A valódi viták otthona

Reflektor

Ti Soros-bérencek, valami nem tetszik?

2017. augusztus 04. - szénhidra

soros.jpg

Ön tudta, hogy 2017-ben csak idáig 10.000-nél több kilakoltatás indult devizahitel-károsultak ellen, úgy, hogy már a tavalyi 3.000 is rekord volt? Vagy azt, hogy a CEU kinyírására írt törvény miatt kötelezettségszegési eljárás indult hazánk ellen? És az egyetem megmentése mellett az is kérdés, hogy nem kap-e az ország egy szép nagy pénzbüntetést a nyakába? A Fidesz-KDNP csütörtökön nyíltan kijelentette, hogy soros meg különben is menjen mindenki a fenébe, akinek baja van ezekkel, ők nem hajlandóak foglalkozni a vakáció idején ezekkel a témákkal és kész.

Az MSZP ugyanis az országgyűlés rendkívüli ülésének nyári összehívását kezdeményezte korábban, amihez ma az LMP is csatlakozott. A frakció nélküli képviselők támogatásával pedig meg is lenne az ehhez szükséges negyven név. Az ülésre augusztus 21-én kerülhetne sor.

Az országgyűlés dolga ugye az lenne, hogy a választás során mandátumhoz jutó képviselők az ország érdekében álló döntéseket hozzanak közösen, a terpeszkedő, önmagára választási törvényt író kormányoldal pszichotikus magatartása alapján persze több dolog is nyilvánvaló azzal kapcsolatban, miért nulla az esély arra, hogy hazánkban ez történjen.

1. A Fidesz-KDNP szerint csak nekik lehet véleményük. 
2. Ha másnak is van, akkor az hazaáruló, hazudozó, senkiházi sorosista. 
3. Minden csak úgy jó, ahogy a haveroknak és a strómanoknak anyagilag kedvező.

(Na meg persze az oroszoknak.)

Más nem számít.

A rendkívüli ülésének eredetileg az volt az oka, ahogyan a bevezetőben írtam is, hogy a LEX CEU miatt az Európai Bizottság megindította a kötelezettségszegési eljárást hazánk ellen. Ez már önmagában is elég húzós téma, de egy másik igazán komoly tárgyalandó ügyet vinne be még mellé az LMP. Utóbbi a nyári kánikulában sokak számára talán kevésbé tűnik súlyosnak, de rettentően sok embert érint nagyon komolyan, ők ugyanis a devizahitelesek kilakoltatásának ügyét szeretnék rendezni.

Két fontos téma, de Orbánék válasza most is a szokásos. Tartalmát, színvonalát tekintve egyaránt.

A Fidesz-KDNP prominensei ugyanis biztosan nem mennek el a rendkívüli ülésre, mert Soros. Ezek a derék emberek valószínűleg Sorost okolják a nem működő orosz metrók meg a sarki jég olvadásáért is. De valószínűleg Krisztus késlelteti Jézus második eljövetelét is, amivel azért Orbánék is sokat nyernek.

Még vagy már annyi sincs bennük, hogy kicsit komplexebb módon űzzék a hazudozást, legalább annyi fáradtságot vegyenek, hogy a mi milliárdjainkból finanszírozott firkászaiktól kicsit bonyolultabb párhuzamos valóságot rendeljenek. Felesleges. Ennek a népnek ennyi is elég. Gondolhatják. Sőt, gondolják is. Soros. Pont.

A cinizmus, az arrogancia, az önkény, az intézményesített korrupció olyan mértéket öltött mára, hogy előbb-utóbb remélhetőleg maguknak adják azt a lehetetlenül ("ki-be baszott") nagy pofont, ami nem csak "politikai értelemben" (köszönet Kósa tanár úrnak!) lesz érvényes.

Sajnos kevéssé valószínű, hogy a 2018-as választás, valamelyik ellenzéki párt, netán valamilyen koalíció lesz, ami beviszi az ütést. Az viszont könnyen előfordulhat, hogy egyszer majd az átlagos, hétköznapi emberekben fog elpattanni valami.

És akkor nem biztos, hogy lesz olyan kisvasút, amivel elég messzire lehetne zakatolni.

Habonyéknak a kánikulában csak ennyire tellett:

"Most betekintést nyerhetünk abba, hogyan is működne a magyar törvényhozás, ha a szocialisták kerülnének hatalomra: Soros füttyent, ők pedig azonnal ugranak. Soros György a helyi embereivel akarja összehívatni a magyar országgyűlést, hogy eltöröltesse a „Lex CEU”-t és a törvények fölé helyezze a Soros-egyetemet.

A magyar baloldal pedig végrehajtja a rendelést, hiszen Soros bábjai. Ha rajtuk múlna, ugyanilyen gyorsasággal bontanák le a kedvéért a kerítést, a tranzitzónákat és fogadnák el a kvótát, hogy végre tudják hajtani a „Soros-tervet”.

Az pedig egyenesen felháborító, hogy mindehhez a devizahitelesekre hivatkoznak, akiket ők sodortak bajba, hagytak segítség nélkül és még a polgári kormány devizahiteleseket segítő intézkedéseit sem támogatták. A Fidesz-KDNP képviselőcsoportja nem fog elmenni a Soros által összehívott ülésre."

