A valódi viták otthona

Reflektor

Mi lett veled Momentum?

2017. július 20. - szénhidra

nsz.jpg

Ez egyre gázabb. Mármint amit a Momentum Mozgalom csinál az utóbbi időben. A sündisznólkodást már csinálta egy párt 2009-től, a Lehet Más a Politika. Abba most ne menjünk bele, hogy mire jutott vele, viszont volt  (van) kézzel fogható programja, mondanivalója és koherens világképe. Ezzel szemben a Momentum a jól sikerült Nolimpia kampány után – amikor is aktív volt és maga, egymaga tudta uralni a pillanatot, a napi politikát – mára csak reaktív résztvevőjévé vált az ország politikai eseményeinek.

Úgy is mondhatnám, hogy egy olyan feltörekvő zenészhez hasonlít, aki ugyan tehetségesnek tűnik, mégis mindig rosszkor lép be a zenébe, de nem tetszik neki, ha esetleg rámutatnak arra társai.

Vágó Gábor jelenleg magánszemély beadott egy kérdést a Nemzeti Választási Bizottság elé, ami így szólt:

Egyetért-e Ön azzal, hogy köztulajdonban álló gazdasági társasággal foglalkoztatási jogviszonyban álló személy onnan származó éves jövedelme a köztársasági elnök tiszteletdíjának éves összegét ne haladhassa meg?

Ennek a kérdésnek legalábbis három olvasata lehetséges alapból. Az egyik a proli irigység, amit nyilván kormánypárti habonyiták fognak kifejteni, hogy hát megérdemlik a vezetők, esetleg agyonhallgatják, de a gondolatmankók ott lesznek a reménybeli szavazóknak. A másik olvasat természetesen a korrupció egyik melegágyának felszámolásáért való küzdelem. A harmadik olvasat pedig egy gyomros bevitele a Fidesznek pont a választások előtt. E három olvasatból 2-2 kompatibilis, együtt mozgó.

Nem kell nagy stratégának lenni ahhoz, hogy átlássuk: az ellenzéknek érdeke lenne egy ilyen népszavazás kiírása illetve azt megelőzően egy aláírásgyűjtési hadjárat megszervezése. Úgy is mondhatnánk, hogy egy előválasztás folyhatna Magyarországon. Vágó kérdését illetve a 120 napos aláírás-gyűjtési kampányt egy rakás párt támogatta – még a korábban sündisznóság vádjával illetett LMP is (bár a párt mindig hangsúlyozta az ügyek mentén való együttműködést).

Na, ezt a kérdést illetve a népszavazást nem támogatja a Momentum Mozgalom. Azzal a legalábbis szemöldökfelhúzós reakciót kiváltó indokkal, hogy majd a Momentum kormány elzavarja a cégvezetőket.

Nem tudom, hogy a hétvégi fesztivál szervezése vagy a nyári szabadságolások  vagy a hőség miatt, de mintha kevesen látták volna a Momentum vezérkarából ezt a közleményt:

A Momentum szerint a közszférában a magánszférához hasonlóan versenyképes, a piaci viszonyoknak megfelelő bérezésre van szükség, ezért nem támogatjuk Vágó Gábor népszavazási kezdeményezését. A Momentum-kormány páros lábbal fogja kirúgni a politikai kinevezetteket és felelősen gazdálkodó állami vállalatokat fog működtetni, ahol a vezetők fizetését nem a köztársasági elnökéhez, hanem a saját munkájuk eredményeihez és a gazdasági lehetőségekhez mérjük.

Nézzük csak! A Momentum gurított egy nagyon nagyot az év elején, de úgy tűnik, hogy a mai napig ennek a lendületében bízik csak és semmi másban. Ja, meg a budapesti 9%-os mérésben, de ettől a Momentum kormány még sajnos igen messze van. Szóval a Nolimpia után először támogatták a Paks2 népszavazás ügyét majd aztán visszatáncoltak és nem támogatták. Aztán a külhoni magyarokról kellett magyarázkodniuk majd belekeveredtek a melegjogi-pride spulniba, érkezett a megélhetési gyermekvállalás komoly kérdőjele, most meg ezzel a népszavazási kezdeményezéssel van bajuk.

Lehetséges, hogy ez a népszavazási kísérlet sem fog összejönni aláírások hiányában (bár azért az MSZP, DK és még az LMP is rendelkezik országos (!)  és mozgatható aktivista hálózattal), szóval nem vennék mérget a bukásra, sőt! Az sem biztos, hogy önmagában ez a kérdés alkalmas lenne Orbán Viktor leváltására. De abban már biztos vagyok, hogy meg tudná mozgatni az országot, fel tudná rázni a rendszer ellenzőit, mert ha sikeres lenne akkor komoly fegyvertény lenne mindenki előtt.

A Momentum nyilatkozata néhány dolgot elárul.

Azt mindenképpen, hogy fals a logikája az érvelésüknek. Ha a mostani rendszert majd a piaci teljesítményhez köti a Momentum akkor mi lesz a különbség? Pont az a lényege a kérdésnek, hogy rámutat: a jelenlegi helyzet, ami piaci körülményeket jelent nem ideális hanem egyenesen káros. Ha most azért keres sokat egy cégvezér mert csókos és nem azért mert teljesít de a Momentum majd kicseréli olyanokra akik „csak” teljesítenek és akkor fizetnek egy valag pénzt a cégvezéreknek akkor átmenetileg miért nem lehet egy ilyen kérdést támogatni? Főleg, hogy még egy csavar is található Vágó szerint a kérdés mögött, ugyanis a közféra illetményproblémáira is adna egy választ.

Kezdek azon gondolkodni, hogy a Momentumnak egyszerűen nincs semmi a tarsolyában és jól felfogott politikai érdekében megpróbálja kifogni a szelet mások kezdeményezése elől (pedig e kezdeményezés még csak nem is a Momentum által lesajnált pártokhoz köthető). Gondolatmenetemben ekkor jutok el oda, hogy mi van, ha a Momentum egyszerűen csak attól fél, hogy miközben a többiek az utcán gyűjtenének ők már nem tudnának összetrombitálni annyi aktivistát amennyit  Budapesten láttunk az év elején? Nem is beszélve Magyarország többi településeiről, ahol élő Momentumossal még igencsak kevesen találkoztak.

Csarnó Ákos

 

 

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr3212676715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paróczai 2017.07.20. 15:35:56

A Momentumot nem kell túldimenzionálni. A balliberális médiahiszti, mely szerint Orbánék mindent ellopnak és a tény, hogy a Görögök becsődöltek az olimpia után, elég volt sokak megingatására. Szerintem egy történelmi lehetőséget szalasztottunk el, de ez az én véleményem. Ezen a hullámon lovagolt végig a Momentum és a fejükbe szállt a nem csak maguknak köszönhető siker.
Az igazi arcuk a destruktív tagadás, mert kitűnően fellépnek valami ellen, de megoldást nem adnak a kérdésekre. Mint azt mindenki tudja, kritizálni a legkönnyebb és ők ebben jók.
Hasonlatos egy jó zenéhez, ami pörgősen kezdődik és aztán ellaposodik. Nem nézek többet ki belőlük, de egy dologra kitűnően alkalmasak. Az amúgy szétaprózódott ellenzéket további megosztottságba viszik bele és ezzel a Fideszt támogatják akaratuk ellenére is. Ide visz a gőg és az önismeret hiánya!

Duplaxiii 2017.07.20. 20:37:50

A momentum soha semmiféle értéket nem képviselt, nincsenek meghatározó vezetőik sem. Egy mindenkit foglalkoztató dolgot ügyes marketinggel meglovagoltak, ennyi.
Akkor is köptek sok társadalmi csoportra, legutóbb a szivárványos vonulás alaklamából volt fulltahó az egyik szónokuk a hírtv-ben.
Az lmp az egyik legkárosabb gyülekezet (a kdnp mellett), de momentum messze alattuk szerepel.
Elképzelem, amikor majd a kis gender-vezetőjük kiáll a társadalom elé és összme,zeti összefogást sürget a fidesz ellen. Tömegek fognak rohanni az urnákhoz, hogy őket szavazzák be. Hát persze.

czjanos 2017.07.20. 20:42:48

Londonban szerveztek pikniket. Ahogy korábban az LMP, úgy ők sem fognak semmire se jutni a makacs különállásukkal.

