A valódi viták otthona

Reflektor

Nagy megfejtés Bokta megfúrásához

2017. október 02. - Tálos Lőrinc

rakosi-rajk-es-kadar_b.jpg
Teljesen mindegy mit gondolok Botka Lászlóról. Gyurcsány-ellenessége szimpatikus is lehetne, ha hitelesnek tartanám. Balos fordulata szimpatikus is lehetne, ha hitelesnek tartanám. Éppen ezért sorozatos bénázásait sajnálhatnám is, de tulajdonképpen sosem hittem benne. Az ellene indított támadást viszont így is ungusztiőznek tartom. A Fideszes téglák bosszúja? Gyurcsány bosszúja? E kettő összejátszása? Ki a Piszkos Fred, aki keveri málnaszőrt? Felesleges kérdések. Ezek ugyanis ilyenek. Mindig is ilyenek voltak.
„Ezek” alatt értsük az egész estbalishment-baloldalt, a rendszerváltás utáni politikai elitnek az MSZMP-ből kialakult, ahhoz ezer szállal kötődő úgy nevezett baloldali felét. Igen, értsük bele ne csak az MSZP-t, annak Botka-párti és Botka-ellenes részét, de a DK-t, Bajnait és környezetét, nem feledve, hogy az Együttet annak idején gründoló Haza és Haladás Egyesületben több volt miniszter és miniszterelnök volt, mint az MSZP akkori vezetésében. Az MSZP ugyanis sosem volt más, mint érdekcsoportok hálózata, egy Horn Gyula kaliberű, az állampárton belüli palotaharcokon edződött macher tudott uralkodni az említett érdekcsoportokon, valamennyire még az SZDSZ-en is. Medgyessy már fel se fogta, hogy az MSZP nem áll egy emberként mögötte, saját pártja lényegében cserben hagyta, amikor kiállt mögüle, először Kiss Pétert, majd pár nap múlva már Gyurcsány Ferencet szánva a helyére. A Gyurcsány lemondása utáni, nevetségességbe fordult miniszterelnöki casting már előrevetítette az a 2014-es összefogás körüli szerencsétlenkedést éppúgy, mint a mostanit. Nem beszélve Falus Ferenc főpolgármester-jelöltségéről.

Ezek a csoportok azonban sosem értékrend szerint szerveződtek, platformok helyett erős emberek, Hagyó Miklósok és Zuschlag Jánosok, megannyi koncért, hatalomért és korrupciós lehetőségekért mindenkivel, meg még a mindenki ellenségeivel is összefogó kombinátorok. Az MSZP uralásának művészete mindig is koncdobásból és alkukból állt, múlt és jelen különbsége csak annyit, hogy a nagykabát óta ezek a tapasztalt kremlinológusokat is zavarba ejtő kavarások már nem a paraván mögött, hanem éppenséggel előtte és nem feltétlenül az MSZP-n belül, hanem kettő vagy három, de lényegében egy tőről fakadó párt között zajlanak. Az ember teljes joggal reagálhatott úgy Botka zsarolásszagtól sem mentes ajánlatára, hogy „előbb talán a saját pártodat fogd össze”.

Mindez nem más, mint az állampárti lét maradványa. Az MSZP ezt a működési elvet a rendszerváltás előttről örökölte. Egy történet szerint egyszer végeztek egy kísérletet, amelyben összezártak több majmot egy ketrecbe és, ha valamelyikük felmászott a banánért, akkor az összes áramütést kapott. Egy idő után a majmok mindig megverték azt, amelyik megpróbált felmászni a banánért. Ezután szépen, egyenként kicserélték a majmokat, amelyek akkor is megverték azt, amelyik fel akart mászni a banánért, amikor már sem áramütés nem járt érte, sem nem volt köztük egy sem, aki tudta volna, hogy miért kell megverni azt, aki a banánért mászik. Az MSZP-vel pont ez történt, hiába koptak ki idővel belőle azok, akik még élőben látták Kádárt, a párt belső dinamikája olyan maradt, mintha még mindig az állampártban lettek volna. Akkor, amikor egyetlen párt volt, és az döntött el mindent, a politikai harcok a párton belül folytak a közvélemény kizárásával (hogy a koncepciós perekről egy idő után leszoktak, azt akár figyelemre méltó fejlődésnek is nevezhetjük, ugyanakkor ne feledjük, hogy már Rákosi és Rajk között sem ideológiai, hanem hatalmi harcok folytak). A Kádár-rendszer második felében a „régi harcostársakat” elkezdték lecserélni a karrieristák, például azok a „reformerek”, akik a ’80-as években nekiláttak volna a kapitalizmus kiépítésének, de jogállam és demokratikus választások nélkül. Nálunk megeshetett, hogy a kommunista párt tagjai, minisztériumi középlófaszok és az állami vállalatok vezetői a jobboldali Margaret Tahtcher rajongói legyenek és a rendszerváltás után a „szakértelem” nevében úgy hajtsák végre a kapitalista átalakulást, hogy annak ők legyenek a nyertesei, kihasználva minden rendszerváltás előttről származó kapcsolatukat, helyzeti előnyüket. Komoly szerepük volt abban, hogy az 1990 utáni demokrácia és a politika arról szóljon, hogy ki rendelkezhet az állam forrásai felett és építhet magának a hatalomhoz való viszonyára támaszkodva gazdasági hatalmat és médiabirodalmat. A 2002-es bukta után így vált végleg meggyőződésévé Orbán Viktornak, hogy a politika célja tulajdonképpen nem más, mint megszerezni és kihasználni ezeket a lehetőségeket, hogy bukásának hátterében nem áll más, mint az utódpárti baloldal azon helyzeti előnye, hogy a rendszerváltás zavarosában megszerezte azokat a hatalmi pozíciókat is, amelyről nem lehet választásokon dönteni. Ezért mondja Lánczi András, hogy „amit korrupciónak neveznek, az gyakorlatilag a Fidesz legfőbb politikája” és ezért nem hatja meg a korrupció a fideszes szavazót, aki szentül hiszi, hogy „legalább nem a kommunistáknak jut” és ily módon még helyesli is azt.

Az MSZP a csúcson nem volt más, mint most a Fidesz, azzal a különbséggel, hogy nem egy emberen múlott minden. Sajátos, állampárti múltjából örökölt működése azután, hogy egyre kevesebbet tud kínálni az őt alkotó érdekcsoportoknak elkeseredett kenyérharccá fajult, minél kisebb a kondér, annál nagyobb körülötte a tülekedés. Szánalmas végjátékot láthatunk tehát, amelyből az a tanulság, hogy el kell végre engedni az establishment-baloldal kezét, beleértve ebbe nem csak az MSZP-t, hanem a most örömködő DK-t is. A DK-s össztűz Botkára külön émelyítő. Hogy a Nyugat Fény ugyanúgy nem válogat az eszközökben, mint a Habony-művek hecclapjai, azt már megszokhattuk. Az MSZP-n belüli fideszes téglákkal, horribile dictu magával a Fidesszel, meg mindenféle gyanús kalandor alakulatokkal való DK-s összejátszás viszont már tényleg okádásra késztet.

A baloldal itt akkor kerül újra kormányváltásra esélyes helyzetbe, ha végleg megszabadul a múltjától és erre ez a bagázs jól láthatóan alkalmatlan. Ahogy az összefogás 2014-ben nem szólt másról, mint a megújulás megúszásáról, a jelenlegi, nem kevésbé nevetséges és visszataszító könyöklés sem szól másról. 2014-ben, ahogy bővült lépésről-lépésre az összefogás úgy távolodtunk lépésről-lépésre a kormányváltás lehetőségétől. Az összefogás legnagyobb bűne, hogy – bár a kormányváltást ígérte – négy évvel biztosan távolabb kerültünk tőle, akkor is, ha az 2018 lesz és akkor is, ha 2022.

