A valódi viták otthona

Reflektor

Kísértetek a múltból: Mitől fél a Fidesz?

2017. június 18. - szénhidra

spy-vs-spy-701x500.png 

"A jövőben csak a teljes fideszes kontroll alatt álló levéltár szolgáltathatna bizonyítékot az ügynökmúltra. Aktanyilvánosság szégyenletes módon eddig sem volt, a homályos múltú potentátok viszont soha nem tudhatták, milyen forrásból bukkan elő valami rájuk nézve terhelő információ. Mostantól viszont egyetlen forrás lesz: csak a Fidesz!" - így összegezte még a parlamenti szavazás előtt a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében a volt LMP-s politikus, Schiffer András az úgynevezett ügynöktörvény csütörtökön elfogadott módosítását. Schiffer korábban 14 alkalommal nyújtotta be  az  állambiztonsági múlt feltárását célzó törvényjavaslatát.

Az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltáráról (ÁBTL) szóló törvény mostani módosítása továbbra sem biztosítja a teljes aktanyilvánosságot, márpedig ez elengedhetetlen lenne a politikai boszorkányüldözések elkerüléséhez és ahhoz, hogy a “kommunizmus sötét bűneivel” le lehessen végre számolni – ezt már az LMP két jelenlegi társelnöke, Szél Bernadett és Hadházy Ákos mondta a törvénymódosítás kapcsán tartott sajtótájékoztatón.

Hadházy Ákos egy hozzá névtelenül eljuttatott dokumentummal is illusztrálta, hogy milyen visszaélésekre, zsarolásokra adhat módot az ügynökmúltra vonatkozó adatok  teljes nyilvánosságra hozatala helyetti szivárogtatások, manipulált közzétételek.

img_7536_0.jpg

Hadházy hozzátette: “26 éve szembesült a magyar közvélemény az első olyan ügyekkel, amiben politikai játszmában használták az ügynökaktákat. Hogy ennyi idő alatt aktanyilvánosság hiányában hány embert zsaroltak és  állítottak a saját oldalukra  a mindenkori titokminiszterek, aktív és volt titkosszolgák vagy a pártok piszkos munkát végző mindenesei, azt talán csak az állampárti titkosszolgák máig fennálló informális hálózata tudná megmondani.”

A mostani módosítás tulajdonképpen még ront is az eddigi ügynökmúlt- adatnyilvánossági helyzeten: eddig, ha valakinek volt a birtokában ilyen dokumentum, akkor azt a bíróságon felhasználhatta. Mostantól majd csak a Nemzeti Emlékezet Bizottságának a privilégiuma lesz, hogy elővegyen bizonyos dokumentumokat. Sőt, ha valaki egy nála a mostani törvény szerint nem legálisan lévő dokumentum alapján igazat állít, akkor is elítélheti majd a bíróság. “Márpedig nem az iratot kellene elrejteni, hanem az azt mások manipulálásra felhasználni kívánó embert büntetni” - fogalmazott az LMP másik társelnöke, Szél Bernadett.

A módosítás szerint, ha valaki fél éven belül nem adja át a birtokában lévő régi állambiztonsági iratokat, akkor a dokumentum elveszíti bizonyító erejét. “A módosítás nem elsősorban az illegális iratbirtokosokat üldözi, hanem az igazságot. Mitől tetszenek félni?”– összegezte a véleményét a módosításról Schiffer. 

Részletek  “Az elmúlt rendszer titkosszolgálati tevékenységének feltárásáról és az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára létrehozásáról szóló 2003. évi III. törvény módosításá”-ból:

“9. § Az ÁBTL Tv. 11. § (5)-(7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek: „(5) Minden természetes és jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet köteles az 1. § (1) bekezdésében meghatározott és jogellenesen birtokában lévő iratokat – ideértve azok másodpéldányait és másolatait is – a Levéltárnak az elmúlt rendszer titkosszolgálati tevékenységének feltárásáról és az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára létrehozásáról szóló 2003. évi III. törvény és egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2017. évi … törvény hatályba lépését követő hat hónapon belül átadni. (6) Aki az (5) bekezdésben meghatározott határidőn belül az ott meghatározott iratot a Levéltár részére átadja vagy ismeretlenül eljuttatja, mentesül a birtokláshoz kapcsolódóan a minősített adatokkal visszaélés, illetve a személyes adatok jogellenes kezelésének jogkövetkezményei alól. (7) Aki az (5) bekezdésben meghatározottakra tekintettel jogellenesen birtokol az (5) bekezdésben meghatározott iratot, nem hivatkozhat valamely tény igazolása céljából a jogellenesen birtokolt iratra.”

(...)

