A valódi viták otthona

Reflektor

Végre!

2017. szeptember 08. - Tálos Lőrinc

szel-bernadett-e1458397617270.jpgSzél Bernadett nem egyszerűen az egyik kispárt miniszterelnök-jelöltje. Nem is a legerősebb kispárt miniszterelnökjelöltje, hanem az ellenzék legalkalmasabb miniszterelnökjelöltje.
Vegyük végig. Ott van a Feri (tudod melyik, tudod milyen). Feri mellett felhozható, hogy hívei valóban hívek. Ellene szól azonban, hogy vasbetonból épített plafon áll felette. Megjelenése azonnal visszakergeti az elégedetleneket a Fidesz táborába, változás nem várható tőle, sőt egyszemélyben Orbán hatalmon maradásának záloga.

Aztán van Botka, aki nem egyszerűen a Demokratikus Koalícióval és Gyurcsány Ferenccel, mint természetes partnerével vív harcot, hanem a saját pártjával is. Azért ezt minden vármegyében öntökönlövésnek hívják. Már most ki lehet mondani, hogy az MSZP lesz a 2018-as választási kampány lúzere. A miniszterelnök-jelölt, amelyet saját pártja sem támogat egyhangúan. Ezen az sem segít, hogy Botka feltalálta az összefogás egy egészen formabontó formáját, amely szerint ő indul és mindenki más lépjen vissza, monnyonle.

A Vona Gábor feletti vasbetonplafon nem saját jogon, hanem a saját pártja révén jár neki. Vannak falak, amelyeket a cukiságkampány sem tud áttörni. 

Aztán vannak azok az igazán kis pártok, amelyek összesítve több miniszterelnök-jelölttel bírnak, mint szavazóval. Fikázásra se érdemesek.

Csak a fentieken végig nézve, a jelenlegi helyzet bizony a centrális erőtérnek, mint a NER legfontosabb tartóoszlopának fennmaradását segíti. De mi van akkor, ha a jelenlegi status quo fennmaradásáért küzdő ellenzékből kiáll valaki az élre és felrúgja azt, amit a közvéleménykutatók jósolnak? Orbánnak kihívó kell, mert az egymással is küzdő közép- és kispártok neki kedveznek. Aki Orbánt le akarja váltani, az nem a 2014-ben csúfos kudarccal végződő összefogást akarja megismételni a csúfos kudarccal együtt, hanem valami újat próbál. Kihívja Orbánt. Eséllyel. Értelmezhető alternatív világképet kínál a Fidesz világképével szemben. Ha Szél Bernadett elindul felfelé, akkor az megbonthatja a gátat. Először csak néhány homokszemet elsodorva, de aztán elemi erővel törve át azt.

Hajrá Detti! Feel The Berni!

(Kép: 24.hu) 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr2412811462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dare 2017.09.09. 23:27:41

@conchita wurst: Igen, jelenleg szükség is van mint egy nagy akkumulátorra a hálózatra, a többletet feltöltik, és este ezt visszakérik.
Gazdaságot nem lehet (még) rá építeni, egyre nagyobb az energiaigény is, szóval aki csak ezt látja alternatívaként, az nem jól méri fel a lehetőségeket.
Ebből jó lett volna egy vitát lefolytatni és megnézni szakértőkkel, és akkor valami kompromisszum születhetett volna, ebből is egy kicsit, meg abból is egy kicsit (Kabos).
Jelenleg egyetlen alternatívaként van megítélve, mivel nagy beruházás lesz, meg kell hogy érje, nem lehet kompromisszum.
Ezért zavar ez az egész, majd mi megcsináljuk, ti pedig ezt elfogadjátok, ha tetszik ha nem.
Nem ellenkezni akarok, hanem számba venni a lehetőségeket.
Élni és élni hagyni.
Egyébként Kína és India nem kis létszámú országok, és mégis van erre igény ott is.

dare 2017.09.09. 23:29:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Még abban sem vagyok biztos, hogy újat kéne építeni.
Ne így gondolkodjunk.

dare 2017.09.09. 23:34:26

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: " Elkezdesz fejleszteni valamit, vannak eredmények. Aztán annyi. Vége. Egy bizonyos ponton túl nincs tovább."
Azért ez nem teljesen igaz, lehet valaki továbbfejleszteni, viszont akkor jön más és továbbfejleszti.
A fejlődést nem lehet megállítani, lassítani lehet, megállítani nem.

dare 2017.09.09. 23:35:47

@dare: kimaradt a "nem tudja" tovább...
bocs

conchita wurst 2017.09.09. 23:36:11

@dare:
hát az ilyesmi még nyugaton sem kivitelezhető, nemhogy magyarországon

mármint h nyilvános vita legyen a kérdésről

még társasházi szinten se lehet demokratikusan eldönteni, hogy legyen-e zárcsere vagy nem - mert akkor sose lenne döntés

van időkényszer is, paks1-nek lejár az ideje

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 23:39:18

@dare:

"A Paks projekttel kapcsolatban én még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy számunkra ez a legértelmesebb, legjobban kifizetődő beruházás a megújulókkal szemben. pl győzz meg te. "

Miért kellene téged meggyőzni? Nem vagy döntési helyzetben, nincs beleszólásod. A meggyőzésed nélkül is meg fog épülni.

dare 2017.09.09. 23:40:33

@conchita wurst: A legkorábbi reaktorblokknak is 2032 dec. a lejárási ideje.
Azért jó lenne egy vita.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 23:41:14

@dare:

Szerencsére a szakmabeliek biztosak benne.

dare 2017.09.09. 23:43:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez a baj, nem vagyunk döntési helyzetben, nincs beleszólásunk.
Egyébként engem nem kell meggyőzni, ahogy fentebb is írtam, én megvagyok köszönöm szépen.
Viszont nem sírni meg rinyálni később, csak ennyit kérek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 23:46:58

@dare:

Biztos nem hallottál még az elméleti max. hatásfokról. A fizika szabta határokat semmilyen fejlődéssel nem tudod túllépni.

dare 2017.09.09. 23:49:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne kezdjünk el filozofálni, már így is túl messzire kerültünk a blog témájától.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.09. 23:57:56

@dare:

"Viszont nem sírni meg rinyálni később, csak ennyit kérek."

Egyetértek.

Már többször javasoltam azt a gondolatkísérletet, hogy Paks 2 minden ellenzője évente kapjon annyi adóvisszatérítést, amennyit az ő adójából Paks 2 törlesztésére és az önrészre (2.5 milliárd euró) fordít az ország. Ezután villamos hálózatról lekapcs, és oldja meg a saját áramellátását úgy, ahogy Paks 2 nélkül szeretné: napelemmel, szélkerékkel, kerti biohulladékkal, biciklire szerelt dinamóval vagy ahogy akarja.

