A valódi viták otthona

Reflektor

78 ezer gyermeket veszítettünk el Orbán Viktor kormányzása alatt

2017. március 27. - baum

dreamstime_l_19052197-1024x768.jpgMegvan még a Gyere haza fiatal program? A kormány indította el azzal a céllal, hogy hazacsábítsa külföldre menekülő fiataljainkat. A projekt „fényes siker” lett: kb. 1 év alatt elköltöttek 100 millió forintot és összesen 105 magyar fiatal tért haza. Az a rossz hírünk van, hogy külföldön viszont 3 nap alatt születik 105 magyar csecsemő. Ők az emigránsaink gyermekei.

 

Néha Orbán Viktor is tisztában van a valósággal. Ilyen ritka pillanat volt az is, amikor a februári évértékelőjében azt mondta, hogy „a fogyás akkor is fogyás, ha vannak kedvező jelek", „illetve ezen a döntő fronton még nincsen áttörés". A miniszterelnök itt a magyarországi születések számának alakulására gondolt. Való igaz, vannak kedvező jelek, hiszen a 2011-es mélyponthoz képest, amikor is alig több mint 88.049 gyermek született Magyarországon, az utóbbi két évben már 91.960, illetve 93.100 volt a születések száma (KSH adatok).

 

A demográfiai gödör mélyéről kicsit sikerült elmozdulni, de ez még közel sem nevezhető valódi elrugaszkodásnak, nincs tendenciaszerű fordulat. Eközben a halálozások száma jóval meghaladja a születések számát, Magyarország népessége ezért éves szinten 30-40 ezer fővel csökken. A magyar népesség 9,8 millió fő körül van jelenleg, de ebből is több százezer azon fiatalok száma, akik az elmúlt években leléptek külföldre.

Egyébként a magyar fiatalok alapvetően kétgyermekes családmodellben gondolkoznak, de viszonylag sokan vannak, akik nagycsaládot szeretnének, illetve elenyészően azok, akik viszont egyáltalán nem akarnának gyereket. Csakhogy a kívánt gyerekek valahogy mégsem születnek meg. Egyértelmű, hogy ennek a lakhatással, a munkavállalással, a munka és gyermeknevelés összehangolásával kapcsolatos problémák az oka. A mamahotel nem a legjobb hely a gyerekvállalásra, de ugyanígy a dolgozói szegénység sem bátorítja a fiatalokat.

 

De mi a helyzet a már említett, több százezer külföldre vándorolt fiatallal? Végre kaptunk egy fontos kapaszkodót, ami az ő gyerekvállalásukat illeti. A külföldön született gyermekek hazai anyakönyvezése vonatkozó kérelmek számának alakulásából tudunk következtetni a kivándorolt családok gyermekvállalására. Az LMP ilyen irányú adatkérésére beérkezett válasz alapján 2010 óta több mint 78 ezer anyakönyvezési kérelem érkezett külföldről. Ez azt jelenti, hogy havonta átlagosan ezer, hetente 250 kérelem érkezik. Naponta több tucatnyi. Amíg a kedves olvasó elolvassa ezt a posztot, jó eséllyel megszülethetett egy magyar gyermek külföldön. A tendencia az utóbbi években emelkedő, a „rekord hónap” 2016 decembere volt, több mint 1500 kérelemmel.

 

A 78 ezres szám minden szempontból rendkívül sok. Ez nagyságrendileg megegyezik azzal, amennyi gyermek Magyarországon egy év alatt születik. Ez azt is jelenti, hogy ma már a gyerekek kb. 15 százaléka külföldön születik. Lassan minden hatodik magyar nem Magyarországon jön a világra. Ne legyenek kétségeink. Ezek a gyerekek kis eséllyel fognak hazaköltözni. Ők már nem itthon tanulnak, nem itt vállalnak munkát és később nem itt alapítanak családot. Őket elveszítettük. Egy CSOK-ért ezek a családok biztosan nem jönnek haza.

 

Nem törvényszerű ez, de látva a Fidesz-KDNP kormány totális tehetetlenségét és közönyét a drámai kivándorlási folyamatokat illetően, amíg Orbán Viktorék maradnak, ez a helyzet nem fog változni.