Az MSZP viselt dolgait nem szeretném mentegetni, de basszus, most komolyan, hol élnek Orbánék? Ja, megvan Magyarországon.

Csepregi János írása

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr2712719850

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csepregi János: Ti Soros-bérencek, valami nem tetszik? 2017.08.06. 16:39:01

A Fidesz-KDNP szerint csak nekik lehet véleményük. Ha másnak is van, akkor az hazaáruló, hazudozó, senkiházi sorosista.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ebella 2017.08.05. 04:00:19

Én a Soros pénzén tanultam.

Ja az nem én voltam. Ezért én nem is utálom, nem is köpködök rá naponta. Meg talán azért sem, mert kaptam rendes, polgári nevelés is, nem párttitkárok neveltek.

Persze nem is szeretem. De azt meg minek körbehordozni?

klasszikus 2017.08.05. 08:21:38

Hogy mennyire igaz,a fidesz nem szereti a kritikát,a fideszes orgánumok sorra tiltják le a kritikus vélemények mögötti személyeket,pl.:Pesti Srácok, Origó, stb,azt szeretik, ha az ellenzéket szidják,maradéktalanul őnekik adnak igazat, és még sorolhatnám! Igazi szocializmusba kerülünk vissza, mert aki hatalmon van, az egyeduralomra törekszik.Még nincs komolyabb retorzió a kritikákra, de a választások után lesz,eljuthatnak a börtönökkel való fenyegetésig, bezárásig. Ebbe a képbe nagyon jól beleillik Soros,mert az általuk feltételezett tevékenysége szidásával szinten tartják a
zsidóellenességet is! Furcsa világot élünk,az ellenzék sokat tehetne mindezek ellen, de nem akar!Ők is korruptak?

Toportyán Zsóti 2017.08.05. 09:40:47

kgb örök,ki tudja millen modon jutottak ehhez a tudáshoz amivel örökké tudják manipulálni azemberek felét...Ugy tünik átadták ezt a tudást gcsuti pocakmutyinak es tolvajainak.

paraszthajszal 2017.08.06. 07:47:42

Na, megint egy blogger, aki a soros pénzén bloggol. 1000 közül is megismerünk titeket, ne félj! :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.06. 08:05:41

@klasszikus: "Furcsa világot élünk,az ellenzék sokat tehetne mindezek ellen, de nem akar!Ők is korruptak?"

Minek ugráljon? Felveszi a költségtérítését és csókolom. Mocskos szocik, meg vannak véve kilóra.

Mr. Waszabi 2017.08.06. 08:11:16

Szerintem elmehet a kva anyjába, aki Soros pénzen tanul, aztán miután jól megszedte magát a parlamentben 25 év alatt, egyszer csak elkezd böfögni, hogy olyan emberek Soros-bérencek, akik soha egy fillért nem kaptak onnan. Miközben nyilvánvalóan látszik, hogy hazudik és lop ezerrel az illetékes elvtárs. Majd akkor nyissa ki a pofáját a kiskancsó, ha nem hazudik akkor is, amikor kérdez, és nem lop, miközben kérdez. Ez egyelőre nem sikerült.

E.Katolnai 2017.08.06. 08:24:05

"most komolyan, hol élnek Orbánék?" És még ebben a M.országban milliók élnek, akik jövőre elmennek szavazni és az után lesz csak nagy fogcsikorgatás, hisztizés, mert minden elkeseredett Fidesz-gyűlölködés ellenére is csúnya vereséget fogtok szenvedni.
A magyarság nem kér sososból, nem akar négereket a szomszédjában látni, nem kellenek a progressziv világnézettől duzzadó civilek és ha Orbánt nem is szeretik, akkor is rá szavaznak, mert a libsi csőcselléknél jobban senkitől nem undorodnak.
Lehet tehát az egyik dühös bejegyzést a másik után posztolni: ti nem kelletek a magyar népnek, többet nem fogtok labdába rugni!

2017.08.06. 08:37:59

@E.Katolnai: szerintem sem neked sem Orbánnak nincs semmilyen alapja, felhatalmazása arra, hogy meghatározza, meghatározd ki tartozik a magyar néphez, mint ahogyan az úgynevezett baloldai szavazóknak sincs meg ez a jogalapjuk

Pop40 2017.08.06. 08:39:34

Nincs is mit írnom, a kollégák:@Mr. Waszabi: @klasszikus: @ebella: le is írták a lényeget.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 08:40:59

"A Fidesz-KDNP szerint csak nekik lehet véleményük. "

Ez inkább a liberális oldalra igaz. Náluk mindenki gazember, elmebeteg, bunkó, aki mást mond, mint ők.

Pop40 2017.08.06. 08:44:07

@E.Katolnai:

"nem kellenek a progressziv világnézettől duzzadó civilek és ha Orbánt nem is szeretik, akkor is rá szavaznak, mert a libsi csőcselléknél jobban senkitől nem undorodnak."

Ez nem a "magyarság", bolsi. Ti nem vagytok a magyarság, közötök nincs hozzá, akkor sem, ha a vajdád kétségbeesetten igyekszik minden szemétségét a magyarság mögé bújtatni.

De akkor is, akiket leírtál, nem a magyarság, csak másfél millió fideszes majom, köztük pár százezer, kilóra megvett határon túlival.

