A valódi viták otthona

Reflektor

Boldog karácsonyt testvéreimnek!

Bakács Tibor írása

2017. december 23. - szénhidra

Akik mindegy, hogy milyen vallásúak, zsidó, református, muszlim, vagy buddhista is lehet, mert nem hiszem, hogy Isten bármelyik egyházat is preferálná a többihez képest. De most mégis elmondanám nektek, miért vagyok én pápista, Ferenc pápa fun, katolikus kutya.


Pro primo, tehát először: Római katolikus vagyok, nem budapesti. Ennek rendkívüli jelentősége van, volt. Szeretem a szó egyetemes jelentését, ami a háztáji, vidéki, partikuláris tahó ellentéte. De térképészetileg is volt jelentése Vatikánnak. A szocializmusban karizmatikusként jobb volt Rómához tartozni, ugyanis Budapesten egy csomó besúgó szaglászott akörül, hogy miért imádkozunk, mit csinálunk, miben szervezkedünk? Az alsó és legfelsőbb papságot éppúgy beszervezték, mint a házmestert az alsó lakásban. Emiatt, sajnos, a magyar püspöki kar soha nem volt minta előttem, igaz, tisztában voltam vele, milyen keményen elbántak a csuhásokkal, ha nem akartak a Béke papságba tartozni. A háború és a béke fogalma sztár volt a komcsiknál, például a békeharc kifejezés csodálatos. Rég volt, spongya rá.

 

Pro primo másodszor (ahogy Kalocsán egy szalon spicces katonatiszttől hallottam):
Mario Bergoglió, Buenos Aires püspöke, nekem már bizonyított, mielőtt azt mondta volna a Szent Péter téren beiktatásakor a hívőknek, hogy „Jó estét!”Egy rendes katonai diktatúrával szemben kellett vigyáznia a helyi nyájra, s leszámítva egyetlen magyar jezsuitát, nem is érte panasz a pásztort. Sem a titkosrendőrség, sem a paramilitáris erők, sem a besúgók nem tudták megfélemlíteni. A bátorság Isten ajándéka, de kell hozzá emberi együttműködés is. 


Pro primo harmadszor: Sajnos, én baloldali beállítottságú vagyok, ami roppant szomorú nekem szellemileg és politikailag, ahol a szocialisták soha nem számoltak el a szociáldemokraták szétverésével, majd a rendszerváltás után megélhetési politikussá váltak. Micsoda fellélegzés volt, hogy megszületett a „felszabadítási teológia”, amelynek olyan európai hitvallója van, mint Leonard Boff. A lényeg, hogy 1969-től induló és a Medellini konferenciában kicsúcsosodó felszabadítási teológia papjai - igen, abban a városban, ahol Don Escobar volt a haláli dj. - összeülve a püspökökkel kimondták: az ember fogalmának a helyére a profit került, a teológia elszakadt az embertől, és társadalmi téren is harcolni kell a Gonosz ellen. A jezsuitáktól ez a szemlélet nem állt távol, mutatja az is, hogy ma Magyarországona a konzervatív erők sokszor lekomcsizzák a jezsuitákat. Bayerék szerint Ferenc pápa komcsi. Kétségtelen, a Vatikánba baloldali erők kerültek.


Pro primo negyedszer: Az is tetszett az idős argentin bácsiban, hogy a Ferenc nevet vette fel elsőként a pápaság történetében. Szent Ferenc kultusza mindig is botránykő volt a gazdag és konzervatív körök szemében, hisz ez azt jelentette, jelenti, hogy Krisztus szegény volt, és nem csicskul be a pénz vagy a hatalom előtt. No, Magyarországon ez még nagyobb probléma, ahol az egyházak mindig is az állam csecsén lógtak. Mindez talán nem okoz nekik lelkiismereti problémát addig, amíg nem kell olyat mondaniuk egy világi, vagy császári, esetleg diktatórikus vezető miatt, ami szembe megy a pápai tanítással. Több, mint kellemetlen, hogy migráció ügyében Ferenc pápa és Orbán Viktor tűz és víz. Erdő Péter emiatt került, ha nem is az erkölcsi, de lelkiismereti bukás szélére (csak gondolom, nem látok belé), míg Várszegi apátot az isten éltesse sokáig! Tényleg, 2017-re égető kérdés lett a hívő katolikusok számára, mi a fasz lesz a szegényekkel, a menekültekkel, a kistestvérekkel? Hagyjuk elpusztulni őket? Kétségtelenül a legjobb megoldás, de biztosan nem tetszene Krisztusnak.


Pro primo ötödször: A probléma félreértése itthon. Hála arany szájú Semjén Zsoltnak, Hollik Istvánnak, Kövér Lászlónak - akik a törökkel való harcukban élték át igaz hitüket, és hogy győztek, mutatja az, hogy a parlamentben ülnek – nem vették észre, hogy a feudalizmusnak vége. Vagy nincs? Bár közgazdaságilag igaz, hogy Magyarországon a nagybirtokok újra kialakultak a felcsúti uralkodó osztály körül, a Vatikánban nem a vazallusi rendszert építették újra. Például Ferenc pápa felszámolta a maffia szerű bankhálózatot a Vatikánban. A Római Jelentés (ez olasz), a Medellini konferencia, de minden okos ember megmondta, hogy népvándorlási hullám lesz, ha a profit miatt a szegények elpusztulnak. Még a rabszolgák is kaptak enni és inni. Mészáros Lőrinc majorságát fenyegeti a migráció, ebben igaza van Orbánnak, abban nincs, hogy puszta szöges dróttal ennek ellent lehetne állni. Még akkor se, ha Soros egy migráns, s Nárcisz kutyus fajtiszta.


