A valódi viták otthona

Reflektor

Kérjük, vigyázzanak, az atomreaktorok leállnak!

Paks2 öngyilkos küldetés a Fidesz-KDNP-vel és holdudvarával

2017. március 23. - macska az úton

szomszedok_forever.jpgA felújítottnak mondott, valójában 99.99 százalékban új orosz metrószerelvényeknek 15.000 kilométert kell futniuk meghibásodás nélkül, hogy forgalomba állhassanak. Ennyi idő és ekkora távolság elegendő ahhoz, hogy kijöjjenek a hibák. A hibákat pedig értelemszerűen még azelőtt ki kell javítani, hogy a mindennapi használat során azok bárkire is veszélyt jelenthessenek.

Ezek a hibák azonban nem a tesztelés során, hanem az ünnepélyes átadást követően jöttek elő. Állítólag. Ráadásul szinte azonnal. Feltételezhető persze, hogy a jelzett hibákról már a tesztelés során is tudtak, de ezek kijavítása kevésbé volt fontos, mint az, hogy kicsit befogják a száját azoknak, akiknek baja van a budapesti tömegközlekedéssel vagy éppen a rettenetesen túlárazott, haszontalan vagy épp botrányosan kivitelezett mutyiberuházásokkal, az azokra elszórt 1000 milliárdokkal. Sok volt a bukta az utóbbi időben, kellett végre némi siker, na. A cirkusz és kenyérből pedig a cirkusz ideje érkezett el.

A most észlelt meghibásodásoknak nagy valószínűséggel nem az az oka, hogy kevés a 15.000 kilométer, hanem az, hogy a szakmai kritériumoknál ma már lényegesen fontosabb a politikai nyomásnak való megfelelés kényszere. Ez a kényszer persze több szinten érvényesül. A haverok pénzt akarnak. A kormány és hű szövetségesei vagy hűbéresei (lásd még Tarlós) pedig emellett még sikereket is szeretnének felmutatni. A hozzáértésnek már se értéke, se jelentősége nincsen. A harmadik lépcső az lehetne, hogy a lakosság is jól járjon, de rájuk ugye a döntéshozók a legkevésbé sem kíváncsiak. Az pedig rég nem releváns kérdés, hogy valami gazdasági szempontból is jó befektetés legyen.

A hármas metró (leendő) felújításának tragikomikus jellege komoly hasonlóságot mutat a metrószerelvények felújításával. Míg az életveszélyesnek mondott vonal felújítása azért nem kezdődhetett el, mert a pályázatok, különösen a buszpótlásra vonatkozóan, nem úgy kerültek kiírásra eredetileg, hogy biztosan a kormányzati holdudvarnál landoljanak majd a megrendelések és ezért tört ki a hiszti, addig a szétrohadt metrókocsik lecserélését kezdetektől az oroszoknak szánták.

Mindez állítólag az egyik nem nyilvános feltétele volt a sok közül annak, hogy az évszázad üzletére (idézet a kormánypropagandából) Putyin rábólintson. Azaz se orosz milliárdok (kölcsön formájában) nem áramlanak a magyar gazdaságba, se új orosz atomerőmű nem épül az oroszok által, ha ez a biznisz és még ki tudja mi minden nem a megfelelő helyen köt ki. Amit a holdudvarban biztosan sokan sajnálnának, hiszen a kölcsönből és a beruházásból meg a kapcsolódó fejlesztésekből jutna a haveroknak is meg a GDP-t is lehetne mesterségesen pörgetni rendesen. Hűségeskü letéve.

De akkor, amikor a kormányzat számára ennyivel fontosabbak a haverok és a látszat látszatának fenntartása a hozzáértésnél, a biztonságnál, a gazdaságosságnál, akkor vajon mit várhatunk egy még ennél is sokkal nagyobb, az ország vagy épp Európa egészét érintő beruházástól? Mennyire nevezhető felelősnek ez a kormányzati hozzáállás? És szakmainak? Ha már azért nem lehet népszavazás Paks2-ről, mert az istenadta nép nem ért hozzá, vajon Orbánék kezében volna a megfelelő helyen a döntés?

