A valódi viták otthona

Reflektor

Egy normális hétköznapot szervezzünk már meg!

Három kis történet a mai magyarországi közösségi közlekedésről

2018. július 25. - szénhidra

 

Szeretném előrebocsátani, hogy amennyire lehet megpróbálom kerülni az autós közlekedést és nagyobb távokra a távolsági buszt vagy a vasutat veszem igénybe. Többször is belefutottam az utóbbi időben a pofonokba, de azt csak bugnak tartottam. Jóhiszeműen. Ma már fícsör a lerohadás, a késés, az elromlás, a pusztulás.

Az első kis történet a volánról szól.

Az utolsó busz éjjel háromnegyed tizenegy körül indulna Egerbe. De csak akkor, ha megérkezik menetrendszerint utasokat szállítva Budapestre. A busz alapos, háromnegyed órás késéssel érkezik meg az Aréna alatti buszpályaudvarra. Nyilván a sofőrnek kell pihennie stb., ezzel sem lenne önmagában még gond, bár már egy órát késünk így is.

Arra viszont senki nem gondol, hogy a biztonságiak csendben rázárják az ajtót sofőrünkre, aki még egy kicsit dörömbölészik az üvegfalon, hogy engedjék már ki, közben az utasoknak kell hajkurászni a biztonságiakat, hogy ugyan szabadítsák már ki szerencsétlent és hadd induljon már el az a busz.

Aznap, illetve másnap jó másfél órás késésbe futottunk bele 130 km-en, 2725 forintért.

A második történet a MÁV-ról szól.

Oké, kellenek pályaszakasz-felújítások, de biztonsági berendezések megrongálása e körben már nem hiányzik senkinek. A Keleti-pályaudvaron szépen kiírják, hogy késik az IC 40 percet. Rendben, ennyi belefér, nézzük a csatlakozást (lesz, oké) szóval felár, pótjegy. Persze, hogy nem indulunk el 40 perc késéssel, még kapunk 30-at. Aztán a lassúnál valamivel lassabban elérkezünk Aszódig, kismillió várakozással, megállással. A kalauz és a patent videós rendszer hallgat illetve meg sem jelenik, infó semmi. Az aszódi állomáson kétségbeesett utasok kezdenek leszállni a vonatról, hogy közben még kétségbeesettebb hangosbeszélős figyelmeztetésben jelezzék nekik, hogy ne tegyék. Közben csak három szembejövő vonatot enged át a mi szerelvényünk. És ez egy IC, ugyebár. Infó semmi, sebesség semmi…

A népharag csak amiatt nem robbant ki, hogy Füzesabonyban két menetrenden kívüli szerelvény várta Eger és Debrecen felé a zabos utasokat. Másnap 0.15 perckor. Így sikerült egy alapos 3 és fél órás késést összeszedni 130 km-en, 3240 forintért.

Megreccsenve a távolsági tömegközlekedés helyzetétől arra a következtetésre jutottam, hogy akkor autóval utazok, amit valahol Pest külső részén lerakok, aztán onnan metróval tovább. Természetesen gyalázat a P+P parkolás Pesten (ha lehet egyáltalán annak nevezni, kb. a nagyáruházak parkolói helyettesíthetik jótékonyan ezt). Szóval kocsi le, városba be, ügyintézés, ilyesmik aztán vissza. A Nagyvárad tér előtt leparancsolnak mindenkit a metróról üzemzavar miatt. Kiderült – de csak az esti hírekből – hogy füstölt az előttünk lévő szerelvény. Az, amit még a szovjetek csináltak és most az oroszok újítottak fel.