Aztán 20 év múlva meg lehet nézni, ki hullajtott több könnyet.

dare 2017.09.10. 00:07:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Egyetértek.
Azért egy kis haladék jó lenne, úgy 5 vagy 10 év.
Ez a baj, hogy nincs kompromisszum, lekapcsolunk a hálózatról és punktum.
Nincs apelláta, takarodó van mindenkinek aki "ellenség".
De még ebbe is beleegyezek, csak egy kis haladék kellene.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 00:13:50

@dare:

A hatásfok nem filozófia, hanem fizika.

A műszaki-tudományos fejlődés üteme előre megjósolhatatlan. Te arra számítasz, hogy 10-20 éven belül lesz olyan fejlődés, ami fölöslegessé teszi Paks 2-t. Valóban nincs kizárva, bár erősen valószínűtlen. Na de mi van, ha NEM jön be az a fejlődés?

Ez olyan, mint a biztosítás. Értelmes ember megköti a házára/lakására a biztosítást, pedig tudja, van esély arra, hogy 20 év alatt sem lesz semmi komolyabb káresemény és a biztosítás számára nettó ráfizetés lesz.

Na mármost, nagyobb esélye van annak, hogy 20 év alatt nettó ráfizetés lesz számodra a biztosítás, mint annak, hogy 20 év alatt olyan áttörés lesz, ami fölöslegessé teszi Paks 2-t. Mégpedig azért, mert bár megjósolhatatlan a fejlődés, a tudomány művelői elég jól látják, milyen fejlődés várható. Tévedhetnek, de ez erősen valószínűtlen.

Hogyan is állunk a fúziós reaktorral? Ha ma valahol a laborban sikerülne az önfenntartó fúzió, abból még 20 év múlva sem lenne Magyarországon reaktor. Mert más dolog a labor és megint más dolog az ipari méretű reaktor, a biztonsági dolgokról nem is beszélve.

dare 2017.09.10. 00:20:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A filozofál szó jelentése elmélkedni, gondolkodni.
Erre értettem, nem arra mi fán terem a hatásfok.
Nem fogunk soha közös nevezőre kerülni, és már fáradt is vagyok.
Hagyjuk, nem rajtunk múlik úgysem a jövő.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 00:20:44

@dare:

"Azért egy kis haladék jó lenne, úgy 5 vagy 10 év. "

Pár évet még biztos lehetne várni Paks 2-vel az ellátás veszélyeztetése nélkül. Ám nem biztos, hogy az oroszok pár év múlva is meghiteleznék az építési költségek 80%-át. Más meg nem kínált ilyen finanszírozási lehetőséget.

A 10 év már necces lenne, mert mi a biztosíték, hogy határidőre elkészül az új erőmű? A csúszások ebben a szakmában nem olyan ritkák.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 00:21:47

@dare:

"Hagyjuk, nem rajtunk múlik úgysem a jövő."

OK, hagyjuk. :)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.09.10. 00:40:35

@dare: Ha kaliforniai éghajlatunk lenne, rengeteg napsütéssel, és óceáni tegerparttal, talán én is preferálnám a megújulók dominanciáját.
Egyébként Paks-2 úgy a magyar szükséglet 40 %-át fogja fedezni. Bőven lesz lehetőség más energiatermelő módszereket is kiépíteni.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 00:51:43

@dare: "A fejlődést nem lehet megállítani, lassítani lehet, megállítani nem."
Mondj bármit, aminek töretlen volt a fejlődése. Nem arról van szó, hogy valaki meg akarja állítani, hanem arról, hogy vannak korlátok.
Amit nem tudsz átlépni.
Vannak 1litert fogyasztó autók? Holdbázis?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 00:52:58

@dare: "Azért jó lenne egy vita."
Kik között? Most komolyan. Te nem értesz hozzá, én sem. Akkor? Mi döntsük el?

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 08:49:33

@dare: "Legyen, csak kisebb, és megosztva más alternatívákkal is. "

Pont ez történik. Épül paks2 ami az áramellátás kisebbik részét adja, a többin osztoznak az alternatívák.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 08:53:15

@dare: "Rákereshetnél a megújulókra is hány országban preferálják. "

Rákereshetnél, hogy hányországban alapoznak többségében nap és szélerőműre (gondolom a faégetést nem szeretnéd növelni, vízerőműhöz meg nincsenek természeti adottságaink. Mondjuk nap meg szélerőműre se nagyon)

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 09:01:43

@dare:"Olyan léptékekben haladunk, ami bizakodásra ad okot."

Milyen lépésekben? Anyagár alatt lesz egy szélkerék meg napelem? Van már bármiféle megoldás az áram 1 napnál hosszabb idejű tárolására megfizethető áron? Akár csak elméleti szinten is? Feltalálták már a nap nélkül működő napelemet és a szélcsendben termelő szélerőművet?

Jóember nézd már meg a mavir honlapján mit produkál a Magyarországon (a legidálisabb helyekre telepített, ennél csak szarabbakat lehetne már csak felhúzni) szélerőműrendszer.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 09:10:32

@dare:" Igen, jelenleg szükség is van mint egy nagy akkumulátorra a hálózatra, a többletet feltöltik, és este ezt visszakérik. "

Ugye tudod, hogy ez oltári baromság amit csak a legsötétebb agyatlan napelembetegek mondanak? A hálózat nem akkumulátor. A hálózat nem tárol áramot. A hálózatban az az áram van amit abban a pillanatban megtermelnek.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 09:21:33

@dare: "A fejlődést nem lehet megállítani"

Tizenpáréve mindenki úgy képzelte, hogy mára százGHz-es procik fognak dübörögni minden PC-ben hiszen addig töretlen volt a fejlődés a 10MHz-es 286osoktól a 3+GHz-es Core2 procikig. Aztánb kiderült, hogy a fejlődés az bizony bele tud állni a földbe ha eléri a fizikai korlátokat.

dare 2017.09.10. 12:31:29

@eßemfaßom meg áll: Jó sok sületlenséget összehordtál itt nekem "szakértőként", ennyire azért ne pörgesd be magad.
Majd az idő eldönti, addig is ne viselkedj úgy, mintha nálad lenne a bölcsek köve.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.09.10. 14:48:53

