A valódi viták otthona

Nem lesz bringasáv a pesti alsó rakparton

2017. május 25. - Tálos Lőrinc

Bemutatták a pesti rakpart Kossuth tér - Fővám tér közötti szakasza felújításának terveit. A projekttel régi adósságát tudja le a főváros, a Duna-part könnyebben, több ponton lesz elérhető gyalogosan, a sétány szebb, vonzóbb és használhatóbb lesz, a tervezés során kifejezetten törekedtek a múltbéli megjelenés helyreállítására. Az autómentesítés persze elmaradt, a forgalomcsillapítást, a parkolóhelyek csökkentését felhígították és bringasáv sem lesz.haining.JPG

Az Urbanistán a főváros Városfejlesztési Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottságának (melynek e sorok szerzője az LMP-s delegáltja) ülése előtt megjelent egy alapos cikk, amely pontosan ugyanazokat a kérdéseket tette fel, amelyeket a Kerékpáros Klub és amelyeket fővárosi LMP is. A válasz megszületett: nem lesz bringasáv a Jane Haining és az id. Antall József rakparton. A bizottság ülésén elhangzott válasz szerint azért, mert nincs kapcsolata az EuroVelo kerékpárúttal (persze, pont ezt kellene kiépíteni, hagyjuk). A tájékoztatón az is kiderült, hogy az V. kerület nyomására a nagyobb szabad felszínt ámde kevesebb parkolóhelyet biztosító párhuzamos helyett 45 fokos megoldás fogja biztosítani, hogy csak egy kicsit csökkenjen a parkolóhelyek száma, de ne aggódjon senki, mert a József Nádor téren (némi fapusztítás árán) épül egy 300 férőhelyes mélygarázs.

Beszédes, hogy a Lánchíd pesti hídfőjéhez tervezett zebrával kapcsolatban ellenzéki oldalról merült fel a kérdés, hogy nem fog-e még nagyobb dugót okozni. Az autómentesítés és a forgalomcsökkentés szempontjai, lehetőségei ugyanis a szintén régóta felújítandó híd esetében ugyanúgy hamar elfelejtődtek, mint a pesti rakpart esetében. Kijelenthető, hogy a pesti Duna-part felújítása semmiben sem különbözik a többi fővárosi projekt sorsától: már rég esedékesek lettek volna, és amikor végre megvalósulni látszanak, akkor nem lesz belőlük több, mint esztétikai felújítás mindenféle koncepcionális változtatás, „újratervezés” nélkül. Mindezt úgy, hogy a javasolt kerékpáros, gyalogos és tömegközlekedésbarát, a várost élehetőbb hangulatú és levegőjűvé tevő változtatások nem drágítanák a beruházásokat. A Budapest arculatát, fejlődési irányát 20-25 évre meghatározó fejlesztések valahogy mindig így járnak: megállnak a kiglancolás célkitűzésénél. Az autós nagykoalíció foglyul ejtette a várost.

(A látványtervek elérhető itt.)

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr7512539731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.05.25. 18:08:55

majd felfestjük magunknak..:)

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2017.05.25. 18:09:59

1. Emelje fel a kezét a csodálkozik.
2. Emelje fel a kezét, aki nem olvasta az urbanistán a kommenteket.
3. Emelje fel a kezét, aki nem hallott Párizs Zöld Ökléről, a Legtökösebb Szocialistáról.
4. Emelje fel a kezét, aki úgy gondolja, hogy mi nem érünk annyit, mint a franciák.
5. Emelje fel a kezét, aki beletörődött a sorsába e kies honban, és már semmit nem remél ennek a városnak /ennek az országnak a mindenkori vezetőitől.

Ajándék. :-)
zordidok.blog.hu/2017/05/25/tango_a_vizparton

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2017.05.25. 18:11:47

@zord íjász:
1. Emelje fel a kezét, aki csodálkozik. (a technika ördöge lehet, hogy lemaradt az "aki")

Traktoros lány 2017.05.25. 18:15:19

A felsőn nincs? Mintha lenne...

OkoskaTo:rp 2017.05.25. 18:20:19

Fa is csak a látványterveken.

Mert ugye ilyen méretű fák gyökérzetéhez föld is kellene, amit viszont nem fognak hagyni egy védmű esetén.

zord íjász · https://zordidok.blog.hu 2017.05.25. 19:03:02

A blog.hu szerkesztői nagyon ráharaptak erre. IS: Konkurrenciát kaptál az urbanistától Reflektor uram.

1. Van két cikk az új repülőtéri szállodáról, egy a címlapon, egy az index 2-n.
2. Van két cikk a rakpart lemaradt kerékpársávjáról, mindkettő az index címlapon.

Egész pályás letámadás. :-)

Paróczai 2017.05.28. 14:57:29

" Az autós nagykoalíció foglyul ejtette a várost. "

Látványos eleme a demagógiának ez a mondat. Amikor a bringások tették ezt, az nagyon haladó volt!
A többség bonyolult lelkét az érdekli, hogy A-ból B-be eljusson bringával, kocsival. Aki bátor bringázzon a Hungárián, ne sávot követeljen!
Magam autóval járok és nem szeretem, ha pimasz módon a tükröm holt teréből előkerül egy veszettül pedálozó ökör és elém vág. Kerékpárút kell, mert a KRESZ-t nem ismerik! Mi lenne, ha megtanulnák?

abdul hackeem 2017.05.30. 14:57:16

@Paróczai: Mi lenne, ha megtanulnánk segíteni a gyengébbet?