Alex Lavour 2017.08.06. 08:48:27

Két ellensége van ennek az országnak. Az egyik Soros, a másik a Fidesz. Most egymást verik, még jó is kisülhet belőle.

1ghost 2017.08.06. 08:51:40

@maxval a mélyelemző birca: @E.Katolnai:

Na tessék! Orbán mocskos bérhazudozója munkába állt! Elkezdte szennyezni a korrupt, tolvaj gazdája agymenéseivel a netet!

Remélem jövő ilyenkor már félig a rács mögött van, ez a gerinctelen orbántroll.

2017.08.06. 08:57:24

@maxval a mélyelemző birca: A szavazásokon az a tendencia, hogy egyre kisebb a részvételi arány. A Fidesz kb 1,5 - 1,7 millió szavazatot kap kb. 8 millió szavazásra jogosult polgár él az országban. A 8 millió 54%-nem megy el szavazni, akik pedig elmennek és nem a fideszre szavaznak, nagy részben nem valamiféle liberális eszmék miatt teszik, hanem a szarból akarják kiszavazni a helyzetüket. Aki egyáltalán nem megy szavazni, nagy részben ők sem eszmék miatt, hanem szimplán tele van a tökük. Ez a kvázi liberális-fidesz kormány szembenállás erőltetése, belemagyarázása szándékos gyűlöletkeltés és nagyon kontraproduktív. Akinek tele a töke és még azt is megkapja hogy "gyurcsányista, ballibsi, stb" csak mert van véleménye, csak jobban kinyílik a bicska a zsebében, jogosan.

Egéridomár 2017.08.06. 08:58:16

@E.Katolnai: Jó reggelt fideszgeci! :) Ma már megvolt az első ejakulációd, látom. További szép napot fideszgeci! :)

2017.08.06. 08:59:51

@Alex Lavour: Igen, az egyik szimplán valami döghúsként kezeli az országot amit lerabolhat, a másik geopolitikai prédát lát benne, amit be kell suvasztani egy érdekszférába, akármi is lesz

hordalek 2017.08.06. 09:04:32

@1ghost: Hihetetlen, hogy csak személyeskedni tudsz. Azt is a legmocskosabb, legallja módon. Pedig csak az igazat mondják: a Fidesz megnyeri a következő választást is. És erről nem kis mértékben te és hozzád hasonló mocskolódok is tehetni fognak. Magadnak köszönd. Bocs, hogy szólni mertem. Ígérem, hagylak benneteket gyűlölködni tovább. Kitörlöm a seggem és megyek, foglalkozok a kiscsaládommal.

Egéridomár 2017.08.06. 09:07:43

@hordalek: "tehetni fognak" Ez 100 pontos volt :)
Feltéve, hogy érted miért....

Punxsutawney Mormota 2017.08.06. 09:15:26

@E.Katolnai: "sosos", "csőcsellék", "rugni" :D :D :D
Hajra komisszár elvtárs! Ha majd kijózanodsz, talán az írásképed is javulni fog.

Bár, egy minap publikált felméres szerint a prolik támogatják legjobban a fideszt. Lehet, hogy nem a pia teszi, hanem a hat elemid, amit elvégeztél.

Punxsutawney Mormota 2017.08.06. 09:17:44

@maxval a mélyelemző birca: És szerinted is mindenki liberális szemétláda, akinek más a véleménye, mint a Tiéd, KGBirca koma :)

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 09:26:28

@je suis Louis:

Mi is a jövő évi választás fő kérdése? Egyetlen egy: követni kell-e a nyugati, liberális modellt vagy sem. Minden más mellékes kérdés.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 09:27:04

@Punxsutawney Mormota:

Nem, aki mást mond, mint én, az nem feltétlenül liberális.

Egéridomár 2017.08.06. 09:30:17

@maxval a mélyelemző birca: Hát itt vagy, te szép arcú retardált? :)

Punxsutawney Mormota 2017.08.06. 09:34:42

@Egéridomár: Igen, Hofi után szabadon :) Csak ezt már nem akartam elsütni.

2017.08.06. 09:36:42

@maxval a mélyelemző birca: a választás tétje, amit elhallgatnak, a választási bojkott, a rendszer elleni lázadás, az átmentett Kádár rendszer lebontása lenne és ezzel a nép önrendelkezési jogának visszaállítása. a posztkádár rendszer birtoklásáért kvázi, látszat küzdelmet folytatnak jelenleg a kormány és a látszat ellenzéki pártok.

Punxsutawney Mormota 2017.08.06. 09:36:50

@maxval a mélyelemző birca: De kedves Bircám... Hát hogy mondhatsz ilyet, egyet sztrovacsekem? Sehol nem felejted el beírni a cikkek kommentjébe, hogy a libsik így meg úgy... Miért teszed? Mert nem értesz egyet vele. Mert máshogy gondolokdonak, mint Te. Nincs ezzel semmi gond, de legalább ne tiltakoznál kézzel-lábbal.

Punxsutawney Mormota 2017.08.06. 09:37:46

@Egéridomár: Aggódtam érte tegnap. Úgy tűnik, hogy kiengedték az abháziai gyógyüdülőből.