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Mondj rosszabbat, mint az Orbán, aki sleppjével együtt ellopja az ország jövőjét és vígan kokózik, meg helikopterezik, yachtozgat, nagyzol a zsákmánnyal. Tudod a fidesz egy csomó dolgot jobban csinál, mint az elődei, másokat meg rosszabbul. Ami gáz vele az a folyamatos néphergelés, ami iszonyat károkat okoz és az eszeveszett lopás, ami már nem is korrupció, hanem state capture, ha tudod, hogy ez mit jelent.

dare 2017.09.10. 16:25:28

@eßemfaßom meg áll: De mondtam, csak teljesen felesleges volt az egész.
2017-ben még nem tudnék vitát nyerni a jövőt érintő innovációk ügyében, ez kb olyan lenne mintha arról szeretnék valakit meggyőzni mostanság, hogy nincs jobb lehetőség a Fidesztől.
Addig amíg be nem igazolódik, addig nincs értelme vitázni róla, ez utópia ha úgy tetszik.
Viszont akik a jelenlegi helyzettel meg vannak elégedve, azokat mégis hogyan lehetne meggyőzni egy egészen más lehetőségről?
Az a baj a valóság nem minket magyarokat szokott igazolni, ezért próbáltam valami gondolatébresztést, talán nem minden úgy jó ahogy van.
Ez még azt sem zárja ki, hogy az idő majd téged igazol, és neked lesz igazad.
Ha így lesz, akkor majd elnézést kérek, ha viszont nem, akkor majd te (remélem).
De ha nem beszélünk, pontosabban szólva ha így beszélünk róla, akkor kizárjuk a lehetőségeket, amivel viszont mind a ketten veszíteni fogunk.
Ez a legrosszabb forgatókönyv ami bekövetkezhet, és mégis ez látszik megvalósulni.
Kicsit már én is arra hajlok, hogy épüljön meg Paks2.
Csak azért, mert kíváncsi vagyok lesz-e valami negatív következménye ránk nézve (ne legyen, hangsúlyozom NE LEGYEN).
Engem csak úgy fog igazolni az élet, ha valami meg fog történni.
Addig elmélkedés van csak, és bizakodás, hogy nem nekem lesz igazam a végén.
Annyival vagy előnyösebb helyzetben, hogy én neked szurkolok, a te igazságodnak.
Nem szeretném, ha nekem lenne igazam.
Ezért egy kicsit jó lenne kevésbé érezni a bakancsodat a fejemen, nem ártani akarok, hanem mérlegelni, és számba venni a lehetőségeket.
Bármelyik másik párt szemszögéből nézve is.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 16:56:32

@Narancs illatú fingola: Ez egy baromság. Semmivel nem lopnak többet mint az előttük lévő meg az utánok jövő fog.
A hergelést meg inkább a ballib média csinálja - hiszen mindent lopásnak hív, ha neki nem tetsző ember csinálja.
Ha a strabag ujít fel metróállomást 40 milliárdért az egysoros hír, ha mészáros akkor két hétig arról zeng, hogy 40 milliárdot elloptak. Ha a mercedes teremt munkahelyet akkor semmi gond az állami támogatással, ha mészáros akkor megint lopás.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 17:26:22

@dare: Emlékszel a Bős Nagymaros vízlépcsőre?
Na, ott győzött a demokrácia, meg a riogatás, a bölcs nép meghozta a döntését.
Lett volna megujuló áram, és nem lett volna évente kettő árvíz.

dare 2017.09.10. 17:56:38

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Olvastam róla.
A józan ész kirándulni ment akkor, a szokásos magyaros virtus megtette a hatását.
Nagy lehetőségtől estünk el sajnos, de már nincs értelme rajta keseregni.
Mindig hagyunk valamit az utókornak, csak abban általában nem sok köszönet van.
Jó lenne ha végre ez megváltozna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 18:12:59

@dare:

"Addig amíg be nem igazolódik, addig nincs értelme vitázni róla, ez utópia ha úgy tetszik. "

Értelek. Szóval "addig, amíg be nem igazolódik", nincs értelme vitázni Paks 2-ről, de ne épüljön meg. :)

Nem várom el tőled, hogy belásd az érvelésed hibáját, ezért elmagyarázom:

1) Van a jól bevált atomerőmű, amely biztonságosan és folyamatosan tudja fedezni az ország alapfogyasztását.

2) Vannak a megújulók, amelyek sem erre, sem az alapfogyasztáson felüli változó igények kielégítésére nem alkalmasak, de TALÁN 10-20 év múlva azok lesznek. Talán.

Te hazardírozol és a megújulókat választod. Ha nem jön be a számításod, akkor max. bocsánatot kérsz. :)

(Ha bejön a számításod, akkor még mindig BŐVEN van hely a megújulóknak, mert Paks 2 csak az ország fogyasztásának egy kisebb részét fedezi.

dare 2017.09.10. 18:17:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Elengedtem ezt a kérdést.
Épüljön meg, legyen hasznos számunkra.
Vannak bennem kételyek amiket nem itt a blogon fognak eloszlatni, viszont nem is akarok ellenkezni a népakarattal.
Ha ez mindenkinek tetszik, én egy pillanatig se ellenzem.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 18:33:50

@dare: Azért elég sok minden közbejátszott ott akkor.
Pártállam vége, szabad tiltakozni, a kormány épp beszart. A civil szervezet meg addig hőzöngött, amíg inkább abbahagyták.
És nem magyar virtus, hanem ilyen az, amikor szakmai dolgokról megkérdezed a népet. Dönt érzelmek alapján. Nem kell a vízlépcső mert randa. Nem kell a paks mert drága. Nem kell a gázerőmű, mert környezetszennyez. Nem kell a szélkerék, mert a madarakat zavarja. Ami kell az az, hogy legyen delej a konnektorban. Oldják meg.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 18:51:58

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

Lényegében az történt, hogy a cocizmus ellen nyíltan még nem lehetett fellépni, így a vízlépcső elleni tiltakozás a cocizmus elleni tiltakozás metaforája volt. Másképpen fogalmazva a vízlépcső elutasításával a cocizmust utasították el.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 18:56:42

@dare:

Bölcs döntés, szakmai kérdésben döntsenek a szakemberek.