Rengeteg felesleges dolog épült az elmúlt években. Rengeteg fontos dolog is, csak épp használhatatlan minőségben. Volt rá pénz, kaptunk eleget az EU-tól. A megtérülés, a jövő építése azonban valamiért soha nem volt szempont. Az előremenekülésen kívül, nagyon úgy fest, nincs valódi elképzelés a gazdaságról a haverok kistafírozásán túl.

Most pedig még több hitelből még nagyobb beruházásra készülnek Orbánék, ha az orosz kocsikban nem jól nyílik az ajtó, akkor szoftvert kell frissíteni, bosszantó, de hatalmas ügynek nem mondanám. (A mindennapi használat szempontjából, a korrupciós tényező már más téma.) Ha felelős vezetőink atomerőművet építenek hasonló lendülettel, a piacinál drágább kölcsönből, ráadásul azzal a hatalommal, amelyik keleti szomszédunk területéből már kiharapott egy darabot, akkor viszont már jogosan merülhet fel: biztosan jó ötlet? Ugye nem lenne vicces, ha hasonló módon derülne fény Paks2 esetleges hibáira is?

A Fidesz-KDNP és az oroszok közti szerelem kevés jót ígér Magyarországnak. És nagyon úgy tűnik, hogy a java még el sem kezdődött.

Csepregi János írása

A kép forrása: Szomszédok Forever

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr5212365299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.03.23. 21:59:26

Elég nagy blama, majd Tarlóselvtárs intézkedik, néhány bkk fej elhullik és lesz egy használhatatlan metró!!!

Pergető 2017.03.24. 10:30:27

Az Alsrtrom kocsik nem hibásodtak meg? Dehogynem! Nem épp a szocik lopták degeszre magukat a metrón? Dehogynem!
Most pedig vádaskodik ez a banda és lopást emleget a főtolvaj mutyicsapat! Igazán hiteles a szájukból!
Inkább az Oroszokkal üzleteljünk, mint hogy Merkel és Schulz zsaroljon bennünket a hülyeségeikkel. Az Oroszok legalább hazafiak, nem úgy mint ezek az EU-s mocskok!

cso zsi 2017.03.24. 12:23:24

Tesztüzem van, éles körülmények között.
Az összes nyugati buszunk, villamosunk, metrónk problémás volt a kezdeti időszakban.
De a lengyelbe' gyártott Volvok nem bírták a pesti utakat, és a lengyelbe' gyártott Alstomok már újra gondokkal küzdenek.

pamut 2017.03.24. 12:29:04

@Pergető:
ez nagyon gyenge volt batyu elvtárs, még sorosozás sem volt benne, szedd össze magad.

Divi 2017.03.24. 12:30:40

Hiszti, hiszti, hiszti.
Igen, ez így van. Igen, ez fog történni. Lesz bármi lázadás, (tényleg) nagy tüntetés? Feláll a magyar vidék, és feljön Pestre rendet tenni? Nem. TEHÁT nekünk mint nemzetnek ez fáj annyira, hogy kezdjük ezzel valamit? Nem. Akkor bizony, ez így JÓL van. El kell fogadni, hogy a te véleményed a kissebbség véleménye. Lehet, hogy a morális erkölcsi, győzelem a tied. De attól még kissebbségben vagy. Mert a többséget ez nem érdekli.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2017.03.24. 12:38:02

Alma és körte, baromság a metrót és az erőművet összehasonlítani leállás tekintetében. Értelmesen tessék fikázni Paksot, megérdemli, de ez így demagóg faszság.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 12:55:42

Azt ugye tudod kedves blogíró, hogy ezidáig Paks-on a karbantartást és üzemeltetést rendszerint mindig az oroszok végezték.

Egy alkalmat leszámítva, mikoris franciák végezték, és Paks legsúlyosabb üzemzavarát kellett túlélnünk

atomenergiainfo.hu/atomenergetika-a-vilagban/atomhorizont-a-2003-as-paksi-uzemzavar-elharitasa
Arról, hogy üzemzavar történt, azonnal értesítik a magyarokat, nem állt fenn a sugárszennyezés veszélye, de ennek ellenére tizenegy évbe telik, hogy a baleset következményeit megszüntessék. Arról, hogy pontosan mi is történt akkor Magyarországon, és miért az oroszoknak kellett kijavítaniuk a franciák hibáját – erről szól az „Atomhorizont” című műsorunk. Jó napot kívánok!