„(1) E törvény hatálya kiterjed a következő iratokra és adatokra: a) a Belügyminisztérium volt III. Főcsoportfőnökségénél, ennek területi és helyi szerveinél, 1 illetve elődeiknél (a Magyar Államrendőrség budapesti és vidéki főkapitányságának Politikai Rendészeti Osztályain és a Gazdasági Rendészeti Osztályok operatív csoportjaiban, a Magyar Államrendőrség Államvédelmi Osztályánál, a Belügyminisztérium Államvédelmi Hatóságánál, az Államvédelmi Hatóságnál, 1953 és 1956 között a Belügyminisztérium államvédelmi feladatokat ellátó szervezeti egységeinél, a Belügyminisztérium Politikai Nyomozó Főosztályánál), a Belügyminisztérium Határőrség Felderítő Osztályánál, valamint a Honvédelmi Minisztérium volt Katonapolitikai Osztályán, a Katonapolitikai Csoportfőnökségén, a Katonai Elhárító Főcsoportfőnökségén, a IV. Főcsoportfőnökségén, a Magyar Néphadsereg Vezérkara 2. Csoportfőnökségén, a Belügyminisztérium volt Külügyi Osztályánál, a Nemzetközi Kapcsolatok Osztályánál, a Belbiztonsági Osztályánál, az Állambiztonsági Operatív Nyilvántartó Osztályánál keletkezett és irattári anyagukba tartozott iratok, b) az a) pontban fel nem sorolt, de a Belügyminisztérium volt III. Főcsoportfőnökségénél és elődeinél, a Honvédelmi Minisztérium volt Magyar Néphadsereg Vezérkara Felderítő Csoportfőnökségnél és elődeinél keletkezett és irattári anyagukba tartozott iratok, c) a Belügyminisztérium Személyzeti Főosztályánál a Belügyminisztérium III. Főcsoportfőnökségének alkalmazottaival és a ,,titkos'', illetve a ,,szigorúan titkos'' állományú munkatársaival kapcsolatban keletkezett és irattári anyagukba tartozott iratok, d) az egyes fontos, valamint közbizalmi és közvélemény-formáló tisztségeket betöltő személyeket ellenőrző bizottságnál keletkezett és irattári anyagukba tartozott iratok, e) az 1945. január 1. és 1960. április 1. között a magyar hatóságok határozata alapján végrehajtott, zárt táborszerű fogva tartásra (internálás, kényszermunka), közbiztonsági őrizetre, kényszerlakhely kijelölésre (kitelepítés) vonatkozó iratokból a Belügyminisztériumban kialakított gyűjtemény, f) az egykori Belügyminisztériumban vagy más államigazgatási szervnél keletkezett, valamint a már más közlevéltárakban és nyilvános magánlevéltárakban őrzött államvédelmi/állambiztonsági adatokat is tartalmazó iratok másolatai.”

A Schiffer által korábban, és az LMP által legutóbb márciusban benyújtott (az országgyűlés által nem tárgyalt, még csak tágysorozatba sem vett) javaslatok  nemcsak az ügynökakták nyilvánosságát célozták, hanem az úgynevezett “lusztrációt” ( a diktatúra egykori vezetőinek és a kommunista állambiztonság hivatásos állományú egykori tagjainak a közhatalmi pozíciókból – államtitkár vagy állami cég vezetője, miniszteri, miniszterelnöki tanácsadó – való kizárása), és az orosz titkosszolgálat magyarországi vonatkozású aktáinak visszaszerzését is. Schiffer egy két évvel ezelőtti Index-interjúban és akkori parlamenti felszólalásában is kiemelte: nem az “egyszerű, bezsarolt  spiclik”, hanem a hálózat irányítói, az egykori parancsnokok jelentik az általa benyújtott törvényjavaslat célpontját. Az egykori LMP-s politikus akkor kijelentette: az nemcsak a múlt, hanem a jelen feltárásáról is szól, például annak kiderítéséről is, hogy hányan voltak állambiztonsági kapcsolatokkal “megverve” azok közül, “akik a legnagyobb részt lopták el az állami vagyonból”, akik a rendszerváltás nyertesei voltak.

Horn Gabriella

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr8112603817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stenonis 2017.06.19. 07:03:43

@Hajdú Peter:
Botka ott ült a III/III-as csoporfőnökségen és 17 évesen saját kezűleg dobálta az iratokat a tűzbe :)))))

A mágnesszalagokról semmi sem került törlésre.

Stenonis 2017.06.19. 07:05:58

@MaxVal BircaMan HJCD:

Pontosan ezért küzd a nyilvánosság ellen a fidesz. Sáros az összes "fiú".

Nem mellékesen, jó helyen vannak azok az akták Moszkvában. Nem véletlenül lett a veszettül oroszellenes fidesz egy pillanat alatt Putyin legnagyobb barátja.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2017.06.19. 07:27:40

@Stenonis: Vagy ott van Kövér Laca, aki a nagypapa 56-os forradalmi tevékenységének köszönhetően kapta meg a Szocialista Hazáért kitüntetést, ami egyenes utat jelen unokájának, a kis Kövér Lacinak, az ELTE jogi karára. Ezt sem kellene elfelejteni.
@MaxVal BircaMan HJCD: A németek annó nyilvánossságra hozták a Stazi aktákat. Nálunk meg csak a terelés és a szarkenegetés folyik 1990 óta, ez semmire nem jó.
Ha OGV annyira biztos magában a nejében és a többi Fideszesben, akkor miért nem hajlandó vágre nyilvánossá tenni az ügynökaktákat?