Az egységes, a Fideszt legyőzni képes baloldalhoz pont nem összefogás kell és nem is az MSZP előre engedése, hanem az, hogy egy baloldali párt átvegye a helyüket. Minden, ami konzerválja ezt a kizárólag saját túlélésére játszó világot, az távolít a kormányváltástól. A baloldal baja nem csak a megosztottság, hanem a kevés szavazó is. Nem az egybe terelést kell tehát először megoldani, hanem azt, hogy többen szavazzanak rá. A kormányváltást akaró baloldali szavazók mellett azok is, akik nem kívánják vissza Gyurcsányt és az MSZP-t. Erre egy olyan baloldali párt a megoldás, amely nem a 2010 előtti baloldalból alakult, hanem éppen annak ellenében.

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Google+ Tetszik

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr812918067

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy új remény 2017.10.02. 21:59:23

Kissé aggódom, hogy Orbán Viktor nehogy harmadfokú égési sérüléseket szenvedjen, miközben a tenyerét dörzsöli.  - írta ma Szily László a 444-en, elnézve a szocik haláltusáját. Őszintén szólva: első látásra tényleg úgy tűnik, hogy Orbánnak már n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.02. 12:18:46

Én megmondtam: a ballib agytrösz ki fogja csinálni Botkát. Egy baloldali ballib vezető nagyobb veszély Sorosék és csicskásai számára, mint a patás Zorbán.

Morpheus. 2017.10.02. 12:47:46

Botkát az MSZP -n belüli belső csoportok fúrták meg, nem kellett hozzá a Fidesz. (Ők csak egy kávét kértek.) Akik távozását kikényszerítették egy kevésbé centralizált MSZP -ben érdekeltek, ahol enyhébb a fegyelem.

MACISAJT 2017.10.02. 13:02:08

Egészen tisztességes elemzés.
Mindig mondtam, még Thürmerék pártja is tisztességesebb mint az MSZMP hivatalos jogutódpártja, az MSZP.

Mert utóbbiak kivették a névből az amúgy munkást jelentő M betűt, aztán vittek immár "demokratikusan" amit csak bírtak, vagyont, ingatlanokat, médiát...
előbbiek meg maradtak a múlttal és a szégyennel, de legalább bennük volt annyi becsület hogy évente kimentek Kádár sírjához, megemlékezni.

nick papagiorgo 2017.10.02. 13:04:34

Teljesen jó elemzés, jó végkövetkeztetéssel.

illaim 2017.10.02. 13:13:14

@ poszter! Te mint a jezsuita, goebbelsi tanítás követője, nem tagadtad meg magad!
"Vádold meg az ellenséged azzal, amit elkövettél, vagy elkövetni szándékozol!" Te
átgondoltad egyáltalán mi az értelme, vagy mondanivalója az általad leírtaknak?

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.02. 13:27:51

Gyurcsány a művét, mint az MSZP totális szétverését bevégzte.

Az alkotó pihen.

MACISAJT 2017.10.02. 13:34:57

Senki ne csodálkozzon hogy ide jutott az ország.
Németország is ide jutott volna, ha a náci NSDAP
párt nevéből kivettek volna mondjuk az A betüt és másnap hivatalos jogutódlással(!), vagyonátmentéssel(!) folytatták ahol abba se hagyták, Adolf helyett mondjuk von Papennel mint vezér...pártsajtójuknak meg megmaradt volna a Völkischer Beobachter.

Mert Magyarországon pontosan ez történt.
Azok akik tönkrevágták/kiárusították/eladósították/szétlopták az országot, azok akik az MSZMP-ből kivágták az amúgy "munkást" jelentő M betüt majd hivatalos jogutódlással(!), vagyonátmentéssel(!) folytatták ahol abba se hagyták..

És most ismét a "'liberálisok" szeretnének kapaszkodni.

invalid user name 2017.10.02. 13:35:13

Bevégeztetett.

Maszop
1989-2017

Így is 27 évvel tovább élt, mint kellett volna.

invalid user name 2017.10.02. 13:38:01

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Ennek a fidesz azér nem annyira örül, februárban kellett volna. Botka megy szőnyegszélre, hogy túl korán mondott le.

dare 2017.10.02. 13:44:16

" Erre egy olyan baloldali párt a megoldás, amely nem a 2010 előtti baloldalból alakult, hanem éppen annak ellenében."

Még legalább 30 balolali pártnak kellene megalakulni a választásokig, akkor azt a rengeteg balodali szavazót elengendő baloldali párt tudná képviselni,és azt a maradék 2-3 embert aki jobboldali pedig játszi könnyedséggel a megfelelő irányba lehetne terelni.
Gyerekjáték az egész.

Botka hátralépéséért az összes ellenzéki párt felelős, és persze saját maga is legfőképp.
Volt egy olyan a személyében ami arra engedett következtetni sokakat, hogy nagyon szép és jó dolgokat mond ugyan, de az nem derült ki miért előbb beszél, és csak azután cselekszik.
Toborzunk egy sereget a népért és a demokráciáért, de a király az én leszek (szeretnék lenni).
Egyébként ami az elmúlt hónapokban zajlott az ellenzéki térfélen, azt inkább nem is kommentálnám, mert nem tudnám indulatok nélkül megfogalmazni.
Még mindig nagyon sok idő van az egyezkedésre, de szerintem mindenki annak örülne a legjobban, ha ezek a beszélgetések nem a mi szemünk előtt játszódnának le, okulva Botka bukásából kevesebb ki kivel miért, miért nem, mennyire, hányan, hogyan, talán lehetne, velük biztosan nem, mennyien, miképpen, mi végből szólamokat hallgatni.
Stratégiai hibát vétett, ezt senki ne ismételje meg a közeljövőben.

Kivlov 2017.10.02. 13:50:39

@MACISAJT:
pontosan.
ezért mondom régóta, hogy '89ben az összes őskommernek lógni kellett volna, akinek vezetői szinteken köze volt 40 év népnyúzáshoz. A többieknek "csak" közéletből való kitiltás.
Ehelyett a dilettáns antall arra veret magát, hogy itt vér nélkül váltottunk rendszert. A sok h*lye meg még őt isteníti azóta is.

Zsoltbacsi 2017.10.02. 13:55:43

Véget ért tehát a Botkabaré, nagy kár, mert jól szórakoztunk. De indul a miniszterelnöki casting, ami még jobb buli lesz, ugyanis abban a teljes ellenzék részt fog venni. Rekeszizmokat felkészíteni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.02. 13:59:24

@invalid user name:

Mindegy. Ezek után a ballibeknél jönnek vissza a biztos, hagyományos liberálisok, akik szerint vissza kell állítani mindent, ami 2010 előtt volt. Ez a Fidesznek hatalmas nyereség, mert ezzel a programmal a ballibek esélytelenek. Míg egy Botka-féle balra nyitással legalább minimális esély akadta volna.

invalid user name 2017.10.02. 14:02:15

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Nem mindegy :)

És nem azok jönnek.

A konzervatívok jönnek, akiknek a lopásból van elegük. Merthogy ők fizetik azt az adót, amit a fidesz ellop.

invalid user name 2017.10.02. 14:05:35

@Kivlov:

Antalnak annyi volt a mozgástere.

