A valódi viták otthona

Reflektor

Az MSZP támogatja, hogy Paks II ellen népszavazás legyen

A Momentum kivár, a Jobbik nem gyűjtene

2017. február 28. - GottmayerLea

000_dv1895542.jpg

Miután várható, hogy a következő hetekben az utolsó Paks 2-vel szembeni kötelezettségszegési eljárást is megszünteti a Bizottság, kimondhatjuk azt, amit az Európa-lázban nem szenvedők eddig is tudtak: vagy mi állítjuk meg Paks 2-t vagy senki.

Az, hogy a Bizottság miért engedélyezteti a beruházást egy másik cikk, khm nem is, bocsánat, másik orosz kémregény (Oettinger és Mangold neveket ajánlom szeretettel) témája lesz.

Miután egyre nyilvánvalóbb, hogy magunkra maradtunk, egyetlen eszköz maradt Paks 2 meghiúsítására: a népszavazás. Ezért kezdeményez az LMP népszavazást Paks 2-ről. Több kérdést is be fog a párt adni, hogy megkerülje a pártatlan szervezetek végletesen egyenlő mércéjét.

Meglepetésünkre az eddig válaszoló ellenzéki pártok közül az MSZP volt az egyetlen,  amelyik kijelentette, ha Paks 2 ellen lesz hitelesített kérdés, akkor gyűjteni fog. Állításuk szerint: „a Paks 2. beruházás még az olimpiánál is nagyobb hatással van az ország jövőjére” és ”a beruházás államadósságot növelő óriási költsége miatt csak széleskörű társadalmi vita után, népszavazással szabad az új atomerőműről dönteni”.  A szocialisták azt is jelezték, hogy a népszavazást az ügyben már 2011 óta szorgalmazták.

Ami ugyanakkor felettébb érdekes, hogy az MSZP-nek nincs álláspontja magának az atomenergiának a használatáról: „Az MSZP tagsága és szavazói között egyaránt vannak ellenzői és – elsősorban az atomerőművi villamos energiatermelés a széndioxid kibocsátás mentessége miatt – támogatói az atomerőművi villamos energia termelésnek.”

Elviekben a Momentum is támogatja a Paks 2-ről szóló népszavazást, de osztják a Fidesz-közeli Alapjogok Központ azon álláspontját, hogy „most az is probléma, hogy nemzetközi szerződésről van szó”. Arra, hogy a kérdés(ek) hitelesítésének esetén a gyűjtésben részt vesznek-e, a következő választ adták a Momentumosok: „egyelőre nem látjuk, hogy a konkrét kérdés mit jelentene a valóságban, milyen hatással lenne Magyarország energiatermelésére.”

Amiben ugyanakkor egyértelmű a Momentum az a következő: „a Momentum nem atomenergia-ellenes: biztonságos energiaforrásról van szó, amely nélkül rövidtávon egészen biztosan nem képzelhető el Magyarország energiaellátása.” Amely érveléssel, (ami részben nem igaz) kimondható, hogy a „nem atomenergia-ellenes” egy erős eufemizmus: a Momentum ugyanis atomenergia-párti.

A Jobbik válasza ugyanakkor erős első helyezést ért el a semmitmondás versenyben. A radikális párt olyan radikálisan semmilyen válaszokat adott, hogy „a Jobbik híve annak, hogy az országot érintő fontos kérdésekben népszavazást tartsunk”, hogy konkrétan ebben a kérdésben mit gondolnak, az nem derült ki. A gyűjtésben nem vesznek részt, azt viszont kimondták.  Az atomenergiát szeretik és az Orbán-Putyin paktumnak pedig van olyan része, amelyet szerintük akár nyilvánosságra is lehetne hozni. 

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr4712300575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rwindx 2017.02.28. 13:32:16

Az már csak azért is meglepetés, mivel az ő idejük alatt fogadta el a Parlament a bővítést és ők kezdtek először tárgyalni az oroszokkal. A vastag bőr sok mindent elbír...

2017.02.28. 13:59:28

Hát ez vicces, hogy egyedül az MSZP, miközben Jávor Benedek a Párbeszédből már többször próbálkozott Paks-2 elleni népszavazással.

Ja vagy őket meg sem kérdeztétek. Értem. Nyilván azokat lehet legjobban utálni, akik a legközelebb állnak hozzátok.

pamut 2017.02.28. 14:40:53

Nem közvetlenül Paks2-ről kell feltenni a kérdést (azt úgyis elkaszálják Orbán csicskásai), hanem így valahogy:

"Egyetért azzal hogy Oroszország ne csorbíthassa Magyarország szuverenitását?"

Ez hajszálra ugyanazt takarja, sőt még jobban megragadja a lényeget.

pamut 2017.02.28. 14:42:07

@Rwindx: Az biztos hogy vastag a bőrük, de hogy egy fideszes kifogásolja ezt... :) Téged nem a vastagbőr zavar, hanem hogy nem fideszes az a vastagbőr...

Madarász Bánhegyi 2017.02.28. 23:50:34

Remélem nem esett mindenki a PISA teszt áldozatává, hogy nem képes értelmezni egy mondatot. Az LMP nem megakadályozni szeretné a Paks 2 bővítést a kérdésével, hanem legalizálni. A kérdesük arról szól, hogy egyetértesz e azzal, hogy a jelenleg üzemelő paksi blokkok ősz teljesítményének nagyobb teljesítményű, új atomerőművet ne lehessen építeni. Ugyanakkora összteljesítményűt, mint ma is üzemel, nyugodtan építhetnek majd. A kérdésük a következő: “Egyetért-e Ön azzal, hogy a jelenleg üzemelő atomerőművi blokkok kapacitásánál nagyobb összesített áramtermelő kapacitással Magyarországon atomerőművek ne legyenek üzembe helyezhetőek?”