Megdöbbentő, hogy Paks 2 kapcsán a mostani ellenzék pontosan azt csinálja, amit anno Bős-Nagymarosnál: szakmainak LÁTSZÓ érvekkel csak azért lép fel Paks 2 ellen, mert azt az általa utált kormány kezdi építeni.

dare 2017.09.10. 19:06:44

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Szakmai dolgokról én se értekeznék a néppel, de részletesen felvázolva előttük a lehetőségeket, az általában megkönnyíteni a lázadások csendesítését.
Talán egyszer eljutunk az érzelmek nélküli politizáláshoz.
Sajnos amit az érzelmekről írtál igazak, viszont nem is könnyíti meg nekik senki a tisztánlátást.
Viszont lehet még akkor is maradna érzelem.
Nem tudom.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 19:08:30

@dare: "Az a baj a valóság nem minket magyarokat szokott igazolni"

A fizika nem nemzetiségi kérdés. Itt vagyunk egy országban aminek vannak bizonyos adottságai. Ezekből kell gazdálkodni. Hiába baromijó a szélerőmű tengerparti országokban ha nekünk nincs tengerpartunk szép egyenletes széllel. Hiába lehet Kaliforniában napelemmel megoldani az egész éves áramellátást kizárólag 1 éjszakai tárolókapacitással ha nálunk a téli és nyári napsütéses órák száma között van egy ötszörös szorzó és télen simán bejön olyan hét amikor 0 naptermelés van és a téli csúcs is a nyárközepinek az ötöde. Lehet bezzegnémetezni is de akkor bele kell számolni, hogy a bezzegnémetek évente 2db paks2 ára támogatást toltak a napszélerőműveikbe és így is ott tartanak, hogy sokkal több széndioxid kibocsátásával termelnek meg egységnyi áramot mint mi a suttyók és közben időnként az összeomlás határára viszik az európai hálózatot.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 19:12:19

@dare:

"Talán egyszer eljutunk az érzelmek nélküli politizáláshoz. "

Remélem, soha.

dare 2017.09.10. 19:17:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Van párhuzam, bár az Mdf és a Fidesz is a népakaratot vette (veszi) figyelembe, ellenben akkor a környezet megóvása volt a jelszó, most pedig a környezet másodlagos.
Én nem környezetvédelemi szempontból közelítek a kérdéshez, hanem megtérülés, hasznosság alapján.
Az Lmp viszont a környezetvédelmet feszegeti, és más pártok is.
Így megint elsikkad a lényeg.
Ez tényleg súlyos hiba, ezért sürgetném egy szakértőkből álló vita lefolytatását (nem az m1-en meghívott vendégekkel), az érzelmek féken tartása végett, addig míg nem okoz gondot (már nem nekünk).

dare 2017.09.10. 19:19:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor te nem vagy igazán jobboldali.
Ott azért nincs szentimentalizmus.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 19:21:03

@dare: "ezért sürgetném egy szakértőkből álló vita lefolytatását "

Milyen szakértőkre gondoltál?

dare 2017.09.10. 19:27:41

@eßemfaßom meg áll: Nem pont erre értettem, és nem is csak nap-szél megoldások léteznek.
Ne vessük el az import áram ötletét sem, bár ez egészen más körülmények között lenne csak kivitelezhető, jelen pillanatban valóban jó ötletnek tűnik egy saját kis erőmű.
A németek még sötét ló e téren, nem tudjuk mit csinálnak, mit fejlesztenek, mit is akarnak ők 10-20 év múlva.
Most kétségtelen van miért őket szidni, de ez még változhat.

dare 2017.09.10. 19:34:20

@eßemfaßom meg áll: Mondjuk a megújulók kontra atompártiak.
De lehet mérnökök vitája is, vagy meghívhatnánk külföldieket is.
Azért ezt te se támogathatod ami most zajlik titkosítással, meg majd a nép dönt alapon.
Mert jelenleg a nép dönt, a Fidesz erre is felhúzza a kampányt.
Az ellenzék meg ugrik rá.
Ez így nem lesz jó.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 19:39:17

@dare:

"akkor a környezet megóvása volt a jelszó, most pedig a környezet másodlagos. "

Inkább lózung volt, nem jelszó. Már ha érzed a lózung szó negatív töltését.

"Az Lmp viszont a környezetvédelmet feszegeti, és más pártok is. "

A környezetvédelemre való hivatkozás csak ürügy. Valójában a russzofóbiájuk és az Orbán-fóbiájuk a főszereplő.

"sürgetném egy szakértőkből álló vita lefolytatását"

Ez már megtörtént, igaz, nem a tévében. Ezért döntött anno minden jelentősebb párt az atomerőmű mellett.

(Egy szakmai vitának nem feltétlenül kamerák előtt kell lezajlania, ahol a nézők a szimpatikusabb részvőnek adnak igazat.)

A saját energiatermelés stratégiai fontosságú kérdés. Ma 30% az áramimport. Jó lenne, ha 70% lenne? Ráadásul mire Paks 2 elindul, jópár mai fosszilis erőműnek lejár az üzemideje, ezeket is pótolni kellene.

Biztos jó lenne, ha 80-90%-ban áramimportra szorulnánk?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 19:43:11

@dare:

"te se támogathatod ami most zajlik titkosítással"

A titkosítás a gyakorlati kivitelezésre és a finanszírozásra vonatkozik, nem az atomerőmű műszaki indokoltságára.

Ráadásul a titkosítást javarészt feloldották. Azt meg ne várd, hogy egy stratégiai és _nemzetbiztonsági_ jelentőségű beruházás teljesen nyilvánosan zajlik majd. Ez máshol sem így megy.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 19:50:22

@dare: "nem is csak nap-szél megoldások léteznek. " Mondj párat ami alkalmas paks nagyságrendben áramellátásre.

"Mondjuk a megújulók kontra atompártiak. " Az atompárti lesz a putyinbérenc a megujulós meg a sötétzöld agymosott. Melyiknek fogsz hinni a Nagy Vitában?

"De lehet mérnökök vitája is" Olyan nem agyon lesz mert nem találsz olyan mérnököt aki ne röhögné el magát a megujuló hallatán. Szerinted puszta véletlen, hogy az atomfikázó szervezetekben 0 db mérnök áll a tarisznyás bölcsészek mellett?

dare 2017.09.10. 19:54:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Talán 70, de lehet az addigra 60% is.
Ez sok mindennek a függvénye, pl a 60% becslés is nagyon optimistának tűnik most, és ez annak is a függvénye, milyen támogatásokat kapunk fejlesztésekre, erőltessük-e ezt a témát vagy nem, akarunk-e a kényelmes atomenergia nélkül létezni...?
Sok múlik Európán, hogy milyen lesz.
Én megreformálnám a jelenlegit, és semmiképp nem dobnám el a megjavíthatóságot, mint lehetőség.
Itt középen okosnak kell lenni, nem szabad elköteleződni egyik oldalra sem.
Akkor biztos lennék benne, így nem tudom.

dare 2017.09.10. 20:05:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A titkosítás a gyakorlati kivitelezésre és a finanszírozásra vonatkozik"
Ám legyen, én azt is elhiszem hogy azért kicsi, hogy ne fájjon.