Pro primo hatodszor: Még nagyobb probléma, hogy a Habony Művek -féle gyűlölet kampány nem felel meg a krisztusi elvárásoknak. Zsidó, cigány, szabadkőműves, komcsi, ateista, libsi, civil, buzi gyanús, hála hogy Bayer Zsoltnak, aki egyetlen tollvonással elvágta az áruló kakas torkát, amikor a Pápa életkorának felemlegetésével éles szemű újságírónak tűnt a kocsmában. Aztán amikor a püspökök, akik Karácsony előtt Rómába zarándokoltak, szépen meghajtották buksijukat, vagy szégyenérzetből tették, vagy mert onnan is jön baksis. Csak mondom az ellendrukkereknek, a Római Pápa a helyén van. Gondolom, a Máltai Lovagrend is megdöbbent ezen. Nem szerencsés a külpolitikában a futtsall-szaniszlói mélységekbe álmodni magunkat, Róma tőlünk, keresztre sámán betűket faragó magyaroktól függetlenül fogja elképzelni a kereszténység szerepét a vallásháborútól rettegő világunkban. Donald Trump a beígért apokalipszis?

Végül hadd valljam be, sokat imádkozom Ferenc pápáért, mert tudom, hogy Európán belül most próbál visszaütni az a konzervatív, jobb oldali, Opus Deire emlékeztető, teológiailag kiürült réteg, amely hatalmát csak akkor tudná visszaállítani, ha Ferenc pápát eretnekké nyilvánítják, vagy ha meghal. Pápát ölni divat a történelemben. Az biztos, Ferenc pápa reformjai ( a migránsok emberek, a buzik is emberek, a tanítóhivatal mégsem csalhatatlan, a szegények fontosak stb…) kettéválasztja majd az ocsút a búzától. Senki nem lehet két úr szolgája. Még ha választási év van Magyarországon, akkor se.


Nyugi, dec. 24 majd kaptok jó híreket, evangéliumokat arról, hogy van remény ebben a szar életben. Ámen.


Bakács Tibor

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr3013519775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

satie · http://321.hu/sas 2017.12.23. 18:57:15

jól van, Nálad a pont, Tibi, de holnapután én jövök! :)))

na__most__akkor 2017.12.23. 19:04:01

Jó írás, minden szava igaz. Mondom ezt mint ateista...
Az utóbbi évtizedekben volt egy pár igazi pápa. Reméljük, még több lesz

"Monda néki harmadszor is: Simon, Jónának fia, szeretsz-é engem? Megszomorodék Péter, hogy harmadszor is mondotta vala néki: Szeretsz-é engem? És monda néki: Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy én szeretlek téged. Monda néki Jézus: Legeltesd az én juhaimat!"

A birca meg bégető birka marad.

Scott Tenorman Must Die 2017.12.23. 19:36:12

a pápa semmi olyat nem mondott a püspököknek, ami gáz lett volna. diplomatikusan annyit jegyzett meg, h a bevándorlással kapcsolatban különböző álláspontok vannak. am jó volt a poszt, érdekes összefoglaló. boldog Karácsonyt

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.23. 19:38:55

@na__most__akkor:

Mi bircák csak Istennek bégetünk, argentín ateista sómeneknek sosem.

morph on deer 2017.12.23. 19:51:34

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Mert hogy épp elég a felcsúti ateista ‘sómen’, és akkor egyben letudtad a ‘mindenhatót’ is..!
Valódi huszáros megoldás, Birca :)
Amúgy boldog karácsonyt ott a messzi külhonban!

Klemmy 2017.12.24. 11:37:47

Egyetértek, egyetlen pontosítàssal: Leonardo Boff nem európai, hanem brazil.

MEDVE1978 2017.12.24. 12:09:54

Ferenc pápa egy erkölcsi álláspontot képvisel, ami önmagában egy nagyon szép és üdvözlendő dolog. A történelemben mondjuk hivatkozhatnék az újabb kutatások szerint nem megtörtént "gyermekek kereszteshadjáratára", illetve sok más dologra, amikor a katolicizmusból fakadó erkölcsi jóság kinyilvánítása és erkölcsi irány követése az adott világi hatalom szempontjából nem volt vállalható.
Rengeteg ilyen eset van, amikor a szép elvek és a realitás nincsenek egymással párhuzamban.

Itt ezt most nem akarom sem Magyarországra, sem pedig Orbán Viktorra kihegyezni, hiszen például a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) Németországban az egyik leginkább "migrációellenes erő", pedig ők azért nem csak nevükben keresztények. Ettől függetlenül a migráció megállításában kb. egész Európa egységes, csak a módszer a kérdéses.

És ami a legtöbb erkölcsi fölényben fetrengő számára nem világos: ez eddig is így volt. Kurvára nem akarta Európa lakossága, hogy a sok ágról szakadt szegény ide jöjjön. A különbséget mondjuk 1990-es évekhez kb. két dolog jelenti:
1. 2011-ben volt egy arab tavasz. Itt lehet eufemizálni, miszerint demokrácia, emberi jogok stb. és elmorzsolni egy könnycseppet, viszont a lényeg, hogy ez nem hozott semmi mást a térségnek csak szenvedést és destabilizációt. Mi is történt? Nézzük a térség országait: Jemen, Szíria - polgárháború és atomjaira bombázás. Szaúd-Arábia, Irán: óriási elnyomás, diktatúra. Törökország: demokráciából diktatúra. Egyiptom: a kezdeti demokratikus szellemi maszturbáció után jött a Muzulmán Testvériség, amit (szerencsére) kilőtt a hatalomból az újabb katonai diktatúra. Algéria: egy nem örökké élő, rákos öregember karizmája tartja vissza a polgárháborútól és káosztól az országot. Tunézia: talán itt működik az egész valamennyire, de messze elmarad attól, amikor Tunézia diktatúra volt. Líbia: a korábbi egységes államot 3-4 részállam és részben bűnözők uralma váltotta fel. Marokkó, Jordánia: mindkét helyen a király karizmája tartja vissza a helyzetet attól, hogy ezek az államok is darabjaikra essenek. Irak: szétesett válságövezet, az IS hazája.
Ahol a dolgok nem süllyedtek káoszba maguktól ott kedves barátunk és szövetségesünk az USA rásegített egy pár bombával (Líbia).
Tehát az utóbbi 10 évben a teljes arab térség jobban destabilizálódott. Ahol 30 éve még stabil diktatúrák voltak, ma polgárháborúk és szenvedés.

