A valódi viták otthona

Reflektor

Végre megtudtuk, mit gondol a Momentum!

2017. március 02. - Tálos Lőrinc

Az index feltette a kérdéseket, amelyek alapján megrajzolható a „már majdnem párt” politikai arculata. Eddig azt lehetett tudni, hogy 1, ellenzik az olimpiát 2, ellenzékiek 3, hidegrázást kapnak a 2010 előtt kormányzó, baloldalinak nevezett pártok örököseitől. Bevallom, én mindhárom ponttal kurvára egyetértek. A megosztó kérdésekre adott válaszaik viszont csalódást keltők.

Azt ugyan eddig lehetett sejteni, hogy inkább liberális karakterű formáció bontakozik ki a szemünk láttára, de ez nem is keltett csalódást. Azt gondolom, hogy jót tesz a közéletnek, ha többféle nézetrendszer tudja abban képviseltetni magát, annak meg csak örülni lehet, ha a liberális összkép ellenére nem tombol a szerelem Momentum és Vásárhelyi Mária között, aki szerint „…az SZDSZ volt az a párt, amelynek képviselői nem harácsolással töltötték a parlamentben töltött húsz évet és éppen ezért húsz év képviselőség után, ma a cipőjük mellett járnak.”

Ami csalódást kelt, az az, hogy a 13 + 1 kérdésből mindössze kettőben tudtak markánsat mondani, a melegjogok és a könnyűdrogok szabályozása kérdésében. Nem ragadnék le annál, hogy az is sokat elmond egy (leendő) pártról, hogy mely kérdésben vállal konfliktust és melyben nem, mert alapvetően semmi gondom nincs az adott kérdésre adott válaszaikkal. Ott viszont annál inkább, hogy ezen kívül semmi nem szól nagyot, legfeljebb a bullshitágyú. Akár az egész cikket össze lehetne foglalni az egykulcsos személyi jövedelemadóról szóló kérdéshez írt pár sorral: „A közhelyeken túl (okos adórendszer kell, ami ösztönzi a munkavállalást, de enyhíti a legszegényebb háztartások terheit, és nem átláthatatlanul bonyolult) konkrétumokat, számokat nem árultak el.” A konfliktuskerülés azonban nem csak a dodonai válaszokban érhető tetten. A Momentum az átfogóbb kérdésekben ugyanis semmi olyat nem mond, amelyet nem mondott még az összes olyan párt, amely volt már hatalmon a rendszerváltás óta (legfeljebb nem mindegy, hogy melyik időszakában mondta). Néhány válaszból kirajzolódik egyfajta „nyugatos” világkép, amely tulajdonképpen nem más, mint a rendszerváltáskori közös mítoszaink jó tanuló módjára való felmondása. Azok fognak a legjobban csalódni, akik új, friss gondolatokat, a rendszerváltás környékén/után született nemzedék nézőpontjainak a behozatalát várta a Momentumtól.

