A valódi viták otthona

Reflektor

Te viszont tényleg nem tudsz ennél jobbat

2017. március 07. - Tálos Lőrinc

Szigetvári Viktor beleállt a Momentumba. Politikusellenes rasszizmusról delirál. Kicsit csal, amikor a politika- és politikusellenességgel vádol meg egy épp politizálni kezdő, a hétvégén párttá alakult mozgalmat és annak éppen politikussá váló vezetőjét és úgy tesz, mintha a törés a politikusok és a politikusfób civilek között lenne, és mindezt azért teszi, hogy a választóvonalat kissé arrébb tolva sajnáltathassa magát, mint politikusságért igaztalanul bántottat. 

Nem Viktor, a piros vonal nem politikusok és politikafóbok között, hanem a régi politikai elit (establishment) és régi a politikai elitet a francba kívánó új politikusok között van. Te pedig az establishment tagja vagy, aki hiába festi magát és a pártját, újnak, frissnek, kívülről érkezőnek, civil hátterűnek, te Medgyessy és Gyurcsány tanácsadója voltál és egy volt miniszterelnököt sikerült miniszterelnök-jelöltnek kiizzadnod a megújulás jegyében. Nem gondolod, hogy egy lejárt lemez vagy?  

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr1912319565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DFK 2017.03.07. 17:56:07

Kemény küzdelem indult az 1-2%-os kategóriában...

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.03.08. 00:13:04

Tanácstalan vagyok. Bár a Moma vagy mi esélytelen hogy 5%-ot szerezzen, szigetvárynál gyülöletesebb hólyagot nem hordott még a magyar föld a hátán.

Most akkor a momonak kell drukkolni?

pamut 2017.03.08. 00:24:18

Elolvastam a belinkelt Szigetvári-cikket. Teljesen igaz.

Aki összemossa mondjuk pl. Szanyi Tibort Juhász Péterrel akár erkölcsi, akár politikai teljesítmény, akár hitelesség, vagy bármilyen alapon, az konkrétan nem hogy nem normális, de hülye, ráadásul ostoba hülye mert ezt senki sem veszi be, még az sem aki ezt mondja (utóbbi fideszes természetesen). Szóval Fekete-Győr ezt alaposan elkúrta. Nem mellesleg fideszes nótát fúj.

Ez a poszt meg kb. egy szót sem érdemel, egy ostoba érzelmi kitörés, üres vagdalkozás, jobb helyeken egy kommentnek is gyenge lenne.

Ui.: Ja az sem semmi hogy a Momentum kért és kapott is segítséget az aláírásgyűjtés során, aztán meg beszólogat azoknak akik segítettek nekik. Khm, nem is olyan kezdő ez a fiú, hátbaszúrni már jól tud.

JGDus 2017.03.08. 01:02:20

Kilóra lehet megvenni BÁRKIT a mai magyar közéletben - sajnos.
Andrzej Wajda "Minden eladó" filmje a hatvana évek végén már felrajzolta ennek az elcseszett Kelet-európai ( de)generációnak a természetrajzát.

Kalmár 2017.03.08. 01:03:16

Semmirekellő banda!
Már a születéseteknél is csak pusztítani tudtok.
Egy szomorú momentum a politika történetében....

HaCS 2017.03.08. 02:49:25

Világlátott burzsoá ifjak (újra) megmondják mik a legnagyobb gondjai országunknak.

Mintegy lázadásképp.

Sterbinszky Tivald 2017.03.08. 04:19:46

@Kalmár: hát vazze, ezt a szart előbb le kell rombolni, hogy újat lehessen építeni!!!

Az Ellenálló 2017.03.08. 04:54:26

A régi baloldali pártok félnek attól, hogy majd átveszik a helyüket. Na és, ha populista értelmes keretek között? Fideszesekre úgyse hat a józan ész, kár volna azzal próbálkozni.

L.A.M. 2017.03.08. 04:57:10

Szanyi inkriminált interjújának van egy érdekes mondata. Nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a Momentum mögött valójában a Fidesz pénze van. Ez elég abszurd összeesküvés-elméletnek tűnik, miután kinyírták Orbán kedvenc álmát, de vannak érdekes jelenségek.

Például: annak ellenére, hogy a Momentum - látszólag - ekkora ütést vitt be a Fidesznek, a kormánypárti sajtó eddig nem indított érdemi lejárató kampányt a Momentum ellen. A célpont maradt Juhász (na, jó, rajta van is mit találni), Vona meg Botka. Mintha éppen fel akarnák emelni őket.

Van Fekete-Győr interjúja, amiben szégyenlősen elmondja, hogy a családban mindenki fideszes volt. Fideszes, baszom? Papa az Országos Betétbiztosítási Alap vezére, nyilván így képzeljük azt, aki pusztán fideszes

www.oba.hu/hu/oba/obavezetoseg

(nagyapa meg nem csak téeszelnök volt, ahogy mondja - az is - hanem megyei tanácselnök).

Most azt hagyjuk, hogy Fekete-Győr - nyilvános önéletrajza szerint - gyakorlati/gyakornoki idejét kizárólag jobboldali helyeken töltötte (például Trócsányi igazságügyi miniszter ügyvédi irodájában, meg Brüsszelben egy néppárti képviselőnél) és, hogy, ugye, nem papa pénzéből szervezi a pártot, de baszom, már megint a Rózsadombról akarnak valakik forradalmat csinálni?

2017.03.08. 06:23:12

@L.A.M.:
"de baszom, már megint a Rózsadombról akarnak valakik forradalmat csinálni? "

Igen, annyira abszurd.
De van aki szerint ez tök hiteles és éljen, én meg hülyeségeket beszélek és nem jó a nézőpont, ami felvetek, miszerint ezek az arcok már most erősen kötődnek mindenféle érdekek által valamelyik mostani párthoz és ez így nem jó, ebben semmi változás nincs és nem is ez a cél, hogy ezek által legyen.

Még lesz pár hónapjuk, hogy irkálnak róluk egy kicsivel többet, aztán kuka ezek is.

MACISAJT 2017.03.08. 06:56:14

Kohncsíta Wurst ketrecharca a Fikaevővel...

Én már csak egy kávét kérek.

káposzta 2017.03.08. 08:00:17

@icipicicsipa: Kuka bazmeg, jó, és akkor? Akkor mi lesz? Abban reménykedsz, hogy minden marad így? Nem ismerlek, nem tudom, hogy te most éppen jó fej vagy, orbánkomcsi vagy, esetleg ellenzékkomcsi vagy, de ha az első, akkor mégis miben reménykedsz, mikor lesz végre valami ebből az országból? Totális rendszerváltás kell megint, mert nagyjából ott tartunk, mint a 80-as években. Zsírfejű, dagadt, inkompetens, öreg faszokkal van tele az egész politikai rendszer, takarodjanak a picsába!

2017.03.08. 08:00:18

Én is utánakutattam ennek a Fekete-Győr Andrásnak, na persze ez annyiból áll, hogy megnéztem a wikipedia oldalát.

Eddigi életét egy tsz-elnök/párttitkár nagyapa unokájaként és egy Fidesz-kegyenc csúcsvezető apuci gyerekeként élte, ezüstkanállal a szájában született, elitképzőbe járt (ELTE jog), Erasmus-szal bohóckodott Heidelbergben, a fideszes igazságügyminiszter Trócsányi ügyvédi irodájában gyakornokoskodott, kijuttatták a párizsi nemzetközi kereskedelmi kamarához szakmai gyakorlatra, majd az Európai Parlamentben gyakornokoskodott (oda se kerül be senki hátszél nélkül), majd a Bundestagban dolgozott ösztöndíjjal egy CDU-CSU-s főmufti irodájában.
Csók, protekció, hátszél, kipárnázott karrierlépcső. Orbán is így kezdte, hogy sehol se dolgozott, csak ösztöndíjjal volt Angliában, majd hazatért és politikusnak állt, mert ő úgy gondolta. Most ez a szőrös arcú kiscsávó meg akarja ezt ismételni.