 

Kanász-Nagy Máté

 

 

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr9312374729

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Menekülnének hazánkból a fiatalok 2017.03.28. 08:31:22

Egy nemrég készült felmérés szerint, a felmérésben szereplő európai országok közül, hazánkból menne a legtöbb fiatal külföldre. Ez a 18-24 éves korosztály 46%-a

Trackback: Feszület a víz alatt delfinekkel 2017.03.28. 08:28:49

Komolyan nem értem azt a szülőt, aki ilyet megvesz a gyerekének. Ha éppen a felnégyelést, akasztást, lefejezést, stb-t lubickolnák körbe a képen a színes delfinek, akkor is megvenné? Másrészt ZombiJézuska mit keres a víz alatt?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 10:09:21

Németországban 2000 fő körüli számban születnek magyar anyától gyerekek.
Angliában sem férünk az első tízbe, a tizedik helyen levő országból 3500 gyerek születik ott évente. A két legfőbb célországban tehát kevesebb, mint 5000 magyar gyerek születhet egy évben.

Ebből az következik, hogy a külföldön született magyar gyerekek nagy része nem kiköltözött, kint dolgozó szülők gyereke.

Valószínűleg honosított határontúli magyarok gyerekeiről van szó, ugyanis őket is ugyanezen a módon anyakönyvezik itthon.
Ez magyarázatot ad a számok felfutására is.

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 10:11:41

"Lassan minden hatodik magyar nem Magyarországon jön a világra. "

Eddig is így volt.
Csak közülük sokan még magyar állampolgárok sem voltak, noha a nagyszüleik-dédszüleik még annak születtek.

erol 2017.03.28. 10:21:45

@Ballib cenzorok réme 01: Arra még nem gondoltál, hogy téged parodizál?

konrada 2017.03.28. 10:21:47

@Skankhunt42:
Mondjuk ezt én sem értem.

Kedd van ma, amikor a zorbán megszokott bukni, erre ezzel a tingli-tangli témával pakolják tele a blog.hut???!

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 10:23:57

@igazi hős:
" Egyik barátom a havi kétmilliós fizetéséből kap havi 100 kedvezményt, fogalmazzunk úgy, nem ő az igazi rászoruló. Bezzeg aki havi 300 bruttóért dolgozik (és örül, hogy jól keres), az nem tud ekkora kedvezményt elérni. "

Ehhez 3 gyerek kell.
300 ezer kicsit több, mint az átlagbér.
3 gyerekkel a nettója 295.500 Ft, 96 ezer forint kedvezményt kap. 3 ezret még érvényesíthet a felesége.
Mégis elég jól átgondolt a rendszer, ha a barátod így fizet 570 ezret adóként és járulékként, a másik pedig 4,5 ezret.

driopios 2017.03.28. 10:35:21

Nyugalom! 70 éves KDMP-s férfi vezetőink már dolgoznak az abortusz betiltásán és a fogamzásgátlás lehetőségeinek korlátozásán*. Ez végleg megold minden problémát.

* az utolsó megoldandó probléma, hogy cigányokra ne vonatkozzon. Dolgoznak rajta.

koala kóla 2017.03.28. 10:36:22

@rigolya2: nem zuhant, de csökkent, a 90es évek az egzisztenciális nehézségek időszaka volt.

2001 előtt 10 év egy vonal a linkelt táblázatban, nem 1, ezért látszik zuhanásnak

Pipas 2017.03.28. 10:44:59

@igazi hős: "Egyik barátom a havi kétmilliós fizetéséből kap havi 100 kedvezményt, fogalmazzunk úgy, nem ő az igazi rászoruló."

Rászoruló? Ez már milyen, hogy egyesek elakadtak a kádár világban és másról sem tudnak elmélkedni, hogy ki mire "szorul rá". :D

Amúgy a barátod nem "kedvezményt kap", sőt nem "kap" semmit. Sokat adózik, sokkal többet mint a "rászorulók". Egyszerűen arról van szó, hogy a barátod kevesebb adót fizet mint amennyit a szocialista kormány alatt fizetett. Merthogy az már tényleg pofátlanság volt.

chrisred 2017.03.28. 10:53:57

@Pipas: De, kedvezményt kap. Rossz fogalmaid vannak az adózásról, senki semmlyen személyes juttatásra vagy kedvezményre nem jogosult a befizetett adójáért cserébe. Mert ebben az esetben nem adónak, hanem kölcsönnek neveznék..