@eßemfaßom meg áll: -jelen pillanatban még nincs, nem is állítottam egy szóval se a mostani kiváltást.
-Az ember az érveknek hisz, én nem szoktam ennyire felületesen szemlélődni.
-az nevet, aki utoljára nevet.
Hozzátenném ha 40-50 évet szenteltem volna az atomfizikának, lehet én is hasonlóképpen viselkednék. De nem is akarja őket senki meggyőzni.
Hasznos munkát csináltak, az emberiséget szolgálták, de az atom elavult technológia lesz hamarosan, bármennyire hangosan nevet is valaki mostanság ha ez szóba kerül.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.09.10. 20:12:00

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Baromság? Mondja, akinek nincs gerince és védi a köztörvényes tolvajokat. Leszarom, hogy korábban mennyit loptak érted? Ott legalább volt törekvés az "üvegzsebre". A fidesz már nem is próbálkozik. A törvénykezés is a lopás elősegítését szolgálja. Hogy van gyomrod ilyeneket védeni bammeg?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 20:12:21

@dare:

"én azt is elhiszem hogy azért kicsi, hogy ne fájjon. "

Ne hidd el, győződj meg róla. Az infók nyilvánosan elérhetők.

"pl a 60% becslés is nagyon optimistának tűnik most"

Ezt mondom én is, ezért sejtek inkább min. 70%-os importfüggőséget Paks 2 nélkül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 20:16:08

@dare:

"az atom elavult technológia lesz hamarosan"

Érdekes, amit írsz. Inkább a nap- és szélenergia elavult, végtére is mindkettőt évezredek óta használja az emberiség. Lásd vitorlás hajók, szélmalmok, vagy növénytermesztés, amely a Nap energiáját hasznosítja.

Az atomenergia meg 100 éves sincs. Nem elavult, max. áttérünk a fúziós energiatermelésre, ha egyszer végre-valahára sikerül.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 20:18:07

Amúgy tudtad, hogy a szénerőművek és gázturbinás erőművek is napenergiát használnak?

dare 2017.09.10. 20:19:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ne hidd el, győződj meg róla. Az infók nyilvánosan elérhetők."

Jó.
Majd visszatérünk erre jövő tavasszal.
Addig ne agyaljunk rajta.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 20:21:17

@dare: "jelen pillanatban még nincs" Szóval ne álljunk neki építeni a meglevő technikával áramgyárat mert lehet, hogy valamikor majd lesz jobb. Vagy mit akartál ezzel mondani?

"Az ember az érveknek hisz"

"Vonja vissza! Nemigaz kampánnyal választást nyerni nemigaz országhoz vezet"

ismerős? Elhitték a szavazók? Hazugság volt? Te egy ilyen vitára vársz ahol az "nyer" aki pofátlanabbul tud hazudni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 20:21:55

@dare:

Miért jövő tavasszal? Már most is elérhetőek. A szerződések tartalma nem változik meg tavaszra.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 20:23:41

@dare: "de az atom elavult technológia lesz hamarosan,"

Szóval tudod a jövőt, akkor minek erősködsz azzal a vitával?

dare 2017.09.10. 20:39:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jól van na.
Olyan erőszakos vagy, bele fogok nézni.

@eßemfaßom meg áll: Nem én mondom ezt.
A kettő együtt a jó jelenleg, viszont mások szerint (nem szerintem) ez elavult lesz.
A vitát meg hagyjuk, úgyse fog soha ehhez hasonló megvalósulni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 20:48:27

@dare:

Az én kedvemért aztán ne nézz bele. Nekem mindegy, mit teszel.

"viszont mások szerint (nem szerintem) ez elavult lesz. "

Az előbb még saját véleményként, sőt magabiztosan tényként állítottad:

"...bármennyire hangosan nevet is valaki mostanság ha ez szóba kerül."

Ami az elavultságot illeti, az atomcsapda.blog.hu nevezte elavult gőzgépnek. Olvass bele a posztjaikba, talán ideológiai társakra találsz. :) Főleg a cicust ajánlom figyelmedbe.

dare 2017.09.10. 21:01:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem állítottam saját véleményként, de akár lehet az is.
Magabiztos tényként állítom, ez lesz a forgatókönyv.
Egyébként látom nehezen szabadulsz a témától, ha már ennyire benne vagy kifejthetnéd te is a nézeteidet.
Milyen jövőképet képzelsz el?
Mennyire fogja nekünk megérni Paks2?
Bukni vagy nyerni fogunk majd ezen a beruházáson?
Európán belül vagy kívül képzeled el a következő 20-30 évet?
Az oroszokkal vagy Európával kereskedjünk többet?
Putyint milyen embernek tartod?
Milyen embernek tartod Merkelt?
A gazdasági felzárkózásunk meg fog torpanni, vagy rohamosan fog emelkedni a közeljövőben?

dare 2017.09.10. 21:03:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem olvastam az atomcsapda blogot, de kíváncsi lennék a te ideológiai társaidra is.
te kiket olvasol, honnan informálódsz?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 21:03:37

@dare: "de részletesen felvázolva előttük a lehetőségeket, az általában megkönnyíteni a lázadások csendesítését."
Pont hogy nem. Ha elkezdesz valamit részletesen magyarázni, akkor azt a nép nem érti meg. Egy mondat, és annyi. Ezt használja mindegyik oldal.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 21:07:30

@Narancs illatú fingola:
Nem védek én senkit. A hatalom csúcsára azért törekszenek emberek, hogy abból előnyeik legyenek. Ez van mindenhol.
Törekvés volt az üvegzsebre :D:D Ja. Most meg ha Orbán kollégiumi portásának az unokája megnyer valami közbeszerzést, akkor nem nézed, hogy ki, mit, mennyiért, mit épít, csak ordítasz, hogy lopnak.
Mondom, ha a strabag metróállomást épít, akkor az rendben. Ha a strabag elől megnyeri a pályázatot a mészáros, akkor ordítasz, hogy lopnak.

dare 2017.09.10. 21:13:13

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Ebben igazad van, eddig ez történt.
És sajnos tényleg azok is felülnek erre a vasútra, akiknek nem kellene.
Néha azt érzem, a nép nem igényel mást.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 21:20:39

@dare: Bár nem tőlem kérdezted, de én is válaszolok

Milyen jövőképet képzelsz el? - Olyat, amiben lesz áram.
Mennyire fogja nekünk megérni Paks2?
Bukni vagy nyerni fogunk majd ezen a beruházáson? - Ezt nem lehet így nézni, értsd már meg. Tegyük fel, hogy nem építik fel. Itt állunk és vásárolunk külföldről. Mi van, ha éppen nem tudnak eladni, mert akármiért. Mi van ha éppen ki akarnak baszni velünk, és úgy gondolják, hogy 2-3 nap sötétség után könnyebben lehet akármiről tárgyalni. Mi van, ha - mivel tudják, hogy nincs más választásunk felemelik az árat a csillagokba. Basszus, a poroltó készülék megéri neked, hogy van? Az emberek 90%a soha nem használja.

