A valódi viták otthona

Reflektor

Minden munkavállaló hazudik, aki elégedetlen!

2018. december 21. - macska az úton

download-12-e1506060371520-1024x576.jpg

Áder János tegnap aláírta a rabszolgatörvényt, majd áldott karácsonyt, békés ünnepeket, nyugodt és boldog új évet kívánt Magyarország minden állampolgárának, de azért leginkább a munkavállalóknak... Megdöbbentő cinizmus, ugye? Orbán Viktor pedig, aki soha nem elégszik meg a második hellyel, péntek reggeli gondolataival sikeresen és magasan überelte a hozzá végtelenül lojális köztársasági elnököt.

"Hónap végén kifizetik mindenkinek a rendes munkabért és a túlórabért. Aki mást mond, az hazudik!" - mondta Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke 2018. december 21-én a Kossuth Rádióban.

Miniszterelnök úr kormany.hu-n elérhető életrajzában a szakmai életút ismertetése így kezdődik:

"1987 november - 1988 március: a Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium Vezetőképző Intézetében dolgozott, ahol szociológus gyakornokként továbbképzések szervezésében vett részt
1988 áprilisától a Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa
1989-1990: az oxfordi Pembroke College-ban az angol liberális politikai filozófia történetét tanulmányozta"

(Érdekes adalék, hogy az alapszervezeti KISZ-titkár pozíciója nem kerül az életrajzban említésre.)

1990-től pedig, mint azt jól tudjuk, országgyűlési képviselő, főállású politikus, inkább többször, mint kevesebbszer miniszterelnök, a Fidesz legfőbb pártfunkcionáriusa. Na meg persze a méltán híres felcsúti pénznyelő, a Puskás Akadémia tiszteletbeli elnöke, a zseniális Mészáros Lőrinc barátja, a kisvasút első számú rajongója.

Jó érzés, amikor a magyar munkavállalói világról egy olyan vátesz nyilatkoztat ki, illetve nevez hazugnak mindenkit, aki egy másik valóságban éli életét. Egy olyan ember beszél fentről lefelé, akinek gyakorlatilag valós, személyes tapasztalata egyáltalán nincs arról, milyen alkalmazottnak lenni (ma) Magyarországon. A sokak által munkaként azonosított, a rezsi pontos kifizetéséhez, a gyerekek etetéséhez, a növekvő lakbér rendezéséhez, a hitelek törlesztéséhez kapcsolódó mindennapi gondok számára ugyanis nem léteznek. Mivel a "közmédiában", a Ripostban, az origon vagy épp a Magyar Időkben ilyesmi nem szerepel, így jogosan feltételezhető, hogy nincs is, gondolhatja hősünk, aki többször nyilatkozta már magáról, hogy - stadion a kert végében ide vagy oda - ő nem egy gazdag ember. (Ráhel 12 milliós órája is csak leesett valami kamionról, esetleg jótékonysági tombolán nyerte vagy részletre vette banki kölcsönből.)

Vele ellentétben sajnos én soha nem dolgoztam még olyan munkahelyen, ahol már az adott hónap végén kifizettek volna bármit is a bérből, pótlékból, túlórából. Mert a fizetést ugye a következő hónap "elején" kapja az ember. Egykori közalkalmazottként pedig van még olyan emlékem is (nem is olyan régről), amikor egyben kaptuk meg 18 hónapra visszamenőleg (a derék troll most ordítozhat, hogy de megkaptad, nem?) az elmaradt műszakpótlékainkat és a túlóráink után járó pénzeket. Nem azért, mert rendezni akarták, hanem mert a saját jogászuk és pénzügyesük jelezte, hogy ezt bizony nagyon kellene már rendezni, mert rondán ráéghet a körmükre. Azóta se felejtem el, milyen képet vágott a meglehetősen agresszív, politikai ejtőernyős főnökünk, mintha a fogát húznák, csak mert ki kell fizetnie az intézménynek azt, ami a törvény alapján járt.

De ne is hallgassatok rám, mert most is csak hazudozom!

Ugyanúgy, ahogy ti is mindannyian, akiket nem kérdeztek meg, hogy akartok-e túlórázni és mindannyian, akiknek a túlórapénzét az adott hónap végén nem rendezték. Meg persze hazudnak a szabolcsi rendőrök is! És mindenki, aki csak egyetlen szóval is azt állítja, hogy a munkavállaló gyakran kiszolgáltatott a munkaadónak! Na meg azok, akik úgy vélik rohadtul nem az ő kedvükre akart tenni a kormány a rabszolgatörvénnyel, hiába is állítják, hogy csak azoknak akarnak segíteni, akik szerettek volna, de eddig nem dolgozhattak eleget, mert a fránya törvény nem tette lehetővé számukra a 400 túlórát. Az pedig, hogy 3 év alatt kell rendezni a túlórák után járó pénzeket, még jó is, ki a fenének kellene annyi pénz itt a világ legjobban teljesítő katonai objektumában.

Innen már csak egy lépés, hogy ne is túlóráról beszéljünk, hanem társadalmi munkának nevezzék az előírt robotot. Talán majd jövőre. És akkor már fizetni se kell utána senkinek.

 Csepregi János

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 Kép forrása: 24.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr7014505224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stili 2018.12.21. 15:46:32

Első! :)
Látom most nagyon dolgozik a propaganda főosztály, hogy ezt most hogyan legyen megmagyarázva! :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.21. 16:48:25

A munkavállaló mindig ki van szolgáltatva a munkáltatónak.

Dinkainka 2018.12.21. 17:07:39

Kurva anyját Orbán Viktornak!

Zoltan Hazafi 2018.12.21. 19:37:14

@maxval balcán bircaman: Már hogy lenne? A munkavállaló mondja meg, hogy akar-e túlórázni, avagy nem, nem?
Mert nem kötelező vállalni a túlórát, ugye?
(He-he...)

miketbeszéltek 2018.12.21. 19:43:46

@maxval balcán bircaman:" A munkavállaló mindig ki van szolgáltatva a munkáltatónak." Persze. A fejlett exszocialista országokban. A "mocskos, kizsákmányoló" Nyugaton olyan erős a szakszervezet, hogy kiharcolja a jogokat.

2018.12.21. 19:59:33

@maxval balcán bircaman:

"A munkavállaló mindig ki van szolgáltatva a munkáltatónak."

Mi történt?
Nem kaptad meg a hó végén a júdáspénzt?
Vagy nem jó anyagot szívtál, és most végre egyszer igazat írsz?
Vagy olyan részeg vagy vazze, hogy "borban az igazság"?

Mert abban biztos vagyok, hogy nem megvilágosodtál, hanem valami történhetett, hogy végre te is úgy látod a dolgokat, mint a munkásember...

Etniez 2018.12.21. 20:03:32

Orbán eladta a magyar munkást a német multinak.
Ennyi a történet.

Boldog Karácsonyt mindenkinek. Élvezzétek ki, jövőre kezdődik az ingyenmunka éve. Majd 2021-ben fáradjatok a kasszához!

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 20:31:09

Nem unjátok még ezt a nyammogást? Már az index is visszakozik ettől a "jaj jaj ingyenmunka 400 óra 3 év alatt fizetve" faszságtól, persze a maguk taknyos ballib módján épp csak piciket hátrálva.

Zoltan Hazafi 2018.12.21. 20:38:19

@Ellenzéki Tüntető: Ó, tényleg!!! Sehol, semmilyen kontextusban nem jelenik meg ez az általad említett 400 óra és a 3 év... csak olyan véletlenül említetted meg te is, más is, félrevezetve mindenkit..