Pipas 2017.03.28. 10:55:59

@chrisred: "De, kedvezményt kap. Rossz fogalmaid vannak az adózásról, senki semmlyen személyes juttatásra vagy kedvezményre nem jogosult"

Az megvan, hogy a mondaton belül próbálod megcáfolni magad? :D

Pipas 2017.03.28. 10:56:35

@Pipas: Ó, nem, bocsi, a következő mondatodban. :D

chrisred 2017.03.28. 11:06:26

@Pipas: Nincs ellentmondás. Mert csak a te téves belemagyarázásod, hogy az elit a kedvezményeket az államtól befizetett adóért cserébe kapja. Az bizony ingyenes juttatás a közpénzből.

konrada 2017.03.28. 11:12:25

@chrisred:
Ó vazze! De kényes lettél a közpénzre, miközben agyra-főre nyomod azt, hogyan kéne ingyenes juttatást adni a közpénzből úgy, hogy azt ne a kedvezményezett fizesse be előtte...

Pipas 2017.03.28. 11:12:35

@chrisred: "Mert csak a te téves belemagyarázásod, hogy az elit a kedvezményeket az államtól befizetett adóért cserébe kapja."

Okés, akkor lássuk mit írtam a valóságban:

>>Amúgy a barátod nem "kedvezményt kap", sőt nem "kap" semmit.<<

Próbáld megérteni. Elemezd a mondatot. Koncentrálj arra a részre, hogy "valójában nem kap semmit", próbáld meg összevetni azzal, amit írtál a mondandómról. Kérdezz meg másokat, szótárazz b+!

rigolya2 2017.03.28. 11:13:38

@rigolya2: Zuhant az biza! 1970-es években 14,5 is volt, miközben évi 180.000 gyerek született!

2001-ben állt be a 9,5 körülre, fele akkora születésszámmal.

chrisred 2017.03.28. 11:15:36

@konrada: Pont az ellenkezőjét szoktam mondani. Senki ne kapjon ingyenes közszolgáltatást, amiért más fizet helyette.

chrisred 2017.03.28. 11:17:11

@Pipas: Elemeztem, hülyeség.

rigolya2 2017.03.28. 11:18:17

@Civakodó Cipőiker: A 300.000 ma már az átlagbér, mivel 2016. 4. negyedévében 288.000 volt az átlag, s azóta emelkedett rendesen a minimálbér.
Ha az asszony viszont otthon van a gyerekekkel, akkor mégis hogy fizet SZJA-t???

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 11:18:29

@rigolya2:

A 90-es évek közepén állt be arra az értékre. A Bokros csomag következményeként.
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_wdsd001a.html

koala kóla 2017.03.28. 11:19:09

@rigolya2: A 70es években minden nyugati és KGST országban is magasabb volt a születésszám

10 milliós országnál 14,5/1000-es élveszületéssel hogy jött ki 180.000 gyerek, elemi matek

rigolya2 2017.03.28. 11:21:19

@Ma Baker: Vezesse már le a max. 200.000 kivándorolt számát?!

Mert szerintem mindannyiunknak arányaiban több olyan ismerőse van, akik kivándoroltak!

Nyugodtan veheti igaznak azt az 500.000 kint élő magyart...
És még mennyien mennek ki manapság is a fiatalok közül?!

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 11:21:37

@rigolya2:
Úgy, hogy a gyed is adózik.
De esetünkben 3 ezer forint sorsát keressük. Tudom hogy 3 ezer forint is számít, de onnan indult a dolog, hogy nem is tudnak akkora kedvezményt elérni.

rigolya2 2017.03.28. 11:26:09

@Civakodó Cipőiker: Az 1990-es évek közepén 110.000 volt a születésszám. Ez nehezen állt be, ha azóta még 20.000-et, röpke 20%-ot még csökkent!

2010 óta 90.000 körül van!

Szép dolog a csúsztatás, de ha belinkeli, akkor legalább helyesen idézze!

rigolya2 2017.03.28. 11:29:20

@koala kóla: Hűha! nem 14,5-ről zuhant, hanem magasabbról?! Nahát?!

koala kóla 2017.03.28. 11:30:16

@rigolya2: 90ezer magyar van nyilvántartva Angliában, és kb. 100ezer Németországban és Ausztriában, valamint 15000 Hollandiában, szóval 200ezer az. És ezek sem mind 2010 után mentek ki.

500ezer az úgy van meg ha az 56osokat meg a többi komcsiból kiszökőt is beszámítják családtagokkal együtt.

rigolya2 2017.03.28. 11:33:08

@koala kóla: Plusz még Írország, USA, Dánia, Skandinávia, Spanyolország és a többi szép ország, ahová csak úgy szélednek szét végzett fiataljaink!

