A valódi viták otthona

Reflektor

Agyfasz miatt ma bezár a Parlament

2016. október 17. - szénhidra

 par.jpg

Gránit szilárdságú alaptörvényünkön most újra faragna egy kicsit a két komponensű Fidesz-KDNP-s nemzeti kereskedőház. Akaratunk ellenére ide senkit ne telepítsenek! Hisz ezt és így kívánja a magyar néplélek. A szuverenitás fontosságával persze maximálisan egyetértek, de ezzel az egész szánalmas, 14 milliárdos cirkusszal a legkevésbé sem.

Kósa szerint a népszavazás eredménye egyértelmű jogi és politikai felhatalmazást adott az országgyűlésnek, hogy az Alaptörvényt módosíthassa természetesen a kormány által elképzelteknek megfelelően, akkor is, ha nem volt meg az érvényességhez szükséges részvétel. (És persze jogosan merülhet fel az a kérdés, ha a módosításhoz kellett a felhatalmazás, akkor alkotmányozni vajon milyen alapon mertek? Mert arról a nép véleményét bizony a kutya se kérte ki népszavazás formájában. Vagy akkor az alaptörvény legitimitása nem is egészen kerek?)

A módosítással kapcsolatban 10 órányi vita lesz, de a végkimenetel nem kétséges, ahogy népünk bölcs Kósája mondta: 3,3 millió ember nemmel szavazott október 2-án, így legitimitását senki sem kérdőjelezheti meg. (Bocs, de vagyunk itt még néhány millióan.)

Erre erősít rá Soltész Miklós KDNP-s vezérszónok is: akik azt mondják, hogy a népszavazás nem volt érvényes, azok jó, ha tudják, hogy sok más országban ez már érvényes lett volna.

Basszus, ez volna a kormányzati atomfegyver? A szikla, amire építeni lehet?

Hála Soltésznak, számos fontos dolog jutott szerkesztőségünk tagjainak eszébe:

  • Indítsunk végre egy új rovatot, Hülye vagyok üssetek! címmel.
  • Ez tökéletes KDNP-s parlamenti megfelelője annak, hogy majdnem dugtam Kate Moss-szal, én legalábbis benne lettem volna.
  • Sok más országban nem csak érvényes lett volna a népszavazás, de 98 helyett a 100 százalék is meglett volna. Ilyen például Kazahsztán.
  • És persze, ha már Soltész a sok más országra hivatkozik: hát ki a rosseb emelte fel 50 százalékra az érvényességi küszöböt, hogy az ellenzéki népszavazási kísérleteknek esélyük se legyen? Igen, valamikor Magyarországon is érvényes lett volna, csak ez már nem az az ország.

Kósa arról is beszélt, hogy a magyar legendáriumban is kivételes szám a 7-es, hát még a gránitból fércelt alaptörvény esetében.

 

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr1711815809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.10.18. 01:03:06

@szénhidra:
Kósa meg Soltész??!!
A Suk, meg a Sük??!
Ha nekem ilyen lakájaim lettek volna, heréltként őriznék a lányokat a hárembe!
Vagy négybe.

ostvan1 2016.10.18. 08:47:23

A fidesz által megfogalmazott és megszavazott alaptörvény SZELLEMÉBEN nem lehetett volna ezt a népszavazást megtartani (nemzetközi kötelezettségről nem lehet népszavazást lefolytatni).

Netuddki. 2016.10.18. 08:49:42

Fönn kell tartani valamivel az izgalmat, hogy még véletlenül se az orbán banda lopásaival foglalkozzon a jónép. Még az ostoba lobbikot is behúzták vele a csőbe. Ezzel is ellesznek még pár hónapig. Már várom mi lesz a következő elterelő hadművelet!

Netuddki. 2016.10.18. 08:51:19

@ostvan1: De nem is volt népszavazás. Nem a nép kezdeményezte, nem gyűjtötték össze a 200 ezer támogató aláírást, stb, stb. Tetejébe még ÉR-VÉNY-TE-LEN is volt.

Netuddki. 2016.10.18. 08:57:24

@ostvan1: Ja, és a 98%!

Tudjátok milyen ember az aki még a számára kedvezőtlen dolgot is úgy magyarázza, hogy neki kedvezzen?
Jellemtelen, kétszínű...