6.Lenin 2017.07.20. 20:54:48

Nem tudom emléxik-é még valaki Karsai József egy kijelentésére, mégpediglen, hogy a 3000 legjobban fizetett helyeken csak szdsz-esek vannak.

aztán a CEU ügy kapcsán mondta valaki, hogy az egyetem konyháján az egységnyi területre eső volt szdsz-esek száma a világon a legmagasabb.

Mint leendő kinevezett helytartók, kiváló cégvezetők (hátha 1x bejönne, szerintük)miért lennének saját maguk ellenségei?

Karácsony G (ME önjelölt)is azzal kampányolt, hogy ők nem fognak lopni, most állítólag 4 alpolgármester nem lop egy olyan önkormányzatban, ahol eddig nem sok mindent csináltak.

Mi nem érthető a Momentum tevékenységében?

2017.07.20. 21:08:52

A Momentumnak egy esélye lenne, a fidesz szavazótáborából átcsábítás. Ha lenne ehhez elég tökük.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.20. 21:14:40

@Paróczai: Ha történelmi lehetőségként éled meg az ország több tíz évre történő eladósítását, akkor igazad van, elszalasztottuk. De itt a vizes vb és még továbbra is olyan ostobák az emberek hogy sajnálják az olimpiát. A vízitdíjat leszavazzák, de egy misit simán be tudnának rakni a nagy bulira.

gigabursch 2017.07.20. 21:20:58

15 perc...
Tudom javasolni az ismert gondolat alapján született Ossiab számot.

Amúgy ez a Kóhn-Csita FeGyőr olyan lény, akire egy lyukas tejeszacskót nem bíznék rá...

6.Lenin 2017.07.20. 21:21:24

@Jugoszláv Békaember:

Kb hány Fidesz szavazó bukna a tökükre? Miért is?

Bocs, de olyan nevetséges, mikor 1 valag 1-2 %os pártocska kormányváltásról álmodozik. Amennyiben összefognának se képesek megszorongatni a kormánypártot.

Nem hiszem, hogy a magyar választók ilyenekről álmodoznának, mint megváltókról.
Pontosan illeszkednek abba a kategóriába, hogy 1 ekkora országban bármire lehet találni 1-2 százezer választót. Többet nem.
Az ütőképes néppárt helye már foglalt. amennyiben szétbomlana, akkor is csak aprózódna alkalmatlan pártocskákra.
szerintem.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.20. 21:25:20

Mégha meg is lenne a törvény, a fidesz másnap megszavazná a leghűségesebb talpnyalója, a bajszos szar fizetésének tízszeresére emelését.

mocser48 2017.07.20. 21:25:43

@Paróczai: Még Mészáros "gázszerelő" Lőrincet is ők találták ki. Habonynak, Rogánnak is ők rendeltek helikoptert.
Orbán Győző bányáiban is ők törik a követ.
Andy Vajna kaszinóit is ők tömik ki pénzzel.
Tiborcz "A Nemzeth Veje" István után is ők dobálják a milliárdokat!

Fosztogatás? Hol?

mocser48 2017.07.20. 21:27:01

@Duplaxiii: A momentum okosan várja a választási kampányt. Nincsenek közpénzmentesített 100 milliárdjaik, mint a maffiának...

Sir Galahad 2017.07.20. 21:30:02

Rengetegen leírták, én is, hogy a Momentum egy fellángolás csak. Lehet, hogy tényleg.

FüligJim 2017.07.20. 21:33:41

Ha egy állami vállalat élére megfelelő szakembert akar bárki állítani, akkor azt meg kell fizetni, mert a munkaerőpiacon a versenyszféra igenis versenytársa az állami szektornak. Ha belenyugszik a választó, hogy az állami vagyont mindíg harmadikvonalbeli "futottak még" tipusú arcok irányítsák, vagy olyanok akik a pozíciójukat egyébként majd mutyira hadználjàk, akkor persze lehet fix bértáblát használni. Megjegyzem állami cég élére kinevezettek esetében én követelménnyé tenném a minimum 5 éves versenypiaci cégnél eltöltött felsővezetői gyakorlat meglétét...

2017.07.20. 22:02:03

@6.Lenin: Olyan 15 éve közelről néztem végig egy nagy reménnyel induló pártot az alapításától kezdve addig, amíg rájöttünk, hogy az elnök célja a támogatás bezsebelése egy csomó olyan ember áldozata árán, akik tényleg tenni akartak ezért az országért. Láttam ott magyar titkosszolgálatot, külföldi titkosszolgálatokat és kezdtünk arra gyanakodni, hogy ezt az egészet a parlamenti pártok támogatták abból a célból, nehogy bárki veszélyeztesse hatalmukat. Azóta a helyzet még rosszabb lett, úgyhogy bárki, aki arra gondolna, tisztességes politikai pártot alapít, szembe kell néznie egy csomó tisztességtelen erővonallal, akik ha kell gondolkodás nélkül ölnek. De nem kell, mert bárki kompromittálható és megvehető. Illetve bárki nem, de mit érsz te egyedül, ha szükséged van emberekre? A helyzet olyan szomorú, hogy inkább beültem egy lakásba és kitaláltam valamit, ami a hétköznapi tudattal nehezen érthető. Ám mindig is jó voltam abban, hogy nehéz dolgokat könnyen magyarázzak. Íme itt a SER, a Spirituális Együttműködés Rendszere: www.elmenypark.net/2017/02/hivatalos.html

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2017.07.20. 22:06:34

a jobbik nem tudja mit akar, a ballibek meg tovább folytatnák a nyugat parancsainak vakon teljesítését, valamiféle szent globalizmus nevében. esélyük sincs orbánék ellen XD

6.Lenin 2017.07.20. 22:15:49

@Jugoszláv Békaember:

Így járnak az álmodozók.
A helyzet nem szomorú, bár annak látszik, ha rossz szögből nézzük.

2017.07.20. 22:20:56

@6.Lenin: Mertem nagyot álmodni és működik! Amúgy a szöggel semmi baj, csak fel kell fejleszteni hozzá az agyat.

Moin Moin 2017.07.20. 22:29:38

"Mi lett veled Momentum?" - mi lett volna: megbaszódott, mint minden felkészületlen, tehetségtelen, de hatalmas arcú társaság!:-)))

6.Lenin 2017.07.20. 22:30:52

@Jugoszláv Békaember:

Gondoltam, és ez is valami, hogy elégedett vagy vele. Mások meg görcsöljenek a saját nagy/kis álmaikkal, már, ha van hozzá agyuk is.
Vagy 1xűbb másokét megpróbálni elképzelni, hátha azt hisszük, hogy nekünk is jó lesz.
Ha nem jön be, keressünk másikat, vagy alkossunk sajátot, és dédelgessük.
A hatalom meg 1 más tészta.
(az elveket kéretik a ruhatárban leadni előtte)

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.20. 22:31:55

@endike: mondja ezt a putyinpincsi nyalonca

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.20. 22:33:44

Milyen érdekes, hogy pont a fidesz akarta visszamenőleg elvenni a 2 misi fölötti fizetéseket, de amint hatalomra került, rendben lett a dolog. Van-e olyan aljasság, amit mástól ne irigyelne el és ne tenne magáévá.

6.Lenin 2017.07.20. 22:36:48

@Moin Moin:

Majd a PKP. Ha véletlenül eljutnak odáig, hogy kibasszák végre a laptopot az ablakon, és kijönnek az emberek közé beszélgetni, hogy: mi zujs?
A monitorok előtt minden más(ként látszik)
Nekik is.

2017.07.20. 22:38:50

@6.Lenin: "Vagy 1xűbb másokét megpróbálni elképzelni, hátha azt hisszük, hogy nekünk is jó lesz. Ha nem jön be, keressünk másikat, vagy alkossunk sajátot, és dédelgessük."

A spirituális harcok során rájöttem egy technikára akkor, ha ellopják/elfojtják az álmaid. Jelentkezz mások álmaira!

Brix 2017.07.20. 22:39:16

Itt egy lehetőség van, ha valaki le akarja váltani Orbán Viktort: el kell felejteni a balliberalizmust és egy mérsékelt, nemzeti liberális/ zöld programmal előállni. Ez lenne az útja a Momentumnak és az LMP-nek is. Nem szabadna homoszexuális rendezvényekre járogatni ( persze, mindez nehéz, amikor a pártvezetők között is vannak olyanok..) Másrészt, állást kell foglalni az illegális migrációval szemben, ez lenne az alap , hogy igazán népszerű pártokká váljanak...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.20. 22:44:38

@6.Lenin:

A pékápénak már annyi. Legfőbb támogatójuk, Hídvégi Mihály is otthagyta őket, ha ez mond valamit.