Etniez 2018.12.21. 20:44:44

@Ellenzéki Tüntető: Abban az esetben visszakozik az Index, amennyiben nem érted, amit olvasol. Ugyanis az összegző cikkükben pontosan benne van, hogy a kisvárosi családos emberek, ahol egy-két nagyobb cég viszi az egész megyét, ők fogják megszívni és simán bele lesznek kényszerítve a 3 évbe + 400 órába.

Kussoljatok már bunkó fideszparasztok, reggeltől-estig hazudoztok mindenhol.

Etniez 2018.12.21. 20:46:27

@Ellenzéki Tüntető: "A munkaidőkeretben foglalkoztatott munkavállalók kétféleképpen túlórázhatnak: az egyik eset, amikor a munkaadó a beosztástól eltérően túlóráztatja a munkavállalót, például egy adott munkanapon bejelenti, hogy pár órával többet kell maradni. Az ilyen túlórát hónap végén kell kifizetni. Az is előfordulhat ugyanakkor, hogy a munkaidőkeret lejártakor a munkavállaló által ledolgozott munkaidő meghaladja a munkaidőkeretben meghatározott számot, és ezt is túlóraként kell elszámolni.

EZÉRT ELKÉPZELHETŐ OLYAN ESET, HOGY CSAK HÁROM ÉV UTÁN FIZETIK KI VALAKINEK A TÚLÓRÁIT.
Ehhez viszont az kell, hogy a kollektív szerződésben a szakszervezet és a munkaadó hároméves munkaidőkeretről egyezzen meg. Aki viszont nem munkaidőkeretben dolgozik, annak a törvény alapján minden esetben havonta kell kifizetni a túlóráját"

"A 400 túlórát viszont minden munkáltató rá fogja kényszeríteni a munkavállalóira, nem?

Ez megint csak nem annyira egyértelmű. A Fidesznek papíron igaza van abban, hogy egy éven belül 400 óra túlóra csak úgy jöhet ki, ha abba a munkavállaló is beleegyezik, és abban is van igazság, hogy vannak az országnak olyan részei és munkahelyei, ahol a munkaerőhiány miatt a dolgozó könnyen leléphet, ha nem tetszik neki a túlóra.

Csakhogy egyrészt onnantól kezdve, hogy a túlóráról szóló megállapodást aláírták, a munkás csak a naptári év végével mondhatja fel ezt a megállapodást, tehát ha év közben rájön, hogy mégse túlórázna annyit, máris nem áll az önkéntesség. Másrészt pedig – és ez az, amiben az ellenzéknek és a szakszervezeteknek igaza van –, az országban rengeteg olyan munkahely van, ahol nem lesz reális az, hogy a munkavállalók ne írják alá a 400 túlóráról szóló megállapodást. Ezzel kapcsolatban nem más, mint a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének volt főtitkára, Dávid Ferenc mondott érdekeseket nemrég.

Dávid konkrétan azt mondta, a túlóratörvényt szerinte azokon a 4-5 ezres településeken fogják végrehajtani, ahol 300-400 főt alkalmazó cégek a város egyetlen munkáltatói, és ilyen helyeken a munkavállaló nem fog tudni ellenállni, mert nem tud hova menni. Konkrétan egy Békés megyei multit is megemlített, ahol már jelenleg is vannak 68 órás hetek a három hónapos munkaidőkereten belül. Ráadásul sok esetben arra sincs szükség, hogy ténylegesen rossz legyen a túlóráztatni kívánt munkavállalók tárgyalási pozíciója, a munkaadó szempontjából már az is elég, ha a munkavállaló nincs tisztában a megváltozott tárgyalási pozíciójával, és a munkahelyének elvesztésére vonatkozó félelemből így is aláírja a papírt.

TEHÁT AZ, HOGY MENNYIRE IS LESZ VALÓBAN ÖNKÉNTES A 400 ÓRA TÚLÓRA, MUNKAVÁLLALÓNKÉNT IS ELTÉRŐ LEHET. ARRÓL AZONBAN NEM LEHET SEMMI KONKRÉTUMOT MONDANI, HOGY HÁNY MUNKAVÁLLALÓ VÉDETT A MUNKAERŐHIÁNY MIATT, ÉS HÁNYAN VANNAK KISZOLGÁLTATVA A MUNKAADÓJUKNAK"

Elolvasod, értelmezed és kussolsz. Köszi.

index.hu/gazdasag/2018/12/21/tuloratorveny_tulora_munkaidokeret/

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 20:47:29

@Etniez: Haha, csak a trended nem látod?

Eddig ment a sikoltozás, hogy 400 óra kötelező 3 év mindenkinek.

Aztán jön a visszakozás, hogy jaj hát azért nem is mindenkinek, jaj hát azért nem úgy van ez a 3 év, de azért akkor is nagyon rossz...

Baszki, aki abból indul ki, hogy a munkáltatók úgyis törvényt szegnek és visszaélnek, az miért nem hiszi azt, hogy már most is ez történik? Miért hiszi azt, hogy most nem így történik, de a törvény után majd igen?

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 20:49:44

@Etniez: "EZÉRT ELKÉPZELHETŐ OLYAN ESET, HOGY CSAK HÁROM ÉV UTÁN FIZETIK KI VALAKINEK A TÚLÓRÁIT."

Fel bírod fogni a két állítás közti különbséget?

1. a túlórát 3 év múlva kell kifizetni
2. elméletben lehet olyan eset a dolgozók egy kis részénél, hogy a túlórát 3 év múlva fizetik ki, feltéve hogy a dolgozó munkakeretes és kollektív szerződéses és beleegyezik, akkor.

Na ez a visszakozás, amit itt látsz.

draft22 2018.12.21. 20:51:25

@Ellenzéki Tüntető: Basszus most sem kapja meg sok ember a a túlórapénzt a hónap végén, munkaidőkeret végén van a túlóra kifizetve. Nálunk 2 hónap a munkaidőkeret minden páros hónap végén van túlóra elszámolás. A régi szabályozás szerint (is) - bizonyos feltételekkel - lehet max egy éves munkaidőkeret, ilyenkor is a munkaidőkeret végén van az eszámolás. Ha három éves a munkaidőkeret (mostantól erre lesz lehetőség) akkor a túlóra kifizetése a ciklus végén történik (ez a lényege a munkaidőkeretnek).

rallus 2018.12.21. 20:53:47

Volt, amikor azért visítozott az ellenzék, hogy a boltok vasárnap is nyitva legyenek, pedig ott főleg nők dolgoznak. Most az ellen, hogy aki akar, legálisan dolgozhasson többet (felső határral!!) a munkahelyén.
Talán még így is le lehetett volna beszélni Orbánt erről a törvényről, ha a becsületes munkásnők, Szél, Bangóné, Vadai, Kunhalmi nem rikácsolnak, hanem megvilágítják a képviselők előtt keserű sorsukat...

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 20:54:13

@draft22: Igen, a feltétele a 3 éves munkaidőkeretnek pl. a kollektív szerződés. Igen, lehetséges egyes esetekben hogy 3 év lesz ez. Ez a dolgozók 99%-ára simán csak nem igaz hogy így lesz. Mégis minden nyafi lippsi mostanra végigtaknyolta az összes blogot hogy jaj jaj rabszolgatörvény ingyenmunka 3 év.