Kodomo 2016.10.18. 09:35:39

Plusz nem lehetne az Alaptörvény módosításakor a népszavazásra hivatkozni, mert a mostani alaptörvény szerint:
"Országos népszavazás
8. cikk
...
(3) Nem lehet országos népszavazást tartani
a) az Alaptörvény módosítására irányuló kérdésről;".

Jakab.gipsz 2016.10.18. 09:52:46

A nemzetközi törvényeket is emberek készítették, tehát azokat is meglehet változtatni.

A jelenlegi feszült és ellentmondásoktól terhelt állapota a hazai és a nemzetközi helyzet, emberi elménk terméke, nincs benne transzcendens vagy szubsztancionális elem, tehát meg kell valamit, vagy valakiknek változni.

Józan ésszel belátható, hogy a változó fél nem mi magyarok leszünk, mert azt leshetitek, viszont a változást tudjuk kezdeményezni és meg tesszük.

GQ 2016.10.18. 10:53:19

@Kodomo: akkor majd jön a 8as számú változtatás a gólyafos szilárdságú alaptörvénybe... nincs vész, az 1/3 mindent megold, hisz 98% akaratára nem mondhat nemet. csak ugye minden relatív, vagy mi a szösz.

ZX 2016.10.18. 12:42:21

@Ballib cenzúrázók réme 18: Na hát... már hiányoltam azt a sok faszságot amit ide szoktál böfögni. A cimboráid merre vannak?

gigabursch 2016.10.18. 14:26:31

Vagytok néhány milliónyian, akinek a véleményére olyannyira senki nem kíváncsi, hogy még ti magatok sem.
Ergo - nem léteztek...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.18. 16:37:31

@GQ: "akkor majd jön a 8as számú változtatás a gólyafos szilárdságú alaptörvénybe..."

:))

Attilajukkaja 2016.10.18. 17:21:02

"És persze jogosan merülhet fel az a kérdés, ha a módosításhoz kellett a felhatalmazás, akkor alkotmányozni vajon milyen alapon mertek? Mert arról a nép véleményét bizony a kutya se kérte ki népszavazás formájában. Vagy akkor az alaptörvény legitimitása nem is egészen kerek?"

Szerintem itt van a kutya elasva!
Ehhez az Alaptorvenyhez nem kertek ki az emberek velemenyet, es utolag sem szavaztattak meg. Ha jol emlekszem, az Operahazban unnepeltek meg az uj Alaptorvenyt, ahonnan a hatso ajton menekultek ki a kormany tagjai, mert az Andrassy uton sok-sok tiltakozo ember hompolygott eppen.
Nem volt igazi felhatalmazasuk ehhez a gyatra, vattacukor szilardsagu alaptorvenyre. Igy a modositasahoz sincs szukseguk semmire.
A nepszavazosdi operett arra is ramutatott, hogy Orban mar eleve ugy rendel el ilyen szavazasi cirkuszt, hogy szarik a vegeredmenyre. O akkor is Alaptorvenyt modosit, ha esik, ha szakad.
Szanalom!

morpho 2016.10.18. 17:22:41

Aszongya ma Lázár "annyitisér" János, hogy Magyarországon nincs autokrácia és erre példaként hozza a népszavazást. Nem teljesen raktam össze. Akkor Ceaucescu Romániájában is demokrácia volt??? Ott is volt népszavazás..talán hárman nem mentek el...
Meg ezt a népszavazást a nép kezdeményezte? Aláírták 200 ezren? Más ügyben is lehet ilyet? Mi van Jani???

morpho 2016.10.18. 17:28:02

@Attilajukkaja:
A saját törvényét nem tartja be..De egy demokrata nem kezd el egyedül alkotmányozni és nem írja át egyedül a választási törvényt sem. Hornnak még nagyobb felhatalmazása volt, mégsem tette magát leválthatatlanná. Orbán ugyanis azzá tette magát és momentán nem látom azt az opciót, ami ezen bármit is változtatna. Narancskullancséknál ma szabadnap van?

Attilajukkaja 2016.10.18. 17:37:18

@morpho:
" Hornnak még nagyobb felhatalmazása volt, mégsem tette magát leválthatatlanná. Orbán ugyanis azzá tette magát és momentán nem látom azt az opciót, ami ezen bármit is változtatna. "
Hornnak is 2/3-a volt, de valoban nem elt vissza vele. Talan nem volt hozza elegge rafinalt.
Orbant sokan nagyon okosnak tartjak, de nekem jobban tetszik, a fifikas vagy rafinalt kifejezes ra. Ragyogoan atlatja, kit es hogyan lehet atverni, mit hasznalhat ki a sajat javara. Jo kereskedo lenne egy falusi piacon.
De Magyarorszag javat nem ilyen rovidlato kiskereskedo fogja meghatarozni.
Ez az en nagy banatom.