Eddig úgy tűnik, hogy ő a Fidesz kiszemeltje, akivel jól lenyomják majd az ellenzéket, ez a Momentum szépen elszipkázza majd a szavazatokat a kis 1-5%-os ballib gittegyletektől.
Ha bejutnak a momentumosok a parlementbe, az is jó, ha nem, az is jó a Fidesznek. Ebből a kis nyikhajból meg lesz valami kiskápó, jutalmul a szolgálataiért.
Az apja olyan magasan van beágyazva, hogy elképzelhetetlen, hogy megüsse a bokáját a fiacskája.

Még az is lehet, hogy ő lesz Orbán kiszemelt utóda, akinek 8-12 év múlva átjátsszák a hatalmat és a kasszát.

Szigetvári is eltakarodhatna már Gyurcsánnyal együtt. Ő nem érti, hogy most az emberek erre a kis szakállas, csillogószemű hipszterre izgulnak. Azt meg kell hagyni, hogy profi ez a Fekete-Győr nevű kiscsávó. De persze a Rózsadombról könnyű osztani az észt.
Azt is be kell látni, hogy Csenyétéről, Olaszliszkáról, vagy Bodrogközből nem jöhet már kormány vagy rendszerváltó politikus, hisz annyira vízfejes az ország és a politikai elit képzőhekyei annyira zártak.

2017.03.08. 08:09:15

@káposzta: ez a Fekete-Győr gyerek pont ugyanaz lesz egy esetleges hatalomra jutása után 4 éven belül, mint ma Orbán. Mármint mentalitásban pont ugyanoda fog eljutni, most népszavazásért kampányolt, de csak mert ez volt az érdeke, ha hatalmon lenne, akkor ugyanúgy nemzeti konzultálna. Lehet, hogy nem a budapesti olimpiáért fog lelkesedni, mint Viktor, hanem kitiltja Budapestről az autókat (most csak írtam valamit).
Ugyanis ez a srác pont ugyanaz az ELTE jogász szakján végzett, pártfunkcionárius szülő valóságtól elrugaszkodott gyereke, mint Viktor volt 1990-ben, csak ennek még pénze is van.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.08. 08:11:07

Szigetvári fél hogy melóznia kell majd. Ennyi.

Netuddki. 2017.03.08. 08:11:50

Bármilyen szomorú, de a 26 éve regnáló megélhetési politikai banda elmehet melegebb éghajlatra...

torró 2017.03.08. 08:17:13

@karandash:
Amikor a Momentum elkezdett aláírást gyűjteni meg nyilatkozni, én nem néztem utána ki ez a srác, csak leírtam valamelyik blog hsz-e, hogy szerintem a legnagyobb valószínűsége annak, hogy az Orbánék állnak a háttérben. Mindenki lehülyézett. Most egyre másra látok utalásokat erre vonatkozóan. Én a 70 évemmel már nagyon sok mindent tapasztaltam, és jóformán legtöbbször igazam is van. Csak logikusan kell a dolgokat nézni, elvonatkoztatva minden párttól. Ha kötődsz, nem fog menni. Mindent kívülről kell szemlélni. Valaki itt az előbb írta, hogy "amikor segítséget kértek a gyüjtéshez stb". Én úgy tudom nem kértek. Csak a többiek észbe kaptak, és gyorsan nekiálltak segíteni. (mint a sportszeletes csávó). A Szanyit ki is oktatta a Fekete. Sőt az MSZP majdnem magának tulajdonította a végeredményt. Na mindegy. Lényeg az, hogy nekem is ez a gyanúm, hogy csupán politikai sakkhúzásról van szó, és a fidesz ehhez nagyon ért. A kis betűs fidesz szándékos! Csak szólok!

2017.03.08. 08:28:37

@Csuvakka a migráns vuki: az összes semmirevaló politikus ettől fél. Természetesen a ballib mikropártok is, akiknek 20%-nyi ellenzéki szavazóért kell könyökölniük.

Megjegyzem Fekete-Győr se volt a munka hőse eddigi életében, kizárólag ösztöndíjak révén meg hátszéllel került be gyakornoki helyekre. Eddig pont annyi a srác, mint a 80-as évek végén Orbán. Sosedolgozott jogász úrifiú, apai vonalon beágyazott, erős politikai kapcsolatokkal.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.08. 08:47:26

Szigetvárinak elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Gyurcsány ma még aktív.
Egykor ő volt Gyurcsány legfőbb bizalmi embere, kampányvezetője, aztán ő vezette be az Együtt-et és Millát a Gyurcsánnyal való összefogásba, amiben erőszakosan benne tartotta, ezokból ment el pl Pápa Levente is onnan.

Egyszóval munkássága megfizethetetlen Szigetvárinak, a ballibek ellehetetléenítésében, és Gyurcsány életben tartásában.

Macropus Rufus 2017.03.08. 08:48:31

@pamut: "Ez a poszt meg kb. egy szót sem érdemel, "
azért valamivel több 100 szót tettél le ebbe a posztba az első hozzászólásoddal :D

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.08. 08:50:54

@pamut:

Drága Pamut.
HA nem vetted volna észre Fekete-Győr egyrészt tovább lát a Gyurcsnyista gyűlölködő vonalon, és tudja, hogyga beáll a Fidesz fikázó, Gyurcsány és Juhász seggnyalók táborába, akkor legfeljebb másodhegedűs lehet egy 10 fős csapatban.

Másrészt meg hajlandó figyelembe venni a valóságnak azt a szegmensét, ami bizony az elkúrók flelelősségét sem rejti véka alá, hisz a választól többsége jobban rühelli őket, mint a Fideszt.
ÉS a nem választóknak is erős kétségei vannak kis kedvenceiddel kapcsolatban, jó okkal.

konrada 2017.03.08. 08:52:19

@torró:
...én is ezt mondom a feltűnésük óta.
...adott volt két párhuzamosan fellépő probléma a fidesz számára:
1. Az olimpiai pályázatban az esélyek az erőviszonyok változásával minimálisra csökkentek, így prognosztizálható pofon várt rájuk az őszi döntésnél - fél évvel a választások elött - ,ami municiót szolgáltathatott volna az ellenzékének.
2. Botkával az mszp talált egy olyan viszonylag karizmatikus arcot, aki képes lehetne bevonzani a bizonytalan, de változást akarókat olyan mértékben, hogy az akár elérhesse a kritikus tömeget.

...s a fidesznek minő "szerencse", a "semmiből" feltűnik egy mozgalom, amely az egyébként igen nehezen megkapható engedélyt "csodálatosan" gyorsan megkapják az aláírásgyűjtésre, és sokkal hatékonyabban kivitelezi azt, mint hasonló esetekben a felépített aparátussal dolgozó parlamenti ellenzéki pártok.
...s emiatt az aláírókra mutogatva fidesznek "sajnálattal" visszakellett mondaniuk a pályázatot...

...s ezzel ez a "semmiből" feltűnt mozgalom olyan ismerettségre tett szert, mely a bizonytalan, de változást akaró szavazókat képes lehet maguk felé fordítani a mégis csak mszp-s hátterű Botka ellenében is...

...micsoda "szerencsés véletlenek"....