Ki lógatta volna fel az őskomcsikat? Az általuk kinevezett bírói kar? Az általuk irányított rendőrség, ügyészség? Az összes nagy cégben a komcsik vazallusai ültek.

invalid user name 2017.10.02. 14:06:33

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Szóval a fidesz nem annyira örül Botka korai visszalépésének.

sas70 2017.10.02. 14:11:30

@Kivlov: Tetszettek volna forradalmat csinálni!
Vagy nem éltél még akkor, vagy kurvára elfelejtetted azokat az időket! Akkor még voltak munkásőrök, komcsik a rendőrségnél, honvédségnél, akiknek viszketett az ujja a ravaszon. Persze némi vér árán biztosan tisztább közéletet lehetett volna teremteni, csak az kérdés, hogy vérontás nélkül miért nem lehet, lehetett?
Igen, a békés átmenetnek volt egy olyan ára, hogy egyesek a politikai hatalmukat gazdasági hatalommá konvertálták, de az mennyivel jobb, amikor a politikai hatalomból születnek milliárdok adófizetői pénzen?
És ha már a kibaszott nagy igazságérzetről van szó, akkor a fidesz a kétharmadával, miért nem foglalkozott ezzel? Ja, mert ő is, ők is vastagon benne voltak és hasznot húztak belőle!

chrisred 2017.10.02. 14:14:57

@MACISAJT: És mondjuk a Hitlerjugendesek közül toborozták volna az ellenzéket.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.02. 14:15:50

@sas70:

A szovjet hadsereg még két évvel rendszerváltás után is itt volt.

Ha akkor tetszettünk volna forradalmat csinálni, akkor a szovjet tankokat Gyurcsány, Kovács, Lendvai féle komcsik úgy hozták volna, mint 56-ban elődeik.

chrisred 2017.10.02. 14:18:13

@sas70: A munkásőrök már vén trottyok voltak, a rendőrök meg a sorkatonák? Megtippelni is lehetetlen, hogy kire lőttek volna, ha tűzparancsot kapnak.

chrisred 2017.10.02. 14:24:29

@Ballib cenzúrázók réme 25: És ki adott volna Moszkvában parancsot a beavatkozásra? Gorbacsov, aki otthon is küzdött a hadsereg meg a KGB fejesei ellen?

Kivlov 2017.10.02. 14:28:36

@sas70:
tetszettek volna, bizony. A naivitás árát a mai napig isszuk.

nem várt fordulat 2017.10.02. 14:29:51

@Kivlov: Sosem tiszteltem Antallt, ő volt az, aki hagyta szétrabolni az országot.

A szövege pedig a legállságosabb szöveg, amit valaha hallottam: "Tetszettek volna forradalmat csinálni".

Pedig azt kellett volna, és ebben pont ez a szörnyű: annélkül sosem kerül itt semmi a helyére, de soha nem fog megtörténni.

sas70 2017.10.02. 14:42:01

@Kivlov: Ja, mint a mohácsi csata következményeit. Nem múltra kellene mutogatni, mert akkor seggel megyünk a jövőnkbe.

Kivlov 2017.10.02. 14:47:16

@sas70:
persze, hogy nem.
De megjegyezni meglehet talán, hogy '89ben is puhap*csök voltunk, ahogy 2006ban is...

chrisred 2017.10.02. 14:50:25

@Kivlov: Meg előtte is, meg utána is.

Állítsuk meg a ......... 2017.10.02. 15:00:54

ez is a SOROS volt.?!

.
.
de én ettől, függetlenül is úúútáálom a fideszt!!!

Állítsuk meg a ......... 2017.10.02. 15:04:06

Vannak akik tudnak lemondani, de vannak akiket úgy kell ledönteni a lábukról, mint a sztálin szobrot 56-ban

MEDVE1978 2017.10.02. 15:06:48

Valószínűleg nagyon sok oka van ennek. Részben számítás: a DK és az LMP is látta, hogy bejutási küszöbön van, ezért megéri külön úton maradni. A többi párt is látta, hogy nincs mit tenni: nagyon valószínű, hogy a FIDESZ nyerni fog és a liberális-baloldali egységgel is legfeljebb a szavazóképes népesség 20%-a szavaz majd rájuk, míg a FIDESZ-re legalább 30. Ezt követően inkább identitást és különvéleményt őriznek, a nagyobbak nyilván abban bízva, hogy bejutnak a kisebbek pedig abban, hogy majd ez a törzsbázist összetartja.

Természetesen elindult a FIDEX-es ellenkampány és karaktergyilkosság is. De Botkának kevés volt az érdemi új ötlete is, ami elsősorban a magyar helyzethez és a szociáldemokrácia általános hanyatlásához köthető.

A szocdemek vesszőfutása már Európában is teljes: Franciaroszágban gyakorlatilag Hollandét követően nullázták magukat, gyakorlatilag 10% alá mentek a választáson. A német szociáldemokraták is akkorát buktak, mint már nagyon régen nem, 20%-ra ment le a támogatottságuk. Az osztrákoknál 22-25% között mozognak úgy, hogy már csak kis pártok vannak mögöttük, előttük viszont a szélsőjobb és a kereszténydemokraták is.

A visszaesésnek komoly ideológiai oka van. Mind a világgazdaságban, mind az EU-ban olyan folyamatok mentek végbe az elmúlt harminc évben, amelyek jelentősen elősegítették a tőke flexibilitását, mozgathatóságát. Mind a digitalizálás, mind az adminisztratív korlátozások lebontása a szabad tőkeáramlás felé ment. Ezért ma sokkal könnyebb egy vállalkozást áthelyezni, mint 30-20-10 éve. A tendencia ebben az esetben egy irányba mutat, hiszen pl. a 3D nyomtatással újabb könnyítés jön majd a gyártási folyamatban, ami nem közvetlen helyhez kötött. A jelenlegi helyzet most is az, hogy egy mondjuk műanyag állatkákat gyártó gyár kb. egy hónap alatt felhúzható és beállítható a vonatkozó termékre. Jó példák erre a kínaiak, ahol ruhától kezdve parfümön és elektronikai terméken át bármit legyártanak neked, csak tőke kell és viszonylag kevés know-how. Ebből kifolyólag az ipari folyamatok nagyon jelentősen vesztettek a röghöz kötöttségükből. Ma már simán gyártanak Mercedes-t Kecskeméten, de gyárthatnának Shanghajban és Ulánbátorban is.

A tőke mobilitása ebben a szektorban azt okozza, hogy ahol a tőkét magas adókulccsal terhelik, oda preferáltan nem megy. Ez egy versenyt indított el az országok között, de a közvetlen hatása az, hogy az állam bevételinek meghatározásakor inkább a vagyon, jövedelmi és fogyasztási adókra kell támaszkodjon. Ez viszont azt hozza magával, hogy a régi, fizessen a tőke, fizessenek a tőkések szlogen elavult. A tőke könnyedén menekül, ezért a baloldal is azzal szembesült, hogy adóztatni vagy szakszervezeti érdekképviselet működtetni (mint a szocdemek hagyományos bázisa) nehéz. Az adókat egyre inkább a dolgozókra és az átlagemberekre kell kivetni ebben a rendszerben.
A baloldal ezért új területek felé nézett, megtalálta a nemi, szexuális, etnikai vallási diszkrimináció elleni fellépést és kisebbségek képviseletét. Ez viszont pont azt a hatást keltette a választók egy részében, hogy a baloldal már nem őket képviseli, nem képes fellépni a mindennapi problémáik ellen effektíven, ehelyett cigányokat - menekülteket pátyolgat.

Botkának és az MSZP-nek a dolgát még nehezíti az is, hogy a fent leírtakból sem tud mindent képviselni, mert Magyarországon ez öngyilkosság (pl: tényleges, általános vagyonadó vagy menekültek - cigányok támogatása). A kisebbségek támogatása például várhatóan idővel megtérül az SPD-nek Németországban, mivel a német migránsok döntő része rájuk szavazna, ha lenne szavazati joga.
Nálunk ilyenről szó sincs, Botkát keresztre feszítették volna, ha ilyet propagál, illetve a vagyonadó esetében is a nagy magyar lakáshányad miatt (a pénz nagy része ingatlanban áll a magyarok esetében).