VT Man 2017.03.24. 13:00:36

Szánalmas poszt. Hogy is volt a paksi baleset a francia kazettatisztítóval a szocik alatt?!

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 13:08:59

Francia szakértelem:

atomenergiainfo.hu/atomenergetika-a-vilagban/atomhorizont-a-2003-as-paksi-uzemzavar-elharitasa

A paksiak felhívták a franciákat és közölték ezt velük, akik viszont azt válaszolták, hogy ne törődjenek vele, a fűtőelemkötegek hermetikusak. Nem is törődtek vele egészen addig, amíg egy nagy durranás nem hallatszott és a tartályban keletkezett gőz robbanásszerűen ledobta a tartály fedelét. A fűtőelemek cirkonium-ötvözet burkolata törékennyé vált és az oldalsó fűtőelemkötegek kivételével azokat széttördelte a robbanás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.24. 13:10:45

Drága Jancsi, ezt hívják tesztüzemnek. Ilyenkor élesben, üzemi körülmények között futnak a szerelvények. Mint már fentebb írták, ilyenkor más beruházásoknál is jött/nnek elő hibák. Ez teljesen normális.

A russzofóbiádat meg kezeltesd.

Amúgy meg @Ballib cenzúrázók réme 25: és @VT Man: megírták a lényeget.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.24. 13:13:21

Látom a neten szélsebesen terjed a hülyeség....

1. Nem az a cég építi az atomerőművet, ami a metrút újította fel.
2. A csilivili szuper nyugati villamos és metró hogy is kezde? Minden rendszer élettartama elején előfordulnak apróbb meghibásodások. A "kádgörbe" tetszik tudni..

Larry Silverstein 2017.03.24. 13:13:39

Az Alstrom metró ugyanígy lerobbant.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.24. 13:14:19

Vagy akkor a cikket összehányó ember akkor nem ül be francia és német kocsiba sem? Airbusszal sem repül, mert ezen országok termékei is meghibásodnak?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.24. 13:16:30

Még egy dolog, Jancsika! A franciák ugye durva balesetet ookozrak Pakson, a németek csaltak a dízelautókkal, a Samsung mobilok robbannak - hát kiben lehet manapság megbízni?

Megvan! Észak-koreai cuccom még soha nem romlitt el, vegyünk akkor atomerőművet Észak-Koreától.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.24. 13:20:10

@molnibalage:

"A "kádgörbe" tetszik tudni.."

Gondolod, hogy tudja, mi az? Biztos egy selejtes fürdőkádra gondol. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.24. 13:21:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Manapság a divat az, hogy a kertének blogot írnak és a kevés értelmes ember meg folyamatosan kommenteli, hogy mekkora hülyeségeket írnak ezek a kretének...

Jeff 2017.03.24. 13:21:48

Who the fuck is Janos Csepregi? A szarkeverésen kívül mihez értesz?

Lady Ann 2017.03.24. 13:25:31

@Hakapeszi Miki: Ez megfelel: földtanilag aktív területre építik?

igazi hős 2017.03.24. 13:34:44

@Pergető: "Az Oroszok legalább hazafiak" Akkor mi bajod az iszlám hódítókkal, ők még inkább hazafiak. Mikor robbantotta fel egy orosz magát a "haza dicsőségére"?
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Drága Jancsi, ezt hívják tesztüzemnek. Ilyenkor élesben, üzemi körülmények között futnak a szerelvények." Nem, a tesztüzem utasok nélkül ment éjszakánként, legalábbis a 2-es metrón. A 3-ason is lett volna lehetőség erre, csak sietne kellett.
@poszt: A felújított metró a legnagyobb marhaság, amit csak ki lehetett találni, de így lehetett a legtöbbet lopni belőle. PaksII-ből viszont akkor is rengeteget lehet lopni, ha rendesen megcsinálják. Látjuk, hogy a magyarok félnek mindegy, hogy mennyire lesz használható az eredmény, feltéve, hogy elég drága az építkezés (lásd Puskás stadion), de a Roszatom nem engedhet meg magának további blamázsokat a VVER-1200-as erőművekkel, már most is túl sok a negatív reklám, mást meg nem tud építeni.