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.08. 08:52:40

@torró:

Én is leírtam még akkor, mikor javában és lelkesen gyűjtöttétek az Olimpia ellen az aláírásokat, hogy a Momentumot a ballibek fogják kinyírni.

Ez már látszott a Szanyival való csörtéjénél Fekete-Győrnek.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.08. 08:55:09

@konrada:

Szerintem függetlenek. Azért lettek népszerűek mert igény van rájuk.
Ami pedig az elkötelezettségüket illeti, elég elolvasni a MagyarIdőket, és a 444-et.
Az egyik az SZDSZ újjáélerdését, a másik a Fidesz bábkreációját látja.

Szerintem közel egyként utálják a Fideszt, és az MSZP + Gyurcsány vonalat.

De a ballibek fogják kinyírni őket.

ben2 2017.03.08. 09:22:39

@Ballib cenzúrázók réme 25:

"De a ballibek fogják kinyírni őket. "

Pontosan.
Amikor a Momentum megjelent a Nolimpia akciójával a ballib értelmiség máris beárazta a "mi új SZDSZünknek". Aztán amikor egyértelművé tették, hogy a balos elitből nem kérnek - amit szerintem inkább a természetes túlélési ösztön és a józan ész, mintsem fideszes összeesküvés motívált -, a ballib elit azonnal rájuk uszította a szektáját.
Ugyanez volt 1993-ban a Fidesszel, amikor Orbánék egyértelművé tették, hogy nem hajlandóak koalícióra lépni az MSZP-vel: először megpróbálták Fodoron keresztül megpuccsolni a vezetést, majd amikor nem sikerült, akkor megindult a nácizás.
LMP - megint csak ugyanez: Schifferék 2014-ben ki akartak maradni az összefogósdiból, először puccskísérlet a PMesekkel, aztán ment az LMP a lecsóba.

Sokan sok helyen kijelentették már, hogy a baloldalt a leamortizálódott politikai elitje tartja fogságban. Szerintem pedig a leamortizálódott balliberális értelmiség, ami újra és újra bukásba vezető kényszerpályákat erőltet a politikai elitjére.

ben2 2017.03.08. 09:33:15

@konrada:

"2. Botkával az mszp talált egy olyan viszonylag karizmatikus arcot, aki képes lehetne bevonzani a bizonytalan, de változást akarókat olyan mértékben, hogy az akár elérhesse a kritikus tömeget."

Ehhez az kellene, hogy a teljes ballib elit beálljon Botka mellé és még akkor is hiányozna az a kb. másfél millió protest szavazó, amit a Jobbik elvisz. Botka is és az MSZP is tudja, hogy Botkának max. a baloldal 2018 utáni újjáépítésében lehet valódi szerepe, 2018-ban a teljes megsemmisülés elkerülése a cél. A DK-sok is azért ugrottak Botka torkának, mert Gyurcsány nem szeretné, ha a 2018-as választásokon rajta kívül más is Orbán ellenpólusaként jelenlen meg, mert azzal 2018 után Gyurcsány helyett Botka lehetne Orbán kihívója, ami Gyurcsányt és a DK-t a Miép és a Kisgazdák sorsára juttatná.

Ami az olimpia pályázatot illeti: Orbánéknak nem okozott volna különösebb sokkot, ha LA és Párizs mellett nem mi nyerjük az olimpia rendezés jogát. Elvégre nem Bukaresttel vagy Pozsonnyal szemben veszítettünk volna. A NOL pedig nem csinált titkot abból, hogy Budapest - ha nem is nyer - sok szavazatot kapott volna, már csak politikai alapon is, hogy a Budapest nagyságú városok is kedvet kapjanak az induláshoz. A Momentum tehát egész biztosan nem segített a Fidesznek az olimpia megfúrásával, mert azzal nem a 2024-es olimpia rendezés lehetőségét vették el az országtól, hanem a következő kb. 50 évben az összesét.

sőőtnagyonis 2017.03.08. 09:37:10

Jó a Momo irány, legyen jobboldali, nyúlja le a fidesz szavazókat, és lássuk mitt tesz az ellenzéki oldal.
A gyerek úgy indított mint egy jobboldali párt. Az is jobb mint orbán.
Nem kell szégyellni, ha gazdagabb az átlagnál, csak ne nézze le a csórókat, és tudja hová tartozik. Ha vidéken terjeszkedik az sem baj, mert akkor a jobbéreket nyúlják le.

Bmw 2017.03.08. 09:54:06

Azt gondolom a Momonak nem gyurcsányba kellet volna beleszálnia hanem orbánba.
A legnagyobb csapást az mérné orbánra ha gyurcsány bármilyen pozícióba jutna,
mondjuk a parlament elnöke és megengedné hogy az újságírók bármikor, az egész parlamentben kérdezhetnék a sok vérszívó parazitát.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.08. 09:57:39

@Bmw:

Így van. Gyurcsányt nem szabad bántani.
Egyszemélyben garancia arra, hogy a ballibek még évtizedekig ne jussanak hatalom közelébe se.
És ez az ország túlélésben sokat segít, ezekkel a migránsokkal terhelt vészjósló időkben.

Moin Moin 2017.03.08. 09:58:03

1.) Szigetvárinak igaza van abban, amit leírt.

2.) Ez a Fekete-Győr és a Momentum annyira analóg Orbán és a Fidesz kezdeteivel, hogy kénytelenek vagyunk elfogadni Occam igazságát: "Egy jelenségre adható összes magyarázat közül legvalószínűbben a legegyszerűbb a helyes."

3.) Mint ahogy '88-ban az ős-Fideszben, a Momentumban is vannak naiv fiatalok, akiktől a régi jó bolsevista trükkel majd megszabadulnak (kizárják őket, kilépnek, stb.).

4.) Igazán csodálkozom ezek után, hogy annyian bekajálják ezt a maszlagot...

Faszerkezet 2017.03.08. 10:11:08

És mi van akkor ha a fidesz akarja elhitetni mindenkivel, hogy a fidesz áll a momentum mögött??? Nah az lenne ám csak az összeesküvés. :D

BALTAZÁR 2017.03.08. 10:21:33

A Momentum sajnos ellentmond önmagának és senki nem tudja, hogy tulajdonképpen mit is szeretnének.
Ezt mondja pl: "a céljuk az, hogy a 106 körzetben megbízható, profi(!!!!!) és tisztességes jelöltjeik legyenek."
Hogyan lehetnének profik mikor eddig nem politizáltak??
Foci hasonlattal élve, létom én, hogy Szalai nem egy Messi, Kleinhesler nem egy Iniesta, szidhatom is Őket amikor
a pályán vannak, de ez nem jelenti azt, hogy én jobban tudnám csinálni.
Hiába a jószándék, a becsületesség, ez csak addig tart amíg az ember pozícióba nem kerül és onnan elkezdődik az ördögi kör.
Ahhoz, hogy odakerülj kampány kell. A kampányhoz pénz kell. Aki pénzt ad az nem ajándékba ad, biztos lehetsz benne, hogy
előbb utóbb kér majd valamit cserébe.
Így működik a világ. Fiatalos naivitással idealizmussal ez ideig óráig elhúzható, de előbb-utóbb üt az igazság órája.
A Fidesz is úgy kezdte, hogy fiatalok, sodró lendületűek voltak, tele változást akaró ötletekkel, motivációval.
Aztán jött a pozíció, a pénz, a hatalom stb... Látjuk hol vannak most.
Ők profik. Orbán, Navrasics, Lázár profik.
Az öreg MSZP-s rókák, Szanyi, Kovács, de Gyurcsány is, profik.
A MOMA-s gyerekek naívak, nagyrészt bizonyára becsületesek, de egészen biztosan nem profik.

fidesz maszop dk egykutya 2017.03.08. 10:23:35

@Parasztlengő az imperialistáknak: várd meg mit mond a KISZ titkárod "elvtárs"! Az önálló gondolkodás imperialista métely!