Ki a vagonból, fel a lépcsőn, bele a szakadó esőbe… Visszahúzódva is sokat vártunk az aluljáróban, ahová sorban érkeztek a szerelvények utasai. Tömegjelenetek, esernyők szúrják ki annak a szemét akinek nincs esernyője, egyre durvábban szakad a felhő, az évtized egyik legkutyább zuhatagát kapja nyakába az az ezres tömeg, aki a nem érkező pótlóbuszokra vár…

Noha a két menetjegy 700 forintomba került, a BKV-val megtenni kívánt út is kb 10-12 km lehetett, a szó szerint mosotszarrá ázást, a csodálatosképpen apótlóbuszban most működő légkondiban való megfázást és a száraz póló megvásárlását az üzemanyagárhoz csapva a 140 km-es táv csak 8100 forintba került.

Most tessék mondani ki a hülye? Én, hogy komolyan próbálom venni, hogy minél zöldebben közlekedjek? Hogy számolgatom magamban, hogy már mennyi gázolajat spóroltam meg a Földnek? Gyanítom, hogy én. Nem megyek most populistába át, de azért át kellene gondolni alaposan, hogy mire költi az állam azt a rohadt sok pénzt, mert hogy rohadunk lefelé minden szinten az sajnos tény és nem csak érzés.

CsÁ

(A kép a Nagyvárad téren készült, már a felhőszakadás után. Féltem, hogy ha korábban veszem elő a telefont akkor az is elázik.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr3314141367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.07.25. 19:18:24

nem nem fér bele, ha meg igen akkor drasztikus dijcsökkentes

depe wolrd (törölt) 2018.07.25. 19:58:16

Én közlekedésbarűt vagyok, végzett közlekedésmérnök (bár nem ebben dolgozom). Látom, amit látok. Szakmai szemmel is.

Akármennyire tömeg vagy divatos nevén közösségi közlekedés párti vagyok, áttértem 3-5 éve az autóra. Most már Bp-en belül is. Még annak ellenére is, hogy ingyenes a BKK és a MÁV összes járata számomra országosan....

Európai téridő 2018.07.25. 20:43:17

@Kishableany: A sajttájokon az előadó már közösségit mond tömeg helyett, a médiamunkás meg nem tehet mást, mint hogy szolgaian átveszi. És biztos, hogy te tudod jobban?

Belzebubo 2018.07.25. 20:52:25

Kb. fél percig gondolkodtam azon, hogy mi a bánat az a "sajttájokon", Hiába, elmúltam 60 és már nagyon régen láttam a Mézgáékat, a Köbükivel. Mire leesett a tantusz, már nem is érdekelt, hogy tömeg, vagy közösségi...

KissGecihuszár 2018.07.25. 21:25:24

ja, kéremszépen; teccettünk volna olyan 25 évvel ezelőtt egy jóféle forradalmat csinálni, melynek keretében szépen fellógattuk volna a sok kerékkötő "oldschool" komcsi patkányt, akik miatt ilyen vállalhatatlanul szar a MÁV, a vele számos vonalon -egész Európában páratlan módon- konkuráló Volán -mer azér az mégis micsoda skandallum, hogy majd a volán kiskirályaitól elveszik a játékszerüket- és persze az eketronikus jegyrendszerre 10 év után még most is áttérni képtelen BKK, de ugyanígy az MVK is, főleg mióta a tömköz területen síkhülye singlár elvtárs a bigboss. Tudomásul kell(ene) már venni végre, a minőségi közösségi közlekedéshez 3 dolog egész biztosan kell: PÉNZ-PÉNZ és még 1x PÉNZ, e nélkül esélytelen még a lelkes, szakmailag qualitativ szakemberekkel teletömött tömköz cég jobb sorsa is. De mert kormányzati és minisztériumi szinten is ugye olyan emberek meresztik a valagaikat süppedős bőrfoteljeikben, akik, ezért ameddig az Istenadta Nép nem rúgja rájuk az ajtót és ráncigálja ki őket a hajuknál fogva, nos addig esély nincs egy minőségibb, júzerfrendlibb tömköz SZOLGÁLtatásra!

Jakab.gipsz 2018.07.26. 00:21:18

"mert az állam rossz gazda, majd a piac megoldja", mondogatták a szabad demokraták, itt tartunk most.

