A valódi viták otthona

Reflektor

Nyílt levél a Pesti Bulvár újságírójához, főszerkesztőjéhez és tulajdonosához

2017. április 10. - szénhidra

missing-puzzle-piece.jpg

Kedves Kiss András, Jabronka Richárd és Puch László, vagy akit illet! Az „A Fidesz autista gyereket használt fel Kunhalmi és Botka rendezvényének megzavarására? – videó” című cikketekhez szeretnék hozzászólni, ha tetszik segíteni nektek, mivel alighanem fogalmatok sincsen arról, hogy mi az az autizmus és milyen autista gyerekkel élni.

Azt írjátok: „Az ellentüntetők között feltűnt egy idős férfi egy kisfiúval. A kisfiú időnként zavartan viselkedett és szinte nyöszörgéssel jelezte, hogy nem érzi jól magát. Többen megkérdezték (…), a nagypapát (volt önkormányzati képviselőjelölt), hogy miért hozta ki a kisfiút egy ellentüntetésre, amikor látszik a gyereken, hogy rettenetesen érzi magát. (…) megdöbbentő választ adott. Azt válaszolta, hogy hagyják őket békén, minden rendben van, az unokája »csak« AUTISTA.” Továbbá, hogy „A következő videón ez a magát nagypapának nevező szarházi a kínos körülmények közé került s ezért egyre hangosabb autista gyereket a rendezvény megzavarásának a céljából az éppen felszólaló Botka László mögé vitte.” Illetve, hogy „Milyen ember az aki beteg autista unokájával megy el egy politikai rendezvényre?” (sic!).

Kezdeném az utolsó idézetre adott válasszal: az ilyen embert csak az különböztet meg másoktól, hogy autista gyereke vagy unokája van. Ezt abból tudom, hogy én is járok az autista fiammal tüntetésekre, az internetadó ellenit kimondottan élvezte. Igaz, én csak az Erzsébet tértől a Bajza utcáig vittem a nyakamban, miközben ő a skandálás ütemére tapsolt és nevetgélt. Az autizmus ugyanis nem olyasmi, amely lakásban vagy zárt intézményben élésre zárásra kárhoztatja azt, akinek eltérő idegrendszeri fejlődését ezzel a szóval írják le, ahogy a tüntetésről is csak nyugalmazott munkásőrök gondolják, hogy az valami káros vagy veszélyes dolog, amelynek gyereket nem szabad kitenni. Az autista gyerekkel ugyanúgy részt veszünk a tömegközlekedésben, mint a neurotipikus gyerekekkel, ugyanúgy sorban állunk velük a buszmegállóban és a boltban, ugyanúgy elvisszük a hivatalba és az ügyfélszolgálatra, úszni és kirándulni, koncertre*, kiállításra és falusi búcsúra. Igen, a túl sok inger néha sok egy autinak, bizonyos helyzetekből menekülünk. Hogy melyek ezek, azokat nem mindig tudjuk előre megjósolni, egy bevásárlás néha jó közös móka, néha vesszőfutás. Ha másképp alakul, mint ahogy terveztük, akkor jön az impovizáció, az „újratervezés”. Ugyanakkor az egyáltalán nem derül ki a mellékelt videóitokból, hogy a kipellengérezett nagyapa mennyi időt töltött a tüntetésen az unokájával, az pedig egyenesen inszinuációnak tűnik, hogy direkt azért vitte oda, hogy a hangoskodó autistával megzavarja az MSZP rendezvényét. Ami viszont látszik a felvételeken az nem más, mint az a viselkedés, amelyet az autizmust nem ismerő külvilág hisztinek szokott dekódolni és amely rosszalló megjegyzéseket, nevelési tanácsokat szokott maga után vonni. Nos, ti pontosan ugyanazt csináltátok, mint azok az idegenek, akik az autizmusról mit sem tudva feljogosítva érzik magukat, hogy az autista gyereket és kísérőjét (szülőt, nagyszülőt) megalázzák és – ami ennél is rosszabb – azután is jobban tudnak mindent, miután felhívták a figyelmüket arra, hogy a helyzet egy kicsit más, mint elsőre gondolták. Az ÜGyS-ek (Ügyeletes Gyerekgyűlölő Seggfejek) ugyanis ilyenkor, az addig csak neveletlennek tartott gyerekről megállapítják, hogy hát az autistát még annyira se szabad a zavaró viselkedése miatt embereket közé vinni, mint a szimplán rossz gyereket (ezt néha keverik azzal az álszent dumával, hogy persze az ő érdekében).

Ha  nagyapa valóban elébe helyezte a saját igényeit (hogy elejétől végéig részt vegyen a tüntetésen) az unokája igényeinek (hogy ne vegyenek részt, inkább menjenek onnan), azt valóban felróhatja neki mondjuk a saját családja, de ez egyrészt nem eldönthető, másrészt - feltéve, de nem megengedve, hogy a nagypapa tényleg hülye volt – nem jogosít fel titeket arra, hogy olyat leírjatok, hogy „szarházi” az, aki autista gyerekkel megy tüntetésre. Írásotok előítéletes, alkalmas az autistáknak és az autista gyereket nevelő családoknak az el nem fogadó környezet miatti elszigetelődése előidézésére vagy megerősítésére. Nemkülönben, nem tudom észrevettétek-e, de épp megaláztatok egy autista gyereket és a nagyapját (aki vagy hülye volt, vagy nem, de ezt biztos nem érdemelte). Talán illene bocsánatot kérni és eltüntetni ezt a cikket az internetről.