Aranyi Gábor 2017.03.01. 01:00:03

Érdekesszzz - mondaná apám, ha élne, de ő ezt a gyalázatot már nem érte meg. Qrcsótánynak külön cége volt Paks-II. népszerűsítésére. Nem tudom, milyen eladósodásról beszélnek MOST - 21 év alatt évi 300 milkát kell törleszteni. A Rosszatom valami 30-50 ilyen erőművet hajít össze a szűkebb és tágabb környéken. A jelenlegi blokkok 2000 MW-tal az igény kb. 40 %-át elégítik ki. Az újaké 2400 lesz, bár egy ideig párhuzamosan megy mind a kettő. Nos, ha csökkenne az igény, akkor 50-60 %-át, ha meg maradna v. növekedne, akkor 40-50 %-át elégítené ki - a másik fele a hagyományos, a megújuló meg az import... Lehet választani, B+, hogy osztrák vagy szlovák áramot veszünk, vagy orosz gázt égetünk... Miféle ÚJ függőségről prédikálnak itt egyesek? Egyébként meg nem fog átmenni semmilyen kérdés... Magyarországon ui. nem "általában" épül valamilyen atomerőmű, hanem "A" Paks-II, így ha valaki bármilyen témába vágó kérdést ötöl ki, az EZT fogja támadni - be is vallották a nyomorultak... Tehát két dolog lehetséges: ha ezt támadja, akkor nem megy át a kérdés, mert nemzetközi szerződés nem lehet népszavazás tárgya. Ha meg "általában", akkor Paks-II.-t nem érinti, de ez UTÁN nem épülhet majd, a sikeres népszavazást követő három évig (!!!). Lehet egymás .... VÁLLÁRA borulni... Napnál világosabb, hogy a nem egészen őskeresztény hitelveket valló gyülekeztet 2018/22-re gyúr. Teljesen fölöslegesen... Mindenki megnyugodhat: Olimpia nem lesz ugyan, de a miniszterálnok úr most 4/5-del, 2022-ben "csak" 2/3-dal fog győzni. Annyi elég is lesz ahhoz, h. a MSZ(m)P atomjaira hulljon, a Momentán Kéfarkú LMP tagjai pedig elmenjenek a földekre dolgozni...

Kata Nagy56 2017.03.01. 05:44:29

@Rwindx: Tévedés, mert ők a franciákkal tárgyaltak, most is azoknak "lobbiznak", LMP pedig az amcsiknak "lobbizik". :-(

Zionnépe 2017.03.01. 06:40:23

Orbán várba költözését is szavaztatani kellene Paks mellett!

Kelly és a szexi dög 2017.03.01. 06:58:31

Az MSZMP folytatná a nagymarosi beruházását?

$pi$ 2017.03.01. 07:02:25

"Amely érveléssel, (ami részben nem igaz)"

A linkelt cikk egy merő butaság. Tele van megalapozatlan, tarthatatlan elgondolásokkal, csúsztatásokkal, tények egész sorát egyszerűen elhallgatja. Nagyon szakmaitlan, helyenként konkrét hazugságokat, béődségeket tartalmaz.

Exploiter 2017.03.01. 07:21:33

Ez a momentum egyre szimpatikusabb.

1ghost 2017.03.01. 08:15:24

@$pi$: @Kivlov:

Te nyomorult, gerinctelen orbánista bérhazudozó! Mert megint itt rohadsz a neten? Mars dolgozni, árkot takarítani, szemetet szedni, valami hasznod is vegye a társadalom.
Használd ki az időt, még teheted, mert jövőre már a rács mögül kandikálsz kifelé, az kurvaélet.

gigabursch 2017.03.01. 08:25:39

Hurrá, megvan az első törésvonal a késsel kereszteltek legújabb kreatúrái és a régiek között.

Buchhalter 2017.03.01. 08:30:50

@pamut: persze akkor kinek toljuk a szekerét az oroszok helyett?USA aki a leggátlástalanabb és cserben hagy rögtön?Unió akinek csak a piacaink és az olcsó munkaerőnk kell? Önállóság? Te álmodozol? 9,7 millió magyar egy pici kis országgal nem nagy tényező a nagyok játékában.Mohácsnál a nemzet elbaszott mindent .Onnantól kezdve már csak okosan lehet sakkozni a táblán.De ahogy elnézem az írásaid ezzel nem akarsz megbékélni csak puffogsz tények nélkül és szajkózod a "liberális " mantrákat. Szavazz az MSZP-re te dolgod. Én nem fogok ,az meg az én dolgom.Ez van és ezzel is meg kell békélned.

gigabursch 2017.03.01. 08:30:53

@Kelly és a szexi dög:
Vannak hajózási és vízgazdálkodási és energetikai és agráriumbeli valamint erdőgazdálkodás beli szakemberek bőven, akik nemhogy Nagymarost, de bizony Soltot, Fajszot és létesítenék - pártfüggetlenül.

Az más kérdés, hogy más elvek, méretek és igények mentén...

1ghost 2017.03.01. 08:36:03

@Buchhalter: "persze akkor kinek toljuk a szekerét az oroszok helyett?"

Az nem vitás, hogy te a tolvaj, korrupt köpönyegforgató, hazug orbángazdád szekerét tolod gerinctelen fideszpribékként, ám röhejes látni, hogy ami nékie a seggén kijön, az rajtad keresztül ide folyik.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 08:37:11

@Buchhalter: "kinek toljuk a szekerét az oroszok helyett?"

Nyilván az orosz ellenség szekerét nem okos tolni, a lehető legnagyobb távolságot kell tartani.