Ott van még tényezőként a FIDESZ médifölénye és a felé lejtő pálya is (választási törvény miatt).

Szerintem az MSZP Botkával sem nyert volna, viszont lehet, hogy egy erősebb alakulat lett volna az ellenzék a parlamentben, mint most.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.10.02. 15:09:58

@MACISAJT: "Azok akik tönkrevágták/kiárusították/eladósították/szétlopták "

Höhöhö... a privatizáció jelentős része az MDF alatt történt.
Államadósság:
2010 április 19330 milliárd forint
2017 június 26300 milliárd forint

Ja és hol a 3000 milliárd manyup és 10 milliárd euró devizatartalék?
Hazudsz macika, hazudsz! És Pénztáros Lőrének több összelopott zsozsója van mint az összes emeszpés, szadeszesnek együtt.

invalid user name 2017.10.02. 15:11:16

@nem várt fordulat:

"Sosem tiszteltem Antallt, ő volt az, aki hagyta szétrabolni az országot."

Szíved joga, hogy ezt gondold - a tájékozatlanság gyakran vezet ide.

"A szövege pedig a legállságosabb szöveg, amit valaha hallottam: Tetszettek volna forradalmat csinálni. - Pedig azt kellett volna, és ebben pont ez a szörnyű: annélkül sosem kerül itt semmi a helyére, de soha nem fog megtörténni."

Kádár népe nem akart forradalmat csinálni. Nem akart fellógatni senkit. Osztrák jólétet akart, az egész "rendszerváltás" csak annyi volt, hogy a komancsok nem tudták menedzselni a trágyadombot, amit összehoztak. Kádár János hiányzott nekik. És annyira nem akartak szembenézni a valósággal, hogy bő félmillió ember menekült a munkanélküliség elől negyvenévesen rokkantnyugdíjba, mert ahogy kihűlt a langyos víz a kádban, NEM TUDOTT önállóan állást keresni. A kádár-rendszer lényege volt a függőségben tartás.

Ezért a nép első adódó alkalommal arra szavazott, amikor valaki megígérte, hogy visszahozza Kádár Jánost. Aztán a Bokros csomag miatt csalódtak benne, ezért 98-ban kirúgták őket, viszont Orbán (akkor még) nem hasonlított eléggé Kádárhoz, ezért 2002-ben megint visszahozták Kádár Jánost, aztán 2006-ban megint, de a trágyadomb megint a komcsik nyakába szakadt, 2010-re pedig Orbán eléggé Kádár Jánossá vált és azóta is őt támogatja Kádár népe.

Forradalmat csinálni? Meztelencsiga-hadsereggel? Tudom miről beszélek szüleim generációjár elég jól ismerem.

Potyka Kálmán 2017.10.02. 15:11:25

... és melyik lenne az a "baloldali" párt kedves Reflektor?

:p

Kilóg a lóláb.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.10.02. 15:12:13

@MEDVE1978: Kérdés hogy vagyonadó, vagy vagyon növekedési adó, mert az hatalmas különbség ám!

Állítsuk meg a ......... 2017.10.02. 15:13:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
ja, és halálos ágyához kit is hívatott Antall Jocó bácsi?
Csak nem az orbánt?
És miért engedték, egy hodking -kóros beteg ember legyen a miniszterelnök, akit a kezelések és a fájdalomcsillapítók, talán nem mindig engedtek a tudatánál maradni?

.
.

konrada 2017.10.02. 15:15:07

@MEDVE1978:
...valahogy így. A kisebbség támogatására lehet építeni, de azt tudomásul kell venni, hogy azok azért vannak kisebbségben, mert keveseben vannak, így a többség ellenében történő támogatásukkal a szavazatuk ugyan megszerezhető, de a többség támogatása elveszik...

Állítsuk meg a ......... 2017.10.02. 15:15:44

@invalid user name:
nem tájékozatlanság!
egy sima kis történész volt, aki mit sem értett a gazdasághoz, sőt a kemény politikához sem!

chrisred 2017.10.02. 15:27:31

@MEDVE1978: A lefektetett tézisekből az következne, hogy a munkavállalói érdekképviselet Nyugat-Európában is ugyanolyan nem létező fogalom, mint nálunk, holott ez egyáltalán nem igaz. Egyszerűen a munkavállalói léthelyzet általános megváltozásával (a proletariátus megszűnésével) levált a mainstream politikáról és önálló életre kelt. Mármint nyugaton. Mert ami nálunk, Magyarországon elveszti a kapcsolatát a politikával, lényegében megszűnik létezni.

invalid user name 2017.10.02. 15:29:23

@Állítsuk meg a .........:

Valami azt súgja, hogy Antall többet értett a gazdasághoz, mint az akkor mellét verő szdsz.

1989 december és 1990 április között az MNB havonta 60-100 millió dollárnyi aranytartalékot dobott piacra, és ebből törlesztették a lejáró adósságot. Májusra alig maradt valami. Devizatartalék már rég nem volt. Stratégiai olajtartalékot meg a csatlós országokban eleve nem is volt szabad felhalmozni, az olajfinomítók tározóiban levő 6-8 napnyi fogyasztásra elegendő kőolaj volt a "készlet."

A gazdasághoz nem értő Antall ezt felmérve első útján Helmut Kohlhoz utazott, és a németek átvállalták a magyar államadósság törlesztését bő fél évre. Eközben a gazdasághoz nem értő Antall megtermette a piaci adósságfinanszírozás kereteit és 1990 végétől (kuvait iraki megszállása, száz dollárt közelítő olajár, taxisblokád) magyar államkötvénykibocsátásból lehetett finanszírozni az országot.

1994 elejére 7 milliárd dollár devizatartalék volt az MNB-ben, megépültek a stratégiai olajtározók és megkezdődött a feltöltésük. Megkezdődött a kereskedelmi bankok (és az által 1982 óta kényszerhitelezett, csont veszteséges) állami vállalatok szanálása és privatizációja, működött a suzuki és az opel gyár, megkezdődött az audi gyár építése, elindultak az EU és NATO csatlakozási tárgyalások, stb.

Én akkoriban már eléggé sokat olvastam a (rózsaszín papírra nyomott) Napi Gazdaságot és a (zöld papírra nyomott) Világgazdaságot, a 90-es évek végétől az MNB webes archívumait is, tehát a fentiek nem urbán legendák, hanem a saját adatbányászásaim eredményei. 90-94 között nagyon utáltam az Antall-kormányt, és jópár évnyi olvasgatás után lettem képes arra, hogy ne az aktuális megmondóemberek véleményét adjam tovább "second hand", hanem saját magam értelmezzem az adatokat és saját magam következtessek.

Fáradságos munka az önálló véleményalkotás, kockázatos is (mert ha tévedek, akkor én tévedek és nem kenhetem másokra), de ezzel együtt is érdemes.