Két pontban tehát egyetértek a Momentummal. A semmitmondó válaszokkal vitatkozni sem lehet, legfeljebb sokkal határozottabban kimondani, hogy az egykulcsos SZJA rossz. Két pontban viszont határozottan ellentétes az álláspontom, mint a Momentumé. Az egyik a határon túli magyarok autonómiájával kapcsolatos, amelyet az index úgy foglalt össze, hogy „Nagyjából jó úgy, ahogy most van, csak vigyázzunk, ne legyen rosszabb.” Szintén az index fordításában: „a határon túliak jogai kulcsfontosságúak, azokat nemzetközi egyezmények sora biztosítja, fenntartásukhoz pedig a magyar államnak segítséget kell nyújtania minden olyan esetben, ahol erre szükség van. A saját közigazgatásának kialakítása viszont a szuverén állam dolga, amit a kisebbségek részvételével és jogainak biztosításával kell megtennie.” Magyarán a Momentum szépen felteszi a kezét és mindent ráhagy a szomszédos államokra, döntsék el azok, hogy kell-e a magyar kisebbségnek autonómia. Nehéz finom szavakat használni erre a gyáva álláspontra. Pláne, hogy ez még csak nem is „magyarkodás”, Tőkés László például azért ülhetett egy EP-frakcióban Daniel Cohn-Bendittel 2007-től, mert az európai zöldek a regionalista pártokkal ülnek egy frakcióban. A másik az atomenergia kérdése. Annak ellenére, hogy ma már nem kizárólag zöld pártok képviselik az atomenergia teljes kiváltását megújulókkal – gondoljunk csak a német Energiawende programra – az még érthető, ha egy nem kimondott zöld pártnak nincs olyan kidolgozott programja és menetrendje, amely siettetné azt. Azt viszont nehéz nem atompárti álláspontnak nevezni, hogy a Momentum szerint Paks1 után új – ma még nem létező – atomerőművek szükségesek, a jelenlegi beruházással. A jelek szerint csak az orosz fél részvétele aggasztja őket. Két pont, nem sok, de máris felsejlettek azok a törésvonalak, amelyek mentén a zöld-újbalos politikai közösség gyökeresen mást gondol, mint az új politikai szervezet.

(A szerző az LMP frakció alkalmazottja)

p>

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr5612307955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.03. 11:30:56

Az LMP frakció alkalmazottjának kisebb arca is lehetne, ameddig a kedves pártja olyan hülye 5 pontos szavazásos listát tudott összeállítani, hogy agyfaszt lehet tőle csak kapni...

tnsnames.ora 2017.03.03. 11:48:32

Egyrészt azt kéne látni, szvsz, hogy 13+1 nagyon sok kérdés, amit egy olyan közvélemény-tesztelésben kell monitorozni, ahol cél a minél nagyobb arányú kitöltöttség. Az is lényeges, hogy igen-nem-re lett kihegyezve a dolog, azaz a részletesebb indoklás nehezítette volna a kitöltési mérlegelést. Akadémiai részletezettség egyszerűen nem várható el. (Én egyébként érzékeltem friss hangot e kevés betűben is). Símán lehet. hogy későbbiekben részletesebb programból jönnek majd még részletek. Ezt vitatni botorság.

Másrészt, ha megnézzük a Paks2 kapcsán kezdeményezett LMP-s népszavazási kérdéseket, kiváncsi leszek hányan tudnák értelmezni, heiyi értéken kezelni őket a magyar társadalomban. Kommunikációban lehet, hogy ezt a kört a Momoentum nyerte, még így csonka formájában is.

LIPSIK adjatok vissza az ELLOPOTT 270 milliardot ! 2017.03.03. 12:00:39

Nem gondolnak ezek semmit sem. Hazaarulo nihilista libsik, az uj SZDSZ.

röf 2017.03.03. 12:02:29

Azt nem tudjuk, mit gondol a Momentum, de azt látjuk, hogy az egyik alvezérük meglehetősen hasonlít Hitlerre.

ogli dzsí 2017.03.03. 12:12:18

Na most az nagyon eredeti és hiánypótló, hogy megint lett 5 hülyegyerek aki pártolja a melegházasságot , ez már igazi alternatíva lesz Orbánnak. Főleg a vidékiek fogják imádni a pofijukat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.03. 12:41:56

@tnsnames.ora: Én írtama Momentumnak Paks II kapcsán pár napja. Órákon belül válaszoltak és olyan korrektük, hogy ehaj.

Pont azt mondták, amit élből elbaszott az LMP. Az, hogy ennyire hülyes és értelmetlen kérdéseket tesznek fel. Ezzel az LMP csak nevetségessé tette magát. Megint... Bár a szebb kifejezés az lenne rá, hogy fullba tolják a kretént...

meggyes alfonz 2017.03.03. 12:42:51

Momentum = bullshit.
Semmi konkrétum nem volt a válaszokban.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.03. 12:46:35

@ogli dzsí:

Hát a Mécs fiú sokat tett a vidéki népszerűsítésért.