Moin Moin 2017.06.19. 07:58:08

Mindig csak az egyes személyeket érintő titkosszolgálati aktákról van szó - de a Fideszre az igazi atombombát nem is ezek rejtik, hanem azok a titkosszolgálati iratok, amelyek magának a Fidesznek a (nevezzük így) "irányított létrejöttét" igazolják...

Képzeljétek csak el: feketén-fehéren ott áll leírva, hogy a Fideszt az MSZMP "gründolta" és Orbánt ők szemelték ki vezetőnek... Ők válogatták össze a "személyi állományt" is, ami a vezetőket illeti (Vagy Orbán-és Kövér-szerűeket, vagy középszerű, befolyásolható/személyes dolgokkal zsarolható, naiv hülyéket, mint Szájer és Fodor)

...És ebből van példány Moszkvában, van példány másutt is...:-) Kínos, nagyon kínos!:-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.06.19. 08:12:15

A bilit vagy ki kellett volna borítani 90-ben, vagy lehúzni a WC-n. A legrosszabbat választottuk helyette. Mindig valaki magához veszi, és a tartalmából kiskanállal merít és spriccel a többiekre, akiknek emiatt büdös lesz a kabátjuk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.19. 08:44:37

@MaxVal BircaMan HJCD: Mindkettő az a személyi átfedések miatt. Aki KISZ-titkár vagy besúgó volt, az is az MSZMP-s párttagokkal együtt építette a kommunista diktatúrát.

nookedli 2017.06.19. 09:41:26

Aki nem a Jobbikra szavaz 2018-ban, az a hazaárulást, korrupciót és a magyar nép becsapását támogatja. Le kell váltani ezt a kizsákmányoló orbánkormányt és rendszert kell váltani, mert nagyon nem jó irányba mennek a dolgok az elmúlt évtizedekben.

chrisred 2017.06.19. 09:48:44

@MaxVal BircaMan HJCD: A DK kérdéses lehet az alapításának időpontja miatt, de a Fidesz nem. Az Ellenzéki Kerekasztal mindegyik tagja utódpárt, mivel az MSZMP-vel közösen tervezték meg az állampárt megszűnése utáni időszak politikai rendszerét.

GMS 2017.06.19. 09:51:38

@MaxVal BircaMan HJCD: Te meg egy fideszes birka vagy. Beeee.
Már hogyne lenne az. Sőt a rendszerváltó pártok mindegyike. Anno a színfalak mögött mind megegyezett a kéz kezet most alapon arról, hogy bárki bármit tesz is közülük, bántódása nem lesz. No, ez azóta is pont így van. Látszatperek néha ugyan vannak, de valódi felelősségre vonás nem volt, és nem is lesz.
Néha tekints ki a gyapjad alól és nézzél körül, mert nem látod a nyájtól a birkát.:)))))

chrisred 2017.06.19. 09:52:19

@Hajdú Peter: Hiába nevezed csőcseléknek a magyar népet, az iratok nyilvánossága lett volna az egyetlen lehetőség, hogy a későbbiekben senki ne lehessen titokban zsarolható az anyagok tartalma miatt. Ez vezethetett volna a tisztább közélet felé.

HaD 2017.06.19. 10:08:10

@nookedli: Azért qrva furcsa hogy a jobbikos népség ov.régi nagy cimbijével kavar újabban,nem???!!! Mégis ha hatalomra kerülnének akkor simicska pajtást futni hagyják...csak azért mert ocsón adta a plakáthelyeket? Már itt megbukott a korrekt rendcsinálás...

HaD 2017.06.19. 10:14:24

@Moin Moin: Ehhez még csak moszkváig sem kellene elmenni. Simán csak rá kell nézni a tényekre és tisztán látszik hogy amit Ön is mond az pontosan így van...annyit tennék még hozzá hogy egy kicsit azért a magyar valóság az az hogy jelenleg a fidesz meg a bitang nagy ellenzéke(meg kell csak nézbni a családi és üzleti kapcsolatrendszert) arra van beélesítve hogy az országot kilóra eladják a ruszkiknak...szó szerint. Ez a csányi demján vonal eredeti küldetése és ezt képviseli ez a mocskos utódpárt fideszmszp...a dk meg csak arra jó hogy elö lehessen idönként húzni a nagy provokátort(ezt a szerepet szánták neki anno)gyurcsány mestert és lehessen vele riogatni(ha ép nincs valami más eumigráncs)

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.19. 10:38:04

@HaD: "ha hatalomra kerülnének akkor simicska pajtást futni hagyják."