Egéridomár 2017.08.06. 09:45:21

@Punxsutawney Mormota: És ha még látnád, milyen szép szál legényke :) A gondolatai teljes fedésben vannak a megjelenésével. Mondanám, hogy nem szabad ilyeneket írni, de rezsi Szilárd is egy ilyen finom falat...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.06. 09:50:30

@maxval a mélyelemző birca: Te hülyegyerek! Pont úgy viselkedsz, mint amivel másokat vádolsz.

@E.Katolnai:

Mi van te keresztények szégyene? Megint gyűlölködsz?

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 09:53:20

@je suis Louis:

A nép akkor tud önrendelkezni igazán, ha lebontja a liberalizmust.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 09:54:06

@Punxsutawney Mormota:

S miért gond a liberókat liberóknak nevezni? Milyen néven említsem őket?

Egéridomár 2017.08.06. 09:55:14

@maxval a mélyelemző birca: Mit nem mondasz, te kis szép arcú retardált :)

Egéridomár 2017.08.06. 09:59:30

@maxval a mélyelemző birca: : Mit nem mondasz, te kis szép arcú retardált :)

2017.08.06. 10:02:37

@maxval a mélyelemző birca: ez egy hülyeség, nincs Magyarországon liberalizmus, jelenleg domináns pártrendszer a jellemző, kb mint a Tisza korszakban, azzal a különbséggel, hogy a kvázi baloldali pártok kollaboránsok és most azon megy a háború hogy melyikük legyen a fidesz fő kollaboránsa. hol látsz itt liberalizmust?

Netuddki. 2017.08.06. 10:04:53

Ez a Sorosozás már a dedó hardcore kategóriája. Az úgynevezett ellenzék is elmehet a véresbe, ha hagyja.
Bammeg, mégis miért fizetjük őket? Annyi eszük sincs hogyan mossák fel a padlót a tolvaj dedós fidesszel. Pedig simán fel lehetne, még akkor is ha a parlamentben ez a maffiabanda van többségben.

2017.08.06. 10:09:36

@Netuddki.: gyakorlatilag nem létezik ellenzék, a kvázi ellenzéknek ugyanaz az érdeke mint a fidesznek, hogy a nép ne tudja érvényesíteni az akaratát, ne legyen önrendelkezési képessége. ezt szolgálja a látszat háborúskodás az ellenzék és a kormány között, ami megosztja a tömeget. jelenleg az ellenzéki pártok azért küzdenek hogy melyikük lehessen a fidesz főkurvája.

Csabye 2017.08.06. 10:25:01

Mindegy, hogy mit mondtok. Birca (és úgy általában az átlag fideath hívő) összefüggésekben nem tud gondolkodni, csak és kizárólag konteókban tekint a világra. Szeretem olvasni az összefüggéstelen háttérhatalom, libsi és egyéb ehhez kapcsolódó írásait. Persze teszi mindezt úgy, hogy arra nem képes, hogy bármivel is alátámasztaná az irományát. Ő hisz. Még ha semmi sem utal arra, amiben hisz, akkor is hinni fog. Egy fideathes hisz. Ha kilopják a szemét is, hinni fog. Neki elég ennyi. Nekem nem. Nekem értelmes érvek, tények kellenek, hogy egy állítást elfogadjak.

Szóval bircának nem baj, ha mondanivalójának köze nincs a témához, csak azért is be fog mindenhová egy liberót nyomni. Mást nagyon úgysem fogsz olvasni tőle a fentieken kívül, mert 1, ennél többre nem futja (funkcionális analfabétizmus); 2, mert soros.

Apropó Soros. A kőfideathesekben azt szeretem, hogyha megkérdezem, mégis mit vétett az ősellenség Soros az ország ellen, akkor leírják, hogy "ööö... néger (lásd katolnai), migri, keresztyény, stb". Rendben, akkor megkérdezem kissé cinikusan, hogy ugyan már, mutasd meg nekem, hol van ez a Soros-terv leírva. Válasz: "nem vagy méltó további vitára". Értem én, és elfogadom, hogy bennem van a gond. Pedig a jó szándék vezérel, és csak szeretnék megvilágosulni, hogy úgy nézzem a világot, ahogy a fideathesek.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 10:25:31

@je suis Louis:

Liberális rend van 1990 óta az országban. S pont ez a baj.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 10:27:44

@Netuddki.:

A nép már nem hisz a liberális szövegben, mert látta, hová vezetett a liberális kormányzás, így gazdáid esélytelenek.

Tudod: a nép a tenger, az alnyomók meg ingadozó hajó, ahogy Petőfi is megmondta. Peidg ő liberális volt.

Punxsutawney Mormota 2017.08.06. 10:31:54

@Egéridomár: Kár volt felhozni a Disznóarcot így, ebéd előtt :D

Csabye 2017.08.06. 10:40:46

@maxval a mélyelemző birca:

Tudod az a kérdés, hogy mégis milyen tények? Mert tőled is kértem valamivel kapcsolatban, hogy mégis honnét veszed azokat, amiket írtál. A válasz: Mindenki tudja, közismert.
Nos elmondom, hogy mi a gond ezzel. Az, ha sokan mondják, hogy Soros a hibás mindenért, még nem jelenti azt, hogy Soros a hibás. Nem attól lesz valami igaz, hogy sokan mondják, hanem ha tények támasztják alá, és nem úgy válik valami ténnyé, ha sokan mondják ugyanazt. Úgy gondolom, hogy egy felnőtt embernek érdemes volna már tisztában lennie ezzel.