Egyébként meg hogyan lenne lehetséges a munkaidőkeret lejárta ELŐTT kifizeni a túlórákat, mikor nem lehet tudni, hogy mennyi a túlóra?

Etniez 2018.12.21. 21:01:59

@Ellenzéki Tüntető: Ez nem trend bazdmeg. Mi az elejétől kezdve ezt mondtuk, hogy a munkaidő keretben dolgozók akár 3 évig is várhatnak a pénzükre és ez a fidesz szerint a dolgozók kb 15%-át érinti. Közel 600.000 embert, 600.000 ezer családot.

Remélem sok közöttük a Fidesz szavazó, megérdemlik.

A 400 óra pedig "önkéntes" dolog, de vannak olyan települések és megyék, ahol nincs másik munkaadó. Majd ők szépen aláírják a papírt, "önkéntesen".
Remélem közöttük is sok lesz a Fidesz szavazó.

Te valótlan állításokkal vitatkozol. Soha senki nem állította, hogy a 36 hónap _mindenkire_ vonatkozik.

Etniez 2018.12.21. 21:04:31

@rallus: Már megint jön a szokásos fideszkamu.

A vasárnapi boltzárat nem szereti a magyar társadalom. Az emberek vasárnap a rendes munkaidejüket töltötték a munkahelyen, kötelező pótlékkal.
Semmilyen túlóráról nem volt szó az esetükben.

A vasárnapi pótlékot pedig a fidesz megszüntette, kibaszva rengeteg dolgozóval már akkor is.

"Talán még így is le lehetett volna beszélni Orbánt erről a törvényről,"

Orbánt soha nem lehet semmiről lebeszélni, mivel elmebeteg.

Etniez 2018.12.21. 21:09:35

@InstaCash.hu: Percek kérdése és kileszel baszva az indexről :)

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 21:11:03

@Etniez: "Mi az elejétől kezdve ezt mondtuk, hogy a munkaidő keretben dolgozók akár 3 évig is"

a LÓÓÓFASZT mondjátok ezt! Pontosabban lehet hogy te igen, nem ellenőrzöm vissza, de a legtöbb lippsi semmiféle különbséget nem tette a munkakeretes meg a sima dolgozók közt csak tolta ezt a 3 év múlva mantrát.

"a munkaidő keretben dolgozók akár 3 évig is várhatnak a pénzükre és ez a fidesz szerint a dolgozók kb 15%-át érinti"

Nem ennyi embert érint, te! Hanem ennyi dolgozik munkaidőkeretben, de ezeknek a nagy részét triviálisan nem fogja érinteni, hiszen ha eddig is kicsi volt a munkaidőkeret, mint pl. a fentebbi olvtársnál, akkor ezután is mitől lenne nagyobb, ha nincs kollektív szerződés (márpedig általában nincs) akkor szintén nem lehet ennyi, és még ha indokolt is, és kollektív szerződés is van, akkor is ez a maximum ami lehet, nem pedig a "biztos hogy ennyi lesz".

Remélem látod hogy ez a sokszorosan feltételes mondat mennyire más mint a "3 év múlva lesz kifizetve!".

"Te valótlan állításokkal vitatkozol. Soha senki nem állította, hogy a 36 hónap _mindenkire_ vonatkozik. "

Dehogynem, jézusom, ne tagadd már le. Igen, lehet hogy te nem állítottad, de kurva sok lippsi őrjöngött még pár napja is, hogy jaj 3 év.

2018.12.21. 21:17:11

Genyó fidesz hangoztatja hogy milyen családbarát stb De ezt meg is cáfolja azzal hogy itt a túlóra.
Nehogy már bemagyarázza bárki is hogy 8 h+ebédidő után ugyanolyan fitt az ember. Főleg 50 év felett. Fiatalabbak is inkább a családdal lennének.
Na ezt is elveszi a csuti mangalica....

8+8+8 óra Nem túlórázni kell hanem tiszteséges fizetés adni.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 21:26:30

@Tiktak58: eddig nem is volt túlóra, csak most?

putris72 2018.12.21. 21:45:38

Vajon mi akik munkaidőkeretben dolgozunk,miért nem akarunk kimenni tüntetni? Mert tudom,hogy mi az,hogy beosztás,munkaidőkeret és túlóra! Itt sok embernek még a munka szó is valami fura dolog lehet!

Kukac Plömpi 2018.12.21. 21:51:45

@Zoltan Hazafi: Tudod vidéken ez úgy működik, hogy Jóska! Akarsz vasárnap túlórázni? Nem. Akkor máshogy kérdezem. Akarsz hétfőn dolgozni?

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 21:57:56

@Kukac Plömpi: Tőled is kérdezem. Ha azt állítod hogy a munkáltatók kihasználják az erőfölényüket, akkor az mitől is ennek a törvénynek a hibája? Ha így tesznek, akkor eddig is így tettek, ha meg nem, akkor miért most kezdenék el.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 21:58:54

@putris72: Én is 4 nap dolgozok, 1 nap otthon vagyok, 3 műszakban. Ha sok a meló, könnyebb behívni túlórázni a dolgozót, mint új embereket felvenni, mivel a meglévőkre már úgy is fizeti a járulékokat.

lupilui 2018.12.21. 21:59:29

Nem tűnik fel a baloldali szimpatizánsok közül senkinek hogy akit érintene a törvény azok nincsenek az utcán?
Körül kell nézni, a leghangosabbak sosem dolgoztak még életükben. Gyanítom nem is fognak.
Egyáltalán van a hangoskodók között olyan akinek van fogalma róla hogy a munkavállalók nagy részének a munkabeosztása eddig sem fért bele a munka törvénykönyv szabta keretekbe?
Gondolom nincs mert a munka is távol áll tőlük.

BiG74 Bodri 2018.12.21. 21:59:43

@putris72:
Vegyél vissza az arcodból helikopter!

A fidesznyikeknek csak egy kérdés: minek a 36 hónapos kiterjesztés? Miért kellett a 12 helyett?

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:00:25

@Ellenzéki Tüntető: Nem tűnik fel, hogy most kapták meg rá a lehetőséget?

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:02:40

@lupilui: Mert dolgoznak vidéken agyatlan!

Etniez 2018.12.21. 22:03:49

@lupilui: Érdekes, hogy felteszel magadnak kérdéseket, majd meg is válaszolod.
Jó veled beszélgetni :D

Egyébként vannak közöttük mindenféle emberek, te ismered az összes, kb 20.000-i embert, aki a napokban tüntetett összesen?

Ha nem, akkor mégis mi a faszt állítasz róluk bármit is? :D

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:03:51

@Kukac Plömpi: Eddig is elrendelhetett a munkáltató egyoldalúan 250 órát, ezen túl is elrendelhet 250 órát, milyen lehetőséget kaptak meg rá most? A 150 önkéntes pluszt?

langesz 2018.12.21. 22:04:49

Összesítve, az eddigi hozzászollók ezévi össz. túlóra száma: 0,0.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:05:57

@Etniez: "Egyébként vannak közöttük mindenféle emberek, te ismered az összes, kb 20.000-i embert, aki a napokban tüntetett összesen?
Ha nem, akkor mégis mi a faszt állítasz róluk bármit is? :D "

Mert te ismered az összes vidéki munkaidőkeretes embert, vagy az összes fideszest? Csak mert te is elég lazán szoktál állítani rólunk mindenfélét :D

Mellesleg a 20k (ha annyi...) túlnyomó többsége vasárnap volt, akik meg egész héten őrjöngenek az max. 2 ezer ember. Egy kétmilliós városban.