Én támogatom, hogy a tolvajt futni hagyjuk, ha segít elkapni az egész maffiát.

commando 2017.06.19. 10:42:51

@HaD: Lehet benne valami. Egyszerűen döbbenetes az MSzP és a DK ténykedése, mint ellenzék. Gyakran úgy tűnik, mintha szándékosan akarnák elveszteni a következő választást és nagyon vigyázni, hogy meg ne közelítsék a FIDESzT a közvélemény kutatások terén. Ennyire szerencsétlenek nem lehetnek! Röhögni kell a tehetetlenségükön. Sem helyből sem nekifutásból nem lehetnek ennyire balf@szok. Siralmas. Tényleg a FIDESz-nek nincs más dolga, mint egy pohár sörrel kényelmesen hátradőlve, fogadásokat tenni, hogy éppen melyik ellenzéki tömörülés, melyik másik ellenzéket teszi tönkre. Egymást szedik ízekre, esnek-kelnek. Nem hiszem, hogy maguktól ilyen szerencsétlenek. Vagy, ha igen, akkor tényleg jöjjön a FIDESz, de ne kétharmaddal, hanem kilenctizeddel!!!

konrada 2017.06.19. 10:52:42

@Hajdú Peter:
Ez tényleg hülyeség. Horn kivételével nem ültek olyan posztokon, ahol ezt megtehették volna, később meg már nem volt rá lehetőség.

...viszont: bár valóban zúztak be 1989 környékén rengeteg adatot, maradtak fenn azokból példányok olyanok kezén, akik a megsemmisítésből magánarchivumot csináltak. ...mint például a III/II akkori vezetője, akinek aztán édestesvére nagyon szép karriert csinált, úgy is mint királycsináló, volt hogy Horn titkárságvezetőjeként, majd amikor túl sokat akart és kirúgta Horn, akkor egykori vőlegényét casting-oltatta meg miniszterelnök jelöltnek, mert róla elég sokat tudott, így gyorsan lehetett a veje ahelyett....
...no egyébként ezért nem hiszek annyira abban, hogy olyan hasznos adataik lettek volna a fidesz vezérkarról, mert akkor azt használták volna már régen....

HaD 2017.06.19. 10:59:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Egyrészt az az üzenete a dolognak-és ezért bibis-hogy lopj csalj hazudj legfeljebb még ha áruló is vagy akkor minden megbocsáttatik. Pontosan ez az amit el kell kerülni!!!!
Másrészt van módja hogy simicska nélkül is a végére lehet járni a fijjug kis ügyeinek...
Harmadrészt akár lehet ez a nagy pálfordulás sima kis provokáció is(ezt tanulták soros pénzén a fijjug anno az angliai továbbképzésen...akkor még nem volt ceju:))és aki benyalja az nem kívánatossá vált...

HaD 2017.06.19. 11:02:08

@konrada: kivéve ha nem egy csapatban vannak...pedig de...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 11:03:12

@Stenonis:

S miért ne lehetne volt MSZMP-tagokat kinevezni? Hogy kapcsolódik ez az utódpártisághoz?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 11:06:29

@Online Távmunkás:

Tágabb értelemben mindenki építette a diktatúrát, az is aki nem volt semmilyen szervezetnek se tagja.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 11:08:29

@chrisred:

Butaság. A kerekasztalon az ellenzék volt főleg jelen.

chrisred 2017.06.19. 11:12:49

@MaxVal BircaMan HJCD: Mármint az állam szűnt meg. Az ország, azaz a földterület meg az ott lakó emberek nem törlődtek le a bolygóról, hogy csak egy üres lyuk maradt a helyén. Pont annak az igénynek az egyik része az ügynökakták nyilvánossága, hogy a szocialista államot ugyanígy kellett volna eltüntetni, megsemmisíteni, nem pedig tákolgatni, fusizni, ahogy a rendszerváltó politikai elit tette.

chrisred 2017.06.19. 11:17:07

@MaxVal BircaMan HJCD: Egy pártállami rendszerben nem létezik ellenzék, csak törvényellenes mozgalmak. Az MSZMP azzal, hogy kiválasztotta azokat, akikkel leült tárgyalni, lényegében törvényessé tette őket, mint a félrekefélő apa a zabigyerekeit. Így ők nem megszerezték maguknak a politikai hatalmat, hanem örökölték, mint törvényes utódok.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 11:21:57

@chrisred:

Ez ostobaság. A választások 1990-ben megmondták melyik párt mögött van támogatás.

illaim 2017.06.19. 11:24:39

@Moin Moin: Az "irányított létrehozást" mi sem bizonyította jobban mint az a tény, hogy az MSZMP elszámoltatását végző történész bizottság a FIDESZ alapító okiratát az MSZMP irattárában találta meg. Ez a hír anno két napig volt élő! Azóta sincs rá magyarázat! Azóta az a véleményem, hogy az MSZP és A FIDESZ az MSZMP átmentett két frakciója! A történelem pedig ezt az álláspontot igazolja.

chrisred 2017.06.19. 11:29:56

@MaxVal BircaMan HJCD: Nem is kellett volna másik Magyarország, csak egy másik állam.

chrisred 2017.06.19. 11:32:33

@MaxVal BircaMan HJCD: Ja, támogatás csurrant-cseppent innen, onnan, amonnan, akkoriban nem volt büdös Soros pénze sem.

