Most, hogy a nemzeti cukormáz leolvadt a sörvitáról, tisztán látszik, hogy nem másról, mint kőkemény üzleti érdekekről van szó.
Nem kell nagyon sokat tépelődni, a Heineken vs. Csíki Sör párbaj szimplán csak kamu ügy, amire most tényleg nyugodtan mondhatjuk, hogy gumicsont. Tökéletesen jó arra, hogy felhergelje az embereket, miközben a súlyos állam-, és közösségellenes lopássorozat folytatódik.
Azt is tudjuk, hogy a politikai-gazdasági döntések jelentős része a focimeccsek lelátóin születnek. Nem árt, ha az embernek stadionja vagy legalább egy focicsapata legyen vagy legalább egy vip belépője abba a szektorba ahol a főnök ül. Igen, Orbán Viktor. És nyugodtan gondoljuk azt, hogy a vöröscsillag körüli hajcihő forgatókönyve pont egy meccs alatt lett lezsírozva.
Szóval van a Csíki Sör amit a Heineken romániai leányvállalata névhasználat miatt bemattolt. Ebből lett a felfújt sztori, hogy a multi elássa a kicsit és még jól rá is köp a sírjára. Ügyesen hozzátapasztották a nemzeti színt is, jött a betiltott sör koncepció és a Kárpát-medencén átsöprő kiállás a Csíki Sör mellett. Mondjuk az eléggé érdekes, hogy kis sörgyár felerészben külföldi tulajdonú de azt se felejtsük el, hogy a sörfőző üzem Magyarországon is rendelkezik telephellyel és azon sem csodálkozunk, hogy Hódmezővásárhelyen van az egyik. Azon meg főleg nem csodálkozunk, hogy aztán valahogy Lázár János volt hódmezővásárhelyi polgármester lett a Heineken elleni harc és bojkott egyik arca.
A másik meg Kósa Lajos, de ő ebben a témában úgy szállt el, mint a sörből a buborék, hagyjuk is. Az igazi szálak a stadionba vezetnek, ahol együtt szotyizott a miniszterelnökkel a Csíki Sör tulajdonosa Lénárd András valamint a dunaszerdahelyi DAC tulajdonosa Világi Oszkár is, akinek szintén van érdekeltségük a Csíki Sörben. Milyen véletlen, hogy aztán pár nappal ezelőtt fentebb említett Kósa Lajos bejelentette a lex Heinekent.
Tiszta szerencse, hogy nem szeretem annyira a sört, úgyhogy hidegen hagy e tekintetben a cicaharc, azonban ez az ordas kettősmércézés (Pellegrino, Milky Way, Converse vöröscsillag jó vöröscsillag, Heineken vöröscsillag rossz vöröscsillag) hamis nemzeti színben tálalva még gasztronómiai szempontból is gusztustalan. Egyértelműen úgy látszik, hogy az üzletemberek, akik hű alattvalói az Orbán-rendszernek (hogy is ne volnának, hisz egy raklap állami és baráti támogatást kaptak) most a legfőbb hűbérúrhoz fordultak segítségért, aki nem is sörhabozott a segítségükre sietni.
Egészségünkre!
Azonban Orbán és a minisztériumi jogszabály-tervezet fogalmazói nagyon is tisztában vannak azzal, hogy a vöröscsillaggal kapcsolatos jelenlegi felvetéseik egy percre sem hitelesek: az uniónál évekkel ezelőtt jelezni kellett volna. Ráadásul a Heineken kiemelt partnere (volt?) a kormánynak gazdasági elképzelései megvalósításában. Orbán most azon gondolkodott csak el egyedül, hogy melyik kezébe harapjon bele, a következményekbe már nem.
Csarnó Ákos
Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!