Egyébként nem értem ezt hogy gondolták...

Mécs fiúval megújulást hírdetni ?
Azt hiszik a ballibek hogy ezt valaki megeszi ?

Ők beállnának egy Orbán Ráhel-lel közösen egy fiatal feltörekvő politikai csapatba ?

Azt hiszik a Mécs gyerek valaha hiteles lesz a jobboldaliak körében ?

Medgar 2017.03.03. 13:14:43

"gondoljunk csak a német Energiawende programra". Még csak gondolni is rossz rá. Évi 20 milliárd €-t szórnak ki az ablakon, a szennyezésük viszont a 90-es évek szintjén van. Tegye fel a kezét aki 30%-al többet akar fizetni az áramért.

Voznyák Pista2 2017.03.03. 13:17:45

"A saját közigazgatásának kialakítása viszont a szuverén állam dolga, amit a kisebbségek részvételével és jogainak biztosításával kell megtennie."

Mi van ? A libsiknek elő van írva, hogy a nemzeti érzület tilos ?
Hogy a nemzetiségi létben élő magyarokat tilos képviselni ?

Csak úgy halkan megsúgom, ez az egyik sarokköve a magyar politikának, igaz rejtve. A magyar lélek (a kis emberekről beszélek) épp eléggé meg van már nyomorítva ahhoz, hogy ne merje nyíltan felvállalni a külhoni magyarok védelmét. Nem sokkal Trianon után már Románoztunk akkor is, ha erdélyi magyarról volt szó.
De vigyázat, ez olyan, mint a zátony a víz felszíne alatt. A magyarság számára jelzés értékű, ha valaki negligálni akarja a nemzeti érdekek képviseletét. És a nemzet nem a magyar határokig tart, és nem is az állampolgársággal ér véget.

metax 2017.03.03. 13:26:12

"hidegrázást kapnak a 2010 előtt kormányzó, baloldalinak nevezett pártok örököseitől."

Orbántól viszont nem kapnak hidegrázást - legalábbis eddig semmilyen erre utaló megjegyzéssel nem éltek. Ergo jobban utálják a 2010 előtt kormányzó pártok örököseit, mint Orbánékat (már ha utóbbiakat utálják egyáltalán). És ez baj.

A Momentum amellett, hogy nem rendszerellenességet hirdet, hamisan "ügyek mentén" kíván politizálni, és "pozitív" nemzetképpel rendelkezik, a hagyományos ellenzéket szapulja. Politikai okokból megkülönbözteti és egyszersmind elhatárolja magát azoktól. Ezzel még önmagában nem is lenne baj. Ugyanakkor míg frászt és hányingert kapnak - mondjuk ki - az mszp-től és a dk-tól, és semmi szín alatt nem közösködnének velük, ők maguk mondták ki: bizonyos ügyekben szívesen együtt szavaznának majd Orbánnal. A köztörvényes Orbánnal. A maffiózó Orbánnal. A demokráciát eltüntető, a jogállamot leépítő Orbánnal. A 3 ezer milliárd Ft manyup vagyont eltüntető Orbánnal. A földrabló Orbánnal.

Ügyek mentén.

Nos, aki már előre deklaráltan arra készül, hogy konstruktív ellenzékként hogyan fog "ügyek mentén" együtt szavazni a rezsimmel, az máris megbukott. Annak máris vége, és szóba sem jöhet valódi, pláne rendszerkritikus erőként. Annak képviselője -ráadásul ha jövő tavasszal fölesküdik Orbán Alaptörvényére - pusztán a rendszerbe belekonszolidált, kollaboráns, a rezsimmel együttműködő, a százmilliós nagyságrendű párttámogatásokat felvevő, a fizetését és egyéb képviselői juttatásait a bűnöző rezsimtől kapó szarjancsivá válik.