1-2 linket megérne ez a "hivatalosan nyilvántartva" kifejezés.

na4 2017.03.28. 11:33:09

Nem védeni akarom Orbánt, de ez így ordas hülyeség. Elvándorlás mindenütt van. Németországból évente 100ezres nagyságrendben van elvándorlás. XXI. század.

rigolya2 2017.03.28. 11:34:32

Adat az egész facebook!

Szép arányokban láthatja mindenki évfolyama kivándorolt tagjait!

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 11:35:01

@rigolya2:
Kerülni kellene a csúsztatást.
Az 1000 főre vetített élveszületésről beszéltél, az bizony akkor állt be, akkor esett le a Bokros-csomag intézkedéseinek a hatására.
Azért is linkeltem be, hogy lásd a folyamatot, ami még egyszer, a 90-es évek közepén zajlott.

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2017.03.28. 11:36:13

Ha valaki elmegy külföldre, és ott gyereket vállal (vagy magyar vagy külföldi társsal), biztos, hogy feltétel nélküli első dolga nekirugaszkodni a magyar bürökráciának, hogy regisztráltassa a gyerekét? Szerintem nem... Ugyanígy, egy külföldön született, de magyar állampolgárságú szülő sem biztos, hogy törődik majd a magyar anyakönyveztetéssel.

A számok így mindkét esetben alulbecslik a magyar állampolgárságú szülők tényleges gyerekvállalását.

S biztos vannak olyanok is, aki szerint mindkét esetben akár az is vitatható, hogy tényleg beleszámíthatók-e ezek a születések a magyar népességi statisztikákba, de ez gondolom túl messzire vezetne.

2017.03.28. 11:38:25

@Nzoltan: jobb lenne, ha Magyarországon magyar cégek termelnék a GDP-t, abból pedig magyar emberek fizetése nőne, stabil munkahelyek lennének, de sajnos a presztizsberuházások, amiket haveri cégekkel nyertenek meg, azok csak egyik zsebből a másikba tolják az adóbevételeket meg az EU-s pénzeket. Valódi magyar gazdaság nincs és akármennyire is Brüsszelezik Orbán, ez az ő hibája is. Ciklusokon átívelő lehetősége volt arra, hogy ne csak a haverok zsebét tömje, hanem hatékonnyá tegye az oktatást, ipart építsen. Ez mind elmaradt.

konrada 2017.03.28. 11:39:12

@chrisred:
Akkor elnézést, összekevertelek azzal a Christed nickkel, aki az alapjövedelémért, meg a több kulcsos adóért szokott kardoskodni...

koala kóla 2017.03.28. 11:40:19

@rigolya2: 'Plusz még Írország, USA, Dánia, Skandinávia, Spanyolország és a többi szép ország, ahová csak úgy szélednek szét végzett fiataljaink!'

Nem, itt pár ezer van, ha az 56osokat nem akarjuk friss kivándorlóknak eladni. A legnagyobb 4et már megírtam, az 200ezer.

A legnagyobb célországban a magyarok ENSZ becslése: en.wikipedia.org/wiki/Foreign-born_population_of_the_United_Kingdom

A brit stat. hivatal szerint 88ezer

chrisred 2017.03.28. 11:40:30

@koala kóla: Az 500 ezer becslés, amiben benne vannak az ingázók, meg azok is, akik nem jelentkeztek ki a magyarországi lakcímről. Márvha a külföldön munkát vállalókról van szó.

koala kóla 2017.03.28. 11:41:56

@Énvezettem?: 'A számok így mindkét esetben alulbecslik a magyar állampolgárságú szülők tényleges gyerekvállalását. '

Pláne, hogy a 78000ből 70000 a határon túli magyar területeken született.

koala kóla 2017.03.28. 11:42:41

@chrisred: Az ingázók nem kivándorlók, és nincs ilyen becslés.

rigolya2 2017.03.28. 11:43:26

@koala kóla: Ha már másik kollega belinkelte, használja:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_wdsd001a.html

2001: 97.000 születés. No igen, akkor még ugyanakkora volt kb. az arány, mint most... De akkor még nagyobb volt a lakosságszám.

Adja össze hogy lehet ez...

chrisred 2017.03.28. 11:43:48

@konrada: Az alapjövedelmet nehéz lenne kedvezményként eladni, ha mindenki egyenlő arányban részesedik belőle. A CSOK se lenne az, ha az erre szánz költségvetési forrást egyenlő arányban elosztanák a magyarországi háztartások között.

koala kóla 2017.03.28. 11:44:19

@chrisred: Azok a magyarok viszont, akik benne vannak a magyar foglalkoztatotti statisztikában, pont mert ingázók, 100ezer körül vannak évek óta.

koala kóla 2017.03.28. 11:46:21

@rigolya2: Évi 20-30.000 fő a természetes fogyás.

