A valódi viták otthona

Reflektor

Karácsony Gergely alaposan bekavart

Nem javított a baloldal helyzetén

2017. december 08. - szénhidra

A káoszba forduló baloldali együttműködés-összefogás-külön listás történet szép, új fejezete Karácsony Gergely csütörtök esti nyilatkozata. Mi most megkérdeztük Lattmann Tamást, hogy ő miképpen látja a jelenlegi helyzetet és milyen kifutása lehet az eseményeknek?

Reflektor: Mi a véleménye arról, hogy Karácsony Gergely bejelentkezett az MSZP miniszterelnök-jelöltjének?

Lattmann Tamás: Karácsony Gergely, aki vezeti a politikusok népszerűség-listáját, nyilván úgy gondolja, hogy a karakter önmagában elég lehet, és lássuk be, az MSZP esetében épp a karakter hiányzik. Első ránézésre ez egy működő páros, hiszen mind a két oldal megtalálja benne a saját érdekeit. Az MSZP végre fel tudja mutatni, hogy lám, ő igenis nyitott az együttműködésre, miközben "ki tudja szervezni a miniszterelnök-jelöltséget", hogy egy esetleges kudarc esetén ne a párt valamelyik, a jövőben lehetséges sikeres politikusa "égjen el". Karácsony Gergely pedig e kockázat átvállalása mellett listavezetőként biztosíthatja a saját, egy jó alku esetén pedig pártja politikai túlélését is legalább a következő négy éves ciklusra. Tehát mind a két fél számára hordoz előnyöket egy ilyen együttműködés

R: Lát potenciát Karácsony és az MSZP összefogásában?

LT: Az a nagy kérdés, hogy a kampány végén a választási eredmények lehetővé teszik-e, hogy az alku szereplői elégedettek legyenek. Attól tartok, hogy a jelen felállásban nem lesz meg ez az eredmény. De jól tudja ezt Karácsony Gergely is, hiszen világossá tette, hogy nem az MSZP, hanem egy teljes ellenzéki összefogás miniszterelnök-jelöltje szeretne lenni, ebben az esetben viszont már nem csak két szereplő igényeit kell kielégíteni a végén. Amennyiben Karácsony elfogadása az MSZP részéről azzal a hatással lesz, hogy földcsuszamlás-szerűen minden ellenzéki politikai szervezet belátja és örömmel fogadja az MSZP együttműködési szándékát, úgy ebben az együttműködésben komoly potenciál látszódna. A gond mára az, hogy a szocialista párt ellenzéki vezető szerepét egyre többen vonják kétségbe, valamint Karácsony Gergely személyes elfogadottsága - pontosabban el nem utasítottsága - semmilyen hatást nem gyakorol a saját pártja mérhető népszerűségére, ami miatt attól tartok, önmagában ez a páros mutatvány nem fogja a tágabb összefogás irányába mobilizálni az ellenzéki pártokat.

R: Mit gondol, mit lehet tenni a kormányváltás érdekében?

LT: Számos helyen és alkalommal elmondtam már, hogy az ellenzéki pártok egymással való tartalmatlan versengése helyett arra kellene fókuszálniuk, hogy az ellenzéki szimpatizáns szavazók megtartása mellett a bizonytalan és a Fideszből kiábrándult szavazók számára hihető alternatívát nyújtsanak. A már meglévő ellenzéki szavazók ugyanis amúgy is a kormányváltás esélyesére fognak szavazni, őket jelenleg csak megtartani kell, de az ellenzéki pártok egymás ellen irányuló öngyilkos magatartása épp azt a veszélyt realizálja, hogy apátiába esnek és végül el sem mennek. Ugyanazzal lehet őket megfogni, amivel a másik két, döntő fontosságú csoportot megszerezni: rámutatni és felvázolni azt, hogy a jelenlegi kormányzáshoz képest milyen más intézkedéseket látunk szükségesnek, hogyan fogjuk azokat megvalósítani, és mennyiben lesznek azok jobbak a választók számára. Ezekben a kérdésekben jó ha van vita az ellenzéki pártok között, mert az hitelesíti az elképzeléseket, ha a választó azt látja, hogy nem csak üres lózungokkal dobálóznak a politikusok, hanem pro és kontra érvek is elhangzanak az egyes elképzelésekkel kapcsolatban. A mérések azt mutatják, hogy a kormánypártnak viszonylag stabil támogatói köre van, amiből már bontani nehéz, viszont a bizonytalanok - és azon belül különösen a fiatalok - száma jelentős tartalék lehet az ellenzék számára, ha ezt meg tudják lépni. És ehhez kellenek hiteles, legalább a szakmájukból ismert, a közéletben új, a választók számára izgalmas és érdekes szereplők (így például egy párton kívüli miniszterelnök-jelölt, egy erős kormányképes szakértői csapattal), nem csak azért, hogy létrehozzák az új politikai elképzeléseket, hanem el is tudják adni azokat, hitelesen képviselve azok értékeit és hasznosságát a választók számára. Ebben az építkezési folyamatban úgy vélem, minden kormányváltásban érdekelt ellenzéki pártnak lehet szerepe, személy szerint mindenhol látok olyan szakpolitikusokat és elképzeléseket, nem is beszélve a holdudvarokban működő szakértőkről, amik egy reális kormányzati alternatíva elemei lehetnek.