öreg baka nem rakéta 2018.07.26. 00:58:49

Valmikor a hatvanas években (1967-71 szfvár-budapest, később debrecen-budapest- és tovább) elég gyakori használója voltam az un tömegközlekedésnek, főként MÁV érdekűnek. Akkoriban többnyire csühös (gőzmozdony) közlekedett percnyi pontossággal. Ma már ez hova lett? Nem a mai intercity színvonalúan, hanem ma elképzelhetetlen pontossággal. Nem kellett cifráznom a jegyvásárlást, kimentem az állomásra, és a pénztárosnak elmondtam , hova szeretnék utazni. Ő visszakérdezett, hogy személy, vagy gyors, és a válasznak megfelelően hátrafordult, és kiadta a menetjegyet, ami x ideig érvényes volt. Ha jól emlékszek, egy napig, bármely vonatra...Ez hova lett?

öreg baka nem rakéta 2018.07.26. 01:01:22

@Jakab.gipsz: Lehet, ha az állam nem pofázna bele mindenbe, akkor jobb is lehetne? Vajon a haldokló nyugato, ahol a szakadék szélén állnak ott miért működik? Félreértés ne legyen, nem vagyok nyugatimádó...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.26. 06:19:52

A valóságban bárhol Kelet-Európában a tömegközlekedés jobb, mint bárhol nyugaton.

midnightcoder2 2018.07.26. 06:53:20

A tömegközlekedés mint olyan szar. Nálunk pedig, ahol pénz sincs rá, és ami van azt is ellopják pláne. Én mondjuk MÁV-val elég rég utaztam rendszeresen, még a 90-es években, de Pl. a WC-k és a kocsik állapota akkor maradandó élmény volt. Nemrég aztán újra utaznom kellett vele, akkor a kocsik viszonylag kulturáltak voltak.

A BKV-nak viszont napi felhasználója vagyok. Nos, aki Pl. az egyes villamos pótlását intézte, annak az irodáját az egyik működésképtelen légkondijú, de legalább szellőzés nélküli rozoga buszban rendezném be amik ott járnak. A BKV járműparkja amúgy is egy mozgó közlekedési múzeum.

midnightcoder2 2018.07.26. 06:59:18

"Kiderült – de csak az esti hírekből – hogy füstölt az előttünk lévő szerelvény. Az, amit még a szovjetek csináltak és most az oroszok újítottak fel."

Alapvetően ott nem a szerelvényekkel van a baj, hanem a pályával. Ezeket a kocsikat anno úgy tervezték, hogy fékezéskor áramot termeljenek és azt a síneken keresztül visszatáplálják a rendszerbe. Csak ez azon a vonalon már rég nem működik, ezért aztán a BKV azt a kreatív megoldást találta ki, hogy a kocsik alján elhelyez egy szép nagy villanykályhát, és a fékezéskor keletkezett áramot ebbe vezeti. Ennek aztán egyrészt az a következménye, hogy kurva meleg van nyáron mind az alagútban mind a kocsikban, másrészt pedig, hogy ha a kosz belekerül a villanykályha tekercsei közé, akkor füstölhet, esetleg ki is gyulladhat. De ugyanezt a francia metró is tudná ha rászerelnél az aljára egy ilyen remek villanykályhát. Csak remélem, hogy a mostani felújítás során már megcsinálják rendesen a pályát.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2018.07.26. 07:56:44

@maxval balcán bircaman: Ez csak szimplán hazugság. A német, osztrák, holland, belga pl. egészen biztosan százszor jobb, mivel tapasztalatból tudom. Hazug troll.

Jakab.gipsz 2018.07.26. 08:11:17

@öreg baka nem rakéta:

A nyereséges közüzemi üzletágakat kimazsolázza a magán tőke, "privatizáció" címszó alatt.

Az amortizációról pedig gondoskodjon az állam, mármint az adófizetők pénzéből.

