, h nagy a terhelés. Az egész városon az. Oldják meg, h ez minél kevésbé legyen érezhető. Pl kéreg alatti gyorsforgalmival a normál út alatt stb. Rengeteg jó példa van ilyenre, és nem kell messze menni. Hogy sokba kerül? Ha az alföldön futotta alagútra, akkor fussa ilyenre is :)
Aha, mérni kéne. Lehet, h mérik is, csak nem verik nagy dobra. Persze azt is bele kell venni, h a város fejlődésével a forgalom is változni fog.

igazi hős 2018.04.27. 08:53:38

@paveway: A Határ utat nem a Wekerlén lakók miatt nem szabad bővíteni, hanem azért, mert nincs hova továbbvinni a forgalmat. Az Ady egy vicc, az Üllői kifele 1 sávos és mindig torlódás van rajta, befele kicsit jobb a helyzet, de a csúcsidőben már most is rémes. Kőbánya felé lenne esély forgalmat terelni, ha nem lenne az a szerencsétlen 50 m-es rész, ahol összefolyik a sugárirányú és az arra merőleges forgalom. Emiatt a reggeli befele igyekvők megállítják a Kőbánya felé menéket (akik ezért inkább átmennek a Köki felé és a Sibriken állnak a dugóban) és mivel már van egy felüljáró, ezért szintben eltolva sem igazán lehet megoldani. Ergo, a Határ út wekerlei bővítése értelmetlen.

paveway 2018.04.27. 08:55:19

@diszkriminans: én is a megoldást várom, de eddig csak a lebunkózás ment.
@G1: én értékelek minden fejlődést, javítást. És mivel láthatóan nem az autók kiszorításával próbálják élhetőbbé tenni Budapestet, bármilyen fejlesztés nagyon kell. A kéreg alatti sztori is jó, a kötöttpálya fejlesztése is jó lenne, csak történjen valami. Az a baj, hogy minden ötlet 30-50-70 évet érlelődik, mire nekiállnak. Tényleg érdekelne, miért fáj annyira a városvezetéseknek közlekedést fejleszteni. Nem akarok demagóg lenni, de sokkal lényegtelenebb dolgokra is jut pénz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.04.27. 09:07:17

Ideális esetben a hidak körutakhoz csatlakoznak. Sajnos Dél Budapesten a körúthálozat vagy egyáltalán nem jött létre, vagy ami létrejött, az se jól jött létre. Ez egy kb. évszázados történet, amelyben folyamatos várostervezési hibák történtek, az egyik a másik után.

Érdemes elolvasni az iho cikksorozatát a témában, abból elég egyértelműen kiderül, miért számoltak korábban a távlati tervekben az Albertfalvai híddal és nem a Galvanival: iho.hu/hir/galvani-hid-szeret-nem-szeret-170920 (Ez egy cikk, de kis keretesben ott van egy csomó másik, lehet belőlük okulni...).

Ezekből kiderül, hogy az Albertfalvai híd létrejötte, ha nem is tenné megtörténtté a körutak korábbi elszúrását, legalább egy lépés lenne a helyes irányba: ott épülne meg a híd, ahol egy újabb körútnak is lennie kellene. Ráadásul a Határ út képében részben meg is van. Ami hiányzik, az meg biztos, hogy nem épül meg rögtön, de legalább a híd jelezné, hogy oda kellene a körút és nem máshova.

A Galvani hidat egyrészt azok támogatják, akik látják a zsíros ingatlanfejlesztési projekteket Csepel északi részén és részesednének belőle. Ez érthető törekvés, ki ne szeretne milliárdokat keresni lakóparkok és irodaközpontok építésével, pláne, hogy ha közpénzből megépítik neki az infrastruktúrát. De azért azt látjuk ugye, hogy ez ebben egy elenyésző kisebbség érdekelt, nem nevezném ezt a szempontot közérdeknek.