ö...mikó? 2017.03.08. 10:31:30

@konrada: Szörnyű, hogy semmivel sem vagytok jobbak a sorosozó fideszeseknél. Képzeld, én gyűlölöm a fideszt, még jobban a szervilis, munkásőrivadék fidesz szavazókat, de egyáltalán nem tartom "viszonylag karizmatikus arc"-nak Botkát. Meg úgy unbloc az MSZP és az egész régi politikai elit elhúzhatna a búsba, helyet adva új, fiatal politikusoknak, akik nem kötődnek a bolsevik rendszerhez, meg az elmúlt 27 év politikai elitjéhez sem. Juhász oké, vele semmi baj nincs, de egy MSZP meg DK húzzon a véres f...ba, óriási a felelőségük a fideszkomcsik 2/3-ában, csak úgy tesznek, mintha ez már nem számítana.

Szalay Miklós 2017.03.08. 10:43:13

Akit kicsit közelebbről érdekelne a politikai (és gazdasági) bal- és jobboldal mibenléte, az ezt nézze meg:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid073

(A legfelső sor a kép tetején, "Bal oldal - Jobb oldal". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Kivlov 2017.03.08. 10:47:24

vicces lesz, hogy kb 5-en hajtanak 5-10%-nyi ex-szadesz szavazóra. :D

konrada 2017.03.08. 11:12:14

@ö...mikó?:
...nézd, a karizmatikusságot nem egyes egyének véleményén mérik, hanem nagyobb mintán, akik között lehetnek olyanok, akiknek unszimpatikus, meg mániákus rajongók is.
Ha a mérések azt erősítik meg, hogy többnek tetszik az adott személy kiállása-hozzáállása, előadásmódja, arról mondják azt, hogy karizmatikus. (Azaz tévedsz abban, hogy csak az a karizmatikus egyéniség, aki mindenkinek tetszik.)

...s azt sem én találtam ki, hogy viszonylag karizmatikus (mert speciel engem hidegen hagy, számomra egy csinovnyik a sok közül), hanem a közvéleménykutatási adatokból jön le.
...emiatt tér vissza mindig a pártja is hozzá, mert látják, soraikban nincs hasonlóan meggyőző személyiség.

...de egyébként félre is értettél: én is annak örülnék, ha a Momentum ki tudná magát nőni.
...nem véletlen hasonlítják őket a fidesz születéséhez: akkoriban sokan gondolták, hogy az a szadesz ifitagozata - s volt is benne igazság - amit aztán sikeresen ledobtak magukról.

ben2 2017.03.08. 11:14:39

@BALTAZÁR:

A politika egy szakma.
Egy szakmán belül pedig a tehetség és a profizmus két különböző fogalom.
A tehetség az, akinek megvan a képessége, hogy jól csinálja, a profi meg az, aki - mindegy, hogy hogyan - de már csinálta.
90-ben is az volt az őskommunista tanács- és TSZ elnökök mantrája, hogy ők "profik", "tapasztalatak", "szakértők" ezért kell a rendszerváltás után is hatalomban tartani őket. (A szerencsétlen MDF-et meg folyamatosan két irányból tartották tűz alatt: miért nem zavarja el a komcsikat és miért dönt politikai alapon "szakemberek" sorsáról.)
Attól tehát, mert valaki már régóta űzi az ipart még egyáltalán nem biztos, hogy jól is csinálja.

A baloldali elit legnagyobb baja jelenleg, hogy még a saját szavazóik sem hiszik el róluk, hogy nemhogy bármit is jobban csinálnának mint a Fidesz, de hogy nem kúrnák el megint az ország gazdaságát, ha lehetőséget kapnának rá. Értsd: aki ma baloldali politikusokra szavaz, az nem azért teszi, mert ők voltak már kormányon, hanem annak ellenére.

A baloldalnak tehát nem "profikra" hanem "tehetségekre" van szüksége: egy olyan elitre, akikről elhiszik a választók, hogy legalább nem okoznak kárt az országban, ha kormányra kerülnek.

Azon lehet és kell is vitatkozni, hogy a Momentumosok tehetségéből mennyi a valós és mennyit képzelnek beléjük a csodavárók, de annyiban mindenképpen hasznosak, hogy beindíthatnak egy egészséges szelekciós folyamatot az ellenzéken belül.

ben2 2017.03.08. 11:21:18

@konrada:

Botka népszerűségét nem azért mérik magasabban a szoci átlagnál, mert karizmatikus, hanem mert kisebb az elutasítottsága a kormánypárti és jobbikos szavazók körében, mint a többi szocinak.
Anno ugyanez volt Szili Katalinnal is: folyamatosan vezette a népszerűségi listákat az alacsony elutasítottsága miatt, de nem tudta a népszerűségét politikai tőkeként hasznosítani.

Bobby Newmark 2017.03.08. 11:24:57

@L.A.M.: "a kormánypárti sajtó eddig nem indított érdemi lejárató kampányt a Momentum ellen"

Ezért most neked kell kepeszteni ezerrel?

konrada 2017.03.08. 11:32:39

@ben2:
...ezen nem fogok vitát nyítni: Botka 3x nyert meg városában önkormányzati választást. Egy olyan városban, melynek se ipari múltja, se városszerkezete, se társadalmi összetétele nem tette ezt teljesen egyértelművé. (Szegednél kategóriákkal vörösebb városok is vesztek el az mszp-nek, lásd anyja városa, vagy Salgótarján, Dunaújváros...)
...Botkát nem képes megkerülni saját pártja sem - miközben próbálták még a kongresszusukon is kigolyózni...

...szóval ha rád a karizmatikussága nem hat, én megértem: rám sem.
...de nem mi vagyunk a célközönsége....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 11:59:20

@Bmw: "A legnagyobb csapást az mérné orbánra ha gyurcsány bármilyen pozícióba jutna,"

Hol? Talán eltévesztetted, valami mást akartál írni?

gyurcsány minden szellentése orbánt erősíti.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 12:03:48

@BALTAZÁR: "Aki pénzt ad az nem ajándékba ad, biztos lehetsz benne, hogy
előbb utóbb kér majd valamit cserébe."

Na, ennyire korrumplta az egész politikai életet a fidesz. Az ilyen hülyeségek egyeseknek már evidenciának tűnnek.

ben2 2017.03.08. 12:04:03

@konrada:

Botka jó polgármester (állítólag), ahogy Kósa is az volt Debrecenben (állítólag). Ettől még egyiküket sem nevezném karizmatikusnak.
A másodvonalbeli politikusok népszerűsége csak addig magas, amíg az első vonalba nem kerülnek, mert ott dől el igazán, hogy a népszerűségük csak a másodvonalbeliségüknek köszönhető (azaz az ellenfél szavazói körében ők jelentik a kisebbik rosszat), vagy képesek nagy tömegben aktivizálni a pártjuk szavazóit.

Gyurcsány kétség kívül képes volt 2005-ben aktivizálni a reményvesztett szocikat, pedig Gyurcsány a kezdetektől nagyságrendileg le volt maradva Szili Katalin mögött a népszerűségi versenyben.
Persze a karizmatikussághoz kétségtelenül kell egyfajta legendagyártás is, azaz hogy az illetőt "felépítsék" a médiában és hogy a véleményformáló hátország őt jelölje meg favoritjának, azaz hogy "higyjenek benne" és meg tudjon felelni a hívők elvárásainak.
(Bajnait pl. minden erejükkel megpróbálták felépíteni a ballibek, csak hát nem volt képes megfelelni a feladatnak.)