A magán tőke úgy mint a kommunisták, (ateista-zsidó filozófusok) egy valamit nem tudtak: kultúrát létrehozni.

Etniez 2018.07.26. 08:11:30

@Jakab.gipsz: emlékeim szerint a MÁV és a Volán továbbra is állami kézben van, ahogy a BKK is. Ezt most felirjuk neked a nem jött össze rovatba.

Etniez 2018.07.26. 08:14:08

@midnightcoder2: és a légkondi nélküli hármas metrót megköszönted már Orbánnak?

Etniez 2018.07.26. 08:17:48

@midnightcoder2: a budapesti metró több embert szállít, mint az egész MÁV, de a pesti élnek nem tud kicserélni a fidesz semmit rendesen. A kettes és a négyes metró szerelvényeit a mostani ellenzék intézte, a hármast a fidesz. Meg is lehet tekinteni bármikor a különbséget a Deák téren. És még olcsó sem volt...

Grgabácsi 2018.07.26. 08:28:46

@Kishableany: A közösségi közlekedés, mint szókapcsolat, már akkor is létezett, amikor a facebook meg az uber még gondolat sem volt.

Grgabácsi 2018.07.26. 08:37:29

@midnightcoder2: Féltudás forevör. Az új kocsik tudnak visszatáplálni, és azt sem a síneken, hanem a harmadik sínen keresztül. Ezen a vonalon pedig mindig is működött, (volna, ha 1976 és 2016 között arra alkalmas vonatok jártak volna rajta) és most is működik. Feltéve, ha éppen van olyan vonat, amelyik a visszatáplált energiát fel tudja venni. Ha nem, akkor marad a fékellenállás, (amit te tudatlanul villanykályhának nevezel) mint minden járművön, még a legkorszerűbbeken is. Vészfékezéskor pl. eleve meg sem próbál visszatáplálni.

chrisred 2018.07.26. 08:43:12

@Jakab.gipsz: Ezt magyarul úgy nevezik, hogy piaci alapon üzemeltethetőek. Az ilyen ágazatokba nyilvánvalóan nem érdemes közpénzt fektetni, ha a magántőke is képes arra, hogy működtesse.

midnightcoder2 2018.07.26. 09:00:30

@Grgabácsi: A fékellenállás bizony villanykályha. Ugyanúgy egy kerámia köré tekert (vagy azzal körbevett) fûtõszál, mint minden ami villanyból csinál hõenergiát a villanyrezsótól a villanyvasalóig (kivéve persze a mikrohullámú sütõt, de az más történet). Szép téli éjszakákon látni is, amint a kocsik alatt izzanak a fûtõszálak.
Mivel ilyen jelenség a jó cuculizmusban nem igazán volt jellemzõ, az alagutak és a kocsik kimondottan hüvösek voltak nyáron is, kigyulladás meg pláne nem, ebbõl gondoltam hogy a cuculizmusban ez még müködött.

chrisred 2018.07.26. 09:05:35

@midnightcoder2: A cucilizmusban azért volt hűvösebb az alagútban meg a kocsikban, mert a szellőzőrendszer működött.

Grgabácsi 2018.07.26. 09:06:14

@midnightcoder2: Rosszul gondolod. A cucilizmusban ugyanúgy szervókontrolleres vezérlésűek voltak a metrókocsik, mint a "felújítás" előtt. Azok pedig sok mindent tudtak, visszatáplálni azt nem. Sőt mi több, az indításhoz is ugyanezeket az előtétellenállásokat használták, mint a fékezéshez.

az öreg Tim 2018.07.26. 09:38:46

Ráadásul hiába tud visszatáplálni a szerelvény, ha az áramellátó rendszer diódás egyenirányítású. A hálózatból tehát csak vételezni lehet, oda visszatáplálni nem. Ahogy Grgabácsi írja: ha nincs másik, induló vonat ami felvegye a fékáramot, akkor azt a fékezőellenálláson kell disszipálni.
A 4-es metrón egyébként jól működik a vonatok közötti áttáplálás, ott nem is nagyon kell használni a fékező ellenállást.

