Bemutatták a pesti rakpart Kossuth tér - Fővám tér közötti szakasza felújításának terveit. A projekttel régi adósságát tudja le a főváros, a Duna-part könnyebben, több ponton lesz elérhető gyalogosan, a sétány szebb, vonzóbb és használhatóbb lesz, a tervezés során kifejezetten törekedtek a múltbéli megjelenés helyreállítására. Az autómentesítés persze elmaradt, a forgalomcsillapítást, a parkolóhelyek csökkentését felhígították és bringasáv sem lesz.
Az Urbanistán a főváros Városfejlesztési Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottságának (melynek e sorok szerzője az LMP-s delegáltja) ülése előtt megjelent egy alapos cikk, amely pontosan ugyanazokat a kérdéseket tette fel, amelyeket a Kerékpáros Klub és amelyeket fővárosi LMP is. A válasz megszületett: nem lesz bringasáv a Jane Haining és az id. Antall József rakparton. A bizottság ülésén elhangzott válasz szerint azért, mert nincs kapcsolata az EuroVelo kerékpárúttal (persze, pont ezt kellene kiépíteni, hagyjuk). A tájékoztatón az is kiderült, hogy az V. kerület nyomására a nagyobb szabad felszínt ámde kevesebb parkolóhelyet biztosító párhuzamos helyett 45 fokos megoldás fogja biztosítani, hogy csak egy kicsit csökkenjen a parkolóhelyek száma, de ne aggódjon senki, mert a József Nádor téren (némi fapusztítás árán) épül egy 300 férőhelyes mélygarázs.
Beszédes, hogy a Lánchíd pesti hídfőjéhez tervezett zebrával kapcsolatban ellenzéki oldalról merült fel a kérdés, hogy nem fog-e még nagyobb dugót okozni. Az autómentesítés és a forgalomcsökkentés szempontjai, lehetőségei ugyanis a szintén régóta felújítandó híd esetében ugyanúgy hamar elfelejtődtek, mint a pesti rakpart esetében. Kijelenthető, hogy a pesti Duna-part felújítása semmiben sem különbözik a többi fővárosi projekt sorsától: már rég esedékesek lettek volna, és amikor végre megvalósulni látszanak, akkor nem lesz belőlük több, mint esztétikai felújítás mindenféle koncepcionális változtatás, „újratervezés” nélkül. Mindezt úgy, hogy a javasolt kerékpáros, gyalogos és tömegközlekedésbarát, a várost élehetőbb hangulatú és levegőjűvé tevő változtatások nem drágítanák a beruházásokat. A Budapest arculatát, fejlődési irányát 20-25 évre meghatározó fejlesztések valahogy mindig így járnak: megállnak a kiglancolás célkitűzésénél. Az autós nagykoalíció foglyul ejtette a várost.
(A látványtervek elérhető itt.)
Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!