Ilyen megélhetési brancs többek között az LMP frakciója is - amelynek munkatársaként nevesíti magát a poszt szerzője - és ez a sors vár a momentumosokra is. Díszellenzéki szerep Orbán Parlamentjében.

ogli dzsí 2017.03.03. 13:26:45

@Ballib cenzúrázók réme 25: Szerintem ez ennyire nem fontos, mármint hogy van ott egy Mécs fiú. Annak se lenne most már nagy hatása, ha nyilvánosak lennének az ügynök-akták.

Ettől még lehetne ez egy jó kezdeményezés, én adnék még nekik időt. Nem vk budapesti, így nálam nem jönnek szóba, de nem zavarnak különösebben.

Új arcok túl sokat nem árthatnak Magyarországnak, van a pesti liberálisokra egy kb. fix igény, ha ők befutnak, más kiesik, jelenleg ezt látom.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.03. 13:39:27

@Medgar: Már 20 mrd felett. Ebből évente majdnem két Paks II épülhetne virtuálisan, ha lehetne ilyen gyorsan erőművet építeni...

1990-ben CO2 semlegsebb volt a német vill. termelés, mint ma.

A német áram nem 30%-kal drágább,mint a magyar, hanem cirka 90%-kal. 1995 óta az ipari áram kb. a háromszorásra, a kisfogysztóé kb. 2-szeresére drágult.

media.licdn.com/mpr/mpr/p/4/005/04e/132/226d043.jpg

A francia áram meg a magyarnál is olcsóbb és Európában a legtisztábbak a norvégok után, ahol könnyű, mert pár millió ember van meg kis túlzással végtelen vízierőmű kapacitás. Úgy könnyű...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.03. 13:40:18

Az Energiawende a világtörténelem egyik legnagyobb gazdasági buktája. Ezt példaként felhozni a kreténség csalhatatlan jele...

Nagyorrú Barbi 2017.03.03. 13:54:18

Néhány seggfejbej belvár gyerek csoportosulása, akik unalomból(merthogy eddig semmit se tettek még le a társadalom asztalára)szétrugdossa azt, amit mások megalkottak.

Aldou Raine 2017.03.03. 14:15:06

Szimpatikus csapat a Momentum. Fiatalok, értelmiségiek, lelkesek és szabadságvágyók akik elütnek a hazai, betokosodott, vezérmániás, és a félfeudális dagonyát kedvelő populista derékhadtól.

Türelem kell hozzájuk és nem azt kéne lesni hogy hol hibáznak és melyik oldalra sorolhatóak be. Ami fontos: józan, uj Magyarországot akarnak Fidesz-földesurak nélkül! Drukkoljunk nekik!

nevetőharmadik 2017.03.03. 14:20:21

Lesz egy új párt, ami nem pont olyan, mint ti. Mindmeghalunk!

Egyébként pont olyan, mint ti, a kezdeti nagy remények után ugyanúgy be fog szorulni az 5% közelébe amolyan "van, csak minek" ellenzéki pártként.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.03. 14:42:53

@Aldou Raine: Főleg úgy, hogy az LMP mekkora ökörségekre képes...

NagyVonalakban 2017.03.03. 15:25:49

@Ballib cenzúrázók réme 25:
"....Mécs fiúval megújulást hírdetni ?Azt hiszik a ballibek hogy ezt valaki megeszi ?...."

Igazad van.

Orbàn apja párttitkár volt, mi mègis azt hittük, hogy Viktor nem lesz komcsi.

Pedig mi az hogy! Nagyon is...

felső határ nincs 2017.03.03. 15:31:47

@NagyVonalakban: 'Orbàn apja párttitkár volt'

Az MSZPs párttitkárok szerint

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 16:06:21

Miről beszél a poster? Van valahol publikálva a momentumosok 13+1 "pontja"?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 16:08:59

@felső határ nincs: "'Orbàn apja párttitkár volt'
Az MSZPs párttitkárok szerint "

Ja, te nem tudtad, hogy Orbán Győző MSZMP párttitkár?