"Narancskullancséknál ma szabadnap van?"
Bocsi, hogy nem tartozom a Narancskullancs Klubhoz. :o)

morpho 2016.10.18. 17:51:48

@Attilajukkaja:

Őszintén szólva költői kérdés volt, nem pont neked szántam...

morpho 2016.10.18. 17:53:19

@Attilajukkaja:

Hornnak is 2/3-a volt, de valoban nem elt vissza vele. Talan nem volt hozza elegge rafinalt.

Szerintem másról van szó. Horn demokrata volt. Orbán meg nem az. A többi már csak erre rakódott/rakódik rá...

Attilajukkaja 2016.10.18. 17:55:01

@morpho:
Ertettem,....mar akkor is. Bocsi, hogy megis valaszoltam ra. :o)

Attilajukkaja 2016.10.18. 17:59:33

@morpho:
"Horn demokrata volt. Orbán meg nem az. "
Horn egy opportunista volt. Nem volt egy langesz (munkatarsai mondtak rola), de jokor volt jo helyen.
Orbant meg magam sem tudom, hova tegyem,... de nagyon nem koser a csavo (hogy ezzel a magyar nyelvi egyveleggel fejezzem ki magam,... mert szerintem igy korrekt).

s 2016.10.18. 18:17:28

@morpho: "Orbán ugyanis azzá tette magát és momentán nem látom azt az opciót, ami ezen bármit is változtatna. "

Parker-Hale Model 82 (M82)

morpho 2016.10.18. 18:38:02

@Attilajukkaja:
Horn Opportunista volt, de demokrata! Orbánt segítek tenni valahova: Mutass egy olyan demokratikus európai pártot, aminek 25 éve ugyanaz az elnöke! Mutass egy olyan demokratikusan választott pártelnököt, aki egy vesztes választás után a helyén marad. Bónusz: Mutass egy olyan demokratikus pártelnököt, aki két egymást követően elvesztett választás után a helyén marad! Segítettem?

morpho 2016.10.18. 18:38:57

@s:
Drasztikus megoldás. Nem vagyok igazán a híve...

s 2016.10.18. 18:40:30

@morpho: orbán olyan, mint mussolini. Reményeim szerint pont úgy is végzi.

s 2016.10.18. 18:43:54

@morpho: orbán lemondott a békés eltávozás lehetőségéről, amikor megszüntette a demokrácia erre vonatkozó szabályait (is). Teljhatalmú uralkodó, azok pedig nem a konvencionális módon fejezik be dicstelen pályafutásukat.

morpho 2016.10.18. 18:46:18

@s:
Most egyébként meg lehetne buktatni. Vona Gábor kezében van a sorsa. Elbukta a népszavazást. Próbálják a híveknek magyarázni a hülyeséget, de a társadalom tudja, hogy elbukta. Ezek után a baromarcú beterjesztette a saját neve alatt az alkotmánymódosítást úgy, hogy nincs meg a kétharmados parlamenti többsége. Ha most leszavaznák, akkor egyértelművé válna, hogy sem az ország, sem a parlament nem támogatja Orbánt. Itt nehéz lenne nem lemondani. Már ha kamuzza tovább a demokráciát, mert ha nem akkor bármit lehet.

s 2016.10.18. 18:51:26

@morpho: Bármit lehet. Ha egy érvénytelen szavazásra rá lehet fogni, hogy érvényes, akkor egy érvényesre is rá lehet fogni, hogy érvénytelen. Ezért nem tartanak 2018-tól. Bár ha egy csepp eszük lenne, akkor tudnák, hogy nem az a közhangulat, amit a századvég-faszvég bekonferál. Puskacső előtt végzik, vagy lámpavason. Erre most már egyre nagyobb összegekben mernék fogadni.

6.Lenin 2016.10.18. 21:04:21

Orbán bármit megtehet...