Európán belül vagy kívül képzeled el a következő 20-30 évet? - Senki nem akar kilépni egyébként. Viszont ahogy ez az unió kinéz, 30 év múlva nem lesz sehol. És egyébként sokkal szimpibbek mostanában még a szlovákok is mint a németek.
Az oroszokkal vagy Európával kereskedjünk többet? - Azzal akivel jobban megéri. Van olyan kereskedő a világban, aki előre eldönti, hogy kinek ad el többet?
Putyint milyen embernek tartod? - Olyannak, aki a saját népének az érdekében cselekszik. Racionális kemény embernek.
Milyen embernek tartod Merkelt? - Olyannak aki a saját népével baszik éppen ki, és idegeneknek kedvez. Egy álomvilágban élő hülyének tartom.
A gazdasági felzárkózásunk meg fog torpanni, vagy rohamosan fog emelkedni a közeljövőben? - Azt majd eldöntik nyugaton. Hazai ipar alig van- hála a privatizációnak. Mitől emelkednénk?

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 21:29:52

@dare:
"Nem én mondom ezt. "

" dare 2017.09.10. 20:05:14

Hasznos munkát csináltak, az emberiséget szolgálták, de az atom elavult technológia lesz hamarosan, bármennyire hangosan nevet is valaki mostanság ha ez szóba kerül. "

Valaki feltörte a nicked

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 21:31:10

@dare:
"Putyint milyen embernek tartod?
Milyen embernek tartod Merkelt?"

Putyint olyan embernek tartom akivel Merkel boldogan kereskedik.

dare 2017.09.10. 21:34:40

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Azt írod, majd nyugaton eldöntik a felzárkózásunk.
És mi kikkel szórakozunk jelenleg?
Nem épp a könnyű utat választottuk.
Amúgy meg mindegy, a félelem alaptalan, nem fog senki semmit se lekapcsolni, meg megregulázni minket.
Ez nem történik meg a mai világban, nem az számít mit akar valaki, az számít mi az érdeke.
Amúgy nekem az elköteleződés egyre nyilvánvalóbb.

dare 2017.09.10. 21:35:45

@eßemfaßom meg áll: Hát ez az, erről beszélek.
Akkor mitől félsz?

dare 2017.09.10. 21:39:00

@eßemfaßom meg áll: Még mindig ott tartunk, hogy nem én mondtam ezt, csak azonosultam vele.
Nem én találtam ki, viszont elhiszem.
Aki mást hisz, akár ki is fejtheti a jövőképét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 21:52:18

@dare:

Elég sokat kérdezel. Mivel nem tanár-diák viszony van köztünk, kérlek, először te válaszolj a saját kérdéseidre. Ha veszed a fáradságot a válaszra, én is válaszolok a tiédhez hasonló részletességgel.

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 22:01:48

@dare: Biztos vagy benne, hogy én a paks2 támogató félek a Putyinnal való kereskedéstől?

eßemfaßom meg áll 2017.09.10. 22:02:55

@dare: "Még mindig ott tartunk, hogy nem én mondtam ezt, csak azonosultam vele. "

Szerintem te egy fárasztó hülye vagy aki csak szórakozik velünk.

Ezt nem én mondom csak azonosultam vele

dare 2017.09.10. 22:03:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ritka egy fárasztó ember vagy.
Nem veszek én már semmilyen fáradságot az irányodba.
Egyébként a tanár-diák viszonyt én is említhetném.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 22:04:38

@dare:

"Még mindig ott tartunk, hogy nem én mondtam ezt, csak azonosultam vele. "

Lehet, de valahogy elfelejtetted ezt jelezni:

"Hasznos munkát csináltak, az emberiséget szolgálták, de az atom elavult technológia lesz hamarosan, bármennyire hangosan nevet is valaki mostanság ha ez szóba kerül."

Ezt nemigen lehet úgy értelmezni, hogy "hogy nem én mondtam ezt, csak azonosultam vele. "

dare 2017.09.10. 22:07:11

@eßemfaßom meg áll: Már személyeskedünk is.
Na hess picsába.

Egyébként meg te vizionáltál sötétséget.
Az meg hogy ki szórakozik, hát nézőpont kérdése.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 22:10:45

@dare:

Aha, érvek elfogytak, jön a személyeskedés. Csak a kérdésekre ne kelljen válaszolnod. :D

Én nem neveztelek téged semmi negatív néven, te meg ezzel jössz... Nos, nem teszem meg neked azt a szívességet, hogy hasonlóképp válaszolok neked.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.10. 22:13:00

@dare:

"Na hess picsába. "

Nocsak, a végén csak kilóg a kapanyél a szádból. :D

dare 2017.09.10. 22:18:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Elveszni a részletekben, az nagyon megy.

"Hasznos munkát csináltak, az emberiséget szolgálták, de az atom elavult technológia lesz hamarosan" és nem azért mert én azt mondom, hanem ezt mondja minden energiában jártas szakember.
De ez tudod mi, amit csinálsz?
Bohóckodás.
Egy bohóc meg ne moralizáljon.

dare 2017.09.10. 22:22:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Okosabbnak hittelek, akivel lehet eszmét cserélni.
De amit te csinálsz, az trollkodás.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 23:33:08

@dare: "És mi kikkel szórakozunk jelenleg? "
Istenem. Az nem szórakozás, hogy az ember kiáll a véleményéért.
Hogy él a jogaival. Hogy ellentmond.