R: Sokan aggódnak az MSZP szavazói közül, hogy az MSZP érdekei fokozatosan alárendelődnek Gyurcsány Ferenc és az általa vezetett Demokratikus Koalíció érdekeinek, nekik mit tudna mondani?

LT: Bár nem tudom, hogy mi történik most az MSZP sorai között, mennyire értékelik veszélyként a DK "érdekeit", de úgy vélem, hogy az arcvesztés veszélyét nagyon világosan látják. A "külső" jelöltre való, részben kényszerből nyitottság véleményem szerint az egyik jele ennek, amivel különbséget próbálnak mutatni az erősen Gyurcsány-központú DK-hoz képest. Ez egy sikeres, a párt szavazói kemény magján túl is működőképes jelölt támogatása esetében ki is fizetődhet, hiszen ha a választásokon a DK szavazói kényszerhelyzetbe kerülnek, ha választaniuk kell egy lehetséges kormányváltás, vagy Gyurcsány Ferenc további "szóló" politizálása között, annak bizony kiszámíthatatlan következményei lehetnek a DK számára is. Úgy vélem, hogy ezt a kockázatot senki nem szívesen vállalná fel, ami végső soron biztosítja az együttműködés fő feltételeit. De úgy gondolom, hogy az MSZP szavazóihoz elsősorban az MSZP vezetésének kell mondania valamit, nem nekem, szóval én inkább az MSZP vezetőinek mondanám, hogy erősítsék a párton belüli kommunikációt, építsék a hálózatot, amit egyrészt majd a választási kampányban tudnak használni, másrészt pedig amit a többi ellenzéki párt irányában az együttműködéshez való hozzájárulásként fel tudnak ajánlani, mert a kisebb pártokkal szemben ez a szocialisták legjobban felhasználható tőkéje.

kép: index.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr8013455509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.12.08. 08:12:16

Karácsony már lepaktált az MSZP-vel és a Fidesszel Zuglóban, tipikus példája annak, hogy a Együtt-PM törpepártok nem tudnak semmit sem felmutatni. Elég gyorsan 180 fokos fordulatot vett, amikor LMP szóvivőből az LMP szétszakítója lett...

röf 2017.12.08. 10:20:07

Ezek szerint decemberben Karácsony az MSZP miniszterelnök jelöltje.
(.... és a színfalak mögöt már lázasan keresik a januári jelöltet.)

Sir Galahad 2017.12.08. 11:21:54

Kopasz emberek verekszenek egy fésűért.

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 11:44:16

@röf:
Karácsonyra Karácsony a jelölt, a választás idejére a húsvéti nyuszi a legesélyesebb. Bolond beszéd, de van benne rendszer

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 11:48:11

Valahogy csak mandátumhoz kell jutnia. Saját szavazók nincsenek, így oda kell csapódni valakihez.

Attilajukkaja 2017.12.08. 11:57:15

" Mi most megkérdeztük Lattmann Tamást"
Gondolom, rajtam kívül mindenki azonnal tudta, hogy ki a fene az a Lattmann Tamás és hogy miért éppen őt kérdezték meg a témában!

Sir Galahad 2017.12.08. 12:28:18

@morph on deer: Ha a hasonlatot akartad folytatni: ő legalább nem kopasz.

morph on deer 2017.12.08. 12:49:38

@Sir Galahad:
Igaz. Viszont a “kopasz emberek verekszenek” részlet azonnal felidézte a szokásos történeteket. :)

Ad Dio 2017.12.08. 13:01:47

facepalm... level nomore...