konrada 2017.03.24. 13:39:41

@igazi hős:
...akkor is pont úgy leálltak az első napokban, mert van a forgalomnélküli teszt, meg a forgalom alatti.
A homokzsákok meg messze nem tudják modellezni azt az igénybevételt, mint az utasok. Ez volt annak idején az alstromnál is az oka az ajtóhibáknak: ti. nem ugráltak be egyszerre több ajtón is a zárás közben...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.24. 13:46:32

@igazi hős: Semmiféle blamázs nincs a VVER-1200-zal...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.24. 14:02:02

@igazi hős:

Tehát te is elismered, hogy tesztüzem, csak utasokkal.

nu pagagyí 2017.03.24. 14:15:52

Na, ez is szarrá vált.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 14:23:20

Világhírű az oroszok technológiai fegyelme. Atomot nekik! Illetve atomot tőlük nekünk! Mert megérdemeljük.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 14:26:36

@Ballib cenzúrázók réme 25: "ezidáig Paks-on a karbantartást és üzemeltetést rendszerint mindig az oroszok végezték."

Te Kubatov szégyene! Ki fog rúgni, ha megtudja, hogy Paks2 ellen agitálsz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 14:33:06

@Ballib cenzúrázók réme 25: "egy nagy durranás nem hallatszott és a tartályban keletkezett gőz robbanásszerűen ledobta a tartály fedelét. A fűtőelemek cirkonium-ötvözet burkolata törékennyé vált és az oldalsó fűtőelemkötegek kivételével azokat széttördelte a robbanás."

Nem. Az elégtelen hűtés miatt keletkezett vízgőz megemelte a tartály tetejét, és a hirtelen beáramló hideg víz miatt szétrepedtek a fűtőelemek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.03.24. 14:34:39

@Pergető: Fú de utálom azokat a pofákat, akik mindenre csak azt tudják mondani, hogy "bezzeg a szocik". Ez nem mentség, vagy indok a fidesznek semmire. Te nem unod magadat bammeg? EGyébként pedig Alstom kocsikkal 2 metróvonal működik jópár éve érezhetően ó minőségben és komfortérzettel. Másrészről vádaskodj csak, de lassan 8 éve van hatalmon a fidesz, Polt Peterestől, Handó Tündéstől. Miért nincs sitten, akit lopással vádolsz?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 14:35:34

@molnibalage: "Minden rendszer élettartama elején előfordulnak apróbb meghibásodások."

Igen. Paks2 apró meghibásodása miatt esetleg tízezer évre ki kell üríteni Paks 250 km-es körzetét.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 14:42:07

ha már orosz kapcsolatok, akkor nem árt megjegyezni, hogy a szocik alatt 2004-2007 közötti hírszerzés feje, bizonyos Galambos Lajos volt, aki magyar titkosszolgálati dolgozókat , orosz titkosszolgák által elvégzett poligráfos vizsgálatnak tette kei:

index.hu/belfold/2017/03/21/titkosszolga_orosz_fenyegetes_romagyilkossag_interju/
"Galambos tábornok úr lehetővé tette, hogy bolgár kollégák poligráfos vizsgálat alá vessenek aktív magyar kollégákat."
...

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 14:43:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Paks eddigi összes kritikus meghibásának okozója Francia erőmű cég volt, és az oroszok hozták azt is rendbe.

Dzsok 2017.03.24. 14:45:16

A felújított és a következő 30 évnek szánt metrón nincs légkondi.
index.hu/belfold/budapest/2017/03/22/felujitott_orosz_metro_a_szelloztetessel_gond_lesz/
Felmerül a kérdés, hogy miért?