A minap láttam a hvg.hu -n Péntek Petike péképé-vezér egy cikkét, alatta, hogy Petike filozófus. Na mégis, hány filozófus alapított a történelem során sikeres pártot?

Wiktor Benkő 2017.07.20. 22:45:40

Magyarországon semmilyen gender-idiótát nem fognap megszavazni az emberek. Itt nem mosták ki az agyakat,. Ezért jó itt élni és ezért nem érti a nyugat-európai idióta, mi történik itt. Semmi nem történik, csak mi normálisan élünk. Köszönhetően Obánnak és ez tényleg így van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.20. 22:46:40

@Brix:

"állást kell foglalni az illegális migrációval szemben, ez lenne az alap , hogy igazán népszerű pártokká váljanak..."

Ezt soha nem teszik meg, mert nekik elveik vannak, amelyeket tűzön-vízen át megvédenek, ha beledöglik is az ország.

Wiktor Benkő 2017.07.20. 22:48:30

.. értem úgy az előbbit, hogy Orbán nem megy szembe a népakarattal, mint az európai marxisták.

Wiktor Benkő 2017.07.20. 22:50:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az ország nem döglik bele, mert az egész balliberális oldal egy marginális lófing, nem oszt nem szoroz. Nem ők írják most a történelmet.

6.Lenin 2017.07.20. 22:51:00

@Jugoszláv Békaember:

Van saját, és nem engedek hozzáférni senkit. Úgysem értenék (néha én se)

Mások álmaihoz túl rövid az élet. Aztán a következő (álom) már tuti megint más lesz.
A sajátot dédelgetni se könnyű (szerencsére azért vannak -másokéval-találkozási (közös érdek)pontok is)

6.Lenin 2017.07.20. 22:57:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Tudom kik ők, sőt kizártak a blogról, pedig csak kérdeztem.
Az 1 jó hír, hogy a Misi már nincs köztük. talán így van némi esély is valamire. Vele nem lett volna semmire.
Mellesleg ugyanaz a néhány tucat(?) emberke agyalt ott valamiről.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.20. 23:09:30

@6.Lenin: "@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Tudom kik ők, sőt kizártak a blogról"

Ami nem csoda, hisz ti vagytok a bloghu legnagyobb két ordas trollja.

2017.07.20. 23:13:46

@6.Lenin: "Mások álmaihoz túl rövid az élet."

Akkor nem, ha amúgy megegyezne a tiéddel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.20. 23:14:06

@6.Lenin:

Engem is kizártak, pedig csak annyit kérdeztem, van-e már 100 fős a párttagság. :D

Parajpuding 2017.07.20. 23:14:34

A Momentum nevű lufi leereszteni látszik. De minek is tenni bármit. A Wiktor Benkő-féle mocsárban dagonyázó boldog agyhalottaknak ez a paradicsom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.20. 23:15:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ne szerénykedj, a dobogó mondhárom fokán te állsz a nickjeiddel.

csárlszbrunzol 2017.07.20. 23:26:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ezt soha nem teszik meg, mert nekik elveik vannak, amelyeket tűzön-vízen át megvédenek..."
És nem azért jön-e létre egy-egy alakulat, hogy elvek - saját elvek - szerint gondolkodjanak, működjenek? Ha nem, akkor mivégre léteznek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.20. 23:38:32

@Moin Moin:

Ez komoly? Marx alapította a bolsevik pártot?

laci_52 2017.07.20. 23:45:43

A Momentum nem egy alulról jövő önálló mozgalom, hanem egy egykori vagy mostani párt klónja, valakik a háttérből pénzelik. Remélem, hamarosan eltűnik a süllyesztőben.

meszena 2017.07.20. 23:46:01

MI lett volna a Momentummal? Pont olyan, mint eddig. Semmi más nem érdekli, mint a saját politikai céljai. Mivel ez a népszavazás nem szolgálja a Momentum terveit simán mellébeszél. Illetve nem is: ha megnyernék a választásokat (2018-ban szinte kizárt), akkor független szakértők (=saját klientúrájuk tagjai/haverok) kerülnének ezekbe a pozíciókba.
Azért azt ők is látják, hogy ez a népszavazási kezdeményezés veszett ügy, ők pedig azt szeretnék, ha a nevük nem egy bukáshoz, hanem a korábbi sikerekhez kötődne.
Ez egyértelmű.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.20. 23:48:26

@csárlszbrunzol: "És nem azért jön-e létre egy-egy alakulat, hogy elvek - saját elvek - szerint gondolkodjanak, működjenek?"

A fidesz nem, ultaliberálisból rasszista szélsőjobbra mentek.

"Ha nem, akkor mivégre léteznek?"

A legtöbbet rabolni.

Sokan a fideszt pártnak hiszik, innen a félreértés. A helyes megnevezés: maffia. (Sajnos ennek egyes jeleit már az emeszpé is mutatta.) (Akik a fidesz korábbi országlásán okultak.) (Akik...) ...

meszena 2017.07.20. 23:48:30

@laci_52: Ameddig tud témát találni, addig nem fog eltűnni. Ha nem jutnak be 2018-ban, akkor végük.
A Momentum (vagy mozgatóik) valódi céja 2018-ban nem a kormány leváltása, hanem a parlamentbe kerülés.
És abban igaza van a szerzőnek, hogy mintha tényleg csak egyetlen ötletük lett volna....

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.20. 23:50:36

@laci_52: "valakik a háttérből pénzelik"

Természetesen a Patás Soros és a Zsidó Háttérhatalom. Ez a rohadt kánikula is miattuk van.

meszena 2017.07.20. 23:52:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Baromság.
A fidesz igenis párt, mégpedig néppárt. Vagyis nem egy réteg pártja.
Az anomáliák, amelyek a klientúra nagyarányú támogatását jelentik, a társadalom működési módja Magyarországon. Vagyis nem kormánypártfüggő. Ezek a problémák eddig soha nem oldódtak meg egy kormányváltással sem.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.20. 23:59:14

@meszena: "A fidesz igenis párt, mégpedig néppárt. Vagyis nem egy réteg pártja. "

6 elemit végzett vidéki nyuggerek pártja, akiknek a Kedves Vezető egyszemélyben adja a nyugdíjat.

Meg párezer csókos pártja, akik a maffiamódszerek haszonélvezői.

Odáig jutottunk, hogy Románia is lehagyott, a versenyképességünk a béka segge alatt van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 00:09:04

@csárlszbrunzol:

Végül is igazad van. De akkor nem a választókat meg a csillagokat kell hibáztatni, ha Max. tüntizések alkalmával kerülnek a Parlament közelébe. Mert ugye a baloldalon egy elvesztett választás után a nép volt hülye plusz a Fidesz csalt.

Amúgy valóban kényes egynsúly, hogy egy párt a saját elvei mellett felvállalja a nép egyes rétegei képviseletét is. A Momentum azonban jelenleg csak a saját elveit képviseli, amelyekkel a nép nagyobbik része nem azonosul.

Más kérdés, hogy esetleg Budapesten valóban megvan nekik a 9%. Mondjuk ennyi a szadesznak is megvolt mindig, oszt mégis mi lett belőle...

meszena 2017.07.21. 00:09:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Remélem, nem haragszol meg nagyon, ha inkább a felméréseknek hiszek a pártok támogatóinak iskolai végzettségét illetően.
Ugyanakkor aki politizál, tisztában kell lennie azzal, hogy mindenkinek csak egy szavazata van.
Te boldogabb lennél, ha más párt haveri köre/klientúrája lenne a kezdeményezett? Mivel lenne jobb az, ha pl. a Momentumosoknak osztanák a jó állásokat és megrendeléseket?

meszena 2017.07.21. 00:11:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Mondjuk a Momentum elveibe lazán belefér, hogy ezért változtassanak törvényt, hogy hátrányos helyzetbe hozzák a riválist. És az sem menti fel őket, hogy a fidesszel szemben is megjelent ez a vád.

mgdé 2017.07.21. 00:14:37

@meszena:
Nyuszikáim, a márciusban alakuló "Mindegy, csak a Fidesz ne" új párttal simán kétharmadom lesz. :P A 1,5 %-os Momentum meg kap majd egy bp.-i alpolgármesteri helyet. A másik alpolgiságot Michelle Wildnak adom, őt legalább, mint nevezetességet, - ha másképp nem, hát pucéran - felismerik a 30 feletti kínai turisták.