Egyébként mindegy, a csuti gecivel nem ez a baj.

felső határ nincs 2017.03.03. 16:13:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:'Ja, te nem tudtad, hogy Orbán Győző MSZMP párttitkár?'

Aha, persze. Forrás?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 16:13:27

@molnibalage: "A francia áram meg a magyarnál is olcsóbb"

Na jah, nem az oroszokkal építtették. Úgy könnyű!

sírjatok 2017.03.03. 17:02:19

Nekem a német megújuló energia sikeréből főleg az a rész tetszik, amikor kiépítettek egy csomó szélerőművet, de mivel a kábelezést nem csinálták meg, ezért - hogy addig ne menjenek tönkre a szélerőművek - dízelmotorokkal forgatják őket.

www.spiegel.de/international/business/stress-on-the-high-seas-germany-s-wind-power-revolution-in-the-doldrums-a-805505.html

sírjatok 2017.03.03. 17:07:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: én is gúgliztam, de ez főleg hozzászólásokban meg blogokban megy, sehol máshol. Tudsz valami megbízható forrást?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 17:38:04

@sírjatok: Na jó, tényleg nehéz. A párttitkárra nem találtam hiteles forrást, csak az üzemvezetőségre abban a cégben, mit később "privatizált". Ugye üzemvezető csak megbízható párttag lehetett.

"„Apja Orbán Győző (Budapest, 1940... iskolai végzettsége: felsőfokú technikum, szakképzettsége gépésztechnikus, foglalkozása: üzemvezető, munkahelye: »Délkő« Dunántúli Kőbánya Vállala gánti üzeme, nős...) Munkáscsaládból származik, a második világháború előtt apja többnyire munkanélküli volt, majd a földosztáskor kb. 10 hold földön gazdálkodott.” Orbán Győző '83–84-ben tért vissza Líbiából Magyarországra. Többszörös Kiváló dolgozó, aranykoszorús szocialista brigádtag. „1966-ban felvették az MSZMP-tagok sorába, előbb KISZ-patronáns, később propagandista lett. Társadalmi fejlődésünkről alkotott véleménye következetes kommunista, amely érezhető gyermekei tudati nevelésében is... Rendkvül szorgalmas, nagy munkabírású, jó szervezőkészségű, mindenkor embercentrikus vezető volt. Szakértelmének és politikai megbízhatóságának tulajdonítják külföldi kiküldetését. Családi élete harmonikus, kiegyensúlyozott.”"

books.google.hu/books?isbn=9633762502
Szeplőtelen fogantatás
szerző: Pünkösti Árpád

felső határ nincs 2017.03.03. 17:52:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: 'Szeplőtelen fogantatás
szerző: Pünkösti Árpád'

A könyvet az a Népszabadság adta ki, ami akkor az MSZP, korábban az MSZMP pártlapja volt. Erre mondtam, hogy fúj Orbán apja párttitkár volt, mondták a komcsi párttitkárok.

hu.m.wikipedia.org/wiki/Orb%C3%A1n_Gy%C5%91z%C5%91_(%C3%BCzemm%C3%A9rn%C3%B6k)

Annyi igaz, hogy MSZMP tag volt, semmi más párttisztséget nem viselt az életrajz szerint.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.03.03. 17:55:32

mondjuk ilyenkor korrekt dolog lenne vegigmenni a korabbi kommenteken es mindenhova beirni, hogy bocs sracok, valojaban fogalmam sincs hogy a zorban apja parttitkar volt-e, de egy nepszabis ujsagiro szerint kommunista erzelmu volt, es uzemvezeto is, annyit ki birtam guglizni. akinek bo egy ev alatt 7800+ kommentre volt ideje, annak gondolom lenne erre is.

sírjatok 2017.03.03. 18:01:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Egyébként ugyanebben a könyvben van az is, hogy 66-ban perbe fogják az apját, és "kicsinálják", mert nem arra szavazott akire kellett volna. Ebből nem a megbízható párttag jön le nekem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 18:06:02

@sírjatok: Akkor nem volt üzemvezető, nem privatizálta a kőbányát, nem tette a gyereke milliárdossá. Én tévedtem. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 18:09:54

@droid_: Köztudomású, hogy MSZMP párttitkár volt. Az, hogy én nem tudom bizony`tani, nem jelent semmit.