HaD 2017.06.19. 11:48:44

@illaim: stumpf nagymester(akinek az akkori belügyminiszter volt az apósa!!!) a Bibó kollégiumban tágította a fijjug látókörét,és képezte öket "kemény ellenzékké" csak az a bibi hogy mindezt az mszmp kb. jóváhagyásával söt annak utasítására. A nagy demokrta pozsgai pl. a tv-ben anno nagyon liberális meg reformer volt de csak tessék elolvasni az mszmp kb. akkori jegyzökönyveit ahol véres szájjal követelte hogy ne engedjék a változásokat...aztán megtudta ö is hogy idézzem "lehet itt több párt de mindegyikben mi leszünk..." doktrinát és megkapta a reformer szerepét...a vicces haveroktól...gondolom jót röhögtek egy vadászat után hogy hogy megszvatták a kis okoskodó pozsgait...aztán kicsit berugtak megfogdosták a tsz-böl odarendelt asszonyokat ....Móricz Zsigmond után szabadon...

2017.06.19. 12:06:40

Ezek a reichst... ööö a parlamentet is felégették volna, ám véletlenül 2/3-os győzelem lett belőle. Ezért akarják most lejáratni alpárisággal (no meg azért, mert tényleg ezen a szinten vannak), mert érzik a vesztüket. Mindenki, aki részt vett az ország javainak elrablásában, megfosztva ezzel az országot a fejlődéstől, az MIND hazaáruló, függetlenül attól, hogy orbánviktor időben megkezdte e szó elcsépelését. De túl korán hitték azt, hogy már győztek és korán is kezdték meg a nép gyalázását, akiknek ugye nincs, mert pont azt lopták el, amiből lehetett volna.

ostvan1 2017.06.19. 12:55:36

@commando: 2010-ben orbánék megvették az MSZP-s képviselőket kilóra (kivétel Gyurcsány, de ő meg egyedül kevés volt). Már akkor látszott, hogy minden magas labdát kihagynak. Valszeg így érte meg nekik. Lehet, hogy azóta elapadt az apanázs (vagy finomabb módszerekre lett lecserélve, mint pl. a támogatások oda (vagy nem) ítélése), de a langymeleg mocsár kényelmessé tette a szoci képviselőket.

chrisred 2017.06.19. 12:57:42

@MaxVal BircaMan HJCD: Nem tudom. Fogalmam sincs, hogy jön a témához a támogatottság. Valszeg akkor egy rablógyilkost is fel kell menteni, ha jó helyen áll a népszerűségi listán.

ostvan1 2017.06.19. 13:01:07

Érdekes a mostani törvényben a 6 hónapos határidő. Mert az a cél, hogy a választás előtt hatástalanítsanak mindent. És ez szörnyen erkölcstelen.

Stenonis 2017.06.19. 13:29:01

@MaxVal BircaMan HJCD:
Úgy, hogy a fideszben több a volt MSZMP tag, mint az "utódpárt" MSZP-ben.

És nem, egy magát papíron keresztény-konzervatív-jobboldalinak tartó párt (muhaha) nem nevez ki volt mszmp tagokat és munkásőröket.

konrada 2017.06.19. 13:35:22

@Stenonis:
...erre azért nem ártana valamiféle adatot is adni, elvégre az MSZP-ben megalakulásakor 100% volt a volt MSZMP-s, révén hogy abból: annak tagjaiból, vezetőségéből, névváltoztatással jött létre....

sas70 2017.06.19. 14:17:41

@GMS: Részben erre mondta Antal, hogy tetszettek volna forradalmat csinálni!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 15:04:58

@Stenonis:

Tévedsz, a Fidesz alapítói között egy MSZMP-tag sincs, míg az MSZP összes alapítója az.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 15:06:08

@Stenonis:

Miért kellene diszkriminálni az egyszerű volt párttagokat?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 15:07:59

@konrada:

Ez egy ballib mítosz. A Fideszben egy volt párttag sem volt alapításakor, s most sincs egyetlen ilyen vezetője se.

HaD 2017.06.19. 15:30:28

@MaxVal BircaMan HJCD: ha Ön lenne az aki a saját álellenzékét akarná kialakítani akkor deklaráltan a saját bagázsából keresne egyedeket??? Nézze már meg a banda rokoni és haveri kapcsolatait és főleg azt amit tesznek és nem amit mondnak (hogy klasszikusunkat vikit idézzem:))!!

Netuddki. 2017.06.19. 15:48:41

Nem kellenek ide ügynökakták, hogy a teljes tolvajfideszes vezérkart le lehessen csukni, orbánostól, farkasflórisostól.

Netuddki. 2017.06.19. 15:49:35

@HaD: Ne etesd ezt a balfasz bolgár botprogramot! Mert válaszolni fog, de minek.

HaD 2017.06.19. 15:57:47

Kövér László: a Magyar Szocialista Munkáspárt (MSZMP) Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa, Pozsgay Imre: MSZMP KB tag, Szűrös Mátyás: MSZMP KB tag, Schmitt Pál: miniszter-helyettes elvtárs, Stumpf István: MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök, Járai Zsigmond: MSZMP tag, kormánytag, III/2 együttműködő, Matolcsy György: MSZMP tag, III/2 együttműködő, Martonyi János: MSZMP tag, kormánytag, III/2 együttműködő, Pintér Sándor: MSZMP titkár, Boross Péter: MSZMP tag, Kerényi Imre: MSZMP alapszervezeti titkár, Fónagy János: MSZMP tag.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.19. 16:25:12

@Netuddki.: "@HaD: Ne etesd ezt a balfasz bolgár botprogramot!"