Orbán veje 2018.12.21. 22:06:09

@Ellenzéki Tüntető: Menj már a kurva anyádba te gerinctelen orbántroll. Nincs olyan mocska a gazdádnak, amit te ne próbálnál rögvest felnyalni.

Esetleg menj ki tüntetők közé magyarázni a hazugságokat. De az első félmondat után már kibaszott gyorsan fussál.

kewcheg 2018.12.21. 22:06:44

"Miniszterelnök úr..." arról felhomályosítana valaki, hogy mi az oka egyes magasabb tisztséget viselők esetében a határozott névelő teljes mellőzésének? Nekem ez teljesen magyartalannak hangzik, sőt inkább valamiféle szervilis felszopó jelleget kölcsönöz a mondanivalónak: miniszterek, államtitkárok, legfőbb ügyész stb. esetében figyelhető meg, amikor alattvalóik nyilatkoznak, mintha az illető tisztségviselőnek ez lenne a neve, tehát nem mondjuk Rézműves Kárávádzzsó, hanem Államtitkár Úr...énszerintem úgy lenne helyes hogy : "a miniszterelnök úr önéletrajzában ez és ez szerepel...., vagy "az államtitkár úr ezt és ezt mondta..." kíváncsi lennék egy nyelvész véleményére..

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:07:41

@Ellenzéki Tüntető: ebben igazad van, nem is ez a lényeg, hanem a kiszolgáltatottság. A bejelentett cégek fizetnek.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:09:13

@Orbán veje: Ejha kérem, megjött az európai értelemben vett demokrata vitakultúra is.

Etniez 2018.12.21. 22:10:04

@langesz: Nekem a 400 óra túlóra megvolt 4 hónap alatt. Önkéntesen.
Neked?

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:14:25

@Etniez: "a kisvárosi családos emberek, ahol egy-két nagyobb cég viszi az egész megyét, ők fogják megszívni"

Bocsi, te MINDEN kisvárosi családos embert ismersz?

"Orbán eladta a magyar munkást a német multinak."

Bocsi, te MINDEN magyar munkást ismersz?

"de vannak olyan települések és megyék, ahol nincs másik munkaadó. Majd ők szépen aláírják a papírt, "önkéntesen"."

Bocsi, te MINDEN olyan embert ismersz, aki ott lakik, ahol nincsen másik munkaadó?

" Soha senki nem állította, hogy a 36 hónap _mindenkire_ vonatkozik. "

Bocsi, te MINDENKIT ismersz aki valaha állított valamit?

Rájöttél már mennyire faszság egy általános állítást ilyen dedós módon támadni?

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:14:45

@Ellenzéki Tüntető: a vidéki ember nem magyar? 2.5 milliós budapest. Ebből ennyi ember éli bele magát magyarország sorsába, aki képes utcára menni a vidékért. Maga meg leszar minket, mert többre értékeli viktorkát, aki azt mondja magának, Erdélyre kell a pénz.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:17:02

@Ellenzéki Tüntető: eddig nem annyi volt te készületlen!

Etniez 2018.12.21. 22:18:41

@Ellenzéki Tüntető: Ez elég gyenge lett, te is érzed :D

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:19:40

@Kukac Plömpi: Bocs de tudnád egyértelműsíteni, hogy mire reagálsz? Elég nehéz kisakkozni.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:22:08

@Etniez: Ha gyenge lett, cáfold meg.

Tehát miért van szerinted, hogy a "jaj hát nem mondhatsz semmit a tüntetőkről, mert nem ismered MINDEGYIKET" az okos érvelés, míg a "jaj hát nem mondhatsz semmit a kistelepüléseken élő dolgozókról, mert nem ismered MINDEGYIKET" meg erőltetett butaság?

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:23:42

@Ellenzéki Tüntető: és te hány vidéki embert ismersz? Itt van egy... beszélgessünk, hogy elmeséljem neked a magyar valóságot?

kewcheg 2018.12.21. 22:24:49

@Ellenzéki Tüntető: egy Miskolcon a Bosch gyárban - egyetlen nagyobb ipari foglalkoztató helyben - dolgozó 50 éves "operátor" (kb. humán droid) aki megkeres havi netto kétszázat a német multinál szó nélkül vállalni fogja a heti!!!! egy nap!!! túlórát, mert 1. a miskolci panelja negyedét éri a bp.-inek, 2. 50 évesen sehova se veszik fel, már nem tud megtanulni mást, 3. ha fel is veszik, nem fog keresni netto havi 200-at.
Ilyen szempontból a törvény alkotói valóban a ny. dunántúli mega bp.-i helyzetet vették alapul...

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:25:29

@Ellenzéki Tüntető: rád. Elég értelmes vagy hozzá, hogy felfogd?

Etniez 2018.12.21. 22:26:20

@Ellenzéki Tüntető: De legyünk részletesebbek:

"a kisvárosi családos emberek, ahol egy-két nagyobb cég viszi az egész megyét, ők fogják megszívni"

Bocsi, te MINDEN kisvárosi családos embert ismersz?"

Ez a rész logikai úton levezethető. A fiatalok és család nélküliek könnyebben mondanak nemet, mivel ha kell, eltudnak költözni. Azok, akiknek családjuk van, azoknál ez a költözés sokkal nehezebb és összetettebb, tehát maradnak.
Ezért van az, hogy a külföldre ment dolgozók nagy része fiatal.
Ezeket a dolgokat minden gondolkodni tudó ember magától is kikövetkezteti.

""Orbán eladta a magyar munkást a német multinak."

Bocsi, te MINDEN magyar munkást ismersz?"

Itt már az állításoddal is probléma van, mivel én azt állítottam, hogy ORBÁN adta el a magyar munkást, miért kellene minden magyar munkást ismernem? Logikai bukfenc...

""de vannak olyan települések és megyék, ahol nincs másik munkaadó. Majd ők szépen aláírják a papírt, "önkéntesen"."

Bocsi, te MINDEN olyan embert ismersz, aki ott lakik, ahol nincsen másik munkaadó?"

Természetesen nem, de itt vissza lehet ugrani az első pontra és újra elolvasni.

"" Soha senki nem állította, hogy a 36 hónap _mindenkire_ vonatkozik. "

Bocsi, te MINDENKIT ismersz aki valaha állított valamit?"

Természetesen nem ismerek mindenkit, de itt a blog.hu-t és az indexet értettem, mivel arról folyt a diskurzus. Természetesen elképzelhető, hogy nem vettem észre minden kommentet, de az egészen biztos hogy a mainstream társalgásban nem arról volt szó, hogy mindenkire vonatkozik a tv módosítás.

Kérdezem én, miből lehet kikövetkeztetni azt, hogy a most Budapesten tüntető emberek nem dolgoznak, nem túlóráztak? Nekem voltak kint ismerőseim, dolgoznak és együtt túlóráztunk régebben. Ha Magyarországon lettem volna, én is kimentem volna.

Ezért tettem szóvá, szóval megnyugodhatsz, nincs igazad.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:27:14

@Kukac Plömpi: Kezdhetnéd azzal hogy miért pár száz meg ötven fős tüntetéseket tartottak ha ez tényleg akkora probléma. Vagy hogy miért tök nagy a fidesz támogatottsága ha tényleg annyira utálja mindenki "a vidéken", ami amúgy elég sok helyet jelenthet.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:29:39

@Etniez: "Ez a rész logikai úton levezethető."

Bocsi eddig olvastam. Akkor te nem ismersz MINDEN érintett embert akiről állításokat teszel? Mit nem hallok?