János Dunai 2017.10.02. 15:39:12

NEGY KICSI NÉGER KELL.KET VEN GECI A DK-MSZP ES A JOBBIK MEG AZ LMP A KÖRÉ TOLAKODO SENKIHAZI ZSIDOKKAL.NO A TOBBI IS MIND AZ DE AZ MSZP DK HA BEINT HA ESZE VAN EZEKNEK AKKOR AZ LMP-NÉL KUNCSOROGNAK MERT A POTYARA MENNEK CSAK.MINDENKI BEKERÜL ES 4 ÉV MULVA A KOMUVES NEMZETKOZI ZSIDO MEGINT UJ KAVARASBA KEZD DE LEHET BARMI EBBEN A LEOSZTASBAN IS,FÖLEG HA KOMOLYAN AKARNANAK VALAMIT AZ ORSZAGGAL KEZDENI MERT AKKOR JÖVÖ OKTOBERRE KITISZTUL MINDEN ES LEHET HOGY A NÉP VALAKIVEL EGYMASRA TALÁL MERT A CIGÁNY ZSIDI VAJDA NEM GYEREBE.ESELYE EGYNEK SINCS MOST MERT KULFOLDROL HIABA ERÖLKÖDNEK KURVA SOK A SÁROS BORTONRE VARO MINDENÜTT ES ELSÖ A BŐRUK.DE CSODA MINDIG LEHET.SZERINTEM NE LEGYEN EGYIKKEL SEM.A JOBBIK MÉG VIRITHATNA HA VISSZAVALTANA ES CSAK A4 -BEN GONDOLKODVA E MERETÜ PROGRAMOT SULYKOLNA.AZ ELÉG SÖT SOK IS MERT MINDEN TAKONYFAJZAT A JOBBIK IS ES RABSZOLGATARTAST Ö SE AKAR FELSZÁMOLNI.HA IGEN AKKOR GYÖZHET.ES KINAI OROSZ FEGYVEREK BIZTOSITJAK A BÖRUNKET ES AZ EU MEG GAZSULAL HOGY BENT LEHESSEN!!MERT A BEFOLYASOLAS IGY MUKODIK.

invalid user name 2017.10.02. 15:39:57

Nincs ezen a blogon "tahótlanítok" gomb...?

János Dunai 2017.10.02. 15:43:18

GECINEK TAKARODNI KELL DE A NATO KAMAT TÖZSDE NYET MELLETT FUGGETLEN FORINTTAL ES KOZVETLEN NÉPSZAVIS VALASZTAST ES ELLENÖRZEST AMIT A SORKATONASAG VISSZAALLITASA BIZTOSIT ES A NEKIK KIADOTT FEGYVER SOLGALAT LEJARTA UTAN.

gázóra ellenőr 2017.10.02. 15:43:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Na akkor adjuk csak össze!

A fidesz 7 éve alatt nőtt 7000 milliárdot az államadósság.
Eltűnt 3000 milliárd manyup.
10 milliárd euró devizatartalék az 3000 milliárd forint.
És jött 7000 milliárd Eu támogatás.

Vagyis hova tűnt 20 ezer milliárd forint a Fidesz alatt, ami több mint a 2010 -es teljes álamadósság?

blog pszichiáter 2017.10.02. 15:44:54

@János Dunai: Picsába! Már megint kiszökött? Nagyon lebaszom az ápolókat!

invalid user name 2017.10.02. 15:47:02

@Állítsuk meg a .........:

igen, ezért mondtam fentebb (nem neked), hogy tájékozatlanság.

Úgy is lehet saját véleményt mondani, és ugyanúgy kockázatos, mert a tévedés terhét magadra veszed. Tájékozódva (nem second hand véleményeket egybegyúrva, hanem a forrásoknál utánajárva) csökken a tévedés valószínűsége, cserébe sokkal fárasztóbb.

Azért soroltam fel imént egy csomó adatot, hogy kb lásd, mi az, amire akövetkeztetésemet alapoztam. És amiért egyre szkeptikusabbá váltam az szdsz "szürkeállományával" még inkább a 94-es maszop "tapasztalt" stábjával szemben.

János Dunai 2017.10.02. 15:48:57

EHHEZ FORRADALOM KELL.JO A HELYBEN CSODULET NÉLKÜLI MUNKAHELYET MINDENUTT ATVEVO DOLGOZOI AKARAT ES ALANYI JOGU IRANYITAST A NÉPNEK.TEHAT MUNKASTANACSOKKAL ATVENNI HIVATALT UZEMET STB-T AZ OTT DOLGOZOKBOL MEGALAKULVA.AZTAN FENT LASSAN ÖSSZEERUNK.IDÖBEN GYORS LESZ LENNE EZ A LASSAN....VAGY MINDEN MINDENÜTT LEZARNI.VISSZAALLITJAK MEGINT LEZARNI.HELYBEN EZEKET IS.50 M ES KIRAKOM AZ AKADALYT.A HARMADIK MEG MINDENKI PESTRE ES ELKEZDENI A HIDLEZARASOKAT HÉTFÖN ES KOVETKEZÖ HÉTFORE AZ ORSZAG ÁLL CSENDBEN MUNKA NÉLKÜL .AZT HISZEM MIND JO CSAK VALAKI ELKEZDJE.HIHETÖ NEM UZSORAS KÖMUVES CIONZSIDO NEMZETKOZI BÉRENC

Ekrü 2017.10.02. 15:51:06

@MEDVE1978: "A kisebbségek támogatása például várhatóan idővel megtérül az SPD-nek Németországban, mivel a német migránsok döntő része rájuk szavazna, ha lenne szavazati joga."-Ez csak addig működik,míg a migránsok rá nem jönnek,hogy ennyi erővel alapíthatnak ők maguk is pártot.Ha egy országban a kisebbségek száma eléri a 10+ %-ot akkor bizony parlamenti erő is lehet belőle,sőt előfordulhat ,hogy majd a farok csóválja a kutyát.

invalid user name 2017.10.02. 15:52:43

@gázóra ellenőr:

Szerintem ez így elég egyoldalú összegzés, pont olyan, mintha egy prekoncepcióhoz illeszkedő számokat dobálnál.

Nyugdíjvagyon nem igazán volt, nagyrészt adósságlevelek voltak a nyugdíjpénztárak kezében. Ezeket TÉNYLEG bevonták, csak épp szabálytalanul (költségvetési bevételként) számolták el, amit nem lett volna szabad, az Eurostat nem is fogadta el a beszámolónkat. A részvények egy részét megtartották (OTP, MOL), a többit pedig elkezdték piacra dobni, csak a 2011-es görög eredetű krízis miatt tényleg nyomott áron, de ez akkor nem sok embert érdekelt.

Az adósságlevelek bevonásával képződött kolosszális szufficitet pedig elkezdték szétlopni, óriási haveri megbízásokkal. Elég szomorú ez.

János Dunai 2017.10.02. 15:59:59

@gázóra ellenőr: KAMATOKKAK SOSEM FOGY EL.TAVALY 13 MILLIARD DOLLAR KAMATOT SEPERT KI A ROHADÉK CSAK ÁLLAMADOSSAG CIMEN.FEKETE JANCSI UTODAI MUKODNEK.MEG AZT A PÁR SZÁZ MILLIOT IS FIZETJUK AMIT Ö VETT FEL ES AZTAN EVENTE MINDIG UJ HITELT VETT FEL A FIZETENDO KAMATRA.TÖBB DARAB HITEL ALLT IGY ELO MINT AHÁNY DOLLAR TARTOZAS LETT VOLNA ELNAGYITVA.DE OROKOS IZRAELI USAT FOSZTOGATO NEMZETKOZI KAMATOS DOLLARRAL OPERALO HORDA KEZEBEN VARJUK A SZEBB NAPOT.AZ CSAK A FORRADALOM.NATO KAMAT TÖZSDE NYET,FUGGETLEN FORINT. ES OROSZ KINAI CSAPATOK BE MEG FELFEGYVERKEZUNK ES MINDEN ADOSSAG NULLA.KARPOTLAST KOVETELUNK TRIANONRA A KÉT VH-RA A FOLYAMATOS KIFOSZTASRA FEKETE KÖMUVES JANKOTOL MINIMUM.

Melee 2017.10.02. 16:04:02

Tálos Lőrinc, az MSZMP utódpártok közül kifelejtetted a Fideszt, 1990 óta a legtöbb MSZMP kormánytag a Fidesz 1998-2002-es kormányában volt újra kormánytag, szám szerint 17.

nemecsekerno_007 2017.10.02. 16:06:25

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "2010 április 19330 milliárd forint..."