Egéridomár 2017.08.06. 10:45:48

@maxval a mélyelemző birca: : Mit nem mondasz, te kis szép arcú retardált :)

rasztaszív 2017.08.06. 10:50:27

a birkának a szekularizáció nem tetszik,hogy nem élősködhetnek teljesen szabadon.neki ezt jelenti a liberalizmus.

rasztaszív 2017.08.06. 10:52:48

és még pár reakciós féregnek szintúgy

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 11:01:07

@Csabye:

Mi a konkrét kérdésed?

Soros eszméje káros az emberekre. Miért? Mert a liberalizmust akarna ránk erőltetni ez az ember. S mi a liberalizmus alapja? Az a rend, melynek lényege, hogy a pénzt dönt minden felett. Mi viszont inkább demokráciát szeretnénk. Nme érdekünk, hogy a nagytőke profitja növekedjen, nem érdekünk, hogy orszégunk által megtermelt profit nyugatra menjen, nem érdekünk, hogy ne mi döntsünk mi legyen nálunk, hanem valamiféle absztrakt elvek, melyeket senki által meg nem választottt emberek találtak kis. Mi normalitást akarunk. Pont.

Egéridomár 2017.08.06. 11:39:11

@maxval a mélyelemző birca: : Mit nem mondasz, te kis szép arcú retardált :)

Jakab.gipsz 2017.08.06. 11:52:53

Soros egy elme háborodott pszciho és szociopata őrült, (mások szenvedéseire érzéketlen) , barom, rafinált barom.

Azt gondolja és állítja, hogy a demokrácia pontosan olyan termék mint a krumpli, kilóra ki lehet mérni, és persze lehet vele kufárkodni.

A tudomány pedig úgyszintén megcsinálható, kimérhető, árú cikk, akinek több a kilóra megvett professzora annak van igaza.

Ugyebár azt nem gondoljátok komolyan, hogy csak ennyi lenne a tudomány ?

Nyugi Gyuri hamarosan orcádra fagy a vigyor, és a saját szavaiddal kötünk gúzsba, a fenevadat a saját odújába kell, a Tudomány-filozófia területén, móresre tanítani.

Fogalma sincs arról, milyen erőkkel kerültünk szembe.

Csabye 2017.08.06. 12:28:38

@maxval a mélyelemző birca:

Már a felvetéseddel baj van, mert a liberalizmus szó értelme nem ez.

Tök jól hangzik, hogy - Bödőcs szavaival élve - magyar ütőérre magyar vámpírt. :D Tényleg sokkal jobb, hogy minden fideathes kézbe kerül? Miért is?
Alapvető közgazdasági kérdésekhez láthatóan nem értesz.
Te csak addig látsz, hogy a külföldi cég profitja rossz dolog.
Vegyük az alapoktól a dolgot. A profit az, ami a gazdaságot mozgatja. A profitért teremtenek munkahelyet, fizetnek adót, kutatnak, fejlesztenek, technológiát adnak a vállalkozások, magánszemélyek. Mindegy, hogy milyen méretű vállalkozásról beszélünk, nagyvállalkozásokról, vagy egyéni vállalkozókról, őstermelőkről, mind azért fog vállalkozásba, hogy profitot, jövedelmet termeljenek maguknak.

Szavaidból az sejlik ki, hogy számodra az a gond, ha külföldi cég itt fektet be nálunk. Egy példát említve kérdeznélek, pl Győr és környékén mi lenne az Audi nélkül? Több, mint 20 éve adnak munkát nagyon sok embernek, folyamatosan újabb és újabb gyáregységeket épít, fejleszt. Rengeteg magyar beszállító cég keletkezett ezalatt az idő alatt, akik szintén munkát teremtettek, fejlesztettek, adót fizettek, stb. Szerény véleményed szerint (tényleg elég szerény az a vélemény ...) mekkora köze van ennek a cégnek ahhoz, hogy a magyarországi régiók között vezető helyen van a Nyugat-Dunántúli régió?

Az eggyel ezelőtti kérdésemre nem jó válasz az, hogy "há' magyar cég lenne helyette". Nem, nem lenne, mert nincs magyar tőke.
Olvastam pár olyan érvet fideathesektől, hogy azért nem baj, hogy most lopnak, mert ezzel teremtik meg a magyar tőkésosztályt (:D:D:D), és a lopott pénzből termelt profitot visszanyomják a gazdaságba (:D:D:D). Gyerekek... Ez így ránézésre az örökké saját energiával működő villanymotorra hasonlít. Arról is bebizonyosodott, mennyire működik. :D

Amit te akarsz, az egy teljesen zárt ország. Mind gazdaságilag, mind társadalmilag. Szerinted nem kell a külföldről áramló tőke (pénzügyi, szellemi), hanem mi majd magunk megtermeljük a számunkra szükséges javakat. :D:D:D Erre kb Rákosi elvtárs is rájött, nem kell a külső vas és acél, és mi lettünk a vas és acél országa. Jól sült el, majdnem nyomorba is dőltünk.
A zárt gazdaság úgy, ahogy van, lehetetlen. Gazdaságunk kegyetlenül kicsi a világhoz viszonyítva. Jóformán semmiféle alapanyaggal nem rendelkezünk.
Továbbá hogy csak egy kis szeletét említsem a gondolatod buktatói közül: Mégis birca, ha csak magyar vállalkozások lennének magyar földön, az alapanyagokat honnét szereznék be? Külföldről? Azért fizetni is kell ám! -> Az a fránya külföld megint profitot termelne. :D És ez tényleg csak egy kicsiny része az általad felvázolt jövőkép ellentmondásainak.