Bolshevik 2017.12.08. 13:08:30

Ez egy epés megjgyzést sem ér már. Várom már 2026-t, mikor Orbán nem indul, és a Fidesz 1 fog a Fidesz 2 ellen versenyezni.

2017.12.08. 13:25:22

Már időszerű lenne Schmuck Andorról, meg Thürmer Gyuláról is elkezdeni írni, mert az esélyeik napról napra nőnek, hogy politikai tényezővé váljanak...

Attilajukkaja 2017.12.08. 13:43:46

@Csaba Szikora:
"Bohóckodás."
Még annál is rosszabb!

DFK 2017.12.08. 13:47:48

És meddig lesz a Gergőke miniszterelnökjelölt? Ki lesz a januári, februári, stb jelölt?

DFK 2017.12.08. 13:48:22

@Attilajukkaja: ennyit tud az u.n. demokratikus ellenzék.

Attilajukkaja 2017.12.08. 13:59:46

@DFK:
"ennyit tud az u.n. demokratikus ellenzék"
Hát igen! Demokratikusnak lehet, hogy nagyon demokratikusak, de ellenzéknek sajnos tényleg nem nevezhetőek. Nem is értem az egészet!

panteon 2017.12.08. 15:12:36

"mind a két oldal megtalálja benne a saját érdekeit."
Ebben benne van minden.
Az embereket meg ki a f@sz érdekli...

nemecsekerno_007 2017.12.08. 15:55:12

Szerintem senki nem akarja itt leváltani a fidesz kormányt. Biztos jó okuk van rá, hogy miért. Mert amit az ellenzék csinál az csak szándékos lehet.
Ennyire idióta senki nem lehet.

Attilajukkaja 2017.12.08. 16:01:55

@nemecsekerno_007:
"amit az ellenzék csinál az csak szándékos lehet.
Ennyire idióta senki nem lehet."
Bennem is kezd érlelődni ez az elgondolás.
De ennek nagyon, nagyon rossz vége lesz! Lehet, hogy nem most, de pár év múlva biztosan.
Tudom, hogy a történelem ismétlődik, ... de ennyire gyorsan?

Attilajukkaja 2017.12.08. 16:21:19

@Scott Tenorman Must Die:
"2010 óta vészmadárkodtok"
He?
Kik?
És mi az a vészmadárkodás?

rasztaszív 2017.12.08. 16:36:31

@Scott Tenorman Must Die: azóta elég egyértelmű is lett orbán fasizmusa.

Scott Tenorman Must Die 2017.12.08. 16:54:07

@rasztaszív: de legalább most nem írtad oda, h erre bizonyítékod is van :)))

@Attilajukkaja: nem fogsz belerángatni vitastílustalanságodba

Sir Galahad 2017.12.08. 17:06:51

@morph on deer: No erre nem is gondoltam. Amikor először hallottam azt a fordulatot, hogy "két kopasz ember verekszik egy fésűért", az a brit-argentin háború idején volt. Ez a háború néhány teljesen értéktelen, kopár kis szigetért folyt, a Falkland (Malvin) szigetekért 1982-ben, és azt illusztrálta a mondás, hogy ilyen a felesleges, értelmetlen, valódi tét nélküli küzdelem. Nekem úgy tűnik, a baloldali politikusok egymással való marakodása is ilyen, ezért használtam. De amúgy igazad van, a kopasz emberek verekedéséről egy frissebb, hazai emlék is eszünkbe juthat. Úgy látszik, tényleg igaz, hogy ahogy az ember idősödik, jobban emlékszik a régi dolgokra :)

Attilajukkaja 2017.12.08. 17:07:35

@Scott Tenorman Must Die:
"nem fogsz belerángatni vitastílustalanságodba"
Erre mérget vehetsz! Bármit is jelentsen ez az általad kreált szó. :o)))
Pusszantás neked és főnöködnek is!

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2017.12.08. 17:56:57

@DFK: "Ki lesz a januári, februári, stb jelölt?"

Szerintem januárban le fogják cserélni January Jonesra, áprilisban meg April Telekre. Júliusra meg talán előkerítik Julius Caesart mert ő legalább tudja, hogy kell elhárítani egy karaktergyilkossági kísérletet!