A nagy kérdés Botka kapcsán tehát jelenleg nem az alkalmassága (az hosszabb távon úgyis kiderül), hanem a balliberális véleményformálók aktivitása, a legendagyártás intenzitása. A ballib értelmiség részéről pedig Botka kapcsán - némi unott fanyalgáson kívül (hogy már a kezdeteknél elvágta magát a potenciális szövetségeseinél) - eddig nem sok mindent hallani.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 12:08:03

@ö...mikó?: "egyáltalán nem tartom "viszonylag karizmatikus arc"-nak Botkát."

:))

Mondj az MSZMP-ből egyet, aki "karizmatikusabb".

Mondjuk a csuti geci mellette még törpébbnek látszik, mint szokásosan. Úgy testileg, mint emberileg. (Látszikot mondtam, mert nem sokat tudok Botkáról.)

konrada 2017.03.08. 12:09:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

...s a legdurvább az, hogy nem csak a magyar politikai életet korrumpálta így a fidesz, mert ez még USA-ban is evidencia....

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 12:10:23

@ö...mikó?: "MSZP meg DK húzzon a véres f...ba, óriási a felelőségük a fideszkomcsik 2/3-ában"

orbán nem engedi eltűnni-eltűntetni őket, fontos támaszai.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 12:11:25

@konrada: Na, ugye megmontdam! A habonymédia hazugságai átszövik a magyar közvélekedést.

ben2 2017.03.08. 12:11:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Na, ennyire korrumplta az egész politikai életet a fidesz."

He?

Tocsikról, Printz Gáborról, Kulcsárról, 4-es metróról, Csillag Istvánról, Apró Piroskáról hallottál-e már?

Az egész kommunista diktatúra a korrupcióra épült és azóta is ugyanazol a reflexek élnek tovább a közigazgatásban.
A rendszerváltáskori politikai elit alapból a korrupcióba szocializálódott.
Az SZDSZ-t pl. egyenesen a szponzorai erőltették be ötödik keréknek a Horn kormányba, hogy ne csak a szociknak jusson a privatizációs koncból.

Hagyjuk már ezt az agyament demagógiát, hogy a korrupciót mindig csak abban a pillanatban találták ki, amikor az ellenfél kormányra került.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 12:20:20

@ben2: "aki ma baloldali politikusokra szavaz, az nem azért teszi, mert ők voltak már kormányon, hanem annak ellenére."

Pontosan! Az MSZP és a fidesz ugyanúgy a saját elkúrói miatt szenved. (Érdekes módon a fidesz sokkal kevésbé. Illetve a hazug fideszmédia túlsúlya ezt némileg magyarázza.)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 12:22:33

@ben2: "Az egész kommunista diktatúra a korrupcióra épült"

Így van. Ezt próbálja orbán visszahozni.

DR. Smit Pal 2017.03.08. 12:33:05

Oljek csak egymast a mocskos hazaarulo libsik.

morph on deer 2017.03.08. 12:33:09

@Moin Moin:
"Igazán csodálkozom ezek után, hogy annyian bekajálják ezt a maszlagot..."

Nem nagy csoda - az a 'három nap' már elmúlt amikor a fidesz meg a módszere újnak számított, már a legöregebb fideszesek sem emlékeznek rá, olyan régen volt és anyyi minden történt már azóta.
Gondolj bele, Orbánnak is már csak a neve emlékeztet egy emberre! Akarom mondani egykori önmagára..!

A másik ok pedig az, hogy az ún. 'demokratikus' ellenzék olyan szintű töketlenkedést ad elő már évek óta, hogy szinte akárki jöhetne, ajnároznák.

metax 2017.03.08. 12:34:49

A Momentum felült az világban kibontakozó elitellenes hullámra. Szövegelésük zagyva, üres lózungok puffogtatása csupán. Innentől érdektelenek, sőt károsak. Kár értük, mert a kezdet jó volt.

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.03.08. 12:34:49

ismerjük az ilyen ballib cicaharcot

orbán ellen azért össszefog majd a momami akár a ballibbantakkal is, a zemberek szerencséjére ez édeskevés lesz

morph on deer 2017.03.08. 12:35:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Illetve a hazug fideszmédia túlsúlya ezt némileg magyarázza"

Az orbánhitűek értelmi képessége magyarázza, más nem is kell...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 12:40:10

@Parasztlengő az imperialistáknak: "orbán ellen azért össszefog"

Kénytelenek, orbán ilyenre formáta a választási rendszert.

Már persze, ha van egy maréknyi sütnivalójuk. Ami nem borítékolható.

morph on deer 2017.03.08. 12:43:30

@ö...mikó?:
"óriási a felelőségük a fideszkomcsik 2/3-ában"

Mert szerinted az úgy volt jó, ahogy Bajnai és Mesterházy eldöntötte egy évvel korábban, és a Fletó "belezavart az idillbe?" Ketten elosztották a pályát, és az úgy volt jó, hosszú hónapokkal később is, amikor már merőben más volt a támogatottságuk?

Az együtt - jelesül Bajnai - cirka egy éven át semmi érdemlegeset nem csinált, mert még "túl korai" volt a kampányhoz. Mire felocsúdtak, addigra meg már túl késő volt.

Szóval lehet Gyurcsányozni, - ez a divat manapság - csak épp nem igaz az ok.
Mondjuk nem véletlen, hogy ez van betáplálva a köztudatba...

Treff Bubi 2017.03.08. 12:52:29

Ez a választék, srácok. Pont ugyanolyan szomorú, mint hogy a Nyóckerben Kocsis Máté kihívója egy Dopeman, és még ő is jobbnak tűnik nála.

morph on deer 2017.03.08. 12:53:39

@metax:
"Szövegelésük zagyva, üres lózungok puffogtatása csupán"

Valóban sikerült felrakniuk egy kérdőjelet, ugyanis én is többet néztem ki belőlük, mint ez a lejárt sablon duma, amit eddig már mindenki elmondott több tucadszor az összes oldalon.

Ostobaság, hogy finom legyek.
Sikerült beleállniuk ugyanabba a sorba, mint amiből szerettek volna kilógni.
A 'jól bevált' LMP-s recept.
Kár.

morph on deer 2017.03.08. 12:58:14

@Treff Bubi:
"egy Dopeman, és még ő is jobbnak tűnik nála"

Fogadni mernék, hogy jobb is.
Főleg, mert nem olyannak tűnik, mint aki elfelejti, hogy mi volt a korábbi címe!
Azaz kizártnak tartom, hogy ő lesz majd a "méltóságos" polgármester úr, ha megválasztják - és ez már valami!

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.03.08. 13:15:56

@morph on deer: 'Azaz kizártnak tartom, hogy ő lesz majd a "méltóságos" polgármester úr, ha megválasztják - és ez már valami!'

- h meg mégsem, akkor mehet végre a hajóra mosogatni, ahova való

andrásúr 2017.03.08. 13:16:21

@Csuvakka a migráns vuki: Szigetvári csak egy " csavargyárban lehetne muterigazgató " !

Ser Vazul 2017.03.08. 13:29:07

@karandash: milyen érdekes h amikor Pukli pedigréjét kutatták h felháborodtak egyesek...Ezek szerint már ez is oldalfüggő. Szigetvári megy fikazabáló pöcs

konrada 2017.03.08. 13:32:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...ráadásul az USA-ét is, ezért hitte egy tévé-prdoucer, hogy a pénzéért magyar nagyköveti címet kap, és hiszik Trump támogatói is, hogy valami nyugodt országban valami hasonlót kapnak.

