Néhány napja balesetben elhunyt Beszkid Andor, Rimóc polgármestere, aki egy részeg, kivilágítatlan biciklist szeretett volna kikerülni, mikor összeütközött egy szemből érkező autóval.
Minden ember halála tragédia. Ha más hibájából, más meggondolatlanságából történik, még nehezebb elfogadni. Az a veszteség, amire még fel sem lehet készülni, alapjaiban forgatja fel az életünket. A gyász, a gyógyulás folyamata években mérhető.
Ha valaki részegen ül biciklire, majd veszélyt okoz, sőt, felelőtlen magatartása valakinek az életébe kerül, jogosan vált ki indulatokat azokból, akiket a veszteség érte. Vitán felül áll. Módosult tudatállapotban, megnőtt reakcióidővel bármilyen járművet vezetni felelőtlenség, akár tiltja azt jogszabály, akár nem. Épp így igaz az is, hogy mások személyes tragédiáját, fájdalmát részvéttől mentesen propaganda célokra, olcsó orbánozásra felhasználni egészen hajmeresztő és végtelenül visszataszító.
De mitől is lenne mindez igaz a DK legújabb akciójára?
A Kormányzati Információs Központ annak idején két dolgot hangsúlyozott: A KRESZ azon módosítását, mely szerint a kerékpáros fogyaszthat alkoholt, az indokolja, hogy a biciklisták esetében az önveszélyességen túl nem áll fenn a közveszélyesség lehetősége. Ugyanakkor felhívták rá a figyelmet, hogy a kerékpárosnak a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban kell lennie, ami korábban is a KRESZ része volt.
Az, hogy egy bringás csak magára lehet veszélyes, butaság, azonban a megengedő szabályozás is tartalmazza, hogy a vezetőnek a jármű biztonságos vezetésére alkalmas állapotban kell lennie. Ergo: azért nem büntethetnek meg, ha spiccesen felülsz a bringára, az viszont bűncselekmény, ha ezt úgy teszed, hogy veszélyeztetsz másokat. Annak megállapítása, hogy tudsz-e biztonságosan bicajozni, a rendőrség dolga.
Az, hogy a DK és a körülötte burjánzó valóban független sajtó semmibe véve egy ember halálát, most Orbán rögeszméjéről kezd papolni, minimum gyomorforgató. Valóban unszimpatikus, ahogyan Orbán vigyorogva nyilatkozott arról néhány éve, hogy most piás biciklisekért harcol. Viszont Beszkid Andor szörnyű tragédiájából levezetni, hogy Orbán valójában tudatosan, sőt, rögeszmésen küzdött azért, hogy azok a feltételek megvalósulhassanak, melyek között emberek halhatnak meg értelmetlenül, még a TV2-nek is dicsőségére vált volna. Részvét, a gyászolók tiszteletben tartása, esetleg érdemi szakmai diskurzus kezdeményezése helyett zsigerből orbánozni? Összesen ennyire telik? Mindez jól mutatja, hogy valójában nincs számottevő különbség a kormányzati propagandagépezet és a gyurcsányi kommunikáció között.
Gréczy Zsolt sajtótájékoztatóján ráadásul miután azt állította, hogy Orbán kardoskodott a részeg biciklizés engedélyezése mellett, még azt is hangsúlyozza, hogy a szakmai szervezetek, köztük a Kerékpárosklub, miként tiltakoztak, előre látva, hogy (a statisztikák nem igazolják a DK által említett összefüggést, a kerékpárosok száma ütemesen nő, az infrastruktúra viszont nagyban lemaradt, ezért, ha a balesetek szám nőne is, arányait tekintve nincs ilyen irányú tendencia) mindez óhatatlanul tragédiákhoz fog vezetni. Ez újabb kemény csúsztatás.
Álljon itt egy rész a VS 2014. július 22-ei, a témában íródott cikkéből (a módosítás 3 nappal korábban emelkedett jogerőre):
Ki fogja megállapítani, hogy a kerékpáros a bicikli vezetésére alkalmas állapotban van? - tette fel a kérdést Kürti Gábor is. A közlekedési szakjogászhoz hasonlóan gumiszabálynak nevezte a KRESZ-módosítást, amiről azt mondta, annyira szubjektív alapon ítélhető meg az alapján a biztonságos állapot, hogy nincs még egy ilyen Európában. A változtatás életszerű ugyan, de nem tudható, mi lesz az eredménye. Ám ha már ennyire megengedő a KRESZ, Kürti Gábor szerint a kerékpárost minden olyan esetben felelőssé kellene tenni, amikor ittasan balesetet okoz... A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettesétől megkérdeztük: sokat hangoztatott érv az autósok részéről, hogyha a biciklisek ugyanúgy használják az utakat, mint ők, és a közlekedésben is egyenjogúak, akkor a gépkocsivezetőkre vonatkozó szabályokhoz hasonlóan miért nem a zéró tolerancia vonatkozik rájuk az alkoholfogyasztás tekintetében. Kürti Gábor szerint a felvetés jogos, ugyanakkor a szabályozásnak alkalmazkodnia kell az élethez. A változtatás hátterében a vidéki kerékpározás állhat, az ottani élethelyzethez igazodhat - vélekedett, mivel a kistelepüléseken sokszor a kerékpár az egyetlen, alternatíva nélküli közlekedési eszköz. A kerékpáros szervezetek vezetőitől megtudtuk, amit a minisztériumoktól nem: velük nem egyeztetett a döntéshozó a módosítás előtt. Így a bringás társadalom egyik napról a másikra értesült arról, hogy éppen őket érintően változott a KRESZ.
Félelmetes világ az, amiben a démoni Orbántól és velejéig romlott sleppjétől pont az a mennyi sereg akarja megtisztítani Magyarországot, melynek nem okoz problémát más tragédiájából olcsó kampányeszközt barkácsolni. Mások életén átgázolni, mások gyászából hasznot húzni, itt elvenni, ott hozzá tenni a valósághoz, úgy látszik, pont ugyanolyan jól megy mindkét oldalon.
A fene se akarja a Fidesz-KDNP-t, de ettől még ez és így semmivel sem lesz elfogadhatóbb.
Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!