A Galvani hidat másrészt azok szokták támogatni, akik szerint az egy jó alternatívája lesz a Lágymányosi hídnak az M1-7 felé. Ezzel csak az a baj, hogy mivel a Galvani az Andor utcára megy rá, ezért a budai oldalon nem jön létre tényleges új útkapacitás, ha eddig bedugult az Andor utca, akkor ezután méginkább be fog. Igenám, de a pesti oldalon el lehet kerülni majd a Könyves Kálmán köruti dugót, mondják a támogatók. Valóban, de azt az Albertfalvai híd felé is el lehetne kerülni. OK, de akkor hova tovább az Albertfalvai hídtól Budán, kérdezik? Nos, az ideális válasz nyilván a Rózsavölgyi alagút lenne, hát az szerintem se fog egyhamar megépülni. Viszont ha valaki úgy imádja az Andor utcát, az az Albertfalvai híd felől is megközelíthető lesz. De lehet próbálkozni a hatoson az M0 felé is. Egyik se ideális, de legalább mindkettő reális alternatíva, tehát az Albertfalvai hidat ilyesfajta tranzitra használó forgalom valószínűleg megoszlana, nem pedig teljes egészében az Andor utcát terhelné, mint a Galvani híd esetében az várható.

Az egyértelmű, hogy a csatlakozó körúthálózat hiánya miatt egyik híd se lesz tökéletes megoldás önmagában a tranzitforgalom problémájára. Viszont addig is, amíg a körúthálózattal történik valami, az Albertfalva híd jobb a közvetlenül érintett délbudapesti területeknek. Közvetlenül, több kilométeres kerülő nélkül jutnának el egymáshoz Budafok, Csepel és Erzsébet lakói.

paveway 2018.04.27. 09:13:03

@igazi hős: ha első lépésben a Nagykőrösiig kibővítenék a Határ utat lámpa nélküli kapcsolattal, az is jó lenne. Lenne egy új átjáró az M7-M5 vonalon. Ha végigépítenék az Üllőiig, akkor pedig rendesen meg kéne csinálni egy komoly kereszteződést, egy olyan csomópontot, ami összeköti az összes általad említett utat. Ezzel a Határ út forgalmát 4-5 útra oszthatnák le, jelenleg egyre semmiképp nem lehet. Olyan többszintű kereszteződés kellene a mostani Űllöi-Határ csomópontba, ami megoldja a különböző utak összekötését. Technikailag kivitelezhető, pénz és akarat kérdése. Meg persze némi előrelátás is kéne hozzá, nem eladni a telkeket és engedni beépíteni mindent a környéken. Persze amíg azon megy a picsogás, hogy nem tudunk felvonót építeni a felújított metrómegállókba (értsd: nincs akarat és pénz), addig maradnak ezek az irdatlan dugók és az évtizedek alatt elcseszett településszerkezet.

2018.04.27. 10:01:35

@G1:
A forgalmat jelentősen csak jó tömegközlekedéssel lehet csillapítani, akár az autós forgalom kárára (buszsávok, villamos sínek az úton, ha ott van hely).

G1 2018.04.27. 10:02:01

@paveway: a 30-50-70 évben az a jó, hogy mire elkezdenék, már idejemúlt... :D

molnibalage 2018.04.27. 10:05:11

@diszkriminans: Ez ebben a formában nem igaz. Ha normális elővárosi és belvárosi közlekedésszervezés lenne, akkor a tömegközlekedésre átpártolók miatt akár a maradék egy sávon gyorsulhatna is a forgalom. Egyetlen 5 percenként közlekedő tömött buszjárat elviszi több száz autó utasait...

2018.04.27. 10:07:55

@igazi hős:
Tovább haladva a Kőér utcán, ami elvileg egy ilyenkülső körút folytatása lehetne, még abszurdabb helyzet, amikor a Kőér u.-Gyömrői út - Vaspálya u. kereszteződésben épp egyenesen nem lehet továbbhaladni.