Ilyen köcsög ellenzék mellett?
Van aki csodálkozik ezen?
(őszintén szólva ez senkinek nem jó, de talán az ENSZ-ben el kéne fogadtatni, hogy néha a hülyék is nyerhetnének)

Attilajukkaja 2016.10.19. 09:52:00

@morpho:
"Orbánt segítek tenni valahova"
Minek? Soha nem mondtam, hogy Orban demokrata lenne. Szepen is neznenk ki, ha EN ilyet allitanek!!! :o)))

@6.Lenin:
"Orbán bármit megtehet...

Ilyen köcsög ellenzék mellett?
Van aki csodálkozik ezen?"
En csodalkozom. Az ellenzek tenyleg elegge ki van herelve, en inkabb az istenadta nepen csodalkozom. Hogy veluk/velunk barmit megtehet az Orban maffia. Hogy mi tu"rju"k.

6.Lenin 2016.10.19. 10:06:43

@Attilajukkaja:

Én nem csodálkozom,hogy te csodálkozol.Megértelek.
Aki áll (vagy ül) tehetetlenül, mert nem ért semmit, az először csodálkozik, aztán másra keni a saját tehetségtelenségét.Logikus.

Attilajukkaja 2016.10.19. 10:19:21

@6.Lenin:
"Aki áll (vagy ül) tehetetlenül, mert nem ért semmit, az először csodálkozik, aztán másra keni a saját tehetségtelenségét."
Valoszinuleg en is egy nagyon tehetsegtelen civil vagyok, mert azon kivul, hogy kimegyek neha az utcara protestalni es lepten-nyomon hangoztatom a velemenyemet a mindenkori rendszerrol (nem csak a mostanirol), mast nem nagyon teszek.
Na jo, esetleg meg egy keves penzzel tamogatom a nekem szimpatikus kezdemenyezeseket, elmegyek a rendezvenyeikre.

6.Lenin 2016.10.19. 10:43:47

@Attilajukkaja:

Írtam,hogy megértelek.

Az emberek 60 % -a genetikai öröksége, környezeti hatásokból kifolyólag , beáll valami mellé, mögé, az élre, stb. Szimpi lesz neki valami, valaki. Ezzel semmi gond.
Harcolnak valami ellen, valamiért, aztán elfogadja (nem biztos, hogy nyíltan is), hogy mindig az erősebb ebnek lesznek sikerélményei.
Természetesen 1 picit mindig változik valami, az alap, ritkán. A módszerek finomodnak.

Attilajukkaja 2016.10.19. 11:03:01

@6.Lenin:
"Írtam,hogy megértelek."
Igen, ezt ertettem, es koszonom. :o)

"Az emberek 60 % -a genetikai öröksége, környezeti hatásokból kifolyólag , beáll valami mellé, mögé, az élre, stb."
Ez nagyon igy van! En pl. egy balos, paraszt/proli hagyomanyokkal rendelkezo csaladbol szarmazom, a fonokom pedig egy vallasos kispolgaribol. Szoktunk beszelgetni az elet dolgairol, mert egy nagyon ertelmes emberke. Neha kiderul, hogy ugyanolyan elegedetlenek vagyunk a helyzettel, o megis tovabbra is a Fideszre szavaz, en meg valami masra (nem MSzP-re). Mert, - ahogy mondod, - bealltunk valami moge. Es ez az, amit nagyon nehez modositani. Szinte mar az emberek genjeibe ivodott!

"aztán elfogadja (nem biztos, hogy nyíltan is), hogy mindig az erősebb ebnek lesznek sikerélményei"
Elfogadja, mert a szabalyok nem demokratikusak, es csak igy tudja fenntartani magat es a csaladjat.
De meddig hajlando ezt igy elfogadni? Vagy Tolgyessynek lesz igaza, es ezt a kormanyt csak puccsal lehet majd levaltani?

6.Lenin 2016.10.19. 11:22:50

@Attilajukkaja:

"De meddig hajlando ezt igy elfogadni? "
Ameddig képes vagy a saját életedet a lehető legnagyobb mértékben függetleníteni ezektől a hatalmi játékoktól, hacsak nem szeretnél te is a részese, haszonélvezője lenni.
Nem értesz 1et a jelenlegi hatalommal, valamilyen fatális véletlen folytán sikerülne megdönteni, te elégedett leszel, mások meg nem. Aztán kezdődik minden elölről.

1 házasságban, párkapcsolatban (még melegek is) se biztos, hogy mindkét fél elégedett, de képes az érdekei miatt megalkudni kisebb problémákban.