2017.12.08. 18:52:53

@nemecsekerno_007: "Szerintem senki nem akarja itt leváltani a fidesz kormányt. Biztos jó okuk van rá, hogy miért. "

Pl. amiatt, hogy a stratégiai pontokon fidesz szamurájok ülnek, egy, de akár két évet is elvinne, mire egyáltalán megtisztítanák a terepet az aknáktól... a másik, hogy szemmel láthatóan azt sem igazán tudják,merről fogjanak hozzá, ha oda kerül a sor.
Ja... és nincs hátországa egyik formációnak se. Ami van, az meg csak nyáron , száraz időben bevethető, ha a szél nem veri ki a parazsat a blázból.

ulpius66 2017.12.08. 19:09:54

Karácsony G. Szilveszter egyértelműen a Fidesz embere!
(Karácsony Gergely Szilveszter néven lett anyakönyvezve.... a szülei elég humorosak voltak......)

Janossz 2017.12.08. 19:18:52

@Womb Raider: "...a stratégiai pontokon fidesz szamurájok ülnek,..."
A FÜGGETLEN állami intézmények élén is, meg az igazságszolgáltatás csúcsain.
Te meg még büszke is vagy erre a rendszerre.

ulpius66 2017.12.08. 19:19:14

DE!!

Ki a tökömet érdekel Karácsony Szilveszter, amikor meglett végre VVFanni titkos notesze a kuncsaftjairól...
"Tehát Fanni naplóját is megtaláltak, ebbe az A5-ös méretű, rózsaszín noteszbe vezette, hogy mikor és kivel találkozik, a kuncsaftok telefonszáma és neve is szerepelt a füzetben, de gyakran beleírta, hogy mi történt vele, valószínűleg az utolsó napjairól is szerepelnek részletek a naplóban."

Hát nem szívesen lennék azok helyében akik a noteszben szerepelnek!

ulpius66 2017.12.08. 19:25:11

@Janossz:

Pösze János!

Figyusz!

Eddig nem az volt a ballibsi mantra, hogy "a Fidesz azzal támadja a bíróságokat, hogy minden bíró komcsi"!!!!... meg hogy a Fidesz hajtóvadászatot rendez a komcsi bírók ellen......

Hát akkor az igazságszolgáltatásban hogyan lehetnének "fidesz-szamurájok mindenhol"?
(szerintem meg az van, hogy a bírók kb. 90%-a meggyőződésből a ballibsikre szavaz majd jövőre, azaz eredetileg ballibsi beállítódottságúak.....)

morph on deer 2017.12.08. 19:31:46

@Sir Galahad:
“..ahogy az ember idősödik, jobban emlékszik a régi dolgokra :)”

Nekem mondod..!
Csak az van, hogy vizuálisan túladagolt fantáziával vagyok ellátva, és azonnal megjelent a jóarcú, kedves emberek képe a NVB előteréből, meg még innen-onnan.
Bár fésűnek csak a hiánya tűnt fel egy famentési akció kapcsán, de lehet, hogy csak az irígység beszél belőlem. Igaz, én sem használok (már) fésűt, csak nem ugyanabból az okból :)

morph on deer 2017.12.08. 19:34:47

@King of Shadows:
“...mert ő legalább tudja, hogy kell elhárítani egy karaktergyilkossági kísérletet!”

Ráadásul végérvényesen!
Hagyta magát valóban meggyilkolni, és így hoppon maradtak, akik a karaktergyilkosságra készültek!
Ez ám a fifika..!

Janossz 2017.12.08. 19:35:58

@ulpius66: Emlékeim szerint nem szóltam hozzád.
De, ha te vagy az a Womb-izé is, hát sorold már fel az összes fedőneved, hogy ilyesmi ne forduljőn elő többé!
Köszönöm.

ulpius66 2017.12.08. 19:38:26

Pösze János!

Ne izélj mán!

Inkább menj, aztán nyald a komcsi bírók seggét tovább!!
(ahhoz legalább értesz....)

morph on deer 2017.12.08. 20:49:06

@Janossz:
“az a Womb-izé” - remélem (legalább) nőgyógyász, aki abortuszra specializálódott, és nem csak egy sintér, aki ugyanazt csinálja..!