szepipiktor 2018.07.26. 10:14:52

Nagyon jó írás, végre valaki helyes megközelítéssel foglalkozik a problémával!
Nézzünk mér pár pontot, megerősítve a szerzőt:
1) a tömegközlekedésben két fél üzleti kapcsolatban áll, a szolgáltató nem hatóság, neki ugyanúgy be kell tartania a szabályokat. Ez ma nincs így, visszléptünk a 70-es évek szintjére, miközben az utas, a szolgáltatás igénybe vevő fél a bkv például hitelezi a díjat, hiszen a bérletet előre fizeti ki, sokan vesznek jegyet, de csak valamikor használják el, a szolgáltató csak a menetrendet, a utazási feltételeket nem biztosítja, és akkor is bliccelőnek tart, ha az előre kifizetett bérletedet otthon felejted!
2) szándékosságot látok az egész mögött, ez is az állampolgárok megostását, a kifáraztását szolgálja, így a megkeseredett emberek hamarabb ugranak egymásnak és nem a szolgáltatón keresztül folyamatosan ellopott milliárdokra figyel, amikor nem érkezik a járat, amikor mocskos a jármű, amikor olyanokat engednek fel, akik a szabályzat szerint (ugye ez alapján köttetik a üzlet...) nem lehetne! A megkeseredett tömeg kerülgeti a rothadó, bűzlő hajléktalanokat, lapul meg a pitbull szájkosár nélkül utatztató narkós cigánytól elhúzódva, kesereg a sok tetves hátizsákos és mobiltelefonáló miatt, senki nem szól a söröző, zabáló utasok miatt.
De ha szólna, a vezető magasról leszarná!
3) a rossz tömegközlekedés, a rossz szervezés, logisztika is szándékos, mert nincs valós érv amellett, hogy a Lehel térnél a beérkező metró utasait miért egyenként veszi fel a pótlóbusz, szinte beéri a felszállókat a következő szerelvény, megy a tolakodás, veszekedés, míg az üres buszok ott várakoznak mögötük - bezárt ajtókkal! Ez nem pénz, hanem SZÁNDÉK kérdése, így vagy direkt szopatja a főváros a utazókat, vagy ostoba nulla barmok vannak pozíciókban a cégnél...
4) ugyanígy szándékos, hogy a 3-as metrón kikapcsolták a szellőzéseket, hiszen ha a Leleh térnél fent 25 fokvan, akkor egy lépcsősorral lejjebb nem lehetne 30-32 fokos állott büdös levegő, majd a tömeg egy szellőzésnélküli szovjet szarban, szardíniaként "rohad" tovább.
.
Ezek csak alap példák, napot ezer ilyen eset van, azaz 2018-ban ez nem pénzkérdés, hanem szándékos, ahogy az is, hogy a világon talán az űrutazás drágább a bkv-nál! Itt 500 méter kerül 350 forintba, azaz 700 ft/km, ugyanakkor az aránytalanság is elfogadhatatlan, hiszen 350 forintért végigmehetnél a 3-as metró, és ugyanannyi egy megállónyi utazás is.
Szándékosan nincsenek vonalbérletek, szándékosan a alig használókra, a vidékiekre terhelik rá a költségek javát, és közben a bliccelőkre hivatkoznak.
.
A emberek, utasok hangulata, a mai attrocitások tehát egy szándékos folyamat eredményei! 28 éve rohasztják a hazai tömegközlekedést (a távolságit is, a vonatot is), mert így folyamatosan sokmilliárdos a hiány, amire lehet kérni közpénzt. És az meg ugye mutyi, mert fejlődés nincs (csak szélesgábornak, de az is a mi pénzünk...)

szepipiktor 2018.07.26. 10:18:20

Dobjuk már el ezt a felújított szerelvények dolgot!
Ezek nem felújítottak, csak az évek óta a cégnél ragad 20 éves technikákú készlet "áttáblázott" darabjai, mert az EU csak felújításra adott pénzt.
És nem verjük örömünkben a seggünket a földhöz, mert a 40 éves helyett kaptunk 20 éveset, amikor a fejlődés 2-3 év alat napjainkban változik.
Helyesen gazdálkodó ilyenkor drágábban a jövőre ruház be és nem picit olcsóbban pár évre. Aki utazik ezekkel, tapasztalhatja, hogy ezek nem modern járművek.