Hagyjuk már ezt a demagóg szart és használjuk az GDP % alapú államadósságot.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2017.10.02. 16:22:05

@Melee: gondolom ebbe beleszámoltad a cáfoltakat is meg az olyan mezei tagokat, mint Kövér vagy az olyan messze nem állampárti kulturájú szereplőket, mint Stumpf
Martonyi talán az egyetlen igaz MSZMP-s, de csodák csodájára az egyik legjobbb szakpolitikus volt...

Bolshevik 2017.10.02. 16:43:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Németország adóssága pedig 2,369,173 millió euró, akkor ők még rosszabbul állnak, mint a magyarok!

Vagy... esetleg... esetleg mégis számít egy ország teljesítménye is? Netalántán pont ezért találták ki a GDP arányos adósságszámolást? Nem jó, az lehetetlen, úgy túlságosan Orbánnak kedvezne az a fránya eredmény :D

VaradiJanos 2017.10.02. 17:10:51

@János Dunai: szia kvadrilityó, ez a névcsere valami konspirátizmus?

dunántúli gyerek 2017.10.02. 17:13:58

@nem várt fordulat: Ez süket duma.

Kelet európában sehol nem volt forradalom, s főként nem a forradalom volt a nyugat érdeke. A komcsik már 10 évvel a módszerváltás előtt lepaktáltak az IMFfel, már akkor előkészítették a közvagyon ellopását. A nyugatot baromira nem érdekelte hogy itt demokrácia legyen csak az hogy olcsón kivásárolhasson mindent, ami meg is történt, s ehhez kellett a sok komcsi káder támogatása.

Egyébként az életszínvonal is emelkedett a 80as évekre, úgyhogy forradalmi hangulat sem volt.

MEDVE1978 2017.10.02. 17:29:55

@chrisred: Nem értek veled egyet. A munkavállalói érdekképviselet Nyugat-Európában is visszaszorulóban van. Ennek az is nyilvánvaló oka, hogy a munkavállalói szerkezet is átalakult. Sokan vannak "szabadfoglalkozásúak" vagy egyéni vállalkozók nyugaton is, akiknek a szakszervezetesdi nem alkalmas érdekképviseletként. De ha a német sajtót megnézed pl: hosszú cikkek jelennek meg a német szegénységről, ami konkrétan abban nyilvánul meg, hogy a szegényeket rossz munkakörülmények között, monoton munkában, részidőben dolgoztatják.
Az Agenda 2010 egyik hatása náluk a munkapiac liberalizálása volt, ezzel ellenhatva a munkavállalói érdekképviseleteknek. Macron pont hasonlót akar Franciaországban.

Tehát messze nem arról van szó, hogy Nyugat-Európában a munkavállalói érdekképviselet immár politikai támogatás nélkül fénykorát élné. Visszaszorul és már a politika sem tudja és akarja megmenteni.

MEDVE1978 2017.10.02. 17:36:15

@Ekrü: Lehet, de ez még elég messze van. Németországban még a törökök is csak 3,5 millióan vannak (törökszármazású + török állampolgár). Ami messze van a 10%-tól.

Kunhallmi Agnes. 2017.10.02. 18:45:05

Egeszrol a szemet naci Orban tehet, meg persze a Habony, meg Meszaros Lorinc
Ok a hibassak, amiert az ellenzek ilyen szerencsetlen onmagukat lejarato, megbuktato bena idiotakbol all.

Duplaxiii 2017.10.02. 18:51:34

"Az egységes, a Fideszt legyőzni képes baloldalhoz"
Most tényleg? CSAK és KIZÁRÓLAG egy 9%-os párt alkalmas az ország irányítására????
Csak akkor összefogás az összefogás, ha az összes többi, más ideológiájú párt feladja önmagát és balos csatlós lesz?
A baloldalnak történelmileg nincs meghatározó többsége hazánkban! A szovjet irányítású éveket ne tekintsük már népakaratnak.
Magyarország egy jellemzően jobbközép-polgári társadalom, NEKIK nincs ma pártjuk.
Mert sem a bolsevik fidesz, sem az mszmp-múltú mszp, sem a különböző neoliberális, ökoterrorista pártocskák nem azok és a jobbik meg viseli a náci puttonyát!
A többségnem ma ezért nincs pártja, mert csak rossz és rosszabb lehetősége van és a társadalom egészének élethalál problémáira EGYIK SEM kínál megoldást.
Nem a melegek házassága, az egyházak kitömése, nem a hittanoktatás, nem paks2 érvek nélküli vitája, nem a stadionépítés, nem a "fizessenek a gazdagok" demagógiája a társdalami alapgond, hanem a hazai vállalkozói tömeg megmentése (200 ezer vállalkózás! az állami befizetések 60%-a, a aktív munkavállalók döntő többsége!!!), a munkanélküliség (1 millió feletti a VALÓS munkanélküliség!!!), a lakhatás, az egészségügy, az oktatás, a nyugdíjasok, a szegénység!
Ezek a problémák! De ezekre a legtöbb, hogy MAJD lesz rá megoldásunk?
Miért MAJD? Ha most nincs, akkor a hatalmon megint elszalad egy csomó év, még lejjebb zuhanunk, még többen menekülnek az országból.
.
A baloldalt hagyjuk! Történelmi tény, hogy a belső intrika, leszámolás náluk alap. És a hazudozás is.
A csúti és a mai rémálom nem a balosok miatt lett??? DE! Nem gyujcsány, meg válság, hanem az ELVEK miatt. Mert soha nem tudják kezelni a problémátkat, mert ők csak ideológiai párt és semmi szakmai tudásuk nincs.

Bajer Zsolt 2017.10.02. 19:16:12

" Erre egy olyan baloldali párt a megoldás, amely nem a 2010 előtti baloldalból alakult, hanem éppen annak ellenében."

Egyetertek, szukseg van egy 15. liberalis baloldali partra, az mindent megoldana. Ugy erzem, hogy a nemzeti oldalnak, mindent meg kell tenni, hogy a demokratikus baloldalon ujabb partok szulesenek.

mh1973 2017.10.02. 19:31:52

Sajnos nem tudom hova tenni okostojás lattmann múlt heti coming outját, de mivel közszolg egyetemen tölt be magas posztot, ahol egy nagyon narancsos elvtárs a rektor, így nem kizárt, hogy Botka erősen utalt erre a tehetségtelen szájhősre is, molnárral és pár mesterházy féle senkiházival együtt.

JGDus 2017.10.02. 20:21:32

BL-t senkinek nem kellett (volna) megfúrni. 100 %-os kudarca előre volt programozva. A kérdés, hogy tudta ezt már előre ő is ( ez egy kicsit mentené az intellektusát), vagy élesben direkt volt ilyen hülye. Egyik sem vet rá túl jó fényt.

Ekrü 2017.10.02. 20:49:59

@MEDVE1978: "Németországban még a törökök is csak 3,5 millióan vannak"-Gyorsabban eljön mint gondolnád.A Zöldek 8,9 %-al bent vannak a parlamentben.Ez csak 4 157 564 szavazó.De a bekerüléshez elég az 5% ami csak kb 2 400 000 szavazó.
"Lehet, de ez még elég messze van. "-Szóval az ,hogy mi lesz az országgal a jövőben nem érdekli az SPD-t ,a lényeg ,hogy a közeljövőben ők hatalmon legyenek.Ez elég gusztustalan hozzáállás.

tireless treehugger 2017.10.02. 21:10:06

gyurcsány

attól még igaza van, most visszafizette a kéretlen kölcsönt.

ideje megszüntetni az mszp-t és sóval behinteni a helyét

az utódpártjával is ezt kellene csinálni, ha már nem lesz fidesz senkinek sem fog hiányozni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.10.02. 21:37:53

Azért az Együtt-et ehhez a társasághoz hozzásorolni ritka alantas és alaptalan húzás volt...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.10.02. 22:55:28

Hat ez nagyon pontos írás.
Gratulálok.