Igen, a Birka egy kibaszott csetrobot.

Macropus Rufus 2017.06.19. 17:09:24

Most komolyan, valaki tényleg elhitte, hogy ki fog derülni bármi is a spiclikről?
Gyerekek, ez Magyarország, itt soha nem fog semmi kiderülni erről. Túl sokan voltak érintve, ebből túl sokan élnek még. Amíg ők élnek itt nem lesz semmiféle feltárás.
Ennyi.

NBarbieReloaded 2017.06.19. 17:11:01

Habar nem o az elso, elmondtak ezt mar elotte tobben is, gondolom megvan a par hettel ezelotti Fodor interju, ahol o is elmondja, hogy az ugynokaktak nyilvanossagra hozasat felvaltva a fidesz es az mszp akadalyozta a modszervaltas ota.
Es szegyenszemre eljutottunk odaig, hogy mar az MSZMP utodpart is megszavazna a nyilvanossagra hozast, de a "rendszervalto, fiatal demokratak" meg mindig nem. Szegyen, gyalazat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.19. 17:24:11

@HaD:

A legkülönbözőbb pártok vettek részt ott, kiválasztásukban valóban volt külső szerep, de nem az MSZMP-é, hanem a nyugaté. A Fidesz mögött pl. Soros és az amerikai követség állt.

Consuela NO NO 2017.06.19. 17:36:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: és még így is porrá aláz minden vita alkalmával, Szakértő úr

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.19. 17:46:42

@Consuela NO NO: "porrá aláz "

Kit???

"Szakértő úr"

Nálam hízelkedéssel sehova se jutsz.

anyadmajma 2017.06.19. 21:36:00

@MaxVal BircaMan HJCD: te hazaáruló bolsevik geci szerbi tömeggyilkos.
Már hogyne lenne a gazdád mszmp utódpárt?
Több a volt mszmp tag meg funkcionárius a fideszbe jelenleg, mint az egész baloldalon összesen.
Nembezsélve pl a matolcsy gazdádról, akinek a családja folytatólagosan követte el a hazaárulást nemzedékek óta, éppen melyik oldalon.
De a nádfedeles gazdád se dicsekedhet a biszku-jobbkeze apukával az 56 utáni megtorlásnál.
Meg a többiek.
Na, ezért nem lehet itten ügynök aktákat nézegetni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.19. 22:51:58

@MaxVal BircaMan HJCD: Ha valaki fideszes, akkor az szerinted nem volt komcsi? Az a helyzet, az utóbbi 10 évben nem igazán volt olyan rendszerváltáskor már felnőtt kormánytag, aki ne lett volna komcsi, amikor az volt kifizetődő...

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.20. 00:23:30

Hülyék. Aki a Birkával rejszol az annyit is ér. :))

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.20. 05:43:07

@anyadmajma:

850 ezer ember volt párttag, ezek 99 %-a nem követett el semmit, sőt többségük még csak nem is hitt az eszmében: szimplán azért lett párttag, mert ezt akkor megkövetelték tőle.

Miért kellene ezeket az ártatlan embereket diszkriminálni?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.20. 05:45:05

@Online Távmunkás:

"Ha valaki fideszes, akkor az szerinted nem volt komcsi?"

Komcsi alatt pártttagot értesz? Nem látok ilyen kapcsolatot, miért ne lehetne ma fideszes, aki MSZMP-tag volt?

Én csak annyit írtam, a Fidesz egyetlen alapítója, s egyetlen későbbi vezetője se volt MSZMP-tag, ami viszont tény.

osszian 2017.06.20. 08:50:24

Max és Hajdú Péter, van egy rossz hírem: semmit se lehet megsemmisíteni. Valahol, valakiknél valami mindig megmarad.
Eddig Boross Péter és a fidesz volt, akik égen földön akadályozták a telje lista nyilvánosságra hozatalát.
Alighanem a prominensek nagyon is érintettek, más oka nem lehet.
Hajajj...
Mind, vagyis a legtöbbjük komcsi fióka, voltak már pártállami dédelgetettek, műliberálisok, műkonzervatívok, műkeresztények, mű-illiberálisok, hajdan voltak besúgók és jelentők (Orbán), most mindent elkövetnek, hogy titok maradjon, de a titkok ki szoktak pattanni. Ettől hánykolódnak álmatlanul az ágyaikban.
Tulajdonképpen a kezdetektől maffiózók voltak, semmi egyebek.

osszian 2017.06.20. 09:23:43

"Komcsi alatt pártttagot értesz? Nem látok ilyen kapcsolatot, miért ne lehetne ma fideszes, aki MSZMP-tag volt?"