Jelenlegi "vitánkat" lezárásképp 3 pontban foglalnám össze.
Maradhatunk annyiban, hogy amit vizionáltál, finoman sincs kidolgozva, erős a gyanúm, hogy a valóságban teljességgel életképtelen. A második, hogy fogalmad sincs a liberalizmus értelméről. A harmadik, hogy nem vagy olyan szinten, hogy közgazdasági ok-okozati kérdésekben hülyeség nélkül megnyilvánulj, szóval nyomatod a konteót.

2017.08.06. 12:32:52

@maxval a mélyelemző birca: tehát a fidesz liberális rendszert tart fenn az országban

je suis Louis (törölt) 2017.08.06. 12:45:48

@maxval a mélyelemző birca: ezek a liberális gazdaságpolitika alappillérei és semmi más zagyvaság: egyéni vállalkozói szabadság kibontakozásának biztosítása, a következők további biztosításával: magántulajdon nagyon erős védelme, szabad piac és szabad kereskedelem

hozzáteszem hogy a liberális gazdasági modell nem ideológia, nem eszme

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 12:51:55

@Csabye:

Sose tud egy terület fejlődni, ha a rajta megtermelt érték egy másik területet gazdagít, ez az alap, amit sose tud magyarázni egyetlen liberális közgazdász se.

Mindig arra hivatkoznak, hogy de nem számít, mert munkahelyeket teremt, stb., ami persze igaz, de az alapkérdésre nem válasz.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 12:56:39

@je suis Louis:

Ha mindez valami semleges, természetes, magától értetőső valami lenne, létezett volna mindez a liberalizmus előtti évezredekben is.

paraszthajszal 2017.08.06. 13:11:03

@maxval a mélyelemző birca: „Sose tud egy terület fejlődni, ha a rajta megtermelt érték egy másik területet gazdagít, ez az alap, amit sose tud magyarázni egyetlen liberális közgazdász se.”

Már ne is haragudj, de ez a megközelítés egy hibás kimondatlan feltételezésen alapszik. Nevezetesen azon, hogy a torta nagysága mindig ugyanakkora, és csak annyi a kérdés, hogy ebből mennyi marad itt és mennyi megy külföldre.

Holott az a fajta külföldi működőtőke, amelynek a bevonzására minden KKE-ország törekszik,a remények szerint a torta nagyságát is megnöveli, így pont az új munkahelyek, adóbevételek révén akkor is marad itt a megtermelt többletértékből, ha a profit nagyrészét kiviszik. Pl. Magyarország viszonylatában: gyártanának-e nálunk személyautókat, ha a külföldi tőkét, autógyártókat (a Suzukitól az Audiig és a Mercedesig) nem engedjük be?

je suis Louis (törölt) 2017.08.06. 13:33:04

@maxval a mélyelemző birca: baszki, ezt nem gondolhatod komolyan, ezt így bármire vagy bárkire alkalmazhatod... bolygóra, társadalmi, gazdasági rendszerre, de még emberre is... hülyeségért senkinek sem kell a szomszédba mennie

1ghost 2017.08.06. 13:42:06

Ezt nyomorult bérhazudozó orbánista fidesztroll birkát bassza már ki valaki a blogról.

Itt rohad állandóan, köztévét csinál a netból, állandóan csak görgetni kell ha az ember olvasni akar valami értelmes hsz-t, mert ez az orbánkretén bérhazudozó a faszságaival elárasztja a blogot, amire nincs épeszű ember aki kíváncsi.

Csabye 2017.08.06. 13:46:57

@maxval a mélyelemző birca:

Másik területet gazdagít? Nálunk nem fejlesztett semmit az Audi? Az itt keletkezett adók, munkajövedelmek is máshol gazdagítanak? Persze, máshol is van gyáruk, szerte a világban. Máshol is befektethet az itt termelt profitból. És? Öreg, ez a 21. század, felgyorsult információ évszázada. Szokásod szerint funkcionális analfabéta vagy, és nem figyelsz arra, amit írtam. Kérdéseimre sem adsz választ. Pl. Nyugat-Magyarországi Régió gazdagságához hozzájárult-e az Audi? Nem gazdagított Magyarországon semmit az Audi? :D Nem jött létre egy csomó magyar beszállító, akik belőlük élnek? Legegyszerűbben a következőkkel tudom elmondani, de tényleg nem fogod megérteni, mert neked még ez is magas. 3 műszakban a többi vállalkozáshoz képest nagyon jól keresnek sima szakmunkással az Audiban. Nem gazdagít semmit? :D Győri női kézilabda fő szponzora, rengeteg lakóingatlant bérel, és még folytathatnám.
Túl buta vagy ehhez (is), birca. Körülbelül a géptörők szellemi szintjén állsz birca. Fogalmad sincs a vállalkozások, államok működéséről. Van egy south park rész, az alsónadrág gnómok. Szvsz ugyanúgy képzeled el a gazdaság működését.