ARABOKAT KIZÁRNI CEU t BEZÁRNI 2017.07.21. 00:22:05

" Mi lett veled Momentum?"

Hiaba valtoztatott nevet az SZDSZ, mostanra mar leleplezodtek, ezert semmire sincs eselyuk.

SZDSZ==MOMENTUM

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 00:25:27

@meszena:

Ez az egész baloldalra is igaz. Talán még emlékszel, hogy nemrég külföldi beavatkozásért rinyáltak az Orbán-kormány megbuktatására.

Ami meg a Fideszt illeti, az országgyűlési képviselők számát nemigen lehetett volna a választókerületek változatlanul hagyásával csökkenteni, a csökkentés meg régi terv volt - nem csak a Fidesz részéről.

A gerrymandering-vádat meg még sehol nem láttam részletesen, több választáson átívelő számokkal bizonyítva.

gaston 2017.07.21. 00:27:46

momemtum? Reménykedjünk, hogy hamarosan eltűnik a süllyesztőben!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 00:29:12

@Én de genere Mi:

"ha másképp nem, hát pucéran"

Úgy hallottam, már némiképp fonnyadni kezdenek a bájai, na meg a szilikonmellek divatja is múlóban van, kivétel talán a pornó.

Mondjuk ezt csak úgy olvastam itt-ott, én akkor sem ismerném meg, ha munkaruhában (=pucéran) látnám. Pedig nem is vagyok kínai turista.

mgdé 2017.07.21. 00:43:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Bocsi, de JózsefNÉ-k a követendő iszlám vagy éppittjárt macsó Benjaminzsidó, vagy éppen az autentikus kínai elvek szerint nem igazán számítanak. Szüljenek legalább ötöt, aztán mars a konyha.

Szerinted egy átlag kínai turista mit tud Magyarországról?
Szerinted te érdekelnéd őket?
Ha nem Wild, akkor max. Katinka, de ő önTusupjáró, így már rövidtávon sem megbízható káder. Puskás sajnos már elhunyt.

Jason Voorhees 2017.07.21. 00:46:30

A Momentum az az SZDSZ reloaded. Ilyen már volt, köszönjük, de senki sem kér belőle.

Pop40 2017.07.21. 01:30:29

Igen, valóban támogatniuk kéne.

Haveravera 2017.07.21. 01:31:58

A Momentum - amint arra elnevezése is utal - pillanatnyi fellángolás volt és pusztán egy "mit NE tegyünk" témakört bírt meglovagolni.
Irányt, célt, valamiféle cselekvési tervet, programot nem tud felmutatni.
A fő céljuk (mint a komplett ellenzéknek): Orbánt leváltani. De ez nem politikai célkitűzés. Nem tudjuk, mi lesz Orbán leváltása után.
Persze, nincsenek könnyű helyzetben, mert a melegek jelenlétét és éves rajzását úgy megszoktuk, hogy már a homofóbokat sem érdekli. Itt vannak a migrik, ezért az antiszemitizmus is kiment a divatból, Index blogokon úgy kell erőltetni a Soros zsidó származására való kilyukadásokat, hogy szánalmas. (Soros halachikusan nem zsidó, de ez mellékes is.) A genderPROBLÉMA viszonylag friss csont, de az meg annyira bonyolult, hogy széleskörű fogyasztásra nem alkalmas, a magyar nyelvben pedig nem tud kellően érvényesülni a zamata egy személyes névmás helytelen használatának.
Valójában egyetlen közérdeklődésre számot tartó téma lenne: a lopás. Na, most a magyar nem hülye, az elmúlt bő negyedszázadban rájött, hogy teljesen mindegy, hova húzza az X-et, aki megnyeri a választást, az úgyis lopni fog, mert ez gyárilag kódolt a demokrácia rendszerében. Legfeljebb vannak elegáns és kevésbé elegáns módszerek.
Itt visszakanyarodnék a migrikhez. Szíve mélyén, titkon egyetlen normális ember sem akar itt tömegével segélyezett muszlimokat látni, ezért mindenkinek tetszik Orbán ezzel kapcsolatos álláspontja. A nemzethy oldalnak azért, mert ettől biztonságban érzi magát, a demokrata minoritasnak pedig azért, mert feladatot és közéleti jelenlétet biztosít számukra az ellene való HARC. (Ha ez a téma nem lenne, már el is felejtettük volna, hogy vannak.)

Pop40 2017.07.21. 01:32:50

@Wiktor Benkő:

"Itt nem mosták ki az agyakat"

A ti agyatokat tuti nem.

Ami nincs, ugye, azt nehéz.

Pop40 2017.07.21. 01:40:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Mert ugye a baloldalon egy elvesztett választás után a nép volt hülye plusz a Fidesz csalt. "

Igen, a baloldal volt az, aki 2002-ben hónapokig nyervákolt, hogy a "haza nem lehet ellenzékben", miközben hidakat foglalt el. Ja, nem, a fideszes csürhe.

Az meg, hogy a fidesz csal, nagyjából evidens. Már csak azt az ordító tényt látva is, hogy egy magyarnak, ha kimegy 2 hónapra Londonba vagy Berlinbe, el kell mennie a legközelebbi szavazókörbe szavazni.

Bezzeg az Mo-n soha nem élt határon túliak, na, ők nyugodtan szavazhatnak levélben.

Ez kb minden normális demokráciában a választási csalás minősített esete lenne.

Pop40 2017.07.21. 01:48:41

@meszena:

"Remélem, nem haragszol meg nagyon, ha inkább a felméréseknek hiszek a pártok támogatóinak iskolai végzettségét illetően."

Azt nagyon jól teszed.
Nézzük is a legfrissebbet:
index.hu/belfold/2017/07/18/republikon_kozvelemeny-kutatas_budapest/

"A kutatás szerint a Fidesz egyedül a legalacsonyabban iskolázottak körében népszerűbb a baloldali, liberális pártoknál. "

Ez az a mondat, ami kb -intézettől függetlenül- minden felmérésben megjelenik: hogy a fideszes söpredékre most már csak a legostobább, agyhalott réteg szavaz.

"Te boldogabb lennél, ha más párt haveri köre/klientúrája lenne a kezdeményezett? Mivel lenne jobb az, ha pl. a Momentumosoknak osztanák a jó állásokat és megrendeléseket?"

Szép is az, mikor a fideszes maffia agyhalott zombijai azzal agitálnak a köztörvényes maffiájuk mellett, hogy az ellenzék majd biztos szintén lopni fog... :-))

No nézzük csak:
Fideszes maffia lop, TÉNY: ezzel semmi gond.
Momentum lopni fog, NARANCSBOLSI FEJÉBEN LÉTEZŐ VÉLEMÉNY: Fújj, rohadt Momentum!

Elvtárs, ha a vajdádnak akarsz szavazókat agitálni, ennél valamivel ütősebb érvrendszert kaparj össze.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 02:04:34

@Én de genere Mi:

"Ha nem Wild, akkor max. Katinka"

Akkor már ezerszer inkább Lucz Dóra vagy Jakabos Zsuzsa, ha csak a vizeseket nézzük.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.21. 02:46:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "a szilikonmellek divatja is múlóban van"

Reménykedsz? Hogy a lógó csöcsök divatba jönnek, és népszerű leszel? :))

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.21. 02:50:10

@meszena: Nah, @Pop40: Pontosan válaszolt.

"mindenkinek csak egy szavazata van. "

Kivéve a félmillió magyar migránsnak Németországban, Angliában, stb., akiknek nincs lehetőségük szavazni.

DFK 2017.07.21. 04:44:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: de van lehetőségük szavazni. Akár levélben is. Csak követni kell a törvényi előírásokat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 07:01:09

Minden párt keresi a maga identitását.