Van az a vicc, hogy van 3 bika, meg mindháromnak egy-egy tehene. AZtán egy nap hoznak egy új bikát, amelyik mindegyiknél nagyobb és erősebb. A legnagyobb önként félreáll, a középső is, a legkisebb meg elkezd fujtatni, meg toppog.
A másik kettő megkérdezi, hogy most tényleg meg akar-e verekedni a tehénért.
A legkisebb meg mondja, hogy dehogy, csak nem akarja, hogy összetévessze a tehenével.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.09.10. 23:33:30

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Te nem tudod, hogy én miért ordítok. Én például inkább csak nem értem, hogy Hagyó hogyan kap kártérítést? Miért nem sikerül elítélni? Te érted? És Gyurcsány? Ha csak a fele igaz annak, amivel vádoljátok? Soroljam? És olvasd már vissza a kommentjeidet és akkor mondjad, hogy nem véded a fideszt. Ehhh... a faszt pazarlom ráad az időmet. Aki mára fideszes maradt, az a legalja, olyan, aki a mindennapokban is hajlamos a gerinctelenségre.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 23:35:22

@dare: "de az atom elavult technológia lesz hamarosan" és nem azért mert én azt mondom, hanem ezt mondja minden energiában jártas szakember."
Hány energiában jártas szakember mondta ezt? Meg főleg hol?
És akkor mi a nem elavult?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.10. 23:39:45

@Narancs illatú fingola: Gyurcsány esetében mintha elévülés lett volna, azért nem emelhettek vádat. Hagyóról fogalmam sincs.
Frankón nem értem, hogy mit kérdezel, ha egyáltalán kérdezel valamit.

eßemfaßom meg áll 2017.09.11. 08:06:45

@dare: "és nem azért mert én azt mondom, hanem ezt mondja minden energiában jártas szakember"

Akikre te gondolsz azok a napelemforgalmazók meg a sötétzöldek, ne keverd őket össze az energetikai szakemberrel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.11. 09:25:10

@dare:

"Okosabbnak hittelek, akivel lehet eszmét cserélni. "

Eszmét cserélni csak olyasvalakivel lehet, akinek vannak eszméi. Neked sajnos csak TÉVeszméid vannak.

Azt viszont elismerem, hogy személyeskedésben profi vagy. Most már trollnak is nevezel. Meg bohócnak.

Nézz a tükörbe, abban látsz trollt és bohócot is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.11. 09:30:44

@dare:

"'de az atom elavult technológia lesz hamarosan' és nem azért mert én azt mondom, hanem ezt mondja minden energiában jártas szakember."

Akkor sorold fel őket a szakmai végzettségük és jelenlegi pozíciójuk megjelölésével együtt. Ne csak állíts, hanem bizonyíts is. Enélkül üres duma, amit itt levágsz.

Paróczai 2017.09.11. 12:06:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Teljesen igazad van. Az atomenergiának jelenleg nincs alternatívája és a Franciák ezt nagyon jól tudják, míg a Németek hülyére zöldültek.
Hajrá Paks, kell a hazai áram!

Paróczai 2017.09.11. 12:10:07

A cikkről csak annyit, hogy Bernike ki a bánat, hogy így oda vannak érte? Egy szerencsétlen, kis, támogatással alig rendelkező pártocska nagypofájú szüfrazsettje. Se tudás, se kiállás, se karizma. Ő a sima nulla!

dare 2017.09.11. 16:41:58

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: @eßemfaßom meg áll: @Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem tudom eldönteni ki szórakozik, és ki az akit ez tényleg érdekel közületek, akit érdekel azoktól elnézést a hangnemért, fordított esetben ennyi akadékoskodás után szerintem ti is ekkora dilemmába lennétek mint én.
Ha valóban érdekel bárkit is az alternatív lehetőségek és a megújulók térhódítása, az másképpen viszonyulna a kérdéshez, mint ahogy teszik ezt sokan.
Általában csak a teljes elutasítást érzi az ember, egy fejlődő technológia, hangsúly a fejlődő szón van, szóval még van mit tanulni és fejleszteni minden megújuló energia tekintetében, ezért nem jelenteném ki teljesen magabiztosan (ahogy azt teszik manapság sokan), hogy az atom a legjobb technológia.
Jelenleg valóban az, viszont nem lehet csak és kizárólag csak ezt erőltetni, mert könnyen kerülhetünk lemaradásba a megújulók terén, ha teljesen elhanyagoljuk, vagy ha kevésbé tekintjük fontos tényezőnek hazánkban.
A geotermikus, a biomassza, a nap, szél, víz mind-mind fejleszthető és kivitelezhető hazánkban, a baj ott kezdődik ha kevesebb figyelmet szentelünk neki, mivel itt van a jó öreg Paksunk, a kényelem netovábbja.
Persze még így is nagy az energiaigényünk (gáz, olaj, áram), és egyre nagyobb mértékben szorulunk behozatalra, ami nem éppen az önálló gazdasági jövőképet vetíti elénk Paks2-vel sem.
Az orosz gáz mondhatni napjainkban végtelen, az orosz olaj drágul, az áram importja pedig egyre nagyobb, mivel olcsóbb behozni, mint itt előállítani.
Ez a folyamat javulni nem fog, a gáz is negatív tartományba fog kerülni, tehát minden jel arra mutat, hogy a saját gazdaságunk erősítése érdekében egy kicsit magunkkal is kellene foglalkozni.
Most jön az a vélekedés, de hisz Paks2 akkor micsoda?
Talán a legnagyobb függés az urán, mivel nekünk nem sok uránbányánk van (konkrétan 0), ezért erre alapozni a következő pár évet azért elég nagy optimizmusra adhat okot a kormánynál.
Én nem ellenzem akkora elánnal az atomenergiát, de ha hamarosan elkezdik az építését, félek attól ez háttérbe szorítja majd a megújulók fejlesztését, a velük való foglalkozást, és kevésbé lesz napirenden az átállás korszerűbbre, mivel azért meg is kell térülni egy ekkora beruházásnak.
Mondhatni aki keres az talál, én találtam egy vitát (igaz nem friss, véleményem szerint az építésig már nem is lesz), ami nem teljesen objektív, viszont felszólal benne Aszódi Attila a közönség soraiból, az egészet érdemes végighallgatni, vannak benne pro-kontra felszólalások a közönség sorai közül.
Ami a legfontosabb benne, Aszódi se tesz benne olyan kinyilatkoztatást, amit sokan tesznek manapság a bővítéssel kapcsolatban, nem tudhatjuk még, amit sokan már tudni vélnek (vagy éreznek).
youtu.be/2UsvdBKfccQ

Ez egy még régebbi (sajnos) konzultáció szakemberekkel:

youtu.be/vTbnGbjRLcQ

Itt pedig egy "hülye sötétzöld" a finanszírozásról, ami nem éppen nyugalomra ad okot:
greenpeace.blog.hu/2017/05/16/egyenetlen_beszed_paks_ii-rol

Egyébként lehet tényleg valami "hülye sötétzöld" oldalon olvastam az elavultságról, de ez nem zárja ki azt, hogy ne tudnék vele azonosulni.
Órási az energiaigény napjainkban, amit atom nélkül nemigen tudnánk fedezni.
De hogy mit hoz a jövő?
Na ez az amit senki sem tud.
Viszont a kormány el fogja kezdeni Paks2 építését, mihelyst megnyerték a választásokat, szinte teljesen értelmetlen most erről egyáltalán beszélni is.
Ez vajon meg fogja-e nekünk érni?
Majd kiderül, csak jó lenne ha senki nem állítaná magabiztosan a tévedhetetlenséget.
Ez ugyanúgy érvényes az atomot ellenzőkre is.
Ebben a kérdésben ki kellene zárni a politikát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.11. 17:09:47

@dare:

"Nem tudom eldönteni ki szórakozik"

Galambom, mi szórakozunk rajtad. Olyan ezerszer, százezerszer leírt és megrágott dolgokat hozol fel, hogy az már fáj.