Rettentően sokat butultál, Max, amióta becsukták a nolblogot.
És egyre értetlenebb vagy.
Miért ne lehetne?
Hiszen lehet, nem?
Aki semmire se vitte volna a szülei, vagy a saját kommunista meggyőződése és a komcsi hitvallás akkori vállalása nélkül, az minimum ne pofázzon és ne komcsizzon.
De ezek teljesen elvtelen brigantik (már 2011-ben megírtam róluk, hogy maffiózók gyülekezete és maffiaállamot csináltak a köztársaságból), ha ma újra az lenne a trendi, ahonnan indultak, akkor vörös csillagokba öltöznének - felesleges is arról társalogni, hogy pl. a barom Kövérnek mi a hitvallása: nincs neki, nem is kell, a lopáshoz, vagy az ahhoz való asszisztáláshoz ilyesmi egyáltalán nem kell.
A hajdani útonállóknak se kellett, anélkül is kirabolták az utasokat.
Ezek meg az országot.
Ez a barom legalább korábban a látszatra (lopás ügyben) még adott.
De a minap széles (és idióta) vigyorral parolázott egy bűnözővel, aki épp másfél milliárdot lopott, amit persze nektek, ideírogató fideszes barmok - nektek kell visszafizetni. Is.
Tökmindegy, hogy honnan jöttek
Az a legkisebb bűnük, hogy hajdan pártállami csecset szívtak, besúgtak, kiszolgáltak.
A főbűnük, hogy annál a réginél sokkal aljasabb, hazugabb (pedig az se volt piskóta) tolvajabb, törvénytelenebb rezsimet vezettek be.
Ha a magyar történelemben voltak politikusok, akik megérdemelték a legsúlyosabb büntetést (az ma életfogyt), akkor ezek azok. Félnek is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.20. 10:54:19

@MaxVal BircaMan HJCD: A 2010-ben megalakult 2. Fidesz-kormány tagjainak többsége MSZMP-tag volt és az alkotmányt lecserélő alaptörvény írásában is komcsik segédkeztek... Szerencsére mostanra kezdenek kiöregedni a vén komcsik, de a tanítványaik viszik tovább a szellemiséget, nem csupán a nyugdíjasok üzemeltetik a komcsi tempójú maffiát...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.20. 12:12:58

@osszian:

Volt egy diktatúra, amit túl kellett élni. A párttagság és a más akkori szervezetekben való tagság nem bűn. Mi tehát a gond?

Aki ma antikommunista, az nem a volt párttag ellen van, hanem a kommunista eszme és gyakorlat ellen.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.20. 12:16:23

@Online Távmunkás:

Egyik eleme se. Felsorol KISZ-tagokat és mezei párttagokat, mintha ők lennének a felelősek bármiért is az előző rendszert illetően.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.20. 12:22:40

@osszian:

A legtöbb komcsifióka 1989 után liberális lett, ezt te is tudod. Pl. a pártállami újságírók 90 %-ka. Ez nem zavarja téged, mert te is liberális vagy. Aki viszont nem lett liberális azokat átkozod.

Vicces vagy.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.20. 14:23:47

@MaxVal BircaMan HJCD: Szóval igaz a lista, nem tudod cáfolni.

Az egyéni belátás és intelligencia kérdése, hogy ki szerint komcsi bűnös az, aki az MSZMP tagja volt és vezető állami beosztásban dolgozott és ki hiszi el, hogy a diktatúrát nem az ilyenek működtették, hanem elég volt hozzá egy tucatnyi komcsi...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.20. 15:01:23

@Online Távmunkás:

Tehát a mezei párttag Matolcsi felelős a diktatúráért, míg a pártvezető Horn nem? A KISZ-titkár Orbán hibás, de a párt magas rangú tagja, Kovács nem az? Ezt komolyan mondod?

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.20. 15:08:19

Az Eltolcsynak könyékig benne volt a keze a 90-es évek elprivatizációjában.

A pufajkás oktathatná demokráciából az ultraliberálisból lett szélsőjobbos csúti gecit.

chrisred 2017.06.20. 19:34:12

@MaxVal BircaMan HJCD: Nem bűn, tehát nem is büntetőjogi felelősségrevonásról van szó, hanem az összeférhetetlenség egyik formájáról.

chrisred 2017.06.20. 19:35:11

@MaxVal BircaMan HJCD: "A legtöbb komcsifióka 1989 után liberális lett, ezt te is tudod."

89 után a Fidesz is liberális párt volt.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.21. 05:29:49

@chrisred:

Nincs ilyen összeférhetetlenség, a diktatúrát ugyanis nem a nép söpörte el, hanem az a dikttaúra irányítóinak részvételével lett megszúntetve. Ezek után abszurd lenne elfogadni legitím politiiusként a volt pártvezetőket - Kovács, Horn, stb. -, miközben meg büntetni a mezei párttagokat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.21. 05:30:56

@chrisred:

Így igaz.