Úgy lehet, hogy többen halnak meg, mint amennyien születnek, a vándorlásnak nincs sok hatása az is pozitív, mivel nettó bevándorlás van:

www.tradingeconomics.com/hungary/net-migration-wb-data.html

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 11:46:43

@Énvezettem?:
Másképp nem tud a gyerek útlevélhez jutni. Még a vegyesházasságokban is rendesen kiállíttatják a szülők a magyar okmányokat, a csak magyar állampolgároknál pedig nem is tudják másként.

rigolya2 2017.03.28. 11:46:59

@koala kóla: De édes: 2001 a cenzus éve, s 2004-től árad a magyar mindenhová erőteljesebben, amire még 2011-ben rákapcsolt. S erre egy becslést hoz 2015-re?!

De édes...

rigolya2 2017.03.28. 11:48:39

@Civakodó Cipőiker: khm...

Ha a gyerek külföldön született, akkor simán megkapja az ottani útlevelet és állampolgárságot.

chrisred 2017.03.28. 11:48:47

@konrada: A progresszív adózás meg igen messze áll a témától, főleh, mert nem juttatás.

2017.03.28. 11:48:50

Ezek a következtetések nagyon érdekesek. Nem születik elég gyerek ergó orbán a hibás. Ez ugyanaz mint a kretén elmúltnyolcév retorika.

koala kóla 2017.03.28. 11:53:06

@rigolya2: Te semmit sem mutattál, igaz?

chrisred 2017.03.28. 11:53:21

@randomgenerator: A retorika lényege szerintem az, hogy nem hülye magyar lakosság meg szinglihordák, akik cserbenhagyják a politikusokat, mert nem vállalnak elég gyereket. Simán lenne megfelelő számú magyar gyerek egy élhetőbb országban.

konrada 2017.03.28. 11:53:43

@chrisred:
Ez meg irreveráns most, elvégre azt írtad:
"Senki ne kapjon ingyenes közszolgáltatást, amiért más fizet helyette."
Az alapjövedelmet meg nyugodtan közszolgáltatásnak lehet nevezni, így gondolom ezt az "alapjövedelem nem kedvezmény"-t csak etimológiai magyarázatként írtad, nem pedig annak a védelmében...

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 11:54:09

@rigolya2:
Mióta?
Tévedsz.
Európában ma már minden ország a ius sanguinis elvét alkalmazza. Még az Egyesült Királyság is.
A külföldön született gyerek magyar állampolgár, esetleg arra van esélye, hogy sok év ottlakás után kedvezményt kapjon a születésére hivatkozva egy esetleges állampolgársági eljárásban.

konrada 2017.03.28. 11:56:24

@chrisred:
... progresszív adó meg pont úgy adókedvezmény, mint a családi, csak gyerekek helyett jövedelmi szintekre adják.
...de persze ez is irreveláns, elvégre te eleve nem is adnál nekik olyan közszolgáltatást, amit más fizet helyette...

koala kóla 2017.03.28. 11:57:12

@chrisred: 'Simán lenne megfelelő számú magyar gyerek egy élhetőbb országban.'

Amikor még demokrácia és jólét volt, és beléptünk az EUba, és Megyó kormányzott, akkor is pont dekára ugyanennyi gyerek volt, pedig az még a kivándorlás előtt volt.

csaladhalo.hu/egyeb/szuletesek-halalozasok-hazassagkotesek-2016-szamok-tukreben/

roxxtar 2017.03.28. 12:01:43

@Felchutty Bugrisch: Most voltam Bécsben kirándulni a hétvégén. A város telis tele (szó szerint) büdös muszlim emberekkel. Tűző napon áradt belőlük az a jellegzetes 'idegen/füstölő/áporodott' szag amit csak akkor érzel, ha találkozol egy ilyen csoporttal. Szinte alig találni fehér, európai embert abban a városban. Én inkább akarnék egy olyan országba gyereket ahol erős, a nemzetemet előtérbe helyező vezető van mint egy olyanba ahova minden oda nem való embert beengednek. Ha pedig szerinted rosszul megy ebben az országban bármi is akkor vagy az igényeid vannak magasra helyezve (értsd, 45 évnyi elmaradást mégis hogy a faszba hoznál be pár év alatt?), vagy nem itthon élsz.