"akit érdekel azoktól elnézést a hangnemért"

Kiscsillag, nem úgy lépünk be egy ismeretlen kocsmába, hogy pofán vágjuk az összes bent lévőt. Te ezt tetted. Trollozol, bohócozol, picsába küldesz másokat. Lehet, hogy te ezt jópofának tartod, de ez téged minősít.

"egy fejlődő technológia, hangsúly a fejlődő szón van, szóval még van mit tanulni és fejleszteni minden megújuló energia tekintetében, ezért nem jelenteném ki teljesen magabiztosan (ahogy azt teszik manapság sokan), hogy az atom a legjobb technológia. "

Egyetlen mondatban mondasz ellent önmagadnak. Nem kis teljesítmény. Ha még fejlődő technológia, ha még van mit fejleszteni a megújulókon, akkor nem érdemes egy gyorsan avuló (hiszen gyorsan fejlődik szerinted) technológiába beruházni.

Mellesleg nem nagyon fejlődik. A szélkerekek nagyon megközelítették a lehetséges maximumot, e téren nem sok fejlődés várható. A mai napelemekbe a gyártók rengeteg pénzt fektettek, és mivel alacsony a profitrátájuk a nagy verseny miatt, nem törik magukat jobb eszközök gyártására: először meg kell térülniük a meglévő beruházásoknak. Eredmények persze vannak, de mind baromi drága, sokkal drágábbak, mint a velük elérhető hatásfok-növekedés.

Te csak pofázol bizonyíték nélkül. Hiába kértelek, hogy sorold fel az atomenergia elavultságát bizonygató energetikai szakembereket, sunyin hallgattál. A te dolgod, végül is csak jellem és gerinc kérdése... Az eddigi megnyilvánulásaid alapján neked egyik sincs.

Én bizonyítok is:

"Mindent összevetve az összes mértékadó elemzés még 10-20 évig biztosan a ma elterjedt Si alapú rendszerek kereskedelmi uralmát vetítik elő."

www.ingyennapelem.hu/blogok/hova-fejlodik-a-napelem-technologia

A szerzőről: "A BME Villamosmérnöki Karának műszer- és irányítástechnika alkalmazása szakán, a KKVMF szervezés és számítástechnika alkalmazása szakán és az UNIDEB Meteorológiai karán, megújuló energetikai szakértő szakon végezte tanulmányait."

Azért érdemes elolvasni az egész írást, tanulságos. Amúgy 2015-ös írás.

Az általad írt többi baromsággal most inkább nem foglalkozom, nem ütik meg azt a szintet, hogy reagálást érdemeljenek.

dare 2017.09.11. 18:44:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem akartam már válaszolni, mivel beigazolódott: te egy kullancs vagy (vérszívó).
De aztán úgy voltam vele, ha te jól szórakozol, akkor legalább ezt a kis örömöt megadhatom neked, a gyerektől se szép dolog elvenni a játékot, ha jól érzi magát vele.
Kivéve persze ha árthat vele magának, de esetedben ez nem valószínű, téged ez maximálisan boldoggá tesz, sekélyes módja ugyan az örömszerzésnek, de hát ízlések és pofonok...
Tökélyre fejlesztetted a kullancskodást, ezért még egy nagy respect is jár, kevesen figyelnek fel az értékekre (még ha az negatív tulajdonság is), de én észreveszem, és egy bólintással honorálom is a nagy igyekezetet. Azt viszont már ne várd el tőlem, hogy veled együtt is örüljek ennek a szellemi leépülésnek amit itt bemutatsz nekem, meghagyom neked örömforrásnak, nem ítéllek el érte.
Fogadni mernék rá egy linkemet se nyitottad meg, így viszont nehéz közelítenünk egymáshoz, ha valaki csak a saját igazságát ismeri, azzal nem lehet érdemi vitát folytatni, ezért veled ezt lezártnak is tekintetem.
Még beköhöghetsz valami szellemeset a saját ki örömforrásod kielégítése végett, megpróbálom majd a helyén kezelni, és igyekszek majd nem válaszolni rá, nem szeretek én se beteg lelkű embereken élősködni.
Ne fogd vissza magad, a te örömöd az én örömöm is.

Ps: "Azért érdemes elolvasni az egész írást, tanulságos. Amúgy 2015-ös írás."
Veled ellentétben én elolvastam amit linkeltél.
De hogy te is elolvastad-e, abban már nem vagyok teljesen biztos.
Fuss neki még egyszer, tényleg érdekes adatok vannak benne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.09.11. 18:54:15

@dare:

"beigazolódott: te egy kullancs vagy (vérszívó)."

:)

"nem szeretek én se beteg lelkű embereken élősködni."

Én viszont igen, ezért szívom élvezettel a véredet. :D

"igyekszek majd nem válaszolni rá"

Kétlem, hogy meg bírod állni, de nosza rajta, bizonyíts.

eßemfaßom meg áll 2017.09.11. 20:03:36

@dare: "A geotermikus, a biomassza, a nap, szél, víz mind-mind fejleszthető és kivitelezhető hazánkban"

A geo mennyisége lófasz de legalább drága, a biomassza magyarul erdőégetést jelent, hajrá hajrá túl sok erdőnk van úgyis, a nap a szél ki lett tárgyalva, időjárásfüggő, nálunk eléggé szar helyzetben vannak, a vizenergia szintén lófasz, kisköre a legnagyobb magyar vízerőmű tud csúcsra járatva valami 20MW-ot kitolni magából. bősznagymaros is csak paks töredékét tudta volna. Ez van, lapos ország nincs esése a folyóknak.

eßemfaßom meg áll 2017.09.11. 20:09:30

@dare: "De hogy mit hoz a jövő?
Na ez az amit senki sem tud. "

A jövőt a jelenben kell elkezdeni építeni, a jelenben elérhető eszközökkel, a "senkinekmtudjamilesz" garantáltan nem fogja ellátni az országot árammal egy évtized múlva
süti beállítások módosítása