Jakab.gipsz 2018.07.26. 10:38:42

@Etniez: @chrisred: @öreg baka nem rakéta:

Lassabban a testtel, jó urak, túlságosan nagy szátok van.

Azt javaslom kiüresedett klisék és sztereotípiák, ismételgetése helyett, gondolkozzunk el, a társadalmat működtető infrastruktúrák, funkciójáról, és persze az amortizációjáról is.

Élő példa többe között az amikor a zseniális Kóka a racionalizált Máv-Cargót és a gördülő állományt, bagóért el mutyizta az Osztrák Állam vasútnak, mert az osztrák bakter jobban teljesít. Ezt még az Oroszok sem és a KGST korifeusai sem merték megcsinálni.

Nos az ilyen aljasságok kivitelezéséhez van szükség, a politikailag korrekt közbeszédre, a modern demokrácia számára.

chrisred 2018.07.26. 10:47:54

@szepipiktor: Az Unió a szerelvények beszerzésére nem adott támogatást. A főváros eredetileg új szerelvények beszerzését tervezte, de az önkormányzatok hitelfelvételéhez a kormány jóváhagyása is kell. És a kormány csak a szerelvények felújítására vonatkozó hitel felvételét hagyta jóvá.

bandiras2 2018.07.26. 10:53:22

Erdei kisvasut. hiresen eloregedett. 5 km/h val biztonsagos.
kritikai eszrevetel a nemet turistaktol:
Ma elmaradt a siklás?

Etniez 2018.07.26. 11:54:14

@Jakab.gipsz: mutogatni tudnak a Fideszesek amikor becsukják. Hármas metróról beszélj, Viktor intézte. Magának Makovecz a kert végébe, pesti élnek meg jó a 40 évvel ezelőtti technika, légkondi nélkül. Szánalmas vagy.

kvp 2018.07.26. 12:40:28

Azert szepen lassan elkezdtek mindent felujitani. A Balatonra most mar egy oran belul le lehet erni, Becs fele is jarnak rendesen a vonatok (meg a szemelyvonatok is, 160-al). Minden ami regebbi, de meg hasznalhato pedig megy tovabb kelet fele. Igy kerultek az uj flirt-ok a vaci vonalra es mentek a regi, csak rendszeres istvantelki kozossegi imaval uzemben tartott motorvonatok keletre.

A harmas metrot is felujitjak, viszont szerelvenybol azt vettek ami olcson es keves barbantartassal uzemelhetheto 40 evig. A franciakat ugyanis rendesen es nagyon gyakran szervizelni kell, kulonben meg megallni se tudnak. Az oroszokra tizedannyi karbantartasi koltseg sincs es eleve olcsobbak voltak. A forgovazak, a motorok es a vezerles uj es spanyol/japan, a kasztni meg reszben felujitott pragai (a vizipokok tarsai a 90-es evekbol), reszben meg exportbol visszamaradt uj. Ha a palya is meg lesz csinalva hozza, akkor meg jo is lesz.