A lassan ballibá züllő LMP és a Momentum között nemigen látható eltérés, így valamit ellent kellett mondani. Ennyi az egész.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 07:04:41

@Pop40:

Érdekes, amikor az alacsony iskolázottak a ballibekre szavaztak még nem volt gond. Furcsa, nem?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 07:07:06

@Pop40:

Mítosz. A Londonba kiment is szavazhat levélben, ha teljesíti a feltételeket. NINCS megkülönböztetés, hogy valaki ANgliábna vagy Romániábna szavaz,

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 07:12:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"hány filozófus alapított a történelem során sikeres pártot?"

Lenin.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 07:13:18

@6.Lenin:

A PKP összes szimpatizánsa össze fpg gyűlni egy helyen? Atya Isten, akkor bérelni kell legalább egy 200 nm-es termet!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 07:15:16

@Jugoszláv Békaember:

A Momentum már elkötelezte magát alegfőbb ballib pontok mentén, csak utálják a hagyományos ballib vezéreket.

Ki a fene szavazni arra, hogy valósítsuk meg Gyurcsány cáljait Gyurcsány nélkül? Mert kb. ez az üzenet.

vajdasagi 2017.07.21. 08:02:38

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: Ne azt mondd, hogy aki Londonba kiment az szavazhat-e. Tudjuk, hogy igen. Neki csak hosszú sorokat kell kivárni, mert legalább így nehezítik a szavazata leadását. Mi van azzal, aki Manchesterben él? Ő szavazhat-e levélben?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 08:07:54

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:

Valami ilyesmire gondoltam.

A 96:10 helyett 91:15 azért jelentős különbség, na de ahogy írod is, mindez puszta feltételezés, mondhatni a worst case scenario. Kötve hiszem, hogy ténylegesen egynél több lehetett volna ténylegesen, és még az sem biztos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 08:14:15

@vajdasagi:

Bocs, de azzal, hogy párezer kilométerrel odébb költözött, egyben azt is vállalta, hogy párezer kilométerrel odébb fog lakni. :D

Nehogy már a világ minden nagyobb városában irodákat kelljen nyitni a szavazni kívánók részére. Végül is ő költözött el jó messzire, nem az ország. Na és aki az Antarktiszra költözik?

Az is abszolút jogos lenne, ha csak Magyarország területén szavazhatna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 08:16:02

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:

Vigasztaló viszont, hogy a teljes párttagság elfér egy panellakás WC-jében. :D

2017.07.21. 08:21:54

@Sir Galahad: ilyeneket elég könnyű jósolni, gondolom most elégedetten hátradőlsz a székben a jól végzett munka örömével.
Ez a népszavazás meg hülyeség, jó, hogy nem fogunk a bkk vig nyakkendőjének színéről is népszavazni.

vajdasagi 2017.07.21. 08:25:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És hogyan állunk az erdélyi és vajdasági magyarokkal?
Mintha a logikád nem lenne konzekvens.

vajdasagi 2017.07.21. 08:28:31

Amúgy az eredeti blogra reagálva: nagyon helyesen teszi a Momentum, hogy ilyen hülye népszavazások szervezésében nem vesz részt. Nem az számít, hogy pl. egy BKK-vezérnek mekkora a fizetése, hanem az, hogy lop-e, vagy sem. Illetve az, hogy kárt okoz-e nekünk, vagy hasznosan, az érdekünkben tevékenykedik.

Pestépítő 2017.07.21. 08:32:45

Egy semmirekellő szarházi banda a momentum csak a prolikat és belpesti lúdtalpasokat tudták megmozgatni az olimpia ellen. Takarodhatnak a süllyesztőbe.

mgdé 2017.07.21. 08:44:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Lucz Dóráról tudja a kínai turista, hogy kicsoda?
Katinkáról tudják. S ennek okán tökmindegy, hogy a te vagy az én ízlésem szerint jó nő-e.

De továbbra is ott tartunk:
A szavazólapon a "Momentum" szövegű körbe/négyzetbe nem raknának elegen ikszet. Stb. Mert ezt ezért, azt azért, azt meg amazért "Bokros" vagy a "Botka" szövegűbe sem. A "Vona" vagy a "Gyurcsány" négyzetbe sem. A "Mindegy, csak a Fidesz ne" kör/négyzet - ha lenne ilyen - viszont simán, a nagy többséget már irritálja a Fidesz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 08:52:42

@vajdasagi:

"És hogyan állunk az erdélyi és vajdasági magyarokkal?"

Nekik eleve nem szabadott volna szavazójogot adni. Állampolgárságot természetesen igen, de szavazójogot nem.

Eleve sérti a jogegyenlőséget, hogy valakinek egy helett két országban legyen szavata. A kettős állampolgár döntse el, melyik országban kíván szavazni. Ha Erdélyben vagy a Vajdaságban akar szavazni, akkor ne szavazhasson Magyarországon is. Ilyen egyszerű.

"Mintha a logikád nem lenne konzekvens."

Mi is a bajod vele?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 08:56:51

@Én de genere Mi:

"A "Mindegy, csak a Fidesz ne" kör/négyzet - ha lenne ilyen - viszont simán, a nagy többséget már irritálja a Fidesz."

Tisztában vagy azzal, milyen kormány jönne így létre?

A logikád kb. olyan, mintha a szavazástól távol maradók kívánsága szerint akarnánk kormányt alakítani.

Nem lehet, hogy épp a TE logikád nem konzekvens?

mgdé 2017.07.21. 09:07:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Tisztában.

Épp ezért fogom a kellő időpontban én megalakítani ezt a pártot, hogy az új kormány ne rosszabb, hanem jobb, sőt sokkal jobb legyen. :P

Lucz Dóra és Jakabos Zsuzsa meg majd a személyi testőreim lesznek. ;)

odamondó 2017.07.21. 09:10:03

Mi lett? Miért mi volt egyáltalán velük? Semmi?

nnnnnnnn 2017.07.21. 09:11:11

a momentumtól a normális hazaszerető emberek már a színrelépésekor megundorodtak. a lumpen pesti prolikat és agyatlan liberálisokat felhergelve tették tönkre egy egész nemzet lehetőségét és álmát arra, hogy olimpiát rendezzenek. ez számomra a hazaárulással bőven egyenértékű. de még ha utána csináltak is volna valamit. de mit csináltak? fesztivált meg pikniket szerveznek, teljes erővel rátelepedtek a pride-ra és ennyi. ők egy nemzettudattal egyáltalán nem rendelkező lelketlen politikai start-up, akik kihasználták a primitív embereket és most belőlük élnek, bulizgatnak. véleményem szerint ez a legalja.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 09:13:30

@vajdasagi:

Szavazhat. Bejelenti otthon, hogy kivándorolt, s azonnal joga lesz levélben szavazni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 09:15:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igen, szóval ha feltételezzük, hogy minden erre vonatkozó, többnyire alaptalan, ballib állítás igaz, akkor is csak pár mandátum a Fidesz nyeresége.

Azaz biztosan nem igaz, hogy emiatt nyer a Fidesz.

Amiatt nyer, hogy:
- messze a legnépszerűbb párt,
- a választási rendszer 1990 óta aránytalan.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 09:18:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Egyébként ez a Péntek vagy Béntek vagy Béndek gyerek nem rossz ember, én futólag ismerem, művelt is és értelmes is, de van egy rögeszméje, mint minden liberálisnak: mindenki hülye, aki nem liberó.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 09:22:25

@vajdasagi:

Ha tőlem függne, teljesen beszüntetném a leveles szavazást. Aki nem veszi a fáradségot, hogy elmenjen a fülkéig, az ne szavazzon.

Az ellenkező megoldás: leveles szavazás mindenkinek, amiből viszont masszív választási csalás lenne.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.21. 09:26:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"A kettős állampolgár döntse el, melyik országban kíván szavazni."

Még ha egyet is értenék ezzel (nem értek egyet), akkor is abszurd ötlet, ugyanis nem létezik mechanizmus ennek betartatására. Egyik ország se osztja meg választási adatainak titkos részét egy másik országgal, sőt még belül se nyilvános ez az adat. A választási névjegyzéket megsemmisítik a választások után bizonyos idővel, s nem készül róla számítógépes feldolgozás, ami a neveket illeti. Magyarul: SENKI se tudja megmondani a választások után bizonyos idő elteltével, hogy pl. Kovacs Nocraft Jozsefne szavazott-e.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 09:26:41

@Én de genere Mi:

"Lucz Dóráról tudja a kínai turista, hogy kicsoda?"