Ez a csíbész habonyi jól átqrta őket is!

...na jó, a tv-producer kapott is: de nem azért, mert támogatott! Az csak véletlen! Ő volt a legalkalmasabb magyarországszagértő profi diplomata.
...de a többi trumpos, na azokat a habony etette be!
Végre valamiben megint egyetértünk!

morph on deer 2017.03.08. 13:45:25

@Parasztlengő az imperialistáknak:
"...akkor mehet végre a hajóra mosogatni,"

Gondolom, az a "zászlóshajó" lesz, vagy esetleg a "gyorsnaszád"?
Mert nekünk csak ilyenjeink vannak, úgy hallom! :)))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 13:48:35

@konrada: "egy tévé-prdoucer, hogy a pénzéért magyar nagyköveti címet kap"

Totálisan félreértetted az amerikai szokást. Colleen Bell nem pénzzel támogatta Trump kampányát, hanem sokkal fontosabbat csinált, adományokat gyűjtött a kampányához. Akik a pénzt adták, nem kértek/kaptak cserébe semmit.

A habonymédia ilyen hazugságokkal igazolja a fideSS korrupcióját? És ti beveszitek?

Máshonnan kéne tájékozódnod.

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.03.08. 13:51:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: 'Akik a pénzt adták, nem kértek/kaptak cserébe semmit.'

Nyilván nem, így szokott ez müködni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 13:57:20

@Parasztlengő az imperialistáknak: "így szokott ez müködni."

Mutyisztánban. Ahol a birkáinak nem csak a szájukba hugyozik a fideSS, mint a többi szerencsétlennek, de azok még tapsolnak is hozzá.

konrada 2017.03.08. 14:01:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Igazad van.
A politikai korrupció sehol máshol nem létezik a világban. A lobbisták, és adománygyüjtők-adók csakis önzetlenül az eszme érdekében teszik amit tesznek.
...s ha véletlen ez úgy néz ki kivülről, mintha azoknak valamiért hasznosan döntennének, az csakis a véletlen műve, a habonyművek áskálódása miatt látszik így!

(...ja, és van húsvéti nyuszi is!)

metax 2017.03.08. 14:05:47

@morph on deer: Nem láttam, olvastam még egy árva szót sem Fekete Győrtől a 3 ezer milliárd Ft ellopott manyup vagyonról, a jogállami intézményrendszer kiüresítéséről, az elrabolt trafikokról, földekről, pártkatonák és csinyovnyikok által a közpénzek való pofátlan lenyúlásáról, vagy a Fidesz-rezsim bármely más törvénytelenségéről.

Ez az ember Orbánt tekinti mintának. Bevallotta hogy 2010-ben szimpatizált a Fidesz-el. Ez az ember kimondta, hogy alkalomadtán szívesen együttműködne Orbánnal, ezzel a köztörvényes gazemberrel. "Ügyek mentén". "Pozitív nemzettudattal" felszerelkezve...

Ehelyett Gyurcsány és a régi baloldal már többször is jól megkapta tőle.. A trend az trend ugye. Vagy elvárás, ki tudja? Orbánról, a bűnöző maffiózó despotáról viszont egy rossz szava sincs - hacsak az nem, hogy "nem kérdezték meg az embereket az olimpiáról". Csúúúnya Orbán!

Kilóg a lóláb. És akkor itt álljunk meg, mert mindjárt más lesz a leányzó fekvése. Mert akkor viszont a Momentum innentől nem silány, nem ostoba, hanem aljas és fondorlatos módon átveri az embereket. Már abban sem vagyok biztos, hogy a népszavazási kezdeményezésük nem Orbán személyes jóváhagyásával történt-e meg. Az elmúlt évek tanulsága: ha ez a hatalom valamit nem akar, akkor az nincs. A sorozatosan elmeszelt népszavazási kezdeményezések után a hatalmi gépezet rostáján hirtelen pont a Momentumé csak úgy átcsúszott? Valahogy számomra egyre nehezebben hihető.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 14:13:20

@konrada: Totálisan félrevezetett titeket a habonymédia. Elképesztő!

morph on deer 2017.03.08. 14:19:17

@metax:
"...pont a Momentumé csak úgy átcsúszott?"

Muszáj volt!
Különben itt lett volna a hatalmas égés, amikor elbukik a pályázat, minek utána a "győztes," "erősödik" meg "sportnemzer" dumákra nem lett volna vevő.
Nem beszélve arról, hogy vezérünk nagyon nem tud veszíteni. Ezért nem hátrált ki idejekorán, amikor már felismerte, hogy ez bizony bukta.
Úgyhogy kellett egy kevésbé égő megoldás, aminek felelősségét még szét is lehet maszatolni a másik oldalon...

Hát megvan.
Az már csak "hozzáadott érték," hogy az ellenoldal lépéshátrányba is került, a szavazóik meg gyönyörűen megkavarodtak, pillanatok alatt.

Nem rossz húzás, le a kalappal.

konrada 2017.03.08. 14:24:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Tudom!!!!
...például azt is hallottam habonyis médiából, hogy Télapó sincs!!
Pedig az is van! ...pont úgy, mint a semmi személyes érdeket nem akaró lobbisták, adományozók....

ben2 2017.03.08. 15:19:59

@morph on deer:

A Gyurcsányozás azért működik mind a mai napig, mert amikor Gyurcsány lebukott az öszödi beszéddel, akkor a szocikban és a balliberális értelmiségben nem volt annyi életösztön hogy kivágják maguk közül amíg még nem késő, hanem hagyták, hogy magával rántsa őket.
Abban bíztak, hogy ha addig minden mocsokból ki tudtak jönni a média monopóliumukkal, akkor miért pont ebből ne.

Szépen fel is sorakozott Fletó mögött a magyar liberális értelmiség krémje, hogy hát milyen nagyszerű beszéd is volt az az öszödi, egy retorikai remekmű, megváltás az országnak ugye.
Azt remélték, hogy ezzel majd az egybites mszp szavazó is szépen lenyugszik, hogy "ha a drágabolgárúr meg a sasjózsi azt mondják, hogy a hazudozás meg az elkúrás belefér, meg hát a patásorbán miatt van ez is, akkor nincs semmi gond a mi Ferikénkkel".
Ez így is ment egy darabig, és akár még meg is úszhatták volna, ha nem mutatkoznak az elkúrás következményei az emberek mindennapi életében.
Így viszont egyre többen mondogatták, hogy "menjen a Feri a p..csába" (hogy klasszikust idézzek), 2008-ra pedig már egyértelművé vált, hogy nem csak Gyurcsány, hanem a mellette teljes mellszélességgel kiálló MSZP és általában véve a ballib értelmiség hitele is a földdel vált egyenlővé.

Ebből a sokkból azóta sem tudott felállni a baloldal, többek között pont azért, mert Feri még mindig ott táncol a romok tetején, és mint a vakondos játékban, amint kidugja a fejét egy-egy vállalhatóbb arc, Feri (és a szektája) jó nagyot odacsap, nehogy konkurenciája támadjon a "demokrácia egyszemélyi letéteményese" poszton.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 15:45:04

@ben2: Egész jó leírás! Ott pontosítanám, hogy nem nagyon érezték az elkúrást a mindennapi életben, ahogy most se érzik.

A 2008-as válságot azonban megérezhették. Ami a gyurcsánynak köszönhetően letolt gatyával ért minket, nem lehetett gazdaságélénkítő intézkedéseket hozni.

morph on deer 2017.03.08. 16:14:53

@ben2:
A végeredmény stimmel, csak az oda vezető út nem.