S ha nem változott volna meg a Fidesz, a ballib megmondóemberek ma Orbánt valamiféle máspdik Szent Árpi Bácsiként éljeneznék.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.21. 05:38:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

A rablóprivatizáció szinte teljes mértékben az MSZMP ügye, ez még az első választások előtt le lett rendezve, ami jött, az annak csak a folytatása volt. Természetesen a meghatározott utat az MDF folytatta minden korrekció nélkül.

Ne feledjük: akkor teljes volt még a liberális konszenzus, hogy nyalni kell a nyugat seggét és mindent nekik kelll ajándékozni. Amikor először Csurka felszólalt ez ellen, ki lett rúgva mindenhonnan. S az első Orbán-kormány is folytatta ezt az országvesztő utat. Csak 2010 után kezdődött egy új irány, de az is még ma is bátortalan. Az országot ma is a nyugat uralja.

chrisred 2017.06.21. 05:46:41

@MaxVal BircaMan HJCD: Igen. Pont ez a probléma. Igen, abszurd lenne ez a helyzet, úgyhogy erről nem is volt szó, mindegyiküknek egy kalap alá kellett volna kerülnie.

chrisred 2017.06.21. 05:58:01

@MaxVal BircaMan HJCD: Egy nyakig eladósodott államnak sok választása nem lehet, csak az, hogy fizet. Az MSZMP rakta az adósságterhet az országra, a jogfolytonosság elve alapján a rendszerváltó pártok álltak jót érte, és szabadultak az állami vagyontól, hogy visszafizessék az adósságot.

Mindenki jobban járt volna, legjobban maga Csurka, ha az ügynökmúltja miatt soha nem nyílt meg volna előtte a politikusi pálya. Akkor talán egy jó írót tisztelhettünk volna benne, és nem egy erőszakos, zavaros fejű politikust.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.21. 06:05:20

@chrisred:

Szóval a pártvezető Hornnal nincs gond, de a KISZ-titkár Orbánnal igen?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.21. 06:06:16

@chrisred:

A mezei ügynök legyen eltiltva a politikától, de az, akinek mentek az ügynöki jelentések, az szabadon lehet politikus?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.21. 06:08:19

@chrisred:

Mindig van választás.

S ha tartozol sok pénzzel valakinek, az van nagyobb bajban, akinek tartozol, mert ő fut a pénze után.

A választott megoldás nem vezetett sehová. Hozzáteszem: én is csak utólag vagyok okos, akkor én is azt hittem, helyes az az út.

chrisred 2017.06.21. 06:39:51

@MaxVal BircaMan HJCD: Mi nem volt abban érthető, hogy "mindegyiküknek egy kalap alá kellett volna kerülnie"?

chrisred 2017.06.21. 06:41:51

@MaxVal BircaMan HJCD: Így csak az gondolkodik, aki nem tiszteli a magántulajdont. Nem akarok rasszista példákkal élni, inkább azt mondom, hogy egy polgári társadalom nem ilyen alapokra épül.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.21. 18:15:52

@MaxVal BircaMan HJCD: Sose állítottam, hogy Horn és Kovács nem komcsi vagy nem felelős a diktatúráért. Én azt állítom, hogy a Fidesz és a DK vezetői között ugyanúgy vannak komcsik, mint az MSZP-ben. Egyébként aki minisztériumban dolgozott, vezető beosztásban, azt nem kéne mosdatni, hogy mezei párttag volt...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.21. 18:33:14

@Online Távmunkás:

Azaz a gimnáziumi KISZ-titkár és az MSZMP KB osztályvezetője egyformán felelősök?

chrisred 2017.06.22. 05:30:34

@MaxVal BircaMan HJCD: A magántulajdonnal szembenállás a totális állami berendezkedés egyik jellemzője.

chrisred 2017.06.22. 05:31:29

@MaxVal BircaMan HJCD: Lezárni azt a fejezetet a magyar történelemben, amit harminc éve le kellett volna zárni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.22. 06:05:55

@chrisred:

Nem kell szembe állni a magántulajdonnal. de abszolutizálni se szabad. A magántulajdon nem lehet ugyanis a közösség kárára.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.22. 06:07:32

@chrisred:

S hogy kellene lezárni? Ezentúl ne lehessen politikus aki KISZ-titkár volt 35 éve, de lehessen az, aki KISZ KB tag volt?

chrisred 2017.06.23. 05:22:52

@MaxVal BircaMan HJCD: Ez értelmetlen szembeállítás.

chrisred 2017.06.23. 05:24:45

@MaxVal BircaMan HJCD: Beakadt a lemez? :) Akkor én is visszamegyek pár kört, és idézek egy klasszikust: 'Mi nem volt abban érthető, hogy "mindegyiküknek egy kalap alá kellett volna kerülnie"?'

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.23. 07:37:39

@chrisred:

A liberalizmus szerint a magántulajdon szent és abszolút.

chrisred 2017.06.24. 08:56:02

@MaxVal BircaMan HJCD: A polgári társadalom szabályai szerint a tulajdonjog abszolút szerkezetű jogviszony, ez ugyanúgy vonatkozik az állami tulajdonra is.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.24. 09:23:49

@chrisred:

Így igaz, s pont ez a liberalizmus egyik legnagyobb hibája.
süti beállítások módosítása