Ennek áttételes hatása az is, hogy ezek a diktatúrák nem engedték tömegével menekülni a lakosságot, illetve nem engedték át a szubszaharai menekülteket Európába (Kadhaffi az olasz kormánnyal megállapodást kötött a menekültek visszatartása érdekében).

Az európaiak tehát 30 éve is visszatartottak a migrációt és ma is ez az igény. Itt sohasem volt keresztényi befogadás földje, meg hasonló illúziók.

2. A másik különbség a digitális forradalom és az óriási médiaelérés. Nem véletlen, hogy a 2015-ös német döntés és a migrációs válság intenzív médialefedettsége következtében ömleni kezdtek Európába a menekültek / migránsok.
Az afrikaiaknak is van tévéje és mobiltelefonja. Emiatt fel tudja hívni Jusufot - akinek már sikerült - Berlinben, illetve látja, amikor a németek / osztrákok virággal várják a migránsokat a pályaudvarokon. Azt is látják, hogy a nyugat-európai "médiaképe" számukra szinte sohasem elérhető luxusban él. Ez óriási vonzóhatás. Ha van egy ruhád, egy mobilod és egész nap a földeken dolgozol két tál rizsért, akkor neked ez a mennyország.

Viszonylag könnyű belátni, hogy a korlátlan befogadás a jelenlegi világrendben pillanatok alatt padlózná Európa szociális rendszereit, az állami költségvetéseket. Ettől persze lehet mutogatni arra, hogy Orbán nem keresztény, nem keresztényien viselkedik, de a kérdés irreleváns: Ferenc pápa álláspontja reálpolitikailag éppoly tarthatatlan, mint amennyire Orbán megtagadja a saját kereszténységét.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2017.12.24. 13:07:37

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

te mint a Putyin internetes dezinformációs troll tábor tagja tökmindegy egyértelmü hogy a Kremlnek bégetsz. Azok meg apró pénzzel megfizetik hogy hasznos hülye vagy.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 13:13:58

"Senki nem lehet két úr szolgája."

Így igaz, Tibor, neked is választanod kell: Krisztus és Ferencke közt...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 13:15:24

@Klemmy:

Boff már évek óta nem pap. Egyébként meg politikai nézetei olyanok, hogy Mo-on az egész ballib ellenzék tüntetne ellene.

midnight coder 2017.12.24. 13:16:28

@MEDVE1978: Ez pontosan így van. És a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve.

Aquincum 2017.12.24. 13:53:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Beájulok. Még Ferenc pápa is eretnek, meg demens vénember lesz, ha esetleg olyat mond, ami Szent Orbán és a többi gazember kinyilatkoztatásainak nem felel meg. Mossa meg a száját, ember!

bkkzol 2017.12.24. 14:01:14

Ferencnek sikerült az ami még a Borgiáknak sem. Ennyire kártékony pápa még nem volt, csoda, hogy a római kúria még nem intézett neki egy "szívrohamot". Kevesebbért is korrigálták már rossz döntésüket.

Sir Galahad 2017.12.24. 14:13:08

Nem vagyok hívő ember, de azt gondolom, nem szerencsés dolog, ha egy pápa aktuálpolitikai kérdésekben állást foglal, mert lesznek hívők, akik ezt nem puszta véleménynek fogják tekinteni, hanem kötelező erejű útmutatásnak.

vaffanculo 2017.12.24. 14:14:43

@MEDVE1978: zseniális összefoglalás, köszönöm

Jakab.gipsz 2017.12.24. 14:15:13

Szerinted ennyi, a rá világítás, a kereszténység lényegére?

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2017.12.24. 14:24:33

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

téged a szentpétervári putyini trollgyyár fizet a folytonos ruszki propaganda terjsztésért, ezt mindenki tudja.
Inkább menj a bolgár erdcőbe fát gyüjteni különben még megfagysz az illib államod gazdasági nyomorában.
Persze Ferenc pápa téged is imádkozik.

ungabunga 2017.12.24. 14:31:18

A tartalommal lényegében egyetértek, bár jobb volna, ha egy kicsit intelligensebb és árnyaltabb volna, mint egy szépségkirálynői nyilatkozat.
Mégsem fogok soha a büdös életben rákattintani reflektoros cikkre, mert ha valakinek láthatóan fingja sincs az alapvető magyar helyesírási szabályokról és az angol nyelvről, az nem csak fáj, hanem árulkodik is. Mégpedig arról, hogy az írás szerzője totálisan műveletlen, soha életében egyetlen könyvet sem olvasott még.

Alick 2017.12.24. 14:48:40

A segítséget hálával fogadó, együttműködő menekültek segítése elvi alapokon és az embercsempészeten alapuló tömeges megélhetési migráció piramisjátékának támogatása messze nem ugyanaz a kategória!
Az utóbbiakat Jézus ma is kötélkorbáccsal kergetné vissza.

HaCS 2017.12.24. 14:49:24

Azt nem értem, miért ez az álkereszténység? Divat lett magunkat nagy kereszténynek beállítani? Vagy ezzel nyugtatják magukat az álszent haszonlesők, hogy ők mégsem olyan érzéketlenek? Mert vasárnaponként megmutatják magukat másoknak a templomban? Lám Rózsika milyen jó keresztények is vagyunk mink.
Igaz mihelyst hazaérnek már el is felejtik (ha ismerték egyáltalán) az írást, a tanokat.

Hölgyek, urak! Lehet létezni hit nélkül is, sőt el is lehet utasítani a keresztény tanokat. Csak azt illik vállalni is. Álszent, haszonleső, kétszínű egyén az összes, aki a mellét döngetve nagy hanggal hirdeti keresztény mivoltát, miközben tetteivel a tanokat, a pápát, meg a szegényeket ostorozza. Azokról szót sem kívánok ejteni, akik mindezt valamely keresztény felekezet felkent szolgájaként teszik világi, anyagi javak árnyékában. Vigyázzatok! A langyosakat kiköpi az úr.