Az EU-ban vagyunk tagok. Pont. Ki lehet lépni, de az nagy hülyeség lenne.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.03.01. 08:38:27

Paks2 kapcsán nem kell hogy legyen nemzeti egység.

Viszont még a Momentum is tudja a nyilvánvalót:

"Az olimpia aláírásgyűjtést sikerre vivő Momentumot is megkereste a Reflektor. A blog szerint a válaszukban azt írták, hogy a Momentum nem atomenergia-ellenes: „biztonságos energiaforrásról van szó, amely nélkül rövid távon egészen biztosan nem képzelhető el Magyarország energiaellátása”."

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.03.01. 08:40:45

@Buchhalter:

Ne foglalkozz a Gyurcsnyista fizetett provokátorokkal.

MInden normális ember tudja, hogy kis országként lehetünk jóban minden nagyhatalommal egyszerre is akár.

Mitöbb ez nem csak lehetőség hanem cél.

Paks2-re pedig szükség van az ország energiaellátása kapcsán.
Ezért kötötte meg a Gyurcsány kormány 2009-ben Paks2-ről az előszerződést, amit minden párt támogatott. Ezért vacsorázott a Feri kétszer is a Putyinnal, és titkosította a Paks2 iratait 10 évre.

Mr. Waszabi 2017.03.01. 08:41:20

Valójában nem a bővítéssel van a probléma, hanem a projekt bonyolításával és finanszírozási konstrukciójával. Az tuti, hogy egy pályáztatás, verseny nélküli beruházás többe kerül, mint ha versenyeztetnék a munkákra pályázókat.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.03.01. 08:45:30

@Mr. Waszabi:

Neked van valami üveggömböd talán ?

Azt tudjuk hogy a ballib elkúrók az több ezer milliárd dolláros orosz államadósságot Medygessy és Gyurcsány vezetésével, plussz Horn Gyuszi idejében is egy adagot, elkótyavetyélték bagóért.

Miért hinne bárki a ballib elkúrók bérrettegőinek, akik elprivatizálták az országot, és segítettek elherdálni az orosz államadósságot Gyurcsány és más MSZP-s haverokank ?

1ghost 2017.03.01. 08:56:10

@Ballib cenzúrázók réme 24:
"több ezer milliárd dolláros orosz államadósságot ... elkótyavetyéltek"

Te ócska gerinctelen bérhazudozó! Már legalább a negyedik nickeden szopod a gazdád faszát, ezen csúcshülye vagy, mint matolcsy, mert akkora baromságot még ő sem tud mondani, hogy az államadósságot elkótyavetyélik.

Látod te bérhazudozó narancsfasz zsenge ifjúkorodban kiszgyűlések helyett, inkább a nyóc elemit végezted volna el, de még ahhoz is hülye voltál.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 09:06:26

@Ballib cenzúrázók réme 24: "több ezer milliárd dolláros orosz államadósságot"

:)) Kurvajó vagy megint! Toljad a hülyeséget a narancskullancsok pofájába!

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.03.01. 09:07:38

@1ghost:
2003:
mno.hu/migr_1834/olcson-leirt-orosz-allamadossag-725267
A hazánkkal szemben fennálló orosz államadósság utolsó részletének rendezéséről írt alá jegyzőkönyvet tegnap Moszkvában László Csaba magyar és Alekszej Kudrin orosz pénzügyminiszter. A megállapodás értelmében az orosz fél 82,075 millió dollárt fizet heteken belül készpénzben Magyarország számára. A magyar kormány hozzájárult az MSZP közeli cégekhez kötődő mintegy 61 millió dollár adósságból történő leírásához.

Larry Silverstein 2017.03.01. 09:22:28

muhaha

az MSZP fullba tolja a kretént, azt hiszik már nincs lejjebb...

Larry Silverstein 2017.03.01. 09:23:53

Vélhetően Hunyadi korában is törökverőknek és ócska jumurdzsákoknak öltöztek a magyar kisgyerekek, azért vagyunk ma is itt. Nem a libsi fajvédők miatt.

Lássuk a valóságot: a legtöbb bevándorló milliomos azokba az országokba költözik, ahol a migriket a tengerbe géppuskázzák

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ime_az_orszag_ahova_a_gazdagok_akarnak_migralni.630615.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

és a legtöbb kivándorló milliomos azokból az országokból szedi a sátorfáját, ahol a libsi fajvédelem tönkreteszi a társadalmat, és az üzletet

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ime_az_orszag_ahova_a_gazdagok_akarnak_migralni.630615.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

A libsi fajvédelem óriási nemzetgazdasági károkat okoz már most, míg a fasizmus a lehető legjobb befektetés.

Magyarországra is annál több tőke, milliomos és értékes ember fog érkezni, minnél inkább fasiszta a bevándorlópolitika.

Kivlov 2017.03.01. 09:24:52

@1ghost:
jövőre sz*ptok megint. :D

1ghost 2017.03.01. 09:25:09

Te ócska, gerinctelen bérhazudozó! 61 millió dollár???? Mikor TÖBB EZER MILLIÁRD DOLLÁR írtál egy bekezdéssel ezelőtt!
Te idióta narancsfasz, hát mondd, te tényleg ekkora barom vagy! Hogy saját hazugságodat, saját magad buktatod le! :)))))))))

Mocskos, hazug fideszest hamarabb utolérni, mint a sánta kutyát, hogy rohadnál meg tolvaj korrupt orbánnal, mészárossal, tiborczal, meg többi országkifosztó fideszessel együtt.