No, akkor ha ilyen éles az elméd ha a saját faszságodat kell megmagyaráznod, hogy tehetsz általános állítást, meg lehet logikusan is hozzáállni, na akkor ugyanígy magyarázd meg azt is, hogy jé az ellenzékről meg a tüntetőkről is lehet ugyanilyen alapokon állításokat tenni akkor is, ha nem ismeri valaki MINDEGYIK tüntetőt.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:32:51

@Etniez: " hogy a most Budapesten tüntető emberek nem dolgoznak, nem túlóráztak?"

Hogy túlnyomó többségük tizenéves vagy korai húszas. Mondom nem a vasárnapi tüntiről van szó, az más, hanem az utóbbi hétben naponta őrjöngő 1-2 ezerről.

Etniez 2018.12.21. 22:33:13

@Ellenzéki Tüntető: Ma is több ezres tömeg volt Budapesten. Összesen már legalább 20-30.000

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:34:01

@Kukac Plömpi: "megszámoltad őket? "

Nem, a különféle hírlapok releváns cikkeiből tájékozódtam online, de ha tényleg ezen a színvonalon tudsz magyarázni akkor szerintem ne nagyon osszad az észt.

Etniez 2018.12.21. 22:34:30

@Ellenzéki Tüntető: Persze, hogy addig olvastad, mivel elakadtál a logika szónál :D

Vannak úgynevezett társadalom tudományok, érdemes lenne kicsit belemélyedned, mielőtt tovább folytatod ezt a vitát :D

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:34:48

@Etniez: " Összesen "

lol mert nincs átfedés szerinted, simán összeadogatod a számokat? :D

Etniez 2018.12.21. 22:37:11

@Ellenzéki Tüntető: Becsüld meg ezeket az embereket, nem buszoztatják fel őket Budapestre ;)

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:38:58

@Ellenzéki Tüntető: hírlapokat olvasni jó...lenne, de nem a demagóg jobboldal híreit. Látod azt sem tudod mi folyik az országban. Jó ez neked?

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:39:00

@Etniez: "Persze, hogy addig olvastad, mivel elakadtál a logika szónál :D"

Nem azért, hanem mert elkezdtél mellébeszélni és az nem érdekel, hiszen ezzel valójában elismerted, hogy igazam van ("ahhoz hogy egy csoportról általános állításokat tehess, nem szükséges ismerned a csoport MINDEN tagját, hiszen megfelelő információhoz juthatsz egyéb úton is, pl. következtetés...").

Tehát a korábbi érved, miszerint valaki azért ne állíthatna valamit egy csoportról, jelesül a tüntetőkről, mert nem ismeri MINDEGYIK tagját, hibás érv. Ettől persze még vitázhatsz vele, hogy érvényesek-e az állításai, de az nem lehet kiinduló vitaalap, hogy azért nem helyesek az állításai mert nem ismeri MINDEGYIK embert, hiszen pont a saját esetedben egyből be tudtad látni, hogy nem szükséges MINDEGYIK embert ismerni a csoportban ahhoz, hogy a csoportról állíthass dolgokat.

n_dy 2018.12.21. 22:40:13

a sok tahónak javaslom az index idevágó mai cikkét elolvasni a "rabszolgákról" ... ők már rájöttek, hogy akkorát már nem lehet hazudni ... de hát nektek ez lényegtelen, mert csak gyűlölködni akartok ...

Etniez 2018.12.21. 22:41:04

@Ellenzéki Tüntető: Oké, ez alapján kérdezem, milyen logika szerint nem dolgoznak azok az emberek, akik mostanában tüntetnek?
Mert ez volt a kiindulási pont.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:41:32

@Ellenzéki Tüntető: gagyi vagy! Simán veheted magadra a trikolort, amit elloptatok a nemzettől!

Etniez 2018.12.21. 22:42:49

@n_dy: Itt három dolog biztos:

1. nem olvastad el a cikket, mert akkor tudnád, hogy nem az van benne, amit most állítasz. Ezt már fentebb kitárgyaltuk
2. te jársz ide gyűlölködni
3. troll vagy

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:47:58

@Etniez: "Oké, ez alapján kérdezem, milyen logika szerint nem dolgoznak azok az emberek, akik mostanában tüntetnek?"

Ezt vegyük két részre:

"ez alapján kérdezem"

Ez alapján nem kérdezheted, ugyanis eddig a módszerről beszélgettünk, hogy lehet-e egy csoportról úgy tenni egy állítást, hogy nem ismered MINDEGYIK tagját. Szerinted ugye nem lehetett, hiszen ezt róttad fel valakinek, aztán beláttad hogy lehet mikor rájöttél hogy te is ezt csinálod. Nagyon helyes hogy beláttad a tévedésed, lépjünk tovább.

"milyen logika szerint nem dolgoznak azok az emberek, akik mostanában tüntetnek"

Itt megint definiáljuk hogy mit jelent a mostanában, mert ha a mai napot, akkor ma megint 1-2 ezer fiatal rohangál, akik jellemzően gimisek vagy felsőoktatásban tanulnak.

Ha a vasárnapi tünciről van szó, igen, ott sokkal heterogénebb volt a tömeg. De a mai meg a hétköznapi az nem úgy néz ki mint a bányászok és szalagmunkások tömege.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:48:36

@Ellenzéki Tüntető: majd nézd meg mi lesz ezek után. Még fél a nép, aggy hálát neki. De ha Budapest mellé áll, akkor jajj lesz. És még Debrecenbe is elment annyi ember? A fideszközpontba? Nem is hittem volna.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 22:52:56

@Kukac Plömpi: Értem, tehát akkor nem én vagyok az aki hibásan tájékozódott a "jobboldali lapokból" hanem te vagy aki homályosan jósolgat meg terel, értem.

Zoltan Hazafi 2018.12.21. 22:56:29

@Kukac Plömpi: Igen, tudom... ez a nagy, családbarát-szerű szabályzás izé éppen a szegény falu szegény emberével fog kitolni alkalmasint, ott, ahol most sincs munkahely habzsi-dőzsi.
De legalább majd elmagyarázza majd a munkaadó, hogy az b.-ta el a dolgot, akire a falusi parasztgyerek oly lelkesen szavazott: Viktor úr...

Kukac Plömpi 2018.12.21. 22:59:22

@Ellenzéki Tüntető: én nagyon jól tudom, hogy mi van haver. De te ismered azt a verset, hogy még kér a nép, most adjatok neki?

Zoltan Hazafi 2018.12.21. 23:00:32

@n_dy: Azért ne akard bemagyarázni, hogy már rájöttek szegények, hogy ez a túlóra szabályzás és 3 éves keret-játék immár értük van, és jaj, milyen családbarát... Viktor pedig értük él és törvénykezik ezerrel.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:00:57

@Zoltan Hazafi: hát az életben nem szavaztam rájuk.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:03:37

@Kukac Plömpi: a cigányokat és a mélyszegénységben élőket vásárolják meg.

Világít a torony 2018.12.21. 23:05:12

@putris72: Talán mert agyatlanok vagytok? A munkaidőnek vagy annak keretének a csökkenés felé kellene mutatnia tisztességesebb bér mellett, nem pedig az emelkedés felé tisztességtelen bérek mellett. Nem véletlenül építi le a fideszmaffia az oktatás színvonalát. Agyatlanokra van szükség, minél nagyobb számban. Ők a politikai hatalmukra sem veszélyesek, a gazdaságira pedig pezsdítően hat. Az egyszerű elméket bármivel meglehet etetni. Ti még a visszatérő kommunista szombatra is lelkesen bólogatnátok.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 23:07:29

@Kukac Plömpi: "én nagyon jól tudom, hogy mi van haver. "

Ehhez képest mikor azt mondtam, kevesen voltak a vidéki tüntetéseken, egyből azzal jöttél, hogy "mér, megszámoltad", meg a "demagóg jobboldal híreit olvasod".