John Nethem 2017.10.02. 23:53:02

Ez jó volt. Erre iszom !

Éljen éljen éljen megbukott a Botka 2017.10.03. 00:00:19

Nem ketseges, hogy Putyin parancsolta Orbannak, hogy a buntarsaival Habonnyal, meg Meszarossal buktasak meg a Botkat. Mindent Putyin iranyit.

Éljen éljen éljen megbukott a Botka 2017.10.03. 00:03:52

@invalid user name: "Bevégeztetett.
Maszop
1989-2017"

Pontositom: 1956-2017

56-ban hoztak letre az MSZMP-t, amibol az MSZP nev valtoztatassal lett.

invalid user name 2017.10.03. 00:47:53

@Éljen éljen éljen megbukott a Botka:

Igen, tudom, hogy a vagyon érdekében felvállalták a jogutódlást, de én hangsúlyosan a maszop rövidítésre gondoltam.

virgo 2017.10.03. 07:15:17

Ez egy nagyon jó cikk, figyelemreméltó megállapításokkal.
Botka már csak azért se illik a képbe, mert MSZP-s politikus létére túl gerinces fickó., mármint a párttársaihoz képest.
Lehetett tudni, hogy 1. a különböző érdekcsoportok nem fognak mögé állni 2. ennek az lesz a vége, hogy ki fogják csinálni.

DocBulywood 2017.10.03. 07:44:21

@Ballib cenzúrázók réme 25:

Juszt László kérdezte meg már nem is emlékszem, milyen tábornokot, h nem lehetne gyorsabban? (kivonulni)

DocBulywood 2017.10.03. 07:49:59

@gázóra ellenőr:
Na az erre adandó, tényekkel alátámasztott válaszra nagyon kíváncsi vagyok!

Skankhunt42 2017.10.03. 08:04:05

@Fedor: miért, nem szopta le az együtt őket 2014-ben a parlamenti helyért?

kerszi 2017.10.03. 08:51:09

@Bolshevik: Ezzel van egy apró probléma, mégpedig az, hogy nem a GDP-t kell visszafizetni, hanem a kölcsönt.

csillagkutya seven 2017.10.03. 09:32:29

Botka kinevezése az mszp élére már melléfogás volt! Még szimpatikusnak sem lehet nevezni, mert olyan nulla kisugárzása van, mint egy darab brikettnek az éjszakában. Szépen leépítette a baloldalt, lehet volt értelem Orbánnal randizni...

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.03. 09:47:34

@gázóra ellenőr:

Te hülye vagy mint a segg...
A hiányt GDP arányban mérik, a kritériumokban is ez szerepel.

Az MSZP 54%-ról 82% fölé adósította el az országot, és az adósságállomány 60%-át átváltotta devizába, hogy nagyobb legyen a szopás.

Jelenleg 74% a GDP arányos államadósság, és jelentősen csökkent a deviza kitettség. Plusszban negatív kamat hitelből lehet finanszírozni az országot, amit az elkúrók alatt csak IMF hitellel lehetett.

www.vg.hu/penzugy/mar-befektetok-fizetnek-hogy-magyar-adossagot-vegyenek-587523/
Nulla százalékos, sőt negatív kamattal is keltek már el magyar állampapírok.

Leskovics 2017.10.03. 09:58:24

@csillagkutya seven: Mióta képbe került ezen gondolkodom annyi különbséggel, hogy számomra a kisugárzása kifejezetten ellenszenves, amolyan Rákosista volt. Úgy viselkedett mint egy vaddinsznó aki mindenkibe beleharap az ólban és úgy gondolja, hogy az összes makk az ő szájába való. Egyetlen olyan vonást sem fedeztem fel a nyilvánosság felé mutatott személyiségéből amelyre egy átlagember fintorgás nélkül tudná azt mondani, hogy ez szimpatikus. Ha ez a csábító oldala ami alapján rá kellene szavazni, akkor mi lakik a felszín alatt? Olyan alakokat termel ki magából a párt, akiktől az emberek hátán feláll a szőr. Ennyi van bennük, ilyen típusú személyiséggel lehet a párton belül poziba kerülni. Ha a munkatársai ilyen elbánásban részesülnek, mire számíthat egy átlag szavazó? Jobb is ez így, ők saját magukat emésztik fel szép lassan.

Leskovics 2017.10.03. 11:45:05

@iii: Szerintem a leírtakkal összecseng a kép és a Botka az aki nekünk háttal ül.

Leskovics 2017.10.03. 11:55:51

@iii: Megfojtanák egymást egy kanál vízben attól. A kezdet kezdetén megüzente mindenkinek az akolban hogyan kell viselkedni és jaj annak aki mást gondol. Ez megy a Fideszben is, csak ott nem egy szinte az ismeretlenségből előrángatott valaki viszi ezt az irányvonalat hanem aki évtizedek alatt alakította ki ezt a struktúrát. Botka talán megkérdezhette volna a hatalmasokat hogy most ezt így és itt lehet-e? Lekuporodnak-e a lábaihoz az erős emberek vagy esetleg teret kell engedjen az ő gondolataiknak is. De nem tette, mert ebben a közegben szerzett történelmi tapasztalatai arra tanították, hogy nem kell együttműködni senkivel csak a szavak szintjén, valójában azonban el kell törni a felfelé kapaszkodó kezeket.

Éhbérkommentelő 2017.10.03. 12:20:23

Van egy rossz hír Botka számára: nem Orbán fúrta meg. Mégiscsak dicsőbb volna így bukni, mint a saját párttársai által megfúrva

Sőt még ennél is rosszabb a helyzet: Fletó küldte a lecsóba őt. Nagy botorság volt azt hinni, hogy Fletó az ajtón kívülre tehető egyszer s mindenkorra. Valójában még mindig nagyobb a befolyása a Párton belül, mint Botkának, pedig neki is megvan a párton belül a családi háttér. Fletó élt, Fletó él, Fletó élni fog

A Párton belüli furkálásoknak, intrikáknak akkora hagyománya van kommeréknál, mint sehol másutt. Ebben az egyben nem maradnak el most sem. Annak örülhet csupán Botka, hogy az eszközöket tekintve a Párt sem a régi, így már egy kivégzésre se futja. Se egy kirakatpert követő kivégzés, se egy adminisztratív intézkedés (ez a kommer zsargonban rendszerint "váratlan tarkónlövést" takar)

Leskovics 2017.10.03. 12:30:23

@iii: A Rákosista jelzőt a viselkedésére értettem, nem jól fogalmaztam valóban. Abban viszont biztos vagyok, hogy mint Rákosi a Szovjetunióból, Ő majd vidékről fúrja a nagypolitikát a jövőben. Szanyi éleslátással jelezte ezt azonnal és azt gondolom igaza volt. Győzni most esélyük sem lesz, a jövőben pedig csak akkor ha nem egy olyan embert ültetnek le az asztalhoz aki felzabálja mindenki elől a kaját. Ez nem kelt szimpátiát senkiben, sőt bélyeget éget az egész társulatra. Többre mennének egy szerethető karakterrel, de mikor láttunk tőlük ilyet utoljára? Ilyenek náluk nincsenek. A retorikájukból is csak a gyűlölet és a fortyogó düh sugárzik. A napokban nevezték újra ellenségnek egy interjúban a jobboldalt. Az ilyen nyilatkozatoktól nem fognak tömegek átszavazni az ellenségnek tekintettek közül. Mi volt az utolsó jelentős gesztusuk a társadalom felé és az mikor volt? Mitől őszinte a Botka? Kb. annyira tűnik őszintének, hogy Ő is vezethetne egy újabb gyalázatosan arcpirító éhségmenetet. Vezetőképes? Max egy hadifogolytábort tudna vezetni egy MSZMP-s kézikönyvből magáévá tett tudás alapján.