1ghost 2017.03.01. 09:25:42

@Ballib cenzúrázók réme 24:

Te ócska, gerinctelen bérhazudozó! 61 millió dollár???? Mikor TÖBB EZER MILLIÁRD DOLLÁR írtál egy bekezdéssel ezelőtt!
Te idióta narancsfasz, hát mondd, te tényleg ekkora barom vagy! Hogy saját hazugságodat, saját magad buktatod le! :)))))))))

Mocskos, hazug fideszest hamarabb utolérni, mint a sánta kutyát, hogy rohadnál meg tolvaj korrupt orbánnal, mészárossal, tiborczal, meg többi országkifosztó fideszessel együtt.

Ballib cenzúrázók réme 24 2017.03.01. 09:41:21

@1ghost:

Ez csak a maradék, amit a Gyurcsány féle tetvek elherdáltak ..

Egyébként mi az , hogy csak ?

Ennyit lophatnak a kedvenc elkúróid ?
Ezt még elnézed nekik ?

www.es.hu/old/0007/riport.htm
1,7 milliárd dollár - összesen ekkora összeggel tartozott a magyar államnak 1994 tavaszán a volt Szovjetunió.

-----
Ez mai összegben nézve több ezer milliárd forint.
Igaz nem dollár.

Punxsutawney Mormota 2017.03.01. 09:55:51

@Larry Silverstein: Te 2011.07.22. óta nyomod fullba a kretént, pedig - asszongyák -, hogy az ember individumként okos, csak tömegben birka. Te egyénként is egy ökör vagy, tömegben (értsd: az összes nickkeddel együtt) pedig eg múúúúúzó csorda.

Ma Baker 2017.03.01. 09:59:31

"vagy mi állítjuk meg Paks 2-t vagy senki."

Talán ez azért van, mert Paks 2 egy értelmes beruházás. Amikor mindenki mást hülyének néz valaki a világban, el kéne gondolkodni, hogy mégsem biztos, hogy a világgal van a gond...

legális 2017.03.01. 10:00:37

@Mr. Waszabi: Az ugye egy liberális mantra, hogy az állam rossz gazda, az meg egy másik, hogy ha valamit megversenyeztetünk, attól olcsóbb lesz. Ezek részben igaz összefüggések, de nem az egyetlen és tévedhetetlen, ld. méregdrága autópálya építések.
Az meg egy nemzeti törekvés, hogy tudjuk (legalábbis azt hisszük) mi a jó nekünk, ami nem mindig egyezik azzal, ami jó a nyugat-európai nagyoknak. És ha éppen nekik nem jó, de nekünk igen, akkor azt választjuk.
Most arra van felhatalmazása a nemzeti oldalnak, hogy képviseljen bennünket, amit ők így valósítanak meg. Azt demokratikus felhatalmazást a magukat demokratának vallók vitatják.
Egyébként nem láttam még olyan valós összevetést (de létezhet), amely bemutatja, hogy anyagilag kifizetődőbb lenne francia vagy USA technikát venni és finanszíroztatni EUR vagy USD alapon.
Az meg megint blődség, hogy több ezer hektár állami napelemparkot telepítsünk ugyanebből a pénzből. Az is környezetszennyező és nem ad állandó energiát, világítani pedig este többet kell, mint nappal és télen többet kell, mint nyáron. Meg nem is szép egy megyét betakarni naperőművel.

Punxsutawney Mormota 2017.03.01. 10:01:13

@1ghost: Ne írj ennek a fasznak. Az alapján kapja a pénzét. Ha senki nem ír neki, akkor előbb-utóbb éhen döglik a nyomorult, vagy hazakullog az anyjához rántott húst zabálni.

Buchhalter 2017.03.01. 10:02:29

@1ghost: értelmes ,kulturált módon írtam ,te viszont nem.Azért mert a gerinctelen ringyó anyád kiszart téged a seggén megtanulhatnál viselkedni és észérvekkel vitázni.

Duplaxiii 2017.03.01. 10:05:34

Ezek a posztok igaolják, hogy a baloldali és a neoliberális bloggerközösséget is a habony-művek működtetik...

Ugye tudjuk hogy nem lehet erről népszavazás, tehát ha erre bármely párt ráugrik, az kizárólag pártpropaganda?
Hogy bármiről, de orrba-szájba írjanak róluk.
Ez az orbáni tűzben tartás filozófiájának teljes leképezése. Ő harcol, az ellenzék népszavaz.
És a 35-40% szavazóból mindenki a saját kis szeletét tüzeli... Hazugságokkal, a saját médiájának segítségével.

legális 2017.03.01. 10:08:14

@1ghost: Szerintem neked nem sikerült felfogni, hogy nem a magyar, hanem az orosz államadósságot kótyavetyélték le az MSZP-sek, pl Kapolyi-féle cégek segítségével.
Ahhoz meg Matolcsynak semmi köze, sőt BCR24-nek sem, hogy te egy államadósságra vonatkozó követelést nem tekintesz értéknek, az utólagos engedményt, vagy leértékelést meg nem tartod elkótyavetyélésnek. Ez azt hiszem, a te szűklátókörűségedre vezethető vissza, nem másra haragudj.

eßemfaßom meg áll 2017.03.01. 11:21:38

@Kata Nagy56: "Tévedés, mert ők a franciákkal tárgyaltak" ezzel szemben a valóság, hogy mindig is orosz bővítésben gondolkozott az mszp.

www.origo.hu/itthon/20140124-a-paksi-bovites-elokeszitesenek-hattere.html

"A helyszín kiválasztása persze nemcsak a környezetvédelemről szólt. Mindenki tudta, hogy ha Paks, akkor nem kérdés, hogy oroszokkal kell együttműködni" - elevenítette fel az akkori előkészületeket egy szocialista politikus. Az 1983-ban beindított paksi erőmű ugyanis orosz technológiával működik, és a politikus szerint műszakilag ugyan lehetséges más típusú blokkot építeni Paksra, de a sokszorosára emelné a költségeket és a szakemberállományt, ha a most működő mellé egy teljesen más technológiát telepítenének"

"A szocialisták ugyanakkor nem tagadták, hogy ezen a pályázaton az oroszok a körülmények miatt nagy helyzeti előnnyel indultak volna. (Erre a WikiLeaks által kiszivárogtatott amerikai nagyköveti táviratok is utaltak.) "Amikor kiderült úgy 2008 körül, hogy az oroszoknak van az 1000, illetve 1200 megawattos blokktípusa, ami nekünk a legmegfelelőbb, lelke mélyén mindenki tisztában volt azzal, hogy ez kell" - mondta egy szocialista képviselő."