*A Budapesti Fesztiválzenekar autizmusbarát kakaókoncertjeit egyetlen dolog különböztet meg más, rövid, gyerekeknek szóló komolyzenei koncertektől. Az, hogy az örömét kurjongatással kifejező, szülei ölében hintázó vagy a padsorok között rohangáló, „viselkedni nem tudó” gyerekek és szüleik nem rosszalló, hanem támogató pillantásokat kapnak az elfogadóbb környezetüktől. Örök hálám a szervezőknek.

Tálos Lőrinc

 

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr7612414661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jakab.gipsz 2017.04.11. 00:54:26

Időnként fel bukkan ez az érv "az én gyerekem autista" és ez mit bizonyít. Semmit sem bizonyít, a társadalommal szembeni elvárásaitokról. A társadalomnak az ég egy adta világon nincs semmi kötelezettsége, az átlagostól jelentős mértékben eltérő ember társainkkal szemben, sem a sántákkal, sem a vakokkal sem pedig a bénákkal, nincs és nem is lehetséges, hogy legyen. Mint ahogyan a szavantokkal, vagy a kimérákkal szemben sem.
Ugyanis a kérdés nem értelmezhető a példa képen felhozott tüntetéssel kapcsolatban, miért cipel el valaki egy olyan rizikós helyre mint egy tüntetés egy önálló cselekvésre képtelen egyedet?
Ugyanis egy tüntetés az okkal és céllal van megszervezve, ezek közül a fogalmak közül egy autista mit érthet meg: semmit, fogalma sem lehet róla, hogy éppen hol van, ha el engednéd a kezét, vagy elsodorja a (megriadt, bepánikolt) tömeg és kész a baj.
A te döntésed a te felelősséged, a társadalmi szolidaritás nem ott kezdődik, hogy egy vakot közlekedési rendőrnek állítunk, a jog-egyenlőség alapján.

Nincs jogod sem egy autistát, sem pedig egy tömeg rendezvény veszélyeztetni. Még egy átlagos bevásárlás esetében sem, már egy bolt is lehet egy önkontroll nélküli személy számára veszélyes hely.
Egy önkontroll nélküli személynek nincs helye, csak "kijelölt helye" lehet a társadalomban. Ez a hely lehet természetesen, (minden jóval felszerelt) Kánaán az autista számára , de az ott tartózkodáson kívül, más joga nincs és nem is lehet. Ennyi.

2017.04.11. 01:51:40

@Jakab.gipsz: teljesen igazad van. Gyerekkel sem mennék ilyen rendezvényre. Nomeg semmilyen felvonulásra.

mufflinca 2017.04.11. 06:06:01

Gyökérség bármilyen gyerekkel is tüntetésre menni! Fura lenne, ha ezt el kellene magyarázni egy szülőnek!

nu pagagyí 2017.04.11. 06:20:10

A blog írójának sikerült összemosni két dolgot, amelyben csak a gyerek közös. Ha partizánként provokációra indul a nagypapa, akkor ne vigye az unokát is. Normális ember nem tanítja gyűlölködésre a zsenge korú utódot, főleg nem használja fel. Egy bejelentett tüntetés viszont egy közösségi megmozdulás, van értelmes célja, a gyereket sem fenyegeti semmi, kivéve persze, ha a nagypapához hasonló kontrollt vesztett emberek bukkannának fel, hogy megzavarják mások véleménynyilvánítását.

midnight coder 2017.04.11. 06:33:43

Szerintem a gyerek nem nagyon rítt ki a tömegből.

BA2017 2017.04.11. 08:08:06

Nos, a kommentelők zöme elég gusztustalan ember. Mit tesz isten...ja! nem! Hogy, hogy nem elvtársak, ezek itt mind olyan arcok, akik masszívan vannak jelen a blog.hu össze blogjában, uralják a kommentfolyamot.

Itt van ugye a munkásőr, "Könnyen elkaptuk, uram!" aki elítél minden tüntetést, rendes elvtárs oda nem megy, mert rendes elvtárs inkább éhen hal, amikor kilopják a szájából is az utolsó falatot, de öntudatosan otthon döglik, mert csendben köll lenni. Anyád!

Itt van a helyi hitler is, "Jakab.gipsz" aki mindenkit "kijelölt hely"re küldene, aki nem olyan szép mint ő, nincs férfi csöcse és fonnyadt cerkája, mert hát ugye a rend, meg a többségi társadalom meg ilyenek. Anyádat kellett volna kijelölt helyre küldeni. Egy alapos kaparásra.

Itt van a paraszt, "midnight coder" aki szarik a gyerekre, de nem meri nyíltan lenyomizni, így burkoltan a tömeget is degradálva sugallja, hogy egy selejtről van szó. Neked a kurva anyádat, eddig te vagy a legalja!

Izgalommal vegyes érdeklődéssel várom a többi díszfaszt!

Bobacska 2017.04.11. 08:20:49

Ha tüntetni mennék (nem szoktam), biztos nem vinném magammal egyik unokámat sem. Véleményem szerint, majd ha eléri a szavazásra jogosító életkort, akkor menjen tüntetni, saját elhatározásból. Az unokát vigye a nagypapa játszótérre, moziba, állatkertbe, cirkuszba stb. Na meg még meccsre se. Én így gondolom.

Bobacska 2017.04.11. 08:20:49

Ha tüntetni mennék (nem szoktam), biztos nem vinném magammal egyik unokámat sem. Véleményem szerint, majd ha eléri a szavazásra jogosító életkort, akkor menjen tüntetni, saját elhatározásból. Az unokát vigye a nagypapa játszótérre, moziba, állatkertbe, cirkuszba stb. Na meg még meccsre se. Én így gondolom.