Erre linkeltem neked az indexet, hogy aszerint is kevesen tüntettek, te meg valami zavaros fejtegetésbe kezdtél hogy majd nézzem meg hogy mi lesz.

Most vagy a témánál maradunk (hányan tüntettek, miért ilyen kevesen), vagy összevissza kezdesz beszélni. Utóbbihoz én már álmos vagyok.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:13:17

@Ellenzéki Tüntető: zavaros te vagy barátom, aki a számokhoz ragaszkodik, de nem látsz bele a vidéki emberek fejébe. Azok a tüntetések pár óra leforgása alatt szerveződtek. És lásd. Majd akkor nézz nagyot, ha a szakszervezetek lépnek!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.12.21. 23:20:20

osszesen 20.000 tunteto :) erdemes volt atscrollozni a kommenteket

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:25:02

@droid_: megszámoltad? És azokat is, akik nem voltak ott csa lélekben?

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 23:26:40

@Kukac Plömpi: oké, most már tényleg mindjárt jön az apokalipszis. 9 éve ezt mondogatjátok, nem uncsi?

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:27:25

@droid_: hát érdemes volt, úgyse értettél volna belőle semmit, ha végigolvasod.

Rodolfo63 2018.12.21. 23:27:27

tessék csak fikázni a tüntetők számát... mondjuk, még mindig többen vannak, mint akik a rabszolgatörvényért tüntettek meg ostromolták a miniszterelnököt...

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 23:27:34

@Kukac Plömpi: szavazatokat számolgassál, pubi. Nem lélekben, hanem úgy igazából.

törppicur 2018.12.21. 23:27:44

A Sándor-palotánál lesznek majd beszédek is, a Facebook-esemény alapján ők fognak felszólalni (azóta már felszólaltak)

Van közöttük 1 olyan szakszervezetis, aki olyan szervezetet képvisel, akiket érintHET a törvénymódosítás.

Rajta kívül van két pedagógus, egy diák, egy volt MTA-s, egy egészségügyis meg néhány elszabadult szinitanodás képviselő.

Innen gratulálok varjú képviselő úr gyors felépüléséhez. Kiemelte, hogy a bányászok és kamionsofőrök magasabb bére fontos (Bányász ugye nem oly sok maradt Mo-on, a kamionos meg tipikus reggel 6-tól 2-ig munka eseti túlórával.

Donáth Anna, alelnök (Momentum)
Kordás László, Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke
Bárány Balázs, elnökségi tag (MSZP)
Lipusz Balázs, Hallgatói Szakszervezet
Bősz Anett, ogy. képviselő (MLP)
Magyar György, Mindenki Magyarországa Mozgalom
Csárdi Antal, ogy. képviselő (LMP)
Szűcs Tamás elnök, Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete
Gyüre Csaba, országos alelnök (Jobbik)
Szűcs Zoltán Gábor, MTA TK kutató, korábbi MTA-s tüntetések szónoka
Szél Bernadett és Hadházy Ákos (független képviselők)
Kiss László, 5.12 Szakszervezet a Tiszta Egészségügyért
Szabó Tímea, ogy. képviselő (Párbeszéd)
Törley Katalin, Tanítanék Mozgalom
Varju László, ogy. képviselő (DK)

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:29:32

@Ellenzéki Tüntető: egyszer mindennek vége lesz. Ez az oldal türelmesebb, de nagyot tud ütni, ha betelik a pohár.

Ellenzéki Tüntető 2018.12.21. 23:30:08

@Rodolfo63: Bocs de hadd tűnjön már fel hogy ha akkora brutális nagy az elégedetlenség, akkor hol van a tömeg az utcáról.

De oké, ha akkora az elégedetlenség, akkor majd kap a Fidesz az EP választáson 20%-ot, és akkor majd lehet követelni az előrehozott választást.

Ha meg mégse így lesz, és mégis 40-50%-ot kap, akkor majd ezt szépen elfelejtitek, és ráültök a következő "égbekiáltó botrányra amitől TUTI bukik a kormány".

Na meglássuk majd.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:32:53

@Ellenzéki Tüntető: elcsalt szavazatokat? Minek? Én nem számolgatok, beszélgetek. A számtan az a ti dolgotok szokott lenni, ti számtanoztok folyton.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:36:07

@Ellenzéki Tüntető: ti miért akartok mindenkit az utcára vinni? Nincs pénz buszozásra. A pénz elmegy a lengyeljeitekre, akit buszoztattok.

törppicur 2018.12.21. 23:37:51

@Világít a torony:
Te Torony!
Szerinted ki fizetne mondjuk 2* ennyit ma Mo-on munkabérként?
A magyar kisközép? Nem gondolnám, hogy könnyen rájuk tudnád beszélni.
A multi? Miért is tenné, ezért jött ide, velük se fogod gyorsan megbeszélni.

Szerinted rajtad kívül a többi agyatlant mennyi idő átképezni tudományos munkára?
Neked sitty-sutty menne, de a többiek? Ha meg mégis sikerülne, honnan találsz 4,5 millió magasan képzett munkaerőnek olyan munkát, amihez nem kapcsolódik fizikai munka, mert az büdös.

Az oktatás téma hosszú lenne, de a hungarovalentinos libbant irány tette be az ajtót, mindenkinek humán tudást simogatni a fejébe, a reál meg visszaszorult. Akkortól indult az, hogy a tanulni nem akaró és/vagy nem képesek sem mentek szakmát tanulni, hanem addig kerülgették a gimnáziumot, míg leérettségiztek, se egyetemi felvétel se szakma. Most kezdik visszatuszkolni a gyerekeket szakmát tanulni.

törppicur 2018.12.21. 23:45:58

@Kukac Plömpi:
Tudod ki hiányzik még a tüntiről, bár ők is -ahogy te írod- lélekben ott vannak.
Nincs egyetlenegy pártvezető sem a felszólalók között. Van jelentősége számodra annak hogy oda se dugták az orrukat, vagy egyszerűen tudomásul veszed, hogy beárazták a rendezvényt?

putris72 2018.12.21. 23:46:30

@Világít a torony: Ja!Nagyon kedves vagy!De eloszlatnám a sötétséget a fejedböl!Mondj,egy olyan országot ahol csökken a munkaidő,és nö a bér! Mikor Angliában dolgoztam,nem ritka volt,hogy heti 70-90 órákat dolgoztam!reggel 7-02-ig akár egymás után 2-3 napig is. Természetesen sima órabérért! A Németben dolgozó ismerőseimtől tudom,hogy ott is ez van! Jelenleg egy munkaidő keretes munkahelyen dolgozom!Egyetlen ünnepnapot sem töltök bent! Minden szabadságom kivesz az adott évbe,és akkor amikor én akarom! Ha túllépem az éves munkaidőkeretet a következő évben a már kifizetett túlmunkát újból kifizetik(50%-át) .Ha több szabadnapot adtak ki akkor azoknak a napoknak a 100 % fizetik ki!Ha kevesebbet akkor az 50% fizetik ki !Ha a kihirdetett,heti,vagy kétheti beosztástól eltérő műszakot hirdetnek,az túlórában van elszámolva.És kapod a kitöltött túlórapapír,és abban hónapban amikor ledolgozod akkor kerül kifizetésre a béreddel! A balib kommunisták meg kint tüntetnek,csak most demokratáknak hívják magukat! Nem rég a boltzár volt a probléma,mert ugye mindig mindennek nyitva kell lenni,persze mindenki dolgozzon keveset!De legyen elég ember,és magas bérek,és természetesen a polcok legyenek mindig tele! Valamint mindig minden friss legyen,és a buszok,vonatok és egyéb tömegközlekedés is legyen gyors,és ne kell csak keveset várni!Te is ilyen lázongó mindig a meló alól kihúzom magam emberke lehetsz!Vagytok egy páran! Ha elmentek dolgozni,talán másoknak sem kell annyit dolgozni,és te is rájössz,hogy milyen a munka!