Nem, de elég csak egyszer ránézni, hogy megtudja, és ez áll Jakabos Zsuzsára is. :)

A minap férjuram kapott is egy pofont, amiért túl hosszasan nézte a képüket a sportrovatban. :D

csárlszbrunzol 2017.07.21. 09:29:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Remélem, nem bánom meg, hogy válaszolok :)
És szintén remélem, hogy nem veszed személyeskedésnek, de
- alapvetően más a hozzászólásaink célja
Ha jól értem, Te azt szeretnéd kifejezésre juttatni, hogy viszonylag elégedetlen vagy a Fidesszel (és a nickedből, illetve természetesen a hozzászólásodból) itélve ezt kívánod kifejezésre juttatni. Lehetőleg minél nyomatékosabban és minél többször.
Sajnos azonban ebben eltérünk, mert én egy kissé általánosított hozzászólásra akartam adni egy nagyon általános választ. Tehát én egy elvet szerettem volna hangsúlyozni, de mintha Te rárepültél volna a Fidesz fikkantására. Miattam teheted, de ezzel a részével nem szeretnék vitázni, ha nem gond. Te aktuálpolitikáról beszélsz, én viszont elvekről. Más a két topik és nem mosnám egybe, ha nem haragszol meg érte.
Ha mégis válaszolsz, kérlek ne a személyemet támadd, hanem maximum a mögöttes elvet; azt megköszönöm!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 09:29:23

@Én de genere Mi:

"Lucz Dóra és Jakabos Zsuzsa meg majd a személyi testőreim lesznek. ;)"

Kadhafi reloaded. :D

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.21. 09:30:18

Igaza van a Momentumnak. Ahhoz, hogy egy állami vállalat jól működjön, ahhoz jó szakembergárdára van szüksége. Azokat viszont meg kell tudni fizetni, különben elmennek a versenyszférába.
Nem a közszféra valódi szakemberei vannak túlfizetve, hanem az ingyenélő politikai vezetők.
A korrupciót valóban meg kellene állítani, de arra ez a népszavazás nem alkalmas. Inkább egy független ügyészség mellett kéne kampányolni, akinek joga lenne bebörtönözni maffiaállamunk korrupt díszpintyeit.
Hajrá Momentum! :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 09:30:52

@csárlszbrunzol:

"Remélem, nem bánom meg, hogy válaszolok :)"

Meg fogod bánni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 09:35:02

@Frady Endre:

"Inkább egy független ügyészség mellett kéne kampányolni, akinek joga lenne bebörtönözni maffiaállamunk korrupt díszpintyeit."

Tisztelt Hölgyem,

tájékoztatom kegyedet, hogy jogállamban az ügyészség dolga a vádemelés, nem az ítélkezés. Biztos újat mondok kegyednek, de ez a fejlett nyugati demokráciákban is így van.

youtu.be/BHrwveyy4II?t=31s

nemecsekerno_007 2017.07.21. 09:39:14

- Tényleg politikai start-up és ők is csak valami ellen tevékenykednek.
- Programjuk nincs v. valami bullshit kamu

eßemfaßom meg áll 2017.07.21. 09:41:53

@vajdasagi: "Mi van azzal, aki Manchesterben él? Ő szavazhat-e levélben?"

Pont annyira mint a záhonyi lakcímű dolgozó aki egyébként Győrben szerel Audit.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 09:43:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hát, nehéz ez. Egyébiránt én sosem a csillagokat hibáztattam, de azért a választókat bőven - és szerintem :) jogosan. Hiszen ők szavaznak adott pártra és juttatnak be Fideszt, MSZP-t, stb. (és közben várják a csodát. Értsd: jöjjön egy csodálatos, szűzi lepelbe burkolt, tisztakezű, szakértői kormány, aki olyan jóságos lesz, hogy eljő a kánaán, nekünk meg nem kell tenni érte semmit, tolhaunk mindent tovább okosban)
Továbbá elvben szerintem épp az a jó, ha kitart egy párt a választott értékei mentén. Azért alakul, hogy azokat képviselje, ne pedig "kurválkodjon". Most nem a nyilvánvaló és egészséges kompromisszumkereséséről beszélek természetesen.
Ha a zsíroskenyér imádók pártja átpártol a borsófőzelék imádók táborába, az szerintem nem okés. Ha frakcióznak a töpörtyűskenyér imádókkal, az még csak-csak. :)
A százalékok meg ... szintén érdekes kérdés. Például azt tudom, hogy az én preferenciámat nem képviseli senki a mai látható palettán és nem tenném 8-10%-nál többre a választók arányát egy ilyen pártra a teljes népességen belül. Arra nem alakul párt, balodlara meg mégis számolatlan. Szóval valamiért azt is gondolom, hogy - sajnos vagy sem - , de manapság még mindig balos politikát kell vinni, különben halálra van itélve az adott párt. Ez elég szépen kirajzolódik a választói akaratból. Ezek után kár csodálkozni azon, hogy a Fidesz (de akár az ellenzék is) úgy mozog, ahogy. Elég csak megnézni a migráncsozást, abban szinte egyöntetű a nép véleménye, próbáljon képviselni akármit is az MSZP. Speciel abban a témában nagyon széllel szemben próbálnak meg _brunzolni_ :) Ami amúgy Ő bajuk.

Szóval szumma szummárum igenis a saját elveit képviselje egy párt - és a megfelelő választók a megfelelő számban majd megtalálják őket. A "piac" ezt is be fogja árazni szépen, mint ahogy most is megteszi. (valójában nem is kéne a piachoz az idézőjel, mert ez is valódi piac, bizony a politika is ott játszik)

eßemfaßom meg áll 2017.07.21. 09:43:16

@vajdasagi: "És hogyan állunk az erdélyi és vajdasági magyarokkal?" Nekik van magyarországi lakcímük?

eßemfaßom meg áll 2017.07.21. 09:45:05

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: ""hány filozófus alapított a történelem során sikeres pártot?"

Lenin."

Tudtommal Lenin ügyvéd volt nem filozófus.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.07.21. 09:47:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem tudom, hogy rajtam keresztül milyen hölgynek üzengetsz, de én ezt betegesnek tartom a részedről. Szerintem felejts el! Előre is megköszönöm!

káposzta 2017.07.21. 09:54:18

@nnnnnnnn: A legalja te vagy, te féreg. Viktorfasszopó vagy.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 09:54:40

@eßemfaßom meg áll: Kérdeznék én is egy csúnyát:
Nekik kell ide adózniuk? Bármi döntés esetén viselik annak teljes következményeit?
(jó, ez már két kérdés lett)

6.Lenin 2017.07.21. 10:02:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Tudom kik ők, sőt kizártak a blogról"

Ami nem csoda, hisz ti vagytok a bloghu legnagyobb két ordas trollja."

Tévedsz.
Akik azt hiszik, hogy ha kizárnak valakit, mert más a véleményük, akkor nekik lesz igazuk.
Nem lesz igazuk, de bebizonyítják, hogy nagy seggfejek.
Te is, Béndek úr is, a B1, Nyugati fény, Európa kávézó, és a sok előzetesen moderáló is.

Azt bizonyítják, hogy nincsenek érveik a más vélemény ellenében, vagyis szerintem seggfejek.Pláne, ha a másik csak kérdez.

akist 2017.07.21. 10:02:12

Csak egy pillanat volt...sajnos.

erkölcsi hulla 2017.07.21. 10:08:00

a momentum még tetszett is volna, ha nem lett volna ilyen nyíltan femnáci

6.Lenin 2017.07.21. 10:12:46

@Jugoszláv Békaember:

"@6.Lenin: "Mások álmaihoz túl rövid az élet."

Akkor nem, ha amúgy megegyezne a tiéddel. "

Ez az álmok sorsa.

Lehet, hogy mi még azonos dolgokról álmodunk. A gyerekeink már csiszolnak rajta picit. Az unokáink már átírják.
Ez a természetes, hiszen nekik már másak az érdekeik, körülményeik.

Mit jelent ma már a liberalizmus? Rá sem ismerni arra, amiről valakik 1x álmodtak.
Emberi értékek? Mindenki ugyanarra gondol? Szabadság jogok, mindenki ugyanarra gondol?

Mi lenne az élet értelme, ha örökké élnénk?
Ha nem lenne miért harcolni, ha nem féltenénk, hogy elveszíthetjük.

Vannak, lehetnek közös érdekeink, amiért talán néha érdemes lenne a rövid életünkben megegyezni.