je suis Louis (törölt) 2017.08.06. 14:37:35

@Csabye: a birkának nem az a feladata hogy bármiről is megértést tanúsítson, a tematizálás a munkája, önjelöltként vagy beszervezettként, az tökmindegy

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 15:49:37

@paraszthajszal:

Az idegen tőke olyan, mint a bevándorlás és az alkohol. Kis mennyiségben hasznot hoz, nagyban romlásbe dönt.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 15:55:27

@Csabye:

Bármit is magyarázkodsz, a tények maradnak: a Meredes Kecskeméten negyedannyi bért fizet, mint Hamburgban.

Csabye 2017.08.06. 17:57:21

@maxval a mélyelemző birca:

Ez megint csak elég bugyuta megközelítés, de részedről mást nem is lehet várni.

Tehát a hazai munkapiacon kialakult egyensúlytól eltérve négyszeres fizetést kellene adniuk? Miért tenné? Az, hogy a gyár itt épült meg, többféle megfontolás alapján történt meg. Az egyik a bérszínvonal volt. Komoly számításokat végeznek, hogy egy beruházás megvalósuljon.
Ha négyszeres pénzt fizetne, abból az következne, hogy a magyar vállalkozásoknak is ennyivel többet kellene bér formájában fizetni, amit nem tudnak kitermelni, de sebaj. Szociális intézménnyel összekevered a vállalkozásokat, cimbora. A Mercedes gyár valószínűleg pont annyival fog több fizetést adni, mint a magyar vállalkozások, hogy ki tudja válogatni a minőségi munkaerőt magának, és még jövedelmet is termeljen. Megsúgom, ha a Mercedesnek többet kellene fizetnie, nem itt lenne a gyár.

Az, hogy a te rokkant nyugdíjad összege mekkora, az állambácsitól függ.
A nemzetgazdasági munkapiacok közötti bérek színvonalaiban található eltérések kiegyenlítéséért szintén az állambácsi felelős.
Az állambácsi döntéseinek függvényében lehet többet, vagy kevesebbet fizetni, a vállalkozások adott jövedelemtermelő képessége mellett. Pár dolog: adókedvezmények, adócsökkentés, oktatási ráfordítások növelése. Ezek megindíthatják a bérszínvonal emelkedését. Azért az emiatt várhatóan megugró infláció sem elhanyagolandó szempont.
Az állambácsi is mérlegel (legalábbis a normális), mert a kieső bevételeket pótolni kell, vagy a kiadási oldalon vágnak valamit vissza.
Ajánlom figyelmedbe az alábbi OECD kimutatást: www.oecd.org/ctp/tax-policy/taxing-wages-20725124.htm
Már ha egyáltalán értesz ebből valamit.

A legnagyobb probléma a magyar vállalkozásokkal az, hogy hatékonyságban, versenyképességben sehol sincsenek. És az államnak leginkább itt kellene belenyúlnia a gazdaságba, de nem teszi, hanem értelmetlen beruházásokat finanszíroz ehelyett (annyira nem értelmetlen számukra, mert a haveri körhöz kerül a pénz).

Sebaj, megmondtad a frankót: tehát az a jó, ha nincs Mercedes, és nem lesz sem munkahely, sem adóbevétel. De legalább kizavartuk! E!

Apámék egyik, azóta már meghalt kertszomszédjának szőlője volt, szépen termelte, aztán eladta egy falusi étteremnek a termést. Az étteremhez egy kisbolt is tartozott. Az öreg meglátta, hogy majdnem kétszereséért árulták ott a szőlőjét, mint amennyiért ő eladta az étteremnek.
A faszi megoldása az volt, hogy kivágta mind a hektárt, merthogy őrajta nem nyerészkedik senki sem.
Nem számított, hogy az étterem leszedette saját költségen a szőlőt, az öreg egyben el tudta az egészet adni jóval afelett az ár felett, mint amennyiért átlagban el tudta volna adni, ha kis tételekben tudja csak értékesíteni. Nem számított, hogy egy percig nem kellett árusítania a szőlőt. Semmit sem számított.

Te rá emlékeztetsz. Pont ugyanilyen ember vagy. Nagyon sok dolgot nem értesz. Összefüggésekben nem tudsz gondolkodni. Ezért gyűlölsz, irigykedsz, és ami a legszomorúbb, rombolnál is emiatt. Ez a fideath legjellemzőbb vonása: az örök rombolás. Gratulálok, szépen beleillesz a sorba. Taps-taps a birkáknak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.06. 19:17:27

@Csabye: Ez szép volt. De birca simán fizetett orosz propagandista, aki csak a neki kiadott melót csinálja. Egy hazaáruló szarcsimbók, aki az orosz érdekeket szolgálja ki.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.06. 20:01:13

@Csabye:

S ki mondta, hogy legyen a munkaadó szociális intézmény? Termászetesen senki se fog magasabb bért adni, ha lehet alacsonyabbat is. Ebben semmi ördöngösség nincs.