1, Felújításra írtak ki szándékosan tendert, hogy más új járművel pályázni kívánó beszállítók ne indulhassanak és ne alakuljon ki árverseny sem, hiszen ezt a típust a saját gyártója tudja olcsón felújítani/kicserélni, így kedveztek az oroszoknak.
2, Ugyanakkor szinte minden szakértő megerősítette, hogy új járművek érkeztek, tehát már ismert volt, hogy ennek a konstrukciónak nincs és nem is lesz klímája.
3, Ha a légkondi előírás lett volna és át kellett volna alakítani az orosz szerelvényeket, a költségek már akkorák lettek volna, amiből új metrót is lehetett volna vásárolni.

Konklúzió - > rohadjanak bele a budapesti utasok a "felújított " csoda metróba

Romániában a CAF-tól vettek 144 új metró kocsit 2011 és 2014-ben 45 milliárdFt-ért..... ott egy szerelvény 6 kocsiból áll és 114m hosszú és átjárható, nálunk 6 kocsi van szintén és 120m hosszú a szerelvény ami nem átjárható.....

In November 2011, Metrorex signed a €97 million contract with CAF for 16 metro trains (96 cars), with options for a further 8 sets (48 cars).[17] The 114m-long six-car trains will be assembled in Romania. They each accommodate up to 1,200 passengers and are made up of four powered and two trailer vehicles. As of November 2014, all trains have been delivered and all 16 of them entered in service, for use on line M2. As the CAF trains enter service, all of the Bombardier stock will be moved for use on line M3, according to Metrorex's plans to replace all of the old Astra IVA stock on the entire network.
In November 2014, Metrorex signed an additional €47 million contract with CAF for 8 metro trains.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.24. 14:49:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

1. Nettó faszság a hasadványtermékek és bomlási sor miatt.
2. Egyetlen piszlicsáré meghibásodás nem okoz ilyet. Vagy te kidobod az autódat, ha kiég benne az izzó...?
3. Olvadékcsapda a legeslegroszabb elképzelhető helyzetre az smafu mi?
4. Csernobilban a lezárt zóna nagy részénben a sugárzás kisebb ma, mint egy átlagos napon Deák téren.

A magadfajta természttudományos és műszaki analfabéták miért nem tudnka kussban maradni?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 14:50:52

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem kell hangsúlyoznod az orosz függőséget, Kubatov gazdád éppen elsunnyogni akarná. Lesz este fejmosás a napi trollkodás kiértékelésénél. Te kis sztahanov! Nem leszel így a hónap trollkodója, hiába van millió kommneted. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 14:57:06

@molnibalage: "Olvadékcsapda a legeslegroszabb elképzelhető helyzetre"

Csernobilban is azt hitték, hogy mindenre fel vannak készülve.

A legnagyobb katasztrófák az ilyen mérhetetlenül elbizakodott idióták miatt vannak, persze, mi mindenre felkészültünk. Mindig kiderül, hogy egy faszt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 14:59:42

@molnibalage: "nagy részénben a sugárzás kisebb ma, mint egy átlagos napon Deák téren."

Mikor költözöl? :))

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2017.03.24. 15:13:27

Én úgy hallottam, hogy ugyanaz az orosz tervezi a metrót, aki az atomerőművet.
Putyin fia, személyesen.
Ez sziklaszilárd tény, mint hogy Orbán holnap lemond. Holnap is!

saci02 2017.03.24. 15:15:10

@wmiki: a parolgas es a forras kozotti kulonbseg megy mar miki? :)

Kalmár 2017.03.24. 15:17:23

Nem is tudtam, hogy a metrót a Roszatom építi....

Hülye!

Csak úgy dobálják ki a Kalasnyikovot, meg a vodkát a népek az ablakon, mert hiba van egy felújított metrón!

Krva sötét van a baloldalon!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.24. 15:24:17

@Dzsok:

Állítólag a vezetőfülke ajtaja a régi kocsikból való, szóval ez bizony felújítás.

