Bár sokan hajlamosak lebecsülni a megyei napilapok jelentőségét, a mostani médiapiaci újraosztás elsősorban ezeknek az újságoknak a birtoklásáról szól. Úgy néz ki, hogy a Fidesz közeli érdekcsoportok egy az egyben lenyelik az egész pakkot. Így a vidéki emberek nagybetűs AZ Újságja, már csak egy újabb kormányzati szócsővé válik. Egész Magyarországon.
Tegnap végre felszállt a fehér füst és megerősítést nyert a hetek óta terjengő pletyka, miszerint a Mediaworks kiadóvállalatot tényleg Mészáros Lőrinc szerezte meg. A felcsúti vállalkozó érdekeltsége, az Opimus Press Zrt. kebelezte be a lapcsoportot, melynek szimbolikusan a Népszabadság a legértékesebb tagja, a gyakorlatban viszont a megyei napilapok viszik a prímet.
A neten még elérhető a Mediaworks 2016-os médiaajánlata, ahol konkrét számok mutatják meg a megyei napilapok piaci erősségét. A nyolc napilap előfizetői példányszáma 110 ezer fölött van, ami az eladott példányszámokkal együtt 558 700 elért olvasót jelent napi szinten. Ez a naponta több mint félmillió olvasó az, akik miatt igazán érdemes volt végigcsinálni az egész cirkuszt.
A Mediaworks megvásárlásával Mészáros Lőrinchez került a 24 óra (Komárom-Esztergom), a Heves Megyei Hírlap, a Somogyi Hírlap, a Tolnai Népújság, az Új Dunántúli Napló (Baranya), az Új Néplap (Jász-Nagykun-Szolnok), a Békés Megyei Hírlap és a Petőfi Népe (Bács-Kiskun).
Igen ám, de ez még nem minden. A Mediaworks szeptember végén vásárolta fel a Pannon Lapok Társaságát, amivel újabb négy megyei újságot, a Fejér Megyei Hírlapot, a veszprémi Naplót, a Vas Népét, és a Zalai Hírlapot szerzett meg. Bónuszként Dunaújváros helyi napilapját, a Dunaújvárosi Hírlapot is. Ez az öt újság naponta 160 ezer példányban kel el.
Tehát Orbán Viktor cégeinek ügyintézője (Mészáros Lőrinc) a Mediaworks megszerzésével 12 megyei és egy városi naponta megjelenő újsághoz jutott hozzá, ami napi szinten 260 ezer eladott példányszámot jelent.
Az élet itt még természetesen nem fog megállni, hiszen sajtóértesülések szerint jövő év elején Habony Árpád érdekköre megszerezheti a Lapcom kiadót, ami a nagy példányszámú bulvárlap, a Bors mellett tartalmazza a Kisalföldet és a Délmagyarországot. A Kisalföld eladott napi példányszámban verte még a Népszabadságot is. 60 ezer fölött veszik naponta, mellyel a Kisalföld az ország legolvasottabb napilapja. A Délmagyarország pedig Szeged és Csongrád megye legbefolyásosabb napilapja, mely saját bevallásuk szerint 120 ezer emberhez ér el naponta.
Ha mindezt összeadjuk, akkor nyer értelmet az is, hogy az Index információi szerint Liszkay Gábor, az Magyar Idők c. kormányzati propagandalapjának tulajdonosa bekerült a Mediaworks igazgatóságába. Ha igazak a pletykák és Népszabadság név alatt viszik tovább az Magyar Idők lapot – szerkesztőségestül, szellemiségestül -, akkor könnyen elképzelhető, hogy az egész játék a Népszabadság körül arra ment ki, hogy a megszerzett megyei napilapokat ez az új Magyar Idők/Népszabadság lássa el központi tartalommal. Vagyis az összes megyei napilapban kötelezően megjelennének az Magyar Idők tartalmai, és a helyi hírek díszként megmaradnának a többi oldalakon.
Így aztán a naponta az alig 3 ezer példányban eladott rettenetes minőségű Magyar Idők kormányzati szennylap, hipp-hopp hirtelen napi több millió olvasóhoz fog eljutni.
Nuszbaum Tibor
Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!