Pipas 2017.03.28. 12:07:56

@rigolya2: "Ha a gyerek külföldön született, akkor simán megkapja az ottani útlevelet és állampolgárságot. "

Kevés országban van ez így, pl az USA szokott a példa lenni. A legtöbb orszégban nem így van, ha így lenne, akkor hosszú sorokban nyomulnának a terhes nők a svájci határon. :D

chrisred 2017.03.28. 12:09:04

@koala kóla: Úgy érted, a Bokros-korszak öt évét követően?

chrisred 2017.03.28. 12:10:19

@konrada: Nincs semmiféle kedvezmény. Ugyanarra a jövedelemszintre mindenki ugyanannyi adót fizet.

koala kóla 2017.03.28. 12:11:50

@chrisred: Nem, mint mondtam 2004ben, közvetlen az 50%os közszférai béremelések után. A Bokros csomag 96os vagy 97es.

rigolya2 2017.03.28. 12:15:19

@koala kóla: No mi van?! Most meg olyan linket rak be, ahol mégis 14,7 van 1970-ben?!

Pedig ön szerint "nem jó a matek"...
koala kóla 2017.03.28. 11:19:09

Érdekesss!!!

chrisred 2017.03.28. 12:15:20

@koala kóla: Ja, ha te úgy gondolod, hogy egy kormányzati döntést követő napon kezdenek potyogni a gyerekek a nők hasából, ki kell, hogy ábrándítsalak. A Bokros-féle megszorító intézkedések 2000-ig életben voltak.

konrada 2017.03.28. 12:18:40

@chrisred:
...nem akarlak elkeseríteni, de az angol gyerek Angliában, meg a német gyerek Németországban is kevesebb lett (meg a svéd, a dán, stb...) és ha leválasztjuk abból a bevándorlók szülési hajlandóságát, úgy tán még a magyarnál is rosszabb rátákkal találkozhatunk. Ha te ezzel az élhetőbb országban több gyerek születnével arra akarsz célozni, hogy az élhetelenebb országokban szülnek kevesebbet, ez megdobogtatná a kormánypártiak szívét, de sajnos nem így van. Az emberek önzők lesznek a jólétben, így pont a világ legélhetetetlenebb országaiban születik a legtöbb gyermek...

koala kóla 2017.03.28. 12:19:26

@chrisred: És? 2000ben is ugyanannyi gyerek volt, meg 2004ben is, meg 2016ban is. Pedig közben állítólag kivándoroltak a magyarok.

csaladhalo.hu/egyeb/szuletesek-halalozasok-hazassagkotesek-2016-szamok-tukreben/

Az elqrás miatti államadósság még 20 évig lesz érvényben, ilyen ökörségeket én is tudok.

koala kóla 2017.03.28. 12:21:54

@rigolya2: ne égesd magad

10.000.000 lakos, vagyis 10.000x14,7 az nem 180.000 még mindig

konrada 2017.03.28. 12:23:43

@chrisred:
Ez már csak magyarázat.
Ettől még a helyzet az, hogy több munkáért, tudásért viszont büntet és arra kényszerít, hogy még sokszor több közszolgáltatást fizessen ki mások helyett.
...de te ez eleve nem is szeretnéd, hiszen mint írtad: "Senki ne kapjon ingyenes közszolgáltatást, amiért más fizet helyette."

koala kóla 2017.03.28. 12:29:40

Az sem mindegy, hogy milyen gyerekek születnek milyen körülmények közé.

Inkább CSok-os adókedvezményes gyerek szülessen aki egyszer lehet hogy maga is adót fizet majd, mint betegségekkel születő analfabéta segélyes

nemcsak mennyiségi kérdés

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2017.03.28. 12:32:02

@Civakodó Cipőiker: Szerintem a gyerek születési országban automatikusan kap majd útlevelet. S vannak országok, amelyek nem is engedélyezik a kettős állampolgárságot szülői alapon, így aztán a magyar útlevél ki sem kérhető. Nyugat-európai viszonylatban a kinti útlevelek nagyobb szabadságot (vízummentességet) adnak általában, mint a magyar, vagyis a magyar útlevélnek max. szentimentális értéke lehet... Ismerek olyanokat, akik külföldre költözés után csak azért tartják meg a saját magyar állampolgárságukat egy külföldi honosítás után (ha egyáltalán megtarthatták, lásd fent a kettős állampolgárságra vonatkozó szabályok miatt), hogy biztosan tudjanak földet vásárolni Magyarországon később/egyszer/talán.

rigolya2 2017.03.28. 12:33:51

@koala kóla: Jah, zuhanás:
1975: 18,7 --> 2001: 9,5

De azért 1980: 13,x...