G1 2018.04.27. 10:08:53

/off/
@diszkriminans: tudod, ezzel mindig az a bajom, hogy vannak olyan esetek, amikor a tömegközlekedés egyszerűen nem alternatíva... akármennyire eröltetik, akkor sem... és nem arról beszélek, hogy kényelmesebb kocsival járni... egyébként soxor még dugóban araszolva is kényelmesebb, de ez ne legyen szempont.
pont ma reggel arról beszélgettünk egy anyukával, hogy kocsi nélkül mennyire lehetetlen megoldani a család életét, merthogy x gyerek y időpontban z irányban osztódik nap mint nap, ami kocsi nélkül egyszerűen menedzselhetetlen, még kocsival is alig... persze ebből pl a Kerékpáros Klub csak annyit lát, hogy a lusta szülők kocsival tolják a gyerekek seggét az iskoláig, aztán egyedül furikáznak a városban... hát ilyenkor szívesen átadám nekik a gyeplőt egy hétre, aztán majd meglátjuk, hogy szarják össze magukat már a első nap, amikor modjuk csepel, újpest, soroksár, ferencváros, viszonylatban kell mozogni időre x emberrek, és annyi csomaggal, hogy egy két hetes nyaralásra sem viszel annyit...
/on/

2018.04.27. 10:09:09

@molnibalage:
Nem értelek, azt mondod, ebben a formában nem igaz, aztán elmondod ugyanazt, amit én írtam.

2018.04.27. 10:10:45

@G1:
Ja, de az igények jelenleginél is nagyobb arányat lehetne tömegközlekedéssel megoldaniy akkor pedig az autóforgalom is csökkenhetne, ami épp az egyedi igényeknek is jót tenne, amiket csak autóval lehet megoldani.

molnibalage 2018.04.27. 10:32:34

@G1: Hány éves gyerekek? Képtelen vagyok megérteni azt a mentalitást, hogy mindenhova cipelni kell a gyereket. Egy adott kor felett önállóan tud közlekedni... Az időfaktorral érvelni elég meredek lenne, amikor este 6 előtt Bp sokszor még a Hungárián kívül is be van állva...

G1 2018.04.27. 10:45:20

@molnibalage: 5-12. Van gyereked? Majd ha lesz, talán megérted... Mi a gyerekkorunkban magunk mentünk mindenhova busszal, de manapság már nem az a világ van. Ezen egyébként én is ki voltam akadva, de manapság a szülők zöme nem engedi el egyedül még az iskolába sem a gyerekét, még akkor sem, ha közel van. Hát még ha messze. Furcsának tűnhet, és ha nem arra figyelsz, észre sem veszed, de tényleg tele van a város aggresszív idiótákkal.
És hogy miért kell még cipelni? Mert amíg mondjuk zeneóráról edzésre kocsival kb 20-25 perc az út, addig ugyanez BKV-val jó esetben csak két átszállás és 1,5 óra.. Edzésről haza autóval 15-18 perc, BKV-val 3 átszállás, 45-70 perc. És ez már 8 után... És azon nem érdemes rugózni, hogy miért nem edz közelebb stb. Nem kezdeném magyarázni, de megvan az oka, és nem mazochisták vagyunk. Ha volna közelebb és egyszerűbb, azt választanánk.
A szülők élete egy másfajta szopás, a sok gyerekeseké meg halmozottan az :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.04.27. 11:17:35

@G1: Sok igazság van abban amit mondasz, de. Egyrészt, ezeknek a "kényszereknek" legalább egy része valójában döntés, pl. hogy nem viszed a szomszédos utcába oviba/isibe, mert az a másik öt kilométerre jobb, meg hogy az a tanfolyam, amit a szomszéd ajánlott Pestszentborzasztón, az okvetlenül fontos, ezek nélkül a gyereked nem nőne fel rendesen. Ezzel egyébként semmi baj, mindenkinek joga van ilyen döntéseket meghozni, csak jó, ha nem csapod be magad azzal, hogy ez az egyetlen lehetőség.

Másrészt, nagyon sokan ebben az időszakban beleszoknak az autózásba és akkor se váltanak vissza, amikor már a gyerek túl van azon a koron, hogy kisérni/vinni kellene.

paveway 2018.04.27. 11:27:37

@promontor: arra biztos jó lenne az Albertfalvai, hogy a Rákócziról meg az Andorról levegyen forgalmat. És ha elkészülne egy összekötő az M6-M7 között, nem kerülne sokba, de az is tehermentesítené az M1-M7 közös szakaszt. 12Km, valószínűleg átcsábítaná az autósokat délről.
@G1: gyerekekkel még el tudom fogadni, hogy autókáznak az emberek. De amikor azt látom, hogy 10 autóból 7-ben csak a sofőr utazik, akkor azt gondolom, lenne mit javítani a tömegközlekedésen. Pl. ha nem állnának meg a villamosok, a metrók minden utcasarkon és fél óra alatt át lehetne szelni az egész várost, csábítóbb lehetőséget nyújtanának. Szerencsére sok kollégám vonattal jár be az agglomerációból, de ezen is lehetne javítani néhány új megállóval. Nem nagy dolgok, minden évben kell tenni 2-3 lépést, aztán összejön.