Kunhallmi Agnes. 2017.04.11. 08:38:09

"Az autizmus ugyanis nem olyasmi, amely lakásban vagy zárt intézményben élésre zárásra kárhoztatja "

Ugyanmar ezek az autistak olyanok, mint az illegalis bevandorlo arabok, lenyegeben, onveszelyes terroristak.
A nev is mutatja, hogy nincs nagy kulonbseg a ketto kozott AUTISTA TERRORISTA, es ennek megfeleloen kene banni veluk.

2017.04.11. 08:56:22

@Kunhallmi Agnes.: Ha neked az autista közel azonos a terroristával, akkor bizony büdös bunkó vagy semmi más. Tisztelem az autistát, mert az egy betegség, de te egy orbitális barom vagy. Az ilyet még a kutya sem hugyoz le, mert a tahókat ők sem szeretik. Érthető te agyhalott takony-habony-orbanescu lakáj ?

@Jakab.gipsz: Jakabka ! Láttam a mail cimed és az egyéb kapcsolódó adatokat ! Ugye tudod, hogy ha nagyon akarnak, akkor ezek alapján szophatsz, nem is kicsit ?
Na ezt kapd ki idióta fidióta, seggnyaló takonyevő lakáj !!

Megyei lapok hozták a kiküldött válaszaidat--példaképnek, hogy ez a valóság ! Büszke lehetsz magadra, ta baromarcú ! Butább vagy mint a soros ügynök vezéred, aki anno egy spion egy moslék lókupec hazaáruló volt és maradt is !

marcogo 2017.04.11. 09:01:47

@Kunhallmi Agnes.:
irány a Taygetos esetleg?
Nagy az isten állatkertje..

marcogo 2017.04.11. 09:05:14

@Jakab.gipsz:
nincs egy felmenöd, akit Hitlernek hivtak??

Dorinda41 2017.04.11. 09:11:10

Egy ilyen nagypapi az életben többet nem menne a gyerekem közelébe. Ilyen felelőtlen idiótát! Sem egészséges, sem beteg gyereknek nem való egy tüntetésen részt venni. A blogíró is megéri a pénzét. A kollegám autista kislánya, szinte minden délután itt van nálunk az ebédlőben. Ott tud leckét írni és megvárni aput, amíg hazaviszi. Mindenkit ismer, hiszen évek óta itt él velünk. Mégis, amikor a nőnapi rendezvény ott volt, szinte halálra rémült szegény, mert hirtelen annyian voltunk ott. Pedig ez csak egy jó hangulatú, nem hangos, kellemes együttlét volt. Persze meg tudtuk nyugtatni, de el tudom képzelni szegényt egy némileg fékevesztett tüntetésen. Iszonyat lehetne neki.

mikerbiker 2017.04.11. 11:15:22

Nemhogy tüntetésre nem viszem a gyerekemet,de még a hiradót sem nézetem meg vele.
És tökmindegy hogy beteg vagy sem.
Mert olyan szinten ömlik rád a mindenhonnan a hülyeség,meg a szemét, amitől egészen biztosan meghülyül bárki aki komolyan veszi.
Mondjuk hasonló okokból,nem járok tüntetésre,és szánalmasnak tartom azokat az agyhalottakat akik elmentek és a ZEMESZPÉT éltették.
Törölték a memóriátokat vagy mi? Nem gondolhatja senki komolyan hogy bármiben is változást tudnak felmutatni a korábbi EMESZPÉ kormányokhoz képest.Azokat is bezáratnám valami vicces helyre akik leírták és videóval bizonygatták hogy a "szarházi nagypapi kényszerítette a haldokló unokáját"(mert ezt sugallják...) kattintásvadász gyökerek, akiket csakis és kizárólag a napi kattszám érdekel.
Az sem egy agytröszt akiknek ebből az egészből az jön le hogy valaki "bántja" az autistákat...
Már lassan egyetlen felület sincs ebben az országban ahol ne próbálnának manipulálni.... vagy az egyik csapat vagy a másik.... fasz kivan...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2017.04.11. 11:21:40

A posztíró le van maradva.

Ha egy ballib visz magával autista gyereket tüntetni, akkor az egy hős, ha egy Fideszese, vagy jobboldali akkor az egy utolsó mocsok aki felhasználja az autista gyerekét.

Évek óta ez megy, autista gyerekkel, rendőr dobálással, füttyögéssel, mindennel kapcsolatban.

Indriq 2017.04.11. 11:51:52

@Jakab.gipsz: a miheztartas végett. Egy társadalmat pont az jellemez a legjobban, hogy hogy viselkedik az átlagtól jelentősen eltérőkkel. Jelesül a bűnözőkkel, az öregekkel és a fogyatékosokkal.
Neked aztán tudnod kéne, szellemi fogyatékos vagy, és az a szerencséd, hogy a fityisz fizet a kommentjeid után.

Az Ellenálló 2017.04.11. 12:06:31

Nemcsak autista, de egészséges gyereket se vinnék tüntetni 14 éves kora alatt. Nem azért, mert nem fogná fel, hanem mert nem akarom megkockáztatni, hogy rendőri atrocitásban megsérüljön vagy épp könnygázzal vagy vízágyúval kínálják meg. Az autista gyerek emellett ugyebár a hangos zajokra is érzékeny, tehát a sípokra, dudákra, megafonra.
Ugyanakkor leszarházizni és hátsó szándékot sejteni egy hétköznapi esemény mögött kicsinyes dolog, szánalmas, ha már a baloldalon is idáig süllyed a sajtó.

2017.04.11. 12:07:23

@Trompf: Te pedig egy kicsit el vagy tévedve kissé , ebben a helyzetben.