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2017.03.28. 12:34:30

@na4: ugyanolyan demográfiával, mint itthon? Vagyis hány százaléka a német kivándorlóknak keresőképes ésvagy fiatal vs nyugdíjas?

Pipas 2017.03.28. 12:37:15

@Énvezettem?: "Szerintem a gyerek születési országban automatikusan kap majd útlevelet."

nem kap.

koala kóla 2017.03.28. 12:38:11

@Énvezettem?: És akik Magyarországra bevándorolnak, azok nyugdíjasok?

Civakodó Cipőiker 2017.03.28. 12:40:49

@Énvezettem?:
Szerinted lehet, csak a szabályok szerint nem. Európában származási elv a főszabály.
Azokban az országokban pedig ahol nem engedik a kettős állampolgárságot, ott a vegyes házasságból született gyerek esetében átmenetileg mégis elfogadják. Ausztriában például nagykorúsága elérésekor egy éve van a választásra.
Tehát magyar állampolgár gyereke születésétől fogva magyar állampolgár, esetlegesen országfüggően egy későbbi állampolgársági eljárásban kedvezményt kaphat.
Tehát megkérik nekik a magyar útlevelet, amihez anyakönyvezni kell őket.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.28. 13:12:02

@rigolya2:

Mítosz. Csak a politikától függ a bérszint. Egy cég se fog magától magas béreket fizetni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.28. 13:14:21

@Énvezettem?:

"a gyerek születési országban automatikusan kap majd útlevelet"

Európában ilyen ország alig van ország, ahol az ott születés állampolgárságot eredményez. Mo. is ilyen: hiába születsz Mo-on, nem leszel magyar állampolgár soha az életben.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.28. 13:15:25

@Énvezettem?:

"Nyugat-európai viszonylatban a kinti útlevelek nagyobb szabadságot (vízummentességet) adnak általában, mint a magyar, vagyis a magyar útlevélnek max. szentimentális értéke lehet"

Nem igaz, a magyar útlevél benne van a 20 legjobb útlevél között.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.28. 13:16:22

@chrisred:

"Ha a gyerek külföldön született, akkor simán megkapja az ottani útlevelet és állampolgárságot."

Nem kapja meg.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.28. 13:17:17

@rigolya2:

"Ha a gyerek külföldön született, akkor simán megkapja az ottani útlevelet és állampolgárságot."

Nem kapja meg. Legalábbis Nyugat-Európában szinte sehol.

GyMasa 2017.03.28. 13:41:40

@igazi hős:
...Bezzeg aki havi 300 bruttóért dolgozik (és örül, hogy jól keres), az nem tud ekkora kedvezményt elérni...
Pedig eppen az jar a kegjobban, aki annyit keres, amivel pont igenybe veheti a teljes kedvezmenyt.
Tehat, 300 ezres brutto fizetesebol nem tudom, mennyi a netto gyerekek nelkul, de tegyuk fel, hogy 200 k. Ha arra igenybe veheti valaki 3 gyerekkel a 99k adokedvezmenyt, akkor egy "szereny" 50%-os azonnali fizetesemelkedest jelent.
Ezzel szemben a 2 millios bernel ugyanez a kedveznmeny csak 5%-os emelkedest jelent.

Macropus Rufus 2017.03.28. 13:43:13

@MaxVal BircaMan HJCD: ez talán a Viktornak is el kellene mondanod okés?

Orbán Viktor 2016. november 17
"Szükségünk van versenyképes iparágakra – erről fogunk ma beszélni –, szükségünk van versenyképes vállalatokra, és szükségünk van versenyképes munkásokra. "

forrás: www.kormany.hu/hu/a-miniszterelnok/beszedek-publikaciok-interjuk/orban-viktor-beszede-a-regionalis-digitalis-konferencian

Egéridomár 2017.03.28. 13:49:50

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: Öcsém, te frankón beteg vagy, ugye tudod?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.28. 13:56:17

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: :))

@Egéridomár: Ő a Ballib25 kifigurázója. Vagy a Ballib25 a Ballib26-é? Mindig keverem, mert annyira élethűek. :))

konrada 2017.03.28. 14:04:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...de ettől még igaza van egéridomárnak!;))

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.28. 14:13:01

@Macropus Rufus:

Nem tudom, mire mondta, de te hiszed, hogy Orbán minden szava igazság?

rigolya2 2017.03.28. 14:18:08

@MaxVal BircaMan HJCD: Bla-blabla.
Mag mindig csak trollkodik!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.28. 14:20:28

@konrada: :))

Szerintem ezzel mindenki egyetért - van aki fröcsögve, van aki humorral -, Ballib25-öt és Ballib26-ot is beleértve.