Bonaparte 2017.03.24. 15:37:09

Nem akarok védeni senkit, csak pontosítani szeretnék.
1. Minden működő szerkezet meghibásodási gyakorisága az ún. kád-görbe szerint alakul. Az első napokban-hetekben relatíve sok a meghibásodás. Ilyenkor jönnek ki gyártási hibás alkatrészek, beállítási pontatlanságok, miegyéb. Így volt ez a Combinónál, és az Alstom metrónál is. Aztán jön egy sok évig tartó alacsony meghibásodási gyakorisággal járó időszak, majd az elhasználódás miatt a meghibásodások száma lassan növekedni kezd.
2. Ami hiba eddig történt, az nem okozott veszély-helyzetet, éppen ellenkezőleg. (Zárt ajtót is nyitottnak jelzett, fékezett akkor is, amikor nem volt rá ok.) Ez engem inkább megnyugtat, mert azt jelzi, hogy helyes biztonság-filozófiával tervezték ezt a járgányt.
3. A metrónál válasszuk ketté a járműveket és az infrastruktúrát. Arról, hogy a járművek életveszélyesek-e, nem alkotok véleményt, bár azt tudni kell, hogy a magyar hatóságok sokkal óvatosabbak más európai hatóságoknál, és ők még nem léptek közbe. Az infrastruktúra viszont soha közelében sem járt a veszélyességnek. Nem fiatal ugyan, de a felszíni vasutaknál ennél lényegesen korosabb szerkezeti elemek is üzemelnek, teljes biztonságban. Ráadásul a síneket a 3-as metró nagy részén kicserélték, így most kifejezetten jó állapotú pályán futnak a szerelvények.

Bonaparte 2017.03.24. 15:49:39

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Csernobilban párt-utasításra végeztek el olyan műveleteket, amelyeket egy józan gondolkodású szakember soha nem tenne meg. 8-10 olyan elhibázott lépés történt, amelyekből ha csak egy is kimarad, nem történik meg a katasztrófa.
Pakson más típusú reaktor működik, mint a csernobili. (A működési elvében van lényeges különbség, nem a típusszámában.) Pakson a csernobilihez hasonló baleset akkor sem történhet, ha mindenki hülyeséget csinál.
Egyébként eddig egyszer volt számottevő gond Pakson, amikor az egyik blokk felújításához pályázaton a németek nyerték el a fűtőelemek hűtő-pihentetó tartályának leszállítását. El is baltázták rendesen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.24. 16:00:38

@Bonaparte:

Azt is tegyük hozzá, hogy katonai célú kísérletre kaptak parancsot. A parancs megtagadásáért simán főbelövés járt volna.

John Doe3 2017.03.24. 16:11:00

@Bonaparte: Naiv (nem álnaiv!) kérdés: ha mindez így van, ahogy leírod (nincs okom kételkedni benne), akkor minek kell egyáltalán felújítani a 3-as metró pályáját?

John Doe3 2017.03.24. 16:12:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azért a felújításnak vannak mennyiségi kritériumai... A metró nem Thészeusz hajója.

Bonaparte 2017.03.24. 16:28:03

@John Doe3: @Kovacs Nocraft Jozsefne:

Szó sem volt katonai célokról. De főbelövés azért még járhatott. Minden esetre én inkább főbe lövetem magamat, mint hogy egy ekkora katasztrófát okozzak.
A leállás közben energiát szolgáltató gépcsoportot akarták elhagyni (megspórolni), és arra végeztek (volna) kísérletet, hogy a leállóban levő blokk turbinái még adnak elegendő energiát ehhez. Éppenséggel adtak volna. Csak amikor 2%-on dolgozott a blokk, félbe akarták szakítani a kísérletet. Ez nem volt jó ötlet, mert a tervezésileg többszörösen elbaltázott blokk instabillá vált, a teljesítménye hirtelen több ezer %-ra ugrott. Az első egy sima gőz-robbanás volt, a második a forró gőz és az izzó grafit reakciója, ez volt a nagyobb.

Bonaparte 2017.03.24. 16:34:44

@John Doe3:
A sínszálakat is tartja valami, jelen esetben betonba ágyazott magánalj. A sérültet, repedtet (nincs sok ilyen) azért illik javítani. Az alagút szigetelését, a szellőzőrendszert, vízelvezetést, az elektromos hálózatot, miegyebet sem árt ennyi év után rendbe tenni. Arra is fel kell készülni, hogy az új szerelvények fékezéskor visszatáplálják a villanyt. Amíg csak néhány ilyen szaladgál, semmi gond, a többletet elfogyasztja a többi szerelvény. De eljön az idő, amikor mind képes lesz visszatáplálni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 17:45:42

@Bonaparte: "végeztek el olyan műveleteket, amelyeket egy józan gondolkodású szakember soha nem tenne meg"

Köszönöm! Ezzel bizonyítottad, hogy az atomerőmű rendkívüli módon veszélyes, többek között azért, mert a tervező nem tudja kizárni az emeri tényezőt.