Valóban nem való egy tüntetésre egy ilyen gyerek ebben igazad van . DE !! Ám az a barom, aki az autista gyereket terroristának nevezi, és nem tesz különbséget köztük, az pedig egy takonygerincű lakáj, aki csak seggnyalásra való. Tudod, erre mondják hogy mocskos náci !
De csak megjegyzem, amikor a hazai magas szinvonalú focimeccseken, a nézőtérről a kisgyerekeket kell menteni a csőcseléktől, mert ők azzal szórakoznak hogy törnek-zúznak és nincsennek tekintettel senkire akkor bizony az beletartozik a hangulatba, ugye ? Vagy talán az is bizonyára az ellenzék műve .Meg az is amikor törnek zúznak ,a Metrószerelvényen, a város utcáin . Ja ezeknek a kubatov féle csőcseléknek meg van engedve !

Ne légy már ennyire buta, még ha fidióta vagy, akkor sem. Tudom hogy fáj nagyon ha gondolkozni kell , de néha erőltesd meg magad, hidd el nem halsz bele. És nem is fog fájni. Vagy tévedek ?

De vajon honnan tudod, hogy az az emberke, aki az unokáját elvitte a tüntetésre az ballib volt ? Miért nem lehetett fidióta ? Ja, akkor az rendes és igaz magyar lenne.

Az Ellenálló 2017.04.11. 12:12:43

@jános515: Ne etesd a trollokat, pont ezért csinálják.
Mások személyes adataival való visszaélés pedig bűncselekmény, tehát a helyedben ezt nem hangoztatnám.

2017.04.11. 13:03:07

@Elvetemült ellenálló: Bocs, de ez valóban megjelent. Minden adat az email cimmel, de ezt a kedves kurmányunk tette ki és nem én.
Én csak egy megyei internetes lapban olvastam és megdöbbentem.
Ám ha valakit fel akar gipsz jakab jelenteni, akkor kezdje a szeretet vezérénél, hiszen ezt az ő emberei tették ki és cseszték el . Nem kicsit , hanem nagyon !

Trompf · http://trompf.blog.hu 2017.04.11. 13:53:26

@jános515:

"aki az autista gyereket terroristának nevezi, és nem tesz különbséget köztük, az pedig egy takonygerincű lakáj, aki csak seggnyalásra való. Tudod, erre mondják hogy mocskos náci !"

Egyetértek.
A szocik és a ballib hírhamisítók tették ezt, csakhogy tisztában légy vele.

nem várt fordulat 2017.04.11. 13:58:35

nem tudom elképzelni, hogy @Kunhallmi Agnes. ne ironizált volna. Nincs olyan épeszű ember, aki komolyan gondolná, hogy egy autista olyan mint egy arab terrorista.

hadd osszam meg veletek én is pár gondolatomat. Először is, az autizmus nem egy betegség. A betegséget az ember elkapja, jó esetben kigyógyul belőle, rossz esetben belehal.

Ez egy idegrendszeri zavar. Ugyanabba a nagy csoportba tartozik, ahol megtalálható az asperger, ADHD, Tourett szindróma, OCD, bipoláris zavarok, stb... Tudom, mert a felsoroltak közül kettő nekem is megvan. Mindezek egy életen át tartanak, nem lehet őket gyógyítani, csak a tüneteket csökkenteni.

Az én tourettem egyik velejárója, bár gyógyszeres kezeléssel egész elfogadható szintre sikerült csökkenteni, az a rész, amikor rángatom a nyakamat, a jobb nyaki izmomat. Szinte észre sem lehet venni, de főleg rejtegetem is.

Pont az ilyen degenerált állatoktól, akik szerint már engem is a dunába kellett volna lőni, mert nem vagyok "normális".

Nem tudjátok elképzelni, hogy egy olyan ember, aki egy ilyentől szenved, mennyi energiát fordít arra, hogy ez ellen küzdjön, közben meg még normális életet is éljen, és minden nap úgy kelek fel, hogy ha rosszabb napom van, hogy már előre tudom mi vár rám aznap.

Emellett pedig az önértékelésem romokban, mert emiatt a zavarom miatt mindenki lehülyéz. Kis odafigyelés, és megértés helyett, azt kapom, hogy ez idegbeteg.

Pedig dolgozom becsülettel, vannak barátaim, adózom, fizetem a rezsit, és tisztában vagyok az együttélés szabályaival, és bármilyen meglepő, hetero keresztény férfri vagyok, nem pedig sorosbérenc zsidó meleg gyíkember. Én magam nagyon örülök, hogy a felvilágosodás megtörtént, és ez lehetővé tette, a szabad egyetemek, a kutatások, a tudomány, hogy mára viszonylag élhetővé tették az életemet a gyógyszerek.

Az ilyen gipsz.jakabok, akik habzó szájjal védik a kenyéradó gazdájukat, még akkor is, amikor a szájukba szarnak, sajnos a felvilágoltság előtti időkben ragadtak. Európa, és az európai társadalmak egyik legfőbb alapértéke a szolidaritás. Igen, ezt nem lehet törvénybe iktatni, nem lehet rákényszeríteni valakit. De ha nincs benned annyi empátia, emberség, hogy elfogadd, hogy az a vak ember kurvára nem tehet róla, hogy nem lát, és emiatt segítened kéne neki átmenni a kerszteződésen, nem pedig bezárni a vakok intézetébe, akkor te egy torzszülött vagy, egy szörny, nem ember, még csak nem is állat.

A másik fele pedig az, hogy tapasztalt, tájékozott és művelt emberként azért különbséget tudok tenni tüntetés és tüntetés között.