A gond az, hogy egész Kelet-Európa nyugati irányítás alatt van, a gazdaság idegen kézbe van, s se az állam, se a helyi vállalkozók ezen nem képesek változtatni.

A régió gyarmati státusza pedig a fő oka annak, hogy nincs sehol se felzárkózás.

Ezért kell politikai téren fellépni, szorítani a nagytőke szarvát, különadókat kivetni, növelni az antibrüsszelita küzdelmet, közpénzen hízlalni a hazai tőkét. Ennek a célja az idegen uralom arányának csökkentése.

Orbánék pozitívuma, hogy ezt az ördögi kört felismerték. Ezért szavaz neki a nép bizalmat még legalább 12 évre. S ezért nem szavaz a nép bizalmat aballibeknek, akik fő programja a nyugati gyarmati igazgatás erősítése.

Mióta gyűlölködés és irigykedés a helyzet tényszerű leírása?

Csabye 2017.08.06. 21:09:22

@maxval a mélyelemző birca:

Öreg, tudod, a szokásos kérdésem, mutass forrást.
A konteókról gyere le, elnézve téged, rosszabb lehet, mint a drog.

Csabye 2017.08.07. 07:24:56

@maxval a mélyelemző birca:

Kell nekem funkcionális analfabétával vitatkoznom.
Adat? Ez elég erős megfogalmazás. Nem látok egy adatot sem. Csak konteókat.

Wikipedia szerint az adat az információ, a közlés, a hír, az értesülés, azaz elemi ismeret.
Elemi ismeret az az pl. a Föld gömb alakú.
A háttérhatalom "létezése" nem elemi ismeret, mert sehol sem bizonyított. Attól, hogy te azt mondod létezik, még nem létezik. De ezt feljebb már tárgyaltam. Nem attól lesz valós egy állítás, hogy azt mondják, hogy az valós.

Attól tartok, hogy ezt sem fogod megérteni. Ha továbbra sem leszel képes alapvető dolgokat felfogni, akkor cimbi elég nagy baj van a fejeddel, és reménykedj, hogy időben megfelelő ellátásban legyen részed.

Tehát hol van bizonyítva az alábbi mondatod? "A gond az, hogy egész Kelet-Európa nyugati irányítás alatt van, a gazdaság idegen kézbe van,"

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.07. 07:58:23

@maxval a mélyelemző birca: "Melyik adatom nem igaz?" - Milyen adat? Még egy adatot nem láttunk. Az adat számokból áll.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.07. 08:56:38

@Csabye:

Kinek a kezében van a keleti gazdaság? Kik a legnagyobb tőkések Mo-on?

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.07. 08:57:29

@Csabye:

A háttérhatalom nem egy szervezet, mely titkos gyűléseket tart, hanem a liberális világrend mögött álló érdekek hálózata.

Csabye 2017.08.07. 08:58:54

@maxval a mélyelemző birca:

Öreg, idehánysz megint valamit. Mutass legalább valami kimutatást, ami alátámaszt téged. Képtelen vagy, igaz? Aki buta, az is marad.

Csabye 2017.08.07. 10:15:21

@maxval a mélyelemző birca:

Megint összekevertél mindent.
Ezeket írtad: "Kinek a kezében van a keleti gazdaság?", "A gond az, hogy egész Kelet-Európa nyugati irányítás alatt van".

Erre beszúrsz 2 linket, amikben az van leírva, hogy van egy rakás Magyarországon regisztrált külföldi irányítású vállalkozás.

Mi közük van ezeknek a gazdasági irányításhoz? Vagy azt gondolod, hogy a vállalkozások hozzák a jogszabályokat, törvényeket, amelyeknek megfelelően kell a cégeknek működniük? A gazdasági irányítás az a jogszabályi, számviteli környezetet jelenti.

A magyar gazdaság irányítása az állam kezében van, öreg. Vagy a fentiek alapján elismered, hogy a fideath kormányra erősen hat valami külső erő? Putyin ennyire szorosan fogja a gyeplőt? :)
Szeretem az ilyen elszólásokat.

Melyek a liberális világrend mögött álló érdekek? :D:D:D Források?

Kicsit továbbgondoltad a konteót, haver, és ezt dobta ki a mátrix nyomtatód.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.07. 10:31:07

@Csabye:

S mi igazolja jobban a külföldi uralmat, ha nem az idegen tőke aránya?

A gazdaságot az irányítja, akinek kezében összpontosul az erő. Ez nem az állam.

Mik a liberális rend mögött álló érdekek? A pénz, a kizsákmányolás érdekeltjei.

Csabye 2017.08.07. 10:54:16

@maxval a mélyelemző birca:

Törvényi, jogszabályi háttér az csak úgy van a semmiért. Értem. Félelmetes lehet ilyen szemlétettel élni.
Örülök, hogy megerősítettél abban, hogy Magyarország kormányára külső erők hatnak. :)

"Mik a liberális rend mögött álló érdekek? A pénz, a kizsákmányolás érdekeltjei." :D
Kis butus bircám, forrás?
Ennyi ésszel élni... De hát "boldogok a sajtkészítők" is.

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.07. 11:30:21

@Csabye:

Aki ellenzi a pénz uralmát, az esztelen?

Mo. gyarmat jelenleg, a kormányzat mozgástere kicsi.
süti beállítások módosítása