2017.12.09. 13:34:39

@Janossz: Figyi... nálatok valami becsípődés, hogy ha valakik ellentmondanak nektek, akkor rögtön azzal próbáltok védekezni, hogy az csak egy ember, 324 nicken..
Nem, az kb mind egy-egy ember, azon sokak közül, akik rohadtul unkják már a nyavalygásotokat, csak ők már hangot is adnak a vélemyénüknek ezeken a blogokon.
Nincsenek "fedőnevek"...
Másrészt...tanuld már meg egyszer, s mindenkorra, hogy nyilvános kommunikációs felületen bárki szólhat bárkihez, külön engedély nélkül.

Janossz 2017.12.09. 13:54:20

@Womb Raider: Te meg azt tanuld meg, ha hozzád intézek intézek egy kérdést, nem az elvtársaid véleményére vagyok kíváncsi!
Pláne, ha már a megszólításban személyeskedik a senkiházi.
Arra elfelejtettél válaszolni, hogy tényleg büszke vagy rá, hogy a Fidesz szőröstül-bőröstül megszállta nemcsak az államot, az országot is?

2017.12.09. 15:48:33

@Janossz: Mégegyszer... összekevered az ELTE valamelyikelőadótermét a gendermérnöki gyakorlat referáltatásával.. Itt nincs szigorú én kérdezek, te felelsz. Még az is lehet, nem kapsz választ a kérdésedre, de akár tizen is válaszolnak...mikor hogy.
A megszállásról... téged szállt meg valami. Ugye azért nem várod el, hogy egy másodjára is kétharmadot szerzett párt majd a marginális kisebbségben fortyogó-erjedő ellenzék akaratának megfelelően, azok jóváhagyásával építi fel a kormányzati/bürokratikus intézményrendszert. A demokratikus szabályokat nem hágták át és légy őszinte... nem ördögtől való dolog kulcspozíciókba megbízható embereket ültetni. Amúgyis... mit akar az ellenzék? Már több miniszterelnök jelöltet mutattak fel, mint ahány szavazatra számíthatnak 2018.-ban, volt már férfi, nő, fekete, barna, szakállas, bajuszos, fiatal, öreg... csak olyan nem, aki mögé valaki is beállt volna. Ezeknek a pártoknak, politikusoknak osztanál lapot? Eltekintve attól, hogy társadalmi felhatalmazásuk mellett támogatásuk se nagyon van, eltekintve ettől még alkalmasságuk se nagyon akad. Egyedül a képviselőiállás, a biztos 4 év és a kapcsolatrendszer fejleszthetősége motiválja a legtöbbet.

Janossz 2017.12.09. 16:03:25

@Womb Raider: "a stratégiai pontokon fidesz szamurájok ülnek, egy, de akár két évet is elvinne, mire egyáltalán megtisztítanák a terepet az aknáktól... "
A szamuráj elég udvarias megjelölés. Cseréld ki komiszárra, és megérted a problémát!

2017.12.09. 16:14:50

@Janossz: Újra... minden épeszű politikai vezető/hatalomgyakorló (párt) a saját maga által választott és megbízható embereket ülteti kulcspozíciókba. Nem csinálta ezt másként egyetlen előd sem, mindegyik kihasználta a maximálisan adott lehetőségeket. A kétharmad ebben az esetben több mozgásteret ad. A nép 2010-ben ekkora hatalmat adott a Fidesz kezébe, az élt vele, de a népnek ez megfelel, 2014.-ben újra ugyanolyan jogokat adott a kormányzó párt számára. majd, ha egyszer a jelenlegi ellenzék valami csoda segedelmével hatalomra,2/3-os hatalomra jut, élni fog ugyanezen lehetőségekkel. Erre mérget vehetsz.

Filmelemző 2017.12.10. 17:36:36

Karácsony Gergely jó jelöltnek tűnik egy szélesebb összefogás számára is. Még akkor is, ha most mindent elkövetnek a lejáratására.

2017.12.11. 06:43:27

@Filmelemző: Minek pazarolnának erőforrást a lejáratására, amikor megy ez neki DIY stílusban is..

karigeri.blog.hu/2017/12/09/karacsony_a_f_hagytam_magam_rabeszelni_erre_miniszterelnok-jeloltsegre

Nem akar itt még az ellenzék sem fideszt váltani. A mindennapi betevő legyen meg, oszt jóbapot. Elkönyvelték, hogy van 60 székük a parlamentben... de ahogy elnézem, lehet, ebből vagy 10-et ki tudnak adni a fidesznek.
süti beállítások módosítása