Nem hiszem, hogy mondjuk a tanítanék mozgalom tüntetésén, hirtelen forradalmivá válik a helyzet. Nincs gyermekem, és nagy valószínűséggel én sem vinném el tüntetni.

De ha tudom, hogy ez egy cseneds, értelmiségi tüntetés lesz, ahol nem épp forradalmat készülünk csinálni, hanem naivan csak végig vonulni, hogy megmutassuk, békésen, hogy helló kormány, mi is itt vagyunk, és nagyon nem értünk egyet azzal amit csináltok, legyetek szívesek vegyétek figyelembe, nézzétek meg hányan vagyunk, mi így tudunk most nektek szólni, egy ilyen vonulásra nem tudom miért ne viehtném el.

Hozzá kell tenni, hogy "a tüntetgetnek aztán úgy is hazamennek" után miért hiszi bárki is azt, hogy bármi értelme van ezeknek a megmozdulásoknak, úgy is magasról szarik ra az aktuális hatalom, legyen az Gyúrcsány vagy Orbán. Ők ketten szépen összehozták ezt, hogy itt is róluk beszéljünk.

cardiobascuralis 2017.04.11. 14:54:25

A tahó gyökérség mintapéldája, hogy leszarom, kinek mennyire szar, hogy a hülye gyerekem nem tud viselkedni és mindenkit zavar, én akkor is elviszem a rendezvényre, mert nekem jogom van.

Az ilyen büdös bunkókat irtani kellene.

cardiobascuralis 2017.04.11. 15:00:51

@nem várt fordulat:

"A betegséget az ember elkapja, jó esetben kigyógyul belőle, rossz esetben belehal."
Lófaszt.
A szervezet rendellenes működése mind betegség.
A veleszületettek is, mint az autizmus és a többi.

Amire te gondolsz, az a fertőző betegség.
Nem véletlen előtte a jelző. Azt jelzi, hogy szűkíti a csoportot. Ami (mármint a csoport) a betegség.

Valóság nevű unokahúgotok 2017.04.11. 15:23:11

Ami az autista gyerekek közösségbeli viselkedésével kapcsolatos helyzetet illeti, a legjobb barátaim kisfiának az ovis csoportjába két autista kisfiú is jár. (Ez egy magánovi, kis csoportokkal és a nevelési elveik szerint bevesznek egészségügyi problémás gyerekeket is.) Tőlük tudom, hogy számos esetben igen komoly konfliktusokat okoznak az autista gyerekek, szóval a kép, amit a poszter felfest, idealizált!
A többi gyerek ráadásul felvesz bizonyos viselkedésmintákat az autista gyerekektől, hiszen azt tapasztalják, hogy amikor azok "úgy viselkednek", akkor ők kerülnek a középpontba - és erre minden gyerek vágyik. Szóval, ez a dolog messze nem egyértelmű!
Egyébként minden tiszteletem azoké a szülőké, akik ezzel élnek együtt!:-)

nem várt fordulat 2017.04.11. 16:24:36

@cardiobascuralis: Nézd, velem vitatkozhatsz, de nem velem kell vitatkoznod, hanem a pszichiáterekkel. Elég sokkal találkoztam az elmúlt időszakban, a Tourett nekem a kisebb problémám, emelett ADHD-s is vagyok.

Mindösszesen annyi bűnöm volt, hogy amikor édesanyám terhes volt velem, iszonyatos vas hiánya volt, ezen kívül én már 6 hónapos koromban ki akartam jönni, de művi úton visszatartottak. Nem segítette az sem, hogy hamar elváltak.

Mindezekből alakult ki az az agyamban, hogy a majd 100 milliárd idegsejtem olyan kis bénácska, hogy totálisan bénán használják a mennyiségét a noradrenalinnak és a dopaminnak. Ez, egy idegrendszeri zavar, nem betegség.

Vannak olyan betegségek, mint pl. az alkoholizmus, amitől én 20 éven át szenvedtem, pedig nem fertőző, amikor azt írtam, hogy "elkapod", akkor úgy értettem, hogy kialakul. Ezek szerint rosszul fogalmaztam, bocs, ha nem voltam egyértelmű.

A pszichiáterek egyöntetűen és nem véletlen az általam felsorolt DSM zavarokat nem hívják betegségnek.

Beteg vagy, ha rákos leszel, akár az életviteled miatt, akár a genetiaki hajlamod és a csillagok együttállása miatt. Beteg vagy, amikor influenzás vagy, beteg vagy amikor AIDS-es vagy ebolás, és beteg vagy, amikor alkoholista.

Bioneurológia zavarod van, amikor autista vagy, ADHD-s, tourettes, bipolár, meg amiket fent felsoroltam.

Mondom, engem nem fogsz tudni meggyőzni, és nem velem kell vitatkozni, olvass kicsit utána.

gyokkkettto 2017.04.11. 16:52:32

Arról is beszélni kéne, hogy az autizmus, az egy tipikus nyugati konzumidiota életforma miatt kialakult betegség. A légszennyezés az sok szar vegyszer és műkaja amit magunkba öntünk fujunk. Az ezerféle felesleges gyógyszer amit a sok hülye magába töm okozza.
Régebben millióból egy volt, most meg minden tizedik gyerek autista, vagy ahhoz hasonló, közeli mentális zavarral születik. 30 éve folyamatossan nő az arányuk.
Szóval kurvára nem kéne ez kurva nagy megértés és elfogadás. Nem kéne elfogadni hogy a nyugati társdalmak teljessen elhülyülnek.