"Gyurcsány Ferenc és Vlagyimir Putyin találkozóin rendre visszatérő téma volt a Malév helyzete mellett a paksi bővítés – mondta egy, a találkozók részleteit ismerő forrás."

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 12:56:37

@Ma Baker: "Paks 2 egy értelmes beruházás."

Ehehhehehe... "értelmes"??? hihhhiiihhihi... Mindenhol a megújuló tör előre.

A seggünk is kilóg a gatyából, 74%-ra tornásztuk fel az államadósságot 6 év alatt, és akkor még 44%-kal meg akarjuk növelni, kiszivattyúzni a kölcsön ezermilliárdokat az országból az orosz ellenségnek, és nem engenjük a hazai gyártású megújulókat fejlődni. Erre az idióta és a hazaáruló kifejezések nem elég erősek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 12:59:47

@legális: "liberális mantra, hogy az állam rossz gazda"

Nem. Az egy véres tapasztalat, hogy a fideSSmaffia rossz gazdája a közvagyonnak, mert ellopják, ami nincs lebetonozva. Meg azt is, ami le van.

"ha valamit megversenyeztetünk, attól olcsóbb lesz"

Amit nem versenyeztetünk meg, az lesz 4-szer drágább. Lásd vizes VB. Mit mondok, már rég elhagyták a négyes szozót, az 5-szöröshöz közelítenek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 13:03:59

@legális: "orosz államadósságot kótyavetyélték"

61 millió egykori dolláron vergődsz, mikor tavaly csak a mészaros vitt el 500 millió közbeszerzési pénzt? Jogos a sírásod, de még jogosabb lenne, ha a mostani orbitális lopásokra (is) figyelnél.

legális 2017.03.01. 14:10:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Milyen hazai gyártású megújulóról beszélsz?
Ki fogja kifizetni a napelemeket? Ja, támogatásból? Miért is?
Már írtam, de Neked is:
Az meg megint blődség, hogy több ezer hektár állami napelemparkot telepítsünk ugyanebből a pénzből. Az is környezetszennyező és nem ad állandó energiát, világítani pedig este többet kell, mint nappal és télen többet kell, mint nyáron. Meg nem is szép egy megyét betakarni naperőművel.
Mi az, hogy orosz ellenség? Te beszélsz itt üzleti alapról. Üzleti alapon nincs ellenség. Nem gondolnám, hogy pénzügyileg előnyösebb lenne egy francia, vagy amerikai ajánlat, de ha van rá valós info, elfogadom.

legális 2017.03.01. 14:13:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az orosz adósság tiszta pénz, nincs mögötte ráfordítás, stb., tulajdonképpen általunk nyújtott kényszer áruhitel. Kb. ezért is gondolták Kapolyiék áruval ellentételezni.
A közbeszerzési pénznek van jelentős ráfordítás oldala és még egyikőtök sem bizonyította, hogy lenne simlis hányada. Pusztán nagyon erősen vélekedtek.
Szerintem ne keverd a kettőt.

legális 2017.03.01. 14:20:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A megújuló tör előre"
Kicsit erős, meg nálunk amúgy is korlátozottan bevethető. Vízenergiánk és szélenergiánk jelképes. A naperőművek helyigénye, viszonylag gyors elfáradása, majd környezetszennyezése és roppant egyenetlen energiatermelése csak kisegítésre jó, alaperőműnek nem. Az hogy termeljünk babot, meg energiafüvet és korszerűen égessük el, minden csak nem környezetbarát és hatékony.
Ez pont nem népszavazási kérdés. Ha kérdeznének sem szavaznék az agysebészet, vagy a magzatkori vitaminok kérdéséről, ezért gondolom, hogy a választókorú lakosság min. 80%-a sem szavazhatna érdemben PaksII-ről.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 14:23:35

@legális: "Ki fogja kifizetni a napelemeket?"

Magánemberek, magánbefektetők. Rossz hír a csuti gecinek, mert csak szénné tudja adóztatni, ellopni nem.

"este többet kell, mint nappal és télen többet kell, mint nyáron"

Így van. Ezért blődség az atomerőmű, ami mindig ugynannyi áramot ad, az igényeket nem lehet figyelembevenni.

"orosz ellenség?"

Tanulj történelmet! Vagy kérdezd meg a szüleidet. Én eleget éltem orosz elnyomás alatt, hogy ne kívánjam vissza. Nem magam miatt, mert én szabadon tudtam dolgozni külföldön, de a hazámnak tragédia volt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 14:30:42

@legális: "gondolták Kapolyiék áruval ellentételezni."

Az orosz államdósságból ki kellett volna fúratni az oroszokkal a 4-es metrót. Az egészet, nem ezt a nyúlfarknyi szakaszt. Ők ajánlkoztak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 14:34:36

@legális: "nálunk amúgy is korlátozottan bevethető."