6.Lenin 2017.07.21. 10:18:26

A Momentum érdekei, és tömegek érdekei nem találkoznak. Nem is azért alakultak, vagy hozták őket létre.

Eleve vesztes pozíció. Réteg párt, az is marad, ha néhányan úgy érzik, hogy valóban szükség van rájuk, ha még azt se3m, eltűnnek.

Nem lenne kirívó eset a történelemben. Ennyit érnek/értek.

Paróczai 2017.07.21. 11:26:44

Látom, az úri közönség szépen megoszlik Momentum ügyben!
Szerintem is egy SZDSZ klón, semmi más. A belvárosi álértelmiség romkocsmákban született elképzelése. Változatlanul az a véleményem, hogy a ballib oldal rendesen oszlásnak indult és ebből a Momentum is alaposan kivette a részét!
Menjenek tüntizni, prájdolni, genderkedni bátran, legalább megmutatják az igazi arcukat! Úgy fognak eltűnni a süllyesztőbe, hogy nyomuk sem fog maradni!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 11:38:18

@Frady Endre:

"Nem tudom, hogy rajtam keresztül milyen hölgynek üzengetsz, de én ezt betegesnek tartom a részedről."

Hölgyem, kedves Fr. Ady Andre!

Nem Önön keresztül, hanem Önnek üzenek, drága Frau Ady Endre.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 11:55:36

@csárlszbrunzol:

"Szóval szumma szummárum igenis a saját elveit képviselje egy párt - és a megfelelő választók a megfelelő számban majd megtalálják őket."

Nagyon szép, amit írsz, és alapvetően van is benne igazság, na de a Parlamentbe bejutván a választókat is - sőt elsősorban őket - kell képviselnie, ehhez viszont olyan témákban is döntenie kell, amelyekről nem vagy csak igen közvetve szólnak az elvei. A népképviselet szó ill. fogalom ui. nem véletlenül NÉPképviselet és nem PÁRTképviselet.

Gazdaságpolitika, migráció, kerítés, kvóta, betelepítés, oktatás, egészségügy, kivándorlás, adópolitika, hadseregfejlesztés, EU-kapcsolatok stb., hadd ne soroljam. Messze nem biztos, hogy az elvek miatt rá szavazók a többi kérdésben is egyetértenek a párttal, hiszen amikor a pártra szavaztak, ezen egyebekről a párt nem nyilatkozott. Az nem pártprogram, hogy kirúgjuk a fideszes vezetőket és helyükre ültetjük a mieinket.

2010-ben a Fidesznek könnyű dolga volt, a maszop-szadesz-kormány oly mértékben kompromittálta magát, hogy pártprogram nélkül is fölényesen győzhettek. Ám a Momentum számára ez messze nem lesz elég sem '18-ban, sem '22-ben. A többit meg (pl. migráció támogatása a népakarat ellenében) te is leírtad.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 12:16:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Látom, még mindig nem érted teljesen az álláspontom. Személy szerint nem érdekel a Momentum. Tehát az, hogy mit és hogyan politizálnak; ezenközben mi lesz a jósorsuk alakulása, ugyanúgy hidegen hagy.
Tényleg csak magát az elvet próbáltam előadni nagyjából a politikai pártokkal kapcsolatban. Jó részben sikerült is, látván a reakcióidat.
Még egy válasz a NÉP vs. PÁRT témára:
Továbbra sem gondolom másként. Igen, a népet kell képviselnie, ha már megalakul a zon célból, de a saját elvei az irányvonal. A választók pedig majd besúlyozzák őket és aszerint kapnak vagy nem kapnak lehetőséget. Ja, és ez a parlamentbe való bekerülésre is igaz. A szar ott válik el a májtól, ahol kormányzó párttá lép elő valamelyik alakulat. Na, ott bejön az, amit Te is írsz. Sőt, a véleményük előbb is szükséges mindenzen ügyekben, különben ne akarjanak odajutni. És még egyszer: hogy ez most konkrétan megvan-e a Momentumban, engem totál nem érdekel.
Összefogás, Fidesz elzavarása mint egyetlen cél: mélyen egyetértek, nem lehet ez senkinek egyetlen célja. Mégis, nézd meg, hányan óhajtanának ilyet a választók közül. Sajnos, a gondolatuk addig alakul, hogy legyen egy olyan erő, amely ezt megteszi (hiszen Orbánnak buknia KELL) és utána legyen megint "szabadság". Azután majd lépjen elő a sötötből a szűzi kéz, stb. Ezt már írtam. Szerintem ennek a valószínűsége a csodavárás, de ezt is írtam. Meg a választókat is saraztam, akiknek (legtöbbjüknek) csak odáig terjed a tekintete, hogy ne lopjanak (a Fidesz után) és akkor varázs-csoda-jóság lesz itten, kéremszépen.

Kivlov 2017.07.21. 12:36:31

Semmi ez, hülyegyerekek bohóckodása, hogy a TV-ben szerepeljenek.
Ha 5% meglesz, már jó, legalább tovább szalámizzák az ellenzéket. Ha nem lesz annyi, mégjobb: elveszik pár szavazat.

6.Lenin 2017.07.21. 12:58:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"A népképviselet szó ill. fogalom ui. nem véletlenül NÉPképviselet és nem PÁRTképviselet. "

Sőt, ma a politika már 1 "szakma", és a politikus pedig "szakember".
A lehető legszélesebb réteg igényeinek a kiszolgálója.

Nyilván 1 közösség sokszínű, sokféle érdekkel. Nekik is szükségük lehet az igényeiket kiszolgáló "szakemberekre". Egy országnak viszont csak 1 kormánya lehet, eddig.
Majd 1x lehet, hogy eljutunk oda, minden rétegnek lesz saját kormánya, hadserege, meg saját háborúja. Mindenki hepi lesz. A robotok meg majd termelik a GDP-t a szórakozáshoz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.07.21. 13:08:31

@csárlszbrunzol:

Nagyjából azért értelek. Én csak azért emlegettem a Momentumot, mert a poszt éppen róla szólt, a M. lett a példa.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.21. 13:33:02

@csárlszbrunzol: "Remélem, nem bánom meg, hogy válaszolok"

Egyenesen megtisztelsz.

(Itt tegeződni szoktunk. Szervusz, én vagyok az idősebb.)

"És szintén remélem, hogy nem veszed személyeskedésnek, de"

Oh, amit én itt már a fidesz trolloktól kaptam...

"viszonylag elégedetlen vagy a Fidesszel (és a nickedből, illetve természetesen a hozzászólásodból) itélve ezt kívánod kifejezésre juttatni."

Minden tolvajjal elégedetlen vagyok. A fidesz különösen kihúzta a gyufát az elmúlt 7 évben a 12 ezermilliárd ellopásával. Egy harmad év GDP. Lecsúsztunk a Románok szintjére. Az MDF-et kinyírták, nincs kire szavaznia a jobboldaliaknak. Stb...

"Lehetőleg minél nyomatékosabban és minél többször."

Másként az egységsugarú fideszhívők baloldalinak gondolnak.

"Te aktuálpolitikáról beszélsz, én viszont elvekről."

Te egy idealizált világban élsz, én a valóságban. Nincs harag.

"ne a személyemet támadd"

Nem ismerlek. Ha a fidesz zombi szekértolója vagy, AKKOR ÉS CSAK AKKOR támadtalak.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.21. 13:33:57

@6.Lenin: "kizárnak valakit, mert más a véleményük"

Azért bannoltak, mert trollkodtál. Mindig trollkodsz.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 13:42:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Te egy idealizált világban élsz, én a valóságban. Nincs harag."
Nem. _Beszéltem_ valamiről és Te is. Hogy hol élek, azt nem tudhatod. És igen, feltétlen az idealizált világról _beszéltem_, ez volt a célom.

6.Lenin 2017.07.21. 13:48:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Te döntöd el, hogy ki a troll?

Te 1 seggfej vagy. És nem azért mert nem 1ezik a véleményünk, hanem mert nem tűröd , más, más szekerét tolja, nem azt, amit te. Kizárod őket.
Mindenkinek joga van azt a szekeret tolni, ami megegyezik az ő "értékrendjével".
Neki az tetszik, neked 1 másik. Melyik a jobb?
Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Senkinek nincs joga a másikra erőszakkal ráerőltetni a sajátját.