Indriq 2017.04.11. 17:09:28

@gyokkkettto: örülök neki, hogy ilyen jól sikerült megfejtened a betegség okát. Szerintem szólj a Nobel bizottságnak.
Egyedül azt nem értem, hogy egy ilyen orvoszseni miért olvassa egyáltalán a blogot. :)

cardiobascuralis 2017.04.11. 17:19:38

@gyokkkettto:
Szerintem régen is volt, csak nem érték meg a felnőttkort, és nem szaporodhattak.
Ma meg már életben tartják őket mesterségesen, és szaporodnak, örökítve tovább a génhibáikat.

Nem a gyógyszerek miatt van, illetve csak áttételesen, merthogy életben tartják az egyébként életképteleneket.

Most van épp cikk az Indexen arról, hogy dugni ráadásul nekik is joguk van.
Kicsit átestünk a ló másik oldalára ebben a nagy (ál)humanizmusban.

cardiobascuralis 2017.04.11. 17:22:40

@nem várt fordulat:
Figyelj, én nagyon sajnálom, hogy neked ilyened van, de attól ez még betegség.
Ahogy egy rákost is nagyon tudok sajnálni, de az is betegség. Ráadásul azt nem is elkapja az ember, hanem csak úgy kialakul. Olyanban is, aki semmi arra hajlamosítót nem csinál (nem dohányzik, nem iszik alkoholt, nem eszik vörös húst stb. - épp tavaly halt meg egy ilyen barátom, 53 évesen).

A pszichiátria meg vicc, nem orvostudomány (és nem vagyok szcientológus, de kb. egy szint a kettő). Szóval lényegtelen, hogy ők mit hogy hívnak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.11. 17:27:14

Különösen viccesnek találom, hogy a fideSSfasszopók szerint az teljesen rendben van, ha egy fideszes megerőszakol egy gyereklányt, de embertelenség egy gyereket egy békés, tavaszi, fideszellenes tüntetésre elvinni. :))

nem várt fordulat 2017.04.11. 17:49:12

@cardiobascuralis: Akkor azt kell, hogy mondjam neked, hogy tájékozatlan vagy, és csak egy kocsmaorvos. Meg van a véleményed, de ha az ész érvekre nem hallgatsz, azzal nem tudok mit kezdeni.

Én nagyon erősen a természettudományokban hiszek, és mindent ami sarlatánság elutasítok. Mindennek utánajárok 100szor is ha kell.

Nem tudom, hogy a pszichiátriára, vagy a pszichológiára gondoltál, amúgy szerintem mind a kettőnek meg van a hely az orvostudományban.

Szar a társadalmi rendszerünk, nagyon sok ember él magányosan, elszigetelve a másoktól, túlságosan bedarálta őket a mókuskerék, és egyedül már nem tudnak kitörni. Nekik jó a pszichológus, kineziológus, jóga, prána nadi, thai chi, stb...

Ezáltal magukkal foglalkoznak, amit amúgy nem tennének meg, kibeszélik magukat, tanulnak, fejlődnek saját maguk megismerésében.

Aztán jönnek azok, akik fizikálisan küzdenek valami zavarral, mert abban a roppant érzékeny rendszerben, amit úgy hívunk, az emberi agy, valami rosszul van összedrótozva. Pl. egy skizofrén ember esetében. Tök érdekes, hogy ez az egyik legdruvább betegség, még is megfejtettük, hogy mitől van, és a hatalmas részük, ha megkapja a táliumot, meg egy két másik gyógyszert, egy teljesen "normális" egész értékű életet le tud élni. Őket kezelik a pszichiáterek.

Vannak bizonyos kritériumai annak, hogy hogyan diagnosztizálunk egy embert, szabályrendszer, akár csak a fizika, vagy a matematika, mikor mondjuk egy emberre, hogy ő hiperaktív, milyen feltételeknek kell megfelelnie ahhoz, hogy ne azt mondjuk, hogy néha tikkel, hanem Tourettes.

Majd pedig a megfelelő gyógyszerekkel és adagolásokkal egy kényszer beteg, egy Münchausen szindrómás, egy Tourettes, meg a többi kvázi egyenesbe hozható.

Én megértem, hogy a te véleményed az, hogy a pszichiátria egy sarlatánság, szerintem meg a nyugati orvoslás az, mert sok esetben a lélek problémái vetülnek ki fizikai síkra, és csak a tüneteket kezeljük.

De ez nem jelenti azt, hogy azt mondom, hogy az ebolát meg lehet gyógyítani homeopátiával, vagy pszichológussal. Vannak hatásmechanizmusok.

Van pl. a HIV, az elején azt sem tudtuk, hogy eszik -e vagy isszák, aztán idővel megfejtettük, nem olvastam a hírét, hogy Michael Jordan meghalt volna, pedig mikor is volt ez?

Örülök, hogy van véleményed, de ha a tudománnyal mész szemben, arra nem tudok mit mondani. Ha elejtesz egy almát, az 100-ból 100-szor le fog esni. Ezzel be van bizonyítva a gravitáció, azt hiszem.

Ha vérnyomáscsökkentőt adsz egy tourettesnek, 100-ból 90-szer segíteni fog neki, mert a képvizsgáló eszközök térnyerésével kiderült, hogy a prefontális homloklebeny rossz vérellátása az egyik oka annak, hogy tünetei vannak. Azt hiszem ez is tudomány.

A szcientológia meg a homeopátia egy bullshit, arról szól, hogy fizess pénzt, aztán majd én mesélek neked valami szépet. A papok is ezt csinálják, csak ott a mögötte lévő ideológia vezet valahova legalább. (Nem, nem a pedofíliára gondolok, hanem a Jézusi szeretetről, az egymásra való odefigyelésről, a közösségről, a szolidarításról, nem ítélkezésről, stb...).