Donald Trump 2018.04.27. 11:48:02

A cikkben lévő térképen az s fura, hogy az Andor utca után nem az Egér utat szélesítenék ki, amire bőven van is hely, akár plusz 2-2 sávnak is, hanem a vasút alatt áthozva a Neszmélyit terhelnék. Ez 2x1 sávos út és mindkét oldalán házak állnak. Családi- és panelházak. Értem én, hogy a legrövidebb úton akarják elérni a hamarosan épülő új szuperkórházat, de értelmét nem látom. A Balatoni út csúcsidőben most is szopás tud lenni

molnibalage 2018.04.27. 12:27:59

@Donald Trump: Az útszélesítésekkel nagyon óvatosan kell bánni. Attól, hogy új belső kapcsolatokat hozunk létre a forgalom növekedésének valamilyen szinten gátat kell szabni...

Donald Trump 2018.04.27. 12:42:19

@molnibalage: igazad van, de nem is az volt a fő kérdés. Erre az útra engednél nagyobb forgalmat: https://www.google.com/maps/@47.4520937,19.013039,3a,75y,275.95h,87.03t/data=!3m7!1e1!3m5!1sWAbqd7a1-QZcaR--5L1aHQ!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DWAbqd7a1-QZcaR--5L1aHQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D28.234854%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656 , vagy erre: https://www.google.com/maps/@47.4601503,19.0152907,3a,75y,296.12h,90.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sniXut5ztNJTFDFOfmngYUA!2e0!7i13312!8i6656 ?

molnibalage 2018.04.27. 12:57:38

@Donald Trump: Tökéletesen ismerem a környéket.

Arcade Macho 2018.04.27. 13:44:47

@molnibalage: "a tömegközlekedésre átpártolók miatt akár a maradék egy sávon gyorsulhatna is a forgalom"

na persze...
tegyuk fel, hogy felszall a sok "onkentes" a buszra
ekkor az autosok berongyolnak nagyon hamar, igy azok kozul az onkentesek kozul egyre tobben jonnek ra hogy ok azt a fel orat amit elvesztegetnek a tomegkozlekedes miatt a bejutassal ok megsporolnak es hat latjak hogy halad rendesen a kocsisor igy beulnek autoba, idokozben elkezd lassulni az autosforgalom, de ok rajonnek, hogy nekik megeri az is ha OK tovabbra is autoban ulnek es pl. varnak extra 20 percet a dugoban

ja hogy jelen pillanatban PONT ez a nyugalmi allapot van? mert a sok autos a seggehez tapasztja az autot mert MEG IGY IS MEGERI neki hogy allnak 20 percet a dugoban

ez a legyen gyors a tomegkozlekedes meg teljesen hamis allitas, hiszen a tomegkozlekedes MINDIG hatranyban lesz az autoval szemben, mert a busz meg kell hogy alljon a megallohelyeken

Arcade Macho 2018.04.27. 13:48:19

@G1: tudomasom szerint korzetes iskola es ovodaval jol el van latva minden hely Budapesten
azt meg hadd ne ertsem meg, hogy az ujpesti csimotanak a Kamaraerdon kell a Mokus megfigyelocsoportban aktivan resztvennie es anyuka ezert kell odatapasztania a seggehez az autot... es meg sajnaljam is ezert

molnibalage 2018.04.27. 13:57:41

@Arcade Macho: Ha buszsáv lenne rendesen, akkor nem. Ezen felül talán nem kellett volna szétkúrni a villamoshálózatot...

Szóval bocs, de lehetségse versenyképes közösségi közlekedést összehozni csak akarni kell és megfizettetni az autózás valódi költségét dugódíj formájában.