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:51:27

@törppicur: és akkor ez jól van így? Nem lehet... mégis az urak zsírosodnak. A melós meg a számlákat nem tudja fizetni. Kit érdekel a középvállalkozás, meg a multi? A melós bére nem elég a megélhetésre! Azért nem értem miről beszélsz, mert munkatársaim között több végzett szakember dolgozik, festő, kőműves, villanyszerelő, főiskolát végzett, de sajna csak feketén tudna mind elhelyezkedni, több órás utazással. Ez ma az építőipar.

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:53:56

@törppicur: ott voltak mind, de ez nem a pártokról, hanem a népről kell hogy szóljon! Ne is legyenek ott!

Rodolfo63 2018.12.21. 23:56:46

@Ellenzéki Tüntető: hol van akár egy ember is, aki követelte ezt a törvényt? sehol... erre próbáltam csak célozni...

Kukac Plömpi 2018.12.21. 23:57:56

@putris72: amikor angliában dolgoztál, az angolok hogy dolgoztak? Otthon voltak segélyen több pénzért, amiért te túlóráztál ott!

törppicur 2018.12.22. 00:04:59

@Kukac Plömpi: a nép sem volt ott, ld a fellépők listáját
politikusféléből is másodvonal.

A bérekről meg azért nem nehéz belátni, hogy valakinek ki kell fizetni, ahhoz, hogy a NÉP többet kaphasson. Torony kolléga még nem mondta meg melyik típusnál tudja elérni kezdetnek a duplázást, de nem lesz könnyű dolga.
Nem tudom mióta dolgozol, de nem igazán látszik az hogy beszakadt a bérszínvonal. Az meg adottság, hogy honnan indultunk, meg közbe megengedtünk magunknak egy emútnyócévet is, nehogy gyorsan zárkózzunk. Akkor hol voltál a bérköveteléseddel?

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:09:40

@törppicur: elmút nyóc évbe jó helyen dolgoztam. Nőtt a bér rendesen!

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:14:12

@törppicur: politikusok másodlistája azért nem jó, mert a harmadik is sok lenne. A népnek elege van a politikusokból! A népnek elege van a politikából!

Belzebubo 2018.12.22. 00:20:15

@putris72: Ezek szerint nem is bírtad azt a tempót, ezért visszamentél bagóért lábat lógatni ... Azt meg elfelejted hozzátenni, hogy az a sima órabér Angliában meg németben a magyar 3x-a. Egy segédmunkásnál. Kvalifikált szakmunkásnak még több. Amit meg felsorolsz, hogy ez is kéne, meg az is, azt megtalálod, amint átjössz a Lajtán, a jobbik irányba

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:21:45

@törppicur: a bérek akkor jól működnek. Jogos, ha egy melós 100 ezret visz haza. Jogos, ha hagyják túlórázni, hogy legyen neki 140 ezer. Jogos, hogy ki kell fizetnie ebből a számláit. És még egyen is

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:25:51

@törppicur: és még nincs bérszakadás? Faszfej!

Belzebubo 2018.12.22. 00:34:34

@törppicur: sehol nem kellett lennie, mert Meggyesi egyik elsô lépése az volt, hogy 50%-kal emelte a közalkalmazottak fizetését. Meg adott 13. havi nyugdíjat. Meg emelte a családi pótlékot. Más kérdés, hogy aztán ezt nem is bírta az ország, de Viktátor mit adott aztán vissza? Rövid az emlékezeted mint minden fidesz-nyaloncnak

törppicur 2018.12.22. 00:35:12

@Kukac Plömpi: azt láttam, hogy egyszerű vagy, de hogy még agresszív is lettél az szomorú.
Szórakozz magaddal.

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:37:39

@Kukac Plömpi: megkeres, akár 140 ezer forintot a túlórával, dolgozik egyfolytában, egy hónapra jut egy szabadnapja.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.12.22. 00:40:40

@Kukac Plömpi: mar a berminimum is 200 lesz 2019tol, a minimalber meg 150. Nem nagy osszegek nyugatrol nezve, de 2010ben csak fele ennyi volt a minimalber, es sokkal tobb munkanelkuli is volt. Aki meg legalabb atlagosan keres, vagy jobban annak mar jol kihasznalhato az alacsony szja, csok vagy a csaladi adokedvezmeny.
Ertem en hogy nyugat, de azert angliaban, nemetorszagban messze nem duplazodott meg a minimalber 8 ev alatt, tehat nem igaz hogy nem indult meg erezheto felzarkozas.

Ez az igazi oka, amiert az ellenzek most nem igazan tud tomegeket odaallitani a tuntetok moge. Mert sokan, sokfele okbol erdekeltek annak a folyamatnak a folytatasaban ami most mukodik.

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:44:57

@törppicur: én meg azt látom annyira gagyi vagy, fogalmad nincs mi folyik körülötted! Te mióta dolgozol, és hol?

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:47:42

@Halál kamionja mindenkit elgázol: fizesd ki a számlákat belőle meg egyél is az élet azóta sokat változott.

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:52:41

@Kukac Plömpi: bírom az ilyen külföldről megíró paprikajncsikat! Pofa befog!

Kukac Plömpi 2018.12.22. 00:58:23

@Halál kamionja mindenkit elgázol: engem nem érint, nem minimál béren dolgozom, kicsit felette, 100 forinttal.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.12.22. 01:03:14

@Kukac Plömpi: En megint csak nem azt mondom, hogy minimalberbol nem jobb angliaban, mint itthon.
De a normalisan kereso retegnek, es ez a kepzettebb reteg altalaban ( ide szamitom a minosegi szakmunkast is), nekik mar erosen meggondolando nyugatra menni, mert az ottani fizetesebol is ugyanannyi ido lesz nekik megsporolni egy lakasra valot, mint egy itteninek az itthoni fizetesbol. Sok mindennek kozel van az ara a nyugatihoz, de a lakasok ara az meg ugyanolyan messze van, mint a fizetesek.
Aki meg csoro es nincs eselye elobbre kerulni barmi okbol, azokat varja nyugaton a (legtobbszor minimalber). En is dolgoztam nyugaton, nagyon keves ember tud a tapasztalatanak megfelelo allast kapni amikor uj orszagban kezd, kiveve orvosok, informatikusok, szakmunkasok (pont ezekbol van itthon is meg ott is hiany), az osszes tobbi megy 7 fontos oraberert KV-t csapolni a Szarbaks-ba, meg nyuggerotthonba cselednek. Hat ez miez? Marmint jobb mint a magyar minimalber, de 7 fontos oraberbol az eletben nem lesz Angliaban soha semmid, csak el lehet vegetalni belole.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2018.12.22. 01:09:10

@Kukac Plömpi: nem en szamoltam, ott felettem hangzott el, hogy osszesen. de komolyan, ha 5-6 tuntetest ossze kell adni, hogy kijojjon valami ertelmezheto szam, az nem rohejes? hallod, multkor voltam gospel koncerten, ott voltak kb annyian, mint ahanyan bajszosszaroztak ma. amugy en annyit tulorazok, hogy egy evben 250 ember munkajat elvegzem. minden munkanap 1 emberet. jol hangzik nem? ugyanaz a logika. vagy inkabb "logika".