Bizonyított számbeli tényekkel vitatkozni több mint botorság. A DSM, azt jelenti, hogy Diagnostical and Statical Mental disorders. Ami diagnosztikailag, és statisztikák alapján bebizonyított mentális zavar (disorder). ADHD, Attention deficit and hiperactivity DISORDER. Zavar, nem sicknes vagy illnes, hanem disorder.

Mondom, nem velem vitatkozol, hanem a világgal.

nem várt fordulat 2017.04.11. 17:51:59

@nem várt fordulat: statistical bocsánat, nem statikus, hanem statisztikailag megalapozott.

cardiobascuralis 2017.04.11. 18:22:16

@nem várt fordulat:
Egyáltalán nem vagyok orvos, még kocsmaorvos sem.
Meg ahogy leginkább a pszichiáter sem, bár orvosit végzett.

A pszichológus meg bölcsész, nem orvos. Kamu. Pont annyira tudomány, mint az általad is említett kineziológia, homeopátia, prána nadi (meg én hozzáteszem a reikit, akupunktúrát, akupresszúrát, fényterápiát, shiatszut, auramasszást és egyéb baromságokat), thai chi stb...
Semennyire.
Áltudomány.
Kamu.
Szélhámosság.
Mindet büntetni kellene.

"egy Münchausen szindrómás, egy Tourettes, meg a többi kvázi egyenesbe hozható"
Ja. Ahogy egy influenzás is gyógyítható. Pont ezért betegségek.

A pszichiátria mellesleg nyugati orvoslás.

"sok esetben a lélek problémái vetülnek ki fizikai síkra"
Hagyjuk a hülyeségeket, ha kérhetem.

A tudománnyal pont te mész szembe, mert áltudományos baromságokban hiszel, és azt mondod róluk, hogy azok tudományok.

Azt meg hagyjuk már, hogy Amerikában a kurva nagy PC-skedés jegyében mit hogy hívnak. Ott senki sem mozgássérült, hanem megváltoztott képességű stb. Faszság, semmi egyéb, nem lehet nevükön nevezni a dolgokat.

Ettől a fent említettek mindegyike betegség, amit az is mutat, hogy gyógyszerekkel kezelhető, ha nem is gyógyítható (ahogy a rák is elég egyértelműen betegség, de csak igen kis százalékban gyógyítható. AIDS dettó.).

nem várt fordulat 2017.04.11. 18:56:55

@cardiobascuralis: Annyira ragaszkodsz a saját álláspontodhoz, hogy nem veszed észre amit írok. Annyira kiabálsz, hogy nem hallom tőled a saját hangod.

Amit a szcientológiáról meg homeopátiáról írtam, tartom ebben egyet értünk, akárcsak az akupunktúrában.

A pszichológia, prána nadi, kineziológia istenhit ezek nem tudományok. Mankók embereknek, akiknek lelki problémáik vannak, mert elhanyagolták magukat, mint ha nem fürödnél vagy mosnál fogat, csak épp a lelkeddel teszed ezt.

Úgy egyébként pedig maga a pszichológia tudomány, ezt kiemelném a sorból: Jung, Freud, és az általam méltatlanul elhanyagokt Nietche roppant nagy dolgokat tettek le az asztalra, tanumányokat az emberi pszichéről. Igaz, később Jung átment full filozófusba, és igen, Freud közlebb állt a pszichiátriához, de a pszichológián keresztül vezette oda az útja.

Azon elmélkedni, beszélni róla, hogy mi az a szimbolika, milyen szerepe van az életünkben a szexualitásnak, a gyerekkornak, mi az istennel való viszonyunk, roppant érdekes kérdések, és ha valaki ezekre elég egzakt válaszokat ad, az bizony tudomány.

Igen, véleményes válaszok, megosztóak, de logikusan levezetettek, érvek, ha van jobb érved ezek ellen, szívesen meghallgatom, ha meggyőzöl, el is fogadom.

A másik kérdés kapcsán, zavar / betegség pedig azért nem értek veled egyet, mert míg az egyiket, pl. rák, vagy influenza, végső soron teljesen lehet eliminálni, addig az autizmust, a bipoláris zavart nem. Ott abban tudsz segíteni a páciensnek, hogy elviselhetővé tedd a problémáját, ha mással nem, hát úgy, hogy leszedálod.

A pszichiátrián találkoztam egy tök jó fej fiatal sráccal, neki az volt a problémája, (szintén tourettes, csak ő a dúrvább, ritkább típusból), hogy azt olvasta az újság állás rovatában, azt hallotta a tévé reklámjaiban, hogy oda kell mennie bizonyos emberekhez, és le kell üvöltenie a fejüket. Meg is tette, be is került. Annyira le volt szedálva, hogy az egész kabátja egy nagy nyáltenger volt, mert a gyógyszerektől úgy nyáladzot, és annyira nem tudta kontrollálni, hogy becsukja a száját, hogy ihaj. Megkérdeztem tőle, mit szeretne csinálni, mi lesz az ő jövője. Azt mondta, hogy Budakeszin vagy hol van egy szanatórium, oda fog menni most egy hónap múlva, és nagyon reméli, hogy ott kap valami szallag munkát, azzal ő tök jól ellenne, értékesnek érezné magát.

Az a srác soha nem fog kijönni onnan, és hatalmas valószínűséggel, hacsak addig jobban meg nem értjük kutatások által, hogy vele mi van, ő ott fogja leélni az életét, de neki ez pont elég, ha a problémájától így tud megszabadulni. Soha nem fog "meggyógyúlni".

Amit a nyugtai orvoslásról írtam, azt azért írtam, hogy én is tudnék mondani ilyen saját véleményeket, ha jobban elolvasod, pont nem azt írtam, hogy a homeopátia jó, vagy a szcientológia jó. Azt hiszem az értő olvasást még egyszer gyorsan át kéne venned.