És akkor még a magyarok legnagyobb ellenségének lehetséges szándékos szabotázsakciójáról nem is beszéltünk. Kérdezd az észteket, letteket, litvávánokat, ukránokat, lengyeleket, mi a véleményük az oroszokról, mennyire lehet megbízni a "barátságukban".

1956-ban az orosz tankok végigmentek a nagykörúton, és minden házba belelőttek egyet. Bosszúból. Akár volt ott valaki, akár nem. Utána adig nem jöhetett Magyarországra külföldi újságíró, amíg mindet ki nem javították.

"hasonló baleset akkor sem történhet, ha mindenki hülyeséget csinál."

Akkor majd történik másmilyen. Túlbecsülöd a mérnökök jóstehetségét, és alul az emberek butaságát. Itt fentebb van példának az utóbbira molnibalage.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 17:48:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Állítólag a vezetőfülke ajtaja a régi kocsikból való, szóval ez bizony felújítás."

:))

De ha nem, akkor a kilincs mindenképp. De ha az se, akkor a 4 csavar, ami tartja. Vagy legalább az együkük.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 17:50:46

@Bonaparte: "én inkább főbe lövetem magamat, mint hogy egy ekkora katasztrófát okozzak."

Talán ők is. Sajnos csak utólag jutott ez a tudomásukra.

Bonaparte 2017.03.24. 18:32:34

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ki lehetett volna zárni az emberi tényezőt, mint ahogy azóta ki is zárják már az oroszok is. A korábban említett féltucatnyi hibás lépésből ez volt az első kettő, hogy tudottan benne hagytak kockázatokat a rendszerben, és az önműködő védelmeket kikapcsolhatóra alakították ki. Az összes többi hülyeség erre épült rá.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.24. 18:40:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Túlbecsülöd a mérnökök jóstehetségét, és alul az emberek butaságát. Itt fentebb van példának az utóbbira molnibalage."

Azért kíváncsi lennék, mi a képzettséged, de kötve hiszem, hogy eléri molnibalage-ét.

Bonaparte 2017.03.24. 18:43:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Einstein is a világegyetem és az emberi ostobaság végtelen. Bár az előbbiben nem volt biztos.
Biztonságtechnikával foglalkozom, bár nem atomerőmű-technikában. Lehet olyan rendszert építeni, ami kivéd minden tévedésből eredő veszélyhelyzetet. A szándékos rosszindulat elé csak akadályokat lehet építeni, azt teljesen kivédeni nem lehet. De ez csak a technikai sík. Léteznek ezen túli védelmek is.
A mostani és a tervezett paksi erőmű pl. olyan, hogy ha szerdán délben mindenki otthagy csapot-papot és hazamegy, az erőmű biztonságosan leáll. Nem biztonsági elektronika révén, hanem a reaktor aktív zónája úgy van kialakítva. Azt nem lehet kiiktatni, átkötni, vagy más módon meghackelni.

Bonaparte 2017.03.24. 18:46:20

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Aki aznap éjjel ott volt Csernobilban, annak nem kellett főbe lőnie magát. Jócskán többet kaptak a halálos sugár-dózisnál.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 18:51:13

@Bonaparte: "azóta ki is zárják már az oroszok is"

Igen, minden tragédiából tanulnak. Ha Pakson lesz egy baleset, majd azt se követik el másodszor.

"Biztonságtechnikával foglalkozom"

Ha ilyen sarkos kijelentéseket mersz tenni, akkor akár vissza is adhatod a diplomádat, nincs megalapozva kellőképpen. Minél többet tud valaki, annál kevésbé bízik az ilyenekben.

"Lehet olyan rendszert építeni, ami kivéd minden tévedésből eredő veszélyhelyzetet."

Ha értenél hozzá, akkor ilyen mondat nem hagyná el a billentyűzetedet.