Ezt nem érted, ezért tartalak 1 seggfejnek, mert közben jogokért ordibálsz. Azokat is, akik ezt nem értik.

Győzz meg, hogy a te általad is tolt szekeret az érdemesebb nekem is tolnom. Akkor majd elnézést kérek tőled, hogy igaztalanul tartottalak seggfejnek.
Rajtad múlik. Bár attól elég jól elvagyok, hogy te 1 seggfej vagy. Jogod van annak lenni.

Ivu 2017.07.21. 13:55:02

@FüligJim: Jól beszélsz. Én speciel egyik közmű szolgáltatót sem engedtem volna anno privatizálni illetve eladni külföldi cégeknek.Lehet butaság részemről, de ezeket az államnak kell birtokolnia.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 14:01:10

@6.Lenin: Ha levesszük a sokévi átlag fölötti egy négyzetméterre jutó seggfejezések számát, akkor egyetértek maximálisan. Nagyjából ez a tolerancia és demokrácia.
Sajnos az látszik szinte mindenhol, hogy aki nem ért egyet a másikkal, az mimimum hülye. Vagy rosszabb. Most ez a szintünk, így "vitázunk" egymással. Nem meggyőzni, hanem legyőzni. Ez nem lehet jó irány.

6.Lenin 2017.07.21. 14:25:12

@csárlszbrunzol:

Azért néha kell 1 kis seggfejezés is, hogy kijöjjön a takargatott is. Szerintem a legnagyobb baj akkor kezdődik, amikor valaki "harcol" az "értékrendje" mellett, és a másik érzi, hogy nincsenek ellene elfogadható saját magyarázatai.
Ilyenkor jön a kizárás/ a másik alázása.

Egy vélemény ütköztetésnél még a másik esetleg tudatosan hamis érvelését is tűrni kéne, hiszen, ha biztos vagyok a saját "értékrendemben" akkor a hamis állításokat a saját javamra tudom esetleg fordítani. Ezt is sokan félreértik.
Pedig egy állításnak minden esetben állva kellene maradnia, ha nem, akkor ott valami gubanc is lehet.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 14:33:56

@6.Lenin: értem én, értem, de nem úgy van, hogy az értékrendet elfogadottnak tartjuk és nem vitatjuk?
Nem pont ez a demokrácia lényege? Attól, hogy én még a zsíroskenyeret komálom, még tudok róla, hogy vannak olyanok, akik a borsófőzeléket. Mi több, elfogadom, hogy ők azt eszik? És ennek örülnek?

vajdasagi 2017.07.21. 14:40:16

@6.Lenin: Én úgy vettem észre, hogy neked nincs is értékrendet. Fidesz által fizetett troll vagy.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.21. 14:44:22

@6.Lenin: "Te döntöd el, hogy ki a troll?"

Te döntötted el, hogy szervilis trollkodással színesíted meg nyomorult életed.

"nem tűröd , más, más szekerét tolja"

Majd a forradalom lámpavasra fogja húzni a gazdádat az elkúró mellé. Majd tologathatod.

"ami megegyezik az ő "értékrendjével""

Ha neked a tolvajlás az "értékremded"... És Kubatovtól csak morzsákat kapsz belőle. Szánalom.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.21. 14:46:37

@csárlszbrunzol: Te új lehetsz itt. Nem fogsz vele semmire jutni, a trollkodáson kívül semmi nem érdekli. Nem, baj, csak szólok, hogy elvesztegeted az idődet. Hallgass @vajdasagi:-ra.

6.Lenin 2017.07.21. 15:08:51

@csárlszbrunzol:

"hogy az értékrendet elfogadottnak tartjuk és nem vitatjuk?"

Akkor még 1sejtűként tengetnénk a hátralévőnket.
Nem a másik értékrendjét kell elfogadnunk, hanem azt a tényt, hogy neki is van, jogosan.

Aztán jön az erősebb életben maradásának az ösztöne. A magasabb szint-emberek vagyunk vagy mi a tosz, állítólag gondolkodni is képesek- a mások meggyőzése érvek mentén, és nem erőszakkal.
Figyelembe véve az eltérő érdekeket, valamilyen közösen elfogadható egyezségre törekedni. Szerintem ez lenne a járható út, de nyitott vagyok más megközelítésre is, kivéve az erőszakos megoldásokat. Azok csak elodázzák a paradicsomi állapotok kialakulását.

Én elfogadom, hogy reggel-délben-este, csak zsíroskenyeret majszolsz, De igyexem bizonyítani, hogy pont ezért van 3 lábad, ha borsófőzeléket is ennél néha, lehet, hogy a farkad is nőne 1 picit tőle, megmutatva az enyémet, igazolásképpen, és kikérném a nejek véleményét is.
A vita, és a saját "értékrend" melletti kiállás még nem rombolja a demokráciát, sőt.
Szerintem.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 15:29:27

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ha nem gond, a saját véleményemet saját magam szeretném kialakítani és nem másét átvenni.
Az meg, hogy ki mennyi ideje van itt vagy ott (akár Te, akár VI Lenin, akár én) totál indifferens. A lényeg a vélemény és a stílus. Ha értelmeset mond, akkor megszülethetett tegnap is és egy órája lehet a blogon, akkor is értelmes lesz. Speciel még mindig áll, amit az előzőjére válaszoltam, nem hat meg, hogy más mit gondol.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 15:30:35

@6.Lenin: Erre csak enynit röviden: minek vagyok itt, ha nem azért, hogy a véleményem, világlátásom próbáljam beemelni a többi közé? És. Nem ezt csinálom-e.

6.Lenin 2017.07.21. 15:54:20

@csárlszbrunzol:

De igen. Leírod a véleményed, elolvasom, és, ha valamiben eltér, leírom én is.
Tulajdonképpen sok eltérés nincs köztünk, kivéve 1 szerintem lényeges részt.
Te azt írod, el kell fogadni mások véleményét, én meg azt, hogy tudomásul kell venni, nekik is van, elfogadás nélkül.
Én elolvasom a tiédet, átgondolom, és ........, te pedig az enyémmel azt csinálsz, amit jónak látsz.

Ha jól emléxem, te szólítottál meg. Én csak válaszoltam, szerintem nincs kibékíthetetlen ellentét köztünk.1-2 dolgot másként értelmezünk. ez még nem baj.
Ha valamit félreértettél, elnézést, nem volt szándékomban bármiben is megsérteni.

csárlszbrunzol 2017.07.21. 17:23:41

@6.Lenin: Nos, én a következőt teszem: elfogadom a véleményed! :) (az én értékrendemben ez már csak így megy. :D )
Nem sértettél meg; remélem, én sem.

6.Lenin 2017.07.21. 17:55:30

@csárlszbrunzol:

Nos, itt az eltérés köztünk. Nem vártam, hogy fogadd el, sőt azt sem, hogy értsél vele 1et. Ez nem változtatott volna azon, hogy máskor is elolvasom a véleményed.
Igaz, az nem elhanyagolható, hogy esetleg van azonosság a véleményeink közt, sőt.

Nem sértődés a részemről, hogy cicust leseggfejeztem, vagy, hogy a B1 -ről kizártak. A helyükön kezelem őket. Érdektelen. Elolvasom amit írnak, nem változnak, ennyi.
Érdekel mások véleménye. Lehet akár tanulságos is, még ha a leírója 1 seggfej (mint a hosszúnevű cicus)

eßemfaßom meg áll 2017.07.22. 20:23:03

@csárlszbrunzol: annyit és annyira biztosan mint az említett Manchesterben élő magyarnak.

Jude 2017.07.24. 11:10:30

Pont ugyanazt gondolom erről a népszavazás-kezdeményezésről, amit a Momentum.

- duplagondol 2017.07.25. 15:04:21

Éledezik a hisztéria az LMP oldalán, erre másutt is akadnak már bőven jelek. A fuldokló szemszögéből ez érthető és elfogadható, ha egy új, szervezésben már most köröket rájuk verő vetélytárs jelentkezett be a 'progresszív' szavazatokért. Hét, azaz hetes esztendő után nincs már mentség semmire: a hajó süllyed, a kapitány és tisztjei leléptek, a kávé pedig lefőtt, Csarnó úr. Da szvidánnyá; tovább nem is kell ragozni a Momentum stratégiáját az ellenzéki oldalon.
süti beállítások módosítása