Az, aki meg evilági realitást kér számon Krisztus nyáján, vagy pásztoraikon, az véleményem szerint még a hit lényegével sincs tisztában.

midnight coder 2017.12.24. 14:56:55

@HaCS: Már nem emlékszem ki mondta anno amikor a keresztények között eluralkodott valami hasonló szemlélet: a szenteket tiszteljük, de nem követjük.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 15:09:30

@Aquincum:

Téves. Ferencke nem azért eretnek, mert XY-tól ellentétes a politikai véleménye. Nelem pl. sokban tetszik Ferencke antiliberális vonala. Ő azért eretnek, mert ellentmond Krisztusnak.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.24. 15:11:38

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!:

A nyugati és az orosz propaganda aránya mind emberben, mind pénzben kb. 100 az 1-hez. De téged csak az orosz zavar, nem furcsa?

realítás 2017.12.24. 15:14:32

Hát jól vizsgáznak itt is a magyar kereszténykedők, a krisztus nevében mindenkit gyűlölők, és alázók, Gratula. Ferenc pápa pedig egy igaz ember. Ez Magyarországon értelmezhetetlen fogalom, mint itt is látszik.

Petitprince 2017.12.24. 15:52:53

A cikk egy kicsit tetszik de a szerzőjétől azért megkérdeznén h melyik titulusra pályázik a naiv keresztény - baloldali politikus - felnőtt férfi hármasból mert ez nekem a szavaiból nem derült ki egyértelműen Amúgy ez nem egy könnyű kérdés úgy általában sem tehát nem kötözködni hanem inkább segíteni szeretnék a felvetésével Ferenc pápában pedig bízom én is mert úgy gondolom hogy már bizonyított Bizonyította h nem kell mindenkinek kötélen rángania külső impulzusok által stimulálva mert az embernek van belső személyes valósága és az is jó valamire Azt gondolom hogyha valamiben akkor elsősorban ebben példaértékű az életműve...

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.24. 17:29:38

@MEDVE1978: Ha Ferenchez és Beerhez hasonló figurák vezették volna a keresztény Európát a Középkorban, ma nem igen tudnánk Krisztusról, és a müezzin szavára ébrednénk. A muszlim agresszió ellen Kapisztrán Jánoshoz hasonló egyházi vezetőkre volt szükség.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.24. 17:54:45

@Rot: Hát neked meg a muzulmánoknak biztosan nem..

morph on deer 2017.12.24. 18:29:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
“Ő azért eretnek, mert ellentmond Krisztusnak.”

Bárányka, nem Keisztusnsk mond ellent, hanem csak az olyan álkeresztényeknek, mint orbán, meg azoknak a megrögzött, szűklátókörű barmoknak, akik még mindig úgy gondolják, hogy a 325-ös életstílus az igazi, direkt Nikóziából.

Szerinted ma Krisztus mit szólna orbánhoz?
Jó embernek tartaná?

Kizárt.

Krisztus a maga korában modern gondolkodású volt, és erősen kétlem, hogy ma nem a mai kornak megfelelő módon reagálna az őt körülvevő világhoz, és nem azt fújná, amit akár a tanítói 10-20 évvel korábban, az ezervalahányéves dogmákat már nem is említve..!

Magyarul: azt tenné, amit Ferenc, a való élethez, a valósághoz igazítaná a hit és a vallásosság követelményeit, és nem fordítva, ahogy te, meg a hozzád hasonló bigott személyek gondolják!

A hit, és a vallás ugyanúgy fejlődik, ugyanúgy változik, mint minden más az életben, - és azok a szerencsétlenek, akik ezt nem fogják fel, nem azok, akik képesek fejlődni!

Gondolj bele, Birca!

Alick 2017.12.24. 18:34:40

@morph on deer: "Krisztus a maga korában modern gondolkodású volt"

A szadduceusok és a farizeusok szerint szinte ballib. :)

morph on deer 2017.12.24. 18:38:55

@Alick:
- És nem?
Meg még migráns is, ha innen nézzük..! :)

Bicepsz Elek 2017.12.24. 19:02:51

Ferenc papa egy "hasznos hulye". Nem akarok errol sokat beszelni, de ugye Jezus Krisztus, Buddha stb. affele nepi tanitok voltak, de egy allamszervezetet(vagy egyhazszervezetet) nem lehet okoskodasokkal iranyitani. Azok bejaratott, burokratikus rendszerek, amikben folyamatos pozicioharc is folyik. Kellenek az ilyen emberek, a "profetak"(Mozestol akar Oshoig vagy barki masig), de pl. Savonarola pont a Borgia papa ellentete volt, es ugyanolyan kartekony, csak a masik oldarol nezve. Szent Ferencbol vagy Terez anyabol(es nem csak azert mert nő)sem valhatott volna jo papa, mert keptelenek lettek volna helyes es hosszutavu donteseket hozni!!
Az "Istvan, a kiraly egyik dilemmaja is errol szol "..Mit er az ember ha buntelen, de gyenge...keszul veres kuzdelemre!!".
Husz Janost megegettek, Kalvinbol egy zsarnok lett, Luther bujkalni kenyszerult.
Mindannyian radikalis ujitast akartak veghezvinni, de kenytelenek voltak szakitani a "rendszerrel".
Ferenc papa jo lenne egy humanitarius papnak, de papakent nekibis dilemmaja van: Europa vs a vilag egyeb katolikusainak az erdeke. Mivel o del-amerikai, neki Europa nem szamit, ero Europanak nem szabad ra hallgatnia.
Egy magyar puspoknek lehetnek dilemmai, de ha nem Magyarorszag erdekei melle all, akkor tavozzon el az orszagbol es legyen magyar erdekekert kiallo puspok. Ez mar regi dilemma(az invesztitura harc ota), de ez a megoldasa.
Orbanek helyesen, a nemzet erdekeben jarnak el.

midnight coder 2017.12.24. 19:34:36

@morph on deer: Ja. Csak tudod, az iszlám nemigen változott az elmúlt 500 évben. Ki fognak irtani titeket családostól az utolsó szálig.

sztd 2017.12.24. 19:48:37

" a Vatikánban nem a vazallusi rendszert építették újra"

Nem, Ferenc pápa az egyeduralom egy változatát építette újra.