Arcade Macho 2018.04.27. 14:09:56

@molnibalage: nem dugodij hanem utdij, de amugy egyetertunk :)

G1 2018.04.27. 14:58:04

@Arcade Macho: aha, látom nagyon képben vagy... fogalmad sincs... és ne is fáraszd magad a kommenttel, mert nem fogok válaszolni ilyen baromságokra. bocs.

2018.04.27. 15:03:35

@Arcade Macho:
Mivel kipróbáltam már, én például egy kicsivel lassabban érek be a munkahelyemre autóval. Ez annak köszönhető, hogy villamossal + hévvel megyek, illetve a hév helyett néha busszal, de ott is van buszsáv. Emiatt aztán amíg az autók dugóban állnak, én haladok. Az átszállások meg lassítanak kicsit.

Viszont ez a nyugalmi állapot jelentős dugódíj hiányában mindig be fog állni, csak nem mindegy milyen arányokkal. Ugyanis túl sok dugó után, ha van buszsáv, nem autókkal együtt haladó villamossín, hév vagy metró, akkor egy idő után lesznek autósok, akik megelégelik, és inkább tömegközlekednek. Akkor van baj, ha nincs a tömegközlekedésnek ilyen előnye, mert akkor a busz konkurál az autókkal, és persze ahogy mondod, a megállók miatt a rövidebbet húzza.

Szvsz dugódíj kellene és arra kelleme tötekedni, higy ez az egyensúly nagyobb tömegközlekedés - kevesebb autó aránynál alljon meg. Ezért kell mindenhova, ahol lehet és van értelme, buszsáv, villamos sín akár az autós sávok rovására.

paveway 2018.04.29. 15:36:25

Volt szó híd díjról is. Szerintem nem hülyeség, valószínűleg a dugók nagy részéért a hidakon közlekedők a felelősek. Elég egyik irányba, ahogy az angolok csinálják. És úgy kell belőni, hogy legyen visszatartó ereje. Másik korrekt megoldás a páros napokon páros rendszám, páratlanokon a páratlan. Aki egész évben menni akar, annak pl. 100.000Ft éves díj. A magánember nem fizeti ki, a cég beépíti az áraiba.

Arcade Macho 2018.04.29. 16:00:31

@diszkriminans: a dugodij azt jelenti hogy Budapesten ejszaka pl. ne kelljen fizetni, viszont en mar ezt is problemasnak talalom, hogy ugyanannyiba kerul mindenhol
velemenyem szerint, aki Budapesten akarja hasznalni az autojat akar ejszaka is az tobbe kellene keruljon mint annak aki Piripocsbivalybasznadon hasznalna, hiszen Budapesten van pl. ejszakai kozlekedes

cso zsi 2018.05.02. 20:46:07

@Arcade Macho: Nem elég, hogy lassan a városhatárig ér a fizető övezet minden nagyobb kerületben? Fentebb levezették a gyerekutaztatási problémát. Engedj el egy 8-10 évest egyedül a Nyugati aluljárójába. Vagy a Corvin-negyednél. A kerületi lakos gyerek az iskola megkeresésére (mert ilyen is volt ám, nem csak körzetes) a szomszéd kerületbe jár suliba. A gyerek a kerületbe jár edzésre, a sulitól 4-5 metrómegállónyira+busz, majd az edzés részeként Óbudára (villamos+busz). Ezt az egészet később fel kéne adni egy lakhelyváltoztatás miatt? A XVI-ból, és a szülő munkahelye sem változott. A pozitívum, hogy az edzés, és a munkavégzés viszonylag közel van. Így a gyerek nem 9-re ér haza, hanem fél nyolcra szülővel.

Arcade Macho 2018.05.14. 16:18:37

@cso zsi: "Nem elég, hogy lassan a városhatárig ér a fizető övezet minden nagyobb kerületben? "

eltalaltad, nem eleg!!!
a fizetos ovezet nem kepes fellepni azok ellen az autot tulhasznalok ellen akik MOZGASBAN vannak

de ez tenyleg annyira egyszeru belatni nezd... aki mozog az autojaval, az nem all meg parkolni, igy a parkolast bunteto szankcio onala nem talal be, ezert kell MAS szankciot bevezetni

mielott nekiallnak farasztani, elmondanam hogy PONT a Corvin negyednel az elso ora ingyenes...