Igen, orbán tiltja a megújulókat. Nem tud belőle eleget lopni.

legális 2017.03.01. 14:54:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Hja, Demszkyéknek nem kellett az orosz alagút.
Ahogy te írod, nem tudták volna ellopni.
Szerintem eléggé leírtam neked, miért nem lehet gazdaságosan szél és vízerőművet építeni.
Támogatás nélkül 3 ablakot nem cserél ki a lakosság, napelemet meg végképp nem vesz.
Szakmailag nehéz lesz veled vitatkozni, amíg az alaperőmű fogalmát nem ismered.
20 évet éltem a rendszerváltás előtt, meg történelmet is tanultam. Kérem, látatlanban ne oktass az oroszokról. Amúgy nem arról volt szó, hogy szeretni kell őket, hanem gazdaságilag sincs jobb ajánlat az övéknél.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 15:04:30

@legális: "Demszkyéknek nem kellett az orosz alagút."

"nem tudták volna ellopni."

Akkoriban még nem volt úgy csúcsrajáratva a tolvajlás. Szerintem az alapvető ok az volt, hogy politikai öngyilkosság lett volna a gyűlölt oroszokkal üzletelnie ekkora volumenben.

"nem lehet gazdaságosan szél és vízerőművet építeni."

Több vízierőművet valóban nem lehet. Ha Győr felé autózom, látok sok szélkereket. Talán a tulajdonosaikat győzd meg róla, hogy gazdaságtalan, amit csinálnak.

Van még napenergia, biomassza, geotermikus energia... Magyarország alatt a földöpeny fele olyan vastag, mint máshol, keesebbet kell fúrni a földhőért.

A megújuló napró-napra egyre olcsóbb, mindjárt nem lesz gazdaságtalan. 60 évig rossz irányba menni egy mostani rossz döntés miatt nem okos dolog. Pláne, hogy nem kell még ma döntenünk.

"gazdaságilag sincs jobb ajánlat az övéknél"

Mit tud az orosz, amit a másik három ajánlat nem?

$pi$ 2017.03.01. 15:06:21

@1ghost: "Te nyomorult, gerinctelen orbánista bérhazudozó! Mert megint itt rohadsz a neten?"

Nem vagyok kivlov, megint megzavart a paranoia. Amúgy meg programozok és mikor épp futnak a tesztek néha kommentelek. Érezd magad megtisztelve, hogy válaszoltam.

konrada 2017.03.01. 15:13:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Nem kell őket gyözködni, mert a gazdáik nem hülyék: kaptak rá eu-s támogatást, meg biztosítékot arra, hogy a rendszer átveszi az így termelt áramot.
...ha azt mondanák nekik, hogy építsenek saját zsebből, és a megtermelt áramból világítsanak otthon, kiépítve hozzá a tárolókapacitást szélcsendes időre, másnap már eladnák neked....

...egyébként egyet nagyon tud az orosz, amit a másik 3 ajánlat nem: kompatibilis a meglévő rendszerrel, így lényegesen kevesebbe kerül, mint egy teljesen más rendszer teljesen új telephelyen....

konrada 2017.03.01. 15:22:10

;))) Tényleg vicces. Hát nem mindegy, melyik cég rendszere van benne? ;))

legális 2017.03.01. 15:36:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Azt is tudod mennyit termel egy szélkerék, és hány szélkerék termel annyit mint az atomerőmű,
Elegánsan átugrottad az alaperőmű kérdést, amit meg nem lehet megkerülni. Majd öregkorodban akkor fog menni a lélegeztetőgéped, amikor lesz szélenergia, vagy szeretnéd, ha egész nap menne?
A biomassza akkor megújuló, ha foglalkozol vele. Csak a betakarítás, szállítás aprítás többe kerül, mint ha bemész a villanyboltba és veszel egy szatyor 24 órás villanyt, és utána még el kell égetned, meg újra kell telepítened.
A talajhő ugyan jellegében állandó forrás, de a nagyságrendi kérdés ott is komoly.
Nem kell ezeket sem kidobni a jövöre vonatkozóan, de egy 40-60% közötti stabil forrás állami stabil energia mellett lehet szerepe.
Azt szintén kihagytad, hogy mennyivel jobbak a konkurens ajánlatok, de konrada sporttárs észrevétele helytálló a kompatibilitást illetően.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 16:37:32

@legális: "Azt is tudod mennyit termel egy szélkerék, és hány szélkerék termel annyit mint az atomerőmű,"

Azt tudom, hogy nem épülhet több, mert a csuti geci betiltotta.

"az alaperőmű kérdést, amit meg nem lehet megkerülni."

Nem kell megkerlni. Nem kell alaperőmű.

"A biomassza akkor megújuló, ha foglalkozol vele. Csak a betakarítás"

Te termeszteni akarod? Nem csoda, hogy nem jön össze neked a gazdaságosság.

"kihagytad, hogy mennyivel jobbak a konkurens ajánlatok"

Mondjad, csupa fül vagyok. :))

"észrevétele helytálló a kompatibilitást illetően"

:))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 16:38:20

Ezt a komptibilitást tovább kéne ragozni, van ebben még móka. :))

legális 2017.03.01. 16:58:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ha lesz több alapinfod, folytathatjuk. jelenleg nincs értelme.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 17:05:12

@legális: A kompatibilitást magyarázd el, lécci, lécci, lécci! Röhögni akarok! :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 17:25:34

Számoljunk.

Egy 2 MW-os turbina alsó hangon kerül olyan 400 millióba.

Magyarországon közepesek a szélviszonyok, támogatás nélkül megtermel évente 50 millió forint ára áramot.

A beruházás megtérülne 8 év alatt.

Felvesz a tulajdonos 4%-ra kölcsönt, akkor olyan 11 év alatt térül meg.