"migráció ügyében Ferenc pápa és Orbán Viktor tűz és víz"
A helyzet az, hogy Orbán ugyanúgy az óvatosságot valósítja meg a vezetői székből, ahogy Ferenc is ajánlja az állami vezetőnek. A lakosoknak (akik személyükben nem az államhatalom képviselői) ajánl mást, ha egyszer találkoznak egy migránssal.

Ferenc pápa egyébként akkor számíthat emlékműve szétzúzására, ha nyíltan átlép egy (tudtommal még át nem lépett) határt. A tanításnak ugyanis nem az ura, hanem ő is a szolgája. Ezt gondolom ő is tudja.
A liberálisok pedig úgy sem értenek az egészből egy kukkot sem. Ezért annyira lelkesek.

morph on deer 2017.12.24. 20:03:19

@midnight coder:
Sok szerencsét hozzá!

Jól értem, hogy ez azt jelenti, hogy amennyiben nem értek egyet Ferenc pápával, akkor elmarad a kiírtás?

Lófax köze van ennek az iszlámhoz.
Csupán arról van itt szó, hogy néhány degenerált baromnál megállt a naptár, és meg van győződve arról, hogy minden csak úgy van jól, ahogy 100-500-1000 éve, és nehogy már figyelembe vedd a változásokat a közgondolkodásban, mert akkor elvisz az ördög!
Sőt, te magad leszel az!
Mert ők - kik képtelenek a fejlődésre - úgy gondolják!

Amúgy a Föld lapos, és a nem hagyományos módon történő megtermékenyítés Isten ellen való vétek, miközben épp ma ünnepeljük egy nem hagyományos megtermékenyítéssel fogant személy születésnapját, - go, figure, - és nincs ellenvetésük az űrutazás ellen.
Azt meg már talán nem is kéne említenem, hogy amennyiben Isten valóban mindenható, akkor Ferenc pápa nyilvánvalóan az Úr egyetértésével működik, hiszen hogyan másképp, nem?

Ha pedig nem így van, akkor ez olyan kérdés, mint az, hogy melyik pártot/politikust támogatod, - azaz drukkolni kell(ene), hogy a mindenható győzzön, nem?
Mert esetleg győzhet más is, mivel nem tuti biztos Isten pozicíója?

Azaz: ki is a hülye, tessék mondani?

morph on deer 2017.12.24. 20:06:54

@sztd:
Eddig ez a legnormálisabb megközelítés, - mi történt?
Avagy: a többi műkeresztény mit nem tud, amit te láthatóan igen?

igazi hős 2017.12.24. 22:06:59

"Sajnos, én baloldali beállítottságú vagyok" Miért "sajnos"? Szégyellnivaló a baloldaliság? Nem a pártok alapján kell a fogalmat megítélni, mert akkor Magyarországon a konzervatív-jobboldali és a keresztény ideológiát kéne a legjobban szégyellni.
Jézus vajon melyik oldalra szavazna? A korabeli dogmák ellen lázadó, szegénypárti: ma ballibnek mondanánk.

Netuddki. 2017.12.24. 23:15:21

A pápa nem keresztény, a Viktor megmondta. Amit pedig a Viktor megmond, az úgy is van. Még akkor is ha nem.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 07:33:49

@morph on deer:

S miféle gonoszság történt 325-ben Cipruson???

S igen, tudom, hogy annak idején Jézus szorosan együttműködött Sorossal, homokos klubba járt mulatni, imádta az istenkáromlást, s mindig a DK-ra szavazott... azaz mégse, de ismerem ezeket a ballib nedves álmokat...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 07:43:38

@igazi hős:

Így igaz, Jézus annak idején a hatalmasok oldalán állt a nép ellen, azaz ballib volt.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 07:47:58

@EU zászlót mindenhova!:

Ennek a Beeeeeernek olyan bircás neve van, pedig ő nem birca, hanem bircabőrbe bújt Soros-farkas.

Én azt hiszem, ő azt hiszi, hogy Ferencke haveri köre örökre lesz, így alkalmazkodni akar. Persze, lehet, hogy komolyan gondolja, de ez a nagyobb bűn.

midnightcoder2 2017.12.25. 08:56:26

@morph on deer: Arról van szó, hogy mondjuk úgy az 1500-as években az iszlám és a keresztény világ kb fej-fej mellett haladt. Aztán itt Európában volt reneszánsz, humanizmus, francia forradalom, szekularizáció. Ott meg nem. Azért nem, mert az iszlám és a keresztényég eléggé másképp működik. Az utóbbi nem igazán szól bele világi dolgokba. Az iszlám viszont nem ilyen. Na most, ha egy iszlám országok, legalábbis a Közel-Keleten kb. vagy úgy néznek ki mint Irán vagy az IS, tálibok, vagy van egy diktátor aki megfogja a kalapács nehezebbik végét, és ugyan megöl vagy bezár pár száz szélsőségest évente, de viszonylag élhető világi államot épít. Lásd Aszad. Aztán, ha ezt a diktátort meggyengíti Pl. a CIA akkor jönnek a szélsőségesek, és lángba borul az ország. A szírek külön pechje, hogy ráadásul pont akkor jött az IS is.

gázóra ellenőr 2017.12.25. 09:19:22

@midnightcoder2: "van egy diktátor aki megfogja a kalapács nehezebbik végét, és ugyan megöl vagy bezár pár száz szélsőségest évente, de viszonylag élhető világi államot épít"

Ja. Pl Szíria. Ahol az olajbevételeknek és az európai orvostudománynak köszönhetően a 60-as évek 3 millió lakosából 24 millió lett, az átlagéletkor a polgárháború előtt 15 év volt. Borítékolható volt ami történt.

gázóra ellenőr 2017.12.25. 09:20:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Áááá.. szóval Jézus liberális volt. Te ma a szokásosnál is hülyébb vagy.

gázóra ellenőr 2017.12.25. 09:37:49

@MEDVE1978: Az arab világ szétesett, az olaj ára alacsony. Nyilvánvaló a mozgatórugó.