Olyan nem létezik, hogy mindenki mindennel elégedett lesz valaha is, de nem mindenki képes arra, hogy kiharcolja, ő legyen az elégedettek táborában.

Aki erre nem képes, marad a szopóágon. Evolúciós kérdés, az életképes nyerő.

"Tolgyessynek lesz igaza, es ezt a kormanyt csak puccsal lehet majd levaltani? "

Attól jobb lenne? Nem. Meg kell győzni tömegeket, hogy ha mást választanak, lehet, hogy nekik is jobb lesz. Amennyiben átcseszik őket, majd megint mást választanak.

Attilajukkaja 2016.10.19. 12:34:30

@6.Lenin:
"Nem értesz 1et a jelenlegi hatalommal, valamilyen fatális véletlen folytán sikerülne megdönteni, te elégedett leszel, mások meg nem. Aztán kezdődik minden elölről."
Igy van. Es ez mar igy megy evezredek ota.
De azert megis csak jobb, ha egy jo ideig a tobbseg elegedett. Kulonben E-Koreaban talaljuk magunkat.
Ami a masik problemam a mindenkori hatalommal, amikor elkezdenek lopni-csalni-hazudni. Tudjuk, valamennyire mindegyik ilyen, de van egy hatar, ami mar joval tulmegy az ember erkolcsi normajan. Es akkor megint nem tudja befogni a szajat.

"Attól jobb lenne? Nem."
Te magad mondtad, hogy sokaknak jobb lenne,...mig masoknak nem.
Dehat mi lenne a masik opcio: turni es hallgatni a vegtelensegig? Nem ezt nevezted tehetsegtelensegnek?
En amugy ezt nem neveznem annak. Ha nem izlik egy etel az etteremben, akkor visszakuldom. Ettol meg nem en vagyok tehetsegtelen, hanem a szakacs. En azon csodalkozom, hogy nalunk annyian kepesek megenni a szar etelt. Vagy eszre sem veszik, mivel etetik oket?

6.Lenin 2016.10.19. 12:46:28

@Attilajukkaja:

"Te magad mondtad, hogy sokaknak jobb lenne,...mig masoknak nem."

Ilyesmit én soha nem mondtam(írtam).
Néha az 1esek érzik úgy, hogy nekik jobb-mert a kedvenceik vannak hatalmon-máskor a kettesek. Lehet, hogy mindkét esetben ugyanazok vannak a hatalom mögött, és nekik mindkét esetben jó.

"En azon csodalkozom, hogy nalunk annyian kepesek megenni a szar etelt."

Kérdezted már a legyeket?

Nem tudsz túllépni a rögeszméiden, és erre nem most jöttem rá először.

Attilajukkaja 2016.10.19. 13:25:12

@6.Lenin:
"Nem tudsz túllépni a rögeszméiden, és erre nem most jöttem rá először."
Okos vagy! Es te tulleptel mar rajtuk?

6.Lenin 2016.10.19. 13:45:49

@Attilajukkaja:

Nem,és nincs is szándékomban.
Én is csak másoknak szeretek tanácsokat adni. Ismerem magam (?) és utálok saját magamnak tanácsokat osztogatni.Nehogy már ...

Attilajukkaja 2016.10.19. 13:52:16

@6.Lenin:
"utálok saját magamnak tanácsokat osztogatni"
Amen!
En meg nem tudok valaszolni az olyan sablonokra, hogy "nem tudsz túllépni a rögeszméiden". Talan csak annyit, hogy nekem legalabb vannak eszmeim.

Attilajukkaja 2016.10.19. 14:02:07

@6.Lenin:
Amugy sem kertem vagy adtam neked tanacsokat. Azt hittem, csak beszelgetunk. Nyilvan felreertettelek! Sajnalom.

6.Lenin 2016.10.19. 14:11:01

@Attilajukkaja:

" Talan csak annyit, hogy nekem legalabb vannak eszmeim. "
Tudom. Rög......, mint mindenkinek, amit a génjei, stb, stb, meghatároznak.
Erről beszélgettünk (volna)

" Nyilvan felreertettelek! "
Igen, de nem kell sajnálni.

Attilajukkaja 2016.10.19. 14:21:04

@6.Lenin:
"de nem kell sajnálni"
Koszonom a jotanacsot, de ezt hadd dontsem el en! Viszlat.
süti beállítások módosítása