"A mostani és a tervezett paksi erőmű pl. olyan, hogy ha szerdán délben mindenki otthagy csapot-papot és hazamegy, az erőmű biztonságosan leáll."

Ebben nem kételkedem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.24. 18:56:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "mi a képzettséged, de kötve hiszem, hogy eléri molnibalage-ét."

Elképzelhető, hogy van olyan terület, amihez ért valamennyire, talán nagyon begyakorolta. Esze, az láthatólag nincs. Ehhez nyilván nem ért, a bizonytalanságát személyeskedéssel igyekszik leplezni.

Én nem szaretném, ha csak profik szólhatnának hozzá.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Unalmas lenne nekem itt egyedül. :))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.25. 00:28:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nettó kretén vagy. Nem minden atomerőmű egyforma. Amit csinálsz, az a körülbelül akkora faszság, mint ma érelni az autózás ellen a Ford T Modell baleseti statiszikájával.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.26. 18:28:20

@molnibalage: "Nem minden atomerőmű egyforma."

Abban egyformák, hogy kurva veszélyesek.

"érelni az autózás ellen a Ford T Modell baleseti statiszikájával"

Mindegy, milyen statisztikát nézel, autózni veszélyes.

Ha bekövetkezik a baj, tök mindegy, milyen kicsi volt előtte a valószínűsége.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.26. 21:05:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miért ne ülnék? De ha van lényegesen jobb, biztonságosabb megoldás, mint pl. a repülő, akkor azt használom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.26. 21:45:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

OK, akkor mivel termelsz sötétben és szélcsendben is 2GW-ot folyamatosan? Orosz földgázból, hogy az állítólagos orosz függőségre is célozzak? Igaz, tüzelhetsz német földgázt is, amely az északi vezetéken jut Németországba, de szintén Oroszországból. :D

Az idióta német Energiewende is csak annyit ért el, hogy megduplázódott a lakossági áram ára (az ipar számára nem, mert fontos a versenyképesség, vagyis a lakosság fizeti meg az ipar olcsóbb áramát is!!), saját helyett francia atomáramot használnak és a szénerőművek fokozott termelése miatt megnőtt a széndioxid-kibocsájtásuk. :DD

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.26. 21:49:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nincs szélcsend mindig egész Európában.

Ha kevés az áram, akkor azt csinálom, amit most, foszilis erőműekkel és külföldről vett árammal pótolom.

"2GW-ot folyamatosan?"

Semmivel.

"Az idióta német Energiewende"

Kedves tőled, hogy a németekért aggódsz. Nekem a magyarok fontosak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.03.26. 22:01:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Ha kevés az áram, akkor azt csinálom, amit most, foszilis erőműekkel és külföldről vett árammal pótolom."

Ne légy biztos abban, hogy mindig van épp importálható kapacitás. Főleg akkor ne számíts rá, ha mindenki más is arra számít, hogy majd importból pótolja a kieső energiát. :D

Tudom, nehéz elképzelni, de az import áram sem csak úgy simán a konnektorból jön. :D

"Semmivel. "

Aha, így könnyű. Majd ha leáll a számítógéped vagy a fűtésed (a gázkazánnak is kell ám a delej!) vagy nem nézheted a kedvenc sorozatodat, mert épp senki nem pótolta semmivel a 2GW-ot, akkor is ezt mondod?

"Kedves tőled, hogy a németekért aggódsz. Nekem a magyarok fontosak."

1) Akkor nem akard, hogy Magyarország is elkövesse azt a baromságot, mint a németek az Energiewendével.

2) Igenis aggódj a németekért, mert Németország is nagy áramimportőr. Vagyis ha mi is importálni akarunk paks2 hinya miatt, akkor pl. a németekkel kell versengenünk az import áramért. Szerinted ki tud magasabb árat megfizetni érte: mi vagy a németek? Örülnél, ha a keresleti verseny miatt drágább lenne az import (amit persze neked kell megfizetned)?

Persze tudom, fölösleges minden szó, te jobban tudod.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.26. 23:07:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ne légy biztos abban, hogy mindig van épp importálható kapacitás."

Akkor nincs mese, fel kell építeni Paks3-at és Paks4-et.
süti beállítások módosítása