Jakab.gipsz 2017.12.25. 09:41:45

@Sir Galahad:

Ez az a ritka mondatod, amikor egyet értek veled. A félre értés szerepe nem tisztázott.

Ha az egyház, úgy döntött, ki vonult az állam és a politikai életből, fogadjuk el és viseljük türelemmel.

Ha az aktuális pápa más képen dönt és megszólal vagy mutat valamit, (mert a Római pápa süvege nem bohócsapka, ezt a történelmi szükségszerűség helyezte az elődei fejére), ezért az egy és oszthatatlan emberiség pápája is, élő lelki ismerete is. ne olyas valamikkel szórakoztasson bennünket, amit közülünk bárki meg cselekedhet.

Ne csókolgassa a az aktuális pápa a kairói fő muftit és ne muzulmán migránsok lábmosásból tartson bemutató előadást, ezt megtenni nem egy nagy kunszt.

Azt viszont, elérni, hogy a kairói főmufti és a teheráni ajatollah, testvéri csókot váltson egymással, az lenne valami, de még mindég kevés lenne, Ábrahám fiainak a megbékéléséhez.
Azért indokolt egy kis visszatekintés a fél közelmúltunkra, mert itt Európában egy teológiai-filozófia háború kezdete két állásponthoz köthetően robbant ki. Kierkegaard "Félelem és reszketés", próféciájára, (1844) , egy Marxi replika a "Kommunista Kiáltvány" volt a válasz, (1848).

Ezen filozófiákat, mint metaforikus próféciák, ismeretében, azt értük el, hogy ma, Armageddon mezeje körül fakó lovasok nyargalásznak, a világunk hatalmasai pedig globalista "újszövetségeken" agyalnak.

A Ferenc testvérünk tevékenysége, pedig a történelmi tények tükrében, éppenséggel ellenkező hatást váltják ki, a különböző jelenlévőkből, mint amit szándékában áll, felmutatni.

Az iszlám megbékélés helyett, behódolást is érthet, a zsidó papok egy része pedig kárörvendően röhögcsél. Ámde a zsidó papság értelesebb része a haját és a szakállát tépdesi, ők ugyanis, úgy mint az iszlám teológusok többsége tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy az iszlám belső logikai ellentmondását csak egy a "néma és rejtőzködő" próféta oldhatja fel, a templomhegy tisztaságát, pedig meg kell óvni a cionizmustól.

Vegyük figyelemben a realitásokat, éspedig azt, hogy a teológia pontosan ugyanolyan egzakt tudomány, mint a matematika és ennek a feltevésnek éppen a ateista-materialista logikai-pozitivista zsidó tudomány filozófusok a legfőbb ellenségei, következtetés képen minden feltétel adott egy globális káosz kialakulásához.

Ha csak, mi magyarok nem készítünk a számotokra egy új-világot a semmiből.

Ugyanis Isten fogalmát nem mi, magyarok, találtuk ki. És ha már egyszer a cikk írója szóba hozta, korántsem, véletlenül, rovásírással róttuk fel a nevét a keresztre.

Rossz nézni ahogyan, ti kortárs papok vele "Isten-fogalmával" és "Istennel, mint egy felsőbbrendű intelligenciával, kínlódtok", ugyanis ez egy matematikai probléma, szöveges feladványa, amely megértésével, csak munka van.

Ezért nem értitek meg a saját teológus- filozófusaitokat sem, mint ahogyan Ferenc testvérünk, nem érti a saját "munkaköri leírását sem", így már az "Újszövetség-lényegét sem", még nem eretnek, csak tévedett és hibázott, azért mert Péter és Pál templomának kősziklája erodálódott, az évezredek során.

Következtetés képen Péter és Pál templomának talapzatát kősziklánál és ércnél megbízhatóbb talapzatra szükséges áthelyezni, a „holisztikus tudás” talapzatára. Ez a munka pedig a Hilbert féle 23+1 +1 Millenniumi probléma megoldásával van összefüggésbe, ezt még nem értettétek meg. Miközben elhittétek azt a hamis állítást, hogy minden metafizikai állítás értelmetlen, hol ott ez az állítás már a születése pillanatában is hazugság volt.

A fenevad pedig (Soros és az ateista-materialista fenevad, az emberiség, verítékén, könnyein és vérén dagadtra hízott, a gonosz, parazita) nem elégedett meg ennyivel, globális hatalomra is törekszik, permanens stresszhelyzetbe hajszolva, egy börtönbolygó lakóit, ezért nem értek rá, gondolkodni. A civil nyilvánosság, ők a már lebutított, „nyócosztályos" bunkók pedig gyakorolják a hatalmat. Így alakul ki egy kettős negativitás, Soros a dagadt disznófejű nagyúr pedig röhög a markába, mert bármit léptek mindig Ő nyer.

Tökéletesen helyén való az Orbán kormány keresztény értékrendet, keresztséget védő álláspontja és a zászló bontása is.
Csakhogy ez nem Ferenc pápa és Orbán egymás elleni háborúja, a fenti okok miatt, hanem egy közös ellenségük van az emberi ostobaság, az egyiknek a stratégiája a másiknak a taktikája, hibás, ezért nem egyértelműsíthető a tevékenységük, egy közös ellenséggel szemben.

A hit és az erény lovagjainak, egy tudomány-filozófiai háborút, a tudomány térfelén kell megvívniuk és pedig úgy, hogy az öncsonkító koldust sem fizethetik ki hamis pénzzel, tehát nem elhinni kell a győzelmet, hanem megérteni, mindenkinek.