Kukac Plömpi 2018.12.22. 01:10:43

@Belzebubo: minden szavad hasít enben a léleknyomorban!

Kukac Plömpi 2018.12.22. 01:14:36

@droid_: egysze én is voltam tüntetésen, ahol két millióan voltunk szerintetek, de itt ma sokkal többen voltak, mint akkor nálatok.

mgdé 2018.12.22. 01:54:56

@putris72:

Arra a kérdésre - személyesen te kaptad - válaszoltál már, hogy:
"minek a 36 hónapos kiterjesztés? Miért kellett a 12 helyett"?

Nos?

:D

(Ha netán szándékosan nem akarnád érteni az idézet szerinti megfogalmazást,
az a kérdés, hogy mi az értelme annak, ne adj isten, mi a KÖZJÓ abban, hogy
a munkaidőkeretet 12 hónaposról 36 hónaposra emelték?
Nos?)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.22. 06:24:33

@Zoltan Hazafi:

Valóban nem kötelező, de aztán ha el kell bocsátani valakit, azt fogják, aki nem vállalta.

A mai magyar helyzetben ez valüban nem probléma, hiszen éppen inkább hiányzik a munkaerő, de általánosan nézve ez a helyzet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.22. 06:26:19

@miketbeszéltek:

Magországban más a helyzet. A periférián hiába harcol a szakszervezet, nem lehet elérni a magországi jogszintet, ez geopolitikai kérdés ugyanis.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.22. 06:27:17

@Látens Inszinuáció:

Mindig a kisemberek oldalán állok, ezért vagyok a ballibek ellenzője.

Etniez 2018.12.22. 07:03:56

@Belzebubo: én is sokat dolgozom Angliában. Van új motorom, rengeteg megtakarításom és Maldív-szigeteken nyaralok.
Putris nagyon alul lehett fizetve...

Zoltan Hazafi 2018.12.22. 08:35:30

@maxval balcán bircaman:
Egyébként... meglepő az, amit olvastam: a munkaadó egy szó nélkül elbocsátja a munkását, mondva, hogy őt ne zsarolja senki, aztán elmegy a másik munkaadóhoz - elcsábítani annak dolgozóját, esetleg ráígérve a pénzre.
Ott lesz ez gond - mármint a fenti - ahol monopol helyzetben van a munkaadó. Pl.: egy kis falu az alvégen.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2018.12.22. 08:39:04

@Zoltan Hazafi:

Kevés ilyen hely van, s kevés ilyen szakma.

Minden munkáltató tudja, valamilyen szinten kompromisszum is kell a működéshez.

Ha meg átcsábít mást, az neki több kiadás, miért adna ki több pénzt?

Zoltan Hazafi 2018.12.22. 08:46:28

@balcán maxval birca: Sok munkaadó viszont tojik a pénzre, mert az önérzete fontosabb. Az a "több kiadás" pedig nem is biztos, hogy több neki, mert lehet, hogy a másiknál kevesebbért dolgozik az, akit ő elcsal. Érdekes helyzetek fognak teremni, az biztos.

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2018.12.22. 08:55:26

@Zoltan Hazafi:

Minden lehet, de valójában semmi se változik.

Mo-on a legrosszabb időszakban - 90-es évek első fele - se voltak igazán kiszolgáltatva a dolgozók. mint ami rendszeres volt akkoriban a Balkánon, Ukrajnában, Oroszországban.

Mesélhetnék dolgokat a 25 évvel ezelőtti bolgár gyakorlatból:
- fizetetlen próbaidő 1 hónapig,
- akkor ér véget a munkanap, amikor a főnök szól, nem szabad elmenni a munkahelyről, míg nem szól "mehetsz haza",
- szakszervezeti tagságért azonnali elbocsátás jár,
- nem mondják meg mennyi a fizetés, hanem "nem fogsz csalódni, ha jól dolgozol",
- a cég veszteségének levonása a bérből,
- nem létezik bérpótlék soha,
- a túlóra 'segítség" a cégnek, nem kell ezért kifizetni.

Ezzel szmeben Mo-on ami van az csak a legrosszabba esetben az ingyen próbanap, a zsebből fizetés hivatalos minimálbér mellett, s a zsebből fizetett túlóra.

Kánikula 2018.12.22. 09:47:08

@Diorella Queen: Ezt mondom én is. Nem többet akarnak dolgozni, hanem többet akarnak keresni!

István Tamasi 2018.12.22. 10:53:09

Nincs munkavállaló. Csak a tőkésnek profitot termelő melós van (még akkor is ha az illető úgynevezett fehérköpenyes).

brand_boy 2018.12.22. 17:00:59

@Diorella Queen:

Azt még senki nem vetette fel,hogy egy felpörgő infláció mellett tulajdonképpen kis mértékben ígyértékét veszti a bér. Hiszen a 2018-as 100 ft nem egyenlő a 2021 100 ft-al.

Világít a torony 2018.12.22. 17:23:49

@putris72: Csacska ember! Annyi faßságot firkáztál, hogy az rekordszagú. Amellett fogalmad sem lehet, hogy mennyi munkával töltött év van mögöttem. Neked nem biztos, hogy sikerülni fog. Imádom, ha valaki az angliai mosogatói tapasztalását osztja evidenciaként.

2019.01.16. 05:54:41

@Kukac Plömpi: "POLITIKUS" munkavállalók tolvajok/sikkasztók elégedettek lehetnek mellette!
„Nem ugyanaz teljesedik e be a népvezérrel, aki magával rántva az őt ész nélkül követő tömeget, nem tartóztatja meg magát önön törzse vérének ontásától, hanem hamis vádakkal, ahogy szokták, a bírák elé, idézi őket Vérrel mocskolja magát, embert öl, rokonvért kóstol szentségtelen nyelvével, és szájával, embereket száműz és gyilkol, alattomosan ígérget adósság-elengedést és földosztást — vajon az ilyennek nem az lesz-e a végzete, hogy elemészti az ellenlábasa, vagy türannosszá —emberből farkassá válik. —Platón: 566a Nincs új a nap alatt 2500 év múlva Rákosi elvtárs megismétli!
„mivel egyesekre gyanakszik, hogy nem szenvedhetik uralmát, hogy ezeket valami ürüggyel eleméssze, —az ellenség kezére játszva őket—, mindezek miatt nemkényszerül-e folyton háborút kavarni? (Mao Ce Tung „kulturális forradalma!” Ha uralmon akar maradni, ezeket mind el, kell távolítania vagy el kell pusztítania, míg nem marad sem barátja, sem ellensége valamit érő” Sztalin, Rákosi és a többi elvtársaitok szerte a világban!
„Szerencsés végzetének bilincseit” hordja, amely azt parancsolja, hogy csupa gazember között éljen, akik gyűlölik, vagy ne éljen többé. Platón 567 b. d.
süti beállítások módosítása