Egyébként se számít, hogy ki volt a Bonsai Duce apja. A számít, hogy ő geci.

sírjatok 2017.03.03. 18:11:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Szerintem meg vagy sértve, mert nem igaz, amit állítottál, és ezért hozol fel ilyen dolgokat, amik nem tartoznak a vitához.

A vita arról szólt, hogy párttitkár volt-e Orbán apja, nem pedig arról, hogy negyven évvel később mit csinált a gyereke.

sírjatok 2017.03.03. 18:13:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Köztudomású, hogy MSZMP párttitkár volt. Az, hogy én nem tudom bizony`tani, nem jelent semmit."

Ez egy érvelési hiba. Volt amikor az is köztudomású volt, hogy létezik unikornis.

a.te.ervelesi.hibad.hu/kozvelekedesre-hivatkozas

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.03. 18:20:39

@sírjatok: Nem érveltem mellette.

A mellett érveltem, hogy nem számít:
2017.03.03. 16:08:59

halaloszto 2017.03.03. 18:50:42

mondja ezt egy LMPs. akik a mellébeszélés nagymesterei. képtelenek bármiről hátsó szándék nélkül beszélni. úgy fogalmazzák meg az oroszellenes népszavazást, hogy valójában atomellenes legyen, mert ők ilyen sötétzöldek. és ezzel kész is a megosztás. soha nem lesz olyan támogatottságuk, mint a momentumnak volt az aláírásgyűjtéséhez.

felső határ nincs 2017.03.03. 19:36:30

@halaloszto: 'soha nem lesz olyan támogatottságuk, mint a momentumnak volt az aláírásgyűjtéséhez.'

a kulcsszó a VOLT

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.03.03. 19:44:44

ja, attol koztudomasu, hogy fogalmatlan de baromira raeros fotelforradalmarok a blog.hu-s posztok ala valogatas nelkul beirogatjak, majd kijelentik, hogy nem jelent semmit az, hogy nem tudjak bizonyitani, mivel koztudomasu.

Netuddki. 2017.03.03. 20:17:28

@röf: "Azt nem tudjuk, mit gondol a Momentum, de azt látjuk, hogy az egyik alvezérük meglehetősen hasonlít Hitlerre."

Na, máris egy jó pont nálad...

CSB1196 2017.03.03. 20:59:09

Ha ezek is elkezdik a bukásra ítélt liberális szellemiséget és a meleglobbit tolni akkor kudarcra vannak ítélve, végre lehetett volna egy közép-konzervatív kezdeményezés de nem.
Sajnos..

halaloszto 2017.03.03. 21:10:42

@felső határ nincs: perszehogyaz. de a múlt senkit nem érdekel, elmúlt. a jövő az érdekes. és a jövővel kapcsolatban az a helyzet, hogy az LMPnek nem nagyon van.

Skankhunt42 2017.03.04. 07:06:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "köztudomású". ez aztán a rohadtul komolyan vehető érv. ennyire tellik tőletek, ballibsiktől. a saját magatok által fröcsögött hazugságokba annyira belepörögtök, h azt vélitek valóságnak.