Éspedig azt az egyértelmű módszert, ahogyan a materialisták által megoldhatatlan kérdéseket a holisztikus filozófia, megoldja, lépésről-lépésre, Soros féle maffia-filozófia pedig csak ettől az egytől, a kiművelt embertől és a történelmi távlatokat megértő tudásától retteg, a kultúrától.

apro_marosan_petergabor 2017.12.25. 09:54:08

Először feltenném a kérdést a szerző azonos a bolti tolvajjal?
Ha igen, akkor közelebbről elgondolkodhat azon, hogy mit jelent az elmélet(keresztény etika) és gyakorlat(bolti lopás) között a különbség, s ez a kérdés felmerül a Tilos rádió beli miniszterelnök cigányozás kapcsán is... Ezek után kevés hely marad fejtegetései morális hitelességének... Ha nem, akkor ezt a vonalat hagyjuk. MEDVE1978 a témát több szempontból szépen körüljárta. Én azt mondanám OV Magyarországért felel - annak területi integritásáért, a polgárok jólétéért, biztonságáért stb., Ferenc pápának nincsenek ilyen kötelmei. Elvileg meg kell védje a keresztény közösséget, a hívőket, világszerte, most az egyre erősebb kereszténységet, keresztényeket érő támadások között - s ezt sem teszi kellő eréllyel, hatékonysággal...
Ettől kezdve már könnyen belátható nem sok értelme van a kétféle közelítést összehasonlítani. A harmadik pedig, tévhit az, hogy a vallások egyenrangúak. Ez egy libero marhaság, mely minden gyakorlati alapot nélkülöz. Ha az én vallásom az, hogy mások földi javait elvegyem tőlük, remélem vallásgyakorlásomban (a mögötte lévő egyházammal együtt) megkapom a megfelelő támogatást... Kneissl, új osztrák külügyminiszter mondta és egyetértek vele, nincs olyan, hogy mérsékelt iszlám...
Aki ezt nem veszi észre, úgy jár mint nyugat Európa egy jelentős része.
Kölcsönös tisztelet mellet meg kell védenünk magunkat, mellőzve az önfeladást. - ez békés egymás mellett élést jelent, kemény bevándorlás korlátozással.

Magyaur 2017.12.25. 10:09:17

Nem hívőként szólnék hozzá a Ferenc pápa körüli információ és dezinformáció kérdéséhez. Az állásfoglalásom alapját az európaias civilizáció védelme képezi, tehát a görög-római-zsidó-keresztény-felvilágosodás vonal értékeinek megőrzésének szándéka. Ebben a kultúrkörben kialakult egy működőképes konszenzus a profán és a transzcendens, az állami-üzleti élet és az egyház szétválasztása ügyében. Úgy látom, hogy ez a modern európai gyökerű civilizáció áll szemben az iszlám új, nagyon sikeres, „vallásháborút” kiprovokálni akaró irányzatával.
Miért képes az iszlám teret nyerni a harmadik világban és Európában? Mert egyszerű hitelvek alapján, transzcendens és közösségi élményt (beleértve a szegények és elesettek megsegítését) kínál a hívők számára, amit persze kiegészít a kiközösítés és a bosszú kultúrája is.
Kívülállóként – ugyanakkor az európaias civilizáció elkötelezettjeként - szurkolok azért, hogy a katolikus egyház képes legyen főleg Afrikában, Dél-Kelet Ázsiában, de magában Európában is megőrizni és erősíteni a pozícióját. Ehhez reformokra van szükség, más kommunikációs technikákra és főleg kezdeményező képességre! Számomra ennek az ígéretét jelentette az argentin származású Ferenc pápa megválasztása, és nagyon sajnálnám, ha a Vatikánon belül a defenzív és konzervatív erők visszavennék az irányítást, amellyel hosszú távon tovább gyengítenék közös civilizációnk egyik meghatározó támaszát.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.25. 10:35:09

@gázóra ellenőr:

Így igaz, liberális volt, támogatta a hatalmasokat, s a nép ellen volt. Nem ez a ballib mitológia?

anyadmajma 2017.12.25. 12:14:13

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: te egy hazaáruló bolsevik geci vagy.
Konkrétan a Sátán szolgája, akit tűzzel-vassal írtani kell. Miattad alakult az inkvizíció.
Amúgy rohadj meg, bértroll:)
Mondanám, hogy boldog karácsonyt, te hát egy ilyen sátánfattyú fidesztrollnak felesleges. Ti a világ szégyenei vagytok.

anyadmajma 2017.12.25. 12:34:45

@apro_marosan_petergabor: én meg úgy vélem, hogy te egy hazaáruló bolsevik geci lehetsz, Bár az is lehet, hogy ez a szarrágó birka vagy másik nicknévvel.

Hohó60 2017.12.25. 17:09:30

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Attól tartok, egyedül is kicsit sok vagy az internacionalista trolloknak. Érveik nincsenek, nem is lehetnek, úgy hogy csak az orosz kártya marad nekik.
És pont ahogy írod: ezek alapjognak tekintik a bolsevista felforgatást, és szörnyűlködve játsszák a hülyét, meg jajbékolnak, ha valami normális véleménnyel kerülnek szembe.

Hohó60 2017.12.25. 17:30:09

@midnightcoder2:

Gondolatmeneted a CIA és a szélsőségesek térnyerése között érdekes, de talán tovább kellene gondolni.
Szerintem józan ésszel azt nem lehet feltételezni, hogy az ISIS csak úgy, spontán jött volna létre. Ha ezt mégis elhinnénk, akkor az Irakot koholt indokok alapján lerohanó USA vezetői minimum mérhetetlenül ostobák lettek volna. De hát ezek körne vannak véve think tank hadakkal, szóval ez nem valószínű.
Sajnos az viszont igen, hogy az internacionalisták szándékosan rombolták le a műkődő rendszereket Irakban, Szíriában és Líbiában, hogy ezzel polgárháborúkat robbsntsanak

Hohó60 2017.12.25. 17:36:53

ki, és ezzel lehetővé tegyék több millió muzulmán Európába hozatalát.
Ezt teljes mértékben bizonyítják egyrészta történtek, másrészt pedig az időközben csúfosan megbukott Clintonné-Obama csapat európai csatlósainak árulkodó magatartása. Ez utóbbiak mindent, méga legelképesztőbb dolgokat is képesek megtenni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb migránst tudják beerőszakolni Európába.

Jakab.gipsz 2017.12.25. 20:29:58

@Hohó60: És a történelem megismétli önmagát.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2017.12.27. 16:51:26

@Hohó60: +méga legelképesztőbb dolgokat is képesek megtenni annak érdekében, hogy a lehető legtöbb migránst tudják beerőszakolni Európába. "

Valóban gecik fideszék, de letelepedési kötvényekkel csak 20000 migránst tudtak beerőszakolni.