Ha az áram ára függ a kereslet-kínálattól, akkor várható, hogy pont, amikor többet termel, olcsóbb az áram, ez a nyereségességet csökkentő tényező. Viszont egyre olcsóbb és hatékonyabb turbinákat készítenek, ez meg egyre nyereségesebbé teheti a beruházást.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 18:03:28

A szélturbia árak az utóbbi három évtizedben évenete átlag 5%-ot estek.

cleantechnica.com/2013/05/06/solar-pv-module-prices-have-fallen-80-since-2008-wind-turbines-29/

Paks2-t 20 év múlva megépítik, lesz egy vadiúj atomerőművünk, amikor is a szélenergia ára harmada lesz a mainak. A mostani csilivili, atomerművet éltető hazug költséghatékonysági tanulmányok mehetnek a kukába.

Zsoltbacsi 2017.03.01. 18:22:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

" a szélenergia ára harmada lesz a mainak."

Erre valami bizonyitek?

Csak azert kerdezem, mert mar rengetegszer hallottuk, hogy csokkenni fog az energiafogyasztas, de valahogy sosem kovetkezett be, pedig a politikusok mindig megigertek. Multkor neztem az elmult 100 ev grafikonjat, es vegig novekedett, egy megtorpanas volt, a 90es evek elejen, amikor tomegesen zartak be gyarakat, de par ev utan utolerte magat. Tavaly is csucsot dontott. Es akkor add hozza, hogy arra megy a vilag, hogy meg a wcbe is szamitogepet szerelunk, es elterjednek az elektromos autok...

Jut eszembe, akkor se esett vissza a fogyasztas, amikor tomegek csereltek le a Lehel hutot es Hajdu mosogepet energiatakarekosra, pedig be volt igerve....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 18:39:11

@Zsoltbacsi: "valami bizonyitek?"

:))

Most vagy segg hülye vagy, vagy trollkodsz. Jóindulatú vagyok, az elsőt teszem fel, ezért segítek: olvasd el mégegyszer a kommentemet, ott az indoklás és a link, hogy honnan vettem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 18:41:44

@konrada: "kompatibilis a meglévő rendszerrel"

Ezt magyarázd el, lécci, lécci, lécci!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 18:44:47

@Zsoltbacsi: "valami bizonyitek?"

Ja, bocsi, hülye trollnak néztelek, elfelejtettem, hogy csak a számokba zavarodsz bele mindig.

0,95^20=0,36

0,95^22=0,32

$pi$ 2017.03.01. 19:24:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az általad linkelt cikkben van egy grafikon:

c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2013/05/lcoe-wind-power.jpg

Hurrá, négy év alatt csökkent 29%-ot az ár. 2008-tól 2009-ig. Igaz persze, hogy 2004-tól 2008-ig nem csökkent, sőt egy picit nőtt.

Persze lehet mindenféle görbéket illeszteni erre, de azért én óvnálak attól, hogy hosszú távú előrejelzéseket alapozz erre. Abból, hogy volt pár év, amikor csökkent az előállítási költség hiba lenne arra következtetni, hogy ez mindig így lesz.

A szélturbina technológia véleményem szerint elérte a határait, alapjában véve új technológia nincs, nagy megoldandó problémák nincsenek, tömegtermelés folyik. Ahhoz, hogy harmadára csökkenjenek az árak alapjában véve másmilyen szélturbinákra, másmilyen gyártástechnológiára lenne szükség. Méretben is elértük a határt, egyre nagyobb és nagyobb turbinákat építettek, hogy a fajlagos költség csökkenjen, de sokkal nagyobbakat már nem lehet csinálni.

$pi$ 2017.03.01. 19:26:19

@$pi$:
"2008-tól 2009-ig" => 2009-tól 2012-ig,
"2004-tól 2008-ig " => 2004-től 2009-ig

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 19:35:01

@$pi$: "Abból, hogy volt pár év, amikor csökkent"

28 év az neked "pár év"? Hány ezer év 2 MW-os szélturbina árait szeretnéd, hogy prezentáljam?

"A szélturbina technológia véleményem szerint elérte a határait"

Taníts mester! :))

Csak annyit mondj, te szélturbina szakértő, hogy mikor és mi volt a legutóbbi innováció, ami lényegesen javította a szélturbinák hatásfokát. Ha ezt megmondod, elfogadom, hogy vége a fejlődésnek.

$pi$ 2017.03.01. 19:45:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "28 év az neked "pár év"? Hány ezer év 2 MW-os szélturbina árait szeretnéd, hogy prezentáljam?"

Nézd meg a grafikont. Nem minden évben csökkent 28 éven keresztül. Te azt mondod, hogy csökkenni fog az ár húsz éven keresztül. Én azt mondom, hogy jó, de mi van, ha ügy válozik mint ahogyn pl. 2004 és 2009 közt, amikor NEM csökkent.

"Taníts mester! :))"

Villamos mérnök vagyok, menj el az iskolába és tanulj. Én már nem oktatok, meguntam.

"Csak annyit mondj, te szélturbina szakértő, hogy mikor és mi volt a legutóbbi innováció, ami lényegesen javította a szélturbinák hatásfokát."

Nem a hatásfokról beszélünk, hanem a fajlagos költségekről. Vagy te azt várod, hogy az elkövetkező 20 évben háromszorosára nő a hatásfok?

Amúgy az utolsó pár évben a fajlagos költségcsökkentő tényező szerintem a méret volt. Hatalmas nagy turbinákat kezdtek gyártani, főleg azért, mert már máshogyan nem tudták csökkenteni a fajlagos költségeket. Persze mindig lehet csiszolni egy kicsit a rotoron, a technológián, a használt anyagokon, de már nem sokat.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 20:16:34

@$pi$: "Nézd meg a grafikont. Nem minden évben csökkent 28 éven keresztül."