Hiszek a nyugati orvoslásban, de közben abban is hiszek, hogy rengeteg betegségnek lelki eredetű okai vannak. Én kiröhögtem ezeket, majd amikor elolvastam a "Mit árul el a betegséged" című könyvet, megdöbbentem, hogy tényleg akkor durran be a vállam, amikor valami nem általam válsztott terhet cipelek, tényleg akkor jön ki a köszvényem a lábamban, amikor nem tudom, merre kéne mennem az életben, és sorolhatnám.

Az, hogy egy ember élete egy egész életen át tartó gyógyszerszedéssel egészen jól közelíthető a normálishoz, az kurvára nem ugyanaz, mint két hét fekvés, és tea egy tüdőgyulladásra vagy influenázra. Az egyiket örökre magad mögött hagyod, ha csak nem lesznek szövődmények, de az sem ugyanaz a betegség már, a másikat soha nem hagyod magad mögött.

Ez olyan, mint ha arról akarnál meggyőzni engem, hogy a lábtörés egy betegség. Nem, nem az, az egy baleset, egy deficit, de nem betegség. Egy mentális zavar, az zavar, nem betegség.

Nem tudom jobban leírni, ha nem akarod megérteni, akkor nem érted meg, szíved joga, csak ne lepődj meg, ha kiderül, mégsem teljesen úgy van, mint ahogyan gondoltad.

A PC-vel kapcsolatban egyetértek veled, a buzi az buzi, a nyomorék az nyomorék, a dagadt az dagadt, a vak pedig vak, és a süket az süket, nem kell finomkodni. Nem fogom a cigányt romának hívni, és nem fogom a niggert afroamerikainak hívni (bár úgy tudom, hogy most ez is már sértő), faszom ki van ezekkel nekem is.

Leszarom, ha te betegségnek hívod, de attól még nem az. Egy rendszerhiba, egy zavar, de nem az.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.11. 19:04:18

@nem várt fordulat: Írjál magadról, a mindennapjaidról, a betegségedről, és hogy mennyiben vagy "normális", és hogyan látod magad "betegnek" belülről, kívülről. Nagyon érdekel.

nem várt fordulat 2017.04.11. 19:14:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Huh, hát ez nehéz kérdés, pont a múltkori csoporton beszéltünk erről, ahol velem hasonszőrüek (ADHD) vannak. Többen a kreativitást emeltük ki, ez előny, de hátrány, hogy nem csináljuk végig azt a kismillió fasza ötletet.

Nekem előny, hogy a programozásban hiperfókuszom van, és két - három nap alatt megcsinálok valamit amit mások egy hét alatt.

Azt hiszem, az előnyök ebben ki is merültek :) A többit pedig itt elolvashatod, nyilvános, szóval nem kell regisztrálnod csak emiatt.

www.facebook.com/vasoczki.ferenc/posts/300743313676757

Ps: a nicked jó :) tényleg, miért nincs? :)))

cardiobascuralis 2017.04.11. 19:35:32

@nem várt fordulat:
Jó, akkor legyen mondjuk a vírusfertőzés - egyiket sem lehet "eliminálni". Lásd pl. herpesz, de akár olyanokat is, mint a bárányhimlő, ami évek múltán visszatérhet övsömörként, merthogy a vírus a szervezetben marad. AIDS dettó. Soha nem múlik el, csak gyógyszerekkel kordában tartható. Amíg szeded a gyógyszert. Ha van rá pénzed.

Bizony, ezek betegségek.
Ahogy az autizmus, Asperger, Tourette is.

A pszichológia meg pont olyan áltudomány, mint a szcientológia.
A prána nadi és társai is.

"milyen szerepe van az életünkben a szexualitásnak, a gyerekkornak, mi az istennel való viszonyunk, roppant érdekes kérdések, és ha valaki ezekre elég egzakt válaszokat ad, az bizony tudomány"
Ja, csak ezekre nem ad nemhogy egzakt, de közelítő választ sem semmi, a pszichológia sem. A tudomány eredményei ismételhetőek, a pszichológiáéi nem.

"tényleg akkor jön ki a köszvényem a lábamban, amikor nem tudom, merre kéne mennem az életben, és sorolhatnám"
Hagyjuk ezeket a baromságokat, ha lehet kérni.
Kamu.

A lábtörés valóban nem betegség. Az agyi rendellenességek viszont azok. Ahogy a testi (nem traumás, mint pl. lábtörés) rendellenességek is.

Én elhiszem, hogy mivel téged érint, nem szeretnéd a nevén nevezni, de ez pont olyan, mint ahogy a buzi vagy a néger nem szeretné magát buzinak vagy négernek nevezni.
Pedig az is egész életen át tartó állapot, mint nálad a betegség. Kb. mintha téged bolondnak mondanának, holott nem vagy az, csak van egy betegséged, ami miatt nem mindig azt teszed, amit akarsz.
Van Tourette-es ismerősöm, tudom, milyen az.

Ja, a nigger viszont kifejezetten sértő. A semleges a néger. Nem ugyanaz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.04.11. 19:35:34

@nem várt fordulat: Köszi! Nagyon érdekes. Szurkolok neked. Itt a bloghu-n ne hangoztasd, mert a trollok szétszednek, ha valamiben más vagy.

A lányom sok évig szenvedett egy anyagcsere zavarral, minden orvos elhajtotta, hogy csak kényeskedik. Aztán talált egyet, aki végre diagnosztizálta. Nem gyógyult meg, nem lehet, de diétval tökéletesen kezelhető.
süti beállítások módosítása