Éhbérkommentelő 2017.10.03. 12:36:23

@chrisred:
A hazai szakszervezetek gyengeségének az egyik oka ugyanaz, mint a Maszop gyengeségéé: eltűnt a moszkvai háttér, saját maguktól meg nem tanultak meg gondolkodni

Nem találják a helyüket, a feladatukat, pláne hogy a baloldaliság mint olyan legfeljebb csak heccelő jelszavak szintjén maradt meg. "Fizessenek a gazdagok" kiabálja egy pénzzel vastagon kitömött műmedve

Nyers Fa 2017.10.03. 12:42:27

@Bolshevik: pont nem, ugyanis a válság hatására a magyar gazdaság elkezdett zsugorodni, a GDP csökkent. Így ha összegben nem is nőtt az államadósság, a GDP-hez viszonyított %-ban mégis nőtt. Egyszóval a GDP-hez mért százalékos számítás csalóka lehet. Az euróban mért meg a forint árfolyam ingadozása miatt lehet csalóka, anélkül nőhet, hogy ténylegesen egy euró hitel is felvételre került volna közben.

postumus mumus 2017.10.03. 12:58:43

"kormánylopás történt már a Forma-1-ben, nem is messze, a Hungaroringen, az 1991-es Magyar Nagydíj pénteki szabedzésén."
Hol is történhetett volna máshol, mint a tolvaj orrbanisztáni ugaron.

postumus mumus 2017.10.03. 13:09:48

@Éhbérkommentelő: "A Párton belüli furkálásoknak, intrikáknak akkora hagyománya van kommeréknál, mint sehol másutt"
Az orrbáni kommunisták meg arról híresek, hogy saját nemzettársaikat fúrják, ami végülis ugyanaz, csak nagyban. A nemzeti összetartást még hírből sem ismerik. Egy kutya ez mind. Az orrbáni cigányfalka csak a saját pártelvtársát védi mint a coyot a területét.

konrada 2017.10.03. 13:26:28

@Nyers Fa:
De azért nominálisan nőtt akkor is...
...már csak megszokásból is.
...de főleg, mert a kamatot válság idején is fizetni kell, sőt, akkor többet...)(konkrétan a válság fő évének számító 2008-ban 2,519 mrd-dal, azaz nominálisan is 16%-kal egyetlen év alatt.)

laci_52 2017.10.03. 13:36:27

Botka saját magát fúrta meg a Gyurcsány nélküli ellenzéki - megvalósíthatatlan -szövetséghez való ragaszkodásával. Kilenc hónapja volt arra, hogy rájjöjjön: ez a koncepció nem működőképes. Engednie kellett volna és elviselni Gyurcsányt.

citrix 2017.10.03. 13:41:26

A fideszt megbuktatni csak a fidesz önmaga vagy külső gazdasági/politikai rendszer összedőlése vagy átalakulása tudja. A jelenlegi "ellenzék" a jelenlegi választási szabályok és médiamegjelenés mellett soha.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.03. 13:47:54

@laci_52:

Aki elviseli Gyurcsányt, az itt nem fog már soha kormányozni.

Ez van.

Helga Beauty Salon. 2017.10.03. 13:50:32

@postumus mumus:"kormánylopás történt már a Forma-1-ben, nem is messze, a Hungaroringen, az 1991-es Magyar Nagydíj pénteki szabedzésén."
Hol is történhetett volna máshol, mint a tolvaj orrbanisztáni ugaron.

Akkor MDF kormány volt, bár szerintem egy hozzád hasonló félhülye részeges exmunkásőr lophatta el azt a kormányt!

Éhbérkommentelő 2017.10.03. 13:58:06

@citrix:
"A jelenlegi "ellenzék" a jelenlegi választási szabályok és médiamegjelenés mellett soha."

Még szerencséjük van, ha keveset foglalkozik velük a sajtó. Nem nagy dicsőség mínuszos hírnek lenni

Éhbérkommentelő 2017.10.03. 14:00:37

@postumus mumus:
"Az orrbáni kommunisták meg arról híresek, hogy saját nemzettársaikat fúrják"

Ezért is ellenezték annyira a magyar állampolgárságot a külhoniaknak. Vagy mégsem ők voltak?

Helga Beauty Salon. 2017.10.03. 14:01:43

Botka elhanyagolható mellékszál, kis túlzással csak rosszkor volt rossz helyen, bárki más ugyanígy járt volna! Az MSZP és a teljes baloldal alaptermészete ez az ostoba kavarás. Egy épelméjű csoport nem ugrik egymásnak a zsákmány megszerzése előtt! És még ők csodálkoznak hogy nem sikerül nekik semmi! :D

citrix 2017.10.03. 14:29:01

@Éhbérkommentelő: A botrányos életvitelű Gábor Zsazsa mondta: mindegy mit írnak rólam csak írjanak. Az ellenzék fiaskóiról bőven és pénzt, fáradtságot nem kímélve tájékoztat a "közmédia" alias nemzeti hazugsággyár. Arról viszont gondoskodik a fidesz hogy karácsonyfadísz ellenzék mindenképpen legyen nehogy 98%-ban fidesz képviselők üljenek az országházban az már durván a szocializmust idézné.

Éhbérkommentelő 2017.10.03. 15:00:10

@citrix:
Lassan már csak Simicska marad az egyetlen "hiteles ellenzéki" (bruhaha), saját üres plakáthelyeit firkálgatva és pisilve:

index.hu/belfold/2017/10/03/itt_az_ujabb_g-nap_simicska_lajos_veszpremben_graffitizett/

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.10.03. 15:34:07

@Éhbérkommentelő:

Na ja.. MIóta nem kap megrendeléseket az államtól, azóta Vonát is rávette a cukisodásra, olyan hiteles, plussz az INdexet is felvásárolta, hogy szépeket írjanak róla.

Sztem Jobbik-MSZP-DK koalíció lesz 2018-ra. Persze nem listán, de az egyéni helyeken mindenképp.

Éhbérkommentelő 2017.10.03. 16:59:22

@Ballib cenzúrázók réme 25:
Ezek már csak olyanak lesznek, mint Hitler utolsó reménysége, a 12. hadsereg a vég óráiban. Még hadifogolyként se kellettek senkinek

Zsoltbacsi 2017.10.03. 17:09:08

@Nyers Fa:
"pont nem, ugyanis a válság hatására a magyar gazdaság elkezdett zsugorodni, a GDP csökkent. Így ha összegben nem is nőtt az államadósság, a GDP-hez viszonyított %-ban mégis nőtt. Egyszóval a GDP-hez mért százalékos számítás csalóka lehet."

Azért tegyük hozzá, hogy 2008 jan. elsején is már 71,6 százalék volt! Tehát nagyon hiteltelen a válsággal példálózni, amikor az összesen 26 százalékos növekedésből összesen maximum 9et tudnak a válság számlájára írni!
Ráadásul a V4 többi országában mindenhol csökkent az adósság 2002 és 2010 között!

postumus mumus 2017.10.03. 17:51:57

Hát kik állnának? A fideszpondrók. Vagy talán Putyin SZÚ-i?

Hofipisti 2017.10.03. 22:18:06

@Kivlov: Nem szabad feledni, hogy A mai nagy mahinátor, a gyakorlott sz@arkeverő, Mesterházi '74-es, Botka '73-as születésű. Ők '89-ben még legfeljebb "ministránsok" voltak. Igaz, a politikai ármány művészetét - főként az előbbi - nagyon jól eltanulta az öregektől, csak hát a türelmetlenség magában hordozza a korai bukfenc lehetőségét is.
süti beállítások módosítása