Nézd meg a grafikont. Vedd az első pontot és az utólsót, és húzz egy egyenest!

"Te azt mondod, hogy csökkenni fog az ár húsz éven keresztül."

Ez egészen nyilvánvaló. Ha bevezetnek egy költségcsökkentő újítást, akkor nem fogják már többet elfelejteni.

"Nem a hatásfokról beszélünk, hanem a fajlagos költségekről."

Amit akarsz. Ha a hatásfok nő, és nem nőnek a költségek ugyanannyival, akkor csökken a fajlagos költség.

"az utolsó pár évben a fajlagos költségcsökkentő tényező szerintem a méret volt."

Kapsz még egy lehetőséget. Szakértő vagy, erről tudnod kell!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 20:41:52

@$pi$: Na, vergődsz még, vagy szabad a gazda? Ha valóban mérnök lennél, érdekelnének az innovációk. Pláne, hogy szélturbina szakértő vagy.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 21:37:40

@$pi$: Na jó, megkönyörülök rajtad, mert mérnökként biztos már kifúrta az oldalad a kiváncsiság.

Két éve kitalálták, hogy egy gombát tesznek a szélkerék közepére, és az legalább 3%-kal növeli a hatásfokot.

cleantechnica.com/2015/06/09/ugly-duckling-wind-turbine-ge-produce-beautiful-numbers/

1ghost 2017.03.01. 23:35:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Hogy micsoda? @$pi$ mérnök?? Ez egy ócska bérhazudozó orbánpribék, jövőre a sitten rohad.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.01. 23:48:05

@1ghost: Azt mondja, KATÁS programozóként dolgozik, eredetileg villamosmérnök.

Azt mondja, szélturbina terén szakértő, de az utóbbi pár év legfontosabb fejlesztését, az ecoROTR-t nem imeri. Én, a laikus (nem mérnök) most iskoláztam le:
b1.blog.hu/2017/03/01/szelestey_lajos_nemzetkozi_sajtoszemleje_2017_marcius/full_commentlist/1#c32553069

$pi$ 2017.03.02. 00:27:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nézd meg a grafikont. Vedd az első pontot és az utólsót, és húzz egy egyenest!"

Épp ezt mondom, hogy ezzel vered át magadat. Ha elég sokáig húzod az egyenest, akkor azt is kihozhatod, hogy negatív összegbe kerül majd a szélerőmű. A lineáris regresszió jó, középiskolás módszer, egyszerű, de persze nem egy csodaszer ami megmondja, hogy mi lesz húsz év múlva.

$pi$ 2017.03.02. 00:28:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Én, a laikus (nem mérnök) most iskoláztam le:"

jeesszusom te azt sem veszed észre, hogy csak magadat égeted? ciki.

$pi$ 2017.03.02. 00:31:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Két éve kitalálták, hogy egy gombát tesznek a szélkerék közepére, és az legalább 3%-kal növeli a hatásfokot."

És te felteszed, hogy majdnem minden évben jönnek majd egy ilyesmi újítással. :) Világos, nincs ezzel gond, csak nagyon kevés az esély rá.

Amúgy a másik blogon, ahol szintén trollkodsz már megbeszéltük ezt a te 3%-os világmegváltó nagy dolgodat. Menj és vegyél szélkereket, ha olyan nagyon fasza, már $500 körül kapsz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.02. 01:10:41

@$pi$: "És te felteszed, hogy majdnem minden évben jönnek majd egy ilyesmi újítással."

Semmi ilyesmit nem tettem fel. Te tetted fel az az oltári marhaságot, hogy most hirtelen megáll a fejlődés, stagnálás következik.

Ez csak egy érdekes példa arra, hogy váratlan, jelentős újítások is lehetnek.

"a másik blogon"

Te hoztad ide a témát, ott is beégtél:
b1.blog.hu/2017/03/01/szelestey_lajos_nemzetkozi_sajtoszemleje_2017_marcius/full_commentlist/1#c32553069

"már $500 körül kapsz. "

Megint mellé. Az 1000 év alatt se hozza be az árát.

Egy 10 KW-os harmincmillióba kerül, és évi egymilliót se hoz. Inverterrel, mindenszarral összesen százmilliót ütögeti az árcédula. Olyan elhagyott helyre érdemes csak telepíteni, ahol a vezeték kiépítése csillagászati összeg.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.02. 01:15:33

@$pi$: "Ha elég sokáig húzod az egyenest, akkor azt is kihozhatod, hogy negatív összegbe kerül majd a szélerőmű."

A fügőleges tengely logaritmikus. :))

Te linkelted be:
c1cleantechnicacom-wpengine.netdna-ssl.com/files/2013/05/lcoe-wind-power.jpg

Átlag évi 5% fejlődés az előző évhez képest, immár 3 évtizede. Bocsi, "mérnök" úr, ezt kurvára benézted.

gigabursch 2017.03.02. 09:03:53

@$pi$:
Miért erőlködsz vele?
Az ész pártfüggetlen, a hörgés viszont annál inkább pártfüggő...

1ghost 2017.03.02. 16:27:07

@gigabursch:

Na ja, bazdmeg. Olyan kibaszott okos vagy, hogy a hozzád hasonló hülyékből kéne még vagy 500, csak az a baj, hogy jóval több van.

gigabursch 2017.03.03. 13:55:30

@1ghost:
Magadról adtál tükörképen nem rólam...
De hörögj csak nyugodtan...
Legfeljebb idő előtt elpatkolsz valami agyérgörcs szerűségben...
Hajrá... :-)
süti beállítások módosítása