Ez ugyanis nem úgy történt, hogy a Gyurcsány tök egymaga kormányzott, de nagyon elkúrta, és vele bukott az egész baloldal - vagyis az MSZP - mert "kiálltak mellette.
Ha ezt netán így tudtad volna, akkor szólok, hogy becsaptak.

Abban az ominózus beszédben éppen az MSZP-t cseszte le, de alaposan, a saját szerepét sem tagadva - lásd: "elkúrtuk," így, többesszámban - amit az elvtársak épp nem vettek jó néven. Olyannyira nem, hogy inkább a Gyurcsány megbuktatására szövetkeztek, és sikerrel.

Pechjükre, a dolog túl jól sikerült, Gyurcsány pedig ahelyett, hogy a sarokban hüppögött volna, csinált egy olyan pártot, ahol ez nem így megy.

(Csak megemlítem, hogy először azért nem lehettek parlamenti frakció, mert Mesterházy nem járult hozzá, aztán pedig Fodor Gábor, akit épp Gyurcsány vitt be megint a köztudatba, úgy gondolta, mégis inkább Orbánnal lesz jóba.)

Az MSZP azért nincs sehol, mert fogalmuk sincs, mit is kéne tenniük.
Ezért is örültek meg Botkának, mert ha bejön neki, akkor az MSZP meg van mentve, ha meg nem, akkor majd ő lesz a hibás.

Aki ma is a Gyurcsányozást nyomja, annak annál több mondanivalója általában nincs is - ez meg még népszerű is a habzó szájú, a földhülye és/vagy a szimplán megvezetett szavazók körében.

Mert az ugye elképzelhetetlen, hogy valaki eredeti és valóban támogatásra méltó programmal álljon ki, ami elég vonzó ahhoz, hogy oda tóduljanak a szavazók, nem bizony, mert ahhoz tenni is kéne valamit.
Így aztán boldog-boldogtalan serényen Gyurcsányozgat, hátha a hátára kapaszkodva magasabbnak látszanak...

Sok sikert!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 16:32:01

@morph on deer: "nem úgy történt, hogy a Gyurcsány tök egymaga kormányzott"

Ez egy érdekes kérdés. gyurcsány állandóan nagy tervekkel jött, de semmit nem valósított meg. Ő volt a miniszterelnök, ha a parlamenti képviselők megakadályozzák, akkor szerintem le kell mondania, nem maradnia és másra mutogatnia.

Persze a nemkormányzással nem tett akkora károkat az országnak, mint orbán a rossz kormányzással, de ez nem menti.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 16:39:21

@morph on deer: "Aki ma is a Gyurcsányozást nyomja, annak annál több mondanivalója általában nincs is"

Azt kell mondanom, hogy ez nem számít. Ha gyurcsány megvilágosodik, és hirtelen ő lesz egyszemélyben Einstein, Gandhi és Keynes, akkor is egy politikai hulla, soha nem lehet belőle itt semmi, csak gyengíti orbán ellenzékét. El kéne engedni. (Pl. agyonverni egy széklábbal.) Ismétlem, gyurcsány belső értékeitől függetlenül mondom ezt.

morph on deer 2017.03.08. 16:49:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Azt kell mondanom, hogy ez nem számít."

Szerintem csak ez számít.
Ugyanis, ha van jó program, van épkézláb politikus, ütőképes kommunikáció, akkor nem kell Gyurcsányozni, mert a jó politika megáll a saját pici lábán.
Az a baj, amikor minden más program helyett a "Gyurcsánynak el kell tűnnie" megy, holott elméletben Orbánt kéne leváltani.
Szimplán kész röhej, hogy a jelek szerint az úgynevezett baloldal csak Gyurcsány eltávolításában ért egyet, Orbán meg a negyven rabló már szóba sem kerül! :)))

Kis magyar abszurd.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 17:14:24

@morph on deer: Igazad van.

Ha először orbánt el lehetne távolítani, akkor gyurcsány már nem lenne tényező. De gyurcsány miatt nem lehet.

Akkor először gyurcsányt kéne eltávolítani, addig orbán eltávolítása szóba se jöhet.

A 2farkú Gergőt néztem az ATV-ben, kristálytisztán látja a dolgokat: semmi esély semmire.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.03.08. 17:49:12

Pesti szakállas tornából felmentett bölcsészek marakodnak 1%-ért, néhány naív meg komolyan veszi hogy mást akarnak. Na persze. Lmp2

morph on deer 2017.03.08. 17:53:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ha szimplán ignorálnák a sikítozás helyett nemcsak elegánsabb lenne, hanem hatásosabb is.
Véleményem szerint a Momentum ezen a módon épp figyelmeztetett egy sereg potenciális választót arra, hogy eszük ágában sincs részt vállalni egy kormányváltásban, inkább szépen beállnak a sorba, és amerre épp a szél fúj...

Engem az lep meg, hogy még csak a retorikájukban sem merült fel a kormányváltás, még elméleti szinten sem, inkább az Orbánnal való együttműködés lehetősége került elő.

Egyébként a legnagyobb csapás az úgynevezett baloldalt érné, ha Gyurcsány egyik pillanatról a másikra eltűnne.
Hirtelen ott találnák magukat téma és program nélkül, és kénytelenek lennének érdemi politizálásba kezdeni.

Most már egyébként nem egészen világos, hogy mi a gond, hiszen mindenki maga indul.
Akkor most mi van?
Nem kell keveredni, nincs is rá szükség.
Aztán majd a választások után kiderül, hogy kik is vannak abban a helyzetben, hogy tegyenek valamit az ország érdekében.

Itt az a fajta totális összefogás, ami az egyetlen valós megoldás lehetne az orbanizmus ellen soha nem lesz, Gyurcsány nélkül sem.

ben2 2017.03.08. 18:07:36

@morph on deer:

Kezdjük ott, hogy persze nem Gyurcsány egymaga kúrta el a kormányzást, sőt ő már csak a romokat vette át, de...

Először is egy öszödi beszéd szintű botrányba minden normális demokráciában bármilyen színezetű miniszterelnöknek bele kellett volna buknia.
Na persze nem valamiféle magasabb rendű erkölcsi értékrend alapján, hanem mert a nyugati demokráciákban már megtanulták, hogy van a lebukásnak egy szintje, amit csak vezéráldozattal lehet megúszni.
Tehát tetszik vagy nem, igazságos vagy nem, de az öszödi beszéd után Gyurcsány kényszerpályára került és a kérdés már rég nem az volt, hogy Gyurcsány bukik-e, hanem hogy kit ránt magával.

A másik az maga az elkúrás folyamata, ami gyakorlatilag a mszp-szdsz koalíció struktúrájába volt kódolva és Horn Gyula folyamatos ármánykodásai nélkül rövid távon működésképtelenné is vált.

Horn az MDF példáján látta, hogy a neoliberális gazdasági lobbi és a véleményformáló értelmiség nélkül napokon belül megbukna, 51% ide vagy oda, ezért az SZDSZ-el együtt az egész neoliberalizmust is a nyakába vette.
Így a Kádár nosztalgián táplálkozó, 3 forintos kenyérárról álmodozó szavazóbázis torkán le kellett nyomni a féktelen, piaci alapú szabadrablásra épülő gazdasági programot.
Ez az ellentmondás csúcsosodott ki a Bokros csomag fűnyíró elvében, ami szociális feszültségekhez és a szocik hitelvesztéséhez vezetett.
Medgyessy 2002-ben már minden mindegy alapon a Fidesz-re licitálva hírdette meg a "jóléti rendszerváltást", ami visszaterelte az országot a kádári "nyugati hitelből etetjük a népet" önpusztító gazdaságpolitikához.
Amikor Gyurcsány 2004-ben hatalomra került persze azzal kezdte, hogy ennek véget kell vetni és jöjjön a keményvonalas neoliberalizmus, csakhogy azzal az alapkérdéssel ő sem tudott mit kezdeni, hogy egy kisebbségi programot milyen alapon akar a többségre erőltetni választási felhatalmazás nékül.
Értsd: ha egy párt a saját választóinak tett legalapvetőbb igéreteit sem tudja betartani, akkor mégis mi a retekért van még kormányon?
Így aztán Gyurcsány gyakorlatilag érdemi munka nélkül végigkampányolta a ciklus második felét, hogy a "szarból visszahozza" a szocik választási esélyeit.