WLaci 2017.03.04. 12:59:00

Szerintem érthető ez a vagdalkozás, mivel az LMP Schiffer nélkül egy nagy 0. Majtényi elnöknek, WTF? Kb nem lehet már megkülönböztetni a többi balos kispárttól.
A Momentum esélye meg az, ha nem balos. Be kell vállalni, hogy egykulcsos adó, középosztályra támaszkodás, stb kell, csak korrupció nélkül, ezzel lehet verni a Fideszt. Mással nem, ugyanis egyébként a fidesz nagyjából úgy kormányoz, ahogy Magyarországon lehet.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.04. 16:32:13

@WLaci: A többkulcsos adórendszernek akkor van kb. értelme, ha nem legmagasabb adókulccsal nem a népesség túlnyomó része adózik... Mert régen ez volt. Az átlag, vagy kicsivel is az átlagkereset feletti is a legmagsabb kulccsal adózott. Annak úgy kurvára semmi érteme...

Zsoltbacsi 2017.03.04. 20:03:02

@molnibalage:

Egyetertek. Botka nyilatkozta a multkor, hogy BRUTTO 300nal akarja meghuzni a felso kulcs hatarat. Legutolso adat szerint 305 az atlagfizetes, szoval mar ok is meg lennenek szopatva....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.04. 22:41:28

@Zsoltbacsi: Botka is pont olyan hülye gyökér, mint az összes szoci...

salamander 2017.03.06. 10:04:55

Ebben a politikai környezetben nincs több pártnak hely. Szerintem a MOMO - azon kívül, hogy mit képvisel - csak akkor van esélye létezésre, ha valaki(k) ezt finanszírozza(ák). Ez pedig ma igen nagy összegre rúg, mert a Fidesz támogatottsága magasan áll.
Egy biztos, hogy magyar emberek erre és így nem költenek pénzt. Kérdés akkor az, hogy kinek áll érdekében egy új formációt létrehozni és van erre annyi pénze, amennyi a magyar társadalomnak nincs?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.06. 10:55:09

@salamander: "Ebben a politikai környezetben nincs több pártnak hely."

Nyugi! Ha orbán elkészül a diktatúrájával, és elkezdődnek a kínvallatások, az állampárton kívül az összes pártot is azonnal betiltja. Azt a pár évet féllábon is...

Pergető 2017.03.06. 11:36:18

Semmi újdonság! Sima liberális csavargók, akik azt hiszik, hogy a lázadásból politikai tőkét kovácsolhatnak!
Frászt! Sehol nem lesznek!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.03.06. 12:38:13

az lmp értesült már arról ha a ZEU jóváhagyta paksot?
LOL

tnsnames.ora 2017.03.09. 15:32:42

Módosítottam a blogposztomat, amit ez a poszt implikált :)
liftinstinct.blogspot.hu/2017/03/momentum-kontra-lmp.html

Túlélő ... 2017.05.13. 09:48:33

Szóval a Momentum a határontúli magyarok kérdésében mérsékelt álláspontot foglal el, nem kíván a témával kiemelten foglalkozni és ez a poszt szerint ellentétes a balliberális pártok álláspontjával? Itt kezdtem el röhögni. Nem kicsit.

A másik: atomenergia pártiak. Hát milyen pártiak is lehetnének? Az LMP -az egyik olyan párt, amit értékelek valamire, de még ők sem nagyon tudnak EGYÉRTELMŰ, meggyőző és működőképes alternatívát ajánlani. Jó tudom: szélenergia, geotermikus energia, napenergia ... stb. DE ezek jelenleg nem működőképesen kivitelezhető dolgok egy 9.5 milliós országra, ahol minden nagyobb beruházás 70-80% -ban az EU pénzeire alapozott és szinte zéró a saját állami vagyon.

Szóval nem olyan nagyon nagy az bizonyos távolság a Momentum és a demokratikus ellenzék között, csupán az előbbi kicsit realistábbnak tűnik.

Paróczai 2017.05.14. 17:20:56

Szerencsétlen libsi banda. Ez az új szadesz! Kellenek még ezek valakinek?
Régen bebizonyitották már, hogy nettó hazaáruló banda!
süti beállítások módosítása