Macropus Rufus 2017.03.28. 14:45:50

@MaxVal BircaMan HJCD: arra, hogy szerinted nem kell versenyképesség.

sakkosfx 2017.03.28. 15:13:54

Így is el lehet foglalni egy másik nép hazáját, ha megvonjuk tőlük a megélhetési lehetőségeket és nyomorban tartják mint ahogy velünk csinálják a zsidók! Miért is nem épülnek megfizethető lakások, mint a régi rendszerben? Mert nem az a cél!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.28. 15:25:30

@Macropus Rufus:

Nem kell valóban. Ami kell, az a belföldre való profittermelés.

Zsoltbacsi 2017.03.28. 16:44:00

@rigolya2:

"Nyugodtan veheti igaznak azt az 500.000 kint élő magyart..."

Hat nem, ugyanis a statisztikakat az alapjan allitjak ossze, hogy hanyan kernek tb/ado szamot kulfoldon. Tehat ha valaki kimegy londonba mosogatni, es ker adoszamot, akkor mar kivandoroltnak tekintik, akkor is, ha esetleg nem talal munkat,es visszater. Csak a leghulyebbek hiszik azt, hogy kulfoldon mindenkinek bejon az elet, szerintem minimum a harmada visszater 1-2 honap mulva (amikor elfogy a kezdotoke)
Sot, kepzeld, van haverom, aki telen ausztriaban a siszezonban szakacskodik 2 honapot, nyaron nemetorszagban a tengerparton ugyanennyit, es a maradek 8 honapot Magyarorszagon tolti. Na o, duplan benne van a statisztikaban....

rigolya2 2017.03.28. 20:29:47

@Zsoltbacsi: Alig 5%-6% az az 500.000 magyar odakinn.

Amellett, hogy a bolgárok-románok-szlovákok akár 25%-a is kinn van, a lengyelek 15%-a, a mi számunk nem nagy még így se!

Viszont: Az az 500.000 kint is van: a keleti végek fiataljainak harmada szinte azonnal a végzés után kimegy.

Ennyit tesz az itthoni minimálbér és garantált bérminimum. Tudja: amit a foglalkoztatottak negyede keres, de megélni már nem tud belőle!

Ezen kívül a kommentelők egyike se említette még azon magyarokat, akik kint dolgoznak, de magyar cégnek.

Most mondhatnám, hogy nekem meg olyan ismerőseim vannak, akik már meg is szerezték a külhoni állampolgárságot. Ők már csak az elismerő-szörnyűlködő posztokat rakják ki a netre, amikor hallják, hogy bánnak a magyar hivatalok a visszatérni szándékozókkal, vagy összehasonlítják a tapasztalataikat az "újmagyarok" szavazási lehetőségeivel.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.28. 22:29:33

@roxxtar: Aranyos, és nehéz is vele vitázni, de ettől még a tény tény marad. A helyzet az, hogy amilyen irányba Viktor példaképei haladnak (Viktorral a nyomukban), lehet, hogy pár év múlva becserélnénk pár buzulmányra, csak akkor már késő lesz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.28. 22:31:15

@Ballib cenzorok réme 01: Miért suttyókám, te is most váltottál 25-ről vissza az 1-re. Önmagad kis hülye paródiája vagy.

2017.03.29. 05:51:19

@rigolya2: USA-ban született gyerek amerikai állampolgár lesz, de Európában nem a születés helye szerinti állam állampolgárságát kapja a gyerek, hanem a szülők állampolgárságát.

Zsoltbacsi 2017.03.29. 07:59:57

@rigolya2:

Boszniaban ez a szam 43,3%. Szerinted megfelezodott a lakossaguk? Megsugom, hogy pontosan ugyanazert olyan magas ez a szam, amit az elozoekben is emlitettem: ott rengetegen nyaron a horvat tengerparton vallaltak munkat.

chrisred 2017.03.30. 06:27:37

@MaxVal BircaMan HJCD: Már megijedtem, hogy én írtam le ezt a mondatot. :)
süti beállítások módosítása