Ezért aztán igaz, hogy nem Gyurcsány kezdte az elkúrósdit, de a 2006-ig tartó hatalomtechnikai zsonglőrködései rontották válság szintűre a helyzetet már jóval a pénzügyi válság kitörése előtt.

Nem mellesleg továbbra is az az egyik legnagyobb baja a jelenlegi balliberális oldalnak, hogy még mindig nem tudták (és akarják) meghaladni a Horn Gyula féle "a választásig szocik, utána neoliberálisok" doktrinát.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 18:11:11

@morph on deer: Ez rohadtul nem hangzik jóļ.

A momentumosok ügyében még nem foglaltam állást.

metax 2017.03.08. 18:51:46

@morph on deer: "Engem az lep meg, hogy még csak a retorikájukban sem merült fel a kormányváltás,"

No meg az orbáni bűntettek következetes számbavétele. Az elszámoltatás hangoztatása. A jogállam helyreállításának ígérete. Ezzel adósok a mai napig. Az idő pedig sürget.

De attól, mint ez a Fekete gyerek, aki mindezek helyett már az első napokban az Orbánnal való együttműködést helyezi kilátásba, ilyesmit nem is lehet nagyon már remélni. Ergo a Momentum a rendszer szolgálatára készül. A köv. ciklusban Orbánnak lesz egy kedves cuncimunci "ellenzéke" az Országgyűlésben - már ha jövőre a bejutnak.

morph on deer 2017.03.08. 19:27:47

@ben2:
"Először is egy öszödi beszéd szintű botrányba minden normális demokráciában bármilyen színezetű miniszterelnöknek bele kellett volna buknia."

Nincs vita.
Bár kért bizalmi szavazást maga ellen, és megszavazta a parlament, - ne kérdezd névszerint - hogy maradjon.

"Tehát tetszik vagy nem, igazságos vagy nem, de az öszödi beszéd után Gyurcsány kényszerpályára került és a kérdés már rég nem az volt, hogy Gyurcsány bukik-e, hanem hogy kit ránt magával."

Meg az, hogy a szar kellős közepén ki viszi tovább a bizniszt.
Ha taktikai mérlegelés alapján dönt, akkor azonnali új választás és ráhagyja Viktorra a kényszerlépéseket - amiből nem lehet jól kijönni sehogy, - de maradt, és ők nem jöttek ki jól a dologból.

"Ha már a bocsoknak megigérte..!"

Horn idejét nem igazán ismerem, de az egész MSZP mindig is azt a benyomást keltette bennem, mint mikor ahelyett, hogy újjáépítenének egy rozzant épületet inkább alaposan újrafestik, közben reménykednek, hogy nem dől rájuk.
Szépséghiba: a Gyurcsány idejében már jópáran el is hitették magukkal, hogy a festék egész jól összetartja..!
Hát nem így volt.

morph on deer 2017.03.08. 19:31:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Ez rohadtul nem hangzik jóļ."
"Pedig kezdetben jó ötletnek tűnt.."

Ez még mindig lehet egy provokatív teszt része, de valahol attól tartok, hogy mégsem. Itt jön a horgász meg a remény a képbe.

ben2 2017.03.08. 19:49:50

@morph on deer:

A bizalmi szavazás része volt a hatalomtechnikai manővereknek. Nem véletlen, hogy pont a szavazás előtt adott Orbán "ultimátumot" a szociknak, hogy "váltsátok le Gyurcsányt mert ha nem"... és ezzel aztán nem is hagyott más lehetőséget az MSZP-nek, mint hogy Gyurcsány mellett szavazzanak.

Ami a lemondást és az előrehozott választásokat illeti: az MSZP bizonyára keményen kikapott volna a Fidesztől (mint ahogy ki is kapott az önkormányzati választáson), de megmaradt volna a kb. 2,5 milliós törzsszavazói tábora és a Fidesz sem jutott volna 2/3-hoz. Ráadásul így a Fidesz kapta volna a válságot is a nyakába egy sokkal kevésbé együttműködő EU-val és IMF-el, ami a Fideszt sorította volna sarokba.

Ehhez persze az kellett volna, hogy amint kitudódott az öszödi beszéd, azon nyomban bejelenteni Gyurcsány menesztését még mielőtt végigturnézza a haveri médiát a "szenvedélyes igazságbeszéd" interpretációval.
A vicces az egészben, hogy a ballib értelmiségből is egyedül Hajósnak volt esze / mersze felszólítani Gyurcsányt a távozásra, és még őt hülyézték le miatta.
Pedig ha akkor a ballib értelmiség - ami amúgy igen gyakran és szívesen gyűjt alárírásokat - egységesen felszólította volna Gyurcsányt a távozásra, akkor bizalmi szavazás ide vagy oda, de Gyurcsánynak mennie kellett volna. Persze a többségük még mindig nem érti, hogy akkor és ott tudták volna megakadályozni Orbán kétharmadát.
De hát ez a mi nagy szerencsénk a ballibekkel: a saját hibájukból is képtelenek tanulni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 20:31:13

@morph on deer: "azonnali új választás"

Ezen nyert volna az MSZP, mert lett volna esélyük egy következő választást megnyerni, és nyertünk volna mi is - a nép - mert elkerültünk volna az orbáni diktatúrát.

morph on deer 2017.03.08. 22:20:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Ezen nyert volna az MSZP..."
2006-ról van szó. Tehát biztos, hogy nem.
A következő már esélyesebb, mert a 'nem megszorítások' eléggé erodálták volna az épp kormányzó Fideszt ahhoz, hogy ne tudja meglépni az 'alkotmányos' feudálbolsevizmusra való áttérést.
Vagy valami más :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.08. 22:38:24

@morph on deer: ""Ezen nyert volna az MSZP..."
2006-ról van szó. Tehát biztos, hogy nem. "

Tuti. 2006-2010-et elvesztették volna, de megnyerték volna a 2010-es választást. 2014 és 2018 meg kétesélyes lett volna.

Azért sírok, mert MI nyertünk volna rajta.

pamut 2017.03.09. 03:11:17

@Macropus Rufus:
ha sikerül felfogni a kommentemnek legalább az első sorát, akkor kiderül, hogy nem a posztra reagáltam, hanem a posztba belinkelt másik írásra.
maga a poszt valóban komolytalan, kár rá a szó.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.03.09. 06:34:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: nem, mi így nyertünk. Nincs több csőd szélén táncolás, állandó megszorítás

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.09. 08:42:12

@enpera: "Nincs több csőd szélén táncolás, állandó megszorítás"

2010-ben megpróbálta orbán csődbevinni az országot, de nem sikerült.

Helyette azóta folyamatos megszorítás van.

Miért hazudsz folyton, hazaáruló?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.03.09. 18:41:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: férgecske, a tényeket nem tudod meghamisítani. Kitakarodtál már az országból?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.09. 18:50:16

@enpera: fideSSfasszopók, nem fogjátok ellopni az országunkat, hiába ácsingóztok.
süti beállítások módosítása