Hohó60 2017.12.27. 20:29:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ez nagyon gyengusz, és ezt magad is pontosan tudod. Ennyit tudtok, értelmetlen hülyeségeket beszélni..

sztd 2017.12.28. 23:04:24

@morph on deer:
Napokkal a kérdés után valószínűleg nincs értelme komolyan válaszolni, és végső soron nem feltétlenül tudom, hogy mások mivel vannak és mivel nincsenek tisztában.

apro_marosan_petergabor 2018.01.05. 16:00:34

@anyadmajma: Stílusoddal magadat, primitív személyiségedet minősíted.

Petitprince 2018.01.07. 08:51:54

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Én még nem láttam olyan embert, aki valamiben ne mondott volna ellent Krisztusnak...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.07. 10:21:09

@Petitprince:

Ez igaz, csak van egy gond: egy pap, különösen egy főpap iránt ebben kiemelt követelmények vannak.

Petitprince 2018.01.07. 11:01:51

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Óriási tévedés, ennyire nem egyszerű megúszni, egyszer majd Neked pontosan ugyanúgy kell számot adnod a viseld dolgaidról, mint Ferenc pápának! Ebben a tekintetben - meg minden egyéb tekintetben is - mindenki iránt pont ugyanakkorák a követelmények. Az igaz, hogy mindenkit a saját a látásához képest fog megítélni a sorsa (mert a látásban nem egyforma feltételekkel indulunk), de az nem, hogy a rá akasztott címkének bármi köze is lenne a felelősség mértékéhez. Az utóbbi csak azoknak a kisstílű embereknek a szemlélete, akik mástól várják azt a csodát, meg azt a személyiségfejlődést, amelyre ők nem merik rászánni magukat.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.07. 12:41:30

@Petitprince:

Tudom. Ezért is igyekszem hiteles jópárti személyiség lenni.

Petitprince 2018.01.07. 12:52:22

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Oké rendben de ebben a mondatodban mégis van egy teljesen felesleges sőt nagyon zavaró szó amely nélkül sokkal jobban hangzana Szerintem kitalálod h melyikre godoltam :-)

Petitprince 2018.01.07. 14:01:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Jé-vel kezdődik i a vége és hét betűből áll

Petitprince 2018.01.07. 17:13:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Arra a szóra nincs szükség, illetve az a szó elrontja a mondatodat. Anélkül ütős, tartalmas, azzal együtt igénytelen, silány. Sokszor van úgy, hogy a kevesebb a több, ez most pont az a helyzet. Szerintem...

Petitprince 2018.01.07. 18:35:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ne szűkítsd le a jó fogalmát arra, amit Te jónak gondolsz!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.07. 19:12:22

@Petitprince:

Az tekintem szubjektív jónak, ami objektívan is az. Ami csak nekem jó, az legfeljebb kellemes.

Petitprince 2018.01.07. 21:08:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem gondolom, hogy olyan ember lennél, aki a maga kis jóság képét a jó teljességének is gondolná. Azok az emberek ugyanis, akik az utóbbit teszik, nagyon veszélyesek...

Petitprince 2018.01.08. 06:43:51

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Fordítva is illúzió mert az ember nem a minden Még Te se vagy a minden A mindenhez fel kell nőni Neked is ugyanúgy mint bárkinek Hajrá!

Petitprince 2018.01.08. 09:57:31

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Én inkább úgy érzem, hogy Te nem érted, de segítek:

A jaipuri maharaja összegyűjtötte a város vak embereit. Közéjük vezetett egy elefántot.
– Milyen az elefánt? – kérdezte.
Aki az ormányát tapogatta, így felelt: – Az elefánt egy vastag tömlőhöz hasonlít.
Aki a lábát fogta: – Az elefánt olyan, mint egy hatalmas oszlop.
Aki a farkát: – Vékony kis bőrredő az elefánt.

Ilyen elefánt-ügyekbe mi is nap mint nap belebonyolódunk. Kicsiben, nagyban; életünk minden percében állást foglalunk valami mellett, vonatkozzon az akár a nagybetűs Igazságra, akár relatív, ingoványos talajon álló emberi igazságocskákra. Ha itt és most nekünk tennék fel a kérdést, „Nos, hát akkor milyen is az elefánt?”, akkor bizony egyáltalán nem biztos, hogy a hindu szemléletet érvényesítenénk. Sokkal inkább valószínű, hogy mindegyikünk csak hajtaná a maga igazát, s erről hangzatos szavakkal, ügyes szónoki fordulatokkal és költséges reklámhadjáratokkal igyekezne meggyőzni a körülötte állókat is. Lassacskán mindenki beleavatkozna a vitába, s a dolog odáig fajulna, hogy a bőrredő-pártiak hajba kapnának az oszlop-pártiakkal, miközben a tömlő-hívek mindkettőnek ellátnák a baját. Természetesen aztán változna a szereposztás, aki alul volt, az felülre kerülne, s a küzdelemnek sohasem lenne vége.

Eközben csak egy dolgot felejtenénk el: azt, hogy mi tulajdonképpen vakok vagyunk.

Mindegyik szemléletünk jól világít meg egy részt, semelyik szemléletünk nem világítja meg az egészet. Ez nagyon fontos!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.08. 10:51:06

@Petitprince:

A történethez nincs köze a témához: az igazság nem relatív.

Petitprince 2018.01.08. 13:34:31

Az igazság nem relatív, viszont amit az ember igazságnak érzékel, az nagyon is személyfüggő. És ezt senki sem tudja kikerülni, csak bizonyos emberek hiszik magukról, hogy ők képesek rá, és pont ettől a hitüktől válnak nagyon veszélyessé. Vigyázz nagyon Te is!

Klemmy 2018.01.11. 14:32:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Én csak annyit pontosítottam, hogy nem európai, hanem brazil. Hogy pap-e, ill. milyenek a nézetei, arról semmit sem írtam.
süti beállítások módosítása