Annyi van, hogy varhatoan Eger, aztan Debrecen es vegul Szeged lesz az utolso harom magyar nagyvaros ahova majd eljut az uj technologia. Egyszeruen arra nincs se nagyobb kulfoldi tulajdonu ipari kapacitas, se mas gazdasagi osztonzo. Szeged eseten meg kormanyzati hatszel sincs. De hogy mondjak valami keleti ellenpeldat is pl. Miskolcon a varosi kozlekedest teljesen felujitottak es modernebb lett mint Budapesten.

ps: A vonatos peldanal maradva azt a 3 darab szembejovo vonatot mindenkeppen el kellett engedni, mert _szembe_ jottek. Egyvaganyos kozlekedesnel nem szerencses ha _barmi_ szembejon. Viszont ha vegre kesz lesz a vonal, mindket irany kap sajat vaganyt.

midnightcoder2 2018.07.26. 14:20:12

@Etniez: Kurva sokat lendít a helyzeten a légkondi ott, ahol le kell menni a lyukba ahol 50 fok meleg van a féknek használt villanykályhák miatt. Addig még a szerelvényben vagy hideg van, de amíg vársz rá megdöglesz, mert a légkondi is a lyukba nyomja a meleget. A metrónál a lyukat kell(ene) hidegen tartani.

midnightcoder2 2018.07.26. 14:22:52

@Etniez: Ps. Légkondi a villamosokra és a buszokra kellene. De csak elvétve van, ahol pedig van, ott csak elvétve mûködik (legalábbis buszoknál). 100 éves Volvo, Merci buszok, már az is szép ha a következõ megállóig eljut, nem hogy légkondi. A komoly muzeális értékkel rendelkezõ Ikarusokról nem is szólva.

Etniez 2018.07.26. 14:32:49

@kvp: Nem, az orosz metró már nem lesz soha jó, mert már 20 éve is elavult volt.
Az lehet, hogy a modernebb szerelvényeknek drágább a karbantartása, de ezen elv szerint fasznak vettek buszokat egyáltalán, lovaskocsi sokkal olcsóbb.
Az olcsóság nem lehet szempont a tömegközlekedésnél.
A tömegközlekedésnek JÓNAK kell lennie, vagy nem fogják használni az emberek.

Egyre melegebbek a nyarak, egyszerűen nem lehet már semmilyen járművet beszerezni légkondi nélkül. Nem 2018-ban, már tíz éve sem lehetett volna.

Etniez 2018.07.26. 14:34:12

@midnightcoder2: A kettes és a négyes metrón egészen jól ellehet lenni nyáron. A hármason megdöglesz és meg is fogsz dögleni a melegtől a következő negyven évben, köszönhetően ORBÁN VIKTORNAK.

benj97 2018.07.26. 22:03:37

A 22:45-ös egrivel mindig voltak bajok. Egyszerűen szar a menetrend. Miután sorozatosan nem tudott időben elindulni, mert egyszerűen későn ért fel Egerből, írtam pár panaszlevelet a volánbusznak. Válaszaikból kiderült, hogy ugyanez a busz ugyanazzal a sofőrrel 17:45-kor lemegy Pest-Gyöngyös-Eger járaton, 19:55-re ér elvileg Egerbe, aztán 20:30-kor jött is vissza ugyanezen a vonalon, 22:45-kor meg már újra mennie kellett lefelé. A sofőrnek közben kötelezően ki kell venni a pihenőidejét, ami bele van tervezve a menetrendbe épphogy, de bármi baleset vagy torlódás van bármelyik irányban az autópályán, borul minden, késik, és be se hozhatja, mert lejár a vezetési ideje, pihennie kell. Aztán kb fél éve a 20:30-as indulás 20:15-re módosult (nem tudom, hogy a több panaszlevelem miatt-e), akkor kicsit jobb lett, de azért nem az igazi. Mondjuk nekem csak ilyen fél órákat késett. A 21:45 egyébként pontos szokott lenni, meg alapból nem megy be annyi helyre, mint a 22:45.

benj97 2018.07.26. 22:16:27

Ja, egyébként, ha a 22:45-ön 2725 volt a jegy, akkor átvertek, ugyanis arra nem kell kiegészítő jegy, mert falujárat. Anélkül meg 2520 a teljes árú.
süti beállítások módosítása